Asta legat de faptul că rromânii de la Dacia ar trebui să fie recunoscători că au loc de muncă și că Dacia face profit, nu să mai ceară și măriri de salarii.
Nenorociții.

Foto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

63 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Daca stai bine sa te gandesti, oricand ai solutia sa nu mai muncesti pentru altul. Doar e democratie ce pana mea. Ca nu te duce capul, asta e partea a doua. Binenteles mai e si varianta cand iti place ce faci si faptul ca produci de cateva mii de ori banii pe care ii castigi tu, nu te deranjeaza.

    • #2

      Rar am mai citit timpenie mai mare. Banuiesc ca mentalitatea asta e inca populara in romania.

  2. #3

    And how the hell are we supposed to survive without doing it? ‘Coz theory is perfect, practice is shit…

    • #4

      solutia, pentru muncitori, e simpla. o forta sindicala puternica, partener de la egal la egal cu angajatorul. pana atunci, o sa traim in lumea dementului de giurgea.

    • #5

      O forta sindicala in care cel mai smecher dintre muncitori ajunge lider sindical 🙂 Dupa care se pisa pe toti fostii lui colegi de sus. Eventual ajunge chiar ministru (sau tata de blogger) :))

    • #6

      n-are cum sa se intimple asta. cum adica partener egal cu angajatorul? sa-si faca sindicatele uzina de masini si sunt direct patroni si scapa de sub jugul exploatatorilor.

    • #7

      @arhi: un Jimmy Hoffa?

    • #8

      no there there, dacă toţi muncitorii sunt egali cu angajatorul … ceva nu puşcă în ecuaţia asta.

    • #9

      @Arhi – nu prea e posibil… vorbim de Renault practic, nu Dacia – in cateva luni mai termina o fabrica in Maroc daca se intampla cele spuse de tine

    • #10

      In orice institutie (fie ca e de stat, fie ca e privata) – daca exista contract colectiv de munca, trebuie sa existe si un sindicat puternic care sa apere drepturile angajatilor, si sa negocieze conditiile contractului.
      Nu e ca intr-o firma in care fiecare negociaza pentru el.
      Si da, sindicatul ar trebui sa fie egalul angajatorului. Contractul de munca nu e altceva decat un contract intre 2 parti, iar daca una din parti pleaca de pe pozitie forte atunci negocierea n-o sa mai fie negociere.

    • #11

      Da, muncitorii sunt la fel de important ca angajatorul. Tu patron, fara muncitor nu poti produce nici un kkt.

  3. #12

    Problema e perversa rau de tot. Asta cu trimitere la marii procesatori de carne de pui din SUA care exporta partile “necomestibile” in patria lui Unchiu Sam cu 70% din pretul de productie si ii ingroapa pe cei care se gandesc sa concureze cu ei pe pietele de export (in speta pe brazilieni).

    Concret si cinstit ar fi ca si cei care au trudit la prosperitatea Dacia sub stapanire Renault sa se bucure de beneficiile profitului (intr-o masura mai mare sau mai mica) dar parca, in loc de asta, aud tot mai des cuvantul Maroc. Oare de ce?!?

    • #13

      degeaba. asta cu marocul e o tampenie, cat timp piata dacia mioveni e europa. ia sa vezi ce naspa ar fi sa vanda in UE masini produse in afara uniunii.

    • #14

      Ma uitam si la nemti in vara trecuta cand mi-am schimbat masina. Asa am aflat si eu ca doar Insignia se mai fabrica efectiv in Germania. Restul fabricilor s-au relocat in cautare de negrisori. Asta dincolo de faptul ca piesele efective (de la centuri de siguranta pana la filtre de ulei) sunt adunate de peste tot, probabil de la cei care liciteaza cel mai convenabil pret.

    • #15

      UE are acord de comert liber cu Marocul. Adica taxe 0% la importul de bunuri industriale.
      Cel mai mare partener comercial al Marocului? Franta. Hopa.

    • #16

      @Arhi: nu-as fi 100% sigur ca faza cu Maroc e o tampenie. Nu cunosc date exacte, dar daca grupul Renault reuseste sa aiba variabila k = cost de productie in Maroc + costuri cu taxele + , mai mica decat variabila t = costuri de productie in Rromania, atunci cred ca productia de Dacia se va muta fara nici un pic de jena si s-ar putea produce acolo automobile pentru Europa.

      Faza cu “naspa sa vinzi in UE masini produse din afara uniunii” se rezolva si ea cu strategii destepte de Marketing/Comunicare si niste CSR ipocrit. Dacia este un produs decent si cost-effective; personal nu ma astept sa fie o victima serioasa al unui boicot al consumatorilor in cazul unei astfel de decizii din partea companiei.

    • #17

      @Alex Buturugeanu
      “Nearly six million vehicles are produced in Germany each year, and approximately 5.5 million are produced overseas by German brands.”
      De pe en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Germany

      Eu as zice ca nu s-au dus in cautare de nergisori.

    • #18

      Arhi,
      are dreptate alunelu.
      Dacia se va fabrica in Maroc si pentru UE.
      daca in Romania cresc preturile de productie, productia va migra tot mai mult in afara (ex. Maroc).
      Succesul Dacia pe piata europeana este dat de pretul foarte scazut.

      si btw, majoritatea luptelor de clasa (gen sindicate vs patronate) ajung sa fie solutionate impotriva intereselor angajatilor si a consumatorilor.
      iau numai exemplul germaniei unde sindicatele sint extrem de puternice.
      ultimul exemplu Lufthansa.
      si ce este ai rau, are si efecte negative asupra consumului.

    • #19

      din maroc aduci in ue cu taxe

    • #20

      Arhi,
      Din 1.3.2012 nu se mai platesc taxe vamale la bunuri industriale intre EU si Maroc.
      Prin Germania circula binemersi Dacii Lodgy si Dokker fabricate in Maroc si aduse fara taxe.

    • #21

      acord de liber schimb, si mai repede traversezi Gibraltar decat Valea Oltului…oh snap.

    • #22

      Giurgea nu e băiat prost. Nu-i sunt fan, nu leșin după ideile capitalismului sălbatic, dar spune multe lucruri de bun simț. Acu, depinde ce vrei să vezi și să înțelegi din ce scrie.

    • #23

      nu e prost, e un dement ce ar trebui inchis

    • #24

      @Sabotor: nu mai e de actualitate cifra sa stii. Un exemplu: singurul model de Opel produs in Germania este Insignia. S-au produs un milion din 2008 si pana acum. Restul modelelor sunt relocate prin tarisoare cu mana de lucru mai ieftina.

  4. #25

    Ar fi interesant sa vedem raspunsul unuia care nu are sansa asta, are 3 copii, are credite la banca si trebuie sa piarda timpul stand la cozile de la somaj. Doar zic si eu, ca asa, din pozele astea gen “speach-motivational” suna bine. 😉

    • #26

      \o/ 2 copii, credite la banca. sunt de acord cu motivationalul de mai sus. se pune?

    • #27

      Nu cred. S-ar putea sa nu poti bifa casuta “trebuie sa piarda timpul stand la cozile de la somaj”. 😉

  5. #28

    le-as sugera la toti cugetatorii sa-si dea demisia si sa faca bani pe cont propriu.
    oh, wait…

  6. #29

    In rromania sunt salarii de kkt oricum ai da-o. Un programator cu ceva experienta castiga 1000 de euro pe luna si crede ca-i miezu din pizda. In italia un chelner de restaurant ia 800 iar cu bacsis cu tot il haleste cu fulgi cu tot pe-al nostru. De ce? ratingul de tara domle ! (si alte labareli din astea care nu inseamna nimic concret).

    • #30

      Si-n Luxemburg, chelneru are 1800.
      Si-n India programatoru are 100$.
      What’s your point?

    • #31

      ca nu esti platit in functie de cat de productiv esti sau ce “negociezi”.
      ai noroc sa te nasti intr-un stat jmeker => o duci bine, daca nu ai mari sanse s-o iei la bot cu doua maini.

    • #32

      ai uitat sa te gandesti la “mafiotii” care sunt dispusi sa bage bani in economia tarii..aa da, ratingul de tara acum face sens, nu?!
      ai uitat sa te gandesti si ce miez de pizda e ro ca turism pe langa alte tari…hm..

    • #33

      @ergo : lasa-ma prietene ca si-n italia sunt corupti si mafioti; si din aia adevarati nu glume ca-n romania. Avem potential, avem resursa umana dar suntem tratati ca ciuma europei.

  7. #34

    am citit factotum. si femei. si de duzina. si cartea aia de poezii cu coperta faina cu draci. bukowski asta era un mare pulalău, nu prea cred ca se potriveste cu tema articolului, insa apucati-va si citit-l. nu va mai trebuie etnobotanice si alte cele…

    • #35

      de acord, bukowski era praf, antisocial, pervers, programat pe antisistem.
      ca si valoare artistica, foarte ok, daca-ti place stilul.
      ca si om, a fost o loaza. si deloc reprezentativ pentru realitatea care ne inconjoara si la care trebuie sa ne raportam.

  8. #36

    Aia muncesc in fabrica pentru ca nu-s in stare de mai mult. Tot asa si eu muncesc la patron, pentru ca nu ma duce mintea sa fac o afacere a mea in care sa exploatez pe altii.
    In viata nu primesti ce meriti, primesti ce negociezi.

    • #37

      si daca un muncitor/inginer roman are aceeasi productivitate precum omologul lui francez cum sta treaba? francezul a negociat mai bine d-aia are 2-3 mii pe luna, nu?

    • #38

      adevarat si nu prea.. daca te uiti la china si coreea de nord, la fel si la noi, inca avem cicatricile comunismului si multi acum aplica un autoritarism cand dau de bani.. deci?!

  9. #39

    si eu la fel ca Arhi 2 copii , credit la banca dar perfect de acord cu Bukowsky
    In perioada asta si cel putin urmatoare ( 2 – 3 ani ) parerea mea ca fiecare om care are loc de munca sa ”tina de el ” si nu pretentii (salariu , prime , etc )
    Si nu e vorbva de Dacia in sine , e vorba de sindicat (ca aia sunt capu’ rautatilor )
    Sa nu uite cei angajati la Dacia cum lucrau ei prin rotatie acum 2 sau 3 ani

  10. #40

    Lucrurile sunt simple, noi le complicam. Problema e ca uitam sa fim oameni, uitam ca si ala de langa noi are dreptul la viata si bucurii, credem ca doar noua ne e rezervat dreptul de a reusi in viata. El lucreaza pentru mine? Da-l in ma-sa, ii ajung 2.000 lei, chiar daca mie imi aduce 20.000 lei. Societatea in care nu mai exista umanitate, exista doar profit, e jungla, nu societate.

    Uitati aici descrierea Canadei ca exemplu pozitiv. Mie imi vine sa vars:
    www.contributors.ro/editorial/guvern-european-sau-dezintegrare-lectia-ciprului/

    Citez:
    “Nici în Canada, de pildă, nu este neapărat mai uşor de început o viaţă nouă, dar cel puţin regulile sunt clare şi puternice, totul este previzibil, societatea este stabilă, şomajul undeva la 7% (rezonabil), ştii că ai concediu 15 zile pe an (la 4 săptămâni de concediu se ajunge abia după zeci de ani de muncă), ştii că o să ai atâta pensie câţi bani pui deoparte într-o viaţă (şi de obicei poţi, dacă te ţii de treabă) la bancă sau în alte investiţii (plus contribuţia individualizată la fonduri private, dacă şi cât vrei), ştii că până nu ai asigurarea de sănătate de cetăţean sau rezident permanent o noapte de „cazare” la spital te poate costa 2000-3000 de dolari (fără alte servicii şi tratamente, care pot ridica la peste 150.000 de dolari factura unei nedorite intervenţii chirurgicale urmate de spitalizare şi recuperare), ştii că dacă într-o zi nu mai poţi plăti rata la bancă îţi pierzi casa chiar dacă ai plătit zece-cincisprezece ani conform planului, în fine, ştii că nimeni nu-ţi dă nimic gratis şi nici n-ai unde să te plângi când ai fost dat afară. Nu vine televiziunea. E o lume mai simplă, mai eficientă şi fără atâtea mofturi sociale. Dar nici nu te trezeşti peste noapte cu o taxă de 9,9% pe depozitele bancare de peste 100.000 sau de 6,7% pe cele mai mici (?!). „Lumea nouă” este un sistem logic, funcţional, competitiv, care îţi oferă oportunităţi dar nu îţi bagă în sac. Nu vinde iluzii dar nici nu te trădează. Cum a ajuns oare Europa să ia asemenea decizii groteşti de confiscare a banilor din bănci, după şase decenii de succese în procesul de integrare? Cât de mare trebuie să fie „gaura” reală care trebuie acoperită dacă se ajunge la astfel de măsuri nefireşti? Greşelile sunt desigur mult în urmă, în perioadele de falsă creştere şi expansiune, când totul era posibil şi îngăduit, când Irlanda sau Grecia erau exemplele pozitive ale integrării europene, când era „de unde”. ”

    Cu alte cuvinte, you eat what you kill, ca de aia suntem oameni.

  11. #41

    Pe mine nu m-a amuzat cererea de salarii mai mari. În schiiiimb… m-am spart de rîs cînd am auzit că nu vor să mai facă etiloteste neanunţate.

  12. #42

    EU sunt Ca jidanu. Mă dai afară pe ușă si intru pe geam :)))

    • #43

      te poftesc la mine in beci, n-are geam, de iesit iesi dupa ce produci bani ca jidanu :))

  13. #44

    totusi, trebuie sa recunoastem ca e ok sa ceri marire salariala, ca deh zilnic citim ca dacia urca in vanzari, dar 25%…sincer, cine a primit marire salariala 25% la acelasi loc de munca? poate cand schimbi locul de munca, atunci e o alta discutie…

    • #45

      dar cind e scadere de vinzari sau pierdere ai auzit ca se taie cu acelasi procent din salarii?

    • #46

      dar cind e scadere de vinzari sau pierdere ai auzit ca se taie cu acelasi procent din salarii?Si mai au si cereri faine fara supra controale la iesire din schimb….si din astea

    • #47

      Eu am primit +30% la salariu la sedinta de sfarsit de an, deci se poate

    • #48

      Primit crestere salariala cu 30% dupa primele 6 luni, iar cand au scazut vanzarile, ne-au bagat niste comisioane pe langa salariu. Si n-o sa ma crezi, vanzarile s-au dublat.

    • #49

      Deci nu sunt singurul

  14. #50

    Uite cam ce fac sindicatele prin alte parti…

    Ford estimates the cost of closing its Genk, Belgium plant, at the end of 2014 will be about $750 million, the automaker disclosed today in a filing with the Securities and Exchange Commision.
    The cash expenditure is for separation benefits for about 4,000 hourly and 300 salaried workers.

    Nu e sustenabil pe termen lung nici pentru Belgia, dar parca e mai bine decat in Ro unde oamenii sunt tratati ca niste sclavi prin fabrici si call-centere..si asta pana se gaseste o varianta mai ieftina, gen Maroc..

  15. #51

    1.Daca as avea actiuni la Renault, m-as gandi ca forta de munca estica e supraplatita in raport cu nivelul lor de trai.
    2. Deoarece nu am, ma gandesc ca bietii oameni ar trebui platiti mai bine, avand in vedere munca lor neostoita.

    PS. Daca o sa cumpar actiuni la Renault, revin la punctul 1.

    • #52

      Angajatii au avut actiuni Dacia dar le-au vandut 🙂

    • #53

      Jerome,
      foarte buna obervatie.
      totul depinde din ce perspectiva privesti lucrurile.

      mai sint insa si oameni care cauta si chiar si gasesc solutii bune si decente pentru toate partile implicate.

    • #54

      hary
      In capitalism nu exista “solutii bune si decente pentru toate partile implicate.”
      Exista solutii bune pentru o parte si acceptate de cealalta parte.

    • #55

      Sunt o mulțime de investitori din Africa și Asia care fac lobby pe lângă industriașii din vest să-și mute afacerile la ei și destule business-uri care migrează în cele din urmă.

    • #56

      Jerome,

      de cele mai multe ori cand vrei sau trebuie sa colaborezi cu cineva, ca sa-ti dezvolti un business, cel care face propunerea vine cu o oferta de colaborare. aceasta oferta de colaborare, poate fi acceptata sau negociata.

      mai exista si alta de colaborare in care eu cred.
      eu daca vreau sa colaborez cu cineva anume, intreb colaboratorul meu cat ar vrea sa castige ca sa-i fie bine in colaborarea lui cu mine.
      nu vorbim de angajari personal aici, care este un alt subiect.
      dupa care fac un calcul si accept sau negociez oferta lui.

      asa creez situatia de win – win si ma asigur ca colaboratorul meu nu este “nevoit” sa accepte scrasnind din dinti o oferta facuta de mine.
      pentru mine este extrem de important sa stiu ca partenerii si in general oamenii cu care lucrez eu sint multumiti de colaborarea cu mine.

      si num nu vorbesc teorii, chiar practic asta.

  16. #57

    munca la patron nu-i obligatorie. daca te descurci pe cont propriu,ura. daca nu, ghinion, taci si prestezi la patron. nu-i nimeni dator sa ne faca poola mare (desi recunosc ca ar fi placut). io prestez la patron, ca-i mai rentabil pentru mine.

    pe mine m-a distrat ca erau cel mai suparati pe testele de sprit si controlu la ciordeala. aia ii doare cel mai tare.
    cum sa nu poti sa te duci cu spritu in nas, si sa iesi cu ceva prin buzunare, dom’le? asta-i democratie? mama lor de capitalisti sangerosi…

  17. #58

    hary, tu de ce nu stai frumusel sa bei bericica si sa nu mai faci act de mimetism cu monica tatoiu

  18. #59

    Destept Bucovski asta. Gandim la fel, doar ca el a avut norocul sa se nasca mai devreme. Hai sa fim uniţi prin legământ, În suflet şi cuvinte! Saptamana viitoare toata lumea isi ia liber! Le aratam noi porcilor corporatisti care ne exploateaza!

  19. #60

    Liderii de sindicat de la Dacia sunt ăia care postează mesaje motivaționale pe facebook de genul: “Dacă nu întrebi/ceri, răspunsul va fi mereu NU!”

  20. #61

    pai ar fi trebuit sa faca muncitorii aia profit fara sa vina Renault, daca chiar ei sunt baza acolo.

  21. #62

    Sa te trezesti la 6:30? Aia e boerie. Sa vezi ce bine e ca sa fii prezent la lucru de la ora 5 sau 6.

    • #63

      cand lucram la cfr trebuia sa fiu acolo la 5.30