Fawzia Rehejeh s-a născut în Siria, însă de mai mulți ani locuiește în Sibiu și este cetățean român. La sfârșitul săptămânii trecute s-a decis să depună o plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru felul în care a fost tratată de funcționarii Băncii Comerciale Române. Concret, i s-a spus să aștepte mai multe ore pentru redeschiderea unui cont, pentru că avizele, în ceea ce-o privește, fiind născută în Siria, trebuie să fie aprobate mai întâi de sucursala centrală, la București.

Citiți restul articolului, că e funny să vedeți așa zisele proceduri pe care le are o bancă românească față de un cetățean român, cu domiciliul în românia.

Ce este cu adevărat funny este răspunsul lui Ionuț Stanimir, director de marketing și comunicare al BCR.

Ce mare problemă? Am umilit o femeie, cetățean român, nu mult, sub 1% discriminare. Ce dacă decerebratele angajate la noi au tratat-o ca pe un animal, știind că, în general, oamenii nu comentează și abia așteaptă să scape și să își vadă de treabă. Mult zgomot pentru nimic.

Mișto, Ionuț Stanimir, puteați comunica mai bine, dar nu e de unde, pentru că directorul de comunicare e prost de bubuie și nu are proprietatea termenilor.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

65 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Abia m-am trezit și am citit asta.
    As fi putut sa îmi incep ziua și fără să mi se ridice sângele la cap din cauza dobitocului de Stanimir

    2
  2. #2

    Acum, sa fim seriosi, e si vina ei. Pai cine-a pus-o sa se incurce cu BCR?

    3
    • #3

      Nu știu cât de mult s-a gândit doamna/domnișoara Fawzia la răspuns dar e priceless. Nu știu cum naiba tot văd pe aici și pe la zoso oamenii ăștia de la comunicare sunt niste agresivi fara pereche. Asta înțeleg companiile prin comunicare?

      1
    • #4

      Oamenii astia de la comunicare sunt genul de idioti care cred cu tarie ca ei la corporatia unde lucreaza sunt o mare familie, au acelasi comportament in online pe care il are un patron cand se ia cineva de mica lui taraba, uita ca sunt doar niste sclavi in tot sistemul asta si nu stie nimeni din management cum ii cheama.

      1
    • #5

      Culmea e ca si Fawzia e om de comunicare 🙂 Nu pot fi toti pusi intr-o oala. Sunt oameni de comunicare si oameni de comunicare… De aia care isi fac bine treaba nu se prea aude, ca asa ar cam trebui.

  3. #6

    Din pacate, reglementarile UE si cele internationale pentru combatarea spalarii banilor (AML) si impotriva finantarii terorismului sunt foarte complexe si se schimba anual sau mai des (in ultimii ani au fost multe modificari). Da, faptul ca provine din Siria o poate incadra la verificari ample, nu doar pe ea ci si pe membrii familiei sale, chiar daca intre timp au devenit cetateni romani. Iar aceste verificari dureaza, se pot face doar de anumite persoane cu pregatire in domeniu si o eventuala consultare a unor baze de date internationale. Nu e o chestie de cateva minute. Trebuia invitata sa mearga acasa si o sunau ei cand se putea intoarce pentru deschiderea contului.

    1
    • #7

      sigur. dar nu i-a explicat nimeni nimic, doar muia mizerabila romaneasca

    • #8

      Mi se pare de tot rahatul că nu avem un regulament coerent și o autoritate centrală care să se ocupe de asta. BNR a preferat să externalizeze răspunderea la bănci – e răspunderea băncilor dar noi le amendăm baban dacă nu fac cum visăm noi.
      În UK de exemplu băncile au obligația să raporteze suspiciunile către NCA, dar cei de la NCA sunt cei care dau decizia finală și au termen de 7 sau 31 zile pentru asta.
      La noi orice fraierică de la bancă poate decide că îți blochează el conturile pentru că nu e în stare să citească un bilanț…

      1
    • #9

      @Tony: ti se pare de tot rahatul pentru ca nu stii daca nu cumva bancile apeleaza la ONPCSB pentru ceva ce lor le este imposibil sa faca de unele singure, dar, evident, ai o opinie. OK, stim cu totii ca Stanimir si BCR sunt de cacat, dar realitatea cealalta nu mai conteaza?

    • #10

      M-ai înțeles greșit. Nu contest că apelează, eu spun că procedura ar trebui să fie unitară, băncile să direcționeze toate cazurile la ONPCSB, iar cei de la ONPCSB să ia decizia. Un organism al statului care apoi poate fi și contestat.
      Opinia mea e bazată pe experiența personală cu o bancă, unde m-am trezit cu conturie blocate irevocabil ca apoi să spună că da, am dreptate, dar procedurile lor interne nu le mai permit să revină asupra deciziei de blocare…

  4. #11

    comportamentul anormal fata de clienti este generat de legislatie.
    legea 129/2019 prevede amenzi de pana la 23.000.000 lei (lei noi), aplicabile inclusiv persoanelor fizice.
    in consecinta, bancile si salariatii lor prefera sa piarda clienti decat riscul aplicarii unor amenzi cu sume aberante.

  5. #12

    Același lucru se întâmpla și la Raiffeisen te discriminează ca esti de alta orientare sexuală și au reclama înșelătoare la cardul eMAG.

    • #13

      Poți elabora puțin? Cum afla o bancă ce orientare sexuală ai?

    • #14

      @em, cand te f*t cu dobanzi la credit, te intreaba daca preferi sa te f*a o domnisoara sau un domn.

      1
    • #15

      M-a știa casierul de la banca. Și a spus la toți colegii.

      1
    • #16

      @em poti obtine usor un credit daca codebitorul este de sex opus, in schimb cand e de acelasi sex, majoritatea bancilor spun ca nu se poate acorda creditul.

    • #17

      Cosmin, esti din GL?

  6. #18

    BCR si cred ca toate bancile au lista de “teroristi”. De fapt oamenii din lista nu sunt teroristi evident, dar se incadreaza in functie de locul nasterii, nume si mai stiu eu ce alte criterii.
    Tu cu numele de tatar e posibil sa fii inclus pe lista respectiva.
    Cercetari suplimentare se fac si daca esti persoana publica sau expusa politic.

    Prostia e ca nu stiu cum sa comunice ei cu potentialii clienti chestiile astea si uneori procedurile sunt incarcate inutil din prea multa grija sa nu calce pe bec.

    • #19

      Eu aș fi zis că genul ăsta de verificări amănunțite sunt făcute de autorități când se acordă cetățenia, nu mai este nevoie să fie dublate și de un angajat la o companie privată…

    • #20

      Faza e că BNR cere ca băncile să verifice și ele. Sunt regulamente BNR. amenzile sunt destul de amuzante.

    • #21

      PS. Și BNR le face pe baza unor legi, nu că așa vrea plua lu’ Isărescu. Legi care pun în aplicare niște normative UE.

    • #22

      tony, autoritatile si bancile nu au baze de date comune si nici nu comunica intre ele – deci degeaba te verifica statul roman si-ti da ok pentru ca banca trebuie si ea sa te ia la puricat. e la fel si in uk, doar ca au centralizat la NCA.

    • #23

      Și la noi ar putea centraliza la nivelul ONPCSB dar na, asta înseamnă organizare, coordonare, prea greu.
      Ca să nu mai vorbim că dacă vrem într-adevăr să combatem spălarea banilor trebuie să avem în vedere fluxurile de plăți/încasări prin toate bancile unde o persoană are cont, nu la nivel de bancă individuală.

  7. #24

    Mi se pare [b]maiestos[/b] modul discret în care încheie lecția de comunicare sugerând c-ar fi capabil, la o adică, să se exprime și-n engleză: “END OF STORY”.
    Genial!
    Bă, da’ genial-genial, nu glumă!

  8. #25

    O fi facut ea ceva, o fi pus vreo bomba undeva

    1
  9. #26

    Nu este ok modul de comunicare de dupa din partea BCR. Dar in cazul declansarii unor verficari AML (de obicei in mod automat), nu au voie sa zica ce a declansat acea verificare, altfel ar fi usor de fentat.

  10. #27

    Dacă era ofițer la direcția de informații a armatei (sau unde naiba lucra borfașul ăla care scotea bani cu semnături false), era servită instant.

  11. #28

    Ce-mi “place”mie cel mai mult la reglulile astea cu teroristi/spalarea banilor & shit e ca, in fapt, din cauza “normelor” pwlii sufera TOT TIMPUL DOAR aia nevinovati.
    Cu ‘nspe mii de reguli si regulamente anit-tero, avioanele/trenurile/metrourile tot o sa sara in aer din cand in cand, dar miliardele de cetateni de buna credinta pierd din ce in ce mai mult la imbarcare, se iau amprente si toate kkt-urile.
    Sau, in banci, banii murdari isi vad de treaba lor, in timp ce clientul PF scrie hartii peste hartii degeaba.
    Plus ca bancile din RO sunt o gluma proasta, niste “ghene” detinute de grupuri financiare care fac ce vrea pwla lor, atat timp cat cotizeaza la mugurel si sleahta lui de odiosi. Asta dublat de cea mai jegoasa specie de angajati din vreo industrie din RO, care nu vad o problema in dobanda la depozite care este cam ZERO si aia de la credite care se duce lejer spre 10%. Si ne intrebam de ce merge economia cum merge.
    Toti, dar abosolut toti angajatii care eu ramas in banking dupa 2008/9 si restructurarile din ultimii ani fac parte din doua categorii: cat. 1 – jegurile alea din “varf”, gen Stanimir asta, incompetenti si plini de ei dar platiti cu ‘jde mii de euro/luna si A6 la scara sunt toti neamuri/amante sau cu “ochi albastrii” si javre din alea corporatiste care nu stiu sa citeasca decat P&L accounts si clientii du-ca-se in pwla lor sau cat. 2 – aia de “jos” care ori sunt prea prosti si platiti fff aproape de minimul pe economie sau prea slugi care viseaza sa ajunga si ei sefi odata si odata.

  12. #29

    In general toate bancile mari din Romania, cand au de-a face cu spete asemanatoare celor expuse de tipa de pe facebook, delega raspunderea catre sucursala centrala. Acum de ce se intampla si cum pot fi evitate diverse incidente de acest fel, e o alta discutie. Tipul ce reprezinta partea de comunicare, a dat un raspuns de cacat, dar oarecum acoperit, daca lucrurile se precipita. Totusi sa nu uitam, banca are dreptul de a-si alege clientii in functie de proceduri interne si proceduri cerute de “marele” BNR.
    Asa ca da, ce s-a intamplat este de cacat si cumva trebuie expus mai bine de banci cand te duci sa-ti faci un cont sau un credit. Cu toate acestea si daca s-ar face asta, nu toti romanii vor citi termenii si conditiile, respectiv vor incepe sa faca scandal cand situatia degenereaza. Este de cacat sa fi discriminat ca ai origini dintr-o tara naspa, dar din pacate originea nu ti se schimba niciodata, oricat de multe cetatenii ai avea….

    • #30

      nicio societate comerciala nu are dreptul de a-si alege clientii, nu mai abera. cat timp oferi servicii pe teritoriul tarii, esti obligat sa le oferi tuturor, fie ca esti banca sau tutungerie. vedeti prea multe filme proaste

    • #31

      Asa ai zice.

      Prietena de familie nascuta in Ucraina, cu domiciliul pana la 14 ani in Chisinau, mutata la facultate in Bucuresti.

      Deschis cont la ING fara probleme cu buletinul de Republica Moldova.

      Schimbat buletin pe Domnesti anul trecut, maritata cu cetatean roman.

      Mers la ING pentru contractarea unui credit pentru o garsoniera, contractat creditul.

      Dupa 6 luni se face actualizarea datelor in sistem, se observa de catre ING ca creditul fusese luat pe buletinul moldovenesc, sunat, futut in gura, blocare credit in derulare, blocare cont, amenintat cu recuperarea banilor, etc.

      In final a reusit cu chiu cu vai ca cineva de la ING sa ii schimbe in sistem datele buletinului cu cel actual dar au pus-o in baza de date cu steluta, nu mai are dreptul la niciun credit sau alta facilitate cu ING.

      For ever.

    • #32

      @Arhi
      Perfect de acord cu ceea ce spui. Dar, daca faci niste rahaturi sau ai vreun istoric in care ai facut diverse rahaturi, banca iti poate refuza anumite servicii, ca norme and shit. In general acele servicii se refera la partea de creditare din cate stiu. Acum pe cazul de fata nu stiu daca se aplica chestia asta sau nu, femeia a spus ca isi redeschide un cont si poate sa insemne orice(curent sau cont asociat unui credit).
      De asemenea cazul expus de Dragos este mai mult decat elocvent asupra modului in care in Romania sunt tratati unii clienti. Motivele din spate, nu le stiu le pot intui, dar din pacate in foarte multe situatii bancile din Romania au niste puteri maricele, fie ca ne place, fie ca nu.

    • #33

      Cei de la ING sunt bancă mare cu responsabilități, nu e ca și cum ar fi fost amendați cu vreo 1.5 miliarde de euro în Olanda pentru facilitarea spălării banilor iar în Italia nu mai au voie să deschidă conturi pentru clienți noi.

      Ce mă deranjează cel mai tare la toată faza asta cu ascunsul după reguli de prevenire a spălării banilor este că nimeni nu e răspunzător. Cui te adresezi că ăla ți-a blocat contul sau creditul pe nedrept? Nici nu mă interesează șă știu eu motivul, vreau să știu că un organism independent îi poate verifica și poate corecta abuzuri din astea cretine.

    • #34

      @Tony, regulamentele interne ale băncii sunt făcute în baza unor regulamente şi norme BNR şi sunt vizate de BNR.
      regulamentele BNR sunt făcute în baza unor legi naţionale, iar în cazul nostru, aceste legi sunt o implementare a unor norme ale UE.

      dacă tu consideri că banca a făcut un abuz, faci o plângere la BNR, la ANPC, la Consiliul Naţional al Discriminării, Autoritatea Naţională pentru….morţii mă-sii, niciodată nu i-am reţinut denumirea, ăia care verifică treburile pe GDPR, şi eventual o dai în judecată.
      astea sunt organismele independente care pot verifica activitatea unei bănci (s-ar putea să mai fie şi altele, depinde de domeniul în care consideri că banca a călcat pe bec).

      organisme mai independente de atât nu există în România. dacă vrei altceva întreabă o persoană născută vie.

      faptul că ăla dă cu mucii în fasole la capitolul comunicare, etc e complet altă poveste.

    • #35

      @Ady-P
      Baiatul ala de la comunicare, a dat un raspuns cat de cat pe subiect pe un stil in care institutia pe care acesta o reprezinta nu este bagata intr-un rahat. Ca tonul este arogant sau ca se putea vorbi mai frumos, sunt perfect de acord. Dar nu prea am vazut vreo banca sa vorbeasca cu tine frumos, cand tu esti in rahat, deci despre ce vorbim?

    • #36

      @Dragos
      Si tu nu ai observat nimic ciudat acolo?
      Prima chestie: ai zis ca a schimbat buletinul, apoi a facut creditul, deci nu avea cum sa ii dea credit pe CI de Rep Moldova.
      A doua chestie: tocmai pentru a evita mizerii de genul asta, ea trebuia sa mearga la banca si sa anunte ca si-a schimbat buletinul, sa le dea o copie sa faca actualizarea datelor in sistem. Scrie si in contractele lor ca esti obligat sa anunti ca iti schimbi buletinul. Si numai daca expira sau il pierzi si iti faci altul trebuie sa anunti pt ca ai alta serie, alt numar. Cum sa faci actualizarea datelor dupa 6 luni??? Banca trebuia sa viseze ca si-a schimbat CI-ul?

    • #37

      @Asdad2005, la asta mă refeream prin “dat cu mucii în fasole”, la faptul că ar fi putut răspunde mai frumos și mai puțin arogant.
      În definitiv, femeia nu le făcuse nimic nasol, exista doar o suspiciune/risc apriori legată de locul nașterii ei, nu le furase nimic, nu le greșise cu nimic.
      În era în care extrem de mulți oameni, indiferent de categoria socială și școlarizare, și chiar de vârstă (părinții mei au peste 65 și folosesc fb) au profile de Facebook unde pot să povestească chestii, poate e cazul ca unele companii să coboare de pe piedestal și să-și scoată bățul din fund atunci când comunică cu clienții

  13. #38

    E clar ca doamna e spion, voi nu vedeti cât de bine scrie in limba romană ? Cât de perfect folosește virgula ? Bate la cur 60% din populația țării la limba română.
    Pe o alta nota, situațiile de genul asta se tratează cu zâmbetul de buze de doamna de la ghișeu fără sa invoce nici o procedura, ii ia toate actele, o pune sa semneze ce e de semnat și o suna dacă e ceva in “neregula”. Ori o caută Mascații direct ori o suna și ii spune “gata, e totul operațional acum”. Înțeleg ca era și o “redeschidere” deci mai fusese client BCR dar nu ai ce sa te aștepți de la Analfabeții astia, de fiecare data când ma duc eu la ei îmi fac 7 copii după acte și ma cert pana vine directorul general ca nu vor sa priceapă ca datele mele au rămas aceleași, nu mi s-a actualizat data nașterii sau CNP-ul. FMM BCR

  14. #39

    Am prietena marocana care avea nevoie de 2 mii euro pentru ceva taxe la facultatea de medicina. Cu familie, cu prieteni, a reusit sa isi stranga rapid suma in cont, dupa care a fost sunata de politie, invitata la sectie si tinuta jumate de zi. Intrebari stupide si repetitive despre natura si scopul imensei sume. Dincolo de varsta, ocupatie si drepturi conteaza faptul ca te-ai nascut intr-un stat musulman.

    • #40

      Am citit “am prietenă macaroană”. Cetin cu monstrul de spaghete, DC cu macaroane…

    • #41

      Era moldoveanca?

    • #42

      Mereu m-am gândit că în cazul unei amenințări serioase, ai noștrii aleși precum și degrab’ pensionați special care ar trebui să ne apere de amenințările astea ar fi primii care ar fugi din țară.

      Dacă nu sunt capabili să analizeze o situație reală de una falsă, păi un terorist care are de gând să arunce ceva în aer își va face cont bancar pe numele său și va pune banii de materiale pentru bombă acolo? Ăsta e nivelul la care cred ei că lucrează teroriștii?

      Ăștia-s obișnuiți cu proștii noștrii care fură biciclete și se duc apoi în aceeași piață să o vândă. Sau cu deținuții care evadează și fug direct la adresa din buletin unde îi așteaptă marii apărători ai legii…

      Eu cred că au terorizat-o pe aia săraca crezând că poate pun mâna pe o bucată de studentă araboaică…

      Dacă vreodată ajungem țară cât de cât bogată și o să atragem infractori sau teroriști sofisticați, ăștia o să facă urmăriri ca-n Benny Hill, 99% o să rămână cu autor necunoscut.

  15. #43

    Ati vazut comisioane mai mari si mai multe ca la BCR? Astia iti iau comision si daca te uiti la reclama lor.

  16. #45

    Am explicat pe indelete intr-o conversatie pe contul Fawziei si ce am spus si baza legala si context.
    Am indicat acolo directiva europeana concreta care prevede verificari know yor customer si anti money laundry. Mi-am cerut scuze pentru orice neintelegere privind tonul meu sau calitatea serviciului.

    Emailul meu este Ionut.stanimir@bcr.ro daca doriti sa lamuriti ceva, voi raspunde cu placere. Si …politicos ca doar nu am ajuns sa ne vorbim ca animalele.

    In rest apelativele din postarea aceasta sunt inutil de grosolane, din categoria cuvintelor tari menite sa atraga trafic / publicitate. Sunt doar o dovada de agresivitate cinica (calculata) amplificata absurd. Arhi, stai linistit nu le pun la suflet pentru ca nu ma cunosti si nici situatia nu o cunosti. Te rog verifica mai cu atentie. ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/financial-supervision-and-risk-management/anti-money-laundering-and-counter-terrorist-financing/eu-policy-high-risk-third-countries_en

    • #46

      ce am spus eu, prostule arogant, este ca ati tratat femeia ca niste mizerabili si ca da, ea s a simtit discriminata, datorita comportamentului vostru/tau, asa cum si spune, foarte clar.
      evident, esti atat de imbecil incat nici macar nu intelegi despre ce e vorba, desi esti rahatul ce mananca cacat la comunicarea bancii.
      dumbfuck

    • #47

      Regulamentul vorbește despre persoane care au rezidența într-una din țările menționate, nu spune nimic despre locul nașterii persoanei:
      (b) customers that are resident in geographical areas of higher risk as set out in point (3);

    • #48

      nu te obosi, acest comentariu i-a fost aprobat de altcineva, altfel nu ar fi aparut. altul nu va mai avea

    • #49

      Ai dreptate, dar nu voiam să rămână cineva cu impresia că ar avea vreo bază legală pentru ce au făcut.

    • #50

      Cu ocazia publicării adresei email în mod clar pentru a se comunica Ionuț Stanimir (dacă și asta e nume romanesc, îmi tai ouale), zic sa facem un pustiu de bine și sa îl abonam la toate publicațiile și newsletterele posibile. Sa fie informat, zic.

    • #51

      e nume 100% de origine rusească
      en.wikipedia.org/wiki/Stanimir

      Stanimir (Cyrillic script: Станимир) is a Slavic origin given name […]

    • #52

      Ionut Stanimir, aceeași persoana căreia i-am atras atenția (chiar cu extras din legi) când distinsul lui coleg, Cristian Mustață, a spus in presa ca utilizatorii Android sunt mai puțin educați decât cei cu iOS (bazat pe studii din SUA pt ca nu sunt in stare sa emită o asemenea afirmația pe baza unei analize interne) si nu a văzut nimic anormal in asta…da, e un arogant suprem care nu are habar ce înseamnă sa comunici cu un client sau cu ce probleme reale se confrunta clienții băncii. Mai mult, tot Ionut Stanimir, vorbește numai de viitor, digitalizare si problemele omenirii si etc etc dar, ma repet, nu știe ce se intampla in grădina băncii.
      Ionut, iartă-ne ca noi suntem jos si mici si prosti si tu ești acolo sus, peste noi, si le știi pe toate…tine minte ca orice imbecil știe UNDE si-ar dori sa ajungă dar e al dracului de greu sa si știi CUM sa ajungi in acel loc.aaa, nu ai înțeles ce am vrut sa zic? Îți zic pe termenii tai corporatiști: degeaba ai viziune dacă misiunea e de cacat!

    • #53

      @Radu Samuel, 1a, ceea ce propui tu este infracțiune. 1.b. fapta de îndemna pe alții la săvârșirea unei infracțiuni este ea însăși infracțiune.
      2. Sistemul informatic al unei bănci este foarte bine securizat. Poți sa-l abonezi la toate newsletter-ele din lume, o să-i intre vreo 0,1% direct în trash.
      Faza cu “statimir” nu e român e din același puț al gândirii cu Iohanis nu e român că n-are nume de dac, nu e ortodox și nare copii și cu Cioloș nu e român că-l cheamă Julien și e fiul lui Soros.

      Departe de mine de a-l apăra pe individ, dar dacă e să-l acuzăm s-o facem la obiect și fără aberații.

  17. #54

    Cand primesti raspunsul asta normal ca iti vine sa te duci in pod sa cauti vesta aia cu motive nationale cu care ai venit din Siria si sa ii cauti la sediu pentru un protest mai deosebit!

  18. Încă un om de comunicare cu o atitudine de tot căcatul. Mă gândesc că oameni de genul ăsta, care nu exprimă niciun gram de empatie pot ajunge peste ani subiect de știri din categoria “nu știam că este violent, părea un băiat la locul lui, vorbea frumos”.

  19. #56

    Cum o fi discriminarea lor aia 100% daca asta a fost sub 1%, cred ca vine domnul ala la tine acasa te injura din strada si iti da si cu rahat pe clanta ca sa te inveti minte!

  20. Lucrez cu BCR de 20 de ani, niciodat aparca nu a fost bine, dar acum e jale mare. Singurul motiv pentru care mai sunt la ei este ca au sediul la 5 min de casa. Problema: fimiu are si el card la ei, e de 10 ani plecat in Franta. Nema card la ghiseul bancii, doar posta. OK, zic sa va dau adresa din Fr? OK, 50 de ioro DHL. Ba esti prost? Asta e doar una, a doua e comisionul la ghiseu – 15 lei s apui 10.

    Cont in ioro? Comsion la retragere la ghiseu. Pai zic, vreau la bancomat. N-avem. Asta e la toate bancile din cate stiu. Uite asa o sa ajungem sa ne facem toti Revolut. La noi bancile sunt snapanii moderni, camatarii de ieri.

    • #58

      N-ati inteles nimic, din pacate.

      Faptul ca acest baiat, domn (whatever) a comis o nefacuta piaristica, se poate ierta. (Oricum e prost si trebuia sa taca din gura).

      BCR nu e o banca romaneasca, deci procedurile (mai ales pe partea de compliance, unde UE poate sa iti arda niste amenzi de nu te vezi) vin de la baietii destepti din Austria.

      Daca al nostru nene se apuca sa dea din casa si sa spuna clar despre ce procedura este vorba, he would be fucked.

    • @Yngwie Mainstream: nu m-am referit la cazul expus, acolo e destul de complicat: banca, proceduri, etc. Eu am expus al caz valabil la toate bancile, jecmaneala pe fata pe banii tai. Poti lucra legal fara banci? Nu prea. Salariul pe card, tranzactii mari pe card, etc. Ce ma doare pe mine e ca la valuta platesti comision la comision, schimb aiurea de valute, etc. Ai de ales? Nu prea. Accepti sau faci la negru totul. Asta e problema ce ma doare.

  21. #60

    Se numeste procedura Know Your Customer, iar faptul ca e nascuta in Siria e unul din motivele pentru care s-a intamplat asta.
    E un regulament european ptr combaterea spalarii banilor, iar Siria, Iran, Sudanul de Sud si inca o tara (imi scapa acum) se afla pe o lista neagra. Persoanele care au legaturi cu aceste tari trec printr-o procedura de evaluare mai complexa.
    Ba chiar asta e una dintre reguli, sa nu spui nimic clientului, pentru ca i-ai putea da de banuit.

    • #61

      Faci o confuzie între locul nașterii și țara de rezidență. Lista de țări cu risc crescut este relevantă atunci când este vorba de transferuri care implică bănci sau persoane care au rezidența într-una din aceste țări.
      Nu specifică absolut nimic despre locul nașterii unei persoane și nici nu ar avea cum, pentru că articolul 21 din Carta drepturilor fundamentale a UE interzice cât se poate de clar orice discriminare pe baza locului de naștere:

      “Se interzice discriminarea de orice fel, bazată pe motive precum sexul, rasa, culoarea, originea etnică sau socială, caracteristicile genetice, limba, religia sau convingerile, opiniile politice sau de orice altă natură, apartenența la o minoritate națională, averea, nașterea, un handicap, vârsta sau orientarea sexuală.”

  22. Acel moment când Ionuț se crede ofițer MLTF :))))))

  23. #63

    Așa cum veșnicia s-au născut la sat, și idioțenia s-a născut la BCR .
    De câțiva ani plătesc o sumă lunara pentru un cont in străinătate .
    Nu dezvolt de ce nu o fac online, e suficient sa știm că singura soluție a fost aceasta, așa că în fiecare lună sunt o zi prezent la banca, fizic .
    Desi plătesc la o sucursală județeană, deși nu e niciodată nimeni la coadă la uși, pentru că de când au introdus programarea au dispărut eternii inutili care aveau și alte soluții de plată, eu nu am, totuși trebuie de fiecare dată să sun și să mă programez sa intru înăuntru .
    Lunar sun din fața sediului, apoi sunt primit înăuntru .
    Nimic nu a fost destul de convingător, nici pentru conducerea băncii, nici pentru paznicul de la intrare .
    Așa că lunar sunt programat telefonic din fața sediului pentru a intra înăuntru
    E vorba de un minut, hai două, dar orișicât, e supercalifragilistics .

  24. #64

    Putem deci concluziona că românii sunt de căcat? :)))