Ieri s-a votat mărirea prețului la parcările de reședință din București și inima mea a fost fericită și ușoară.

Zona A – creștere de la 84 de lei la 600 de lei
Zona B – creștere de la 66 de lei la 500 de lei
Zona C – creștere de la 55 de lei la 400 de lei
Zona D – de la 37 de lei la 300 de lei

Voi realizați că sărăciile astea de oameni plăteau 84 de lei parcarea PE AN?? PE AN? Băi, sectorul 1, nu vă era ușor rușine să fiți în sectorul cu PIB cât Bulgaria, dar să plătiți parcare 6 lei PE FUCKING LUNĂ?

Bine, evident, nu oamenii sunt de vină, ci liderii lor luminați care, ocupați zi de zi să fure, nu au fost interesați să miște ceva în direcția asta, ca să nu mai vorbim de supărat alegătorii, că imediat vin alegerile, peste 4 ani.
Zona D – 37 de fucking lei pe an?? 3 lei și zece bani pe lună?? Plătești mai mult într-o zi la mall ffs…

Desigur, acum vor începe vajnicii bucureșteni cu balegă sub unghii să vorbească despre cum parcarea e un drept inalienabil și trebuie să fie gratis, să se construiască întâi parcări, și după aia să se scumpească (avem exemplul parcării goale de la Străulești) și, în general, orice fel de scuză stupidă și gălăgie care să acopere simplu fapt că, ȘI ACUM, după ce s-a scumpit cu de 7 ori mai mult, locuitorii celui mai bogat sector românesc plătesc doar 50 de lei lunar parcarea REZERVATĂ pe stradă.

Discuția e simplă. Stai în capitală, unde sunt salariile mari? Ai venit să faci bani? Vrei mașină? Foarte bine, plătește ca să folosești asta și să poluezi locul. Nu îți convine? Ți se pare scump? Nu te împiedică nimeni să te duci înapoi să mori de foame în ardeal. Ia-ți și mașina cu tine. Locuitul în capitală nu e un drept, ci o favoare.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

91 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ar trebui să dubleze și prețul călătoriei cu RATB și vor avea bani la buget pentru investiții.

    • #2

      Pretul transportului ar trebui crescut peste tot pana la nivelul la care companiile sa nu mai aiba nevoie de subventii de la stat. Si in acelasi timp sa permiti pe anumite trasee si autobuze private, ca sa poti face o comparatie legata de cheltuielile din sistemul public fata de cel privat.

    • #3

      si dupa aia sa se mire lumea de ce e plin orasul de masini si nu merge nimeni cu transportul in comun

      1
    • #4

      Teoretic unul dintre avantajele cresterii preturilor la parcare ar fi incurajarea cetatenilor sa nu isi mai cumpere masini si sa foloseasca transportul in comun. Deci cele doua masuri s-ar echilibra intre ele.

    • #5

      Dimpotriva, ar trebui incurajat transportul in comun, ca alternativa la transportul auto.

      1
  2. #6

    Acum sa ii vad pe ăștia cu 3-4 mașini de la bloc:))))

    1
    • #7

      Am si d’astia. Au garaj, nu tin vreo masina in el, dar fac gat daca parchezi in dreptul lui 5 minute. Masinile si le tin pe locurile de la primarie, dar nu sunt pe numele lor, ca ar fi ilegal. Intr-o zi, am parcat pe unul din locurile alea si am sunat la politia locala, ca ma si blocasera, doar ca sa vad ce spume fac si cu ce discurs se prezinta. Ah, si nu am zis ca primaria a facut locuri pe un drum de servitute.

      In fine, 600 de lei tot e putin pentru astia cu mai multe masini in familie.

    • în garaj am mobilă veche! sau instalația de făcut țuică!

    • #9

      Asta cu parcatul chiar și pentru “cateva minute” în dreptul unei uși de garaj nu o pricep neam. Putin contează ce și cine tine în garajul ala, NU e normal sa blochezi accesul spre orice, dafuq. Tot asa lasă și niște dudui mașinile pe avarii “câteva minute” mașina în dreptul ușii de la parcarea subterana, aici în spatele blocului. Se duc la mega, la o clinica de fertilizare care e fix lângă, sau naibii sa le ia unde se duc, nu găsesc nimic în parcarea publica și ca să “nu încurce pe nimeni” se baga în ușa garajului, pornesc avariile și pleacă ca niște floricele mulțumite ca au găsit loc sa lase mașina. Doar ca încurcă vreo 100 de mașini parcate în subterana aia, că o baga și fix pe mijloc, nu încapi pe lângă ele nici dacă ai smart.

    • când vezi că porțile sunt ruginite și pline de păienjeni, tu ce zici, sunt mașini acolo?

    • #11

      @Seful Clanului Toporistilor. Fals. In garaj se tine instlatia speciala de iluminat. Si… Rosiile.
      Sau garajul mascheaza intrarea in subsolul unde sunt … rosiile.

    • #12

      @Genghis Han (bunicul lui Kublai): ai vazut de curand The Gentlemen ?

    • #13

      @vali nu contează. Mai bine arunci masina pe un loc plătit decât sa blochezi un acces spre orice.

    • #14

      poate sa fie 2000 de lei pe an daca nu incaseaza nimeni tot aia e. La fel ca si cu amenzile pt orice in afara de radare din tufisuri se stie.
      Adica o sa fie unii ce platesc si trotuarele pline ca de obicei.

  3. #15

    In Bratislava platesc 200 euro pe an pe un loc de parcare de la primarie in fata blocului.

    • #16

      Raportand la salariile medii din cele 2 tari, procentual este acelasi pret ca in Bucuresti dupa majorarea de tarife.

  4. #17

    Preturile erau exagerat de mici? Adevarat!
    Rusine ca plateam doar atat? Niciodata! Nu eu am cerut atat, ci primaria.
    Cei nemultumiti sa zica merci ca nu au trecut la atribuirea prin licitatie.

    • #18

      This. Dacă se ținea de cuvânt ăla de la 2 cu licitațiile pentru locuri, cred că i se dădea foc la casă. Sau la primărie.

    • #19

      Mai degrabă prin licitație. Ai loc asigurat, acum e foarte posibil sa plătești și nici loc sa nu ai.
      Frustrarea in cazurile astea chiar o înțeleg

  5. #20

    Las’ că trebuie să acopere diferenţa la taxele teraselor din Herăstrău.
    Ţinând cont de suprafaţa unei terase din zona aia şi de suprafaţa locului de parcare pentru o maşină, în mod sigur ăla din Herăstrău plăteşte pt. 1 mp cam 20% din preţul unui mp de parcare.
    Era un banc cu şedinţa de partid unde unul propune să se lucreze şi sâmbetele, altul şi duminicile, altul în toate aceste zile să se lucreze 12 ore pe zi, iar ultimul propune să se stea la muncă 24 din 24, că te duci acasă, fuţi nevasta şi se nasc proşti ca unul şi ca altul…

    • #21

      ….dupa care vin aici si comenteaza

    • #22

      Chiar eram curios cand apare primul comentariu legat de mp din Herastrau. Da tata, atat s-a putut acolo si, probabil, momentan nu se poate schimba. Las-o sangre, stam in sectorul 1 si ne cacam pe noi la 100-150 de euro pe an cat e parcarea? Ce naiba. Aaa, da, daca ai vreo 5 masini, sa zicem ca acolo te cam racaie, dar iar, daca ai 5 masini iti cam permiti si aia 750 de euro pe an.

      P.S.: locul de parcare privat, cumparat, e in medie 12000 euro. 12000 euro/30 de ani, sunt 400 euro pe an si lumea tot cumpara. Aaa daca esti ca vecinii mei care nu si-au luat loc de parcare si parchezi pe trotuare blocand, inclusiv, iesirea din parcarea subterana a blocului, meriti sa ti se ridice masina si sa te coste mult sa o primesti inapoi.

    • #23

      Evident te-ai prins, arhi, ce era cu unul şi altul şi încerci transferul. Degeaba, cum te-ai prins tu, o fac şi alţii…

  6. #24

    In iasi platesc de 3 ani undeva la 30-34 ron/ luna (a crescut in fiecare an cu 1-2 ron). Loc luat la licitatie cu pretul de pornire, din lipsa de concurenta. Sunt absolut convins ca pentru un oras european relativ dezvoltat pretul este foarte mic si daca s-ar tripla de exemplu nu as avea nimic de comentat. Deocamdata posesia unui autoturism si un loc de parcare nu sunt drepturi fundamentale si nu trebuie garantate.

  7. #25

    Eu am scris de acum 3 ani ca 55 lei e infect de putin pt locul meu de parcare din sectorul 6. Nici 1000 de lei pe an nu mi se pare mult.
    DAR sper sa se faca ceva si la lege pentru ca daca iti gasesti locul ocupat seara cand vii acasa si suni la politia locala nu prea se intampla nimic. Politia locala ii poate da maxim avertisment care e frectie la picior se lemn. Sau ii verifica numarul masinii si daca omul sta in zona se duc aia de la politia locala la el la usa si il roaga sa mute masina dar daca ala are masina de gorj cum am patit eu atunci avertisment si aia e. Eu nu am voie sa l blochez ca risc amenda. Am patit eu si sa fiu blocat si sa trebuiasca plec de acasa si sa nu pot iesi din parcare. Sun la politia locala vin aia si imi spun ca masina e pe firma la o adresa prin bucuresti si nu pot da de proprietar si prin urmare ii dau avertisment. La plecare imi spun ca pentru amenda sa sun la politia rutiera ca ala e pe partea carosabila si doar politia are competenta. Ofiterul de la politia rutiera mi a spus ca politistul local m a mintit si ca daca vrea poate sa dea amenda dar nu a vrut. De la rutiera nu a venit nimeni, mi a zis ca a inregistrat sesizarea mea si ca s ar putea sa vina cineva mai tarziu la adresa sa constate dar au oameni putini in oras la ora aia, simteai ca esti aburit la telefon. Si la sfarsit cand i am spus ca nu e normal asa ceva eu trebuind sa plec de acasa si altcineva sa mi faca programul……mi a recomandat sa iau un taxiu sau mijloc de transport in comun ca “asta e”. Era ora 22:00 si eu aveam de mers aproximativ 180 km.
    Mi s ar parea normal si sa ma lase sa montez blocator de parcare pe banii mei….. pe legea actuala nu ai voie….

    • #26

      Numai milionari pe aici…

    • #27

      @Dan, mie nu mi se pare normal sa montezi blocator de parcare pentru un spatiu public. Vrei sa montezi blocator, iti cumperi loc de parcare si faci ce vrei pe terenul respectiv.
      Nu gasesti de vanzare in zona ta, ghinion. Trebuia sa iti cumperi apartament cu loc de parcare inclus.

      PS: nu stiu cum este in sectorul 6, dar in sectoarele 3 si 4 este specificat in contractul de inchiriere ca poate parca oricine pe locul tau, dar este obligat sa lase numarul de telefon si sa vina in maxim 10 minute sa mute masina.

      Iar daca ai chemat Politia si nu a facut nimic sa te ajute, poti sa faci o plangere la sectie si sa astepti raspunsul. Sunt sigur ca daca viitoare se vor misca mai eficient.

    • #28

      Dan, prima data e avertisment și a doua oara amenda, chiar și de la locala. Eu am avut o doamna care se incapatana sa parcheze pe locul meu zile la rand, deși ii spuneam zilnic ca la ora aia sunt acasă și nu am unde parca. Ea nu și nu, ca să îi arat autorizația de parcare. I-am zis ca e scrisa chiar acolo pe loc, sa verifice. Ca ea vrea hârtie. Ca lucrează vizavi și i se pare normal sa parcheze aproape, dacă nu îmi convine sa chem politia.

      La un moment dat asa ambițioasă a fost că nu mai lăsa nici numărul de telefon, ca știa ca îl am deja. Asa ca, fiindcă nesimțirea e la cote maxime și chiar nu îmi convenea sa aștept ca tuta în mașină pana se deplasează domnia ei cu curul mare, neavând nr de telefon am sunat la politie. De 2 ori la rand. A doua oara a costat-o 500 de lei parcarea aia și acum surpriza, vad ca poate sa își lase mașina și mai departe de intrarea în sediul firmei și nu i-au căzut gradele.

  8. #29

    licitatie locuri de parcare in Iasi, anul trecut , in pandemie(pe whatsapp parca din ce mi-a povestit participantul): te intelegeai cu restul sa faci blat pentru a iesi la 160 Ron/luna, chiar si asa au fost disperati care licitau si cu 250ron/luna cand se terminau locurile.
    Locuri la bloc, in cartier, nu in parcare la mall.

    • #30

      Nu prea vad cum te-ai putea intelege in conditiile in care sunt 20 de locuri de parcare la 50 de masini.

    • #31

      masini sunt cu miile dar ptr fiecare loc pot licita doar cei de la o anumita scara sau bloc. Daca ii cunosti pe cei de pe acolo poti sa discuti inainte cam care liciteaza la ce loc, si sa nu licitati unul impotriva celuilalt(crescand pretul). Practic per fiecare loc ar fi unul din “cartel” si cativa din afara, nu 30 de oameni.

    • #32

      @Midu, pai asta zic. Pt. blocul nostru sunt 17 locuri si la 50 de apartamente, cam 40 au masina si vor loc. Cum te poti intelege care si cum? Cine renunta?

    • #33

      in general asta merge la cam primele 50-60% din locuri, dupa aia all bets are off, daca te-ai scos pana atunci, e bine.
      ca solutie finala si perfecta ar fi “o romaneasca” : certificat de handicap.
      auzisem de 2 cazuri : handicap de vedere : cu permis si masina , handicap mental: boala psihica: cu 2 masini. evident ca ambii cu loc de parcare inchiriat :))

    • #34

      Te intelegi pentru pretul la licitatie atunci cand sunt suficiente locuri de parcare si ajungi la concluzia ca nu are sens sa te bati pentru primele. Dar daca sunt si cu 10% mai putine decat numarul masinilo, nu mai merge nici o intelegere.
      Eu daca stiu ca sunt disponibile 10 locuri si vad ca s-au inscris pana acum 12 persoane sa spunem, nu as astepta sa se ia primele 7 si apoi sa ma bat cu ceilalti pe ultimele 3. As licita de la inceput.

    • #35

      @Zarax » ii mai triezi un pic, incepi de la datornicii din bloc :
      • ai restante » nu esti luat in considerare pentru un loc de parcare
      • nu participi niciodata la sedintele de bloc in decurs de 6 luni » nu te califici

      si alte solutii creative.

    • #36

      La mine la bloc se pun ședințele marți, de la ora 14:00. Evident, participă doar pensionarii și alți diverși. Sigur, vei spune că îți poți face programul, doar că nu întotdeauna.

  9. #37

    Pretul mic al parcarii era tinut de imbecilii de politicieni ca sa nu se supere pulimea si sa nu afecteze partidul la vot. Asa au ajuns tot felul de taranoi agresivi nascuti sau veniti in Bucuresti sa isi apere cu barda locul lor sfant de parcare , mai ales ca stateau in bloc de pe vremea retragerii aureliene.
    Ce mi se pare o mare anomalie este urmatorul fenomen : locuri de parcare de la ADP desenate pe trotuare ( de ce pula mea se mai pun borduri..!!???) astfel ca pietonii sa o suga si sa mearga pe unde merg masinile. Inevitabil apare miorlaiala patetica a soferilor ca” eu unde parchez ..!? ” de parca orasul trebuie sa fie DOAR pentru masini si da-i dreacu de pietoni, eventual sa facem rampe la iesirea din bloc pentru masini si sa desfiintam trotuarele de tot.
    Adevarul simplu este ca atunci cand nu ai autoritati capabile sau interesate sa impuna o disciplina urbana in ceea ce priveste situatia masinilor parcate in zona blocurilor , atunci ai si fenomenul actual adica o mica anarhie la pret mic.
    Sa speram ca scumpirea asta va mai rezolva ceva .

  10. #38

    “Locuitul în capitală nu e un drept, ci o favoare.” :)))))))))))
    zise el ma, acest bucurestean get beget din medgidia:))) acest print de pantelimon!

    btw care capitala? cu numele poate :))))) arata ca un SAT, un imens sat! si mai e si plina de sateni.

    in rest, da, e foarte corecta treaba cu tarifele insa nu va schimba nimic
    stai cuminte ca nu se muta nimeni inapoi :))))

    la fel va fi si cu prostia aia de zaca maca paca
    mare chestie, trec frumos 3/4 pe electric si hibrid si-o sa vezi 6 milioane de masini in trafic in loc de 8
    succesuri! ;)))

    • #39

      Fara afluxul de moldov… ahem… oameni tineri care sa sustina piata muncii, a constructiilor, serviciilor, etc., Bucurestiul era acum un fel de Teleorman cu aere de capitala, mai sat ca acum. Si nu e nimic rau in a avea hibride in oras, polueaza mai putin.

    • #40

      Zarax, sunt perfect de acord cu tine

      Eu zic doar ca degeaba impui 1000.000 de taxe si impozite daca nu bagi o parte din bani in dezvoltare/modernizare/infrastrutura etc
      Este firesc sa platesti 200 euro/an in zona centrala sau poate si mai mult dar este la fel de firesc sa ai si pretentii de banii aia.
      Din punctul meu de vedere ar putea fi si 500 euro/an, tu primaria satului bucuresti ce faci cu fondurile respective? aici e problema de fapt, oamenii sunt suparati pentru ca li se iau bani care apoi sunt sifonati in diverese srl-uri ale firmelor de partid.

      Si 2, mandria asta absolut penibila de a fi sau a te da bucurestean, mai ales cand nu esti; drept vorbind cred ca 80% din “bucuresteni” sunt veniti de prin alte asezari din romanistan, iar aia care chiar sunt din mosi stramosi bucuresteni n-au harfe de genul si-s oameni chiar ok.

      Cata vreme nu contribui in nici un fel la dezvoltarea societatii, cata vreme lipsa educatiei colcaie la fiecare pas, cata vreme e plin de gropi, flegme si urme de pastrupezi pe trotuare in zone precum dorobanti sau primaverii (acolo la ‘crema’), cata vreme in parcuri sunt munti de gunoaie si alei crapate de ti-e frica sa nu cazi in lac (care si ala e plin de orice), cata vreme spitalele de stat sunt focare de infectie, cata vreme te duci la mall si vezi ca e plin de taranusi care se striga unii pe altii de parca-s pe tarla, cata vreme metroul este cea mai proasta gluma de transport public la nivel european, cata vreme aerul este hiper poluat din cauza deseurilor arse in cantitati industriale la margine de “oras” […] ce motiv REAL de mandrie ai sa fii bucurestean? unde este privilegiul?

      A, ca-s companii multinationale si job-uri garla? posturi platite cel mai prost din UE si totusi cu mult peste nivelul oricarui alt judet din Romania? aici e mandria? :)) tare de tot.

      Job-uri jmekere sunt si-n NL de ex. N-ai sa auzi vreodata un olandez sa se dea superior ca sta in Haga sau Amsterdam.

  11. #41

    De la exagerat de mici, s-a ajuns la exagerat de mari. Ca la romani.
    Se vor goli parcarile, ca multi nu vor mai putea sa plateasca, iar masinile vor sta care, pe unde. Ca masinile exista, nu ai cum sa le faci sa dispara.
    Treaba asta trebuia facuta treptat.

    • #42

      Daca 50 de lei pe luna inseamna “exagerat de mult” inseamna ca nu iti permiti masina. Caci probabil si niste cauciucuri decente sunt exagerat de scumpe, si un reglaj al farurilor costa o avere, iar un schimb de ulei e moft de chiauburi. Apropo, placutele de frana la 100 de lei tot scumpe sunt?

    • #43

      Nu e vorba de ce nu imi permit EU, vorbim de o multime de multipli de 50 care se tot adauga an de an.
      Si mai duce-ti-va dracu, ca sa nu zic altfel, cu aroganta voastra de doi bani.
      Eu imi permit si o sa iau chiar doua, pentru ambele masini, dar sunt multi care nu vor putea, iar masinile lor vor fi parcate peste tot, iar parcarile cu plata vor sta jumate goale.

  12. #44

    Sa vedeti avalansa de cretini sinistri cand a anuntat Clotilde pe la inceputul anului ca vrea sa mareasca tarifele la parcari . Vai, ne omorati, cum sa ne permitem, pai ce e asta, pai creste de 10 ori, de unde bani? Huo hoata!

    Propunerea a cazut initial, dar ma bucur ca s-a repus in discutie si se implementeaza.

    Mi s-a parut incredibil, dar cam asa iti dai seama cu ce oameni ai de a face – o adunatura de pomanagii sinistri care vor chestii civilizate, “ca afara”, dar pentru ei sa nu se schimbe nimic.

    • #45

      Am citit comentarii de la postarea lui Clotilde si imi era mie rusine de lipsa lor de rusine. Cum frate sa te plangi ca sunt preturile mari la 2 pachete de tigari pe luna pentru un loc de parcare in Sectorul 1 ?! La ce ma gandesc eu e: la urmatoarele alegeri, mai vrem tara ca afara si iese USR sau iese PSD pe ideea merge si asa 😀 ?

    • #46

      psd plus udmr 52%

  13. #47

    Io-te cum Moldova e Monaco-ul Europei de Est. 😀 😀 😀
    A, da! La Galați, Suceava și Iași umblă câinii cu cozonaci în coadă, d-aia lucesc străzile pavate cu aur de 24K. :D.
    Sârmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! 😀 😀 😀

  14. #48

    Nope, nu imi era rusine, plateam suma stabilita de primarie la fel ca toti ceilalti si o sa platesc in continuare. Oricum, mareata realizare a primarilor, faptul ca au marit o taxa, altfel au rezolvat toate problemele si mai ramasese problema “sărăciilor astea de oameni care plăteau 84 de lei parcarea PE AN”. Sunt tare curios daca, incepand cu 2022, aceasta taxa se va reflecta si in ceva probleme rezolvate prin sector…….altfel, de data asta, nu am votat hotii ci idiotii……

  15. #49

    Senor, vezi ca scrie pe blogu’ Printesei Ardealului …un baietan in care demonstreaza cu subiect predicat si poze ca la Vaslui se traieste mai bine ca la BuCUResti. Ardealul nu e departe de Moldova…e un pic mai aproape de Bratislava. Nu puteai sa nu te manance “mitzocu” de Ardeal. Of frustrarile astea. Oriunde in tara asta se poate trai mai bine ca la BuCUResti!

    • #50

      da da, plin de frustrari

    • #51

      La Vaslui se traieste mai bine ca in Bucuresti ..!!?? Sper ca este o glumă.

    • #52

      hai ma, poate datorita numarului de violuri pe cap de locuitor sau sexului intre rude.

    • #53

      @Edi, eu nu inteleg de ce frustrarile astea ale unora care vor sa arate ca in orice alt oras se traieste mai bine decat in Bucuresti. Este foarte bine asta, inseamna ca Romania este o tara cu multe orase dezvoltate.
      Poate ca motivul pentru care se traieste bine este ca “taranii” si “cocalarii” au plecat in capitala. Si atunci voi de acolo aveti tot interesul sa ramana plecati.

    • #54

      Andrei, comentariul meu vine ca raspuns la: “să te duci înapoi să mori de foame în ardeal” . Bucata de text care vin la finalul unei pledoariii ,in care se incearca civilizarea locuitorilor Bucurestiului, din partea lui Senor, care are mai multe legaturi cu provincia decat cu Bucurestiul sau mult prea ridicat in slavi. De acord referitor la aglomerearea urbana Bucuresti ca ofera o diversitate mare insa dezavantajele evidente pt foarte multi oameni cantaresc mai mult decat un venit , APARENT, mai mare. Senor are o placere deosebita sa bage batu prin gard la dastia ca mine care se activeaza( usor) si uita ca mai sunt si altii care nu neaparat achieseaza la punctele sale de vedere. E blogul lui e parerea lui dar discutiile generate in comentarii si o orecare libertate in dezbatere fac Arhiblogul loc frecventabil, ca daca te uiti doar in gura Senor-ului cateodata o iei pe campiile baraganului( ca in ardeal e numa incet si prost iar in banat numa frunti pe care patineaza musca si mandri )

    • #55

      :)))))) i so much love you:)))))

    • #56

      De parca ar exista cu adevarat cineva care sa aiba cel mai mic motiv de mandrie ca e bucurestean…

    • #57

      @Dragoș, vezi ca in general astia care injura Bucurestiul baga la comun si Ilfovul. Fara zonele rezidentiale din Ilfov si traficul aferent, chiar si un oras mare precum Bucurestiul ar fi mult mai aerisit.

  16. #58

    Voi sa fiti sanatosi! 😉

  17. #60

    mi-ar fi placut sa duca tariful mult mai sus de atat, dar nah, e bine si asa. poate peste doi ani il mai ridica ca sa fie totusi la costuri reale. daca un loc de parcare la un bloc nou e fo 12k euroi, taxa de aproximativ 100 euro pe an propusa de astia acum e fix pix.
    e un inceput totusi, ramane sa vedem daca pun si parcometre si incep sa ridice masini parcate d’anpulea.

  18. #61

    Noile tarife mi se par corecte pentru un oras cu veniturile medii nete destul de ridicate, precum Bucurestiul.

    Acestea fiind spuse, vad doua probleme si sincer, nicio rezolvare teoretica, daramite practica:

    a) partea de enforcement a noilor reguli/tarife – la milionul ala de masini, cine se va ocupa de controlul platii parcarilor si cum o va face in mod efectiv ? Luam de exemplu marea de masini din Drumul Taberei, printre blocuri, pe trotuare, pe spatii verzi, pe prima banda, etc – cine se va ocupa de verificarea platii abonamentelor, cine le va ridica, etc.

    b) nu sunt atatea locuri de parcare, ieftine sau scumpe, pentru toate masinile rezidentilor din Bucuresti – la fel ca la a), cine se va ocupa sa ridice acele masini, sau sa le amendeze proprietarii ?

    Ar mai fi si un c) retoric – cei care, dintr-un motiv sau altul, nu isi platesc locul de parcare, ce vor face ?

    Pentru ca, in mod evident, “nu se vor intoarce inapoi in Ardeal”.

    Pe scurt, exista vreo posibilitate, chiar si pe termen lung, sa ajungem ca in Bucuresti sa aiba toata lumea un loc de parcare si singura problema sa fie cu plata locului respectiv ?

    Eu cred ca nu, si daca asa e, atunci vom purta aceeasi discutie si peste zece ani.

    • #62

      pe scurt, nu

    • #63

      Si pe lung tot nu. Dragos, ti-ai dat singur raspunsul: 1 milion de masini (chiar peste…) in coditiile in care mare lucru in materie de parcari nu s-a facut din ’89 incoace.

    • #64

      Deci discutia cu tarifele e asa, ca sa ne mai dam cu parerea ocazional, pentru ca unii vor plati, cei mai multi nu vor plati si tot full de masini va fi peste tot.

      Anul trecut ii ziceam lui Ciucu acelasi lucru pe care i-l ziceam lui Nicusor acum 4 ani – ar merita poate un proiect-pilot, prin care sa aduca niste ingineri de rezistente de la Facultatea de Constructii, si sa calculeze niste cifre legate de plafoanele si tablierele blocurilor din Bucuresti.

      Sa ia un bloc la intamplare, din ala construit in anii 70 sau 80, si sa calculeze cate tone poate sustine deasupra fara riscuri.

      Apoi sa il ingradeasca in mod adecvat, si sa ataseze pe una dintre lateralele care nu au geamuri o structura metalica de feed-in-out pentru parcare, mult mai ieftina decat o parcare separata, pe baza de fise/cartele.

      E posibil ca daca iese fara virgula (si cu virgula ar putea fi ranforsat plafonul prin turnarea unei placi armate suplimentare), fiecare bloc din Bucuresti sa poata fi transformat relativ ieftin si foarte rapid intr-o parcare rezidentiala cu o capacitate de minim 50 de masini.

      Toti au ras cand le-am spus, poate e o prostie fenomenala, csf….

      Sunt vreo 120.000 de blocuri, cu 30-50 locuri de parcare fiecare ar veni 3 milioane de parcari minim, si fiindca fezabil ar fi adaptare la o treime din ele (sa zicem), am rezolva problema parcarilor definitiv.

      Plus ca s-ar putea aplica ideea in orice oras din Romania sau Europa de Est.

    • #65

      Pe mine ma amuza asta cu ‘se va rezolva problema parcarilor sau nu’. Pe scurt, nu, niciodata, ca nu e o problema rezolvabila vreodata, in integralitatea ei. Problema e ca masinile nu se inlocuiesc 1:1, si mereu numarul lor va creste. Problema 2 e ca toate discutiile privesc parcarile de resedinta, si hai sa zicem ca acolo putem face ceva, dar ramane problema parcarilor ‘de destinatie’, ca sa zic asa. Bluntly put, masinile nu se inlocuiesc unele pe altele, nu merge masina 1 din A in B si masina 2 din B in A ca sa poata folosi aceleasi locuri. Mereu vor fi zone, destinatii etc unde nr de locuri de parcare va fi mai mic decat numarul masinilor, si acolo solutiile pot fi cel mult partiale, nu vor rezolva niciodata complet problema. Sigur, asta nu inseamna sa nu facem nimic 🙂

  19. #66

    E valea plangerii pe facebook…sa ajungi sa stai in sectorul 1 sa te plangi ca dai 50 de lei pe luna pe parcare…motivul cel mai des fiind “sa dai atatia bani pe niste dungi pe asfalt”.
    Pnm sunt dungi pe asfalt, dar ce semnifica e important. N-o sa rezolve problema parcarilor, dar macar 10& poate renunta la masini nemiscate cu lunile si isi dau seama ca n-are rost sa tina cazanul pentru drumuri ocazionale.

  20. #67

    Poate acel cuantum reflecta calitatea vieții.
    Tg. Mureș:
    – 600 lei pe an parcare oraș, cu exceptia centrului (unde se tarifeaza la 30 min, maxim două ore)
    plus
    – 1200 lei pe an, parcare bloc

    • #68

      De la reintroducerea parcarii, centrul ala s-a imbogatit cu cateva strazi, doar asa, ca de ce nu. In schimb langa primarie e tot zona 1 ca doar nu or fi nebuni aia ce lucreaza in primarie sa plateasca tot la 30 de minute ca pwlimea.

      Si amenzi cam slabut, a fost o perioada cand se dadeau pe banda rulanta si prindeam loc ca aveam abonament, apoi inainte de pandemie era iar aglomeratie de nu aveai unde lasa masina, si amenzi ioc.

  21. #69

    Sunt de acord cu cresterea preturilor pentru locuri de parcare in Bucuresti.

    Hai sa vorbim putin de parcarea de la Straulesti.
    Teoretic este facuta sa lasi masina si dupa sa te duci la munca/unde ai treaba cu transportul in comun. Eventual, daca stai in zona parchezi acolo. Astfel scazi numarul de masini in trafic.
    Momentan este disponibil doar primul etaj (nu stiu exact motivul pentru care celelalte sunt inchise). De fiecare data cand ma plimb cu copilul pe acolo sunt cateva masini parcate.

    Hai sa vedem de ce nu este folosita.
    1. Parcare de rezidenta.
    In zona respectiva sunt foarte multe case, cu strazi pe care se marcheaza locuri de parcare.
    Peste pod, spre Mogosoaia si pe Sisesti apar multe blocuri mari.
    In niciunul din cazuri oamenii din zona nu vor veni sa parcheze acolo. Cei cu case le lasa in fata portii/ pe locuri de parcare marcate/ Cei de pe Sisesti pe trotuar.

    2. Cost
    O ora de parcare costa 50 Bani. Daca ai abonament lunar sau anual la metrou este gratuit in limita a 13 ore pe zi.
    Cu toate astea, sunt idioti care nu doresc sa plateasca nici atat.
    Astia nici batuti cu funia uda nu vor plati pentru un serviciu. Prefera sa parcheze pe langa cimitir (pe partea cealalta) sau pe trotuar. Insa nu sunt atat de multi care parcheaza in zona respectiva, de mult ori in balarii (la propriu).

    Si totusi, de ce nu este folosita parcarea? Si mai ales de ce nu ajuta parcarea la scaderea traficului macar pe ruta metroului?

    Din punctul meu de vedere, din cauza faptului ca a fost facuta ca orice alt proiect romanesc. Pe hartie lucrurile arata bine, dar nu vorbim cu altii inainte sa facem. Doamne fereste sa discute Metrorex cu primaria, inspectorul scolar, serviciul de politie rutiera, firmele de transport persoane etc. in momentul in care doresc implementarea unui proiect.

    De ce sa discute cu inspectoratul scolar? Stiu ca pare idiot dar, mare majoritate a celor care vin dinspre Mogosoaia/Sisesti, duc copii la scoala/gradinita inainte de a se duce la munca. Ca exemplu, Scoala 179 de langa metrou Bazilescu au facut o cladire noua (si tot in 3 schimburi invata copii). In ultimul timp au crescut numarul de blocuri cu 3-4 etaje in zona, dar nu suficient de mult incat sa fie nevoie de o noua cladire. Insa a explodat numarul de vize de flotant.

    In acest caz, niciun parinte nu va parca la Straulesti, va muta copilul in metrou, coboara la Bazilescu (2 statii de metrou), sa lasa copilul la scoala (aprox 10 min dus intors) va urca la Bazilescu, se va duce unde are treaba.

    De ce sa discute cu firmele de transport persoane? Terminalul intermodal Straulesti are si o autogara pentru Chitila/Mogosoaia/Buftea.
    Dar este inchisa si nimeni nu vobeste despre ea. Ideal ar fi fost ca cel putin aceste microbuze sa plece de acolo.

    Insa marea majoritate a firmelor de transport au deja statii/autogari in oras, in general pe langa Gara de Nord. E mult mai usor/comod pentru cineva care vine din Mogosoaia sa coboare direct la Gara de Nord.

    Aici am o problema cu comunicarile directorului METROREX: problema sunt cei cativa cretini care nu doresc sa plateasca parcarea si nu vor sa se bucure de frumosul nostru proiect. Noi am facut tot ce trebuia. Si presa a facut articolul. Si lumea a mers inainte.

  22. #70

    Vad ca se fac niste comentarii ciudate in ceea ce priveste bucurestenii, originile lor , cine este mai mult sau mai putin bucurestean. Lucrurile sunt deosebit de simple din punctul meu de vedere.
    Te-ai nascut , ai crescut , ai invatat..etc in Bucuresti esti bucurestean, punct , indiferent ca inaintasii tai sunt din cel mai amarat sat din provincie. Daca ai facut chestiile enumerate mai inainte intr-un alt oras sau sat poti devenii bucurestean prin mutare , cumparare de imobil aici.
    Problema nu este originea oamenilor cat calitatea oamenilor care vin in Bucuresti, aici am ceva de comentat. Daca ar veni doar oameni civilizati care sa ridice calitatea vietii in acest oras ar fi perfect dar din nefericire nu se intampla asta.
    Bucurestenii de calitate ori au emigrat , ori au plecat in Valhalla pentru ca ii intalnesc in proportie din ce in ce mai mica , este evident daca mergi pe strada, pe sosea cu masina sau in mijloacele de transport in comun.
    Putea sa fie vorba de alt oras , nu neaparat de Bucuresti, problema nu este originea oamenilor ci calitatea lor, educatia lor . Dar cred ca asta este o problema in toata Romania, nu doar in Bucuresti, unde procentul de neam prost devine din ce in ce mai mare, ingrijorator de mare.

  23. #71

    De acord cu pretul asta chiar era destul de mic, dar ce masuri iei pentru restul, aia care parcheaza aiurea peste ?

    Imi este greu sa nu o privesc altfel, dar asta e primul gand care imi vine in minte, ma taxezi pe mine care respect legea si platesc si nu iei masuri sa scapi de toate cazanele care sunt pe strazi, amenzi pentru parcat pe trotuar, in intersectie si in locuri interzise ?

    Poate unii vor zice nu platesc sunt smecher o sa o parchez unde vreau eu, pe langa pretul aceasta mai baga o masura pentru restu care nu respecta nimic

    • #72

      Este foarte posibil ca atunci când vor trebui să plătească 600 în loc de 84 unii să-și după singuri cazanele la remat.

  24. #73

    Tovarase Cetin, in Ardeal platim parcare 100-150 pe luna in parcarile publice si locurile de domiciliu se liciteaza…. Asa ca mai usor cu pianul pe scari, nu ne intereseaza capitala voastra, noi mergem cel mult pana la Cluj, nu trebuie sa va simtiti amenintati de noi, ii aveti pe cei din Moldova si cei din sudul tarii.

    • #74

      de aia v ati mutat toti la bucuresti ca sa nu mai muriti de foame in satele voastre distruse…

    • #75

      Ne confundati cu aia de unde va trageti dvs poate… La noi nu sunt sate distruse, poate depopulate prin Apuseni si pt noi e mai aproape Europa, decat Bucuresti daca vrem sa muncim/furam/cersim

    • #76

      aia ne intrebam si noi, de ce veniti aici si nu va duceti unde va e mai aproape

    • #77

      Sanatate la toata familia si Paste Fericit !!!

    • #78

      si voua la fel:) nu mai lua in serios toate prostiile

    • #79

      Da da, nu mai iau eu dupa toti blogerii din Romania, doar ii citesc…

  25. #80

    Tot mi se pare o frecție. Licitație tată. Piața decide prețul. Mana invizibila, alea-alea. Iese 50 de lei, ăla e prețul corect. Iese 5000, idem. Că de ce atâta și nu atâta întreabă oamenii ăia – și au dreptate, nu poți găsi un motiv anume pentru care sa fie fix cât au stabilit ăia de la Primărie. Dacă faci cu licitație ai răspunsul: voi ați stabilit prețul micuților!

    1
  26. #81

    La mine-n Sibiu, zona C este 15 lei/luna-180/an pt.rezidentiali. Daca stai pe un bulevard lung, rezidential inseamna fix in fata blocului tau, nu 400 m mai incolo.
    Altfel, pe acelasi bulevard din zona C, la aia 400 m mai incolo, e 100 lei/luna-1200 an.
    Bine, noi nu avem ca-n Bucuresti locul fix, al nostru, sa zici ca-l blocam si nu mai parcheaza nimeni acolo. Sunt parcari cu plata si poti lua abonament ca sa nu platesti 1 leu ora in C.
    In Bucuresti, costul locurilor de parcare e ridicol de mic.

  27. #82

    Se plang ca locurile de parcare sunt scumpe, dar rata la Iphone depaseste pretul propus pentru parcare

  28. #83

    Oraș mort de provincie, 30 000 de locuitori, toți non-bugetarii salariul minim pe economie. Și e locul de parcare 100/an, încă de prin 2017. Mai are rost să întrebăm de prețul real la gigacaloria RADET?

    • #84

      Haide sa nu intrebam de pretul real la gigacaloria Radet. Haide sa facem o comparatie intre pretul total platit pentru incalzire si apa calda in Bucuresti comparativ cu orasul despre care discuti.
      Eu am platit in medie cam 400 lei/luna in conditiile in care iarna asta a fost foarte blanda si oricum aproape jumatate din timp sistemul a mers pe avarie. Adica am fost nevoit sa folosesc si o aeroterma plus aerul conditionat.

      Tu cat ai platit in aceeasi perioada in orasul mort de provincie?

    • #85

      Stau la casă. Cartier fără gaze (din motive de autostrada Soarelui, dar asta e altă discuție). Deci, încălzire cu lemne. Într-o iarnă blândă, cum zici, 2 focuri permanent și unul la 2 zile la bucătărie. 8 tone de lemne de fag, 510/tona. Paradisul, nu-i așa?

    • #86

      eu am luat de la brico cu 350 tona de fag taiat

  29. #87

    Mai tineti minte cand bucurestenii neaosi se dadeau cu curu’ de pamant ca Basescu omoara toti cainii vagabonzi? Dar cum e posibil asa ceva, saracii caini! Faceau oamenii spume la gura pe la talk-show-uri, mai ceva ca un caine turbat! Ati mai auzit ceva pe subiectul asta de curand? In afara de vreo minte ratacita scapata de la vreun spital de nebuni, mai cere cineva sa se dea drumul la caini vagabonzi pe strada?

    Dar cand s-a interzis fumatul in restaurante mai tineti minte? Dar cum e posibil asa ceva? O sa moara toata industria HORECA! (ma rog, a murit din alte cauze, dar asta e alta discutie) Mai vedeti oameni normali urland acuma pe la TV ca vor sa fumeze in restaurant?

    Dar cand a demolat Basescu toate maghernitele de chioscuri de pe trotuare, de isi rupeau suedejii camasa de pe ei de necaz mai tineti minte?

    Eh, eu sper ca asta cu parcarile sa fie fix asa: un primar cu coae (nu cred/stiu daca va fi Nicu Shordan) sa zica:

    – Baieti, nu se mai poate. Nu e normal si legal sa poti lasa masina absolut oriunde fara niciun cost si fara nicio consecinta, indiferent ca ti-a spus tie politistul local ca daca lasi un metru liber de trotuar e bine, ca acolo ai tu apartament de la ma-ta din ’78 toamna si fix acolo ai parcat tu mereu sau ca nu ai treaba “decat 2 minute, boss” si dupa aia o muti.

    Da, bucurestenii se vor da iar cu curu’ de pamant vreo 2 luni, isi vor rupe camasa de pe ei ca nu se mai poate trai, dar dupa aia vom intra si noi in randul lumii.

    De ce NICIUN primar nu a reusit pana acum sa rezolve problema masinilor? Pentru ca e o decizie nepopulara cu care pierzi voturi, deci au preferat fie sa se traga pe cur complet, fie sa adopte doar masuri foarte punctuale si incrementale: mai facem o juma de banda de autobuz, mai scumpim cu 2.5 lei parcarea, mai ne prefacem ca descurajam masinile poluante, etc.

    Parerea mea neavizata si nepopulara e ca problema asta trebuie rezolvata ca un viol: in forta, rapid si lucrat simultan pe toate gaurile… pardon, fronturile. Ah, si trebuie facuta la inceput de mandat, ca romanii au memorie scurta si oricum uita pana la urmatoarele alegeri.

    Deci in primele 6-8 luni de mandat:

    1. Amendat orice parcare neregulamentara, fara exceptii. Nu conteaza ca in zona nu exista parcari, ca ai oprit doar 2 minute, ca e spital, ca esti curier, ca nu era soferul la volan si nu s-a putut constata fapta, etc.

    2. Ai masina pe domeniul public? Trebuie sa platesti. Nu vrei sa platesti? O bagi in garaj sau in parcare privata sau o vinzi. Fara exceptii. Cat trebuie sa fie pretul de referinta al parcarii de resedinta? Mimim cat cel mai scump abonament lunar STB pe toate traseele, adica minim 125ron/luna, indiferent unde stai. De ce? Calitativ, masina e mai buna decat transportul in comun, nu? Ca nu mai astepti dupa autobuz in ploaie, ca nu te inghesui cu sarakii in metrou, ca iti da flexibilitatea sa mergi din A in B fara sa schimbi mijloace de transport sau sa mergi pe jos, etc. Daca e mai buna ca transportul in comun, trebuie sa fie mai scump sa o folosesti, nu? (daca 125ron/luna pentru STB e un pret corect e cu totul alta discutie)

    3. Cumparat urgent tramvaie noi si autobuze noi intr-un numar decent. Nu 3, nu 10, nu peste 4 ani. Cred ca e simplu si cred ca exista bani.

    4. Facut benzi unice pentru transport in comun. Doar cu semne de circulatie, vopsea pe asfalt si politie. Nu largit strada, ca asta dureaza, nu montat garduri, nu pus borduri. Simplu si eficient. Scrie ca pe banda asta ai voie doar cu autobuzul, dar esti bombardier si ai intrat cu BMWu’? Jap, amenda!

    Restul masurilor pot veni mai tarziu, sunt mai de finete si necesita calcule, timp si bani, dar cred ca din astea 4 masuri implementate SIMULTAN si CONSECVENT rezolvi 70%-80% din problemele de trafic. Prin restul masurilor, ma refer la extins metrou, finalizat soseaua de centura, facut piste de biciclete, reorganizat liniile de transport de suprafata, modernizat sinele de tramvai, construit parcari PARK+RIDE, scumpit biletele, etc.

    PS: Am insistat mai sus sa nu existe exceptii de la reguli. De ce? Nu pentru ca exceptiile nu ar putea fi indreptatite, ci pentru ca “dacii liberi” sunt experti in a gasi portite prin care sa evite legea. Vezi explozia de masini “bulgaresti” din tara sau pe cea de “revolutionari” care nici nu erau nascuti in ’89. Daca dai azi lege ca “poti parca gratuit daca esti pensionar sau ai un handicap loco-motoriu”, sa vezi explozie de pensionari si handicapati cu cate 2-3 BMW-uri incepand de maine!

    • @George – bai ai spus frumos acolo dar, ce faci cu masinile de IF, GR, PH care parcheaza in Bucuresti – tinind cont ca propietarii lor nu platesc impozit pe acea masina in Bucuresti – si nu vorbim de locurile de parcare cumparate in blocurile noi..

      Ce faci cu masinile de firma, care legal nu au loc de parcare in parcarile de resedinta

      Ce faci cu TIR-urile parcate direct pe bulevard?

      btw… cind i-ai vazut ultima data pe militieni ( necalificatii de la locala sau pansatii) sa dea amenzi la masinile parcate / stationate la sub 25 de metrii de trecerea de pietoni?? art 174 litera E

      Cind ai vazut ultima oara aceleasi personaje +RAR-ul pe strazi… iti dau filmulet cu masina cu numere rosii ce afuma mai mult decit o RABA din anii 80′

    • #89

      @Adib: am raspuns deja la aceste intrebari, dar ma repet: fara exceptii! E irelevant ce numar de inmatriculare are masina sau daca o folosesti ca debara, ca sa cari cartofi sau sa agati pustoaice pe strada. Atata timp cat e pe domeniul public, platesti parcare.

      Legat de politisti, o sa emit o alta parere nepopulara si radicala: politia romana trebuie dizolvata complet si reconstruita de la zero. Nu mai ai ce sa reformezi schimband 1-2 sefi, daca acolo colcaie de sobolani.

  30. #90

    Citeam comentariile de pe FB-ul lui Radu Mihai cand a postat ca o sa se mareasca pretul.

    Majoritatea urlau ca domne locurile de parcare nu sunt imbunatatite, cat costa sa traseze niste dungi pt marcarea locurilor de parcare, ca pretul de parcare trebuia marit treptate si bla bla bla.

    Daca era marit treptat sa inteleg ca era ok sa plateasca nu mai faceau gura ….. defapt stai asa ca e la fel ca la pretul tigarilor…. acum 10 – 15 ani daca ii ziceai unui roman ca se maresc tigarile brusc la 25-30 ron ar fi zis ca se lasa de tigari….dar au ajuns tigarile treptat la 25 ron e ok :)).

    Eu nu inteleg ce e atat indignare….tati nu iti convine cauta loc de parcare la o firma privata si aia e….dar stai ca poate locul de parcare e la 10-20 de minute de mers pe jos, nu te mai dai jos din masina in scara blocului, poate costul e mai mare si multe altele.

    Frate ai platit 10-15 ani preturile astea infecte si ai asteptari ca locul tau de parcare sa fie imbunatatit cu 35 ron pe an si sperai sa platesti la fel inca 10 ani.

    Am stat o buna perioada in cartierul Pantelimon (zona Morarilor) si de multe ori cautam loc de parcare cate 30-45 de minute pt ca nu voiam sa o urc pe trotuar sau spatiu verde. De multe ori am parcat masina la Delfinului, la Costin Georgian si multe alte zone.
    As fi fost dispus sa platesc 600 ron pe an doar sa stiu ca am loc de parcare garantat.

    Dar deh cand ai avut loc de parcare 10 – 15 ani si nu ai avut problemele astea 600 ron ti se pare mult.

  31. #91

    Eu as vrea sa interzica de tot circulatul de masini in CENTRUL CAPITALEI , sau pe unde e UNIVERSITATEA, PALATUL PARLAMENTULUI, ATENEUL, BIBLIOTECA CAROL I, CENTRUL VECHI, adica unde sunt cladiri istorice si parcuri.
    Sa aiba acces doar camionetele de livrare si atat.

    Exact ca-n centrele istorice din alte capitale europene. Acolo ar trebui sa fie aer curat.
    Vrei sa te duci sa te distrezi, sa te imbeti si sa o arzi cu gagici in centrul vechi, poti sa te duci cu metroul sau autobuzul, sau poti si cu bicicleta sau trotineta, fara sa poluezi zona cu BMW-ul sau SUV-ul de neam prost.