gps tracker

Firmele care instalează pe propriile mașini sisteme de geolocalizare GPS, ca apărare față de un eventual furt, trebuie să găsească alte variante de protejare a bunului sau să aibă acordul celor care susțin drepturile angajaților, un astfel de sistem de localizare fiind considerat că încalcă Legea datelor personale.

Îmi este foarte clar că această lege se adresează angajaților simpli, oamenilor normali, agenților comerciali sau celor ce au mașina de la firmă pentru că îndeplinesc și alte comisioane etc. În mod absolut normal, oamenii vor avea libertatea de a refuza instalarea de sisteme de monitorizare pe mașini pentru că nu li se va condiționa asta de rămânerea pe post.

Și în mod foarte clar nu se adresează doar managerilor din toate instituțiile și companiile, care vor profita la maximd e asta pentru a putea rupe mașinile și mai bine în weekend, pe toate coclaurile. Fără legătură, ați observat cât de plin e pe DN1 în weekend de BMW-uri cu numere BMW și JOY? Adică numere de la reprezentanță și de la importatorul autorizat.

În altă ordine de idei, știu un tip care avea un passat de la firmă pe care îl rupea la maxim când era la muncă. Gropi, bumpere, nu conta, offroad la maxim, turată numai în 5000 de ture etc. Pentru că nu era a lui.

Acum a cumpărat-o de la firmă. I-a luat prelată și are și perie de aia cu peri lungi de 1 metru, ca să o scuture de praf înainte de a pune prelata.

Bine, mie întotdeauna mi s-a părut o idee de naivitate extremă să îți pui pe mașină abțibild cu Auto monitorizat prin GPS, eventual și firma care îl monitorizează. Pentru că nu faci decât să îl atenționezi pe cel care ți-o fură că trebuie să caute gps-ul. Și cum nu există decât câteva locuri clasice de instalat, iată cât de mult te ajută acel anunț.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

30 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    O sa se ajunga la: “Iti montam GPS pe masina, cu acordul tau scris, altfel ai zburat din firma.” 🙂

    • #2

      iti dai seama

    • #3

      nici macar la atat nu cred ca se va ajunge… e simplu, vrei GPS tii masina acasa, nu vrei GPS, o aduci in fiecare seara si in weekend in curtea firmei.

    • #4

      Da si te intorci pe jos si pleci pe jos =))

  2. #5

    Ce îl oprește pe angajator să ceară acordul în contractul de angajare, scris mic pe la mijloc?

  3. #6

    sorry for offtopic – is this you mr. Cetin? 9gag.com/gag/aL994Ag

  4. Cum ma, cum? Cum incalca legea datelor personale?! Incalca legea care te lasa sa o arzi pe la Ikea cu masina de serviciu pentru ca plm, are patronu’ bani sa-i schimbe suspensiile dupa ce ai indesat canapeaua in portbagaj?

    Eu am avut sapte ani masina de firma. Pe langa treburile de serviciu era maxim un traseu pe care aveam voie sa-l fac cu masina de serviciu: de acasa la birou si retur. Am aflat mai tarziu ca asta e un mare favor, pentru ca exista firme care isi puneau angajatii sa-si plateasca carburantul pentru drumul de acasa la birou (si retur). Dupa ce am predat masina (pentru ca m-am mutat pe un post care nu mai necesita drumuri) au pus GPS pe masinile de firma si primeai cate o mustrare (verbala) daca o ardeai cu 180 pe DN1.

    • #10

      conbform legii, daca pleci acasa cu masina de firma, platesti impozit, inseamna ca primesti o facilitate financiara

    • Aha, si am si teoria conspiratiei – stiti ca dealerii auto au oferte speciale pentru flote, nu? E interesul lor ca firma sa vina dupa un an – doi sa dea masina inapoi si sa ia alta noua pentru ca a distrus-o angajatul. La fel si cu reparatiile – nu poti sa le repari la orice service de cartier, trebuie sa te duci la alea oficiale.

    • #12

      Mi se pare de cacao sa nu iti dea masina de firma acasa sau sa nu te lase sa o folosesti pana la supermarket odata pe sapatamana.

      Stiu firme care nu dau agentilor masina acasa si apoi se mira ca le pleaca oamenii. O alta chestie pe care a trebuit sa o explic unui angajator care nu imi dadea masina acasa a fost ca: neavand masina acasa dar program fix(ieseam la 18) eu trebuia sa inchid socotelile cu clientii pe la 17 sa pot ajunge sa las si masina. Practic programul de lucru de scurta cu 1-2 ore in functie de unde aveam primul si ultimul client.

      E lipsa de respect sa arzi motorina(si nu numai) patronului pana la mare sau pe te miri unde. Insa toate astea se pot rezolva daca exista o cota de combustibil .

    • Alex, tu ai dreptate dar din cate imi aduc aminte firma trebuie sa faca o delimitare clara intre faptul ca tu folosesti masina ca sa iti faci munca si faptul ca tu folosesti masina in interes personal. Nu tine de angajator, tine de lege (vezi primul raspuns) – in momentul in care pleci cu ea la supermarket se considera ca masina este un beneficiu al tau care trebuie impozitat.

      Don’t hate the player, hate the game.

    • #14

      Si daca dupa ce termin programul si merg spre casa fac un ocol de cativa km si ma opresc la kaufland, cum naiba stabileste statul ca am primit un beneficiu. Eu nu ma refer la faptul ca ajung acasa, apoi in weekend vreau sa iau masina de firma si sa plec la cumparaturi, ci la chestii de bun simt.

      La o firma la care lucram in trecut trebuia sa merg pe la diverse hypermarcheturi.

      Eu gandesc ca trebuie trecut ca beneficiu doar deplasarile la munte, mare etc. in principiu cele din afara orasului pentru care nu primesti diurna si nu se fac in interes de munca.

      La toate locurile de munca am avut masina de serviciu, la primul puteam chiar sa iau ce masina se nimerea din parc si ajunsesem sa aduc acasa cate o masina diferita la 2-3 zile(sa vezi invidia din ochii vecinilor…) O sa intreb daca platea firma ceva la stat pentru asta sau nu:)

    • #16

      Analizand comentariul lui Alex am decis ca de astazi sa plec cu PC-ul de la corporatie in fiecare seara si ma intorc cu el dimineata.

    • #17

      mOfO: de multe ori mergeam si cu laptopul acasa pentru ca mai aveam de facut cate un raport, de rezolvat chestii :)))

  5. Si pentru smecheri din astia trebuie GPS 🙂 www.youtube.com/watch?v=AQOhF5ApYV0

  6. #19

    Metode de ascundere a beneficiului oferit angajatului exista, simplu cu foaie de parcurs…ca nu masoara nici un fisc distantele, iarasi cotele de combustibil pot fi introduse foarte simplu si ieftin prin carduri…
    Acordul de monitorizare prin GPS in cadrul flotelor exista si se practica de mult la fel si restrictionarea prezentei persoanelor din afara companiei si acordul de monitorizare audio/video, pozitionare.
    Cai legale exista si se practica legea asta aduce o completare intr-o realitate care ca de obicei nu are legatura cu legislatia.
    Totul tine pana la urma de conditiile angajatorului si vointa angajatului de a se supune.

  7. #20

    daca astia se duc pe undeva :”Presedintii, liderii de grup si membrii Biroului permanent al Camerei Deputatilor isi vor putea folosi masina de serviciu in vacanta parlamentara”
    www.hotnews.ro/stiri-politic-21128007-presedintii-liderii-grup-membrii-biroului-permanent-camerei-deputatilor-isi-vor-pute-folosi-masina-serviciu-vacanta-parlamentara.htm
    nu mai bine scoatem gps-ul dreaq de pe masina sa nu mai stie nimeni pe unde o rupem/frecam/intindem ?

  8. #21

    la ai mei masinile sunt la liber prin oras (cu cota de carburant, ce depasesti pui din buzunar) si cu o cerere aprobata din oficiu pt exterior.
    unii sunt de porc si trag de ele. cand sunt gasiti, in cel mai bun caz pierd dreptul la masina, in cel mai rau s-a lasat cu dosar penal.
    cei mai multi insa sunt decenti.
    in ce priveste fiscul… rad. orice firmulita de sat e in stare sa ascunda de fisc si juma’ de salariu… o firma care are o flota de cateva zeci sau sute de masini s-o impiedica in drmul la kaufland?

  9. #22

    Mai sunt si mașinile care au inscripționat textul “În această mașină nu există marfă lăsată peste noapte”.

    • #23

      deci putem sa o furam pe gol? mersi:)

  10. #24

    Mi se pare ok treaba cu.gps ul in interes se.serviciu. Pt weekend poate fi un alt policy etc.

  11. #25

    Asa si care-i faza? Eu pe masina de serviciu am gps, completez foi de parcurs și mi se dă cota de combustibil. În timpul liber folosesc cealaltă gioarsa, adică masina personală. De ce naiba as umbla cu masina firmei in timpul meu liber?

    • #26

      asta nu inteleg nici eu. asa cum nu inteleg alea cu sa luam masina in teste 2 zile. pentru ce? de ce sa nu merg cu masina in care ma simt lejer si confortabil, ADICA A MEA??

    • #27

      Pai cei care iau mașina în teste cica fac un review profesionist….cica…..

    • #28

      Pentru ca masina mea de serviciu e la liber, fara cota impusa de combustibil sau km, o pot folosi in interes personal ORICAND, si culmea in concedii platesc doar combustibilul. Plus ca “gioarsa” de la firma are mereu cauciucuri noi, revizii doar la reprezentanta si casco la o firma ok. Masina personala o foloseste sotia ca sa se duca la piata, la socri, etc

    • #29

      well, asta e doar o varianta. dar atunci cand e cu cota, cand nu ai dreptul de a o folosi, cand nu e ultimul model de ford fiesta, cand nu e ingrijita maxim, cand arata fizic mai rau decat masina ta, de ce sa te chinui sa o plimbi pe aia? ca sa o pastrezi pe a ta neatinsa?:)

  12. #30

    Pe alte meleaguri a fost rezolvata problema mai simplu, iti dau o anumita suma ( 500de $) pe luna sa iti cumperi masina si sa o schimbi la 4 ani cu alta noua, plus iti raportezi numarul de km si cata benzina ai folosit.
    Pe aici exista card de benzina si la benzinarie trebuie sa introduci numarul de km de pe bord asa ca se poate calcula foarte repede consum si altele.