Știți de ce se construiesc șosele în lume? Nu, nu ca să puteți voi merge la mare, munte sau grătar. Știu că vi se va părea senzațional, dar de fapt se construiesc pentru traficul de mărfuri, pentru comerț. Pentru că dacă mărfurile nu circulă, totul se oprește, joburi, economie, absolut orice.
Prin urmare, în orice țară mai spălată sau în orice oraș cu apă caldă, centura de ocolire a orașului este vitală. Este locul pe unde pleacă și vin mărfurile, hainele, mâncarea și locurile de muncă ale oamenilor din orașul respectiv.
Doar în București nu e așa. În București, centura orașului, care și-așa e zdrobită în mare parte, dă prioritate intrării și ieșirii din orașe. Nu sens giratoriu, semafor sau orice altceva, nu. Pur și simplu, dacă un biciclist iese din oraș, centura se oprește. Prin urmare, cozi de câțiva kilometri de tiruri, camioane și altele.
Iar când apar #capdecretă în intersecții, rețeta de dezastru e gata. Știu, există mitul că ne plângem de ei din obișnuință. Ei bine, nu. La ieșirea dinspre Popești, unde nu aveam cretofolini, am trecut decent, în maxim 10 minute. La Berceni, 25 de minute pe ceas.
Foarte, foarte trist.
NOU
”Știu că vi se va părea senzațional”
Bai, oricat de senzational ti s-ar parea, e posibil ca unii cititori sa fie mai senzationali decat altii. Doar zic .
NOU
Pentru sobolanii rosii care-s cetateni europeni si au drepturi.
Mi se face mila si va traduc : hautorul facea misto subtire de toti cititorii lui, intr-o maniera caragieleasca (ca sa nu spun ca isi batea basca), fapt pentru care mi-am permis sa ii atrag atentia ca se afla in ieroare.
Cu el ar trebui sa aveti ceva, nu cu mine ! 😀
P.S. Sobolanii rosii ie un titlu de film, nu o ”jicnire” .
NOU
Este sistematizata asa pentru a asigura fluxul de masini din/spre oras si pentru ca… linia de tren si barierele. Prin 2005 nu doar o data am vazut cum trenurile opreau la centura in Pipera sau la Stefanesti, ca erau masini blocate in coloana, prinse intre bariere. Si da, cand vor ajunge cu modernizarea centurii si acolo, vor face cel mai probabil pasarela asa cum au facut si-n locatiile de mai sus.
NOU
si nu ar fi mai simplu sa rezolve problema barierelor in alt fel, DECAT SA BLOCHEZE TOT TRAFICUL DIN SUDUL TARII?
NOU
Sudul Capitalei …
NOU
In alt fel… cum ? Ca bariera e tot acolo, trenuri trec pe-acolo (mai rar), actele la CNADNR sunt facute de cand a aparut drumul 🙂 O schimbare a prioritatii se face cu un demers public – petitie sustinuta de XXXXX semnaturi, la comisia circulatie a Primariei Capitalei, apoi la Politia Rutiera Bucuresti, apoi la Ilfov, apoi la CNADNR, apoi CFR (ca si ei trebuie sa-si dea acordul) 🙂
Abia dupa ce toate astea se intrunesc este posibila schimbarea, daca toti se pun de acord (si cam greu, avand in vedere treaba cu fluxul de masini, cu blocatul, etc.). So ? Spor la adunat semnaturi 🙂
NOU
Putintica rabdare stimabile, de acum avem Masterplan in transporturi
NOU
era să mă înec…
termină cu glumele când mănânc suflachi :))
NOU
problema barierelor se rozolva doar prin poduri peste calea ferata, iar astea trebuiau facute de 20 de ani……. cam cat mi-au mancat din viata drumurile facute intre jilava si a1 pe centura. in ultimul timp am scapat de drumuri….
NOU
sunteti iara pricinosi. asta e si schema de lucru. mai admiri lucratoarele de pe marginea centurii. vezi preeria din spatele blocurilor de margine de Bucuresti, turmele de caini…tot felul de lucruri. Voi nu intelegeti ! LEAVE OPRESCU/PONTA ALOOOOONE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NOU
Ai specificat bine in articol “în orice oraș cu apă caldă”….care apa calda???
NOU
In Bucuresti exista de bine de rau o “centura”…In alte orase se chinuie altii de ani de zile…vezi Timisoara 😀
NOU
l-ai citit pe zoso?
NOU
am auzit de el, vag
NOU
Am impresia, vag, asa, ca e posibil sa fi auzit si el de tine.
Mai stii ?
NOU
cine stie? a venit el muntele la mahomed, daramite invers
NOU
Ai vazut si ” ultimul corupt”, este ?
Acolo e o replica intre mahomed si munte. Unul dintre ei. 🙂
Azi lovim in micuti cu filatelia, sa descopereze ei si filmografia.
NOU
bei, pretender nu e doar comentator cu haz, e o adevărată colecție cinematografică… Să-l citiți atent și să-mi ziceți dacă nu e așa :))
NOU
30% economie subterană din PIB = o parte babană din ce circulă pi şuşăli nu ar trebui sa fie acolo.
Ce-ar fi ca toate camioanele care cară legume şi fructe de contrabandă, de exemplu, să dispară brusc?
Ar fi loc căcălău.
Ce-ar fi ca marfa din toate camioanele care cara legume si fructe de contrabanda sa fie fiscalizata brusc?
Ar fi bani cacalau.
Asta asa, la prima strigare.
NOU
Chiar dacă ar ieși la suprafață din subteranul economiei (deși eu am impresia că e toată îngropată, dar asta e altă discuție), camioanele alea tot acolo ar fi, pentru că merele și prunele tot atât de multe vor fi, fie ele taxate sau nu…
NOU
Du-te ba! Cine ți-a zis ca Bucureștiul n-are apa calda!?
NOU
O fi trecut omu’ prin Severin.
NOU
Dejaba are apa calda, tot niste nespalati sunt in el. Spre deosebire de Timisoara. 😀
NOU
buhahahahahaha
NOU
Timisene, vezi ca noi de la o vreme noi ne spalam pana si strazile.
Voi nici macar nu aveti strazi.
NOU
mie socru-meu mi-a zis că astă vară se plângeau toți că curgea apă caldă pe ambele țevi… acum că nu mai e deloc apă caldă. Păi cine să vă mai înțeleagă?!
NOU
Nu stiu de asa ceva, insa sunt sigur o fost o problema la Punctul Termic de care apartine. Or fi angajat vreun banatean pe-acolo…
Acum nu stiu ce e in Severin, ca sunt la tara de 2 saptamani si avui ragaz sa intru pe internet doar datorita ploii asteia. Mai avem de taiat vreo 18 randuri de coceni, de chitit si adus acasa. iete la mainile mele, numai taieturi.
Insa daca e asa, dupa anunturile vazute lipite pe usa blocului intuiesc ca o avea legatura cu incarcarea caloriferelor cu apa, pentru revizie, sau cu verificarea apometrelor, ca chiar ieri dete al batran o fuga pe acolo in legatura cu ele. Sau o fi tot o problema locala (banateanul ala iar fu scapat din ochi). O sa ii intreb pe astia cand s-or scula. Ete ca se scula unu si spusa ca nu s-a luat apa calda… Mai mult ca sigur e de vina banateanul ala nou angajat.
NOU
Nu vreau să pun paie pe foc, în schimb în orașul meu (undeva la nord cu apă caldă) există până la 3 centuri cu super prioritate, concentrice față de centrul orașului. Doar că să ajungi cât mai rapid și eficient… oriunde.
Nu că ar fi nevoie pentru transportul în comun. Pentru ăla există autobuze sau trenuri foarte, foarte bine puse la punct. Deschizi aplicația mobilă, selectezi destinația, plătești cu un click biletul și urmezi ruta cu joncțiunile bine calculate, astfel încât să nu aștepți mai mult de 5-10 minute în orice stație de legătură.
Motivul 23 pentru care nu regret că am plecat.
NOU
Esti un geniu….este ca si cum ai spune : mai bine tanar, bogat si frumos decat batran, sarac si urat…mda !
NOU
Te ofuschezi de pomană și pe lângă subiect…
Eu vroiam doar să suțin faptul că acolo unde sunt bănuți, se poate …
NOU
@Potasiu
Tu esti un om care gandeste logic si sanatos dar imi amintesti de mine cand m-am intors din Olanda…..comparatia cu Romania este ca si cum ai compara cacat cu cel mai bun tort de ciocolata !!
NOU
Severinu’ are centura strasnica.
O stiti?
NOU
Ce centura are Severinul? Bulevardul ala care-l taie fix prin centru, cu semafoarele alea oltenesti de tin 90 de secunde rosu si-s asa de bine sincronizate incat nu ai cum sa prinzi mai putin de 3 din ele? Partea trista e ca chiar si asa strabati Severinul mai repede decat centura Bucuresti (minus partea din nord, se-ntelege).
NOU
Brontozaure, daca aduci vorba de semafoare, sigur nu esti pe Centura ci in oras.
Noua centura leaga Simian de Schela si cel mai apropiat semafor al Severinului e la cel putin 2 km de centura. Practic nici nu vezi Severinul.
Cred ca poti vedea aici… www.youtube.com/watch?v=223cpMrliSQ
(Eu nu pot vedea filmuletul ca se blocheaza)
NOU
e dupa caz si cu politistii astia, sunt unii care chiar stiu cum se face si in maxim 2,3 minute ti-au rezolvat problema din intersectie, dar din pacate sunt rari de tot.
NOU
“Prin urmare, în orice țară mai spălată sau în orice oraș cu apă caldă, centura de ocolire a orașului este vitală.”
Daca citesti stirile se pare ca jumatate de bucale e fara apa calda. Deci nu e nevoie de centura de ocolire. Cred ca pute groaznic in autobuze….
NOU
Din Berceni, dimineața cu polițiști la centură faci 10-15 de minute, fără faci cam 25-30. Încercată în fiecare dimineață. Pentru că bizoni și pentru că boi și pentru că depășește.
PS.
Și vaci și “bizoane”
NOU
Nu stiu de unde v-a venit voua idee asta cu drumurile care sa construiesc pentru transportul de marfuri, dar e naiva (ca sa nu folosesc un cuvant mai dur). Drumurile se construiesc pentru trafic, nu conteaza daca este de persoane sau de marfa, transportul persoanelor este mult mai important pe unele drumuri decat cel de marfa (de exemplu DN1, sau partial A1), efectul social si economic este de cateva mii de ori mai important. Doar in state e sistemul de asa natura incat transportul de persoane sa fie mai eficient pe calea aerului si highway-urile sa aiba o insemnatate mai mare pentru marfuri. Traficul de marfuri, pe care-l visati voi asa important incat sa se construiasca autostrazi pentru asta, e doar in visele voastre.
Eficienta se face sau naval sau feroviar, daca v-ati uita la ce declara oamenii din industrie (inclusiv Dacia) o sa vedeti ca asta zic si ei.
Ce am zis mai sus nu inseamna ca nu sunt la fel de revoltat de situatia drumurilor de la noi din tara, doar as vrea sa corectez ideea asta naiva (iar am folosit un eufemism :))
NOU
Plus ca ploua ..si daca imi amintesc bine de pe vremea cand stateam in bucuresti cand dadeau primi stropi de ploaie …stateam in Bucuresti..
NOU
Arhi, Berceniu’ e cireasa de pe coliva; eu ca sa vin dimineata in Bucuresti pt distractia de fiecare zi (gradi, scoala, scarbici) fac in colana, fix 45 minute. Asta in conditiile in care, de la mine de acasa pana la Aparatorii Patriei sunt maxim 8 km. Dar nu-i bai, stiu eu sigur ca cineva acolo sus ma iubeste si pe mine din cand in cand, macar putin in fiecare dimineata, asa cu tot tacamu’….
NOU
Acel moment minunat… cand nu stai in Bucuresti, dar totusi stai inainte de centura 😀
NOU
DECI DUDE, CUM E AIA CU NEVASTA CARE M-A PARASIT PENTRU ALTA FEMEIE… m-ai ucis:))))
NOU
Nu era nevasta, era prietena…
Tot timpul m-am gandit la replica aia din Friends – “You made a woman lesbian!!” :))
NOU
exact de aia rad!! tu, ross si george. un trio de exceptie
NOU
Am plecat din Romania cind Friends era la protv, 15 ani mai tirziu vizitez Romania si il regasesc la tv.