Să presupunem că eu sunt o firmă oarecare, care practic marketingul afiliat, numită 2parale. Firma asta oarecare contractează nişte servicii de la o firmă, tot oarecare, numită oktal, după care, prin contract, vinde acele servicii către populaţie, angajând nişte situri pentru asta. Până aici, simplu, nu?
Bun, firma oktal îmi dă ţeapă şi nu îmi mai plăteşte serviciul de comisionare dintre mine şi siturile respective. Ce fac eu, 2parale? Nici eu nu le mai plătesc siturilor. Pentru că aşa zic eu că se fac afacerile. Toată lumea trebuie să rişte ceva, numai eu nu trebuie să risc nimic. Ce contează că oamenii ăia au muncit pentru mine?
A, a nu se înţelege greşit. Eu, 2Parale, nu dau ţeapă, aşa cum s-ar crede. Dimpotrivă, sunt cu sufletul alături de proprietarii de situri. Dar ce pot să fac, dacă ăia de la Oktal sunt nişte hoţi?? Acum ce să fac, să plătesc din buzunarul meu? Marketingul afiliat nu se bazeaza pe buna credinta, draga.
Desigur, după aceea mergem la reuniuni de marketing şi predăm succesul în afaceri şi cum ar trebui să fie bunele practici pe internet, împreună cu Marius Ghenea, alt antreprenor de succes.
Acum repetaţi după mine. Marketingul afiliat nu e ţeapă. Marketingul afiliat nu face expunere gratuită pe zeci şi sute de situri, pentru bani de seminţe la cornet. Marketingul afiliat e o afacere de succes.
Yup.
NOU
dar repede, să nu apară meseriaşul de krumel să spună că totul e ok.
NOU
yoso » krumel nu poate comenta la mine, blogul are alergie la cacat
NOU
Știi ce e culmea? Din câte știu, au mai pățit-o acum un an sau doi cu un magazin de cărți, parcă. Dacă încetează să livreze pe caiețel, ca la magazinul din colț, scapă de magazine țepare. Ce ziceți, Real (eu estem din provincie) dă pe datorie?
NOU
La inscrierea unui magazin online in sistemul 2parale se percepea un fel de taxa/garantie … Initial explicatia a fost ca se percepe tocmai pentru a acoperi astfel de situatii…
La inscrierea unui adverstiser si acum sunt specificate niste costuri… care mai e sensul lor?
NOU
Florin » intra in categoria Profit sistem afiliat – proprietarul are bani de leasing
NOU
Si ca era sa uit… Oktal e membru ARMO …
Bogdan Ungureanu – poti sa trimiti o sesizare si catre ei…
NOU
O să trimit, dar n-are rost. În cel mai bun caz, pentru mine, o să îi dea afară – puțin probabil. fix pix, asociația nu-i afectează cu nimic și comisioanele tot nu o să le plătească.
NOU
Marketingul affliat este intradevar o afacere de succes……la altii, si in nici un caz in Romania. Este fix la fel ca in cazul hipermarketurilor internationale care au intrat pe piata la noi (cora, carrefour, kaufland), doar numele e de ei… ca angajatii sunt romani…., si de aici…. haosul!
NOU
ma scuzi ca intervin dar eu am cateva rude care lucreaza prin hipermarketurile mai sus amintite; tu ai idee cati angajati sunt pe un raion in Austria sau Franta si cati fac fata la noi si pe ce salarii? Poate cand la raionul de carne vor fi 12- 14 oameni pe tura, carora sa li se respecte programul si sa li se ofere un salariu care sa dea mai mult de 900 de lei “in mana”, cu doar duminici libere pe luna, atunci vei fi scutit de haos
NOU
Cristina » true
NOU
@Cristina. Stii ceva, daca nu iti convine munca si salariul esti liber sa pleci, nu e obligatoriu sa stai. Daca stai, atunci fa-ti munca pentru care esti platit (de rahat sau nu), pentru ca eu, clientul, nu platesc sa fiu luat la puma. Cand semnezi la angajare cam stii in ce te bagi. Nici un banut din salariul ala de rahat nu ti se cuvine. Pentru fiecare banut trebuie sa pui osul la munca, dar deh, pe meleagurile astea e mai greu cu munca.
NOU
Sarpele » nu asa se pune problema. munca pe un raion de genul nu e putina. e vorba de faptul ca 2 oameni nu pot face munca a 14. fiecare face cat poate
NOU
Da Arhi, sunt perfect constiet ca doi oameni pe raion nu sunt suficienti, dar daca nu te simti in stare de ce te mai bagi? E o chestie de principiu. Numai ca la noi se duc ca bizonii la angajare, ca fac ei fata cumva…
NOU
Sarpele » nu iti zice nimeni la angajare ca vei face munca a 14 oameni
NOU
Sarpele, conform logicii tale, daca nu iti place cum esti tratat intr-un magazin, de ce te mai duci in el? Piata e mare, ai optiuni.
NOU
@Sarpele – pana la un punct sunt de acord cu tine – eu ca si client platesc cat mi se cere si astept servicii corespunzatoare, eu nu sunt vinovat ca nu sunt oameni destui. Pe de alta parte, daca serviciile nu sunt corespunzatoare, nu urlu la angajat, ci la angajator. Pe mine nu tanti Leana ma dezamageste, ca nu ei ii platesc banii pe produse, Carrefour ma dezamageste.
NOU
dupa parerea mea cei de la 2parale au gresit aici..in mod normal trebuia sa le ceara plata in avans pt publicitate,sau o garantie serioasa..nu poti merge pe incredere,ca asa isi fac aia publicitate de o gramade de bani pe gratis..si le convine iti dai seama..
NOU
Punctul meu de vedere este urmatorul: nu poti sa faci afaceri care in alta parte merg excelent cu… de-ai nostri, noi suntem “altfel”, noi avem frustrari de tot felul si incercam sa facemcat mai repede banu gras fara a ne mai gandi si la calitate sau la altele de gen.
…..si suntem suficient de prosti ca acceptam sa facem “munca a 14 oameni”, fara zile libere si pe un salariu de nimic.
Si cica facem parte din Europa…, mie scarba sa ma si gandesc, numai noi si triburile din jungla amazoniana mai suntem suficient de creduli incat sa credem ca daca ne arata cineva niste pietre frumos colorate si stralucitoare suntem niste alesi ai sortii..
NOU
@ Bogdan Ungureanu
Vom recupera si cu siguranta vom plati integral comisioanele Oktal – din pacate cu o intarziere mult mai mare decat ar fi fost normal, intr-adevar. La urmatoarea plata catre afiliati (din septembrie) banii respectivi vor fi cu siguranta achitati catre afiliati.
Nu avem cum sa incasam in avans de la magazine o suma care sa acopere toate comisioanele viitoare dar nici nu e nevoie – pana acum nu am avut probleme sa platim afiliatii, iar situatii de genul asta – magazine care ies din sistem si achita mai greu – au fost (si probabil vor fi in continuare) foarte rare.
@Arhi
Ti-am mai spus si in alte ocazii – sunt de parere ca ar fi dragut sa vorbim cu totii despre subiecte la care ne pricepem, din domenii in care avem experienta relevanta. Nu stiu ce afaceri ai construit tu si nici cum ai ajuns sa te pricepi atat de bine la marketingul afiliat (in special cel din .ro), dar ma bucur ca ambele domenii iti starnesc interesul.
Intorcandu-ne la fapte (si la subiectul postului):
2Parale a generat pana in prezent comisioane de peste 1 milion de lei pentru afiliati. Platim afiliatii intre 15 si 20 ale fiecarei luni, de cca 2 ani.
Nu stiu cati bani se scot din blogging si cat de repede se incaseaza (am de fapt o vaga idee, dar nu o sa vorbesc despre asta tocmai pentru ca am doar o VAGA idee – mi se pare normal sa las pe altii) dar eu zic ca pentru piata romaneasca suma de mai sus este decenta – si creste din ce in ce mai repede.
Banii respectivi ajung la oameni care prefera sa vada din experienta proprie daca “teapa” asta functioneaza sau nu. Si aici ca se intampla la fel ca in alte domenii – in timp ce unii vorbesc de pe margine altii chiar fac treaba.
Iar din moment ce avem din ce in ce mai multi afiliati care promoveaza campaniile 2Parale (si care isi incaseaza lunar banii) inseamna ca magazinele de la noi din sistem (peste 100) isi platesc la timp facturile, nu?
Da, uneori e greu si aproape niciodata nu iese din prima. Da, uneori comisioanele se proceseaza mai greu, se resping sau se platesc cu intarziere de catre magazine. Am mai spus-o, marketingul afiliat nu e pentru oricine (si spun asta fara pic de condescendenta – pur si simplu trebuie sa ti se potriveasca) si e un domeniu aflat la inceput in Romania, cu minusurile dar mai ales cu oportunitatile aferente. Nu are insa legatura cu afisarile de bannere sau cu awareness-ul, nu are sens sa le compari. But again, daca ar fi usor ar face toti asta, right?
Overall – cu mici exceptii de genul Oktal (rezolvabile si ele, don’t worry) – ne merge bine, multumim de grija.
La voi cum merge cu campaniile si evenimentele?
NOU
Dorin Boerescu » ne merge bine, multumim frumos. intrebarea era de ce 2parale nu isi respecta angajamentele catre cei care practic muncesc pentru voi si nu plateste comisioanele la timp, nu blabla uri cu `am generat, am facut`, astea merg la tineretul ala revolutionar.
asa ca domnule Dorin Boerescu, explicati-ne asa, ca la tampitii pentru care nu este marchetingul afiliat, de ce firma dumneavoastra nu isi asuma riscul, ci il transfera asupra siturilor? pentru ce opriti garantiile firmelor la inscriere, daca nu pentru astfel de intamplari? dar in general, ce treaba are proprietarul de site cu faptul ca dumneavostra, domnule Boerescu, faceti contracte care permit sa fiti păcălit, dupa care transferati pacaleala asupra celor care nu au nici o vina?
Va asigur ca daca raspunsul dumneavoastra va fi de tipul `am generat 1 milion de lei` si nu va raspunde intrebarilor, va voi baga in spam.
multumesc.
NOU
@Dorin Boerescu plata integral în avans se poate face pentru câteva zile, să zicem 3, astfel suma ar fi în jur de câteva sute RON. Nu cred că un magazin nu și-ar permite să plătească o dată la câteva zile comisioanele în avans, plus că dacă nu confirmă, banii rămași vor rămâne în cont.
NOU
Ce plm e ala marcheting afiliat?
NOU
mircea » e atunci cand te afiliezi unui marcheting
NOU
Marketingul Afiliat este cand firma x beneficiaza de reclama pe situl tau si tu primesti bani doar daca prin linkul-bannerul ala se face o vanzare. Si la cum sunt romanii de simpatici, asta se intampla foarte rar. Si, desi tu ai afisat reclama aia, iar firma si-a facut ‘imagine’ pe situl tau, in loc sa iei bani, iei multumiri din inima. 😀
NOU
dojo » ceea ce demonstreaza ca nu stii nimic. marketingul afiliat nu e pentru oricine, trebuie sa muncesti mult etc blabla shit :))))))))))
NOU
Te rog nu mai pune problema ca si cum situatia despre care se discuta aici este valabila pentru toate campaniile 2Parale cand de fapt este vorba de un caz izolat (si care se va rezolva in septembrie, repet).
Incasam banii de la magazine si platim comisionul aferent afiliatilor IN FIECARE LUNA (asa am ajuns la milionul de lei despre care vorbeam mai devreme). Avem contracte cu ambele parti, insa nimeni nu “munceste pentru noi”.
Nu e nici o pacaleala nicaieri si nici nu avem contracte care sa permita asta. Asa cum platim lunar comisioanele pentru campaniile active, le-am platit pana acum si pentru campaniile care s-au incheiat in trecut, in general fara intarziere.
Aici este vorba de un client cu care am incetat colaborarea si in cazul caruia exista o intarziere la plata. Este o intarziere, atat si nimic mai mult – si asa cum am spus cazurile de genul asta sunt rare.
Ne vom recupera banii (avem contract cu el, evident) si vom folosi si avansul respectiv pentru a plati mai departe afiliatii – cum am zis si mai devreme, plata se va face in septembrie.
Am platit de multe ori comisioane de la noi, inainte sa incasam banii de la advertiseri, dar nu cred ca este aici locul sa vorbim despre riscurile pe care ni le asumam – sunt destule si nu se rezuma nici pe departe la cel de neincasare a facturilor.
Sanatosi sa fim, ca subiecte de talkshow o sa gasim tot timpul.
NOU
Dorin Boerescu » ati vazut ca nu a fost greu? multumesc pentru raspunsul la obiect.
NOU
Poate ar fi bine sa fie luat in calcul si o asigurare la contracte … lucrez la o reprezentanta … toate contractele sunt asigurate ( si nu este costa mult este sub un procent din valoare ) … problema e ca inainte de incheierea contractului se face o evaluare a respectivului client … si stii exact cam cu cine ai de-a face.
Am totusi o rugaminte … terminati cu afirmatiile de genul romanii sunt de rahat, in afara totul este Ok … e o prostie … si, poate o scuza facila in fatza propriilor esecuri …
NOU
Dorin.
Marketing afiliat sau neafiliat, vanzari de alifie sau servicii….
Cand faci afaceri ai riscuri.
In Romania, riscul de a nu fi platit fiind pe primul loc.
Contractele trebuie respectate.
Ca idee, in ultimul an am rulat campanii ( ads, endorsment sau product placement) pentru mai toate agentiile din Romania.
Una singura a ales sa nu plateasca si sa deschida pliscul cu tampenii de gen ” nu a platit clientul”.
MB Dragan pe numele ei, sa fim clari.
Like wtf should i give a cold fuck about?
Clientii mei au contract cu mine.
Am inghitit sec, am platit tva si impozit pe sume neincasate si le-am trimis trupa de avocati pe scufie.
Dar mi-am platit clientul, ca ala nu are nici o treaba cu ce mizerii fac altii.
Lucreaza cu mine, livreaza pentru mine si asteapta banii de la mine.
Daca nu livreaza la timp este pulit maxim, daca nu livrez la timp sunt eu pulit.
Nu inteleg de ce te superi cand esti pulit?
I feel for you, sincer, greseala este ca ai scos pe tapet treaba cu ” nu au platit aia, x,y,z”
Chestie care nu genereaza compasiune, din contra…..
In rest numai de bine
NOU
@WBF
singura problema e ca toti cracanatii astia care participa la workshopuri si conferinte unde se lauda ca genereaza comisioane si cat de succes sunt e ca nu au COAIE.
Ce cacat ii costa daca explicau tututor situatia in care s-a ajuns ?
Ba fraierilor, aia ne-au tras teapa, recuperam cumva bani de la ei pe baza contractelor semnate sau in cel mai rau caz va dam noi din buzunar banii.
Toata lumea era linistita si situatia se rezolva elegant.
NOU
discutia e mult mai complexa, marketingul afiliat este o afacere ok pe afara. a, daca te incurci cu parteneri de 2 parale asta e alta poveste, nu definesc alde de astia marketingul afiliat.
NOU
Am inteles si io cum e cu treaba asta. Asadar sa zicem ca io-s fabrica de mezeluri si te conving sa pui reclama la tine pe site, dar te platesc doar in functie de cite salamuri cu soia cumpara cei care intra la mine in magazin zicind
“vai ce bun e calbasanul asta…. de la Arhi stiu!”.
Pai si daca aia i afla de la tine de marfa, dar intra apoi separat (poate miine sau martea viitoare dupa ce i-au intrat banii pe card) si cumpara direct de pe site-ul meu?
Mumu.
NOU
Hmm, chiar ma intrebam cum functioneaza afilierea asta si se pare ca romanii folosesc acesta “strategie”, de a nu mai plati, in mai multe domenii de activitate. S-ar putea face un contract serios cu ei in care sa se specifice clar ca se angajeaza sa plateasca promovarea indiferent de situatia financiara, de situatia incasarilor de la clientii sai respectivi. In fond ei sunt clientii directi, ce fac mai departe este treaba lor si cu siguranta daca si-au luat teapa a fost doar vina lor pentru ca nu au stiut sa faca afaceri ( ori n-au avut contract bun, ori n-au cerut avans, ori n-au oameni care stiu sa vanda si sa comunice, ori…. )
NOU
@Arhi
Acuma am văzut acest articol.Destul de târziu,dar sunt curios dacă ţi-ai primit banii sau nu?
Şi mai am o întrebare sau o sugestie:Un articol despre cum ar trebui să arate şi ce să ofere o platformă de Afiliere la noi în ţară.Ce şi-ar dori afiliaţii să primească în plus faţă de ce primesc acum.Ce instrumenete şi-ar dori să aibă în plus o astfel de platformă…etc.
Sunt dispus să plătesc pentru un astfel de articol:)
NOU
Mie mi se pare normal sa va luati teapa cu cei de la 2parale. Intotdeauna am cosiderat marketingul afiliat o porcarie. Asta pana am folosit cj.com. Da comisioane, da marketing afiliat, da castiguri mult mai mari.
Ceea ce nu inteleg eu este faptul ca va incapatinati sa ramaneti afiliati, sa faceti reclame pe gratis la majoritatea magazinelor online, in loc sa va duceti direct la magazinele respective. Intermediarul trebuie sa moara in romania, desi asta face cei mai multi bani 🙂