Scopul școlii este să ne pregătească pentru viață, cum se spune, nu să ne facă fericiți. Școală dacă ne face fericiți, înseamnă că ne e prea bine acolo. Nu spun că trebuie să ne nenorocească, să suferim când mergem la școală, dar nici s-o luăm ca pe o grădină a deliciilor în care ne ducem să ne jucăm. Din păcate, nu e așa, trebuie să avem și necazuri și dificultăți. Să nu fiu înțeles greșit, nu vreau să fie copiii chinuiți și cred că atunci când există un element de plăcere și de joc se învață mult mai bine, dar nici să eliminăm cum cer unii toate necazurile, să nu mai dăm note, să nu mai comparăm notele unora cu celorlalți. Nu se poate chiar așa.
Băiatul ăsta, Andrei Cornea, profesor doctor inginer docent blană în de toate, în înțelepciunea lui profundă, spune EXACT ce gândesc toți reșapații care există în industria învățământului din românia, locul unde se retrag toți cei care nu pot, prin urmare se duc să predea. Școala nu trebuie să fie o plăcere, școala trebuie să fie o instituție tip paramilitar, unde trebuie să insuflăm respectul cuvenit, unde trebuie să suferi și să înțelegi că viața nu e ceea ce crezi tu că e, dacă vei trăi în românia, ci un conflict continuu cu comunistoizi jegoși, care nu se pot rupe din clișeele lor stabilite la mărețul congres al 14 lea al partidului.
Și dacă nu ar exista exemplele celorlalte țări civilizate, neatinse de comunism, din europa. Dacă nu ar fi erasmusul, schimbul de elevi, studenți și profesori. Dacă nu ar vedea că, de fapt, profesorul este un prieten și un educator, nu un corector de lucrări de control, el, ZEUL. Dacă nu ar vedea că de fapt lucrurile acelea au succes, de asta școlile lor dau oameni fericiți și pregătiți, oameni de succes, iar școlile noastre dau olimpicii care îngrășă casele celor care, ca Johanis, obligă și tâmpesc copiii cu meditații, compere și alte rahaturi.
Că veni vorba de comper.
Știți că vă scriam eu prin februarie despre un anume Marcel Bartic, care întâi a umplut spațiul public de cât de nasol e învățământul românesc, vânzând, împreună cu o parteneră, mizerii de alea de teste, ca să le arate părinților cât de proști le sunt copiii, după care a deschis, dintr-un umil salariu de profesor, o școală ultracentrală.
Acum vreo 2 săptămâni era iarăși, plin de Marcelică Bartic, înfierând învățământul românesc, hai să teste, sigur, le cumpărați de la noi, dar sunt și foarte bune, serios, salvarea e aici. După care, din nou, iarăși, Marcel Bartic mai deschide o școală:
Vă spun, îi urăsc cu patimă nedisimulată pe golanii ăștia, care trăiesc din fearmongering, efectiv modul lor de viață, venitul lor vine din speriat fraieri și luat bani, ce face orice băiat de crypto, doar că, aici, e vorba de copii. A scris și Andrei aici, pe subiect, el nu dă nume, dar eu sunt un pic mai miserupist cu gașca Bartic din învățământ, contractele lor secretizate și testele minunate cu care au umplut piața. Și școlile particulare, desigur.
NOU
Andrei Cornea e un dobitoc. Imi aminteste de un fost coleg, ceva sef de tulumba dar se credea director, care avea in subordine niste amarati necalificati care tremurau ca frunza in fata lui si care, ostentativ, lăsa la loc vizibil fituici care sa ne “inspire” pe noi ceilalti si care contineau nu’s ce citat de la un vreun iluminat cum ca subalternii trebuie sa stie de frica, sa aiba permanent grija zilei de maine si nesiguranta jobului. SIncer, imi pareau destul de apropiate ca principii de directivele NKVD din ’47 (please search). Cum ziceam, un dobitoc. La fel si Andrei Cornea, care e un dobitoc.
Lansarea de teste urmata de una de scoala privata e asemanatoare cu, urmeaza in curand, “Pfoai, ce aer poluat, ia uite ce rapoarte” urmata de reclame pe unde apuca la purificatoare de aer, marca cunoscuta.
NOU
a trecut campania de primavara, dupa 15 septembrie incepe sa fie aerul fffff murdar in bucuresti si apare Philips sa salveze
NOU
Avantajul de a avea copii/nepoți prosti este acela ca nu ne concurează nimeni la locurile de muncă!
NOU
Asa ma gandeam si eu numai ca nu toti care ar trebui sa ajunga la matura ajung la matura…apar pilele si relatiile si devin sefi si sefuti.
NOU
Dezavantajul e ca tot noi ii intretinem ca sa stea acasa liniștiți!
NOU
Cum? Adica sa mearga copii de placere la scoala? Sa stea la povesti cu educatorul despre cum a fost ieri si de ce l-am certat? Sa nu stiu EU sau el ce note au colegii lui ca sa pot compara si sa-l mustrez ca nu e la fel de bun ca ceilalti? Sa nu tinem sedinte cu parintii in care educatorul sa zica in public despre fiecare copil cat e de prost si sa-l laude pe tocilarul clasei? Sa nu care copilul in fiecare zi la scoala 5kg de manuale pentru ca au fiecare dulapior unde le tin? Cum adica sa aiba ora de joaca in care sa faca ce vrea?
Prosti la astia in Spania… mai bine era in Romania unde o aveam pe Duamna!
NOU
a da chiar, ca tu te mutasei in spania, chiar eram curios sa te intreb cum e cu scoala acolo?
NOU
E destul de mult de discutat, las aici un mic rezumat, ai mail daca vrei sa sti mai multe.
Disclaimer: noi am plecat cand baiatul inca era la gradinita si fata in grupa pregatitoare deci nu pot compara in mod subiectiv decat din ce mai discut cu prietenii din Ro care au copii de aceiasi varsta si un pic din ce am prins noi.
1. Tin minte ca in Ro, la prima interactiune cu educatoarea, ne-a impus sa-i spunem atat noi cat si copii, Doamna Educatoare. Aici, profesorii se recomanda toti pe numele mic si asa ii stiu si copii. Ca sa nu mai vorbim ca unii profesori au chiar si porecle.
2. In Romania exista tot timpul acel “nu avem cu cine”, “nu avem resurse”, “nu sunt bani”. Pot sa spun ca nici aici nu au dar se descurca cu ce au exemplar. Au o gramada de activitati extra-scolare care nu necesita bani sau necesita sume simbolice. Un 3eur ca sa viziteze o ferma si atat costa autobuzul. Concursuri de creatie si costa 1 eur materialele. Cluburi de lectura unde copii fac schimb de carti intre ei. Orice carti, inclusiv comic books. Cam fiecare profesor, pe langa materia pe care o preda la scoala, mai organizeaza si altceva pe langa. Andrei a participat cu profesoara lui de sport la un concurs de machete din Lego de exemplu. Si, din nou, simbolic, a castigat o excursie cu telefericul care pentru copii e 5eur.
3. Scoala nu e doar o institutie unde mergi sa inveti. E o comunitate. Si e incurajata interactiunea intre copii, mai ales colaborarea, competitia mai rar.
4. Se pune accent pe a creste o generatie functionala si mai putin pe una “educata”. Invata foarte mult prin metode practice, fata e in clasa a 3-a si inca nu a fost nevoita sa invete o poezie sau sa invete mecanic pentru matematica. Totul e interactiv si integrat cu exemple din viata reala. De ce ai nevoie sa inveti despre unghiuri? Pai, uite la ce folosesc…
5. Nimic nu este tabu. Andrei a invatat la gradinita despre cum se nasc copii si tot procesul… Profesorii sunt si psihologi, de multe ori stiu mai multe despre ce au facut copii nostri decat noi.
6. Pun foarte mult accent pe o balanta intre educatie si copilarie. La fiecare sedinta ni se spune acelasi lucru: educatia se face si la scoala si acasa. Dar sa-i lasam sa fie copii, sa se enerveze, sa se distreze, sa faca prostii, toate au rolul de a ii educa.
NOU
Vestul decadent, dom’le, la noi e mai bine /s
NOU
Și cu toate astea, Spania nu e chiar miez între membrele EU… Școala e clar mai bine organizată decât în România, dar totuși, unde i se rupe filmul?
Ce i-ar mai lipsi ca să iasă definitiv din sintagma PIGS, mă întreb.
NOU
Subscriu la explicatiile lui Adi. La noi in US&A unde scoala generala in general e praf si sunt atatea probleme cu un sistem de educatie precar plus bullying. Pot sa adaug ca majoritatea problemelor de fapt se concentreaza in scolile care deservesc comunitati de imigranti din Africa si America Latina, ca ei atat stiu si acasa ca si la scoala. Cam la fel ca in Romania. Este mult de discutat insa in afara de aceste aspecte, relatia elev-profesor este cu totul alta si ca abordare generala se fac eforturi astfel incat copiii sa se simta bine la scoala, se se implice de buna voie in proiecte etc. Exista o relatie de familiaritate foarte bine construita care incurajeaza copilul sa se exprime liber si foarte important, copilul sa inteleaga care sunt limitele intre care poate sa se manifeste.
Dar mai e ceva. Ca sa ajungi cadru didactic trebuie sa bifezi o gramada de chestii in afara de cursurile propriu zise, care si acelea se axeaza pe psihologia copilului, leadership, arta predarii si alte competente decat “stie mate”. Iar bifarea nu este doar formala, efectiv cadrul didactic trebuie sa isi doareasca foarte mult sa devina profesor ca sa reuseasca.
Si costa. Costa mult sa devii invatator, sau profesor, cu toate deducerile pe care le primesti de la stat. Ori avand in vedere salariile care sunt foarte jos, motivatia este alta decat cea financiara.
Din nou, sunt multe de discutat, criza de personal tocmai din motivele de mai sus, aceiasi parinti idioti care se considera “entitled” etc., insa in spiritul titlului de articol trebuie sa il contrazic pe domnul acela inutil. Copiii trebuie sa se simta bine la scoala unde merg zi de zi timp de 12 ani si sa fie motivati sa invete. Se merge atat de departe incat iata, de azi e vacanta iar ai nostri sunt foarte tristi. Vor la scoala.
NOU
@Ensi, cel mai nașpa la americani sunt profesorii, se știe
NOU
Adi, am primul copil momentan in scoala primara (nu pot vorbi ce se intampla mai incolo ca n-am ajuns inca acolo), dar:
1. Copilul vine cu ghiozdanul gol acasa. Maxim un hanorac acasa. Daca tot l-am inscris la after – e genul de copil care trebuie momentan sa stai langa el sa-si faca temele, de ce sa mai vina acasa cu 5kg de manuale?
2. Sedintele sunt individuale. Fiecare părinte e programat la un anumit interval orar si zi din saptamana respectivă când se discută cum e elevul, cum se comporta etc, ce imbunatatiri mai trebuie facute, unde mai putem lucrat etc. Apoi vorbesc si de partea emotionala, daca avem nevoie de ajutor de la consilier scolar in privinta asta etc.
3. Notele sunt confidentiale si nu stiu ce nota are X-ulescu din clasa si sincer sa fiu nici nu ma intereseaza
4. Singurele sedinte care se fac la comun cu ceilalti parinti are legatura cu chestii organizatorice, excursii, activitati etc.
Ce povestesti tu le-am prins cand eram eu mica (desi ai mei niciodata nu m-au comparat cu altii si ce note are celalalt de langa mine). S-au mai schimbat lucrurile in unele scoli. Al meu e la stat, nu stiu cum e la privat.
NOU
Iti dau dreptate. O alta problema pe care o vad eu este modul in care omologheaza ME platformele educationale. Am depus documentele necesare pentru omologarea platformei pe care o am, dar ME a refuzat sa o omologheze pentru ca nu am trecut competentele in cadrul lectiilor (au bagat-o din burta, fiindca indeplineam majoritatea conditiilor, puteam sa omit trei). In schimb, ME a omologat si continua sa omologheze (cred ca o si finanteaza) platforma Livresq, care e sponsorizata si de Superbet (se lauda ca sunt parteneri de incredere pentru casa de pariuri, oare ce inseamna acest lucru?) Plus ca omologheaza doar platforme unde trebuie sa platesti pentru acces la resurse.
NOU
Am simtit, inca din clasa I, probabil la fel ca toata lumea de pe aici presiunea si mizeriile instituite de niste frustrati si mediocri, care se credeau zei. Erau minoritari, in randul profesorilor, dar suficienti incat sa te marcheze. Si toti astia aveau un argument comun: sa ziceti merci, ca acum sunteti pe banii parintilor, voi nu aveti griji, vedeti voi cand deveniti adulti, atunci incepe chinul vietii. Asta in conditiile in care la liceu aveam 6 ore de cursuri, dintre care 2 inutile, pentru ca stiti cum e, si doamna de desen tre sa manance, si ajungeam acasa unde studiam in jur de 4 ore. Era un adevarat chin. Ce vreau sa spun e ca am ajuns la perioada aia de care zic ei si mi-am dat seama ca e o pauza de la mizeriile la care am fost supus, fara vreun motiv real. Nu e totul lapte si miere, dar am un job ok, cu oameni ok, o familie normala, un program mult mai relaxat decat atunci, am un salariu ok si pot sa-mi urmaresc toate hobby-urile. Si tin minte ca pe vremea aia imi era frica sa fiu adult, ca ma gandeam ca daca atunci era atat de rau, cum va fi cand ma fac mare. Niste rupti de realitate oamenii ca asta.
NOU
eu cred cu tarie in proiectul romania educata. doar ca lucrurile nu se fac asa de rapid cum spera lumea. in maxim 5-10 generatii o sa se vada primele rezultate
NOU
eu zic ca se vad deja.
NOU
Ce spune omuletul asta este oarecum o cretinatate daca te uiti doar pe cuvinte si nu iei cateva chestii care se intampla:
1. Procesul de invatare este unul destul de anevoios si complicat in anumite situatii. Implica uneori tocirea si memorarea automata a unor chestii pana cand devin automatisme pe niste perioade lungi de timp. Povestile alea cu invatam prin joaca sunt misto si ma bucur daca sunt oameni care reusesc sa asimileze cunostinte asa. Insa de cele mai multe ori se ajunge in situatia de mai sus.
2. Discutia despre note este o discutie despre ierahizare care din pacate exista inca din momentul in care tu ca om te nasti in lumea asta. Ai norocul sa te nasti intr-o familie bogata, sansele tale de a face ceva in viata sunt mult mari fata de celuia care se naste intr-o comuna de prin Ialomita in care cea mai apropiata scoala e la 5 kilometri si familia ta munceste cu ziua pe camp. Notele alea din scoala nu reprezinta imaginea unui elev, dar cumulate pe un an reprezinta locul in care acesta se afla. Poate sa fie un geniu neinteles sau un talent innascut la munci agricole. Ierarhia exista si trebuie luata ca atare. Nu trebuie sa fi mai bun ca X insa nu strica sa fi mai bun ca anu trecut sau la fel de bun daca deja esti pe primu loc.
3. In ultimii ani am vazut un proces de glorificare al mediocritatii care ne-a adus in punctul pe care si tu l-ai spus ieri: nu mai poti spune unui prost ca este prost. Nu cred ca ar strica sa ne uitam un pic si cat de mult scoala facuta ca ceva special unde copii se joaca si toti sunt niste invingatori ne-a adus aici.
In rest sunt de acord ca tipul se exprima prost ca multi dintre profesorii romani isi bat joc de meserie si de scoala. Insa in acelasi timp nu pot sa nu observ ca alternativa la asta este o glorificare a mediocritatii pentru care multi ajung sa dea destui de multi bani.
NOU
ce nu intelegi tu este ca ierarhizarea asta este doar in tarile comuniste. unde se nasc geniile olimpice. in restul tarilor, notele sunt private, se dau privat, se informeaza parintele in privat. si nu trebuie sa fii mai bun ca x, trebuie sa fii mai bun decat tine. cu asta se face comparatia in orice tara civilizata. avansul tau personal. pentru ca altfel compari pesti, gaini si gorile la proba de catarat in copac. scoala nu este o competitie si nu trebuie sa fie o glorificare a nimic. faptul ca 20 de copii sunt intr-o clasa nu ii pune in competitia de cine e mai bun, ci doar ca nimeni nu are bugetul si timpul de a face separat lectii cu ei. competitie, iti repet, e in capul comunistoid al romanilor, bulgarilor, moldovenilor, chinezilor, cei care au educatia clasica.
NOU
Errr…. hai sa demontam un pic ce zici (si sa-ti zic cum se face in Spania):
1. Una e sa-ti antrenezi memoria, alta e sa inveti ca un papagal. Caz concret si simplu: tabla inmultirii. In Romania, te pune sa o tocesti. Aici, fata mea a umblat tot anul cu o foaie pe care avea o grila cu toate numerele inmultite pana la 10 (inclusiv la examene) si, desi nu a “tocit” sau “memorat” tot a invatat-o pe de rost si acum iti poate face o inmultire cu numere de doua cifre direct in minte. Termina clasa a 3-a (echivalentul clasei a 2-a in Ro).
2. Da, peste tot in lume se dau note la scoala si ce descrii tu este fix una dintre marile probleme ale scolii romanesti. In primul rand aici profesorii nu stau pe post, la fiecare 2 ani se rotesc. Invatatoarea baiatului meu face naveta zilnic cu autobuzul 170km. Asta inseamna ca exista o “nivelare” a cadrelor didactice si implicit al actului de invatamant. Partea cu scoala la 5km… Aici exista un sistem bine pus la punct pentru autobuzele scolare care iau copii din toate catunele. Si aici chiar sunt catune cu 3-4 case pe un varf de deal. Mai mult, aici nu se dau alocatii sub forma de bani care se beau la carciuma satului. In schimb se ofera tot felul de ajutoare si subventii pentru cantina scolara, transport, manuale etc. Nu se fac comparatii la scoala: copii nu stiu notele celorlalti copii. Parintii nu stiu decat notele copilului sau. Si profesorii, atunci cand este cazul, contacteaza parintii sa discute despre nivelul copilului. Daca e bun dar neatent la scoala, daca e prost de bubuie si are nevoie de atentie speciala, daca are potential si trebuie indreptat catre ceva anume… Baiatul meu care e in clasa I-a acum, doar ce trece printr-o evaluare de genul pentru ca aparent e peste medie si vor sa stie pe ce sa insiste mai mult in procesul de invatare.
3. Confunzi scoala cu woke-ismul. Nu au nici o treaba una cu alta. Cultura asta woke a fost creata artificial si evident asimilata de toti prostii pentru ca ii valideaza.
NOU
deci asa se explica rezultatele asiaticilor.
NOU
@Arhi
In acest moment sunt doua moduri de a privi problema sau cel putin eu asa le vad. Primul este cel comunist expus de mine si care este folosit prin Asia la greu si importat mai pe furis in SUA. Respectiv modul expus de tine unde copilul in teorie trebuie sa se autodepaseasca si sa faca tot ce-si doreste.
Modelul asta expus de tine este oarecum prezent in Europa Occidentala si are niste efecte oarecum perverse. In sensul ca ierarhizarea aia care face rau si nu prea exista se manifesta prin faptul ca proaspatul licean(daca ajunge la liceu) nu are foarte mari oportunitati de a face ceva mai departe ca ce sa vezi notele alea bata-le vina nu sunt in intervalele cerute de diverse facultati. In multe tari din Europa Occidentala notele din liceu fiind un criteriu hotarator asupra facultatilor pe care le poti urma la tine in tara. Asa ca multi profita ca sunt in UE si ajung sa faca facultatea prin Romania/Polonia/Letonia unde lucrurile sunt mai relaxate. Acum ceva timp a fost un mare exod al francezilor spre Romania pentru a face facultatea de medician aici si apoi a profesa in Franta, multi venind fix pe considerentul asta. Si Franta nu este singura tara, ar mai fi Germania sau Suedia.
In acelasi timp Asia si SUA incet, dar sigur vor depasi Europa la mai toate capitolele care conteaza caci au ales solutia aia comunista.
La final conteaza fiecare ce vrea de la propriul copil. Daca ai fost marcat de sistemul comunist din Romania cand erai copil in scoala este absolut normal sa vrei altceva pentru copilul tau si sa lupti pentru asta. Insa inainte sa te apuci sa faci asta nu ar strica sa te gandesti daca nu indirect iti trimiti propriul copil spre calea mediocritatii si daca esti ok cu asta.
NOU
@adi
La primul punct vorbim fix de aceeasi chestie, doar ca tu-i spui ca-ti antrenezi memoria eu spun ca vei ajunge sa exersezi pana cand iti intra automatism. Diferenta sta in termeni si modul in care tu te raportezi la asta. Pe langa asta cam asa functioneaza procesul de invatare, unii reusesc mai repede altii nu asa de repede sa faca chestii. Vezi prima ierarhizare deja facuta.
Legat de partea cu notele, optiunile sunt urmatoare:
1.Poti merge intr-un sistem inchis in care tu esti propriul adversar si cauti sa te autodepasesti, sistem descris de tine si omniprezent in Europa Occidentala.
2.Sistem deschis(comunist cum spune Arhi) unde competitia indirect ii face pe ceilalti sa-si creasca nivelul si faca ceva. Asta este echivalent cu sistemul comunist practicat intr-o oarecare masura in fostele tari comuniste din Europa, practicat la greu in Asia si importat timid in SUA.
In opinia mea sistemul 1 este mult mai pervers raportat la realitatile educationale din anumite tari, respectiv te predispune la mediocritate si multumit cu putin. Pe cand sistemul 2 este foarte dur uneori se poate lasa cu cicatrici psihice, dar mi se pare ca te calesti mult mai bine pentru viata si ce urmeaza.
Nu confund wokismul cu scoala ci din pacate in ultimii ani wokismul a ajuns sa fie mult prea prezent in scoala si sa faca mai mult rau decat bine.
NOU
Hai ca m-am pornit si tre’ sa mai zic ceva. Personal am fost un pic frustrat la inceput de chestia asta, ca de, reminiscente, dar dupa ceva ani am ajuns la concluzia ca asa e corect.
In US&A nu se dau premii pe baza notelor din catalog. Adica ala de are 10 pe linie poate sa primeasca doar sincere felicitari de grup, impreuna cu toti ceilalti care au doar note de 8 si 9. Si nici nu exista premiul 1, 2, 15.
In schimb exista Achievements Awards pe discipline de studiu, unde este rasplatit efortul. Esti chinez si ai progresat de la 80 la 92% la spaniola intr-un an? Foarte tare. Esti spaniol si ai in mod natural 90% la spaniola in fiecare an? Poate te remarci la mate baietica, ca la spaniola il premiem pe chinez.
Iar eu cel putin nu l-am vazut pe al meu tocind decat poate o data, de 2 ori in 6 ani. In schimb il prinde 11 noaptea redesenand aceeasi chestie pentru nu-stiu-ce proiect la arte. NU il pune nimeni sa faca asta si va garantez ca este de o lene naturala ingrozitoare, la fel ca orice alt baiat de varsta lui.
Cum e mai bine? Daca iau acum clasa lui de 20 de copii si o compar cu cei 20 de copii ai prietenilor din Romania, romanii pot sa recite Luceafarul pe de rost, in cor sau individual, si rezolva 10 probleme de Gheba, dar nu sunt in stare sa faca pe loc, de la zero si colaborativ, un proiect de economisire a curentului folosind panouri solare, cu toate calculele necesare. In clasa a 8-a
NOU
@Ensi
Notele alea plus ce nota mai ia la examenul final ajuta la facultate plus bursa si alte povesti. Ca nu i se da o diploma pentru asta nu are vreo relevanta. Insa nu stiu daca tu ai media 5 sau cat inseamna asta in sistemul american poti avea oportunitati academice inalte. Deci daca esti interesat sa faci ceva mai departe in zona ca vrei inginer/medicina notele alea conteaza fie ca-ti place sau nu. Pe langa asta sunt destul de multe articole, studii unde americanii de origine asiatica se descurca mai bine la multe capitole fix pentru ca sistemul ala comunist i-a modelat in asa fel incat sa se descurce. Si nu fac apologia sistemului comunist ci pur si simplu am o problema cu promovarea excesiva a mediocritatii ca fiind excelenta.
Referitor la eterna dezbatere unde e mai bine unii care sunt mai axati pe practica versus unii care sunt mai axati pe teorie. Lucrurile stau cat se poate de simplu. Cine stapaneste bine si foarte bine teoria ii va fi foarte usor sa treaca la partea practica si va putea sa faca ceea ce ai spus tu. Pe cand oamenii care pleaca fix pe practica vor avea o curba de invatare mai complicata. Acum ca in Romania nu se incearca o apropiere mai mare de practica este o discutie in sine, dar cine stapaneste teoria la perfectia si are fundatia facuta se va descurca extrem de usor in situatia data. Ca in SUA si in alte tari se pleaca foarte mult din zona practica si se ajunge in zona teoretica este misto, dar la final tot ajungi sa rezolvi derivate, ecuatii diferentiale numai ca unii se vor descurca mai bine la partea ca sunt mai antrenati decat altii.
NOU
@adi No offence dar cu tipul asta de invatamant copii tai cand vor fi majori, vor ajunge sa lucreze in fabrica sa faca pantofii chinezilor care invata 10 ore pe zi si se bat pe STEM. Nu ca ar fi ceva rau in asta doar ca se vor inversa niste situatii.
NOU
@Asdad2005 Eu argumentam ca sistemul incurajeaza efortul si rezultatele obtinute in urma unui efort, lucrul in comun al intregii echipe si aprecierea efortului colectiv, inovatia si ingeniozitatea. totul dublat de entuziasmul specific varstei, intr-un mediu in care se simt bine si se simt incurajati. Altfel degeaba ai 3 olimpici pe baza de meditatii sau talent nativ si restul recita poezii in nestire, ca nu vei produce niciodata nimic cu ei
NOU
@ensi
Fiecare sistem are avantaje sj dezavantaje. Sistemul descris de tine vine sa faca totul placut si uite ce misto suntem noi ca stim sa colaboram si nu ne pierdem entuziasmul. Ceea ce este util pana la un punct.
Sistemul comunist si mult hulit de multa lume se uita fix pe rezultat si nu-i pasa cum il obtine atata timp cat il obtine. Asta este si motivul obsesiei multora cu procente de admitere, procente de olimpici la noi. Iar asta se vede in acel numar de olimpici si bineinteles cei care tocesc chestii.
Este util pentru mase? Da si nu. Este util pentru cei care au o inteligenta peste medie insa un chin pentru restul. Ar trebui gasite solutii, iar exemplul dat de tine din SUA mi se pare bun si ar merita implementat in Romania. Numai ca daca ar apare o oarecare diferentiere lumea o sa se opareasca ca discriminare si alte rahaturi.
Asa ca ramanem cu cel comunist adaptat realitatilor curente..
NOU
Eu intre clasele 1 – 12, doar in vacante eram fericit. Din multe privinte, scoala mi s-a parut mai nasoala si mai grea decat la job
NOU
Am urât fiecare zi din cei 17 ani de școală! Am învățat de 20 de ori mai mult singur de plăcere! Disclaimer done.
Am avut o discuție acum ceva vreme cu un amic nemulțumit cum că în Olanda lu’ fi-su nu îi dau teme pentru acasă. Că face totul la școală. După ce mi-a trecut șocul l-am întrebat de ce nu e ok atâta timp cât fi-su e bun la școală.
Nu a avut un răspuns.
Când l-am întrebat dacă are timp și cunoștințe să îl ajute cu temele a răspuns că nu.
Mie mi-a crăpat procesorul.
NOU
ma uitam la vacile analfabete care scriau pe grupul de whatsapp al clasei, grohaind de fericire cand cereau si mai multe teme, ca sa invete, doamna, sa nu aiba timp de prostii. si niste bataie nu a omorat pe nimeni. futuvangura
NOU
Al meu a avut o tema pentru acasa in clasa a patra, ca nu reusea sa priceapa fractiile. Folosind o platforma de tip RPG recomandata de profesoara, ceva aventurier care intalnea NPC-uri, aia ii dadeau exercitii de facut si colecta stelute.
De atunci l-am pierdut, ca eu nu am reusit sa trec de fractii si oricum fac totul la scoala, efectiv ni s-a interzis sa ii ajutam la teme.
NOU
“efectiv ni s-a interzis sa ii ajutam la teme” – doamne fereste sa iasa din mediocritate
NOU
Istoria e circulara si uneori prindem in propria viata cercul complet. Acu 30-40 de ani nu punea nimeni pret pe ce auzea sau citea in “presa” pentru ca stiau toti ca e o propaganda ordinara continua. Apoi a venit democratia si toata lumea manca pe paine presa. Devoram tot ce se scria, spunea, arata.
Unde suntem acum si incotro ne indreptam? Pai revenim la situatia in care tot ce citim in presa e o propaganda ordinara si e imposibil sa mai citesti, auzi, vezi ceva dat de “jurnalisti”. Toti teleghidati de patroni fiecare cu intersele lor imputite, de branduri ce dau banu sa le fie preluate minciunile de marketing, diversi cu interese financiare etc. Ne-am intors practic acu 40 de ani. Aproape. Ca inca mai sunt creduli ramasi in urma care mai pun botu la “presa”. Dar incet incet se lamuresc toti ca presa nu mai ce ar trebui sa fie, ci e un cancer al societatii. In afara de Recorder (si aia cu derapajele lor, ca marindu-se echipa inevitabil apar si loaze propagandiste resapate din presa clasica) greu sa mai gasesti vreo urma de jurnalism.
NOU
Nu spun că n-ai dreptate, dar nu văd legătura cu articolul.
NOU
Lol învățătoarea ne-a zis la ședință că a auzit pe unii părinți zicându-le “distracție plăcută” copiilor când îi lasă la școală și că ce e asta, la școală nu ne distrăm, ia mai ușor cu urările pe scări!
NOU
Am urat cu pasiune scoala si toti reprezentantii ei, de la diriga’ care ne preda ca rolul femeii e la cratita inchinata lu mnezeu si barbatului pana la psihopata care o informa pe prietena mea ca nu poate sa priceapa la mate pentru ca are tzatzele mari (avea copila aia 12 ani, sa i se spuna lu fiica-mea asa ceva pai invata sa zboare pe geam inculpata)
Dar. Dar, un mare dar. Pentru cei plecati recent din tara si care au descoperit cainii cu covrigi in coada. Luati-o catinel si cu atentie si nu va purtati ca niste adolescenti care au mirosit p pentru prima data pentru ca in experienta mea iti trebuie un anumit caracter ca sa fii profesor. Nu stiu exact daca se fac profesori pentru ca ii cheama caracterul sau daca e pur si simplu defect profesional. Luati-o catinel, nu lesinati de admiratie pentru ca fac chestiile pentru care sunt platiti, ca de aia sunt platiti, beliti ochii la cum se poarta cu copilul in comparatie cu ceilalti copii, ce sanse ii dau, din ce motive se trezesc brusc ca copilul e mai avansat decat media (sau din contra, mai prost decat media), beliti ochii la capcane pentru ca eu am intrat in destule capcane din astea in viata mea de parinte de pana acum.
NOU
Cam multe cuvinte de “belit” în fraze. Sa înțelegem ca în școală ai cam ” belit” ceva ce nu poți sa scrii? Nu de alta,dar nu ne interesează!
NOU
Cea mai buna metoda de invatare este prin jocuri. Stiu ca e greu sa faci asta dupa un anumit nivel. Insa majoritatea pedagogilor profesionisti stiu asta si in tarile cu apa calda se chinuie pe cat posibil sa implementeze genul asta de invatare prin jocuri. La noi mai putin si ne intoarcem la culegerile lui Gheba si tocitul pe de rost de pagini intregi.
NOU
Așa e. Când eram mic și mă duceam în vacanță la țară era un vecin de-o seamă cu mine care ne tot chema, pe mine și pe vărmiu, să ne jucăm de-a mama și de-a tata după un coteț. Din păcate, după câteva reprize vărmiu a zis că el nu mai vrea. Era obtuz de pe atunci, nu-i plăcea să învețe, s-a cam ratat. Eu, în schimb…
NOU
La final ,ceea ce contează e : înveți/ faci lucruri din plăcere sau frică/obligație !
NOU
Începe să-mi rasară bănuiala că mulți dintre cei care deversează comentarii interminabile pe aici nu au fost nici premianți, nici olimpici, nici favoriții dirigăi, nici pionieri destoinici.
NOU
daca folosesti cultivatorul poti sa elimini alte idei care apar dupa ploaia asta de comentarii, ca sa nu sufoce banuiala de abia rasarita
NOU
esti cam antisemit si anticomunist ro.wikipedia.org/wiki/Paul_Cornea
tacsu a fost evreu, grangur comunist pe educatie
NOU
Hai sa fiu io avocatul diavolului
“Scopul școlii este să ne pregătească pentru viață, cum se spune, nu să ne facă fericiți”
Doamne fereste asemenea aberatie. Scoale e ca sa ai unsa trimiti copilul cat esti tu la munca. Cum adica sa il invete despre viata? Cum adica sa afle din timplu scolii ca exista competitie in viata reala. Cum adica sa afle ca trebuie sa se imbunatateasca constant. Cum adica sa afle ca si creierul este un “muschi” care trebuie antrenat.
Nu. La scoala merge sa faca filmulete, sa se joace. Si, cand o termina, vede el.
ce daca la final zice “când există un element de plăcere și de joc se învață mult mai bine, dar nici să eliminăm cum cer unii toate necazurile, să nu mai dăm note, să nu mai comparăm notele unora cu celorlalți”, care practic neaga ideea din text ca “educatia para-militara”.
Stiti ce e amuzant. Ca in timp ce se mananca cacat cu “hai sa ne educam copii in spiritu fiecare face ce vrea pula lui” si “notele nu conteaza” prin tari tip germania si suedia notele alea din scoala, care nu conteaza, iti dau directia in viata. Pentru medicina, in suedia, tre sa ai numa note de 5 (echivalentul lu 10 de la noi). Daca nu ai numa note de 10 (pentru simplificare) poti face o clasa suplimentara de liceu sa te califici. Bine, sau poti sa te duci cu banii de seminte in Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria si sa iti faci acolo facultatea dupa care sa te intorci la tine in tara. Putin perversa treaba, dar hei…notele nu conteaza.
In timp ce la noi copiii stiu sa se joace asiaticii or sa vina cu STEM la maxim. Nu e bai, au nevoie si de muncitori, care or sa se planga ca nu le vorbesti pe pronumele corect sau muncitori care se lauda ca ei sunt barbati adevarati si nu folosesc pronume.
Din pacate oamenii sunt prosti si lenesi. Iar copiii sunt prosti (by default ca inca nu au avut timp sa invete) si lenesi la fel. Nu e peiorativ, oamenii, in majoritate, tind sa faca minimul necesar. Asa ca, daca in perioada de invatare, minimul necesar este 0…
Evident, asta inseamna, ca deh, e greu de gandit pana la capat, ca io aici zic ca profesorii sa isi bata copiii care nu asculta, sa ii punem pe coji de nuci la colt, d-astea de anii pre-2000 la oras sau 2024 la tara.
In nici un caz nu zic “hai sa lasam totusi scoala sa educe copiii aia”.
NOU
Predau istorie și educație socială. Încerc și eu chestia cu proiectele. Au fost situații în care am reusit, dar au fost situații în care a trebuit să întrerup din cauza unor eleve care s-au certat în loc să colaboreze, s-au jignit , s-au dus la mama acasă să spună ce i-a zis cutareasca la care mama a găsit de cuviință ca trebuie să vină să le bată pe cele care i-au jignit fetița.
În timpul orelor când dau explicații, sau facem un joc” sau un desen,se întorc la banca din spate și încep să se certe și să se înjure sau să bârfească. Întrerup predarea ca să le explic ca nu e frumos să se certe ca nu e posibil ca o fetiță de clasa a V a să spună despre alta ( mă f… in gura ei) .Intreb : “ Mama ta te-a auzit ca vorbești atât de urat?” “Da.””Și ce ți-a zis?” “Nimic”.
Sincer îmi place mai mult să predau educația socială pentru ca am ocazia să îi sfătuiesc, să îi ajut, să vorbim despre lucruri din viața de zi cu zi. Îi încurajez să pună întrebări din orice domeniu. M-au întrebat cum se fac copiii.Am încercat să le descriu în cel mă fascinant mod ca venirea pe lume a unui copil este rodul dragostei dintre părinți și le-am explicat evoluția fătului în burtică. Unii mi -au zis să le predau și biologia, alții au spus :” Care dragoste doamnă ca tata vine beat o bate pe mama și după aia o f…
Deci fraților vă rog nu mai criticați ceea ce nu știți. Și noi profesorii din România avem ceva habar despre lecțiile interactive pentru ca ne actualizăm.In plus mai citim și noi câte ceva.
Eu după ce se încheie acest an școlar renunț la învățământ. Atât din cauza hartoagelor si persecutiilor politice cat și din cauza elevilor prost educați. Care nu se sfiesc să vorbească vulgar și indecent încât crează impresia ca ești în penitenciar în mijlocul celor mai mari infractori.
Eu nu vreau ca elevii să fie bătuți, terorizați, jigniți, comparați cu alții, lipsiți de înțelegerea de care au nevoie. Eu îi consider sufletele delicate care pot fi ajutați și modelați pentru a ajunge adulți responsabili . Dar părinții nu se ocupă de educația lor, acești copii cresc ca buruienile dăunătoare , și dacă mai sunt câte unii care vor să învețe cei obraznici îi lipsesc pe aceștia de dreptul la educație, pentru ca profesorul trebuie să întrerupă procesul de învățare ca să-i liniștească. Și atunci nu mai este voie renta ideile fug și suntem și noi descurajați pt ca la urma urmei suntem și noi oameni.
NOU
“Eu după ce se încheie acest an școlar renunț la învățământ. Atât din cauza hartoagelor si persecutiilor politice cat și din cauza elevilor prost educați”
din pacate fenomenul e intalnit in mai multe tari. Cand numa copiii au drepturi, aia de ar trebui sa ii invete aparent isi baga picioarele si pleaca sa faca ceva util cu viata lor
NOU
“ .Intreb : “ Mama ta te-a auzit ca vorbești atât de urat?” “Da.””Și ce ți-a zis?” “Nimic”.”
Olga, si tu ce ai facut CONCRET sa gestionezi situatia? Este absolut irelevant ce ii permite ma-sa sa faca acasa. Poate ma-sa si taxu’ le permit sa se bata cu cutite. Dar aia e la ei acasa. La tine la ora ar trebui sa respecte regulile scolii pe care tu esti responsabila sa le respecte.
NOU
N-auzi ca Olga nu vrea sa ii atinga nici cu o floare pe copilasi. Acuma sa ne intelegem: nu sunt adeptul zicalei ca bataia e rupta din rai, dar sa te impui in fata unor copii de clasa a 5-a nu ar trebui sa fie o provocare si boracii trebuie sa inteleaga ca ce fac si vad acasa nu se aplica si in colectiv.
Dar atata timp cat la lucru in invatamant se merge dupa principiul ziua trece, leafa merge, noi cu drag muncim astea vor fi rezultatele.
NOU
si in invatamant, ca in orice sistem, este valabil principiul g.i.g.o.
o scoala de calitate inseamna profesori de calitate, dar, mai ales, elevi de calitate.
mai popular, nu poti sa faci din rahat bici, care sa si bubuie.
sloganele incluzioniste nu tin cont de realitatea ca este suficient un mar putred ca sa strici toata lada.
ca veni vorba de penitenciar, elementele vizuale si de gestica generate in penitenciare au devenit trendy.
NOU
Predau istorie și educație socială. Încerc și eu chestia cu proiectele. Au fost situații în care am reusit, dar au fost situații în care a trebuit să întrerup din cauza unor eleve care s-au certat în loc să colaboreze, s-au jignit , s-au dus la mama acasă să spună ce i-a zis cutareasca la care mama a găsit de cuviință ca trebuie să vină să le bată pe cele care i-au jignit fetița.
În timpul orelor când dau explicații, sau facem un joc” sau un desen,se întorc la banca din spate și încep să se certe și să se înjure sau să bârfească. Întrerup predarea ca să le explic ca nu e frumos să se certe ca nu e posibil ca o fetiță de clasa a V a să spună despre alta ( mă f… in gura ei) .Intreb : “ Mama ta te-a auzit ca vorbești atât de urat?” “Da.””Și ce ți-a zis?” “Nimic”.
Sincer îmi place mai mult să predau educația socială pentru ca am ocazia să îi sfătuiesc, să îi ajut, să vorbim despre lucruri din viața de zi cu zi. Îi încurajez să pună întrebări din orice domeniu. M-au întrebat cum se fac copiii.Am încercat să le descriu în cel mă fascinant mod ca venirea pe lume a unui copil este rodul dragostei dintre părinți și le-am explicat evoluția fătului în burtică. Unii mi -au zis să le predau și biologia, alții au spus :” Care dragoste doamnă ca tata vine beat o bate pe mama și după aia o f…
Deci fraților vă rog nu mai criticați ceea ce nu știți. Și noi profesorii din România avem ceva habar despre lecțiile interactive pentru ca ne actualizăm.In plus mai citim și noi câte ceva.
Eu după ce se încheie acest an școlar renunț la învățământ. Atât din cauza hartoagelor si persecutiilor politice cat și din cauza elevilor prost educați. Care nu se sfiesc să vorbească vulgar și indecent încât crează impresia ca ești în penitenciar în mijlocul celor mai mari infractori.
Eu nu vreau ca elevii să fie bătuți, terorizați, jigniți, comparați cu alții, lipsiți de înțelegerea de care au nevoie. Eu îi consider sufletele delicate care pot fi ajutați și modelați pentru a ajunge adulți responsabili . Dar dacă părinții nu se ocupă de educația lor, acești copii cresc ca buruienile dăunătoare , și dacă mai sunt câte unii care vor să învețe cei obraznici îi lipsesc pe aceștia de dreptul la educație, pentru ca profesorul trebuie să întrerupă procesul de învățare ca să-i liniștească. Și atunci nu mai este coerenta ideile fug și suntem și noi descurajați pt ca la urma urmei suntem și noi oameni.
NOU
Să îi fie rușine acestui individ care se consideră a fi un intelectual . Cum adică ? Elevii nu au voie să se simtă bine la școală și să fie fericiți? De ce ? Fericirea este ceva interzis în mintea lui pervertită? Școala este făcută ca să transmită emoțiile și sentimentele pozitive. Școala nu trebuie să fie un lagăr de exterminare în masă, doar pentru faptul că așa dorește un om crud. E incredibil comentariul acestui antiexemplu de om. Dumnealui promovează sadismul și mentalitățile imbeciloide de tipul ,, bătaia este ruptă din rai ,, ; ,, unde dă acolo crește ,, ! Acest individ este un comunist convins care consideră că doar duritatea și severitatea sunt cheia succesului în viață . Se vede ce educație proastă a avut . În mintea lui pervertită dacă ești fericit înseamnă că e ceva ilegal. Ce gândire obtuză și deviată . Îmi este scârbă de astfel de mentalități regresiste și comuniste. Îi place subdezvoltare la maxim, iar fericirea este un fel de fruct interzis pentru el. E plină societatea de promotori ai răului demonic. Probabil pentru el este ceva de neconceput ca elevul și omul în general să fie fericit. E unul din indivizii care susține distrugerea fericirii, păcii și armoniei. Probabil pentru el a mare plictiseală dacă nu vede și ceva rău care produce suferință. E dezgustător articolul ăsta !
NOU
Trebuie să ne îndreptăm către idealul în care:
1. Fiecare să aibă libertatea să facă tot ce dorește atâta timp cât nu inhibă altuia aceeași libertate.
Valabil pentru toată lumea: bărbați, femei, copii.
2. Școala să pregătească oameni pentru acțiune.
Omenirea e în perioada de tranziție dar se îndreaptă spre ideal.
Varianta “cu forța” e cea mai departe de ideal.
NOU
F: Când ești responsabil de aplicarea/respectarea regulamentului fără să ai nicio pârghie reală …. Cei obișnuiți să se bată în cuțite acasă, o vor face și la școală.
Anton: Chiar aș vrea să vă văd demonstrând cât e de simpli să disciplinezi boracii
NOU
Cum adica nu ai nici o parghie reala, exmatricularea nu este o parghie suficienta?
Dar da mvai hai sa ne plangem ca am incercat dar nu s-a putut face nimic, asa ca sa lasam lucrurile sa mearga de la sine, ce o fi o fi si restul clasei sa sufere din cauza lipsei de reactie a profesorului.
Sebicu tu pari genul care vine vesnic cu replica csf/ncsf.
NOU
Anton: Exmatriculare?!!! Despre ce vorbiți? Dacă un elev îți nechează in clasă , in timpul orei, nu ai voie să-l dai afară! Să-l exmatriculezi? Pe durata celor 12 ani de învățământ obligatoriu exmatricularea este interzisă prin lege. Ai pus mâna pe el, să-l așezi in bancă?! Te-ai ars, l-ai agresat. Ai ridicat tonul? Așijderea.
Așa că mai usor cu eticheta, informați -va cum trebuie. De ce nu mergeți o săptămână într-o școală, să vedeți pe viu ce si cum?
NOU
Sebicu de ce mananci cacat?
www.hotnews.ro/stiri-educatie-26218864-exmatricularea-elevilor-reintrodusa-legea-educatiei-situatii-putea-exmatriculat-elev.htm
“„Exmatricularea beneficiarilor primari pe perioada învăţământului obligatoriu poate fi realizată numai în situaţii grave, în urma încălcării normelor de disciplină în spaţiul şcolar, în vederea protejării dreptului la educaţie al celorlalţi beneficiari primari.
Exmatricularea poate fi dispusă numai după parcurgerea unei proceduri disciplinare care garantează dreptul la apărare şi contestaţie.”
Elevul iti necheaza in clasa? Il scoti afara. Face asta repetat,il scoti afara in mod repetat pana ori vine cu parintii la care li se explica situatia si au doua optiuni, ori ii ajusteaza ei comportamentul ori ramane asa si va fi scos de fiecare data din clasa pana ramane in urma cu lectiile si e repetent.
“Cei obișnuiți să se bată în cuțite acasă, o vor face și la școală” Batutul ccu cutite in sala de clasa nu ti se pare ca incalca grav norma de disciplina? O face in mod repetat adica de la a 2 iteratie? Exmatriculat. Da e mai usor sa dai din gura de pe margine si sa ii lasi sa ti se urce in cap.