Bănuiesc că ştie toată lumea de mişto-ul făcut de tipii care au realizat logo-ul României dintr-o frunză cumpărată de pe iStock Photos. Nu vreau să comentez, mie mi se fâlfâie mai exact, dar trebuie să spun 2 chestii.
1. Pentru cei care o tot dau cu Elena Udrea nu avea de unde să ştie că logo-ul nu e original. Corect, ministrul nu are de unde să ştie. Dar de aia e obligat să plătească şi plăteşte, din banii de la buget, căruţe de specialişti care se pricep. For fuck`s sake, e vorba de logo-ul României, pe care tu dai 900 000 de euro, dar nu angajezi un designer expert? C`mon, e atât de cusută cu aţă albă…
2. Singurul argument al celor plătiţi de pedelici să încerce să închidă gura publicului este că Piticu e angajat la iRealitatea şi că e clar plătit de Vântu să o denigreze pe sărmana elenuca. (cc @un imbecil numit lol, Badea, deşi alt Badea, bănuiesc că idioţenia se transmite în familie)
Imbecililor, ia căutaţi voi în arhiva piticu.ro, cam prin octombrie-noiembrie 2009, să vedeţi ce opţiune politică are el, de fapt. După care puteţi mânca liniştiţi un mare rahat. Atunci nu era vândut, nu lucra la Realitatea?
În rest, după cum am spus. Mi se fâlfâie.
Foto: Cristian Gabrea
NOU
Deja când o comite cineva atât de nasol trebuie să fii tare tâmpit să-i iei apărarea cu argumente de genul “ăla-i pus de moguli ca să facă asta…”
NOU
vorbim de o gagica care cumpara indicatoare cu litere in relief cu aproape 900,000 euroi …
avem doar doua variante … sa ni se falfaie .. sau sa ni se falfaie la verticala …
NOU
Cel mai prost logo. Nu asta..asta cu MaryJane arata bine (cel putin frunza).
Nu vad Romania nici 1 % in logo..si faza cu Carphatian Garden este retarda. Romania este un morman de gunoi cu niste insule verzi, nimeni nu o sa manance kktu sa vada insulitele alea…
NOU
Mare dreptate ai Arhi, il citesc pe Cristi Dorombach dinainte de perioada alegerilor si era unul din cei mai aprigi sustinatori ai lui Baselu. Dar daca e adevarat ca Baselu e pe najpa cu blonda lui Cocos si vrea s-o debarce?!? 😉
NOU
Cetin, ministresa e pusa doar sa faca frumos. Si sa cheltuie aproape un milion de coco amboulea, pentru ca poate. Nu conteaza cum si de ce, ca doar nu ii da ea, ci ii ia de la dobitocii care inca isi mai platesc taxe intr-un stat demn de Kafka.
Mda, chiar daca ministresa nu e buna la branding ci probabil la altele, exista specialisti (fara ghilimele) care pot consilia. Ca de aia este ea “manager”, sa aiba oameni capabili pe care sa ii conduca.
Nu stiu de ce te mai miri insa. Stii cum se iau contractele astea, asa ca nu mai avem de ce sa ne plangem. decat ca ne-am facut din nou de rahat.
NOU
Ehe de ar legaliza rromania iarba si curvele tot ar fi ceva ca ar fi rost de ceva banuti …
Cat despre Udrea daca o zdreanta ca asta :ne conduce: ce pretentii sa mai ai las ca data viit mergeti iar la vot ca retarzii ….
NOU
l`am vazut ieri pe piticu la stirile de la antena1, explica de logo. ce jenant! elena udrea ar trebui sa`si dea demisia dupa o asemenea gafa.
logo`ul tau, cu frunza, ar atrage muuuulti turisti. si asa in toate cartile de geografie ne laudam cu campiile fertile ale romaniei, ne punem pe “agricultura”!
NOU
Nu sunt la curent cu frunzele astea , am vazut pe mai multe bloguri critici aduse logoului , critici aduse Udresei , pe de alta parte am vazut franturi dintr-o discutie avuta la TVR in care ministresa vorbea ceva de brandul de tara eco …. poate ca asta este legatura cu frunza verde … poate daca alegea o frunza mov se imbolnaveau psd-istii …..
NOU
Pai tocmai de-asta ne-o trag astia prin toate gaurile si ne umilesc pe fata, pentru ca stam anesteziati si ni se falfaie. E un uragan national de falfaiala. Falfaire placfuta, guvernul vegheaza!
NOU
Udrea acum ar trebui sa dea afara cativa consilieri si sa arunce vina pe ei. Si asa plaseaza vina si iese basma curata.
NOU
kthxbye, cand eu faceam spume pe-aici ca il alegeti pe basescu, mi-o luam la muie la modul eroic, ca sunt idiot, ca nu inteleg politica, ca pdl e salvarea tarii. acum mi se rupe, eu am fost contra, rezolvati-o voi, votantilor
NOU
Eu unul nu inteleg cum poti verifica practic daca logo-ul propus de firma pe care o platesti e original sau nu. Sunt sute de milioane de imagini all over the net, nu stiu cum se poate verifica astfel incat sa fii 100% sigur de originalitate.
Daca stie cineva, sunt chiar curios sa aflu, A, si nu-s ironic. Sincer. 🙂
Doi la mana, mi se pare normal ca Piticu sa fie acuzat de subiectivitate atunci cand e platit de unul ca SOV. E greu sa nu ai asta in vedere, nu? :-))) In cazul asta e clar ca Piticu are dreptate, insa. E sarbatoare mare la palatul lui SOV, oricum, si in buzunarele piticului, cu siguranta. In fine, norocul lui. 🙂
Per total, din scandalul asta cine pierde? Noi, si tara asta in care traim. Nu conteaza ca agentia respectiva e de afara…e imaginea noastra, scandalul iscat e mare(mult prea mare, if you ask me), si e clar cine pierde.
Asta e. O sa aiba ce discuta vreo 3 saptamani jurnalistii obiectivi si echidistanti de la Realitatea.
NOU
cdn.. nice, bravo!
p.s. ce mai e la matei basarab?
NOU
se putea verifica.. daca scri pe google leaf logo in a doua pagina apare logou firmei de transport care are aceeasi frunza..
daca pui 10 kinderi de liceu sa se joace un pic in photoshop, soto iese ceva mai bun.
in mod normal udrea ar trebui sa isi dea demisia. ea e singura responsabila.
NOU
@Dorian Pierdem si cu si fara sloganul asta.
@Arhi Afacerile se fac cu oamenii, se zice, si asta nu numai la noi, ci peste tot. Deci oricunde te-ai duce in lumea asta se dau contracte pe relatii, pe cunostinte. Intreaga clasa a oamenilor de afaceri de pa mapamond se bazeaza pe relatii.
Deci n-ar trebui sa face un scandal mediatic si international din faptul ca Udrea n-a supervizat crearea logo-ului, ca a dat atatia bani nejustificat sau mai stiu eu ce, cand de fapt problema de fond e ca si in cazul in care l-ar fi facut cum trebuie si cel mai misto din lumea tot nu avea ce sa reprezinte. Ce turism avem noi? Aici trebuie acuzata Urda ca n-a facut nimic pana acum. Nu intru in detalli tehnice si manageriale de actiunile la nivel legislativ pe care le-ar fi putut lua, ca nu este de domeniul meu, dar pana si ultimul taran si-ar da seama de niste chestii de bun simt care s-ar fi putu face ca sa incurajeze turismul si sa atraga turisti, si, foarte important, sa ii si multumeasca. Ca pana la urma si la urma turismul se creaza din gura omului, din vorba in vorba, si se valideaza cand acel cineva vine si vede cu ochii lui ca exact asa cum a auzit el despre noi asa si este…
Dar in fine, suntem oameni din popor care ne sbatem inutil cu pareri pe un blog. Crezi ca se uita cineva in gura noastra? Ca pana si singua arma care o avem, votul, e stirbita…
NOU
Eu când am zis că Aplocalipsa vine, dar vine cu ștromeleagul înainte și ne-o trage…
Frumos logo v 2.0, o sa-l modific să scrie România și mai vedem. 😀 Legalizăm și noi cânepa aia? Să mai avem o ultimă șansă de-a ieși din căcat. Mai rău sigur nu ne coborâm, că deja simt cum ating fundul. :))
*Africa Unite: ‘Cause we’re moving right out of Babylon… aaa stai că-s înca în ROMânia (cum plm nene cuuuuum?).
*Sun is shining, the weather is sweet, makes me wanna move my dancing feet (outta here).
*Bob Marley – Africa Unite
– Sun is shining
NOU
Probabil ca nici unul din cel doua argumente nu au nici o valoare:
1. banii nu sunt pentru logo!!!! sau nu numai
2. pentru derularea contractului au fost angajate International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romanã a Profesionistilor in Relatii Publice care au oferit consultanta de specialitate.
important e ca e frunza lui udrea.
NOU
Iulian, va rariti si simt eu cum va ia frigul
NOU
Una e sa critici faptul ca s-au dat 900.000 de euro pe design-ul unui logo, cam mult, zic eu, si alta e sa critici logo-ul in sine. Si aici ma refer la televiziunile care au facut o mare tragedie din faptul ca frunza, bat-o vina, se mai gasea pe net. Asta e important? Vedeam la piticu alte logo-uri facute de aceeasi firma pentru alte tari si nu cred ca a Romaniei e printre ultimele, ba dimpotriva.
NOU
Marius Moga, prin contract, logo-ul trebuie sa fie original, nu cumparat de la istockphoto. da, ca brand al romaniei, il vreau original, nu la fel cu cel al lui oltchim si al nustiucarei firme de transport.
NOU
Sugerezi turism a la Olanda ? 🙂
NOU
nu sugerez, IL VREAU!:)))
NOU
Daca tot esti priceput in toate macar recunoaste unde gresesti.
NOU
Iulin, trezeste-te la realitatea crunta. lasa visele, ca alea s-au spulberat la ultima inundatie.
NOU
Nu trebuie sa fii specialist ca sa dai search-ul asta: www.google.ro/images?hl=ro&source=imghp&biw=1152&bih=642&q=leaf+logo&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
NOU
Acum hai sa fim seriosi. Asa cum ai spus si eu inclin sa cred ca Elena Udrea habar nu avea ca logo-ul este “furat”. Sunt ei cum sunt dar chiar nu aveau nevoie de un scandal ca asta deci refuz sa cred ca ar fi fost de acord sa mearga mai departe cu proiectul. Deci sa spunem ca nu au stiut si au mers ca prostii fara sa cerceteze. Dar acum ma intorc la ideea de logo. Aproape Fiecare tara din lumea asta se promoveaza folosind culorile drapelului inserate in logo. Aveti cateva exemple pe www.piticu.ro. De unde pana unde verdele asta pe care il gasim doar pe drapelul maghiar ( bine nu are nicio legatura …dar ca fapt divers). Ce analiza de piata au facut aia de gata milionu’de euro, incat sa nu cunoasca si sa nu aplice cateva notiuni elementare de branding. Ne meritam soarta ca suntem prosti batuti in cap.
NOU
farabarbati, dar avem culoarea nationala in logo. portocaliul. nu stiai??
NOU
@TVdece – Aproximativ 3.340.000 (de) rezultate (0,17 secunde)
E cam imposibil sa gasesti ce cauti. In cazul unui logo cu un morcov infipt intr-un soare, cu 1 japonez ce danseaza in background e cam greu sa cauti. :-)))
Din cate am inteles, cei 800.000 de EUR, au fost oferta cea mai buna. De ce nu v-ati prezentat si voi la licitatie? Dupa razboi multi viteji se-arata. Mai ales pe web. 🙂
Corect ar fi ca agentia care a produs logo-ul sa returneze o parte importanta din suma respectiva in urma scandalului iscat. Insa…nu stiu ce si cum e facut contractul.
Nu tin partea nimanui, vreau doar o umbra de corectitudine. Chiar si cand e vorba de inamicul public al bloggerilor, madamme Udrea. 🙂
NOU
Dorian, preferintele tale politice iti umbresc logica.
Ai tu posibilitatea sa participi la o licitatie organizata de Udrea? Te-ai uitat vreodata intr-un caiet de sarcini? Firma de turism care apartine domnului Crovniccacacescu ala sau cum ii spune, angajat in minister, care s-a ocupat de toot, a castigat licitatii, nu?
Corect ar fi sa returneze o parte, nu? Dar daca contractul e prost facut, asta e, nu?
E foarte usor sa minimezezi orice actiune prin prisma “hahaha, aveti voi ceva cu udrea”. dar asa, ceva argumente, ai?
NOU
Draga Dorian, varianta identica, cea a proiectului de transport din Londra, apare printre primele rezultate.
NOU
coane, cu parere de rau si regrete eterne trebuie sa iau putin apararea ministresei. ca si coordonator la proiecte, si eu m-am intilnit de nenumarate ori cu incompetenta altora angajati de mine. este imposibil sa-i verifici pe toti. lucrul in echipa nu se poate reduce doar la verificari, ci partea cea mai importanta este competenta si buna credinta a fiecarei parti. atunci cind astea nu exista, cu toate verificarile posibile, este foarte probabil ca greseli sa apara – asta referitor la frunza.
NOU
dar ceea ce eu gasesc de nescuzat este modul odios in care un ministru gaseste de cuviinta sa creeze un logo national. eu cred ca era musai un concurs – chiar international, o dezbatere publica, o jurizare, un angajament public in alegerea acestui logo. daca astea s-ar fi intimplat, chestia cu frunza nu avea cum sa treaca fara a fi penalizata.
felicitari lui piticu.
NOU
Din cate am vazut pe Piticu.ro, astia ce-au facut logo-ul au facut logo-urile si pt. Spania, Grecia, Argentina. Nu e firma lui Videanu.
Greseala e a lor…si ar trebui sa compenseze financiar, asa mi se pare normal.
NOU
parerea mea de ne-specialist: si cu scandal, si fara scandal, logoul romaniei este de kkt rau de tot. e urit, simplist, pueril, fara mesaj, fara prezenta, nu se diferentiaza cu absolut nimic fata de orice alta eticheta de iaurt, nu are nimic specific national. un kkt de logo facut de niste idioti hoti, care mai sunt si nesfirsit de prosti. iar pentru romania: un nou exemplu de incompetenta nationala. dupa ce am dovedit ca dincolo de orice indoiala ca ne este imposibil sa facem autostrazi, stadioane, diguri – se pare ca nici chestii mai putin complexe nu ne ies de fel. astia suntem: o natie de idioti incompetenti.
NOU
@arhi. portocaliu? stai ca m-ai pierdut ….
NOU
@ dorian
esti prost rau coane. prost rau. mai ai si impresia ca esti destept.
de ce sa-ti dai tu cu parerea despre citi bani si-a luat piticu? de ce sa-ti dai cu parerea de interesele lui sov? de ce sa-ti dai cu parerea despre licitatii si contracte? la cite licitatii ai participat tu in viata ta? ai idee cu ce se maninca treaba asta? ai idee ce e un caiet de sarcini si cum se poate face astfel incit sa cistige cine trebuie?
NOU
@Arhi – Bineinteles ca nu pot participa eu la asemenea licitatii. Ar fi si culmea. Sa participe agentiile mari, asa cum e si cea care a castigat(cu pretul cel mai bun, repet). A castigat cumva o firma de-a lui Berceanu/Videanu/Cocos, sau nu stiu eu de fapt cine e in spatele lor? 🙂
Da, corect ar fi sa se retraga o MARE parte din suma. Dar… 🙁
NOU
@PCH – Mersi pt. aprecieri. Esti deosebit. Inca unul din gloata.
Intrebare: firma ce a castigat licitatia e cumva din clientela politica PD? A, nu??? Damn…ce pacat.
Stai jos, atunci si lasa retorica asta pt OTV.
NOU
www.hotnews.ro/stiri-esential-7644125-update-mdrt-cere-consortiului-thr-tns-explicatii-oficiale-privind-frunza-din-brandul-turistic.htm
“Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte.”
NOU
La licitatie au participat 13 firme sau grupuri de companii, iar pe langa THR-TNS, in finala au ajuns si asocierea TBWA Bucuresti SRL – SC GFK Romania SRL cu aproape 1 mil. euro, urmata de asocierea Saffron Brand Consultants SA- Brandient Consult SRL -Acacia Avenue Limited, cu 1,6 mil. euro.
800.000<1.000.000<1.600.000
NOU
dorian
dar de unde stii tu ca nu e din clientela pdl? de unde stii tu cum s-au derulat treburile? de unde stii tu ca, de exemplu, exact pentru a evita discutii, s-a ales o firma internationala care sa cistige licitatia urmind ca lucrarea sa fie subcontractata unei firme de apartament care a dat cu mucii in fasole pt ca dupa scaderea comisionului nu au ramas bani decit pentru angajat idioti?
pai atunci, daca tu nu cunosti chestii d-astea, pai nu mai bine te abtii de la interventii? nu mai bine iti dai cu parerea despre alte lucruri?
NOU
dorain, corec t, doar ca saffron nu venea cu logo cumparat de pe istock
NOU
ce nu inteleg eu e cum s`a ajuns la aceasta suma imensa pentru un logo.
NOU
Si..se schimba ceva, sau ramanem asa cu juma’ de frunza?
NOU
si de ce crezi tu nenea Arhi, ca o intereseaza pe tanti Udrea? Contractul e semnat, campania lansata, de acu` asteptam urmatoarea campanie si o sa fac eu un logo cu Arcu` de Triumf si o sa il vand cu 15 milioane de lire sterline, euro se duce la vale!!!
NOU
Domnilor, mai luati in calcul si urmatorul aspect deloc de neglijat:
Leon cel Treaz comenteaza pe Blogary.ro
NOU
He he, misto de tot, gupi. Deci bananieri cu acte in regula 😀
Atat timp cat se vor da contracte “pe sub mana”, asa cum se dau in tara asta, vor iesi rahaturi din astea. Stiu in Timisoara cum se castigau licitatiile de genul asta si cum se stia “din interior” cine si cum merge. Si cum, dupa ce “castiga” licitatia, firma respectiva cerea altor 2-3 similare o contra-oferta cu un pret putin mai mare, pentru ca la “dosar” sa apara ca au participat si ele, desi nu era cazul. Am refuzat eu acum 3 ani o asemenea magarie, spunandu-i individei ca, daca are chef de oferta mea, ne intalnim la licitatie, nu ii acopar eu mizeriile. Sunt altii insa care trimit oferta in cauza si celor care au organizat “smecheria” nu le mai pute nimic ca, la orice ora iti arata ca “dar si alte firme au participat si, uitati, au avut o oferta mai proasta”.
Sunt convinsa ca exista destui creativi in Romania care ar fi facut treaba ca lumea. Avem totusi studiouri de design BUNE, nu doar hoti de pe stockphotos. Ma gandesc ca erau in stare sa traga un logo mai decent, decat sa il copieze de pe stockphotos.
Dar astia nu au loc, pentru ca probabil nu s-ar murdari cu Udrea si altii ca ea. Vai de capul nostru.
NOU
Un alt aspect: ROMania…Asa e scris pe logo…Probabil s-au inspirat de la ciocolata ROM sau….
NOU
Vai de noi.Totuşi,pentru doar o mie de euro făceam poze la frunze prin pădurile din apropiere,nu sunt ţări pe glob…
NOU
inca o cestiune minora: Saffron n-au fost suficient de buni pentru Romania, dar au fost alesi sa faca brandul turistic al Londrei.
NOU
Vorba lui Mos Califar, “spaniolii” aia cu directorul roman detin 32% din firma de sondaje a PD si anume : CSOP . Cam asta e circuitul banului in natura.
NOU
Arhi 🙂 iote un nou logo :)) irinafumarel.blogspot.com/2010/07/propunere-schimbare-brand.html
NOU
Udrea se lupta sa ajute tara si ce primeste in schimb??? batjocora??? nu va mai iubiti patria si asta e cel mai mare pacat pe care il puteati face, tarisoara noastra are ce arata intregi lumi si Udrea stie acest lucru! bravo ei!
NOU
haaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahaha
hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
haaaaaaaaahhahahahahaaaaaaaaaahahahahahahahahahahaha
NOU
:-)))))))))) TREBUIE sa fi scris la misto. Nu se poate altfel. :-)))
NOU
PWND!
NOU
Oana traieste pe alta planeta sau in alta tara…dar sigur nu in Romania…Udrea a consumat milioane de EURO sa faca un brand din tara asta si sa promoveze un turism anemic, fara infrastructura, fara conditii…Concluzia este ca turistii n-au venit, iar cei care au venit si-au bagat ceva in Romania. Banii s-au dus acolo unde a trebuit din punctul lor de vedere…Romania a ramas fara brand, fara turisti si fara bani:).
NOU
@PCH – Important e ca tu le stii pe toate, si vezi conspiratia si adevarul dincolo de comunicatele oficiale. Adevarul e ca eu nu le stiu pe toate, eu imi dau doar cu parerea, spre deosebire de restul expertilor de pe Arhiblog.
Si daaa…si stim noi ce-ar fi facut Saffron sau mai stiu eu cine(care ar fi cerut SI mai multi bani…dar nu conteaza acum asta). Pe noi ne revolta si 1000 de euro daca nu ne intra in buzunarele noastre. Mda.
Daca era o vorba de o companie anonima…saream si eu cu gura.
Saffron a facut brandul Londrei. Bun. Astia in schimb au facut brandurile Spaniei, Greciei, Argentinei. Tari, nu orase. Sunt mari, mai…hai sa fim seriosi.
Dar da, logo-ul e clar inspirat din celalalt. Putin spus inspirat.
Eu nu mai zic nimic, ca sunt singur. Din nou. 🙂 Asta e, m-am obisnuit.
NOU
Traiasca Agathon, oricum! Ministrul legendar, prietenul vostru din PSD. 😉
BBL, plec la Dracula Park.
NOU
dude, nu mai vorbi prostii, ca eu nu sunt pesedist. e totally lame sa o dai in de-astea
NOU
dorian
bai cap de creta, cum crezi ca o agentie care se descurca binisor pe piata de a facut toate tarile alea isi da cu stingu-n dreptu’ copiind frunze de pe google? esti idiot? ai idee ce protocoale de copyright exista intr-o agentie de asemenea importanta? logo-ul nu e facut de aia!!! a fost subcontractat catre niste panarame retarde din ro! numai numele e al lor. atit! tocmai ca sa pacaleasca juvenili ca tine care maninca tot ce zboara.
auzi…comunicate oficiale… baga-te bre la somn ca esti prea obosit pentru discutii d-astea.
NOU
Nu este nici o noutate. Am postat un ,,infern,, de erori apocaliptice pe langa care frunza Udrei este un ceai de slabit… Enjoy
NOU
daca un om isi scrie inclinatia, nu inseamna ca o si are :))