Nu merg mult cu mașina, dacă nu ies din oraș, maxim 100 de euro pe lună mă costă combustibilul. Nu că aș fi eu foarte cumpătat, dar astea sunt ieșirile noastre. Știți ce am observat eu sau, ce nu am observat, când intru la o benzinărie?

Nu am văzut pe nimeni care să alimenteze cu clasa superioară de combustibil. Indiferent de mașină ar fi, Bentley sau Logan, oamenii bagă tot timpul ce e mai ieftin pe piață, încercând să iasă cât mai bine la costuri.

Acum, sincer, habar nu am dacă utilizarea unei motorine superioare face mai bine motorului, pieselor overall. Cu siguranță se simte la mersul mașinii, la sunetul motorului, la cum zvâcnește pe șosea, diferențele sunt mari spre foarte mari.

Și nu mă pot abține să nu mă întreb, diferența aia de 20 de bani chiar face atât de multă cheltuială în buget?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

140 comentarii Adaugă comentariu

  1. De cand am bemveu’,numa motorina extra sau efix 55 introduc :))
    Merge de mananca asfaltu’
    e data dracu’

    • Ai uitat sa ne spui ca bagi diar de 50 lei…

    • #3

      Eu ma intrebam cand apare primu care are minim 3k si el nu baga mizerii in motor, a fost chiar primu ce sa zic.

    • #4

      De cand am bemveu’,numa motorina extra sau efix 55 introduc … bine cand nu e in service dupa ce o lovesc de sar toate alea din ea :))
      Merge de mananca asfaltu’, sau asa imi place mie sa cred pentru ca imi cumpar chestii scumpe la mana a doua crezand ca sunt la fel ca atunci cand sunt noi.
      e data dracu’ diferenta asta de perceptie …

  2. #5

    Pai si tu pui asa o intrebare comentatorilor de arhiblog? De un’ sa stie ei?

    • Eu am pus timp de 7 ani motorina numai de la MOL.Cea mai scumpa.Masina noua.In 7 ani nu am fost NICIODATA la service! Decat pentru revizii.Dupa 7 ani am vandut masina cu 1500 de euro PESTE pretul pietii! Nu stiu daca si carburantul a contat.

    • Exact ca boss-ul de Adi alimentez si eu. Mol, cea mai scumpa varianta de diesel. Masina luata second nici nu a tusit din 2012 incoace.

    • #8

      Gata! Imi pun sticker pe masina si o sa scriu si in anuntul de vanzare “alimentata doar cu benzina ungureasca de la MOL! Pentru ca pana si benzina ungureasca e mai buna decat aia romaneasca”.

      Acuma trecand peste mistocareala … Eu am masina actuala de 8 ani, nu am pus niciodata premium in ea, am facut reviziile la timp si merge de zbarnaie fara probleme. Ce platiti voi in plus e costul de pe lantul de distributie fata de Petrom si OMV.

  3. Daca nu ai sportiva benzina de 100 e fix kkt

  4. mai alimentez eu cu omv 100. cam o data la 3 luni bag de 50-70 lei. parerile sunt impartite vorbind de consum.
    unii zic asa:
    benzina mai scumpa are cifra octanica mai mare, deci e banzina mai pura fata de aia 95, deci arderile sunt mai bune. inseamna pe langa o putere mai mare la motor (ceea ce sunt de acord, torcea dacia cu benzina de 99-100, nici n-o auzeai, nu se tura etc), si inseamna si un consum mai mic de combustibil.
    asta mi-au zis-o mai multi, ca ies mai castigati lunar daca baga doar benzina scumpa decat d-asta ieftina. zic ei diferenta e undeva la 50-60 de lei.
    altii zic ca e o prostie, ca arderea mai completa a benzinei nu inseamna un consum mai mic de carburant. cu toate ca motorull merge mai altferl, nic prea turat, nici subturat.

    eu am simtit-o la motoare, si la dacie si la polo. e mai curat, respira mai bine. nu i-am dat blana sa vad cat prinde sau prostii, dar parca prinde mai mult 60 la ora fata de benzina ailalta. si nu-l auzi cum huruie cand dau in el.

    • Cifra octanica nu reprezinta ceea ce crezi (puritatea benzinei). Este vorba de rezistenta la detonare.
      Vezi: ro.wikipedia.org/wiki/Cifr%C4%83_octanic%C4%83

    • #12

      Man, cifra octanica mai mare inseamna rezistenta marita la auto-aprindere; daca nu ai umblat la ECU si la parametrii de functionare ai motorului, nu are ce sa faca in plus benzina CO 99 vs CO 95; “arderi mai complete”?!? are you fcken serious? In 2017?

    • #13

      LE: Am alimentat intre 2011 si 2014 exclusiv cu CO 98+. Deh, prima masina noua, romanu’ tot roman. Pana am ajuns sa imi iau de la gura (se facuse benzina “premium” 7+ lei), si am aflat ca merge masina si cu benzina de 95; ba chiar foarte bine.

    • #14

      Boss, la Dacie ma indoiesc ca ai simtit vreo diferenta, e doar efectul placebo. Asa cum ziceau colegii mai sus, benzina cu CO mai mare rezista mai mult la detonare. Ca sa explicam putin mai bine, ca nu e chiar corect spus, are o rezistenta mai mare la AUTODETONARE. Unul din timpii motorului e compresia, unde, ei bine, se comprima … amestecul de benzina cu aer. Eh, aici se vede diferenta de CO intre diferite tipuri de benzina. Benzina de 95, daca nu ma insel, se poate comprima pana undeva la 9-10 bari, mai mult de atat si se intampla fenomenul de autodetonare (vezi legile termodinamicii). O benzina de 98+ rezista pana la 12-15 bari, iar asta ajuta in special la un motor pe benzina dotat si cu turbina. ECU la aceste masini este destul de inteligent incat sa se prinda ce fel de benzina folosesti. Are o tampenie de senzor de autodetonare, si daca vede ca se intampla asa ceva, ECU iti retardeaza (da, asta e termenul tehnic) avansul si merge motorul fara probleme, dar putin mai lenes. Pt perfomanta maxina a unui motor turbo, eu as merge pe benzina cu CO 98+.

    • #15

      deci Dragos nu a injurat, ci a spus ca incetineste. k, tks, by

    • #16

      “vezi legile termodinamicii”, buna asta Dragos:))

    • #17

      drops mic, flies away, badumtss

    • #18

      Cum a spus și Dragos S., cu singura observație că nu are importanță că e turbo sau aspirat. Diferența de cifră octanică se vede la orice motor, pentru că avansul optim e calibrat cu cea mai bună benzină (RON100). Se va vedea diferența și la performanțe de accelerare și la consum, dar nu influențează fiabilitatea.

    • #19

      @ubercool Am spus ca ajuta mai mult la motoarele cu turbina, pt. ca din cate stiu eu, acestea au o rata de compresie mai mare decat la un motor aspirat. E logic daca stam sa ne gandim, pentru ca un motor cu turbina baga mai mult aer in amestecul din cilindru, asadar volum mai mare in camera de ardere care trebuie comprimat, de unde rezulta presiunea mai mare. Da, sunt si motoare aspirate proiectate sa mearga la o compresie mai ridicata, dar in majoritatea cazurilor de masini intalnite la noi pe drumurile patriei, nu cred ca e cazul.

      @big0ne Nu stiu cum se vede din partea cealalta a internetului, dar n-am spus asta sub forma de aroganta sau ceva, doar ca imi era lene sa caut. Dar ca sa fac treaba pana la capat, autodetonarea aia apare datorita faptului ca odata ce se mareste presinea amestecului din cilindru prin compresie, se mareste si temperatura.

      physics.stackexchange.com/questions/136408/what-happens-to-the-temperature-when-an-ideal-gas-is-compressed

      Chestiile astea se invata pe la fizica, prin clasa a XI-a cred.

    • @ Dragos.
      Ba am simtit diferenta, aia m-a mirat. Ca-mi stiu motorul de la Dacia mea pe care o am de 22 de ani. Stiu cum face. si era diferenta de cand am ajuns cu rezervorul pe rosu si dupa 70 lei benzina de 100 se simtea. se auzea altfel.
      cat despre “arderea mai completă” asta mi-a zis-o cineva. de fapt vreo 3 insi. Un mecanic mi-a zis ca erau tampiti.
      Acu, pe cine naibii sa mai cred? nu stiu cum e consumul la benzina mai scumpa, daca e mai mic sau mai mare (la polo am avut impresia ca e mai mare cu benzina scumpa), insa motorul merge mai silentios si parca la acceleratie e o idee mai sprintena (ambele si polo si dacia).

  5. #21

    O data la doua luni bag si un extra din ala. Adica una la opt alimentari.

  6. E diferenta intre Motorina si Benzina Premium.

    1) Diferenta dintre motorina premium si aia normala e ca aia “premium” are o rezistenta mai mare la inghet si posibil sa contina si un aditiv, dar nu are neaparat o cifra octanica mai mare (deci nu “trage motorul” mai bine)

    2) Benzina Premium de obicei are o cifra octanica mai mare si posibil si un aditiv, ceva

    Motoarelor diesel nu prea le pasa de cifra octanica, deci in afara perioada iernii nici nu prea ai de ce sa pui motorina premium.

    In schimb, in cazul benzinei, daca producatorul motorului nu specifica ca ar trebui sa pui benzina cu cifra octanica mare – ar trebui sa respecti specificatiile si sa pui normala, altfel risti sa uzezi motorul inutil degeaba – si nici nu vei vedea performante mai mari.

    Personal pun motorina premium in Weekend la Lukoil, ca e la acelasi pret, dar motorului meu nu-i pasa, merge si cu ulei de floarea soarelui.

    • #23

      ba trage mai bine. poate ar trebui sa iti iei și tu mașina reală, nu bmw și o sa simți diferența 😀

    • #24

      @znuff cifra octanică, cifră cetanică, tot un drac :))

    • #25

      n-ai cu cine, niste intelectuali

    • #26

      :))) @cetin ce zice IP-ul de pe care comentez?

    • #27

      Folosesc de la Rompetrol motorina premium; are cifra cetanica de 55. La restul bezinariilor, cea premium este de 51 .
      Tot la fel trage si cu cea mai buna si cu cea mai proasta motorina , dar ma simt mult mai bine cand merge frumos motorul si nu suna a tractor .

    • #28

      o parere documentata… de biciclist.

    • #29

      Motorina are cifra cetanica numai benzina octanica.

    • #30

      1: motorina are cifra cetanica nu octanica.
      2: eu la ambele masini (logan si un i30) am observat o chestie. Vara daca le pun motorina aditivata, merg foarte bine dar consumul e ceva mai marisor,dar nu diferenta mare. Ceva gen,fac cu
      cca100 km mai putin cu un plin.
      Iarna,in schimb,pun numai motorina aditivata. Pornirea este mult mai buna dimineata,masina trage foarte bine iar consumul parca se aproprie de cel cu motorina standard.

    • #31

      Motorina nu are cifra octanica,ci cifra cetanica,cu cat cifra cetanica este mai mare este motorina mai buna.Motorina premium are aditiv .

    • Nu vad sa mai fi spus cineva,chiar ma mir, dar motorina are cifra cetanica. Rog sa-mi confirme colegii, daca e. Multumesc.

    • #33

      Aș vrea să mă bag și eu, că văd că toți se dau deștepți. Și motorina și benzina pot fi caracterizate și de o cifră octanică și de una cetanică, în același timp.

      Cifra octanică reprezintă rezistența la autoaprindere, pe când cifra cetanică indică ușurința cu care se autoaprinde. Astfel, benzina are o cifră octanică mare și o cifră cetanică mică, pe când motorina… viceversa, nu?

    • znuff: foarte bine ca alimentezi cu “superioara” de la lukoil. Practic motorina normala pe care si-o aditiveaza ei ca sa para “premium”

    • Ah, ce mult căcat se rabatează în secțiunea asta de comentarii.

  7. #36

    @arhi și dumneavoastră tăt di la Rompetrol alimentați? N-am văzut mari diferențe intre standard si premium (la 77kW.. cam greu). A fost o perioadă in care puneam doar miscare maxima – acolo ori crestea consumul pentru ca talpa mai grea ori… nu știu ca autonomia la un plin de standard >> rangeul la un plin de premium. Acu nu prea mai tin cont de tipul de motorină, daca pompa are si premium bag premium daca nu, nu. Din calculele imi iese cam unu lunar (unu la fiecare 4 plinuri). Oricum diferența de preț la final de lună e mică.
    Concluzia? Tre sa trec pe GPL :)))

  8. #38

    Nu cred ca e de gaura in buget. Masinile din romania se invart pe la vreo 75 de cai si au o 100 de ani. Daca au mers pana acum cu 95, de ce sa te complici?
    Si neavand unde sa mergi constant cu peste 100 nu ai unde sa simti diferenta ca sa zici bai parca se vede ceva.

    • daca bagi benzina de 100 nu inseamna ca gata ai 3 turbo si-l bati pe alain prost cu un bmw ursulet.
      e vorba ca-s arderile mai bune, ca-i benzina mai pura. de tras trage mai bine, insa stii cu cat? fix 2 cai putere mai bine. dar e mai sprintena, ceva mai rapida la acceleratii si ceva mai putin zgomotos motorul.

    • #40

      Coae, terminati cu tampeniile astea de mituri urbane, ca e arderea mai buna, ca e benzina mai pura si alte manele din astea. Cat plm de greu e sa dai un Google search sa vezi ce inseamna cifra octanica si la ce ajuta motorul.

      www.auto-bild.ro/headline/ce-se-intampla-daca-pui-benzina-cu-cifra-octanica-mai-mare-73826.html

    • #41

      Eu stiu treaba asta de la un mecanic. Acum niste ani aveam un MEGANE pe benzina care la un moment dat nu mai tragea de loc – mergea cam in 3 pistoane. Abia am ajuns cu ea in service ( Serus). Dupa juma de ora vine mecanicul la mine si ma intreaba ce benzina pun. De 95 zic ( masina de firma – indicatii clare sa nu punem altceva). Pai ti s-au infundat injectoarele… Mai pune si tu de 98, arde mai bine, se consuma mai putin.

      In alta ordine de idei – pun de 99 sa 100 de cate ori am ocazia. In rest – daca nu am alternativa – de 95.

  9. #42

    Dinn respect pentru natura mi-am luat masina electrica. O incarc cu un generator la care am folosit diferite tipuri de motorina si va pot spune ca masina trage la fel indiferent de calitatea combustibilui.

    1
  10. #43

    Ma amuza astia care spun ca ai ocnsum mai mic cu benzina mai buna. E fix invers ,ardere mai buna-> ardere mai mults.
    In rimania nu m-as mira sa fue ambele pompe infipte in aceeasi cisterna subterana

    • #44

      Prin “ardere mai buna” vor sa zica ardere mai completa. Daca injectorul a scuipat benzina ea fie arde fie e aruncata pe teava de esapament, deci se pierde oricum. Poluezi mai mult nu consumi mai putin.

    • #45

      si pe mine ma amuza astia care spun bazaconii fara suport. in cazul tau, ca un motor cu rating de “regular octane” o sa consume mai mult daca ii dai “high octane”. o sa consume fix la fel in termeni de litri, doar ca va consuma mai multi bani. de ce?? fiindca, spre deosebire de benzina regular, cea cu “octani” mai multi, adica cu o prezenta ridicata de fractii de octan (hidrocarbura cu 8 atomi de carbon), rezista la o compresie ceva mai mare (adica aprinderea are loc un pic mai tarziu) decat benzina cu fractii mai putine de octan, dar mai multe de heptan. constructia motorului, capacitatea cilindrica, volumul camerei de ardere, momentul detonatiei, corectitudinea sincronizarii tuturor timpilor au mult mai multa importanta in “economia” spetei privind tipul si cantitatea de combustibil utilizat, atata vreme cat nu bagi etanol pur in loc de regular sau premium. in rest, niciun motor nu va sti de unul singur daca are regular sau premium. doar ca va merge mai bine, sau mai prost, in functie de cat de abil esti in a interpreta specificatiile producatorului.

    • #46

      si pe mine ma amuza expertii care nu au habar ca de fapt toate benzinele sunt de fapt amestecuri de hidrocarburi cu catene de diverse lungimi din care una e ceva mai frecventa decat celelalte si asa stabilesc ei ca e ’95’, ’99’, ‘100’ etc. mai baga ei si naiba stie ce aditivi intre care apa este unul impirtant plus ca tancurile alea nu au mai fost curatate de cand au fost bagate in pamant. ah, si cei mai multi isi calculeaza consumul in functie de ce zice pompa aia care imi baga mie in logan 57-60 de litri si 17 in motocicleta cu rezervor de 15.

    • #47

      Trei deștepți și aici, care se aproprie de adevăr, dar nu au logica necesară să meargă până la capăt. În primul rând, motorul știe ce benzină îi pui. Cele mai multe își ajustează avansul al scânteie, în funcție de calitatea benzinei, dar există și versiuni de soft cu strategii diferite pentru tipul de combustibil utilizat. Chiar dacă luăm ipoteza că arderea este la fel de bună, maxim să zice, 100% din carburant utilizat, tot există o diferență dată de avansul la scânteie. Cum am spus mai sus, avansul optim se calibrează cu cea mai bună benzină, astfel că orice carburant mai slab va duce la ”retragerea” avansului, deci la o un randament mai mic. Asta înseamnă că, pentru a dezvolta aceeași putere și, deci, pentru a merge cu aceeași viteză, este nevoie de mai mult carburant slab, decât ar fi fost de cel bun.

    • pompa aia care….e verificata de fiecare data cand ai probleme, fata de rezervorul tau care nu…

    • #49

      Dap, motoarele au calibrat avansul cu cea mai buna benzina (100), dupa care merg cu 91, 95 si 98.

      Motoarele habar nu au nici macar daca le pui benzina in loc de motorina, sau viceversa. Senzorii masoara performanta, eventual (nu e mereu cazul) detectand anomalii (presiuni, temperatui inadecvate) pe baza lor computerele decizand sa sisteze functionarea masinii. sau sa iti lasa un limp mode, asa, de fun.

      ce vroiai tu sa ne explici astora mai prosti este ca anumite motoare au si un sistem de a detecta detonatia, ca asa e ii zice in limba romana la autoaprindere sau aprindere timpurie, si ca in acel caz avansul se va ajusta in functie de acel moment in timp. care, repet, e dat de un fenomen, si nu de tipul benzinei.

      ia si cu poze: autotehnic.wordpress.com/2013/11/19/detonatia/

    • #50

      @animaloo, hai sa zicem ca eu stiu exact ce capacitate au cele 2 rezervoare. nu alimentez doar in benzinarii ci si la pompa firmei despre care STIU (adica vazut cu ochii mei) ca are avizele metrologice la zi si corect facute. nu pot zice acelasi lucru despre benzinarii. ai cerut vreodata sa le vezi? in cel mai bun caz or sa rada de tine. si cand am bagat 2.2 litri in sticla de apa de 2 (deh, pana prostului la 1km de benzinarie) si dupa aia inca 14 si un pic in rezervorul meu despre care stiu sigur ca are 15 tot de la mine e? sau a fost la ei dar doar in ziua aia si a doua zi, 1 mai, au venit aia de la metrologie si au recalibrat pompa defecta?

  11. Alimentare pe combustibil din hidrocarburi, old newss deja. Când mă plimbam eu cu mașina electrică care se incarca prin podea gen wireless când staționa mașină la semafor iar îmi ziceți că era Sf. Știu că era pe baza de abonament alimentarea de la rețeaua publică. Desigur majoritatea aveau viteza setata sa nu depășească maxim viteza de decolare a unui avion. Mă refer aici chiar și la mașinile accesibile că un fel de Logan. Cele mai evoluate erau acelea care puteau chiar și zbura. Era mai greu până prindeai un culoar de zbor liber plus autorizări. Desigur era și opțiunea de pilot automat gen: drive safe, drive normal, și drive sportiv care l-am momentul activării și dacă aveai mașină state of the art cum am avut eu, 🙂 calcula cel mai bun traseu posibil ever asta și cu ajutorul tehnologiei inteligenței artificiale. Desigur că nu vb aici de Romania :). Evident, ori filme SF ci real life.

    • #52

      Si cand te-ai trezit era sambata?

    • @Gogu, dar prea repede a fost, totusi, ca si un vis, asta ai dreptate ma Gogule :))) .

    • #54

      Tu insusi esti state-of-the-art, Tim….nu mai ai nevoie de masina 😀

    • #55

      Daca ar exista un campionat de “troll-at” cred ca ai fi campion detasat.
      Acum imi vine si o idee de business – “scoala de trollaj” -daca iti iese, dai si tu un 5% pentru suport 🙂

    • #56

      Recunosc, din cand in cand imi place sa ma gandesc cum povestile lui Tim pot fi adevarate. O intoarcere la copilarie, asa, un sentiment cald de bine, de dupa-amiezile de vara in care nu mai misca nimic si-ti lasai imaginatia sa zburde…

    • Nobody@, as vrea eu sa fie imaginatie, ghici ce? Nu e, it is the real deal, the real life!

  12. #58

    iarna, unul din două plinuri e cu motorină premium, cel puțin la oamenii care au mașini din secolul ăsta 😀

  13. #59

    Culmea, la motorul meu de 0,9/90CP se simte diferenta imediat. Eu sunt client fidel al benzinei de 98(acum 100) de la Mol. Diferenta intre ce alimentez eu de obicei si o benzina de 95 se simte si aude imediat. Masina nu e la fel de fasneata cand alimentez cu benzina standard, si consumul sare de 7% in oras la 8-9%.

  14. #60

    Boss, mai umbla vorba prin targ si ca s-ar fi scumpit in ultima vreme. Acuma na, de unde sa stie posesorii de Tesla treaba asta?

  15. #61

    Raspund punctual : ~30% share premium diesel din total litri / zi și ~18-20% premium benzina .

  16. #62

    Fac acest experiment “cu combustibilili” de cand am permis ( ’95 ) si de atunci in pemanenta am avut acces la minim 2 masini si inca este in desfasurare…concluzii foarte pe scurt: iti trebuie un motor de performnta ca sa se simta diferenta, la carburatie sau injectie monopunct fara turbo nu se simte nimic nici macar pe stand. A doua conditie este ca acel motor sa aiba loc unde sa se desfasoare ca sa se simta cateodata foarte palpabil diferenta. ce zic eu: ptr drumuri extraurbane = zeama buna, e nevoie, se simte. Ptr oras unde bag a4-a rar si atunci ptr 100m – zeama regular, aia scumpa se iroseste degeaba, merg la fel.

  17. #63

    Eu alimentez cum e recomandat de producator. Jeep-ul vrea de 98, Nissanul de 95. 95 de la petrom si lukoil e de evitat. 95 de la mol ruleaza. 98 de la rompetrol si mol. Am mai scapat in nissan si 98 sau 100 dar nu se simte difereta. E chestie doar de ardere mai completa, cica.

    • #64

      In Romania, MOL ia combustibil (si) de la depozitele OMV Petrom.

  18. #65

    Folosesc doar motorina premium cu un buget asemanator lui Arhi (2-3 drumuri pe saptamana). Ca si avantaje sunt un plus 40-60 km la rezervor, porneste mult mai bine iarna si in special cand este foarte frig.

  19. #66

    am bagat eu ieri benzina 99 in motocicleta. nu de alta da’ numai aveau de 95 in statie iar eu mergeam pe aburi…

    • #67

      Asa patesc si eu. Cum e o singura statie Rompetrol in zona, daca ajung acolo si nu e disponibil Efix 51, pun 55 ca nu e mare diferenta la plinul ala.

      Mai nou am patit cam des sa nu fie 51, si n-am observat nicio diferenta la masina si nici la consum (1.6 tdci).

  20. O dată pă lună punem motorină bună … diferențe nu-s ! Rimă ioc, nu stau la bloc.
    La unele benzinare scrie in documentatie ca doar 95 trebuie sa bagi. Așa că.. asta e…. respectăm specificațiile

  21. Daca ai card lukoil in weekend iei combustibilul premium la pret de regular. Io nu bag decit regular, si asa la papucul meu fierbe apa daca trec de 95 la ora…

  22. #70

    Pentru ca stau in Brasov iarna pun numai motorina premium. Am constat ca in ultimii trei ani masina pleaca la prima cheie indiferent de temperatura de afara si de cat de mult a stat (maximum trei nopti nepornita si luni dimineata erau -28 de grade). Fiind un Diesel Euro 4 fara filtru de particule, dar cu pompe duza mecanicii mi-au spus ca nu are prea mare importanta pe tremen lung folosirea unei motorine mai fluide (adica nu strica, dar nici nu ajuta) si ca per total e posibil sa creasca usor consumul. Mi-e greu sa ma pronunt pentru ca pe sezonul rece am un comportament atipic cu timpi mai mari de functionare in afara sarcinii (o las sa se incalzeasca mai mult pana curat geamurile pana mut zapada din parcare etc.). Mol Evo Diesel. Si verificarea bujiilor incandescente in fiecare toamna la schimbarea cauciucurilor.

  23. #71

    Eu doar OMV MaxMotion. Nu ma intreba de ce, sunt precum vaca aia care se intoarce singura de la pascut la poarta.

  24. #72

    Indiferent de mașina avută, am preferat să alimentez cu varianta premium a combustibilului. Prefer să dau banii pe un combustibil de calitate, decât pe piese.

  25. #74

    Doar la Rompetrol motorina mai scumpa are si cifra cetanica 55 fata de 51 cat e standard.
    La ceilalti are in plus doar aditivi, in general de curatire.
    La drumuri mai lungi mai pun de asta. Nu prea simt mari diferente probabil din cauza motorului destul de puternic

  26. As vrea sa pun benzina de 95 dar nu-i prieste A klass-ului meu. Porneste din a 4-a, a 5-a cheie . Cum ii dau de 100 o ia la sfert. Pana mea , ce masina o mai fi si asta. 🙂

  27. #76

    Vedeti ca sunt destule studii care arata ca benzina sau motorina “de lux” nu aduc nici o permormanta in plus motorului.

  28. #77

    Seat Ibiza 2007, motor 1.2 benzina, 3 cilindri, 12 supape. O singura data am bagat benzina de 98 de la lukoil si, intradevar, a vea mai mult zvac, dar mi-a ars supapele. Deci m-am lecuit. Momentan sunt foarte multumit de instalatia GPL pe care mi-am pus-o la Subaru Outback.

    • #78

      acelasi model. am pus si eu cateva plinuri e la inceputuri. din fericire nu s-a ars nimic, insa nici diferenta nu am simtit. ce naiba sa simti la 70 de cai in 3 pistoane si cu AC on?

  29. #79

    După ce am schimbat acum 10 ani un set de injectoare la Reno’ (gurile rele spun ca mașina, nu LukOil a fost de vina), alimentam aproape exclusiv combustibil aditivat, preferabil MaxxMotion (benzina /diesel). Deși la tancul de familie nu e cerut, motorul merge mai putin zgomotos cu motorina superioară și iarna pornește mai “lin”. La benzinara e recomandat de producător CO98 minim. Am pus de câteva ori și benzina de 95 când era becul aprins și nu aveam altceva la prima pompa din cale, nu a avut nici pe dracu. Diferența: 10-15 lei la plin. Nu știu dacă “merita” sau nu, sper ca e mai bine pentru fiare.

    • #80

      Ce masina ai de recomanda min. 98?

    • #81

      @Doru: daca in manualul masinii iti spune minim 98 si tu pui 95 strici motorul in timp (daca ai pus doar in caz de urgenta atunci asta e, evita pe viitor). Cu benzina de 95 in motor cu raport de compresie mare ai explozii necontrolate in cilindri. Invers in schimb (98 in loc de 95) nu ar trebui sa aiba nicio relevanta.

      @Cosmin: o masina de oameni normali care are nevoie de 98 era parca VW cu motor FSI (injectie directa fara turbo) dar nu gasesc acum rapid pe net o confirmare, asa ca ia afirmatia cu rezerve.

    • #83

      @Alex, imi cunosc bine masina, stiu ce e engine knock 🙂 dupa cum am spus – nu aveam altceva la indemana si am pus 5 litri sa am cu ce sa ajung la o benzinarie serioasa, nu te gandi ca am facut plinul cu benzina de 95.

  30. #84

    Daca puneti combustibili premium folositi numai statiile cu trafic mare ca e mai bine asa, la alea mai dosite merge mai greu vanzarea la scumpeturi si exista sansa foarte mare ca zeama sa fie trezita, nu stiu ce efect are la motor are un miros specific dubios si neplacut, nu merita riscul.

  31. #85

    Cei de la Fifth Gear au facut o comparatie intre combustibili standard si premium: www.facebook.com/fifthgear/videos/10156700284202519/ .
    Au comparat doar puterea, nu au luat in calcul factori precum consumul sau intretinerea motorului.

    • #86

      Eu unul nu simt nicio diferenta intre benzina standard si cea premium, dar am doar 102 CP si motor aspirat deci nu stiu daca as putea sa simt vreo diferenta. Partea cu zgomotul motorului iar nu o simt, e la fel de silentios cu ambele tipuri de benzina.

      Cum a pus cineva deja testul celor de la 5th gear, la ei diferenta maxima a fost de 2% din puterea motorului si asta la un golf GTI ce are deja 240CP si pe stand in aceleasi conditii pentru toate testele. Acum nu stiu cum zice lumea ca poate simti acea diferenta de maxim 2% in mod vizibil mai ales la motoare mai des intalnite in romania intre 70 si 150 CP

  32. #87

    Da, merită
    Se simte diferența mai ales la drum lung

  33. #88

    Diferența e ceva mai mare la unele benzinării. La motoicletă, mergând doar din plin în plin, pun în 9 cazuri din 10 benzina aia mai bună. Pentru că mobra e bătrână, carburație și mi-e lene să curăț carbelitor și bujie on scheduled basis. La mașini, pun benzină superioară doar când fac ture lungi, pentru perioadele de mers doar prin oraș, sincer, nu vad rostul, nu ajung oricum la 2500 ture…

  34. #89

    Mai e și partea când iți iei țeapă cu aia aditivată. Sfârșit de concediu, apus de soare, plec din camping. Copii dorm , mă opresc si fac plinul la o benzinarie in Croatia. Zic hai să pun ceva motorină cu aditivi că e drumul lung până acasă. Fain primii 100 kilometri, însă tocmai când era muzica mai faină la radio a început să de-a rateuri motorul și cam asta a fost. Mașina pe platformă dusă acasă. Până la urma cauza principală a fost motorina care avea mai mult bio in ea decât ducea motorul meu de Espace 3.0 (mi s-a părut mie curios că era pompa verde deși scria diesel pe ea). Și m-am lecuit. Motorina standard ca e ok.

  35. O data pe an, cand plec in concediu, alimentez cu cea mai buna motorina de la OMV, atat la ducere, cat si la intoarcere. Acolo se simte un pic: trage mai bine motorul _dar_ consuma mai mult. Cam atat.
    In rest, alimentez doar in weekend si doar de la Lukoil, cu motorina premium, la pret de normala.
    Cu cardul Lukoil, fireste.
    Sincer, nu am vazut o diferenta, poate doar pentru psihic, dar in rest nu.
    Nici nu merg foarte mult, 1 plin, 1 plin si jumatate pe luna, maxim. Si revizii la 10-12k Km maxim, sau anual, daca ceva scartaie sau nu merge bine, mergem la service si masina merge foarte bine, ea e din 2009, eu o am din 2012 si nu am avut probleme majore cu ea.

    • #91

      eu evit lukoil ca pe dracu. asta de cand motoreta mea de 400 cmc (nu asta de acum) a golit rezervorul de 14 litri in vreo 80 de kilometri. un fel de pana prostului care baga la lukoil…

  36. #92

    Acum 40 ani in ziare la rubrica “dvs intrebati noi raspundem”: “Cum merge dacia 1300 cu benzina de 70? Am chelutit ratia de 20 litri de 90 dar am la munca o Volga de unde mai fac economie iar varu Costel e sofer Bugeacu de la CAP si imi poate aduce si el o dimageana de benzina, imi ajunge sa ma duc la Sovata cu bilete de la sindicat? Ca aditiv in benzina am 2 litri de tetreatil de plumb, ii pun pe toti odata sau pe rand?”
    Dati voi raspunzuri comice sa ne radem cu totii de luni dimineata 😉

    • Benzina aia era de 75 si era colorata in rosu. TV-urile si Bucegi-le mergeau cu ea. Ba chiar o primeam si pe santier pentru lampile de benzina. O combini cu toluen furat de la Azur (sau policolor sau ce fabrica de vopseluri ai prin zona).Toluenul are CO 104 sau 105, restul e aritmetica. Asta ca sa nu mai folosesti tetraetilul de plumb care e lucrul dreaq in casa popii. Si sa bagi doar degetul in el e periculos ca naiba. Vezi insa toluenul sa nu fie din ala deja amestecat cu lac, ca iti lacuiesti masina pe dinauntru si pe unde vrei dar mai ales pe unde nu vrei…

    • #94

      Era o chestie numită matrafox. Nu știu exact ce era, dar avea CO pe la 105-110, o combinai cu aia de 90 și mergea mașina în șuturi, nu se amestecau prea bine și ba trăgea prea prost, ba prea bine. În timp bulea motorul.

    • #95

      Corect, cred aia rosie era ptr intreprinderi si armata care aveau masini vechi, daca te prindea cu ea in masina particulara o incurcai rau de tot serios vorbind. Aveam 10 -12 ani cand umbla uncheasiu cu damigeana in masina, era cumparat de la gestionar daca il oprea militia, zicea ca-i vin, mai rau era daca vroiau sa guste ca se practica fara probleme atunci.

  37. #96

    Pe timp de iarna (octombrie – aprilie) doar motorina scumpa, de preferinta rompetrol. se simte la pornire la temperaturi scazute, porneste la cheie, cu aia ieftina.. porneste la 2-3 chei. oi fi avand eu ceva bube la masina, dar just e ca se rezolva cu motorina scumpa. (c5 III, 2.0 diesel)

    Ca tot suntem pe subiect, chiar daca offtopic:
    In weekend la un petrom, in fata mea, Audi A8, 4.0 diesel, a alimentat de… 34 de lei! deci nu 35, nu 50, 34. Atat aveau cefele late in buzunare sa dea o fuga pana in centru. Oare pana unde au ajuns cu ditamai motorul?

    • #97

      eu am fost cu Hummerul in rompetrolul de la Giurgiului si am pus de 20 de lei…

    • #98

      Eu am alimentat de 10 lei, cat sa ajung unde trebuie ca ma astepta cineva cu economie…au vazut destule de astea nenii de la benzinarie, nici nu se mai mira.

    • #99

      Eu am alimentat de 35.6 lei ultima data, fiindca era masina inchiriata si nu aveam chef sa platesc benzina lipsa din rezervor cat nu face. Context.

    • #100

      Nu-i plange tu pe cefe late ca pana la urma ei sunt cu A8-u si tu cu o mizerie de citroen.

  38. #101

    Eu mereu o aleg pe aia mai superioara.
    La diesel cel putin am observat mai putin zgomot, cumva cativa km in plus (dar depinde foarte mult cum conduci) si niciodata problema cu motorul sau altceva legat de injectie.

  39. #102

    Eu de cand am cumparat masina (Opel Corsa E 1.4 – 90 CP) am alimentat doar cu OMV MaxxMotion 100+ si incerc pe cat posibil sa alimentez la aceeasi statie si pompa. Diferenta fata de benzina normala de 95 la un plin e de vreo 20 RON. Nu stiu daca e mai buna benzina asta super fata de cea normala dar 20 lei in plus nu mi s-a parut mult.

    • #103

      Uite cu asta sunt de acord. cu alimentatu de la aceeasi statie pe cat posibil, decat in deviza nu alimenta de la compania X pentru ca stie el de la cineva care stie de la altcineva ca atunci cand a alimentat de la compania X a avut probleme.

    • #104

      Nu e vb de 20 lei la un plin ci e vb de 20 lei la sute de plinuri, voi care mergeti putin cu masina e chiar indicat sa puneti numai premium, eu care ard cel putin un plin pe saptamana imi scot drumul de-o vacanta numai din diferenta dintre premium-regular. Tot PEM ( petromidia) prefer dar la orice statie din Dobrogea in afara de cea de la Navodari (paradoxal, la sute de metri de rafinarie au cea mai scumpa si lesinata benzina) …in tara cica au benzina de la petrom, fac barter cu ei ca e peste mana sa care benzina dincolo de Carpati, difera aditivul , ADD8M parca se numeste.

    • #105

      @cristelu: De acord si cu ce spui tu. In cazul meu, intr-adevar alimentez doar o data pe luna iar anual fac aproximativ 10k km asa ca diferenta nu e asa mare.

    • Opel Corsa E 1.4 – 90 CP 100+

      AAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHA.
      Nu-i asa ca trage de rupe?
      AAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHA.

      mai stiu pe unu de isi punea in 206 tot benzina de 100.
      AAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHA.

    • Man, si nevasta-mea are corsa 1.4 din 2007. Tre’ sa opresc aerul conditionat daca vreau sa depasesc. Daca are si un Thule montat deasupra, stau la coada tirului. Cu INDIFERENT ce benzina!

    • Ce absurzi sunteți… râdeți de cei 90 de căluți ai omului , măgarilor. Eu când mă dădeam cu cei 75 de cai ai solenzei tot OMV 100 băgam și efectiv se simțea diferența. La mașina de 269 CP bag de 95 ca așa recomandă producătorul. PLM. Nu vă vedeți bârnele din nas de paiele din ochii altora.

  40. #109

    De cand cu 116 cai, de 3 ani incoace, am bagat numai motorina premium desi am primit explicatii peste explicatii cum ca nu merita. De vreo 2 luni incoace, sau de fapt de cand a inceput sa se duca pretul combustibilului in cap, am trecut pe d-aia mai ieftina, sa vedem ce-o sa se intampla. *o sa cada cerul sau ce*

  41. Eu de obicei alimentez cu efix 95, insa o data la un an-doi mai bag si cate un super diesel, apoi vand masina in Brasov 😀

  42. #112

    Ref la intrebarea din titlu: da, si pentru ca nu tin minte ce trebuie sa cer exact, cand alimentez eu( femeie fiind:)) cer motorina cea mai scumpa si alimentez la aceeasi benzinarie mereu. Am un Megane modest din 2010:)) Daaaar, pe de alta parte, daca ne gandim ca unii cu masini de zeci de mii de euro isi pun cauciucuri vechi, proaste si ieftine, ce pretentii sa avem la combustibil?

  43. #113

    Eu doar cu Fotoghin!

    • #114

      Da “moshini” ai, sa aprinzi Petromaxu’ cu fotoghin?

  44. #115

    La fiecare articol despre autovehicule (că despre asta mai știu și eu una alta) majoritatea comentariile sunt pe lângă, la modul legende urbane: ”eu cred că”, ”am auzit că„, ”se zice că„. Asta nu face decât să perpetueze informațiile false printre cititorii mai needucați în acest domeniu și mai puțin autodidacți. Diferența dintre o știre falsă pe facebook și un articol plin de comentarii cu legende urbane fiind… care?

  45. Eu bag motorina premium de la moldoveni. Tot mai buna decat cea mai ieftina din Iasi (unde locuiesc)

  46. #117

    Eu alimentez cu Efix 55. Am alimentat si cu Efix 51 sau produs din aceeasi clasa de la Petrom , OMV.
    Ce am observat :
    1. Nivelul de zgomot mai mic.
    2. Mi se pare ca masina trage un pic mai bine.
    3. Consumul de carburant este cam acelasi, poate un 1% mai mic.

  47. #118

    Eu alimentez motorina extra nu’s de care de la Petrom, ca sa iau puncte duble pentru pernute 🙂
    Cine are copii, stie (wink)!

  48. #119

    Intotdeauna m-am intrebat de ce unii spun ca le merge mai bine masina cu benzina cu CO mai mare, desi tehnic si stiintific vorbind n-ar trebui sa fie nicio diferenta.
    In afara de efectul placebo ar mai fi 3 explicatii:
    1. poate benzina pe care scrie CO95 nu are chiar atat. Benzina pe care scrie CO98 sau 100 nu are nici ea cat scrie dar are oricum mai mult de 95 si atunci masinile normale merg cum trebuie cu ea dar fac figuri la benzina pe care doar scrie CO95.
    2. benzina ieftina are cerere mai mare pe piata si in consecinta si probabilitatea mai mare sa fie “botezata”.
    3. (cel mai probabil) benzina cu CO mai mare e considerata “premium” si mai are si alti aditivi in ea, deci diferenta fata de ce normala nu e doar de CO.

  49. #120

    Domnu’ Cetin,
    dvs va intrebati daca alimenteaza lumea cu Premium si io vad persoane cu beamveu si mertzan care alimenteaza de 10 lei…motorina!!!

    De alimentat alimentez benzina combinat. 95 o perioada, apoi un plin de 98 (100 nu am voie, creste prea mult temperatura). In general Rompetrol si OMV. Benzina de 98 parca ii da un plus de “zvac”, o tors mai rotund, parca mai putin zgomot…

  50. #121

    Din aia mai scumpă pentru simplul fapt că suntem în România.

    Cea mai scumpă în RO = Cea ieftină din austria sau mai încolo. E trist dar aşa e. Şi nu, nu e vorba că e rachetă, nu consumă mai puţin, dar motorul (diesel) se comportă altfel, în sensul că sună mai rotund (subiectiv, ştiu) dar şi accelerează complet liniar.

    Probabil cum zicea altul mai sus, poate benzina de 95 are de fapt 92, iar cea de 98 are de fapt 95 şi de-aia ni se pare nouă că “trage mai bine” când de fapt cea de 95 trebuia să fie aşa din start, iar dacă puneai de 98 reală, nu simţeai nici o diferenţă.

    Dar realist vorbind, care dintre noi va lua mostră şi se va duce la analiză? Şi dacă are dreptate, cu o amendă de 5000 ron i se rupe la peco, fac banii ăia în 3 minute.

    Iar când vine controlul se ştie dinainte şi totul e pregătit să iasă bine.

    Altfel nu-mi explic, la prea multe maşini “trage mai bine” cu benzina mai scumpă, cunosc şi cine a avut benzinar şi pe testate a fost aşa.

    În SUA ei au benzină cu cifră octanică mai mică, dar motoarele făcute pentru ei sunt din start făcute aşa. Discutăm de o ţară unde totuşi poţi da benzinăria în judecată ca cetăţean de rând şi să-ţi ia maşină nouă. Nu se riscă nimeni cu manevre.

    Pe când la noi e altceva, cine ce-o să le facă? :))

  51. #123

    Eu ma alimentez doar cu oxid de hidrogen, si cand am bani mai multi bag oxid de hidrogen plus niste coloranti alimentari. Protoxid de azot nu baga nimeni?!

  52. Zau ca asta-i discriminare pe fata. Iauzi, benzina mai buna? Da ce sa mai zicem noi, astia cu GPL pe troci. De unde carici N tipuri de GPL. E unul si bun!

    PS: sa nu va aud ca GPL omoara motorul sau chestii de genul! Atata timp cat fac minim 400km/plin (35 L) ma doare la basca ca-mi fute motorul in 100k!

    • #125

      Eu nu zic nimic de faptu ca ai GPL, doar ca eu nu as sta cu o butelie in spatele masinii. Poate as lua in calcul o masina pe GPL daca asa vine ea din fabrica (parca erau cateva modele ce veneau cu GPL din fabrica), macar teoretic aia au un control al calitatii mai riguros deci un dorel ce si-a deschis business in montat butelii pe masina.

    • #126

      man, instalatiile gpl de ultima generatie sunt mai sigure decat rezervoarele de benzina. bine, daca iti iei de ala de 2000 de lei, aia e, sansa ta…

    • Eu am GPL Landi Renzo pus intr-un servis autorizat. Are garantie 10 ani!
      A costat peste 3000 toata instalatia.

    • #128

      da, sunt convins ca instalatiile noi sunt mult mai fiabile si sigure daca te duci la un service autorizat pe bune nu o sa ai nicio problema (pentru ca eu zic ca si in cazul acesta sunt serviceuri unde se obtin autorizatii ca in romania) dar psihicul meu imi spune sa nu o fac desi la cat consuma masina poate ar trebui. poate la urmatoarea masina ca pe asta nu vad sa o tin mai mult de 2 ani.

      la fel cum unii nu alimenteaza de la compania X ca au auzit ei de la cineva care a auzit de la altcineva ca motorina e indoita cu apa la fel e si in cazul meu cu GPLul, total nejustificat, dar pana la urma toti avem astfel de temeri :D.

    • #129

      absolut si am exact aceleasi temeri ca si tine. am copii, decat sa regret caam pus-o, mai bine ma intreb ptr totdeauna Oare cum o fi fost?:)

  53. #130

    Acum multi ani am fost prezent la lansarea benzinei premium a unui mare petrolist. Pe aeroportul Băneasa am testat 2 masini identice (VW golf 4 benzina), una cu benzina obișnuită si una cu benzina premium. Se simțea o mica diferență aproape de turatia maxima in treapta 5 sau 6. Probabil 2-3%, după spusele specialiștilor. Concluzia era ca daca te bagi in depășiri la limită merită benzina premium. Dacă nu, nu. Mai sunt si aditivii pentru curățarea injectoarelor pentru benzina si diesel însă aici diferența se vede la zeci sau sute de mii de km.

    • #131

      In turatie maxima in treapta 5 sau 6 nu intri in depasire daca ala are viteza similara ca nu mai ai unde accelera/.

  54. #132

    Eu alimentez de vreo 2ani la austrieci doar carburant extra, folosind un card de companie. N-am observat vreo diferență dar am condus toată viața mașină pe benzina iar cea de companie e pe motorina. Prima impresie după ce am condus o e că mi am luat căruță!

  55. #133

    Pentru motorul meu diesel alimentez iarna cu Efix 55 pentru pornire mai ușoara și rezistenta mai buna la temperaturi joase .
    Motorul merge mai “frumos” , la consum nu am văzut diferențe , poate un pic mai mult .
    Diferențe mari se observa la pornire pe vreme foarte rece și asta este și motivul meu .

  56. #134

    In romania doar de la Mol mai alimentez dar si acolo in anumite locuri. Aia de 95 e suficient de buna. Motor de 1.2, Corsa C. Benzina de 95 de la Petrom n-o suporta, iar restul n-are rost. E un motor cu raport ridicat de compresie, 10 si ceva, parca. Cum bag ceva dubios, imi scade avansu si pierd toti armasarii pe drum. Noroc cu knock-senzoru’.
    Inainte, la un fiat cu raport de 9.6 bagam aproape orice, ca nu tusea. Mai putin cand mergeam mult pe gaz si reglam avansu strict pentru gaz. Atunci nu mergea cu 95 ci doar cu 100. Batea avansu la 95 ca surdu-n toba.

  57. #135

    Eu am o frumoasa Toyota veche de 11 ani. După ce am luat-o, vreun an am băgat doar benzina de 98-100. După aia am citit și manualul și am văzut ca degeaba băgăm benzină mai buna pentru ca era recomandata cea de 95. Și nu, nu era mai fasneata sau ceva. În schimb la motoare de viteza se vede diferența. Acolo chiar e important

  58. #136

    La, să zicem, 50 de bani diferență între benzina de 95 și cea de 98/100, la un rezervor de 50 litri (medie) vine o diferență la portofel de 25 lei. O diferență de 20 bani și un rezervor de 40 litri (clasa B) înseamnă 8 lei. La un BMW diferența e mai mare. Ținând cont însă că mulți șoferi sunt niște zdrențuroși indiferent de marca sau vechimea mașinii, ăia 8, 25 sau 40 lei pot însemna poate singura lor masă pe ziua aia.

    Dacă ne referim la performanțe e posibil ca în București să nu observi vreo diferență, pentru că ține și de stilul sau condițiile de condus. Am încercat să fac experimente comparative, e absolut imposibil pentru că nu există două călătorii în condiții absolut identice. Prin urmare orice concluzii se pot trage sunt pur subiective. Mai ales la mașinile moderne, unde vehiculul își reglează singur parametrii optimi.

    • #137

      2o

    • #138

      Observație pur subiectivă: parcă e mai nervoasă la accelerări când e motorul rece. 102CP, clasă B pentru oraș și oameni liniștiți, benzină de 98 de la Lukoil.

  59. #139

    Doar benzina 99 de la Petrom bag. La mine se simte diferenta (GTI 300cp). Inainte aveam o benzinara 1.6 120cp si acolo nu avea sens sa bag 99

  60. La masina sotiei bag motorina premium. Cica tine mai mult si trage mai bine (mai ales la masinile mai vechi – un 2004). La a mea (benzina) bag standard pentru ca asa imi scrie pe usita – 95; cred ca ar trebui sa urmez instructiunile – la benzina am inteles ca trebuie sa cam respecti.