elena-udrea4

Programul Prima Casă a fost un succes major. Pentru bănci. Le-a protejat total împotriva expunerilor (nu știu dacă știți, dar în românia băncile nu își asumă riscuri, ele trebuie să fie acoperite 150%) și, ce e mai important, le-a menținut intacte valoarea hoardelor de stocuri de case reposedate, pe care nu le cumpără nimeni. Doar se raportează la final de an, ca active cu valoare de x, deși ele, la prețul pieței, nu mai valorează poate nici un sfert.

Acum începe programul Prima Mașină, pentru tinerii de sub 35 de ani care nu au avut niciodată o mașină. Ce să zic, dacă aș mai avea 35, m-aș califica, nu am deținut niciodată mașini sau valori, îmi place să mă simt liber.

Revenind, de-abia aștept să înceapă. Chiar nu erau destui cocălari cu Logan și BMW pe șosele, acum vor veni și cocălarii săraci cu BMW și Logan, care nu au bani nici de second hand, dar nu e problemă, că le dă statul român în rate.

E BINE. Mai mulți șoferi, mai multe mașini, mai multe impozite la stat și mai multă benzină cumpărată.
Bine, nu sunt locuri de parcare, nu sunt șosele iar autostrăzi nu se mai fac.

Dar astea sunt foar mizilicuri.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

46 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ca sa vina tinerii inapoi in ro…

    • Aia care vin inapoi în ro isi iau mașinile cu bani gheață. Noi. Mașinile, nu banii.
      Țin minte când prin 2006 a venit fratele meu din Portugalia și am mers la o reprezentanță să luăm o mașină ca și cum ne-am duce la ”Doi pași”, cu banii ăn portofel. Ok, era un portofel mai mare că avea în el cca. 15000 euro. Ne-au trimis ăia la bancă să depunem banii și să le aducem chitanța până pregătesc ei mașina.
      În altă ordine de idei, azi cam fiecare tânăr care își ia permisul, face pe dracu în patru (uneori el, dar mai mult mamica si taticu) să-și ia mașină, fie și sh, numai să fie a lui. Așa că programul ăsta va fi ori pentru ăștia care fac 18 ani acum și-și iau permisul, ori pentru ăia care n-au permis și-și vor angaja șofer ( vedeți voi, alte locuri de muncă, cum se gândesc conducatorii noștri la toate, not). Asta-i varianta optimistă. Aia pesimistă e, cum zicea arhi, ”mai mulți șoferi, mai multe mașini, mai multe impozite la stat și mai multă benzină cumpărată”. Avantaj ei!

    • #3

      Nina, trezeste-te! Si-a luat fratele tau care a venit din Portugalia masina noua, inseamna ca treaba asta se extinde la cele vreo 2 (?) milioane de romani care muncesc afara.

      Si eu am vazut ca Tiriac e miliardar. Pana mea, inseamna ca si Pescariu ala avea bani ca doar a fost si el tenisman nu?

    • #4

      Si aia de la banca au acceptat sa depuneti 15000 euro fara probleme? Raiul traficantilor e tara aia…

    • #5

      @mihai: de ce sa nu accepte banca sa aduci banii? numai ca atunci cand completezi formularul ala de depunere esti intrebat din ce provin banii: tranzactii, salariu, mostenire…..Tu crezi ca nu exista o lista aparte?

  2. #6

    Zicea cineva ca maine-poimâine o sa vina guvernul si cu programul “Prima experienta sexuala”, sa vadă si omul de rând cum e sa mergi la curve pe banii statului.

    • #7

      Omul de rand poate merge la curve, insa pentru femeile de rand as putea face o oferta personalizata, prezervativ inclus.

    • #8

      Interesante minusurile astea in serie, se pare ca prin “prima experienta sexuala” sunt vazuti doar barbatii, femeile nu au dreptul la bani de mers la … masaj.

  3. #9

    Asta mi se pare măsura pt Dacia si dealerii de mașini noi, ca tot a scăzut piața de mașini f mult. Ca tânăr, mi se pare mai ok sa iau masina second hand.

    • #10

      mi s-ar parea mai bine ca tanar sa iau o masina noua, din banii mei, as avea grija, in primul rand, cum o conduc, si in al doilea rand cum o ingrijesc, ar fi responsabilitatea mai mare!

    • #11

      In primul rand m-as asigura daca imi pot permite masina (nu doar achizitie ci si ce vine dupa).
      Aratau pe TV o simulare a acestui program pe suma maxima (14000 Euro) si rata lunara pentru credit pe 7 ani era aprox 900 lei.

    • 900 de lei rata + RCA (100 RON cel putin) + CASCO + Impozit.

      Si acum intrebare: De ce sa-mi iau un Logan nou cu 8000E, cand pot sa iau unul cu 20-30.000 km cu 5000E si sa il rog pe tata sa o inmatriculam pe numele lui. Asa am scapat si de preturile la RCA pentru studenti si raman si cu bani de benzina.

      A, daca n-am 5000 sa-mi iau logan, inseamna ca nu merit Logan si ca trebuie sa pun osul la treaba, nu ca ar trebui sa imi fac rate.

  4. #13

    Urmeaza programul: ‘Primul plin’

  5. #17

    Eh, exista si oameni care nu se multumesc cu ulei , faina , zahar si o galeata, Totusi , e 2014 deci prima masina suna bine. Dar… oferta lu’ giona cu aia 20j de mii pentru repatriere…. irezistibila.

  6. in prima casa, tu, in calitate de client, nici nu alegi casa macar. tu iei banii, tu iti asumi riscul, tu girezi, tu platesti 199 de ani, tu alergi prin toate cartierele, dar nu tu iei decizia.

    la final evaluatorul o ia si decide daca banca iti da sau nu banii ca sa cumperi imobilul, iar evaluatorul, am avut caz, poate decide ca nu. si crede-ma ca poate decide de vreo 183 de ori ca nu :)))))))

    nici nu iti poti imagina pe ce criterii tampite poate lua aceasta decizie. cel care venise sa cumpere o proprietate pe care o aveam la vanzare nu a putut sa o faca pentru ca evaluatorul a considerat ca are prea putin MP si astfel banca nu are ce sa faca cu ea in caz de ceva. cu toate ca omul care era client isi asuma tot riscul, nu banca, nu Isarescu, nu ma-sa, ci ala saracul de baga 12 ore pe 800 de lei pe zi, cu tot cu facultate, ca sa aiba unde sa doarma noaptea…

    a, plus ca…. stiu pe cineva care dupa ce a vandut prin prima basina, a primit banii dupa 2 ani de la banca…. asa ca decat un cacat de dacie ruginit, mai bine un tramvai din 2010 :))

    • “omul care era client isi asuma tot riscul”

      ce isi asuma ma? Juma din risc e asumat de banca, jumate de stat. Clientu isi asuma plata.
      La 800lei/luna nu conteaza cat lucrezi. Nu ai bani sa iti iei casa. Punct

  7. #20

    Am tot urmarit discutiile legate de acest program, dar se vorbeste doar de stat, dealerii de masini si banci. Probabil dobitocul de politician care a scornit asta a uitat sa introduca in ecuatie societatile de asigurari…

    Heeeeellooooo!!!

    Aveti idee cat costa asigurarile RCA+CASCO pentru o masina veche de 2 ani si un sofer mai tanar <30 de ani????!!!! Adica fix targetul acestui program…

    Deci fara tarife preferentiale la asigurari, programul e un fiasco total, ca doar tinerii nu sunt atat de dobitoci cum cred unii si se arunca inainte de a vedea despre ce taxe e vorba…

    • #21

      Nu a uitat de asigurari, dimpotriva, s a gandit.in mod activ la ele.

  8. #22

    Iar raspunsul intrebarii este: 2.200 de lei asigurarea RCA si 5.300 CASCO, ambele pe un an, masina din 2012, am 29 de ani si permisul de 11 ani, fara vreun incident care sa necesite utilizarea politei RCA de-a lungul timpului…

    • #23

      Draga mea, probabil ai omis sa spui ce motor ai pe masina. Eu RCA platesc aprox 640 lei/an (am facut-o acum o saptamana). 28 de ani, permis de vreo 2 ani, Polo 2001, 1.4 benzina.

    • #24

      @Roxana: multi inainte. Ai rabdare ca dupa ce schimbi prefixul iesi din zona de risc din pdv RCA si polita scade considerabil.

      In perioada cat inca aveam varsta de azi a Roxanei am cumparat o masina de la un nene, 70+. Ca sa pot da o tura cu masina i-am facut eu RCA si de curiozitate am facut o simulare de RCA si pentru subsemnatul (permis vechi de 11 ani, medie de 50k Km pe an, fara incidente); din pdv al asiguratorilor riscul ca eu sa produc un accident era estimat la aproape de 3x mai mare decat nenea la 70+, fara reflexe et co.

    • #25

      Mă bag şi eu în discuţie, ca unul ce a trecut prein furcile caudine ale achiziţionării unui auto “de nou”, prin leasing. Bănuiesc că şi în acest caz e vorba de un aşa zis “leasing operaţional” dar de această dată cu garanţia riscurilor de la Stat. Adică pierderea este trimisă către altcineva, garanţia e de la Stst şi plata creanţelor neacoperite şi a pierderilor se va face “la colectivă”… Ez iujuăl!

      După cum marea majoritate cunoaşteţi, LO este purtător de taxe şi comisioane “ascunse”, pe care ghici cine le va opera? Tot băncile derulatoare.
      Apoi societăţile de Leasing – se ştie – au cam capotat în ultima vreme. Ei bine, astea care au rămas au nevoie de “sânge” proaspăt în instalaţie. Adică “virgin”, pen’că cei care s-au legat la cap odată, au amintirile prea “proaspete” ca să reînceapă dansul. Iar cei care trebăluiesc în aceste mici uzine de profit, tre’ să nu rămână fără salarii corporatiste, acu’ când totul stă pe loc-pe loc-pe loc – să răsară busuioooc! – de mai bine de un an.

      Nu în ultimul rând, şi societăţile de asigurare au cam realizat că profiturile “e mici” şi trebuie cumva subvenţionate, chiar dacă “creştem” (nesimţiti) primele de asigurare, pentru că – nu-i aşa – marja trebuie să rămână minim 1555% . Deci au şi ele un cuvânt de zis în ecuaţia dată. Aşa ca exerciţiile impuse de la Gimnastică.

      Aşa că-care (cacofonie intenţionată) ar fi modalitatea prin care să se mai “stoarcă” ceva bani pentru consolidarea bugetelor celor de mai sus? Şi implicit şi ceva pentru stat, sau “biznisuri, ciubuce , prime şi şmenuri”?
      – Impozitele existente – n-au adus primăvara scontată de finaţiştii din spatele birourilor care au predicţionat creşteri perste creşteri.
      – Acciză calculată la un curs propriu unică planetar – nexam, idem.
      – Suplimentarea impozitelor prin măsuri arbitrar “idiopatice” – frecţii cu Galenică la picior de lemn.
      – Crearea de noi impozite şi taxe aberante – ete’ fâsss.
      – Creşterea preţurilor la utilităţi, servicii etc. – tichie de mărgăritar pe capul chelului.
      – Economie gri şi neagră – cât încape (auci!).

      Deci, cum? Cum să rupi din bugetul “familial”, al contribuabilului şi aşa stors, încă o felie din care să subzişti până când “după mine potopul”?

      Simplu!
      Ce şi-a dorit românul întotdeauna, chiar cu preţul aberant impus de jocuri de celulă sau consorţiu (vezi boom-ul imobiliar)? Casă? Aia e deja.
      Maşină? OOOO, Ecce homo! Cine e/ va rămâne însă cu chiolţii în vine şi fără alifie? Asta e o întrebare mojicească, la care vă rog să răspundeţi individual.

      Interesant e că în categoria maşinilor ce vor fi integrate în acest calup vor intra toate sub 14k Euro. Fără tichete, însă. Şi numai noi.
      Ei, acum să vedem cine se va da peste cap de trei ori şi va scoate asul din mânecă. Dacia/ Ford… ok. Felia cea mare din tort, probabil. Dar la 18 ani… Minim Opel, VW, eventual Skoda… Deh, “cutie pentru cimpoi” reprezentativă. Mai sunt şi asiaticii care se vor bate de la egal la egal pe segmentul ăsta de piaţă. Va fi foarte interesant cum unii, sau probabil cam toţi vor comprima motorizări de la 1,0 la 1,6 (hai 1,8) litri în valoarea dată. Sunt de asemena interresat să aflu câte din cele aşa zise Hybrid se încadrează în pachet, că doară noi protejăm natura şi încurajăm folosirea de soluţii environment-friendly, n’cest pas?

      Ho-Ho-Ho!
      Christmas is coming.
      With a “first-car” under the tree.
      Packed with a nice colored curled ribbon.
      Glued with some shit.

      :mrgreen: My subjective opinion, only. Apologies for hurtin’ your time, or egos.

    • #26

      Nu va mai plangeti ca niste tatze in fata blocului…tare as vrea sa vad asigurarea ca in afara implementata si la noi… ai comis-o in trafic…pam se noteaza si la asigurare…si sa vezi atunci ca o pui numa pe bunica titular pe masina ta…ca deh… asigurarea pe un an costa mai mult decat cazanu din anglia inmatriculat in bulgaria…

      PS…a detine un automobil in Ro nu e o obligatie…

  9. #27

    Să ne uităm în jurul nostru, mergeți o zi cu trenul, cu autobuzul, priviți majoritatea, adevărata Românie. Să fii bun, gospodar sau altruist nu necesită bani. Chiar credeți că România va avea vreodată conducători mai buni? Nu poți avea pretenția la conducători mai buni atunci când cei care-i aleg sunt așa cum sunt.
    Avem nevoie de educație și de încă o generaie pentru a schimba ce avem acum. Cel puțin..

  10. urmează programul pentru motociclişti: Prima cască 🙂

  11. #33

    Astept cu nerabdare si primul om politic cinstit.

  12. #34

    ma incadrez, n-am nevoie de masina, dar o sa-mi iau si io. sunt roman ce plm
    vivat Ponta!

  13. daca am citi si legea, am vedea ca plafonul e 13000 de euro, din care garanteaza statul jumatate, iar de cealalta jumatate iti pune banca gaj pe masina. deci sufletu bani de BMW

    • #36

      @cismaru
      Păi cum credeai stimabile, că creditul (intendend :-)) e fără garanţie mobiliară/ imobiliară?
      Probabil şi dobânzile pe creditul respectiv se vor calcula tot conform unor norme fixate şi destul de “ferme” ca valoare…

  14. #37

    Mi se pare o tampenie. Renunti la rabla (care anul acesta a epuizat toate cele 16.000 de tichete, deci 16.000 de rable casate) si ii incurajezi pe cei care nu isi permit o masina sa isi faca un credit. Inainte luai 1500 de euro daca voiai sa iti iei o masina noua, era chiar rentabil sa o duci la casat, acum ce o sa se intample cu ele, le duc romanii la fier vechi sau ruginesc prin parcari? Tind sa cred ca a doua varianta.

    • #38

      Tampenie pentru cei care nu vad “za big picture”…oare au facut lobby ceva banci/firme de asigurari/dealeri(se aude citroenu….) sa treaca proiectul asta???

    • #39

      @Marius M si daca nu aveam o rabla?

    • atunci nu meriti o masina noua. gandeste in plm anainte sa scri, auzi la el, dak nai rabla

  15. #41

    Prima masina, prima casa, indemnizatii pt. cresterea copiilor 2 ani, asistati, plus pensionari, avem cea mai prospera economie din Europa la cate cheltuieli sustinem din buget.

    • cu cuvintele tale explica-ne cum ma sustine din buget statul la prima casa.
      mai explica-ne, tot cu cuvintele tale de liberalist care a baut dupa capitalismpepaine, cum sustii tu pensionarii.
      si, mai spune-ne, ca suntem prosti, care este baiul cu ” indemnizatii pt. cresterea copiilor 2 ani”

      capitilistii piulitei care sunteti

    • #43

      amin:)

    • #44

      Bag seama că unii nu înţeleg nimic. Sau poate nu vor “să înţelege”, că şi asta e o “obţiune”…
      Şi “să mai şi votează şi muşchiu lor”…

      @animal00, @arhi
      Ce folos, că “dejaba”.

      Lasciate ogni speranza voi che entrate!
      Amin!
      Cum bine-ai scris maestre.

  16. #45

    As vrea sa las asta aici. Nu sunt Elena Udrea, sunt o admitoare de-a dumneaei.

    www.youtube.com/watch?v=S91qdT7mYLk