Vreau să îmi iau anvelope de iarnă de calitate, că m-am săturat de porcării SH. Cu anvelopele Mud+Snow pe care le am acum, SH-uri luate cu 100 lei de la un service, era să mor ca un erou, pe serpentinele de la Brașov, unde am făcut un tetacheu, cu prăpastie în dreapta și munte în stâînga, de mi-am verificat chiloții ulterior.

So, m-am documentat cât de cât, știu ce înseamnă DOT, indice de viteză și am găsit caucioaca numită Bridgestone Blizzak LM32 195/65 R15 91H DOT4511, la vreo 250 lei.
Opinii? E ok, își merită banii? Există și chestii mai bune, la aceiași bani? Am văzut în Cora niște Debica la 229 lei, dar, fără un motiv anume, nu îmi inspiră deloc încredere.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

117 comentarii Adaugă comentariu

  1. Eu am lm25 pe maşina personală şi sunt foarte mulţumit. Ale mele sunt ceva mai mari şi mai scumpe. La firmă am pe un logan bfgodrich şi mi se par şi alea foarte bune. Nu aş putea să fac comparaţie între ele că sunt maşini diferite. Preţul mi se pare Ok

  2. Ce iei sa ai garantiei pe ele. Dar ai grija ca multi ofera garantie numai pe anumite lucruri.
    Eu mi-am luat acum 2 ani reesapate pe batranul audi si am fost multumit. Am primit garantie pe le.

    • #3

      @albinuta veninoasa – garantie care e buna fix pentru piciorul de lemn. De curiozitate, ai mers cu vreo dauna la importator?

  3. Cetin, iti recomand vredestein snowtrac 3. sunt super tari ! si… nu sunt ieftine.

    • #5

      Mihai » da, atunci nu ma intereseaza, eu am nevoie de cauciucuri sa ma plimb de acasa pana la mol, nu sa fac trekking prin padurile islandei

    • #6

      Spune si tu un buget.

    • #7

      am găsit caucioaca numită Bridgestone Blizzak LM32 195/65 R15 91H DOT4511, la vreo 250 lei

    • #8

      DOT 4511 inseamna ca au fost fabricate in saptamana 45 din 2011 deci au cam stat un an prin depozite poate chiar in soare ceea ce nu e ok pentru cauciuc

    • #9

      Andrei » e ok, acum am pe ea dot 1500

    • #10

      Arhi, unde locuiesti, daca de acasa pana la mol treci pe serpentinele de la Brasov? 😀
      Ia-ti orice din segmentul premium (michelin, dunlop, continental, nokian…), n-o sa simti diferenta, important e sa fie noi.

    • #11

      arhi – fuck, caucioacele tale sunt expirate de mult… si daca le tineai doar pe balcon in tot timpul asta tot expirau de mult 🙂

  4. #12

    io-am avut Matador pe un sedan de clasa D si au fost OK. Au fost vreo 20m pentru ca trebuie caucioace mari pentru masina aia. Altfel, te-ajunge pe la vreo 10m. Am batut EU in lung si-n lat cu ele – inclusiv la fritzi.

  5. #13

    Dunlop WinterSport 4D sunt perfecte. Si au un raport calitate pret ok.

  6. #17

    Arhi, stii care a fost problema de ai derapat prin serpentine? Uite acilishea : “anvelopele Mud+Snow pe care le am acum, SH-uri luate cu 100 lei de la un service,”
    Nu s-au hotarat anvelopele daca pe jos era Mud sau Snow. :))

    • #18

      Lauriano » stiu:))) eu in general imi invat lectiile dureros. de data asta nu mai astept durerea

    • #19

      la razboi nu mai pleca fara arme, mai baete! cutreieri aiurea.

  7. #20

    Eu am Debica luate cu 125 lei bucata (am matiz si sunt mai mici) acum 2 ani, adica au prins 2 ieri. Sunt foarte multumit de ele. Nu sunt din gama premium dar sunt foarte bune pentru pretul lor. Daca vrei premium: Pirelli, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin. Oricum, daca nu faci zeci de mii de km pe iarna nu merita cele din gama premium. Oricum dupa 5 ani se intareste cauciucul si chiar daca nu s-a tocit isi pierde proprietatile. Eu in 2 ani n-am tocit nici un milimetru la vreo 15.000 km. Am de tocit 4mm ca sa ajung la uzura recomandata pentru schimbare. (8mm->4mm).

    • #21

      www.jantesianvelope.ro/anvelope-195-65-R15-Iarna–/

      Debica frigo – 195 lei
      Pirelli, Dunlop, Goodyear, Michellin – 257-274 lei

    • #22

      Empire » e ceva de debica?

    • #23

      Da, sunt foarte bune la raport calitate pret. M-am bagat un matizul iarna trecuta pe orice drum, am parcat in orice duna de zapada. Uzura deloc pana acum in 2 ani…

    • #24

      Am avut si eu Kormoran de iarna pe alta masina si mi s-au parut fantastice fata de cele all-season cu care a venit masina. Asta pana sa incerc Dunlop, Michelin si Good Year. Numai din faptul ca “in 2 ani n-am tocit nici un milimetru la vreo 15.000 km” iti dai seama ca sunt extrem de proaste, nu exista anvelopa cu aderenta buna care sa nu se toceasca.
      Prefer sa schimb anvelopele cu un an mai repede dar sa aiba aderenta decat sa ma tina 10 ani si sa se toceasca un pic.
      Pe3 de alta parte cam orice anvelopa de iarna folosita iarna e mai buna decat orice alta anvelopa de vara sau all season, poate cu exceptia GoodYear Vector.

    • #25

      Am avut si eu debica luate de noi , s-au comportat exemplar in ultimele 2 ierni din bucuresti , in timp ce pe spate aveam de vara sau deloc. Am plecat cu ele si la munte si peste tot in tara , nu am avut niciodata nimic, nu am ramas blocat, nota 20 .
      Vredestein sau Nokian sunt pentru aia care rup aderenta intentionat 🙂 pentru babeti te descurci cu bridgestoneurile alea.

    • #26

      @maniak: stii ca anvelopele cele mai proaste se pun pe fata nu?
      Nu trebuie sa rupi aderenta la semafor, e suficient sa fie nevoie de o frana de urgenta, sa trebuiasca sa eviti ceva intr-o curba, eventual cu ceva denivelari/zapada/gheata si ai pus-o.

  8. Sunt si eu in cautare.
    Am auzit ca Nokian-urile ar fi printre cele mai bune de iarna.
    Preturi peste 300-350 parca.

    • #28

      Da, Nokian sunt cele mai misto… am si eu de anul trecut.
      Se recomanda sa fie cat mai proaspete ca sa fie cat mai mult timp ok. Cauciucul e ok cam 4-5 ani. Eu mi-am schimbat anvelopele anul trecut la 4 ani de la data fabricatiei…pentru ca ma duceam precum sania… si nu era decat noiembrie, temperaturi inca pozitive si doar umed pe jos – nu zapada…

    • #29

      Subscriu. Nokianuri WR+, trei ani pe un diesel cu aproape 400 Nm cuplu (adica in momentul in care piscai acceleratia masina sarea de pe loc), zero probleme. Mai putin cand am prins o piatra si am taiat un cauciuc, lucru de care mi-am dat seama dupa vreo 20 km (din care 15 facuti la 150 km/h), dar aia n-a fost vina cauciucului.
      Cand le-am luat eu erau in jur de 70 de euro, n-am idee de preturile curente din Romania.

  9. #30

    @Arhi: Cauta pe google ADAC tire test summer/winter. Nemtii verifica anual pneurile de pe piata si le dau note. Daca nu gasesti si te intereseaza, sa-mi zici.

  10. #31

    Iti recomand Nokian anvelope-discount.ro/anvelope/anvelope-turism/anvelope-nokian/w/iarna/19565/r15/91t/6161 . Eu am niste I3 de vara pe a mea si sunt foarte multumit. Cred ca iarna asta o sa mi le schimb si eu si tot pe Nokian o sa merg.

  11. #32

    Nu am putut edita commentul anterior, am gasit si site-ul oficial. (se preiau aceste teste si de alte publicatii) Nu stiu daca e exact ce-ti trebuie ca sunt cam pe fuga, dar e ok ca si punct de pornire: www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx

  12. Eu am GoodYear pe Opel Vectra C GTS. Şi cele de iarna mi se pare că sunt tot GoodYear sau Continental. Merg foarte bine cu ele! Mai multe să spun nu mă pricep deoarece este prima mea maşină!

  13. #36

    Deși am avut Vredestein si Michelin pe mașini iarna trecută, și am fost mulțumit de ele, am avut ocazia să testez o mașină la fel ca a mea echipată cu set Nokian: la munte, la Straja, unde ale mele se comportau decent. Următorul set de cauciucuri de iarnă o să fie SIGUR Nokian.

  14. #37

    Am avut niste Kuhmo, pe un Peugeot 206, care m-au uimit! Zgomot rulare minim, aderenta super!
    Mai no-name, Hankook Icebear(w300-w440). Zgomot rulare destul de mare, dar aderenta pe zapada foarte buna! Cand le-am luat, am citit ceva review-uri, cativa se plang de aderenta pe gheata, dar eu nu am avut probleme

    • #38

      Hankook e no-name?

    • #39

      Noname in Romania.

    • #40

      Niste chinezarii, se pare ca destul de apreciate pe afara:
      “In 2011, China Central Television (CCTV) disclosed that, there were serious irregularities in the tire production process of Kumho tires. It reuses a lot of mixing in the production process, is not in accordance with its standard to produce. March 21, 2011 afternoon, the president of Kumho Tire (Kim Jong-ho), and president of Kumho Tire China (Li Hanxie) released the official statement of apology through CCTV, and announced the recall of all the illegal products”

  15. #41

    @psihopatu daca o luam asa….. pentru gheatza sunt senilele… 4 cauciucuri pe gheata nu pleaca de pe loc nici cu 4X5

    • #42

      Corect, eu sincer nu inteleg “aderenta pe gheata”, e un nonsens, parerea mea.

    • #44

      Din astea am şi eu şi frati-miu. Eu pe Corsa, el pe Bora. Sînt excelente.

  16. #45

    Recomand Kleber din toatã inima, nu m-au dezamãgit o secundã,..
    La altã masinã am luat Toyo dar nu am prins zãpadã cu ele si nu îti pot spune mare lucru..

  17. Anvelope Continental, cumparate online, de la o firma din Pitesti, daca nu gresesc, la cel mai mic pret de pe piata, cu acte si tot ce trebuie…cam 400 de lei/bucata. Decat sa dai banii pe inmormantare mai bine-i dai pe anvelope de calitate.

  18. #47

    acu 2 zile, pentru aceleasi dimensiuni de anvelope m-am documentat si eu si ce am gasit calitate si la preturi rezonabile sunt:
    – Semperit Speed-Grip 2
    – Fulda Kristall Montero 3
    – Firestone Winterhawk
    – Vredestein Snowtrak 3 dar sunt mai scumpe.

    Am ales Semperit ca sunt mai rezistente in timp

    M-am inspirat si de aici: translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=en&twu=1&u=http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx%3FComponentId%3D87119%26SourcePageId%3D31821&usg=ALkJrhgXDdb2F4FNRQyFCv7aXl0Z7ACQ4Q

    Ar fi si Nokian dar scrie pe ele Made in Russia.

  19. #49

    @Arhi – ca idee, linkul de la splr e pt. cauciucuri de vara.
    Pt iarna, au doar din 2011:
    www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx

  20. Salut Arhi,
    In aceeasi dilema sunt si eu. Am testat real-life pana acum Michelin Alpin A3 si A4 (ambele 185/60 R15), Dunlop WinterSport M3 (195/65 R15), Vredestein SnowTrack 3 (195/65 R15) si Goodyear Ultragrip 7 (185/55 R15)/

    Intre Michelin A3 si A4 pot spune cu mana pe inima ca Michelin A3 franeaza mai bine in conditii de carsabil uscat, dar la tractiune A4 este putin peste.
    Pe varianta 195/65 R15 cea mai buna anvelopa mi s-a parut Dunlop, cu toate ca la viteza (120-130) este zgomotoasa, pe parte de tractiune si franare este excelenta (peste celelalte modele indicate). Goodyear UltraGrip 7 iar a fost o anvelopa foarte buna, cu toate ca pe carosabil acoperit cu zapada parca parca franeaza ceva mai greu.

    Eu sunt in cautare de 205/55 R16 si m-am oprit la Conti TS830 sau Blizzak LM-32. Din pacate nu gasesc inca niste review-uri competente 🙁

  21. #51

    eu am pe un Golf V Michelin Alpin A4. E drept ca le-am cumparat noi anu trecut, dar am mers cu ele pe zapada afanata de 15cm (impingeam zapada cu spoilerul) si am urcat un deal cu gheata sticla, deal pe care un 4×4 cu niste cauciucuri second nu il putea urca. sunt ceva mai scumpe decat bugetul tau www.anvelopeweb.ro/show/turismeiarna/1956515MI27/michelin-alpin-a4-195-65-R-15.htm. Alta smecherie ar fi ca nu are nici un rost sa cumperi 91T care merg pana la 215 km/h ca oricum nu o sa mergi niciodata cu viteza aia, si la mine scrie in talon 91T dar am cumparat 91H care merg pana la 190 Km/h si sunt cu 50 RON/bucata mai ieftine.

  22. #52

    Goodyear UltraGrip 8 sau 7. sint putin mai scumpe, dar se schimba radical comportamentul masinii. n-o sa regreti.

  23. #53

    Salut. Sava Eskimo exact dimensiunea pe care o vrei tu am eu pe masina si merg de vreo 3 ierni cu ele, luate de noi. Sunt foarte bune (surprinzator chiar) pe zapada de orice fel (batuta, afanata, etc), dar sunt execrabile pe asfalt ud, asta din cauza profilului pe care il au. Tot din cauza aia au un zgomot de rulare destul de mare pe asfalt. Ca pret, zic eu, sunt foarte ok: www.anvelopeweb.ro/show/turismeiarna/1956515SA1/sava-eskimo-s3+-195-65-R-15.htm Eu le recomand. Nokian iar sunt foarte bune. Debica am avut si sunt extrem de proaste. Am mai avut si niste anvelope resapate de iarna pe fosta masina si au fost in regula si alea, dar nu au tinut foarte mult. Pe vremea aia nu erau obligatorii anvelopele de iarna, se vindeau la preturi de nimic (am dat 55 de lei pe un pneu pe 13″), asa ca nu m-a durut inima ca a doua iarna erau deja imbatranite.

  24. #54

    Pentru FF (preturile sunt de la service-ul cu care lucrez eu):
    – 195/65R15 91 T TIGAR WINTER1 (Tigar = Michelin) @ 225 RON
    – 195/65R15 91 H TIGAR WINTER 1 @ 227 RON
    – 195/65R15 91 T KLEBER KRISALP HP2 @ 255 RON

    Kleber e tot parte din grupul Michelin (subsidiara din UK).

    La depozitele de prin HR sau CV gasesti la preturi mai mici cu 10-20 RON / bucata dar transportul costa aprox 10 RON / bucata.

    • #55

      Mai sandel, daca tot esti asa de in tema, oare Tigar e parte a cui grup? Tot Michelin cumva?

    • #56

      florin » da, la asta ma uitam si eu, ca practic sunt din grupul michelin pirelli si inca una

  25. #57

    Sa moara bibi, toata lumea recomanda cate un brand. Deci ca sa concluzionam toate cauciucurile de iarna sunt bune.

    • #58

      Si ca sa nu fiu offtopic, eu mi-am luat acum vreo 2 ani niste Dunlop wintersport 3D second hand. Am fost multumit de ele, au trecut 2 ierni, iar anul asta o sa imi mai iau 2 Dunlop. Da stiu ca se recomanda sa le schimp de toate 4, dar eu nu depasesc viteza legala niciodata, deci ma descurc cu ce am.

  26. #60

    In bugetul ala Debica rules. Iti vor castiga increderea dupa. Altfel Continental sau ultragrip 8 sunt varful piramidei.

  27. #61

    Daca poti sa iti permiti investeste in continental sau michelin. Au iesit cele mai bune de cativa ani in testele ADAC. Nici Dunlop nu sint rele insa cam zgomotoase.

    • #62

      Dunlop SP WinterSport 4D sunt mai silentioase decat sh-urile mele de vara…..au o tehnologie care la viteza pe asfalt uscat inchide lamelele pt zapada

  28. Daca nu te grabesti, o sa avem o promotie prin zumzi saptamana viitoare la anvelopele de vara si de iarna de pe www.anvelope-online.ro . Eu zic sa stai un pic sa vezi preturile, ca inca nu ninge si nu e graba.

  29. Uite aici ultimul test Auto Bild anvelopeiarna.net/test-anvelope-de-iarna-2012/ Blizzak au iesit foarte bine, sunt recomandate.

  30. Ai ales bine. Eu am tot Bridgestone Blizzak pe masina (mai mari si mai scumpe), dar s-au comportat excelent la urcare pe gheata acoperita cu zapada pe serpentine la Muntele Mic si Ranca.

    Spre comparatie, un prieten avea Fulda noi noute si a derapat intr-o veselie de a trebuit sa isi monteze lanturi.

    Concluzia este sa te orientezi catre marcile premium (Bridgestone, Dunlop, Goodyear etc.). Michelin nu imi plac deloc, am avut de vara si se comportau execrabil pe umed. Oricum le folosesti minim 3 ani, mai ales la ce ai tu nevoie, pentru oras in principal.

    • #67

      Croif » eu am intentia sa le tin tot anul, deci probabil vor tine mai putin

    • Nu iti recomand sa le tii si vara deoarece se tocesc repede si ai aderenta proasta din cauza compozitiei cauciucului. El e prea moale pentru vara si vei avea distante de franare mai mari. Dar e viata ta, masina ta…

    • #69

      cartus » am mers cu alea de acum si fot bine. banuiesc ca cu unele noi va fi si mai bine

    • #70

      La vara vei patina cu ele.

    • Din 2000, cand au fost ele facute, pana acum tehnologia a mai evoluat. Daca sunt de iarna, facute anul trecut, sa fii sigur ca au fost gandite special pentru iarna. Cum spunea cel de mai sus, vara o sa patinezi cu ele. In compozitia anvelopei, ca sa nu se intareasca iarna sa patinezi cu ele, sunt adaugati niste siliconi care fac ca anvelopa sa fie moale la temperaturi negative pentru a avea aderenta. Vara, din aceeasi cauza, anvelopa, in loc sa fie ceva mai tare, va fi moale si iti va dauna la aderenta si la distanta de franare. Nu e marketing, ca sa iti iei si de vara si de iarna, e adevarat. Asta mai ales la marcile premium Bridgestone, Goodyear, Michelin…astia chiar investesc in tehnologie .

    • #72

      @arhi:
      www.trafictube.ro/noul-class-vechiul-c-class/
      “Nu ma asteptam ca acel kamikaze sa intre cu atata tupeu, de aceea nici nu l-am atentionat cu un claxon inainte. Am avut ceva emotii pentru ca am pierdut aderenta prea repede, rezultatul pneurilor de iarna in conditii de vara”

      Am mers si eu o vara cu anvelope de iarna (noi, premium) si desi nu am avut surprize pot sa zic ca e diferenta enorma pe caldura fata de unele medii dar de vara. E de ajuns odata sa ai nevoie de ele cu adevarat.

      P.S. Daca tot esti hotarat sa le tii tot anul macar ia Good Year Vector, cam singura anvelopa buna all-season. Si am impresia ca are si chestiile alea obligatorii pe ea: M+S, ca banuiesc ca si pentru alea vrei sa iei unele de iarna.

  31. #73

    +1 pentru Debica. Eu am de 2 ani Debica Frigo 2 si sunt regele zapezilor. Bineinteles, Bridgestone ar trebui sa fie peste, doar este marca premium.

  32. Chiar ma intrebam cand iti va recomanda Sava cineva. Mi se par excelente pt clasa medie asa ca preturi. Am avut 2 seturi pana acuma si nu as lua altceva, am mai avut si altele ca idee.
    Pt ce ai tu nevoie baga Sava o sa ramai surprIns iar pretul e Pe acolo

  33. +1 Pentru Bridgestone Blizzak, aveam vreo 40 de masini de la rent-a-car echipate cu ele si nu au fost probleme. Debica am avut pe masinile low-cost (C1, 107..) se tin binisor si ele, nu te poti plange de calitatea lor tinand cont ca sunt produse de Goodyear.

  34. #76

    Arhi, pentru ca vreau sa nu mori si sa mai apuci sa scrii pe blog, iti recomand una din marcile asa-zise premium, gen Pirelli, Dunlop, Goodyear, Michellin cum a zis cineva mai sus la care mai adaug Continental si Yokohama. Debica sunt parjoale, am avut eu. La fel si orice altceva gasesti prin supermarketuri “la oferta”. Eu am Continental wintercontact t830, la 195/65/r15 au fost cam 350 bucata. Daca merita sa dai 100 de lei in plus pe un cauciuc pentru o viata mai sigura, e decizia ta :).
    Apropo, sunt 100 de site-uri cu review-uri, iti explica acolo cat grip/distanta de franare etc. pe zapada/gheata/noroi are fiecare cauciuc. Merita sa arunci un ochi. T830 de care iti ziceam eu au fost in top 3 anul trecut.
    Bafta.

  35. #77

    Eu zic sa te uiti la niste teste facute de ADAC. Anul asta n-am vazut sa fie incluse in teste si cauciucuri 195/65/15, dar oricum, testul de anul trecut e destul de bun si acopera o gama destul de larga de preturi.

    www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx

    Cu un pic de google translate te descurci.

  36. #78

    Mergi pe Michelin. Eu am Pilot Sport 3 si nu am avut probleme iarna trecuta cu o masina cu tractiune spate (410 Ron/buc).

  37. #79

    Rectific, Michelin Pilot Alpin. Pilot Sport sunt de vara.

  38. #80

    Dunlop SP Wintersport 3D, l-am luat inainte sa se dea legea cu 250 lei. Nush cat e acum.
    Cat despre ce vrei tu, ADAC zice “satisfactory”:
    www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx ( use gugl translate 😛 )
    Si vezi ca astia sunt pe dos la notare, 1 e nota perfecta si 5 e prost de tot.

  39. #81

    La un focus exact ca al tau am folosit cativa ani Dunlop Winter Sport 3D pe 16″, destul de multumit de ele. Anul trecut am luat si jante separate pt iarna, pe 15″ si anvelope GY UG8 cu ~300 lei / bucata si mi s-au parut mai bune ca dunloapele.
    Primele sunt luate de prin Bucuresti, goodyear am luat din Brasov, de aici:
    www.pneuexpert.ro/
    Tot cam la acelasi pret gasesti Michelin Alpin, foarte bune si alea.
    Vezi si topurile Adac, tyretest, etc, sunt pe primele locuri si pe acolo. Eu cred ca pentru 100-200 de lei in plus la un set care te tine cativa ani merita.

  40. #82

    Deci…. ce anvelope iti iei pana la urma? :)))))

  41. #83

    am danubiana pe tractorul meu universal U650, foarte multumit de ele… recomand

  42. Catalin, Pilot Aplin este de la 17″ in sus. Arhi a zis clar ca vrea 195/65 R15.

  43. #86

    La capitolul pneuri de vara cele mai bune (pentru masini normale) sunt Bridgestone Turanza T001 (model aparut in 2012). Iarna umblu cu Dunlop WinterSport nu mai stiu de care…

  44. Salut Arhi, sunt un cititor fidel al blogului Tau, si totdata project managerul magazinului online www.autowebshop.ro/ (anvelope, jante, portbagje Thule, etc.).

    Ca persoana priceputa iti recomand sa alegi Bridgestone-ul datorita faptului ca apartine de categoria premium, si datorita faputului ca o bucata de vreme buna au fost furnizorul curselor F1 (asta inseamna era nevoie sa respecte anumite conditii, criterii, tehnologii de productie, au avut timp si posibilitate sa testeze anvelopele la cele mai drastice situatii).

    O alta recomandare ar fi Yokohama, care iti ofera o aderenta foarte crescuta datorita compozitiei (au mai multa silica in ele) – dar in acest caz pierzi la durata de viata fiindca se tocesc mai repede.

    Daca vrei, poti sa te uiti si prin magazinul nostru sa vezi cu ce te putem ajuta. Avem si chat online, nu este nevoie sa ne suni!

    Cu stima,
    Gazsa Zsolt

  45. #88

    pt aia cu ADERENTA PE GHEATA – record mondial 331.61 km/h uitati aici filmuletul www.youtube.com/watch?v=8MqWn58BY4k

    anvelope premium: continental, nokian, dunlop, michelin, goodyear, bridgestone (slabe pe iarna, pirelli
    anvelope medium: semperit, bf goodrich, fulda

    ieftineala: barum, viking, si ieftineala lotul si mai varza: sava, debica
    fara nankang si alte chinezarii la care nu aveti garantii reale!

  46. #89

    @Gasca Zsolt:
    De-aia sunt la coada clasamentului in testele la anvelope de iarna?
    Ce legatura au anvelopele de F1 cu cele normale?
    Crezi ca alti producatori importanti, macar cei premium, nu au cum sa testeze anvelopele in cele mai drastice situatii?
    In fine, voiam sa iti zic mai multe chestii dar nu are rost sa pierd timpul cu tine, iti dau doar lista producatorilor de anvelope pentru F1:
    “Manufacturers:
    From 2011 onwards, the Italian manufacturer Pirelli is the sole tyre supplier.
    Past manufacturers include:
    Avon
    Bridgestone
    Continental
    Dunlop
    Englebert
    Firestone
    Goodyear
    Michelin”

    • @florin

      In primul rand este Gazsa Zsolt, si nu Gasca, te rog ca altadata sa fi mai atent. In al doilea rand nu este vorba de marfa mea. i-am raspuns doar luand in considerare doar diferenta de pret si diferenta de calitate intre ele.

      Te rog frumos sa verifici punctajul primit pe pagina www.tyretest.com/wintercar_tyres/bridgestone/blizzak_lm_32/index.html care este o pagina independenta care calculeaza punctajul in functie de notele primite de la utilizatori.

      Cam atat.

      Cu stima,
      GAZSA ZSOLT

    • #91

      Eu n-am zis ca Bridgestone nu sunt bune ci ca:
      – argumentele tale de persoana priceputa legate de F1 mi se par puerile
      – la banii aia sau eventual cu f putin in plus per bucata as lua ceva mai bun

    • #92

      In caz ca tot nu ai inteles, pe dimensiunea specificata de arhi, inca odata linkul care mai exista de cateva ori pe pagina asta:
      www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=87119&SourcePageId=31821
      Blizacul ala e aproape la coada, mai putin la prima categorie: Preise.
      La destele de la alte dimensiuni: 205/55/16, 215/etc/etc sunt alte anvelope cu rezultate diferite.
      Anul asta se vand prin magazine cam aceleasi modele de anvelope ca anul trecut. Atunci la multe magazine se facea trecerea de la Michelin Alpin A3 la A3, Good Year UG7 la UG8, Dunlop Sport 3D la 4D, etc.
      Anul asta nu avem nici A5, nici UG9 nici 5D 🙂

  47. #93

    A mai zis cineva de siteul asta: www.tyrereviews.co.uk/
    Am stat pe el o zi, dar am stiut din ce categorie fac parte cauciucurile mele macar.

    • #94

      alexV » m-am uitat si eu inainte. debica frigo 2 alea nu sunt chiar zero

  48. Blizzak au fost votate no.1 intr-un top 10 al cauciucurilor de iarna acum vreo 2 ani. (consum/zgomot/tractiune) pe un site de prestigiu, nu mai stiu numele. am descoperit asta dupa ce le cumparasem de vreo 2 saptamani si am fost multumit de intuitia mea. si pretul a fost f bun, gen 230 lei bucata, dar am 185/60 R14 Inca ceva, de atunci merg nonstop cu ele si vara si iarna si nu au uzura f mare. deci.. go for it!

  49. #96

    Foarte tare, prin aproape toate comentariile toti sunt foarte multumiti de alegerea facuta, pe game de pret si calitati total diferite…”am ales X si sunt impecabile”, “am ales Y si sunt impecabile”…pfft. vezi si tu testele pe-afara si ia-ti in functie de alea si gata (daca vrei sa o arzi mai “profi”), sau ia ce ai gasit, sunt f bune, raport pret calitate ok, ce atatea intrebari.

    ca sa fiu in rand cu lumea, eu am Blizzak LM25 de vreo 2 ani si sunt super multumit de ele…:))

  50. #97

    Daca te coafeaza, am de vanzare 4 roti de iarna (M+S) jante otel, anvelope Goodyear Vector5+, 185/65/R15, 88T, profil 7mm, aduse de la arieni. jantele is 4×100. (nu dau pretul sa nu se considere reclama).

  51. #99

    n-am specificat mai sus (mea culpa) ca rotile is folosite.

  52. #100

    pretul e 900 pentru set

  53. #101

    dap, astea alterneaza cu 195/60, cel putin la opel astra de 2007. scuze ca nu am fost atent la descriere

  54. #102

    Tigar, am dat 250 ron pe unul ca eu le am de 13″ (supernovist fericit) si si-au facut treaba.
    Este importanta marca dar cel mai important este sa fie noi. Si eu am fost tentat sa cumpar tenesi SH pentru ca pe 13″ sunt cam rari insa trebuie sa ai in vedere ca o anvelopa folosita poate fi deformata, in cel mai fericit caz sa tremure volanul de zici ca ai Parkinson iar in situatie mai ghinionista, sa aiba galme si sa-ti faca explozie cand ti-e lumea mai draga.

  55. #103

    Stiu ca tu verei anvelope de iarna , dar inainte sa cumperi , uita-te si la Nokian WR G2 All-Season Tires. Eu din cate anvelope am pus pe masini (si la noi e 6 luni iarna) pot spune ca astea sunt cele mai bune (parerea mea). Stiu ca sunt all-season dar sunt mai bune iarna decat majoritatea anvelopelor de “iarna”. Acuma tu vrei un cauciuc de iarna italiana sau unu de vara finlandeza?

  56. #104

    Arhi Gogule, sfatul care mi se pare mie cel mai practic in materie de roti de iarna este: cumpara anvelope noi, aparatinand unei marci de bun simt ( excludem Kung Ciung Li sau alte balarii resapate, SH etc.), de preferat fabricate in EU. Anvelopele de iarna, indiferent de marca nu te ajuta daca conduci cu pash’pemii la ora si nici cand vrei sa treci prin troiene de juma’ de metru abia ninse prin fata blocului din Balta Alba ( a lu’ Caragea). Poti alege din categoria premium, pt ca tu, fiind un James Bond calare pe Aston, vei conduce cu shapzash’la mii la ora pi curbili din Lunca Camilului Resu. Singura garantie reala: condu prudent. Asa cum mergi tu cu rolele.

  57. #105

    www.vanzarianvelope.com/vredestein-195-65-r15-snowtrac-3-91t-3984–p469891.html

    262 bucata, 12 lei in plus fata de acele bridgestone-uri merita pentru cat de bune sunt Vredestein-urile pe zapada 🙂

    Da, are indice T in loc de H, dar plm, mergi cu 190 km/h pe timp de iarna? Nu, asa ca o sa tina foarte bine:)

    Daca poti pulsa mai mult pentru cauciuce gasesti si Goodyear UltraGrip8, Dunlop Sp WinterSport si Continentalul TS830 la sub 300 ron bucata 🙂

  58. #109

    You’re welcome 😉 Sa ne zici cand da prima zapada cum faci pe plugu ca logan-ul din video :))

    • #110

      Tudor » sincer, stateam si ma gandeam sa imi iau totusi all seasons, chiar ma uitam tot dupa un vredestein acolo unde mi-ai dat tu. dupa care mi-am adus aminte cand mergeam anul trecut spre cluj si a inceput sa ninga, in 10 minute erau 20 cm de zapada, iar eu in prima curba mai dura m-am dus sanie, cu copilul in masina. avand all seasons. si mi-a trecut

    • #111

      Nici eu sincer nu recomand all-season. Cel mai bine e cu 2 seturi, unul de vara, altul de iarna. Da, costa mai mult decat un set de all-season, dar alea de all-season is ca niste struto-camile care ofera cea mai proasta aderenta fie pe zapada, fie pe uscat :))

      Ata ete, nu poti sa ai cauciuc bun care sa reziste si la +30 si la -30 si la gheata si la canicula si la carosabil umed 😀 Pana nu descopera astia in Formula 1 vreo formula magica de caciucuri nu cred ca avem sanse la cauciucul all-season ideal :))

  59. #112

    Arhi, eu am modelul de Bridgestone despre care vorbesti, in dotare, doar ca pe alta dimensiune. Sunt foarte bune. Eu stau langa Brasov, la margine de camp. Vantul viscoleste zapada direct in parcare si iarna e zapada si de 30-40 cm dimineata. Mai trece si cate un plug care face “curat” in parcare si toata zapada adunata ramane in dreptul masinii. Nu am avut niciodata vreo problema sa ies din parcare cu cauciucurile astea! Sunt excelente. Sunt si foarte silentioase pentru un profil de iarna (sunt chiar mai silentioase decat cele de vara pe care le posed momentan). Am avut si Tigar pe alta masina. Sunt anvelope bune pentru pretul lor. Sunt mai ieftine decat cele de mai sus dar ca si aderenta sunt in regula. Nici una din marcile de mai sus nu te pune sa te cauti in chiloti. Le-am testat si am fost multumita – si de pret si de calitate.

  60. #113

    Pana nu am folsit Nokian credeam si eu ca all season nu-s bune de nimic.
    Dupa ce le-aam folosit prima data mi-am schimbat parerea.Eu nu vorbesc din auzite sau ce am citesc pe net.

  61. #114

    eu o sa imi cumpar mai spre finalul acestei luni sau inceputul lunii viitoare debica frigo, deja am primit pretul: 700 ron pentru 4 bucati. anul trecut am avut tot debica frigo, dar le-am cam jderpelit si vreau cauciucuri noi ca iarna asta o sa am alergaturi muuuuuulte.

  62. #115

    Primul pas : cauti niste cauciucuri ieftine ca tu te duci doar la piata si mall. Pasul doi: iti aduci aminte ca poate te vei duce si cu copiii la piata/mall pe niste drumuri de Bucuresti INZAPEZITE deoarece autoritatile VOR FI LUATE PRIN SURPRINDERE de caderea zapezii iarna ! sI orricat spirit civic ai avea nu poti da cu lopata prin tot orasul. Pasul trei : te uiti pe ADAC la testele cauciucurilor de dimensiunea celor folosite de tine dupa unele bune deoarece: Pasul 4 iti vei aminti ce inseamna cauciucuri de doi bani iarna. Eu, iarna trecuta nu reuseam sa plec din fata blocului cu tigar si imi spuneam “ei. , . asa e iarna” pana mi_am luat Dunlop 3D si am vazut ca nu e chiar asa iarna.

  63. #117

    Si de ele am auzit de bine (pe Loganul unui prieten).