Ştiţi cum se vinde o maşină într-o ţară civilizată?

Te duci, îţi place, dai banul, o iei şi pleci acasă. ATÂT. Dealerul se ocupă de toate actele. TOATE.

În rromânia, te duci, alegi, dai banul, ai perioadă de aşteptare, vine maşina, nu e aia care ai cerut-o, dai alţi bani ca să ţi-o aducă pe a ta, o iei, te duci la RAR, te duci la finanţe, te duci la înmatriculări, numere and shit.

De ce nu se poate face o ofertă de genul ăsta de către un dealer? De ce nu se scad preţurile sau nu sunt crescute dotările de pe maşini, lăsând-o totuşi la un preţ decent?

E simplu. Pentru că e mai uşor să ceri legi şi taxe şi să câştigi în continuare sume dement de mari, vânzând conserve pe roţi fraierilor rromâni. De aia.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

19 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am asteptat si eu o groza de timp pana mi-a venit masina. Acum e a tatei dar peste cateva luni nu o sa mai fie :> .

  2. am stat la rar impreuna cu taicamiu cred ca vreo 2-3 ore ca sa faca verificarea aia .. 😐

  3. Să înţeleg că te gândeşti s-o măriţi p-asta roşie?

  4. La noi in Romania inca nu se actioneaza deloc dupa principiul “Clientul nostru, stapanul nostru”

  5. #5

    Nu se poate face oferta asta de catre un dealer / firma de leasing intrucit tot tranzitul ( RAR, politie, etc. ) presupune prezenta proprietarului, buletin…o aberatie. Trebuie si functionarii aia sa manince o ciorba, nu?

  6. Eu am avut niste experiente misto la faza asta. Poate si pentru ca e pe leasing si s-a ocupat firma de leasing de multe. Nu stiu.

    M-am dus la Autoglobus in TM sa iar un Astra din ala nou cu fundul taiat. Am luat pliantele alea de prezentare. A doua zi am vazut noul Corsa si mi-a ramas inima la ea. M-am dus dupa prezentarea ei si mi-au dat toate datele. Dupa ce am avut pregatiti banii de avans m-am infipt acolo si am cerut ca masina sa aiba urmatoarele chestii:

    1. e in stoc
    2. nu conteaza motorizarea (cea mai mica era de 80CP, destul pentru mine ca tipa)
    3. sa fie beije sau mustar, sa mearga culorile de la logo-ul meu pe ea (rosu-negru merg OK pe nuantele in cauza)
    4. sa aiba jenti din alea smechere, Mp3 player si alti draci. Nu aveam bani de “cosmo” (cea mai dotata), dar “enjoy” intra in pretul meu.
    5. am avut tupeul sa si cer discount si am luat-o la 12.700 in loc de 13.700

    Masina a venit peste 2 zile din Ungaria de la fabrica si s-a asteptat dupa mine (pana mi-au venit actele de la trust din B prin Fan courier, mama lor de nesimtiti). Dupa ce am facut platile catre firma de leasing (joi), vineri masina a intrat in service pentru toate aprobarile alea sau ce naiba ii fac si pentru a fi spalata de ceara aia de se pune pentru transport.

    Luni am sunat asa la intamplare dupa-masa si tipul de la dealer mi-a zis ca i-au venit actele de la leasing si ca, daca am chef, pot sa vin sa o iau, ca el pregateste actele de asigurare sau ce o mai fi de facut.

    Am luat-o pe prietena mea si ne-am infiintat acolo. Masina era parcata in fata firmei, am primit cheia sa ma holbez in liniste la ea pana se terminau toate actele de predare. In juma’ de ora am plecat acasa cu “fetita”. (Doamne ce zi fericita, eram in al noualea cer).

    Toate actele de numere si asigurari s-au facut de firma de leasing. Nu am facut NIMIC decat sa platesc facturile catre ei si sa astept sa vina prin curier noile numere dupa 1 luna. Cu 1 zi inainte ca numerele rosii sa expire. Ba, stai un pic .. am fost la Primarie sa o declar pentru impozite.

    Cred ca am avut norocul prostului la faza asta 😀

  7. kongratz, mi-a placut cum ai zis. Mie mi se pare ca decat sa investeasca Dacia de exemplu bani sa se reinventeze, sa faca o masina mai buna, mai dotata, mai ieftina, mai eficienta, ei mai bine dau ceva banuti in stanga si-n dreapta sa mentina o lege cu o taxa aberanta pentru ca e criza si pentru ca saracii de ei nu-si mai vand rebuturile. Un Logan nou la 6700 Euro, cea mai slaba varianta, nu are nici macar caset si in final… e tot Dacie. La banii aia isi poate lua oricine un SH din afara cu dotari super mult mai confortabil si probabil mult mai bun decat Loganul.

  8. Nu vreu sa le tin partea la dealeri, dar eu am avut o experienta placuta cu achizitionarea masinii mele. Am luat-o cu banii jos (nu banii mei, ci ai bancii – am preferat un imprumut leasingului) dar dealerul s-a ocupat de absolut tot. Am fost sa vad masina, am ales-o, a doua zi m-am dus, am luat-o, am primit autorizatia de circulatie pe 30 de zile. Dupa 5 zile m-au sunat si mi-au zis sa merg sa iau cartea de identitate si numerele definitive, iar dupa inca 2 zile m-au sunat sa ma intalesc cu un reprezentant al lor sa imi dea si talonul. Ideea este ca eu nu am facut decat sa le dau tot ce mi-au cerut (copie dupa buletin si alte alea + bani) iar ei au umblat acolo unde trebuiau sa umble. Eu numai mi-am carat dosul in masina sa merg sa iau actele de la ei. Poate am avut eu noroc…

  9. de asta nu iti iei tu alta si ramai tot la “iubirea” ta supernova 😀

  10. Anu trecut mi-am luat masina…
    Pasu 1 – du-te la dealer, fa testdrive
    Pasu 2 – fa comanda, asteapta pana vine (ca am vrut culoare mai nebuna, nu “dystopian grey”)
    Pasu 3 – fa ordin de plata catre dealer
    Pasu 4 – du-te si ia-o de la dealer.
    Pasu 5 – gaseste un nene care se ocupa de inmatriculari, da-i 100 de lei sa se ocupe el.
    Pasu 6 – enjoy.

    Ce nu pricepe lumea pe la noi este ca unele servicii se mai si “externalizeaza”…

  11. acu inteleg de ce ai fost scos din unele blogrolluri …

  12. #13

    exact ce zice dojo am patit si eu cu citroen in pitesti, dar fara discount, ca nu am cerut. eu am dus decat actele de la contabila. si tipul de la reprezentanta era foarte simpatic.

  13. #14

    poate voia a little bit of sweet lovin`

  14. De asta imi place mie Dacia:
    buddy-2008.blogspot.com/2009/01/de-ce-imi-iubesc-dacia.html (pun link ca nici pe rahatul de blogspot nu-mi merge trackbackul; daca are cineva o idee valabila, rog sa ma contacteze)! 🙂

  15. Tu inca mai ai pretentii de la rromania … eu nu mai am de mult

  16. Eu asa am facut cu a mea. Am fost, am dat banul si am plecat cu masina.

  17. @dojo:tot despre autoglobus ziceam si eu in comentariul meu…mi s-au parut destul de profesionisti pentru romania. Plus ca surpriza… am primit si scrisoare de la GM europe dupa + ceva servicii minore post-vanzare

  18. Mah, io am laut toate masinile direct, cu un singur drum suplimentar – sa iau talonul, cam dupa o luna, de la firma de leasing. Si m-am bucurat de fiecare dintre ele fara vreo amanare, hartzoage samd. Poate pt ca erau pe leasing?