Tocmai le-am primit, la cald. Din păcate, acum sunt doar rezultatele generale, pe toate blogurile. SPER ca săptămâna viitoare să le am și pe cele personalizate, pentru arhiblog.ro. Ce se vede acum? Blogurile sunt cele mai influente instrumente de comunicare.
Sănătate și noroc!
În altă ordine de idei, Jalane și-a primit bicicleta 🙂
Studiul STANDOUT s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Este cea de-a treia editie a studiului, aferenta anului 2012, dupa editiile din 2008-2009 si 2010-2011.
In urmatoarele zile vor fi disponibile si rezultatele individuale, pentru blogurile care au strans suficiente raspunsuri. Editia 2012 a studiului de audienta al blogurilor romanesti va permite atat comparatia acestor rezultate individuale cu caracteristicile generale ale cititorilor de bloguri cat si cu caracteristicile fiecarei nise de bloguri luate in calcul in studiu.
Studiul STANDOUT arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).
In ce priveste varsta, 68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%).
Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.
In ceea ce priveste studiile, 51,3% din cititorii de bloguri au absolvit cel puţin o facultate. Referitor la poziţia lor ierarhica, cei mai multi sunt inca studenti (18,8%) sau au o functie de middle management (15,1%). Pe de alta parte, o zecime din cititorii de bloguri sunt freelanceri.
In ce priveste veniturile personale, 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON. 41,8% din cititorii de bloguri au declarat venituri între 1000 si 3000 RON, 19.5% au venituri intre 3000 si 6000 RON, iar 10.6% chiar peste 6000 RON.
Studiul derulat de STANDOUT arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli,aproape jumătate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri accesează blogurile lor preferate de câteva ori pe saptamana.
O alta componenta a studiului a urmarit si impactul blogurilor asupra comportamentului cititorilor, pe doua directii: influenta directa asupra consumului/cumparaturilor precum si influenta asupra opiniilor, la modul general, cat si despre produse, servicii si companii.
Astfel, 70,6% dintre cititori si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data părerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, iar mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.
“Studiul arata ca blogurile au un impact real in ce priveste opiniile si comportamentul de cumparare al cititorilor, iar acestia sunt, pe langa un target demografic ideal pentru advertiseri, si persoane cu influenta in grupul lor de prieteni , cu care discuta ceea ce citesc pe bloguri”, a declarat Ionut Oprea, managerul agentiei STANDOUT.
Despre STANDOUT
STANDOUT este o agentie de marketing si comunicare pe bloguri si retele sociale infiintata in 2007. STANDOUT deruleaza permanent campanii pe cele mai vizitate bloguri si retele sociale din Romania, gestionand o retea de peste 200 de bloguri romanesti selectate dupa criterii cantitative si calitative.
STANDOUT a implementat in ultimii ani campanii pe bloguri si retele sociale pentru branduri ca Orange, Danone, Sony, Gealan, BCR, Coca-Cola, Toshiba, Dove, Rexona, HP, Beck’s, UPC, Santal, Jacobs, KLM, Titan, Praktiker, Bitdefender, Diverta si multe altele.
NOU
e de bine! 🙂
NOU
Mergem in directia buna, zic! Right?
NOU
Da. Si ce e cel mai important e ca cei care chiar au raspuns la sondajul ala, sunt din Rosia Montana si nu vor decat sa munceasca. Momentan au ceva timp liber 🙂
NOU
Tot raul spre bine 🙂
NOU
Alex, parca a vorbit Ilici…
NOU
Interesante rezultatele, ma bucur ca blogurile au un cuvant de spus si ca este ascultat -> mare atentie la ce se posteaza, se pare ca multa lume ia de-a buna 🙂
NOU
Arhi, un proverb german zice asa: sa nu ai incredere in nici o statistica, decat in acelea falsificate de tine….:-)
On topic: Standout este cointeresata ca rezultatele sondajului sa fie pro bloguri/blogari, sau ma insel?
Nevermind, eu sint un consumator fidel de bloguri si sustin fenomenul…
NOU
hary » datele sunt publice si verificabile.
NOU
Daaaaaa mi-am primit bicicletaaaa!!! Este ffff frumoasa! Cat de curand trimit si poze cu ea. vad ca e la moda sa dai nume bicicletelor asa ca pe ea scrie Sophie si asa ramane! Multumesc inca o data! P.S: esti bine mai inalt decat imi imaginasem…
Cat despre sondaj, ma recunosc in unele raspunsuri 🙂
NOU
…e sofisticata mah…..
NOU
Ah chiar, nu m-am gandit la asta 🙂
Btw, am aranjat-o un pic in seara asta, umflat roti, spalat, uns, strans etc. deci… OMG. Am dat o tura cu ea…este absolut superba. Am si inaugurat cosul cumparand ceva 🙂 Sunt asa incantata!
NOU
eu tot zic ca am 1,80 si sunt fotomodel, dar na…
NOU
Studiul STANDOUT arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare.
Hmmm … iti cam lasa de gandit ….
NOU
ce anume iti lasa de gandit? hai ca m-ai facut curios…:-)
NOU
Venituri peste medie, dar peste 50% sunt sub 29 de ani. Studii superioare, dar inca studenti, desi mai mult de jumatate au absolvit o facultate. Autorii studiului probabil nu stiu cat este media salariului mediu in romania, din moment ce au calibrat intervalul la 1000-3000, dar au putut sa traga concluzia ca “peste medie”. Wow, ce sa mai zic, elita romaneasca e cititoare de bloguri care sunt cienti la standout. Nu bloguri politice, nu de dezbatere, nu de propaganda, nu economice. Nu, bloguri generaliste, fara vreun subiect clar, in general articole de frecat menta si reclame mascate (scuze, Arhi).
Apropos de varsta: copiii sunt foarte putini, n-as fi zis, dupa inteligenta comentariilor…
Cel mai misto, o majoritate zdrobitoare e foarte influentata de reclamele de pe bloguri si enorm de multi cumpara ce la baga publicitarii sau blogarul pe gat mai mult sau mai putin subtil. Minunate rezultate, mai ales ca e bine asa, sa tot creasca cifra de afaceri a agentiei.
Acum, nu mai indoiesc ca datele sunt relativ reale, doar ca demografia este viciata: fiind facut sondajul chiar pe blogurile in cauza, rezultatele sunt pe stilul laba-n cerc, scuze din nou Arhi, exprimarea nu-mi apartine.
Ce pot sa zic, rezultatele acestea (repet, Arhi, nu ma indoiesc ca sunt practic veridice) ma fac sa nu fiu in viitorul previzibil client la publicitatea de pe bloguri. De ce? Asa, ca nu am cum sa masor rezultatele de tip laba-n cerc.
NOU
NicuP » in primul rand probabil nici nu esti in masura de a fi clientul unei agentii. sunt convis ca masuratorile gen ziarul nostru vinde 1000 de exemplare, dar e citit de 37 oameni pe exemplar, iti sunt pe plac. sau am cumparat 10 000 likeuri pe facebook, acolo nefiind laba in cerc. esti tendentios si ai venit hotarat cu lectia invatata. scuteste-ne. multumesc.
NOU
Probabil ca nu sunt in masura, Arhi, din moment ce (e posibil sa) am 17 ani, dar am zis 27, sunt somer dar am zis ca am 7000 / luna, abia am terminat profesionala dar am raspuns ca sunt la a doua facultate. Ideea de baza e ca nu ai cum sa verifici realitatea. Poti doar sa verifici corectitudinea agregarii datelor, iar asta e foarte probabil ca e corecta, asa au fost raspunsurile.
Acum, aceste raspunsuri sunt la fel de valoroase ca afirmatia mea ca 107 persoane citesc fiecare din cele 30 de exemplare ale revistei mele quality, la fel de mult poti verifica.
Eu, raportat la publicitatea pe bloguri, am ramas cu o amintire neagra si pregnanta: la o camanie de-a mea PPC (sau nu era de-a mea, nu conteaza, poate am 12 ani), cititorii blogului dadeau si ei click, ca sa il ajute pe blogger.
Tnx, dar no tnx. Un banner pe outdoor mi-a adus de vreo 10 ori mai multi clienti (sau poate nu mie, poate sunt un somer sau un student, nu ai cum sa stii in mod real si nici eu nu am cum sa stiu in mod real cum sunt cei de pe bloguri).
Acum ce cred eu, e la fel de veridic ca orice presupunere:
– 30% kizi
– 30% studenti
– 10% bloggeri urmaritori, care vor si ei sa faca un ban din blog
– restul amestecatura.
NOU
NicuP » sunt perfect de acord, dar ce spui tu e o simpla presupunere, iar eu vin cu date reale. da, probabil un 2-3% vor fi raspuns in stilul tau, dar restul oamenilor au si alta treaba pe lume in afara de a raspunde aiurea la chestionare. insasi faptul ca au stat cateva minute sa il completeze si e un fapt in favoarea acestei idei
NOU
O problema majora de credibilitate e data de procentul celor care ar cumpara sau cumpara. O rata de conversie normala, la eforturi mici spre medii, e maxim 1%. Bagi bani in promo si speri la o conversie de 3%. Sunt afaceri specializate, de nisa, unde o conversie normala e si 0,1%. Ori ei pun procente de 60% pentru ceea ce ar putea fi interpretat ca o rata de conversie agregata, pe toti clientii la un loc. Enorm si ireal, dupa umila mea parere. Rezultatul a fost desigur viciat si de cum e pusa intrebarea. Una peste alta, insa, e acum mai credibila agentia, cu aceste rezultate? Eu m-am exprimat deja, mi-au confirmat ca nu am ce cauta pe bloguri.
NOU
Orice agentie iti va scoate procentajul pe care il comanzi. Mie mi se pare mai amuzant altceva:
“72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON.”
^^ deci restul de 28% sunt castiga ceva gen minimul pe economie sau mai putin, nu?
NOU
Rezultatele sunt verificabile in ce sens? Pot sa verific undeva ca cei care au raspuns la sondaj au spus adevarul? Teoretic ai putea sa verifici ca sunt persoane reale si nu o persoana care a raspuns de 100 de ori … cercetand IP-urile. Dar cat adevar e in spatele raspunsurilor…aia nu stie nimeni. Din 10.000 de respondenti 1000 au salarii peste 6.000 ron? Asa mi se pare de departe cea mai gogonata faza si e un argument ca sondajul e cam in decor. Evident ca toti bloggarii o sa il sustina si o sa apere aceste rezultate…pentru ca sunt in interesul lor.
NOU
andrew » evident. ca orice alt sondaj. desigur, daca vii pornind de la premiza ca de fapt e de cacat, nu trebuie decat sa gasesti argumente pentru asta. desigur, bloggerii astia nenorociti care indraznesc sa deschida gura, sunt niste hoti. evident.
NOU
Arhi ai luat mult prea negativ ceea ce am scris eu. De data asta chiar nu am spus nimic cu rautate 🙂 doar vroiam sa subliniez ca sondajele trebuie tratate cu rezerve. Am vazut cu totii ca de cate ori un sondaj a fost pus fata in fata cu realitate (si asta se intampla in principiu la alegeri)…diferentele erau majore.
NOU
andrew » pe mine m-a enervat ultima afirmatie, cea cu bloggerii care vor face si vor drege. eu nu fac decat sa prezint niste fapte. atat
NOU
m-i se pare un bullshit sondajul asta….pare cam ireal ….tie nu?….procentele sunt cam umflate un pic…..doar eu am observat asta ?
NOU
si mai lasa sondajele…ca munca ta e apreciata in altfel…daca te uiti dupa sondaje…..i am sorry
P.S :am apasat cu incredere !
NOU
Prezentul suna bine, sa vedem viitorul
NOU
Tine-o tot asa Arhi, participarea la acel sondaj nu este mica? Mi-ar placea o initiativa impotriva ROTLD sa elimine taxa pe viata la domeniile .ro, multe domenii bune stau abandonate ca nu a facut nimeni nimic cu ele si pentru asta are de superit si internetul romanesc.
NOU
Standout e agentie de blogvertising, normal ca vinde vesti bune privind publicitatea pe bloguri 🙂 Subiectiv sondajul lor.