Dacă șoferii ar urla atâta pe geam la fiecare problemă in trafic, tot orasul ar fi un cor. Mai ales cand vedem chilotarii cu biciclete incalcand orice regula de circulatie pe motiv ca ei fluidizeaza traficul.
Dacă șoferii ar urla atâta pe geam la fiecare problemă in trafic, tot orasul ar fi un cor. Mai ales cand vedem chilotarii cu biciclete incalcand orice regula de circulatie pe motiv ca ei fluidizeaza traficul.
NOU
Trebuia ala de pe trecere sa-i rada un picior de sa-l dea in cap si sa-i strige:”Crosswalk, how do they work?” sau “Crosswalk, can you look, idiot? Thank you!”
NOU
Deci ăla țipă la pietoni și tu consideri că e perfect justificat că dacă greșește, să fie luat la bătaie.
Apropo, in US of A dacă avem pista de biciclete și trecere de pietoni, bicicliștii au legal prioritate, deci oficial ești prost informat:
“In bike lanes, for example, cyclists usually have the right of way, and pedestrians should yield to them. Bike lanes are designated road areas reserved for bicycles, and pedestrians should avoid walking or running in these areas. However, it’s important for cyclists to remain cautious and alert while in bike lanes to prevent accidents.”
NOU
Aici la noi in afara US of A right of way are ala cu brandul mai mare.
NOU
@Perkele – PE PISTELE DE BICICLETE! Dacă e trecere de pietoni, ăia au ÎNTOTDEAUNA prioritate. Cântă cu mine: “Dacă știi engleză de la budă, show your hands”… #sujo
NOU
@P
La cîtă engleză cunosc eu mi se pare că amesteci puțin mersul (pietonilor) de-a lungul pistei cu traversarea pe zebră de-a latul pistei…
NOU
Vezi că prin SUA cel puțin partea de est la intersecția dintre pistă si trecere prioritate are bicicleta. Ai cam sărit ca rață la muci!
NOU
@Perkele – aici in US of A noi suntem atenti la ce spune omul si nu schimbam subiectul, colegul Raul vorbeste despre pietoni pe trecerea de pietoni care se intersecteaza cu banda de biciclete si tu vorbesti despre pietoni care merg pe banda de biciclete fara sa fie pe trecere.
NOU
@Doru Vlad, ai si vreun exemplu de lege care reglementeaza acest lucru? Sau este doar ceva care “se stie”, cum “se stie” si la noi ca biciclistii au prioritate cand depasesc pe partea dreapta.
NOU
Nu imi plac biciclistii. Dar la cateva faze tipu are dreptate. E o banda de biciclete, stanga gard, dreapta ceva zone cu flori, si la dreapta florilor, ditai trotuarul pentru pietoni. Si totusi sunt unii pe banda de biciclete. Plm. Parca te apuca si nervii….
Nu il inteleg in dreptul trecerilor de pietoni totusi…
NOU
In Romania, bicicliștii fac figuri doar la ăștia mai albi la fața și eventual mai plăpânzi. La colorați, se dau frumos jos de pe bicicleta, ocolesc, dau saru-mana…
NOU
Nope, eu mai arăt muie la șoferi, mai ales dacă mă claxonează sau îmi taie calea, nu discriminez după culoare
NOU
Normal, așa și trebuie :)))
NOU
tinand cont ca nu vezi clar decat culoarea masinilor, e bine ca nu discriminezi.
NOU
Boss, comentez îndată de 20 de ani la tine, ok, am mai trollat și am scris să ațâț proști, dar în general am păreri argumentate, chiar dacă nu coincid cu ale tale, recent, cam de multe ori.
Văd că poate să scrie orice trepan și să dea cu ură, dar eu intru in moderare, dă-o in plm.
PS: nu publica asta :))
NOU
@perkele – din fericire nu toti locuim in US of A
In rest, da, comentarile aluia sunt de rahat. Ai claxon, cling-cling si gata, nu te da tu destept pe bicicleta (aia cu get a room m-a dat pe spate dar mno, biciclisti civilizati prin US of A.
Daca-i asa cum zici cu trecerile de pietoni pe acolo, da, mea culpa, daca nu … ramane cum am stabilit in primul comentariu.
NOU
Dacă ai un 4×4 potrivit, bicicliștii sunt ca-n cer.
NOU
www.oldgames.sk/images/oldgames/racing/Carmageddon/carmageddon-006.png
NOU
daca ai bullbar, 4×4 nu este obligatoriu.
NOU
“Dacă șoferii ar urla atâta..” avem asa: zgomotul produs de masini (motor/anvelope/frane/sirene), claxoane si vocile soferilor. Desigur ca aia 2 cu bicicleta lor sunt miezul zgomotele din oras. Intre timp:
“Valoarea limită a indicatorului de zgomot de 60 dB(A) este depășită pe timp de noapte pe 59 de străzi din aglomerarea urbană București.” (is aia doi cu bicicleta care dau ture noaptea)
“9 din cele mai zgomotoase 10 intersecţii din ţară se află în Capitală. Nivelul sunetului făcut aici de trafic se aseamănă uneori cu cel produs de un concert rock în aer liber.” (aia doi care se cearta cu toti pe rand prin toate interesectiile)
“Zona Ştefan cel Mare este cea mai gălăgioasă din întreaga ţară, mai ales că pe aici trec zilnic peste 100.000 de maşini. La zgomotul infernal al traficului se adaugă și zgomotul sirenelor. Când e aglomerat, nivelul de zgomot depăşeşte chiar şi 100 de decibeli” (Dar majoritatea zgomotului e facut de bicicleta asta, de nu i-ar mai tace claxonul!)
“..în Bucureşti, 8 din 10 locuitori sunt expuşi la poluare fonică.” (Sa interzicem bicicletele tovarasi ca nu se mai poate cu barbarii astia!)
NOU
La biciclistii din orasele mari trebuie taxe ca la fumatori, ca vor aglomera spitalele de pneumo in cativa ani.
NOU
ALOOOOOO
NOU
Ce stadiu?
NOU
ma scuzați :)))) ia-ti trotineta:))
NOU
Eu n-am bicicleta, dar mi-as dori uneori, aici pe coclauri. In oras mi-ar fi prea frica, in afara orasului cu atat mai putin, m-as scapa pe picior sa treaca un tir pe langa mine.
NOU
Sunt multi nebuni in trafic, nu numai biciclistii. Cred ca trotinetistii sunt cei mai cei, printre benzi, cu viteza si fara protectie.
NOU
cei mai cei inutili sunt atv-istii.
partea buna fiind ca se auto-raresc.
NOU
Dar ce părere aveți despre trotinetistiii cu beculețe colorate și boxe cu muzică? Nu cred ca exista specie mai retarda in tot regnul animal de pe planeta asta.
NOU
Nu ne legam de trotinetristii useristi care salveaza planeta.
NOU
Este si vorba de first amendment de la americani. Astfel ca ala cu bicicleta, nu pateste nimic, ca nimeni nu se atinge de el. D-aia e tare-n gura si prost. Daca-i dai un capac biciclistului e assault, iti dau haine portocalii. Apoi nu stii cine are pistol …
Biciclistii care se comporta asa sunt cancer, ceilalti sunt tuse.
NOU
Se ascund in ramurele…. noapte buna :)))))))
NOU
The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.
Edit: ( valabil pt Firefox Linux)
Merge pe Firefox Android
NOU
www.instagram.com/reel/C-tWS2ksxDa/?igsh=MTMzYXpxd3h4NTZ2OQ==
NOU
Da, fix bicicliștii erau problema nu meltenii care nu sunt atenți la ce îi înconjoară, nu se uită pe unde merg si nu respectă regulile de circulație dar e ok, biciclistul e cancer ca circulă pe banda lui si vociferează. Dacă și-ar face poliția treaba si ar da amenzi iar oamenii ar fi mai atenți, am vedea mai puțini bicicliști care se comporta așa
NOU
Sunt cancer biciclistii doar pentru ca unii nu merg pe bicicleta si prefera doar mersul cu masina, a.k.a da-i in plm pe ceilalti.
N-am mai mers cu bicicleta de 6 ani, dar parerea mea e ca o buna parte din soferii din Romania sunt cancer. In mare parte a timpului sunt pieton si ii vad cat de cancer se comporta.
NOU
Noroc ca la noi nu-s prea multi biciclisti. Da’ si pa unde sint zici ca-s regii la șoșele. Numa drepturi au in cap. Mai sint si pa iutub vreo cateva specimene, mamaaaaaa, o cauta grav de tot. Se vede ca sint pa provocare si scandal, poate gasesc pan la urma ce cauta.
NOU
Daca toată lumea ar urla pe strada nu s ar auzi ca o toba spartă la o motocicleta, deci cel mai probabil ar fi liniște.
Valoare pentru un om care vorbește tare este in jur de 75db, persoanele care urla la maxim sunt peste 85 pana pe la un 120db (dar nu îl poate menține pentru lung timp- câteva secunde ).
La motociclete in schimb avem The MTT Turbine Superbike Y2K cu un sunet de pana la 140 dB doar ca asta se poate produce in mod continuu cât are benzina.
La Mașini iar se poate duce lejer in 160db
O masina la viteza de 80km+ atinge un nivel de zgomot de 70-75db.
Pe scurt: fix ca acum deoarece zgomotul ar intra in fundalul de la zgomotul traficului asta conform fizicii.
NOU
Cetin, ce-ai zice să facem un club mensual (hă hă) de lectură ? Ceva găsibil în pdf, nimic complicat sau super abstrus (deci nu Joyce, nu Proust, nu Ciucă). Fii liiceanul nostru!
NOU
Da’ el e deja liceeanul nostru.
Mai trecut nitel, ce-i drept.
NOU
ne facem și cicatrici pe fata?:))
NOU
Nu, doar în suflete. :))) Vezi, sunt și poet
NOU
Să știi că nu glumeam, am propus pe bune. Să se consemneze în minută, vă rog.
NOU
sigur, ce ai in cap?
NOU
Hai că mă gândesc și revin cu o listuță.
NOU
Nu se acceptă autori români contemporani care se pozează nud cu oi moarte.
NOU
Da’ ce-au aia, domnu’ Corban? Unii chiar au talent.
NOU
Dani, te subestimezi. Să știi că pe mine m-ai cucerit nu cu hârjoneala (n)udă cu oaia, ci prin faptul că ai reușit să decantezi esența indicibilă a nepieritorului spirit românesc.
flic.kr/p/2qcG2Sq
NOU
Daa, biciclistii, acesti arieni ai traficului modern.
Videoclipul asta imi aduce aminte cand doamna era in trafic in masina ei, eu in alta masina, chiar in spate, si, desi a semnalizat corect, s-a incadrat, un biciclist muist care trecea printre masini s-a gandit s-i arate degete, sa o injure si sa o ia pe o strada laturalnica. Vazand faza, am purces dupa el cum ar pleca gaborii inexistenti, doar ca eu fara girofar.
L-am ajuns din urma si l-am intrebat de ce se comporta asa cu femeile in trafic, mai ales in conditiile in care el a fost intotdeauna cel care a gresit. Mai ca n-a plins lingaul ala cand isi cerea scuze…oricum nu mai era tantosul ala de “acum 5 minute”
M-am lamurit de multi dintre astia de prea multa vreme…
NOU
Dintre lucrurile care nu s-au intamplat, asta nu s-a intamplat cel mai mult.
NOU
Anton, este extrem de ridicol sa ma apuc sa vorbesc verzi si uscate in orice fel de situatie.
Am descoperit ca referitor la ceilalti care ma inconjoara, am doar coloana vertebrala si integritatea, restul subt relative.
Si crede-ma, nu renunt la niste standarde si principii nici macar intr-o discutie amical pe internet cu niste necunoscuti.
Dar apreciez gratia cu care te caci in capul meu si iti multumesc pentru dubiul de care dai dovada.
NOU
Da da sigur ca da. Keyboard warrior.
NOU
incepuse frumos cu biciclistii sunt cancer, a deviat usor si spre alte forme de deplasare, hate sanatos si solid. dar ma gandesc ca e pacat sa ne oprim aici, de ce nu facem ceva mai creativ, sa exploram si alte zone. incerc eu: stelistii sunt hemoroizi!
NOU
Cel mai meserias a fost cu ciclist d-asta care pa dudesti a mers numa in paralel cu tramvaiu, ca sa nu poata nimeni sa depaseasca. De-al dreac a facut-o. Noroc ca eram cu mobra si-am avut loc printre prost si tramvai. M-am dus întins ca mi se ofileau urechile de cate mui isi lua prostanu de la soferi. Da’ si el se tinea tare. Fix genu de prost care te face sa cataloghezi o intreaga categorie pe nedrept.
NOU
Acu 2 saptamani am mers la o cabana si am plecat din Cluj pe DJ107R, prin padurea Faget. Daca nu aveti chef de google maps e un drum in urcare, virajat, prin padure, ingust si fara acostament.
Am dat pe drum peste vreo 4-5 mamis (middle aged men in spandex) pedaland cu greu la deal, depaseste-i daca poti ca sunt doar curbe si habar nu ai ce vine din fata.
Campionul a fost imbecilul care era si cu copilu pe bicicleta.
NOU
Acu 2 saptamani am mers la o cabana si am plecat din Cluj pe DJ107R, prin padurea Faget. Daca nu aveti chef de google maps e un drum in urcare, virajat, prin padure, ingust si fara acostament.
Am dat pe drum peste vreo 4-5 mamis (middle aged men in spandex) pedaland cu greu la deal, depaseste-i daca poti ca sunt doar curbe si habar nu ai ce vine din fata.
Campionul a fost imbecilul care era si cu copilu pe bicicleta.
NOU
si acum vor veni campionii care te vor interoga si blama pentru faptul ca mergi cu masina prin padure
NOU
*Pădurea Faggot.
NOU
Si-a tras mircea badea padure?
NOU
Corect, muie mie ca merg cu masina pe un drum public, care leaga Cluju de niste sate si alte drumuri principale. Bonus, am si BMW.
NOU
Cumva tu ai drept mai mare de circulatie decat ei pentru ca…checks notes…ai BMW? Am inteles bine?
NOU
Pai nu prea inteleg ce vrei sa transmiti, ca ai stat dupa ei si ca e vina lor cumva? Apropo, vezi ca spandexul ala are cateva virtuti negasibile la alte materiale, desigur, nu-nsemna ca-i de abuzat, da ia sa te ude pe tine o ploaie in treling sau blugi-in-blue-jandarm si sa te ude in spandex si sa vezi care se usca mai repede si-n care mai poti pedala… Iar cand pleci pe mai multe zile, toalele necesare, sa zicem 4 schimburi subtiri complete si doua groase incap intr-un sfert din volumul unor toale normale, pot fi spalate si usor si se usca intr-o singura coborare mai lunga…
Acu, revenind, care e problema ca urcau pe-acolo? Ca nu prea inteleg, ca existau eo ipso? Sugerezi ca ar trebui sa se dea jos sa se opreasca de fiecare data cand trece un domnisor ca tine? Sau poate crezi ca la acele viteze mirobolante de 5 pana la 10 la ora poti te lipesti de marginea drumului fara riscuri, presupunand ca drumul e intretinut, ceea ce nu cred ca se-ntampla nici langa Conformist-Fainoca. Vezi ca bati la usa gresita aici si tin sa te informez ca, in aceasta privinta, Mizilul sta mult mai bine decat Fainoca, pentru ca are piste de biciclete pe DJ-uri in jurul lui, atata doar ca au fost cam ciumpavite si tot la mica-ntelegere o arzi pana la urma.
Nu zic, e adevarat ca a merge pe bicicleta iti deschide portile cumva la o doza de muism altfel complet inaccesibila, insa la fel si condusul, dupa cum se poate vedea pe Celalalt Blog (unde poti invata regulile de circulatie, dar mai cu seama si cum sa le incalci, deci si cum sa depasesti in asemenea conditii deosebit de grele cum ar fi biciclisti care urca la vitezele ametitoare amintite anterior).
Iar ca unul care merge si cu masina, si cu bicicleta, nu va-nteleg nici pe unul, nici pe altul si nu-l inteleg nici pe nenea din clip. Oameni ca voi sunt imposibil de multumit, ca mereu e cate unul care-i deranjeaza, indiferent cu ce va deplasati, cu masina, bicicleta sau picioreta. Literalmente nu puteti sa existati pana cand nu publicati pe interneț ca ati condus, pedalat, mers pe jos si v-a deranjat cineva.
Si, complet surprinzator pentru multi, este perfect posibil sa mergi cu bicicleta fara sa intri in conflict cu nimeni, atata doar ca-i cam greu, mai ales in Bucuresti. Esti deosebit de fragil si-ti trebuie mult sange rece, mai ales cand trebuie sa virezi la stanga prin intersectii mai dificile (nu, sa te muti pe trecere si inapoi nu e o optiune). Eu personal evit pe cat posibil, desi reusesc sa ma descurc onorabil, zic eu, ba chiar sa ma distrez un pic, iar la o medie de viteza acordata cu cea a traficului nu cred ca incurc pe nimeni.
NOU
Și ei nu mergeau tot pe drum public?
NOU
Asa sa incepem:
@Alex, nu merg pe 4 zile, merg de la casa lor din cluj pana la 5km distanta de cluj si se intorc inapoi… dar se echipeaza ca si pt turu Frantei – am gresit termenul, e mamil – en.wikipedia.org/wiki/Mamil
Cel mai amuzant e cand dai de ei pe E-uri unde teoretic nu au voie, dar ei merg.
Acum legat de au sau n-au voie pe drumu ala, bai teoretic au voie – e DJ. Practic in momentul in care incurci traficul si te pui si pe tine in pericol ca ai chef sa te crezi ciclist esti un cacat. Repet, e o portiune de cativa km buni unde e extrem de riscant sa-i depasesti, orice ai face intri pe contrasens si daca vine ceva din fata o sa tragi peste el.
Mai mult cretinu cu copilu in scaun ii punea in pericol si viata copilului.
Astia de la noi mai au inca de invatat ca tabla se indoaie si oasele se rup. Eu poate raman fara permis un pic dar ala e mort sau schingiut pe viata.
NOU
Asta cu E-urile nu o inteleg – prin grupurile de ciclisti e foarte popular antrenamentul pe Otopeni incolo sau spre Rio de Alejandria. Asta in conditiile in care pe langa Bucuresti sunt DJ-uri superbe si relativ libere. Dar uneori nu ai de ales, cum ar fi bucata imputita Orsova – Severin. Faci cruce cu gura si aia e. Nu e vina nimanui aici.
Eu ti-am exemplificat acolo utilitatea spandexului, care e super ridicol, dar oricum il recomand. Tura mea rapida de Bucuresti e inelul central, aprox 20km si il port si-n acest caz. O vreme, acu multa vreme, ma schimbam la birou, tot asta purtam. Acu am renuntat la deplasare cu bicla in oras din motivul enuntat anterior. Teoretic poti sa porti pantaloni cu bazon si normali, au un fel chilot interior care contine bazonul. Practic mie simt ca imi sta impotriva, ca sa zic asa. Nu vorbesc aici de over-equiped guys, poate e cazul lor, poate nu e, insa pt putini bani ai haine excelente de tavaleala.
Acu… Cu drumul ala, dupa cum ziceam, bati unde nu trebuie. Si chiar daca ai bate unde trebuie, nu e realist ca toate dj-urile sa aiba piste, deci trebuie sa improvizezi si tu acolo unde legea si infrastructura au lipsuri, nu sa scuipi in cine nu trebuie. Ai avea mai mare dreptate sa te iei de aia care coboara cu 60-70 la ora, printre care m-am numarat si eu o vreme, dar si-n cazul acela ai avea dreptate doar pe jumate, pentru ca, in definitiv, poti cobori rapid si in conditii legale.
Asadar, nu inteleg cu ce sunt ei cacati. Ala e terenul, pe acolo se merge, indiferent cum crezi tu ca ar trebui sa se imparta dreptul de a circula. Personal, cred ca esti nerezonabil: unii nu or sa mearga mai departe de atat, altii or sa isi descopere o pasiune, dar de undeva trebuie sa inceapa. Daca ai fi in Bucuresti mi-ai zice ca ce caut eu cu bicicleta pe sosea, asa-i?
Si nu fac vreo pledoarie eco aici, ca imi e sila de subiect. Dar am suficient de multi km pe bicicleta incat sa-ti spun cu certitudine ca-i loc pentru toti si am incurcat si eu pe destui la inceput, ca nu-i usor sa-ti tii chilotii pe tine cu atatia berbeci, unii trecand foarte razant. Sunt multe de povestit si de pe sa, sunt multe si de la volan si ti-as recomanda sa incerci si saua inainte sa-i faci cacati asa gratuit. Or fi ei din alte motive, insa ce invoci tu aici ce spune despre tine? Esti copil, sau ce? Daca dai de un tractor tragi pe dreapta, pui avariile si pisi ochii de tristete desi poate omul ala mere sa-si castige si el existenta undeva?
NOU
ba da, e vina celui ce merge acolo unde ii este specific interzis. asta e problema biciclistilor, in general. noi trecem pe rosu pentru ca fluidizam. noi mergem pe unde nu avem voie pentru ca nu avem piste. sigur, ceilalti trebuie sa ne respecte si sa nu mearga pe unde nu au voie, asa e legea. doamne fereste sa calci pista de biciclete. dar noi, biciclistii, putem. pentru ca sutem deosebiti, nu ne mai invidiati atat.
NOU
Cam care e legatura intre trecut pe rosu si ce am zis eu? Ia vezi cati trec cu masina pe rosu, inclusiv la fruncea tarii.
Macar de s-ar putea ocoli pe tronsonul ala, dar meri si mai mult pe E-uri.
Alt exemplu, teoretic, in oras, eu nu am voie decat pe banda unu, cat mai aproape, dar practic cum as face eu stanga si neincurcand traficul? Tehnic vorbind incalc indicatiile benzilor respectand legea. Practic, daca o zbarcesc si schimb benzile, cu putina intelegere din partea celor din spate, care e mai des intalnita decat ai putea crede, situatia se rezolva fin.
Oi fi stapan aici, dar sari calul uneori, inclusiv acum, ca nu is muisti pe bicicleta in procent mai mare decat aia cu masini. Si daca imi spui cu mana pe inima ca n-ai facut si tu una mai asa prin trafic la volan fiind atunci zic gata boss, ai dreptate. Da io zic ca mai faci si tu cate un azi am condus and furious, nu te cunosc, da eu asa te simt. Si nu insist sa ne batem in care cum o zbarceste, da faza cu.primul.cu piatra e pe bune si daca e sa retii ceva atunci e de retinut ca unele lucruri oamenii nu le fac ca is iei mai deosebiti, ci ca atat se poate in situatia aia. La fel si VladM.
Si nu sunt singurele situatii in care practic faci ce nu ai voie ca sa iasa per total mai rezonabil.
Tu ai putea sa imi sugerezi: ia trenul intre orasele alea, ia-o pe la trecere etc. Da zic si eu, facem litera de lege cu litera de lege si atunci suntem de acord. Si apoi nu poti lua trenul pe acolo fara sa incalci alta lege si o sa vina altul sa imi spuna ca biciclistii sunt mai cu mot ca vor pe tren. Oricum ai da-o din infractor nu ies, da infractiunea pe bicicleta e cultural mai putin acceptabila decat aia la volan, adica experimentata si pe pielea mea de volangiu wannabe.
NOU
Circulația pe drum european nu mai e interzisă de mult, în lipsa semnului de “acces interzis pentru biciclete”.
Studiați codul rutier.
NOU
cod rutier
Art. 74
(1) Pe autostrăzi sau pe drumurile expres este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite, fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor, trotinetelor electrice şi mopedelor, a tractoarelor agricole sau forestiere şi a maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h.
regulament circulatie biciclete
Art. 60. –
Se interzice bicicliştilor:
a) să circule cu bicicleta fără a fi echipată cu frână eficace, sonerie, o lumină albă îndreptată înainte, precum şi o lumină roşie sau un dispozitiv reflectorizant îndreptat înapoi;
b) să înveţe să conducă bicicleta pe drumuri publice cu circulaţie intensă;
c) să circule pe trotuare sau pe mijlocul părţii carosabile, pe aleile pentru pietoni din parcuri şi grădini publice;
d) să circule câte doi sau mai mulţi în acelaşi rând, în afara competiţiilor sportive organizate;
e) să circule luând mâinile de pe ghidon sau picioarele de pe pedale;
f) să se ţină cu mâna de autovehicule în mers sau să circule în spatele acestora la o distanţă mai mică de 25 m;
g) să transporte alte persoane pe biciclete prevăzute cu un singur loc, cu excepţia transportului copiilor până la 7 ani, dacă bicicleta este prevăzută în acest scop cu un suport aşezat în faţă;h) să transporte orice fel de obiecte care ar stânjeni conducerea bicicletei sau circulaţia celorlalte vehicule;
i) să circule în timp ce se găsesc sub influenţa băuturilor alcoolice;
j) să circule pe autostrăzi şi pe drumurile naţionale E (deschise traficului internaţional), precum şi pe celelalte drumuri naţionale, dacă în direcţia în care se deplasează există drumuri sau poteci laterale ce pot fi folosite de biciclişti.
Art. 59. –
Circulaţia bicicletelor, mopedelor şi a motoretelor pe autostrăzi şi pe drumurile naţionale E (deschise traficului internaţional) este interzisă. Este permisă circulaţia cu bicicleta pe celelalte drumuri publice cu trafic intens numai persoanelor care au împlinit vârsta de 14 ani.
Este interzisă conducerea pe drumurile publice a bicicletelor cu motor şi a mopedelor de către persoane care nu au împlinit vârsta de 16 ani.
ce ma mira maxim e faptul ca pe E85 spre Giurgiu se circula la greu cu bicicleta, daca regula aia e pe bune atunci nu inteleg cum e posibil ca politia sa permita deplasarea zilnica pe perioada verii a jdemii de biciclisti, de cele mai multe ori se merge in pluton. dubios
NOU
dont get me started cu asta cu mersul in pluton.
NOU
Alex, in mare parte sunt de acord cu tine si mare fan al ideii de a extinde infrastructura pentru si incurajat mersul cu bicicleta prin oras si-s pentru descurajat circulatul si mai ales parcatul deampulea cu masina. Asta ca sa ne intelegeim de unde vin.
Dar maaaaaarea, calduroasa si aburinda muie pe care o merita foarte multi biciclisti e pentru atitudinea cu care fac giumbuslucuri prin trafic. Adica inteleg ca circuli ca pula, da’ macar lasa atitudinea superioara, de salvator al orasului si fiu al Gretei Thunberg.
Inca nu am vazut un biciclist cerandu-si scuze in trafic
NOU
@w Eu nu ma consider un promotor; desi, daca mai scriu ori povestesc uneori pe unde am umblat ar putea sa para ca promovez expre’ mersul cu bicicleta, nici macar nu prea o folosesc prin oras, cu atat mai putin vara cand am puse doar gumele de offroad, da eu doar vorbesc despre ce am facut (ca omu’ nu prea ia multe nespuse cu el in mormant), ture mai scurte sau mai lungi, gen concedii intregi. Altii sa faca ce considera ei de cuviinta, eu nu prea sunt un exemplu oricum, mai ales ca am dus treaba asta uneori la extrem. Ceva util, insa, s-o gasi, asa zic.
In acelasi timp, am fost mereu de parere ca n-ai musai nevoie de infrastructura daca iti doresti sa circuli, mai ales ca, asa cum am mai mentionat, nu poate exista peste tot si poate ca e si mai bine asa: siguranta aia de plina care-i promisa de piste nu-i chiar asa deplina. O fi putut saracu Geo Bogza sa scrie Cartea Oltului mergand de-a lungul lui pe bicicleta, ne-om descurca si noi pe o infrastructura net superioara acelor vremuri.
Drumurile judetene sunt in general suficiente (si mult mai frumoase) si, acolo unde nu-s, sunt drumuri nationale care nu-s marcate ca E-uri. Unde nu sunt optiuni, nu sunt si basta. Da spre Girugiu sunt, spre Sinaia sunt, spre Alexandria sunt, iar unii nu prea stiu alte trasee de antrenament decat astea sau le fac doar asa, ca sa le faca, cu titlu de cat de repede le fac. De unde atata lipsa de imaginatie si de ce-or vrea sa suga noxele alea, nu stiu. Recorduri daca vor sa stabileasca n-au decat sa ia lista de trecatori din Romania si s-o buchiseasca punct cu punct, unele cu siguranta sunt mult mai frumoase decat Pasul Predeal, care-i in cel mai bun caz banal.
E foarte mult parapon si de-o parte si de alta: unii se incapataneaza sa mearga pe E-uri si, nu o sa crezi, pe autostrada, altii se-ncapataneaza sa-i goneasca si de pe DJ-uri. Exista si un punct de vedere invers celui al lui VladM, adica drumuri pe care inainte puteai mere linistit, cum e Transalpina, acum sunt asfaltate si nu mai ai loc. Eu am prins-o in stadiu de drum forestier, tare frumos mai era, acum trebuie sa ma multumesc doar cu varianta Strategica.
Eu is pentru drumuri in general, deci nu-mi pare rau pana la capat, dar imi pare rau. La fel cum are sa-mi para de Pasul Predelus, ultima varianta ramasa pentru a trece relativ nederanjat spre Brasov (pe Tataru e lung si oricum te lasa spre Vama, nu langa Brasov, apoi tre fie sa o iei pe DN10, ori cele trei alternative care te scot si mai ocolite din depresiunea aceea). Partea buna e ca are sa ofere acces mai bun catre drumetiile si turele de MTB din Grohotis si Baiului prin vaile din bazinul Doftanei, care-s foarte mistoux si pline de surprize. Dar din nou, tot are sa-mi para rau dupa el. Mentionez doar ca sa nu-si imagineze ca de partea cealalta oamenii nu se simt intrucatva cu optiuni imputinate.
O mare parte din responsabilitate o poarta si liderii de opinie, unii ii inraiesc pe biciclisti, altii pe soferi, dar niciunul nu-i invata si cum sa mearga si nici nu-s exemplu: la foarte multe miscari de masa cu bicicleta, spre exemplu, nu se arunca o vorba si despre conduita in trafic si nu musai pentru binele soferilor, ci pentru a nu baga-n bucluc ceilalti biciclisti, lucru care s-a-ntamplat de foarte multe ori, iar la o tura un imbecil iresponsabil care-o ardea anarhist era sa ne bage pe toti in cofa, cinste soferului c-a avut prezenta de spirit.
Prin turele mai restranse care se organizau era luata ceva mai in serios, ca stai o zi-ntreaga intr-un grup si nu vrei sa ai de-a face cu imbecili, dar de la un numar de participanti incolo nu mai ai control – unii stiu ce-au de facut, altii nu vor sa-nvete (nici casca, nu asculta cand le explici cum sa stea-n vant, cum sa stea cand au trafic greu pe langa ei, cum sa stea la coborare pe sa si pe banda, cum sa stea-n grup ca sa fie optim pentru toti, cum sa se schimbe ca sa nu ia unul singur tot timpul vantul in fata, cum sa se poarte-n tabara cand e vorba de mai multe nopti, ce echipament sa aiba, de ce nu tre sa le spuna legea ca au nevoie de aia si ailalta etc.). Si inca n-am ajuns la conduita pe tren, care e o problema separata la care CFR-ul contribuie din plin.
Deci, mai pe scurt, treaba cu muia, @w, ti-o cam impartasesc, motiv pentru care acum umblu mai mult singur si nici la fel de mult ca inainte: un grup iti mai da asa un pic de zvac, la partea asta e bun si tragi de tine cand nu prea ai vrea sa tragi nici macar sa te ridici din pat sa prinzi trenul.
NOU
@ender ai citat din codul rutier vechi.
Ăsta nou nu are la articolul 59 ce susții tu.
www.drpciv-romania.ro/Code/Applications/web/index.cgi?action=codulrutier
De-aia merg bicicliștii pe Giurgiu și poliția nu face nimic, pentru că nu e interzis.
NOU
Liberi sa circule pe unde vrea sufletelu lor in spandex, dar ideea de baza ramane:
In caz de cacat eu dau un polish, familia lor da pomana.
NOU
Nici eu nu inteleg cum un barbat in toata firea se poate imbraca in mizeria aia de spandex. Sportivii de performanta e altceva, acolo 0.1 secunde adusi de echipament pot face diferenta intre a castiga sau a pierde, in schimb pt o plimbare cu bicicleta sau orice altfel de activitate sportiva e penibil.
NOU
O mentiune speciala, o mare muie pentru dl. motociclist care m-a vazut minim de la 150-200 de metri, masinile toate au oprit numai el ambaleaza de 2 ori motorul ca sa-l vad sa ma opresc in mijlocul trecerii ca el vrea respect in trafic fmm de gaozar.
NOU
Popârțarul ăsta a lu Hagi, Ianis, se da mare ca a refuzat Rapidul. Aia la Rangers nu il mai folosesc, doar numele lu tacsu e de el, ca fotbalist e o petarda. o mediocritate. Asa se intampla de obicei cu copiii geniilor , ies mediocrii sau chiar retardati. Dar si Sucu e un retardat fiindca a vrut sa il aduca la Rapid, nulitatea asta nu e de Rapid, m am simtit jignit ca rapidist. Ăsta e bun sa joace pe la Fc Baicoi , Fc Straulesti
NOU
Baaa, ej’ neboon? Pai nea_zapada a apărat la ASA Baicoi pe cand era soldat, vrei sa spui ca la Baicoi nu joaca staruri?
NOU
maestre, tocmai TU sa scrii “mediocrii”? un piedestal s-a spart astazi…
NOU
Dar Frei Gedank ignoră regulile limbii române de când îl ştim. Îl acceptăm şi prețuim.
NOU
:***** Cum a zis și Cornel Dinu de Fănuș Neagu: „Creator de limbă română”. Mai țineți minte cum vorbea Dinu la Ioanițoaia de „verticalizare” și alte chestii grele?
NOU
www.instagram.com/reel/C-066HEuDFy/?igsh=MXhwZTYwajliZWJlZw==
NOU
Nea sucu-parizer schimba antrenorii mai ceva decat jiji+mititelu la un loc insa el e marele om de afaceri pt ca e promovat de prostv.
Distractive amenintarile prostv catre streamerii ilegali, chiar trebuie sa fi extrem de prost sa dai pe mizeria de voyo cat pe max sau netflix ca sa vezi meciul sacadat cu 2-3 minute intarziere si 3-4 seriale si emisiuni facute de prosti pt prosti gen las fierbinti si maruta.
NOU
Ender, cred că am nimerit localul unde iti zicea nevasta ca bei vinul ca pe apa. Am mai mancat aici, dar acum mi-a picat fisca, cand muscam din calamar. Au calamer la gratar bun si cotlete de miel bune (intre astea oscilai tu pana la scatoalca nevestei). Eh, si au Liliac la pahar, cană, in ce vrei tu si cat vrei, ca pe apa.
Este Nikosul asta de langa centrul vechi? Sunt aici acum, mananc calamar la gratar cu salata verde si beau Liliac. Am si muncit mult azi. Mananc, beau, dar am si muncit.
NOU
norocul tau cu salata, sper ca a fost corect executata.
NOU
apreciez observatia, momentul meu s-a consumat in nikiti, practic acelasi lucru doar ca nu aveau liliac, era ceva mai putin pretentios.
NOU
@dani, vad ca esti un rafinat, m-a intrebat cineva, ce merge la un cunilingus?!, un vin alb sec sau unul rosu, nu am stiut ce sa ii raspund, ai tu idee?
NOU
Sauvignon Blanc, Chardonnay… astea merg cu pește.
Adevărat Rafinat!
NOU
a sosit momentul in care internetul afla despre calamar ca este peste, deci ruda cu delfinul.
NOU
Iar citeste Dedi printre litere :))
NOU
Afară stă să plouă și sunt într-o pasă confesivă. Vreau să vă mărturisesc ceva. Eu nu trolez doar aici, ci și pe pagina de FB a FLLS-ului (Univ. din Buc.). De-a lungul anilor, am avut parte de smiorcăieli („Vă luați de niște copii”), dat afară din grup (temporar, am învins ulterior), vagi amenințări (Comisia de Etică!!!), dar și multă voie bună. Cam ca aici, dar cu mai multe neologisme. Sunt curios cum o să fie primit ultimul comentariu, v. infra. Negreșit vă țin și pe voi la curent.
„În timpul primei facultăți, o activitate delectabilă care îmi însenina mereu tristețile provinciale era citirea mesajelor scrijelite în baia băieților. De pildă, „Aici se citește Emmanuelle Kant”. Celelalte, imposibil de reprodus pe FB, erau nu mai puțin memorabile. Le-am regăsit neschimbate, peste ani, la master. Mă simțeam acasă. Abia hăt încoace au dispărut, acoperite de o spoială modernă de var. În goana după infrastructură și formulare inutile, să nu ne uităm istoria! Propun organizarea unui concurs de eseuri cu tema (aliterativă!) „Baia băieților, palimpsest proustian”. Mână-nainte, birjar!”
P.S. De fapt, inscripția mea favorită era „Mă-ta e un ocean clocotind de spermă”. Ah, geniul filologului anonim…
Maithun, hronicar ambidextru
NOU
Geniul anonim ce prosperă în toaletele publice este la fel de profund și omniprezent, ca radiația de fond a Universului. Luați d-aci, cu un pic de sare de lămâie:
We fucked her laying,
We fucked her standing…
If she had wings,
We’d fucked her flying.
Now she is dead,
Yet not forgotten…
We dug her up
And fucked her rotten.
NOU
:)) Sweet
NOU
Necrofilie si gheiala…ce poate fi mai frumos de atat.
NOU
@Robert: Ondinismul? :)) Îți recomand “Luni de fiere”, făcuse vâlvă în anii 90.
NOU
Mi-e rușine acum ca am cumpărat și citit Bruckner in adolescență, acest filozof necunoscut de nimeni în spațiul francez, dar adulat în Ro. Mare filozofeală în Luni de fiere M-ai întors în timp, cher Maithun.
PS: « Singur sub duș » a fost mai palpitant
NOU
@Cowfish: Pe cealaltă n-am citit-o. Da, parcă a venit și în România, furoare maximă :))
NOU
www.instagram.com/reel/C_BOpDkuqvP/?igsh=MnM3aXgwdmJwYXly
NOU
Au aparut niste tantari ciudati in Bucuresti, unii negri cu puncte albe, ca niste ratoni asa arata. Si nu te bazaie, nu nimic, doar sug si fug. Suck and run. Nici nu se ridica pe la urechi sau la nivelul ochilor, zboara sub radar, la nivelul parchetului, la nivelul cearsafului, sunt aproape imposibil de reperat. Si deodata, pfiu! cu acul in tine, pfiu! pfiu! te-a perforat, te-a supt, a disparut. Sunt si la voi? M-am mutat la Timpuri Noi de cateva zile si este prapad aici, plin de tantari din astia ca ratonii; m-au ciuruit, m-au terminat, nu stiu ce sa mai fac. Cred ca revin in Popesti si stau acolo macar pana prin octombire, sa treaca valul asta de tantari-raton.
NOU
cautari: ”tantari tigru”, ”aparat tantari”, ”plasa tantari”.
NOU
iar pentru ca vine iarna si oricum sunt deja avarii la apa calda: ”centrala termica murala”.
NOU
sa mor de n-am citit “tătari ciudați” prima data!
NOU
Da-le o sansa, sunt si ei incepatori, o sug cu dintii!
NOU
@nea_zăpadă Și unde ți-ai revenit, la “negri cu puncte albe”?
NOU
bai nene…
NOU
Te salut , am citit o postare mai veche a ta referitor la consum mare mercedes gle motor 2.2 si despre cum s ar putea reseta stiulul de condus. Daca ai putea te rog sa imi spui cum ai facut asta si care sunt pasii de urmat . Multumesc si astept un raspuns
NOU
youtu.be/7QbpTtpbpWg?feature=shared
teoretic ca mai sus.
am cautat reset adaptive gearbox mercedes gle
NOU
Da de ce oare de midgeți evoie sa faci misto, dar de negri sau femei nu? De ce de dwarfii de midgetii astia poti face misto, dar de femei sau negri zic ca e discriminare? care e e explicatia?
NOU
youtu.be/0-Z1RTs_Vz8?si=9UMDKhsKjWEVlqBe
NOU
Suntem oameni și e normal sa avem reacții emoționale. Statistic, nu exista niciun motiv pentru care numărul de cocalari sa fie mai mare in randul bicicliștilor decât în rândul altor categorii: șoferi, pictori, bloggeri etc. Practic, într-o anumită marjă fiecare grup de oameni are cocalarii proprii.
Eu consider că genul acesta de hate asupra unei categorii este nepotrivit. Mai ales că vine din emoție și percepție personală. Este la mintea cocosului că nu toți bicicliștii sunt cancer, dar preferi să transmiți un mesaj de hate către o categorie care are istoric podul plin de hate.