Am condus, în cei 23 de ani de când am permis, o sumedenie de tărăboanțe cu roți, unele mai bune, altele mai tigăi, inclusiv bemveuri, am condus dacii de am suflat în jiglere până mi-am scuipat plămânii, am condus Hummer, privind cum se golește vizibil rezervorul. Nu am condus niciodată mașini de lux, Lamborghini, Ferrari, chestii de astea.

Dar am observat că mașinile îți plac în funcție de vârstă. Când mi-am luat permisul, îmi plăcea orice mașină, doar să o conduc. Prima mea mașină a fost o Skoda 120L, modelele acelea cărora dacă li se rupea planetara, pleca roata cu totul. Și puneai benzină cu ulei în rezervor. Chestii adânci.

După aia mi-au plăcut mașinile mici, de viteză. Bine, nu le aveam, dar îmi plăceau și mă plimbam de fiecare dată când aveam ocazia. Pe la 28 de ani au început să îmi placă chestiile mai sedan, când am condus primul model de Volvo S40, o bijuterie de mașină.

Acum, la 45, conduc o Honda CRV și realizez că niciodată, cât timp voi mai avea dreptul la condus pe drumuri publice, nu o să îmi mai cumpăr o mașină care să nu fie SUV. E imposibil, nu ai cum, poziția la volan, înălțimea pe șosea, vizibilitatea superioară din toate punctele de vedere, siguranța sporită, confortul și spațiul, totul este fix așa cum îmi doresc în acest moment al vieții.

Dacă nu mi se schimbă situația financiară și nu o să îmi permit Toyota Landcruiser, următoarea mașină va fi un Touareg.

Also, remarcați ce abordare stupidă au pe online cei de la Volkswagen. Intri pe toyota.ro din google, căutând Landcruiser. Pe prima pagină, la vedere, modelul și prețul de bază, așa cum e normal. Intri din google pe volkswagen.ro, pe Touareg. Primești, la vedere, mumu, ai tururi, optionale, configurari, contactează un dealer, toate prostiile. Nu, nu ai prețul pe prima pagină, la vedere, pentru că ei se bazează pe guralivitatea celor de la dealer, deși tu poate vrei să vezi, la ora 2 noaptea, cât costă un rahat de touareg, dar nu poți, pentru că cineva din grupul Porsche s-a gândit că situl nu trebuie să fie util, ci doar un labirint.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Eu nici nu ma obosesc sa intru pe site-ul direct, sa vad cat costa. Tot din cauza asta.
    Ma uit pe Autovit sau pe Mobile, dau selectare dupa an si asa aflu (orientativ) cam cat costa masina respectiva, noua.

    • #2

      On topic, ca am uitat sa zic: si mie tot SUV-urile imi plac. Visez la o Mazda Cx-5. Ar fi trebuit sa o am, dar pandemia mi-a sugerat ca nu e cazul de facut arogante in vremuri tulburi.
      Macar am inlocuit manuala cu o automata. Si am incalzire in scaune. De cand a venit frigul, mama cum e, nici sa n-apuc sa plec cu masina din pacare si sa am caldura la kurrr. Era frumos sa am si in volan, dar aia e…
      Macar atata bucurie sa am si eu :)))

  2. #3

    Boss, tu bani de Landcruiser ai. Doar ca nu de pe Toyota .ro…
    Tre sa fii nebun sa cumperi o masina noua, facuta pentru offroad si s-o conduci pe strada fara sa dai cu ea de copaci, ca te-ar busi plansul.
    Las-o s-o rodeze nitel un nene cu nevoi de compensare, si ia-o cand e numa buna de cocotat pe suspensii si dat pe coclauri la ura.
    Numazic.

    • #4

      :)))) Cu alte cuvinte: maestre, stai un pic, aproape ca aveai o scama pe palton.

  3. #5

    Inseamna ca n-ai condus camioane pana acum :)))

    • #6

      niciodată…

    • #7

      Trebuie sa conduci macar o data, ca experienta. Si mie mi plac SUV urile si masinile cu garda inalta, dar cand am condus un camion a fost momentul cand m am simtit cu adevarat king of the road, cum zice si jocul

      Pacat ca tirurile nu sunt masini de familie :)))

    • #8

      mi as fi dorit sa conduc, dar șansele sunt minime

    • #9

      youtu.be/JrHDeSMvnt4

      Dacă n-aș avea ce face cu banii, aș lua ceva de genul așa, pentru 2-3 luni.

      E absolut stupid și cretin, n-are nici o logică, dar nu știu, pare interesant :))

      @Irod e pe platformă de camion 7.5 tone deci aproape tir de familie:))

    • #10

      Da, e cam complicat daca n-ai permis, dar nu asa complicat daca ai ceva cunoscuti care vor sa ti faca ziua mai frumoasa, si un drum foarte slab circulat 😀
      Nici nu stii cand se iveste ocazia!

  4. #11

    Benzina cu ulei nu era la Trabant?

  5. #12

    Idem!
    Acum am luat o masina relativ ieftină pe care o recomand cu caldura !
    Fiat Freemont 2.0 D la 175 de cai, automata!
    Motor foarte fiabil ( e pe Alfa, Fiat , Opel, Dodge si Chrysler), cutie de Chrysler, șasiu de Dodge.
    Absolut toate opțiunile imaginabile pe ea si mai are si șapte locuri.
    E din 2017 si a fost in jur de doișpe mii
    Stiu ca pe aici se conduc doar firme celebre si Fiat e o firmă de kkt, dar inainte am condus fara probleme un Citroen Berlingo care m-a cărat perfect pana la 300000 si funcționează perfect si la noul proprietar

  6. #14

    Heheee, avem ceva in comun maestre! Si prima mea taraboanta, cumparata si intretinuta (a se citi, depanata) zilnic din bani facuti de mine a fost tot o skoda 120L, mushtar la culoare.

    Umilinta suprema a fost prin ’91 cand am reusit sa blochez intersectia de la universitate in miezu’ zilei ca acolo m-a lasase Mushtar, scuipand ulei peste tot…
    Aveam portbagaj pt vreo 2 sacosele. Restul era ocupat de ingredientele indispensabile deplasarii: lazi de scule, salopeta mecanic, 2 peturi cu apa pt radiator, 2 litri ulei, sufa, etc.
    Tot cu ea am luat prima amenda: pt incadrare pe banda gresita in griatoriul de la casa scanteii. Nu cred ca mai exista azi o astfel de contraventie in codul rutier…
    Si primul accident: mi-am luat-o din spate de la un taximetru…incredibil de rezistenta tablaria pe Mushtar.
    Am vandut-o prin ’93 cu echivalentul a vreo 20 pranzuri la Shorley…
    Pe urma ca la fete, au fost multe, niciuna claudia schiffer, dar mi-au placut toate si ne-am bucurat de fiecare kilometru.

  7. #15

    Aproape toți fac așa. Nu-ți dau nici o urmă de preț. Dă-mi datele tale să-ți fac o ofertă.
    Ideea cu Autovit merge de cele mai multe ori, dar mă calcă pe nervi când caut ceva SH cât mai nou că poluează căutările.

    • #16

      Pui km minim 20.000 – 30.000 si rezolvi problema. Tot asa scapi si de smecherii care in loc sa treaca 250.000 km cat are masina ei pun 250, sa iti apara gioarsa lor in cautari.

  8. #17

    Nu nu nu, deci nu. Pe langa faptul ca e VAG, Touareg e unul dintre cele mai mari money-pits din cate exista. Si asta o aud de la oameni cu asa ceva. Si nu neaparat din cauza fiabilitatii, care oricum nu e grozava, ci din cauza costurilor de intretinere, solutiilor tehnice complicate si asa mai departe.

    Daca ai inceput pe japoneze, mergi inainte tot asa, ca faci bine.

    • #18

      A doua si a treia generatie sunt in regula. Cel putin cele 3.0 tdi.

    • #19

      Chiar mă interesa și pe mine un Touareg, ceva din 2015 încoace, cel cu facelift.

      Sunt curios ce înseamnă costuri mari? Dacă nu sunt probleme de fiabilitate atunci ce? Că e 1500-2000 ron o revizie? Aia e de așteptat. Că e 8-900 ron in cauciuc? Păi eu dădeam 500 pe cele de la sedan oricum, nu ar fi cine știe ce.

      Motorul ăla de 3.0 am înțeles că e cel mai fiabil de la ei, și configurația aia de 265 cp cu 1 singur turbo e cel mai ok.

      Eu mă gândesc ceva cu km rezonabili ca să fie vandabil după 2-3 ani. Fac km foarte puțini, fac naveta pe jos mai mult doar în weekenduri. Dar de când cu copil vreau ceva de genul.

      Da, știu că nu am nevoie, știu că și un sedan ar fi ok, dar e vorba de strictă preferință personală subiectivă 🙂 Ce să mai zic că luam și Cayenne in calcul pe ideea că e mai vandabil.

  9. #20

    @cetin de la baiatu cu topoare citire stoc.volkswagen.ro/ (daca vrei skoda e stoc.skoda.ro, daca vrei audi e stoc.audi.ro/ daca vrei seat e stoc.seat.ro/).

    Spre deosebire de alti producatori unde ai 2-3 niveluri (poate 5 la unii) de echipare cu maxim 2-3 chestii extra, aici pornesti de la o masina de baza de, sa zicem, 20k euro si cand termini cu bifatul sari de 50.000. De euro 🙂

    • #21

      M-a marcat odata un configurator din asta VAG, pe vremea cand se vindea Phaeton. De curiozitate dau sa configurez unul. Cea mai smechera versiune.
      Si ma uit prin optiuni. Soc! Torpedou refrigerat era extra!!! In conditiile in care la Megane e standard. Puii mei, e o ramificatie in plus pe conducta de AC! Si ei vor bani in plus. La masina de zeci de mii de euro. Si cireasa de pe tort? O puteai lua doar la pachet cu nu stiu ce chestie pentru schiuri. Complet aleator. Si penibil.

    • #22

      @Zarax ciudat… la mine la Octavia (ambition, nivelul de jos) cotiera e standard si mai e si refrigerata :)))

  10. #23

    Gasesti preturile in configurator.

  11. #24

    cu un truck din ala american duci linistit un suv
    anyway, urmatoare masina e clar suv.
    inca nu stiu ce marca dar cel mai probabil japoneza

  12. #27

    De ce puneai ulei in benzina la Skoda aia? Nu avea motor in 4 timpi racit cu aer?

  13. #28

    Daca si Honda CRV mai este SUV.. crossovere toata ziua.

    • #29

      scoala romaneascacare creaza cititori. unde am zis eu ca honda e suv?

  14. #30

    Am avut ocazia sa testez diverse suvuri, nu prea m-a incantat nici unul, cred ca e chestiune de preferinte. Mie mi se par mult mai instabile decat o masina normala, in caz ca ai nevoie sa faci o manevra de evitare rapida sunt sanse mult mai mari sa o scapi in balarii (si cred ca orice sofer a avut de-a lungul vietii nevoie sa faca manevre de genul). Pozitia inaltata la volan clar tine iar de preferinte, nu pot spune ca simt nevoia sa vad toata intersectia de deasupra. Spatiul interior nu mi s-a parut mai generos comparand masini echivalente de exemplu touareg cu passat sau a6, in suv avand de obicei mai mult spatiu la cap, dar daca nu ai mai mult de 2 metri nu te incanta cu nimic. Din punctul meu de vedere sunt cvasi-inutile, cari mult mai multa greutate dupa tine si consumi mai mult pentru nimic. Singurul avantaj pe care il vad, in caz de coliziune intradevar un suv iese de obicei in avantaj.

    • #32

      Si eu zic ca e de preferinte pt ca toata lumea zice ca sunt eu cretina, dar cel mai safe ma simt cat mai lipita de sosea. Nu sunt sofer de sofer, dar din lipsa de bani si masina constanta pana la un punct, am tot condus ce-am apucat, asa ca acum mi-e usor sa conduc in fiecare zi alta masina si sa ma simt foarte familiara cu decorul :)). Suv-uri am testat ceva, am si condus unul zi de zi timp de cateva luni. Imi venea sa ma dau jos sa o las in mijlocul drumului, mai ales dupa ce faceam o depasire mai cu viteza. Mi se pare de cacat sa ma balangan ca un catelus cu cap detasabil la fiecare dambulet si sa simt ca se inclina masina la o curba mai in ac. :)) In toate masinile imi dau scaunul cat de jos pot, urasc sa stau cocotata.
      Da, esti mai vizibil cu un SUV si da, cu un X5 am putut sa intru mai usor in intersectii. Dar dupa un drum mai lung s-a dus pe autovit. :)) Never again.

  15. #33

    Dupa ce ma satur de CRV, tot la Touareg mi-e gandul. Sau Kodiak. Sau pe acolo. Ma rog, la mine idealul e G-Klasse, dar asta e o alta poveste.

    • #34

      da, nu mă gândesc la g clase 100.000 de euro mă depășesc

    • #35

      @cetin sa înțelegem ca 70k sunt mai aproape de realitate, nu? :))

    • #36

      da

    • #37

      Dap… Cu 30k mai aproape. Totuși cu 50-60k prea departe de cat sunt dispus sa dau – după ultimele evenimente vreau tabla multă însă nu vreau să imi para rău dacă mi se înfige în coastă o vacă cu cabină… ;))

  16. #38

    SUV sint instabile la viteze mari. Acum in Romania circulatul pe autostrada e mai rar dar in tara pinguinilor iarna de iarna vad suv-uri in sant sau cu rotile in sus in zone de curba. Centrul de greutate e cam sus.

  17. #39

    Total de acord. Tocmai am comandat un RAV4 Hybrid, dupa ce am vandut vechiul RAV4. Nu m-as intoarce niciodata la sedan-uri sau la cutie manuala.

  18. #41

    Fix la fel si aici. Noi ne uitam cu atentie la noul Tucson.

  19. #42

    Sunt instabile datorita legilor fizicii si in ciuda tuturor sistemelor de siguranta. Tot agregatul din spatele volanului are ultimul cuvant.
    Dupa multi ani de tractorit pe Land Cruiser diesel, pot sa zic ca masina asta m-a potolit, piciorul pe acceleratie e ca fulgul. La fel si pe frana. Cuplul ajuta la turatii mici. Actiunea soferului lina si anticipativa e de baza. Te educi simplu: cate minute/km poti conduce fara sa atingi frana sau numai prin actionarea cruise controlului? Recordul personal e de vreo 250km. E surprinzator cat de eficient (km vs timp) poti conduce cand nu te grabesti deloc dar nici nu franezi inutil si tii o viteza viteza moderata constanta din cruise control.
    Iar in teren rupe si in configuratii mai “civile”.

    M-am uitat la eventuali inlocuitori. Din ce se vinde prin Europa, inafara de LR Discovery 4 la vremea lui (5 nu mai e ce trebuie) si de Jeep Rubicon nu am gasit nimic care sa merite atentie. SUVurile sunt, dpmdv, cel mai prost compromis. Nici zvarluga de autostrada, nici utilaj de rupt drumuri forestiere sau Strategica. Fier mult si in general periculos daca te dai la el.

    Iar aglomerarea de electronica le face bunuri de (foarte) larg consum care in 3 ani si 100k km te lasa inevitabil dupa ce te-au tapat de o groaza de bani prin service-uri.

    Eu voi trage de Toyo pana ajunge de colectie. Eventual o sa adaug in garaj o electrica mica, ieftina si nepretentioasa (noua Dacie Spring?) pt drumuri urbane.

    Pana la urma, daca nu esti colectionar, masina e doar un utilaj care costa si atat.

  20. Avem landcruisere din alea la plantația unde dau cu sapa și toți șoferii se plâng de frâne, cică au discurile mici mici. În rest mie îmi plac, zici ca ești în locomotivă.

  21. Plm, mari am condus aici o duba de 3.5. Haios.
    In Costa Rica un pajero. Masina aia avea maxima de 80km/h, de acolo urca, dar încet. Dar, aia 80 ii prindea indiferent de cum arata drumul. Gauri? Rampa? Asfalt? Irelevant.