Se entuziasmaseră, înainte de crăciun, mulți poporeni, pe motiv că a intrat ASF în Euroins și vai, a rupt-o-n amenzi și iată cum lucrează statul pentru noi.
În primul rând, poate nu mai țineți minte cine e ASF, cu ce se ocupă, ce salarii au ăia de acolo, cine îi ghidonează politic și ce nu au făcut în ultimii 30 de ani, pentru că, de făcut, nu au făcut nimic. Și, deodată, brusc și fără preaviz, se mută în lupta cruntă cu asiguratorii ieftini? Nu pe motivele de care suferă toți, gen ai asigurare degeaba, că Euroins plătește când e lună plină și an bisect. Nu, ci pentru diverse nereguli white collar, ffff importante și utile la o societate pentru care 2.314.425 (doua milioane trei sute paisprezece mii patrusute douazecisicinci lei) reprezintă 0,1751% din cifra de afaceri.
Second, crackdownul ăsta pe singura societate care vindea RCA-uri ieftine este, vizibil, o manipulare a pieței în direcția eliminării complete ale acestora și a ridicării pragului spre media europeană, care este mult, mult mai mare. Desigur, oferă și alte servicii acea medie europeană, dar la noi e vorba de cine fură mai mult.
Dacă aveți dubii în direcția asta și încă nu v-ați schimbat RCA-ul, când o să o faceți, o să vedeți că va fi aproximativ dublu.
NOU
bifat dublu, iar așa brusc dintr-o dată … serviciile cu siguranță vor scădea și mai mult calitativ
NOU
Nu știu ce vrea și ce face ASF, eu știu ca anul ăsta RCA m a costat 350 lei iar pentru la anul, aceeași mașina, bonus maxim, cea mai ieftina oferta primită este de 1 200 lei.
Mi se pare enorm, prea mare saltul.
NOU
Străinezii plătesc bine scoaterea autohtonilor de pe piață.
NOU
A nu se intelege gresit – perfect de acord ca exista manipularea pietei, ca asigurarile (la noi) sunt o japca pe fata si o bataie de joc cand se pune problema sa decontezi ceva, orice. Si (cel mai) de acord cu faptul ca ASF e degeaba.
Dar mai sunt niste nuante ca de exemplu ce se vede in foto: clasa de bonus/malus – B3 – asta ESTE pe bune o explicatie pentru cotatia de pret. Nu am idee cat a fost clasa de bonus/malus in anul precedent dar la un B7/8 pun pariu ca pretul era undeva la 30-40% fata de oferta de la B3.
Eu am avut B8 (>15 ani fara accident) si pentru un accident facut de sotie (intamplator cu masina care e pe numele meu) am fost retrogradat la B6 si am revenit la B8 dupa 2 ani tot pentru ca nu am mai avut evenimente. In primul an (B6) am avut cotatii pe RCA cu 100-150% mai mari, in anul 2 (B7) gen 75-100% mai mari fata de anul de referinta. Si la mine a fot o retrogradarae de doua clase, B8-B6-B8, nu vreau sa stiu cat era daca ma duceam la un B2-3.
Vizavi de preturi si “trendul” de e se alinia la media europeana, asta e o ticalosie jegoasa. O sa vin, din nou, cu intrebarea bine-bine si salariile astora de PLATIM RCA sau alte asigurari? Ca nu am o problema sa dau 1000E/an pe RCA daca salariul meu ar fi, sa zicem, 2-3000 E/luna.
Aici e, de fapt, problema reala in toate domeniiile – nivelul de trai aka “sclavia moderna”. Daca “jucatorii” sunt ticalosi – astia cu asigurarile si bancile sunt CEI mai mari ticalosi – nu exista decat doua variante: UNU – guvernul intervine si indreapta lucrurile sau DOI – incep mizeriile (e.g. – masini “pa Bulgaria”) si ne ducem pe pwla.
Vrei sa scapi de poluare dar masinile electrice sunt de 3-5x mai scumpe decat masinile termice noi. O sa ramanem cu SH-uri Euro 2-3 de >10-15 ani vechime.
Vrei sa ai asigurari civlizate/servicii OK dar pui preturi la nivel de UE in timp ce platesti salarii 5-10x mai mici decat in Germania/Franta/Italia/Austria/etc.
Vrei sanatate/pensii (care se platesc din taxe/impozite) si te intrebi de ce nu ai bugete rezonabile in timp salariile pe care le impozitezi ca sa aduni banii sunt de 5-10x mai mici decat in UE.
Good luck!
Intrebare pentru GroupAma / Alianz / Generali sau alte multinationale de asigurari (cam toate, de fapt) – cu cat va platiti voi babaieti angajatii? La fel ca in Franta/Germania? Daca raspunsul e NU, pai ASF-ul/Guvernul ar trebui sa va fwte cu pwla innodata si fara alifie pana vomitati daca mai deschideti gura sau incercati sa manipulati tarifele.
Dar, revenind la inceputul discutiei … ASF e degeaba asa ca o sa se rezolve fix nimic.
NOU
e bonus malusul meu. cand iti schimbi masina, pierzi kktul asta, iar eu oricum nu tin mașini peste 3 ani. nu am avut niciodata accident din cauza mea. anul trecut a fost mai jos
NOU
Uite ca asta nu stiam – asta cu “pierdutul” bonus/malus – dar e inca o dovada a ticalosiei asiguratorilor si a durerii-n cur a autoritatilor.
Am auzit – nu am avut ocazia sa verific pe pielea mea – ca in tari gen UK, RCA-ul e “pe persoana”. Adica MASINA nu are RCA. TU ai polita ta si asta te acopera indiferent ce vehicul conduci, faci beleaua, tu esti vinovat, plateste polita TA. Si la final de an ai o discutie cu asiguratorul tau in care se “negocieaza” in functie de istoric. Mie asta mi se pare corect, ca doar nu face masina accident sigura, ala de conduce face/nu face beleaua.
Daca eu am 2-3 masini, platesc practic de 2-3 ori un risc care NU POATE fi multiplicat simultan deoarece inca nu exista o metoda sa conduci 2 masini simultan. Asa ca marti, ora 12:00 cand eu merg cu masina 1, asiguratorul incaseaza degeaba RCA-ul pentru masinile 2 & 3 pentru un risc care NU EXISTA. Deci ….
Doar ca RO = tara bananiera … csf/ncfs.
Sunt convis ca nu poate fi chiar asa de simplist cu zic eu, dar ideea cam asta ar fi.
NOU
eu in 3 ani abia ma obisnuiec cu masina!
NOU
Senior, nu se pierde nimic când schimbi mașina. Eu am avut din 2008 până în 2015 o masina, in 2016 alta, in 2018 alte două. Am bonus maxim (b8) pe ambele mașini cumpărate în 2018. În toată perioada asta nu am avut niciun incident din vina mea.
NOU
iti zic eu ca se pierde. mai ales cand masina e pe firma. asta am uitat sa specific
NOU
Crypto – in UK nu este chiar asa. Polita combina persoana si masina pentru ca sunt criterii de varsta/experienta pentru a conduce masini cu motoare mari. Pe asigurarea ta mai poti adauga soferi, daca vrei, dar si aici intervin criteriile de mai sus.
Daca iti cumperi o a doua masina, trebuie sa faci alta asigurare. Si la final de an iti da automat bonusul daca nu ai apelat la asigurare.
NOU
@Sagi – sunt constient, am si zis asta, povestea cu UK e din auzite nu proprie experienta. Dar clar e in diectia in care platitorul este direct responsabil vizavi de subiect. Si probabil ca se vede clar in preturi – daca o asigurare medie e 1000E iar tu ai 3 accidente pe an, pai o sa iti tot creasca. Dar, daca am 5-10 ani fara accident, e la fel de NORMAL sa scada.
E clar ca nu poate fi “simplu” dar, in final, asigurarile sunt chestii matematice/statistice si de-asta orice factor care influnenteaza treaba se poate masura si adauga in formulele de calcul.
Am dat exemplul meu – accident (alta persoana dar masina mea) si eu am fost penalizat. In conditiile in care am delcarat accidentul, am facut toate hartiile, am procedat 100% legal. Cand m-am trezit retrogradat de la B8 la B6 mi-am intrebat broker-ul de ce. Omul a zis ca asta e regulamentul aprobat de ASF. I-am spus ca NU EU am fost la volan si nici nu am avut legatura cu incidentul, nu inteleg de ce sunt EU penalizat. App, sotia, cea care a facut accidentul, a ramas cu clasa B8, no pb. Eu cu B6 in primul an, B7 in anul 2 si abia in anul 3 inapoi la B8.
Broker-ul mi-a zis sa depun o sesizare la ASF, la care nu va raspunde nimeni/nimic. Si apoi imi ramane doar varianta instantei … LOL.
Plus, am zis OK, asta e regulamentul dar DE CE o retrogradare e cu 2 CLASE deodata dar revenirea la B8 se face maxim 1 clasa/an si DOAR daca nu mai apare ceva? E definitia clasica de clauze dezechilibrate intr-un contract comercial. Chestie care, daca imi aduc eu bine aminte de niste principii juridice, ar duce automat la NULITATEA respectivului contract, doar ca … asta se poate doar in instanta. Aici ar trebui sa faca ceva ASF-ul, sa verifice contractele/politele si sa anuleze astfel de clauze, sa nu fie obligat clientul sa mearga in instanta pentru orice problema. Ca de-asta iti rade in fata orice coclete interlop si-ti zice “da-ma in judecata daca nu-ti convine!”.
NOU
#Arhi,
Da, se pierde cand treci de la a-ti conduce (aceeasi) masina de pe PJ pe PF pt ca asigurarea este pe proprietar care o data e PJ, apoi PF. Asa am patit si eu, asigurat Allianz pe PJ, vreo 3 masini in decurs de 15 ani. In anul 16 am trecut masina pe PF brusc am luat-o ca bibanu’ de la B0. Nu mai zic ca CASCO a crescut cu vreo 80% atunci si RCA s-a facut x2.2.
Tu ca individ, sofer al aceluiasi vehicul cand era proprietatea PJ, nu existi pt sistemul de asigurari si intri in sistem pe pozitia B0 la prima asigurare in nume propriu, ca proprietar.
La schimbarea vehiculului de catre acelasi PF nu se schimba clasa B/M a proprietarului PF.
Firesc este ca orice asigurare sa fie pe vehicul, nu pe proprietar si sa o poti opri/porni online atunci cand nu folosesti vehiculul o perioada mai lunga, ca sa nu platesti inutil.
PS: vad ca unii cred ca asigurarea are legatura cu salariul asiguratului. N-are. Are legatura cu costul reparatiilor in tara respectiva si incidenta daunelor. Asa ca uneori este justificat sa platesti mai mult in RO decat intr-o tara civilizata pentru ca costul reparatiilor o fi mai ieftin cu 25% din cauza de manopera dar pretul pieselor e mai mare in RO (volume mici marje mari) iar incidenta daunelor e de multe zeci de ori mai mare ca in vest.
De aceea a-mi asigura un 3.0L in vest e mai ieftin decat in RO.
Ceea ce nu exclude lichelismul profund al inutililor ASF.
NOU
@Crypto – o cunostinta a avut 3 accidente destul de minore intr-un an (da, stiu, i-as fi luat carnetul de mult :)) si plateste acum £1200 pe an pentru motor de 2000.
Asigurarea de aici iti acopera inclusiv lucrurile personale afectate de accident (telefon, ceas, alte bunuri de prin masina).
In Romania inca este prea multa birocratie si legi interpretabile ce le permite sa faca ce vrea pla lor. Si nici nu-s controlati. Si daca sunt ca se pune presiune, dau bani de seminte.
NOU
@Flavius
Asigurarea e pe mașină, nu pe șofer ca la jenghizi…
NOU
“Euro 2-3 de >10-15 ani vechime”? Dă niște exemple, sau e ca să iasă retorica pesedizdă “Am fost zugrav de case român, domn’ judecător… Dac-am văzut că mă omoară concurenţa străinilor”. Boss, parcă nu aveau ce căuta pe aici vitele de la pesede…
NOU
@Arhi: Bonus malus, ne-bonus malus… pe scurt s-au dublat in mai putin de 4 luni. Am facut asigurare pe emag la Growe in august – 545 lei, cu clasa B8. Fac simulare acum pe emag pentru aceeasi masina – 1052 lei.
NOU
92.36e pe trimestru. 1.5 diesel euro6. Belgia. Nu e departe deloc..
NOU
Oare ce o sa se intample cand si astia de cer o poala de bani pe asigurare vor intra in faliment. Ar trebui sa avem posibilitatea sa ne facem asigurari direct la ASF. 😀
NOU
1500 lei ?? Au si ei nevoie de bani ? Dau £150 pe an, motor 3200, cu 4 ani fara accident si poti sa transferi bonusul cand iti schimbi masina.
NOU
Acum o luna am platit dublu fata de toamna trecuta pentru o masina. Pentru cealalta deja pretul e la x2.5 fata de primavara, iar pana in aprilie ma astept la x3. Interesant va fi ca in continuare asigurarile vor fi o gluma si o mare bataie de cap, chit ca vom plati si 5000 lei/an.
NOU
Si vin Costel, necajitul satului, si spun ca am facut RCA de la 1 ian-31 dec 2022 la Euroins…
NOU
Foarte bine ai facut. De cand exista optiunea de decontare directa, chiar daca lovesti pe cineva, nu poate sa te injure ca ai fost zgarcit si ai ales cel mai ieftin asigurator.
NOU
Nu stiu ce e aia, dar daca spui ca e de bine, am incredere. Oricum m-a durut si asa la buzunar, dar daca trebe, trebe.
NOU
Decontarea directa permite asiguratorilor sa se inteleaga direct intre ei, fara sa te mai puna pe tine pe drumuri.
NOU
Asa am patit in septembrie sa ma pocneasca in trafic o domnisoara cu asigurare la City Insurance, fix cu 2 saptamani inainte sa intre in insolventa. Noroc ca aveam asigurare la Asirom cu decontare directa.
NOU
Ar fi super să plătesc dublu, că în mai 2021 am dat 500 lei la Allianz, că acolo am și Casco.
Scade Casco, că mașina face 7 ani, creste rca-ul, tot pe acolo sunt.
Dar acum o să merg la brokerul meu la care mergeam înainte de pandemie, în mall, și aleg cea mai ieftină asigurare.
NOU
Mai am valabilitate la City pana in August. Muahaha!
NOU
Nu fi și prost și fudul că nu ai asigurare la City până în august.
Ai asigurare validă 90 de zile de la data hotărârii judecătorești definitive care să declare deschis falimentul City Insurance. Și pe 12 ianuarie ora. 12.00, pare că se vor alinia astrele să fie data, după termenele din 13 octombrie și 17 noiembrie.
NOU
O sa fiu avocatul Diavolului, dar preturile alea foarte ieftine practicate ani la rand de catre City sau Euroins nu erau sustenabile.
Ei le tineau jos in mod artificial, ca sa poata vinde cat mai mult, cat mai rapid, pentru cashflow. Si tot s-au dus in cap, pentru ca nu era ce trebuie.
Preturile reale sunt cele de azi, si cum aveau Tiriac, Generali, Groupama, etc. si inainte.
Da, stiu, romanii nu isi permit RCA-uri atat de scumpe, dar tot asa nu isi permit nici masini decente ci doar cazane de pana in 4000 de euro, cu 15-20 de ani vechime.
Problema nu e daca Cetin sau Dragos isi vor permite sa cumpere RCA-uri la pretul real si cinstit, ci ca probabil 50% dintre soferii romani nu isi vor permite.
Ceea ce va duce la situatii in care te loveste unul din asta si ii sugi pula, ca n-are RCA, sau sta pe numere de Bulgaria.
Ia si da-l in judecata, i se anuleaza permisul, i se ridica placutele, dar dureaza cu lunile, si tu nu ai timp de drumuri la judecata, cu masina nereparata sau reparata pe banii tai.
PS. Eu sunt pe B6, ca am masina actuala doar de 3 ani, o alta prostie, ca in tarile cu apa calda RCA-ul se face pe sofer, nu pe masina. Dar te si ustura la buzunar.
Pe B6, azi as plati 877.16 la Euroins pe 6 luni, fara decontare directa.
La Groupama deja sare la 1487.99.
La Generali ar fi 1591 lei.
Cum spuneam, 1500 de lei pentru B6 ar fi pretul corect, si ma astept sa ajungem acolo in maxim 6 luni.
NOU
eu nu am zis ca preturile sunt incorecte, ci ca ASF sunt porci si de aia se misca de pe cur, nu pentru ca ar fi niște eroi.
NOU
Din punctul meu de vedere problema este la modul următor – asigurarea RCA are rolul de a plăti daunele in caz de accident.
Chiar daca ai un Matiz și ești platit cu salariul minim pe economie dacă lovești un Mercedes piesele pentru Mercedes costa la fel și în România și în Marea Britanie, deci asigurarea nu poate să coste in România de 8- 10 ori mai putin.
Este adevărat că în România sunt diverse probleme in diverse domenii și e foarte ușor de arătat cu degetul diferite nereguli, însă uneori trebuie sa vedem problema in ansamblu – cel puțin în domeniul asigurărilor suma încasată de asigurator trebuie sa îi permită să plătească daunele mașinilor, despăgubirile victimelor, cheltuielile sale (salarii, taxe etc.) și să îi rămână și un profit, că de aia face afacerea respectiva.
Ori pe măsură ce oamenii au mai mulți bani sunt mai multe mașini noi, adică valoarea medie a daunelor creste – deci cum ar putea ca prețul asigurării sa rămână neschimbat ???
Pe de altă parte văd că toată lumea considera normale preturile la asigurări în Marea Britanie (de ex.) care sunt foarte mari
Acolo de ce sunt foarte mari iar în România ar trebui sa fie de 8-10 ori mai mici ??
NOU
Povestea asta cu Marea Britanie si asigurari de 8-10 ori mai mari nu este chiar adevarata. Confuzia apare de la faptul ca la ei esti oarecum obligat sa optezi pentru o asigurare de tip comprehensive (adica un fel de Casco + RCA).
Si da, aceasta este mult mai scumpa decat un RCA din Romania, dar in acelasi timp este mai ieftina decat combinatia Casco + RCA. Uite aici niste tarife medii de la finalul anului 2020:
www.moneyadviceservice.org.uk/blog/what-is-the-average-cost-of-car-insurance
Si da, piesele de schimb pentru o masina sunt aproape la fel in ambele tari, dar:
– manopera si chiria spatiului in care isi desfasoara activitatea service-ul sunt probabil undeva pe la jumatate;
– valoarea medie a parcului auto din Romania este mai mica (masini din game mai ieftine si cu vechime mult mai mare); asta inseamna ca si costul mediu pentru reparatia acestora este mai mic;
NOU
In materie de asigurari se poate compara cel mai bine nivelul de civilizatie la care a ajuns Romania.
In UK criteriul principal pentru asigurare este pretul. Toate firmele de asigurari ofera un standard minim. De ce-ai da bani in plus ca sa respecti legea (facand asigurarea obligatore pentru daune facute altora la o firma “mai buna”)?
Ai facut accident din vina ta, ii spui pagubitului cu cine sa vorbeasca si gata. Case closed.
Mai jos sunt cateva chestii care pentru individul obisnuit din Romania o sa dea de gandit; insa daca vrem civilizatie o sa ajungem si acolo la un moment dat:
Firmele de asigurari sunt foarte meticuloase in a cauta un motiv sa nu plateasca:
Ai facut modificare la masina (gen: tunning, jante, suspensie “sport”, xenon, folie, senzori de parcare, abtibild cu gay pride) si nu ai declarat-o, asigurarea nu plateste; pagubitul ia banii de la tine.
De unde deduci ca modificarile alea declarate costa (si) la asigurare si mai bine nu le mai faci.
Ai mers de la sediu la client si n-ai declarat ca folosesti masina “for business” – Asigurarea nu plateste. Declari scopul in care folosesti masina. Uber e mai scump decat plimbat amicii.
Declari si “estimated mileage”.
Declari cine mai poate conduce masina: daca un alt sofer face accindent el va plati mai mult pentru toate asigurarile lui (ca o sa declare ca a facut un accident) si asiguarea pentru masina da va creste.
In principiu (daca nu esti tanar) asigurarea ta iti da dreptul sa conduci o alta masina cu acceptul proprietarului dar nu una inchiriata (de exemplu a unui amic, caz in care asigurarea ta plateste doar daunele catre terti, amicul tau face claim separat pentru daune la propria masina)
Orice incident trebuie (si este) declarat: Gen: ti-ai gasit masina zgariata in parcare: esti obligat sa anunti asiguratorul (si treci la clasa de risc mai mare). Singura situatie in care nu anunti asiguratorul e cand ti-ai zgariat masina singur in curte si poti s-o repari singur. Dacă te duci la un tinichigiu sau dacă accidentul a fost filmat de camera primariei, incidentul “există” si nedeclarat insamnă tentativa de fraudă.
Incidentele nu sunt in baza de data a asiguratorului ci una nationala. Singurele incidente care sunt tratate “light” de asigurator sunt cele pentru reparat/inlocuit parbiz ciobit.
Depasirea vitezei (o data in ultimii 4 ani) inseamna cresterea primei cu vreo 20-30%. Depasirea vitezei de 2-sau 3 ori e foarte scumpa.
O categorie speciala de incidente sunt cele denumite “write-off” (dauna totala). Asiguratorul te anunta ca dupa evauarea lui reparatia masinii costa mai mult decat toata masina.
Sunt mai multe tipuri de wtite-off:
A-asiguratorul interzice repunerea in circulatie si refolosirea oricarei parti (de exemplu dupa incediu)
B-asiguratorul interzice repunerea in circulatie dar unele parti pot fi refolosite (de exemplu dupa inundatie).
In cazurile aste nu mai vezi masina.
S- daune structurale (dupa reparatie masina trebuie re-omologata – ceva echivalent cu RAR). Structura este verificata iar chesita asta poate costa chiar mai mult ca reparatia in sine si are rost doar in cazuri speciale gen masini istorice/unicat/etc).
N- daune non-structurale (lovituri, gzarieturi, furt). Masina trebuie sa treaca inspectia periodica pentru a circula din nou.
Proprietarul are obligația legala sa informeze cumparatorul despre categorie. O masina ramane cat N pentru totdeauna chiar daca e reparata si perfect functionala. In general e mai ieftina dar asigurarea e posibil sa fie mai mare.
Daca masina furata a fost gasita e obligatoriu sa faci inspectia tehnica chiar daca e absolut noua.
Un caz aparte e cand masina e foarte veche/ieftina: o simpla zgarietura insamna dauna totala: Inlocuirea barei de protectie costa mai mult decat un “reno” de 15 ani. Vecinul care ti-a zgazita bara zice sa discuti cu asiguratorul; daca duci masina la asigurator ramai fara masina si implicit cu asigurarea anulata. Ce-ti plateste in loc nu acopera nici macar costul suplimentar al asigurarii pentru o alta masina simiara pe care o cumperi. E foarte posibil sa fie mai ieftin/ mai putin stresant sa nu faci nici un claim si s-o repari pe cont prorpiu; dar tot trebuie sa anunti asiguratorul
Poti evita situatia asta daca cumperi “gap insurance”. Alti bani, alta distractie.
Asigurarile functioneaza exact asa cum scrie in contract. Daca nu platesc la timp ajung sa plateasca mai tarziu intr-un fel sau altul o suma mai mare de bani: Tinut degeaba masina la “constatare” o saptamana inseamna o saptamana de profit piedut; iar singurul vinovat e asiguratorul. E posibil sa plateasca banii astia catre alt asigurator (ca poate clientul are asigurare pentru business) e foarte posibil sa plateasca si cheltuieli legale. Pe scurt e mai simplu sa plateasca ce are de platit de la inceput.
Ce lipseste in Ro:
Baza de date de incidente a ASF/RAR:
– orice indident/accident e inscris acolo, inclusiv kilometrajul asociat.
– orice transfer de proprietate (nu si proprietarul) e inscris acolo
– punctele de penalizare stau tot acolo.
Cu toate astea impreuna, atat asiguratorul cat si asiguratul vor sti mult mai bine care e de fapt valoarea primei de asiguare care trebuie platite pentru o masina detinuta de la o anumita data.
Pentru toate astea nu trebuie decat ASF-ul sa lucreze “un pic” sa emita o hotarare si sa organizeze o licitatie.
NOU
Încă avem asigurări cu preț muuuuult sub media europeană.
Mi-ar plăcea sa se scumpească și mai mult, poate așa scăpăm de milioanele de cazane din 2007 toamna sau mai vechi care sunt folosite pentru mers la pâine și la shaorma.
NOU
Scumpirea exagerată a asigurărilor nu va scoate mașinile de pe șosele. Foarte mulți vor merge fără RCA. Iar o alta categorie importantă va fi reprezentată de cei care își vor înmatriculat mașinile pe Bulgaria. La fel cum s-a întâmplat când a fost în vigoare taxa de primă înmatriculare.
NOU
În august am luat pe un an. 644 lei. Nici măcar nu am luat la cel mai ieftin – am continuat cu Omniasig, cred că cel mai ieftin era la vreo 4-500 lei. Acum e minim 1.000 lei dacă ar fi să iau din nou. Aceeași mașină, chiar clasă bonus-malus mai bună (B6), etc.