Am scris de multe ori despre benzinăriile din românia, în special despre petrom și rapacitatea acestuia, despre prețurile uriașe la carburanți pe care șefa petrom le motiva ca Așa e piața, urcată pe profitul de 1 miliard de euro. PROFIT.

Dar…

Dacă ne raportăm la prețurile de miercuri din stația OMV Petrom din Șoseaua Alexandriei, în cazul motorinei, care se vinde cu 4,69 de lei/litru, statul încasează 2,88 lei accize și TVA, iar compania – 1,81 de lei. În cazul benzinei, care costă 4,94 lei/litru, 3 lei iau calea bugetului de stat și numai 1,94 lei intră în conturile companiei.

Practic, dacă statul român nu ar mai pune acciză, care e o jecmăneală bazată pe faptul că oricum trebuie să cumperi combustibil, deci marcă banul, prietene, eu aș cumpăra benzina cu 2 lei litrul. Privind astfel, parcă începi să nu mai fii atât de pornit pe benzinării, ci ai dori să îi iei cu pietre pe guvernanți.

Cum să încurajeze statul vânzarea de autoturisme cu motor electric, când asta ar însemna să piardă bani uriași din combustibilul vândut?

cheap-gas-fuel-efficient-car-first-world-problems

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

50 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Lasa-ma ca si acum imi dau cu tesla in 00 ca m-am ingramadit sa fac plinu la 4,8 lei, saptamana trecuta.

    • #2

      daca ai Tesla de ce ai bagat benzina?

    • #3

      Poate nu are Tesla Diesel.

    • #4

      Are Tesla – dar plinul si l-a facut la Jeep-ul ala care consuma 25l la suta de km.

    • avand in vedere experienta fericita cu gplul, visul meu e sa imi iau tesla sa ii pun GPL.

    • #6

      @Lucifer pentru ca nu-mi plac masinile la care in loc de VRUUUUUUM aud bzzzzzzzz.
      @Mihai un Tesla Diesel cu Twinturbo ar fi vis :))

    • Admitand ca ai un rezervor de vreo 60 de litri si ca era gol-golut, ai pierdut vreo 6 lei. Daca esti atat de zgarcit, de-asta esti singur! Scrooge! :))

    • #8

      6 lei inseamna aproximativ 1,3 litri; cu astia ieseam la o tura de centru si agatam ceva (fie si pe capota). unde am pus tesla aia?

  2. Vazut foaie de intrare combustibil in tara. Taxele erau in jur de 90%

    dupa vanzare, mai pui nitel tva, nitel impozit pe profit…

  3. #11

    Ca să încep direct adânc, vorba asta mă aștept să ajungă citat pe facebook: statul e cel mai mare hoț!

    Las’ că vine el peak oil, să vedem atunci ce mai accizează. Care era ministresa aia care zicea apciză?

    • #12

      ce e peak oil?

    • #13

      În cel mult 3 ani se termină complet petrolul din toată lumea și urmează apocalipsa. Caută pe youtube, e plin de documentare serioase pe tema asta.

    • #14

      Peak oil is the point in time when the maximum rate of crude oil extraction is reached, after which the rate of extraction is expected to begin to decline… forever.

    • #15

      then war begins

    • Peak oil: mutarea democratiei americane de ici colo.

  4. Cine o sa opreasca statul sa bage accize si la pompa de curent?

    • Cand ai platit ultima oara factura la curent?

    • #19

      lasa-ma cu asta cu curentul, ca mereu merg cu becul aprins….

    • #20

      La curent e mai ușor să-l înșeli. Benzina e un lichid, se vede, miroase, dacă dai gaură în rezervor să-l golești trebuie bidoane, e complicat. Curentul circulă pe niște fire subțiri, nu se vede, și este măsurat cu un aparat ușor de măsluit sau de ocolit. Bașca dacă găurești o țeavă să golești benzina în tranzit se vede la celălalt capăt, că scade debitul sau se oprește de tot, pe când la curent dacă doar legi o sârmă nici nu se cunoaște.

      De fapt curentul nici nu are nevoie de pompă, curge de la sine în orice direcție.

    • La masina e altceva. Si eu merg tot timpul cu faza lunga :))

    • O sa bage baetii competenti accize si pe curentul de la alternator

    • Andrei: daca nu pornesti si proiectoarele esti un fraer!
      In plus, adevaratii nu merg cu faza lunga pornita mereu. Aia e pentru noobi. Adevaratii dau flashuri

    • #24

      daca nu ai si ceata aprinsa (fata spate) ,e clar ca ai permis degeaba.

  5. #25

    pai da, ca drumurile se repara si infrastructura se construieste cu banii veniti din cer

  6. #30

    Acei 2,88lei+TVA / litru reprezinta taxa pe prostie a romanilor.

  7. #31

    Dupa mine, toti benzinarii ar trebui sa afiseze in statii acest mesaj. Sa stie tot romanul cine il fura cel mai tare. Se mai gasesc boi sa intrebe ca de ce petrolul s-a ieftinit de 2.5 ori dar benzina si motorina nu au aceeasi tendinta.
    P.S. Din cate am aflat recent, in SUA preturile in magazine sunt afisate fara taxe. La case iti afiseaza si taxele platite statului. Cetateanul stie exact cati bani revine statului din fiecare achizitie.

    • #32

      Crezi ca e mai bine cind iti faci planuri sa cumperi un produs de 1000$ sa vezi ca in realitate costa 1150? Dupa ani buni de stat aici tot mi se pare aiurea. Ei zic (magazinele) ca are a face cu faptul ca fiecare provincie are taxe diferite. In realitate e mult marketing acolo: Un produs cu pret pe afis de 999.98 pare mai ieftin decit unul de 1140. In realitate e vorba de acelasi produs, pret fara taxe (999.98) si cu taxe (1140).

    • #33

      da, si mie mi se pare aiurea

  8. #34

    Da’ stiati ca la calculul pretului se aplica TVA (24%) si pe acciza? Adica iti mai ia o taxa pe taxa?

    • Mai spune si ca acciza se calculeaza in euro la cursul de pe 1 octombrie (parca) din anul anterior cand cursul se poate umfla artificial prin smecherii gen bnr. Daca totusi ne scapa cursul in ziua aia dam o ordonanta de urgenta si alegem cel mai mare curs din anii anteriori.
      Super-competenta doamna Ioana Harvard-Petrescu a calculat din sfincter pentru accize cursul de 4,73 la euro pe 2015 cam asa: a ales cel mai mare curs adica ala din 2012 si a adaugat cea mai mare inflatie adica aia din 2013. Ati inteles, sper?

  9. #36

    Toate statele e la fel. Taxeaza combustibilul in draci.
    La noi e mai nasol fiindca e scumpa rau relativ la veniturile omulul.

  10. #37

    Iti dau dreptate, accizarea carburantilor se face fara nici o logica sau transparenta. Doar pentru a acoperi gauri in buget.

    DAR

    1 miliard PROFIT.

    So…

    • #38

      www.wikinvest.com/stock/Microsoft_(MSFT)/Data/Gross_Profit

      Profit Microsoft pana in septembrie ` 65 de miliarde

      so…..

    • #39

      Compari Microsoft cu Petrom?

      Serios acum, Microsoft vinde pe întreaga planetă, ceea ce e absolut imens faţă de ţara bananieră România.
      Economia româniei nu e nici jumate din cea a unui stat american sărac.

      Problema e că nu e nimic românesc aici, tot timpul ţările mai mici/lipsite de apărare sunt jecmănite cel mai eficient.

      Sunt ţări mai sărace ca noi unde taxele sunt şi mai mari, pentru că asta e…cel mai tare supravieţuieşte.

    • #40

      Nu ai inteles, profitul e diferenta intre venituri si cheltuieli raportat la ceva concret nu la faptul ca ti se pare tie ca e mare. Ia cauta pe google sa vezi ce cifra de afaceri are Petrom si raporteaza-te la aia si ai sa vezi cat % reprezinta profit.

  11. #41

    La moldoveni este mai ieftina. Oare ce or mai avea la pret bun de vanzare?

  12. #44

    Profitul Petrom a fost de 1mld de euro in urmatoarele conditii:
    -pretul de vanzare se face 50/50 cu statul (presupunere generoasa, in realitate statul ia mai mult)
    -petrom mai are si cheltuieli (achizitia materiei prime, transportul etc)

    In conditiile astea oare cam cat a fost profitul statului din accizele la combustibili?

    • #45

      Mic. Ai idee cat costa un parlamentar, o secretara, o masa la Parlament, o mie de angajati ai fiecarui parlamentar, un…, o….., un…, o…

  13. #46

    Inca niste detalii:

    1. Statul are un pachet maricel de actiuni la Petrom (40% afair) deci, daca se distribuie dividende, isi iau partea si de acolo.
    2. In afara de Dacia, in top 10 contribuabili sunt doar colectorii de acciza: oil&gas si tobacco 😉
    3. In US nu exista notiunea de acciza la carburant, de aia au ei preturi de 2-3$/galon si V8 de 5litri si 200 cp 🙂

  14. Sunt mana-n mana, intr-o tara civilizata benzinariile nu puteau sa creasca preturile dupa bunul plac dar in acelasi timp intr-o tara civilizata combustibulul ce sta la functionarea societatii era mai ieftin: sa incaseze statul 1 leu caci si asa nu stie sa-si administreze banii si sa ma lase pe mine sa redirectionez restul de bani cum cred eu ca-i mai bine.

  15. #49

    Pai… sa imi dau si eu cu vorba, ca doar lucrez in domeniu:
    1. Securizarea marjei se face de obicei in rafinarie.
    2. Marjele la retail ( adica de unde cumparati voi pentru masina personala / flota de firme) la benzinari sunt intre 3% si 10% ( in functie de pretul zonei, costul logistic, etc).
    3. Acciza la combustibil e 2.5 lei fara TVA ( la un pret estimat de 5 lei/litru in pompa deci 50% fara TVA) si se retine/plateste fie la livrarea din rafinarie. Nu mai merge din rafinariile din Ro fara acciza. Scurt. ANAF supravegheaza 24/24 video/informatic fiecare incarcare din cinsterna din fiecare rafinarie.
    4. Pretul la retail nu urmeaza curba descendenta a barilului crude/Brent tocmai pentru ca marjele care trebuiau securizate in rafinarie nu mai sunt, asa incat companiile ( si statul) nu pot pierde totusi prea mult, si atunci pun presiune pe pretul de retail ( marjele se micsoreaza valoric, e adevarat, dar de acolo se fac).

  16. #50

    Accizele pe tutun, alcool si produse energetice sunt armonizate la nivel european – deci Romania si daca ar vrea sa le scoata nu poate (nu ca ar vrea). Singurele accize nearmonizate (introduse de ai nostri) sunt la cafea.

    Inca accizele nu sunt (sau nu erau acum ceva timp, cel putin la tigarete) aduse la nivelul stabilit la nivel UE (de asta in UK de exemplu un pachet de tigari e 10-15 lire). Era un program sa creasca anual acciza pana o ajunge paia la nivel UE. 🙁

    In anumite tari, acciza chiar trebuie tiparita pe timbru – ceea ce iti permite sa vezi cat se duce la stat din ce dai pe pachetul de tigari de ex.