Mă gândeam azi, citindu-l pe Alexandru Negrea, ex-Buddha, actualmente transformat în băiat serios, că în rromânia, pe lângă muuuuuuuuultele cursuri de marketing, piar şi alte aberaţii, pentru că nu ştiu dacă ştiaţi, dar la noi e plin de consultanţi, unde te uiţi pe net, mai găseşti un consultant, nu contează domeniu, chirpici, mortaruri, magazine online, avem consultanţi belea care dau numai cursuri de la 400 de euro în sus de persoană, zic mă gândeam că ar trebui nişte cursuri de critică. Nu, nu de criticat, ooo, la asta suntem buni de tot, subsemnatul e chiar miez în domeniu. Ci cursuri de învăţare a acceptării criticii.
Asta mi-a venit după ce am citit 2 articole.
Primul e scris de Costin şi se referă la un proiect, la momentul respectiv mort. Adică nefuncţional. Costin şi-a dat cu părerea, mai mult sau mai puţin profesionist. Răspunsul?
Corect ar fi fost să dai un telefon sau un mail să întrebi părţile implicate, să ceri o declaraţie înainte de-a te arunca în concluzii total nedocumentate.
Site-ul civika.ro întâmpină de câteva săptămâni (nu luni!) probleme tehnice, însă de la aici şi până la moartea unui proiect e calea unui amatorism jurnalistic pe care refresh.ro şi-l asumă din plin.
———————————————————————————-
Nouă ne-a murit temporar site-ul (se lucrează la remedierea problemelor), însă aflăm cu tristeţe că după logica ta, mai bine să-ţi moară profesionalismul decât site-ul.
Să remarcăm expresiile. Amatorism jurnalistic,concluzii nedocumentate, lipsă de logică. Dar nu e asta totul.
Alt apărător vine şi îl ia la 3 migdale pe un comentator
Bravo Ariel, imi place cum pui problema, chiar daca nici tu nu-ti faci temele inainte sa comentezi.
Deci înainte de a comenta, trebuie să îţi faci temele, ergo eşti un limbric, ce dacă situl nostru are viruşi şi nu merge? Nedocumentatule!
Cum ar fi sunat ca în loc de invectivele de mai sus, să apară un comentariu inteligent, în care să se explice problemele şi viitorul acelui proiect? Frumos, nu? Dar nu se poate să obţinem astfel de rezultate, pentru că proiectul meu e ca mama. Zici ceva de ea, mi se întunecă privirea şi arunc din coarne ca zimbrul carpatin.
Să trecem la partea a 2 a a problemei.
Alexandru Negrea scrie un articol în care critică unul din proiectele lui Costin, o chestie în care Costin cere să i se facă moka un logo, el oferind sincere respecte la schimb.
Răspunsul lui?
Multumesc Alex pentru feedback si ma bucur ca ai inteles esenta. Destul de rar pentru un pro-blogger :-).
Remarcăm ironia fină, cât de direct şi detaşat l-a pus la punct şi la colţ, replica pleznitoare fiind relaxată şi din colţul buzelor.
Un răspuns decent şi corect? Nu avem.
Din păcate, la Costin jignirea şi sentimentul de superioritate devin chiar maladive şi omniprezente.
Uneori e bine să ne amintim de unde venim şi încotro ne ducem, pentru că altfel ajungem în situaţia de a nu mai conta pentru nimeni.
NOU
🙂 As da orice pentru a invata de la acest profesionist. Doar din cele cateva randuri de-ale sale mi-am dat seama de cateva metode de acceptare a criticii. Ma simt prost ca mi-a oferit atat de mult pentru nimic, ma bate gandu sa fac o donatie pentru proiect.
NOU
Ce imi mai plac mie flameurile astea aruncate din cand in cand. Ma gandesc insa ca pe net suntem critici, dar in fata unei beri parca lumea e mai zambitoare. De aia nu trebuie sa lipseasca si comunicarea fata in fata din viata noastra.
NOU
latest news, read all about.it!!!
topic.of.the.day: constructive criticism
target:costin
result:fail!
NOU
Daca nu se ia nimeni la bataie nu are rost , sincer!
NOU
bah, ideea e tocmai de a acepta critica, nu de a sari la maxilare
NOU
despre morti, numai de bine!
NOU
Recunosc, cu o mai mare sau mai mica jena, ca si eu am probleme in acceptarea criticii venite doar…asa. Pur si simplu. Fara argument, din partea cuiva care nu are tangenta cu domeniul, dar se ascunde in spatele textului “toti avem dreptul la o opinie”. Cu toate acestea am invatat, si inca invat, ca dupa 5 minute de flacari iesite pe nas/urechi sa ma calmez si sa iau la purecat ce observatii mi-au fost facute si de ce. Chiar azi am fost pusa intr-o situatie de acest gen. Flacari 5 minunte apoi adunarea gandurilor. Rezultat: ma duc acasa sa repar si sa bibilesc un proiect care mi-a fost criticat. 🙂
NOU
Sa fim sinceri, la toti ni se rupe tandura cand spune cineva ceva de rau, chiar daca poate are dreptate! doar suntem un popor balcanic!
NOU
mama ce mancatorie la voi bloagherii
NOU
Scriu, şterg, scriu, şterg şi îmi dau seama că nu am ce să comentez, de fapt. Am cam spus totul în articol şi acum îmi dau seama că nu am fost deloc atât de răutăcios pe cât ar fi trebuit.
NOU
scriu si plang, plang si scriu..plang
NOU
Se ascut topoarele in online se pare ca se lupta pentru fiecare bucata de banner-as.
NOU
te inseli, piata refreshro nu e aceeasi cu a mea sau buddha. e vorba de un principiu
NOU
Din pacate asa ii cum zici tu, putini mai sunt din aia care sa invete din critici, si multi sunt cei care fac critici si prin intermediul “injuraturilor”. Si la fel de putini sunt cei care mai dau critici constructive.
NOU
imgur.com/KRjZZ.jpg
NOU
Critica constructiva este cea mai buna pentru a te perfectiona. Am un photoblog, si ma bucur mai mult cand cineva imi critica fotografia, decat atunci cand imi zice ca e misto.
Dar, cum zice si deddu, sunt putini cei care stiu sa dea o critica constructiva asupra unui lucru. Si la fel de putini cei care stiu sa o accepte, si sa invete ceva din ea.
NOU
Avem si raspuns decent si corect, insa pe blogul meu. Nu ai mai avut insa rabdare sa urmaresti.
Cat despre citatele tale, sunt incomplete. N-ai invatat nimic in 2 ani?
In plus, eu vin de acolo de unde tu, in urma cu 2 ani, ma injurai prin comentariile altor bloguri. Nu erai atat de vizibil pe atunci, insa cu o viziune la fel de incompleta a lucrurilor.
NOU
Daca n-ar fi foamea atat de mare, n-ar fi nici certurile astea. Principii my ass. Extrasul de cont, baby. 😀
“It’s all about the money/It’s all about the dum dum diri dum dum…”
NOU
Costin, nu am nevoie de o viziune completa asupra lucrurilor pentru a-ti observa aroganta. Ai pus tu demonstratia de final la ceea ce voiam sa spun.
NOU
Te chinui degeaba man, nu au cum sa accepte pareri diferite de ale lor pentru ca se cred prea destepti. Intai trebuie sa-si dai seama ca nu sunt miezul… pentru a putea accepta…
In unul din cazurile expuse de tine nu cred ca o sa vina prea repede acest moment (in care sa realizeze ca lumea nu graviteaza in jurul lui), iar cel de-al doilea caz nu-l pot comenta pentru ca nu am avut contact cu omul si nu mi-am facut o parere.
E parerea mea…
NOU
Sunt multe critici care te ajută, te mobilizează şi – daca mai era nevoie – îţi limpezesc şi mai bine profilul unui proiect sau al unei iniţiative.
Cele mai bune critici sunt de la oamenii care te urmăresc de multă vreme, care ştiu unde vrei să ajungi şi în funcţie de obiectivele tale, pot emite anumite păreri constructive.
În cazul de mai sus (unde sunt citat) problema a fost mai largă decât am realizat iniţial. A spune că un site de-al tău e virusat, nu-i o critică şi nici nu-i un capăt de lume. E o stare de fapt care a fost acceptată şi s-a lucrat către remedierea ei.
Problema a fost că o simplă informaţie “vezi că site-ul e virusat” a fost transformată într-o găluşcă de PR pe un site cu ambiţii de jurnalism profesionist new media etc. Când te declari profesionist, poartă-te ca atare! Când vrei să-ţi plăteşti anumite poliţe personale (avea de două luni draft-ul pregătit), avem un alt nivel al discuţiei.
Dacă mâine bookblog (un exemplu) este virusat, nu mă apuc să fac printscreen-uri şi să urlu în gura mare pe blog la mine “total fail”. Am obervat că sunt destui care se ocupă cu asta. Se cheamă content, se cheamă succes.
O altă problemă, dragă Arhi, este stilul de-a arunca aiurea un articol, incomplet şi răuvoitor (de multe ori) pentru ca apoi partea vătămată să vină spăşită în comentarii şi să se explice. Răul a fost deja făcut, iar în cazul editorului refresh.ro, m-am lămurit că ne despart nişte valori.
Vii şi te explici unei audienţe care nu te cunoaşte (de cele mai multe ori) încercând să acoperi golurile lipsei de informaţii din articol şi de multe ori gratuitatea unor acuzaţii.
Există şi exceptii. De exemplu, comentariul de mai sus al lui criserb îmi oferă şansa unei critici constructive. Critica este constructivă pentru că vine de la cineva care cunoaşte lucruri despre mine, astfel critica lui nu vin chiar din nimic. Din pacate, nu-i pot întoarce favorul pentru că eu nu prea cunosc lucruri despre el (fără ironie).
NOU
Adrian, pentru a clarifica lucrurile precizez ca persoana la care m-am referit (probabil rautacios) in comentariul meu este Costin. Cu el am mai avut divergente legate de principii si am constatat ca e prea mandru sa poarte o discutie de la acelasi nivel, eu fiind undeva mai jos… so, nu te-as putea critica pe tine Adriane atata timp cat nu te cunosc…
Sa revenim la Costin. A ascultat o multime de pareri in care i se spunea ca nu asa se face rost de un logo, ca oamenii aia muncesc si el nu le da nimic… bla bla… cititi pe blogul lui mai departe nu e cazul sa se intre si aici in respectiva polemica.
Idea e ca pe langa faptul ca nu vrea sa asculte respectivele pareri (ceea ce e chiar treaba lui) raspunsurile lui sunt cu totul superioare, usor jignitoare si rautacioase…
Nu am gasit raspunsuri directe, sustinute de argumente la fel cum el a primit. Un exemplu aici. Omul a vorbit cat se poate de ok si cu argumente de necombatut… si raspunsul unde e? Nu e pentru ca nu exista.
In concluzie nu trebuie sa uitam niciodata de unde am plecat, sa incercam sa invatam din greseli si sa-i privim pe cei de langa noi de la acelasi nivel, atitudinea de superioritate nu este favorabila niciunuia dintre noi.
NOU
Criserb, mi-am dat seama că a accepta nişte critici pertinente este un semn de modestie care de multe ori prinde bine oricui.
Toţi greşim şi uneori ne prinde bine să fim traşi de mânecă.
Nu sunt nici cititor, nici abonat al refresh.ro şi am devenit neinteresat de persoana/ proiectele lui Costin.