Am senzația câteodată că singura chestie care stă între noi și instaurarea definitivă a matriarhatului este felul cum conducem. Și nu-mi veniți acum cu argumente corecte politic, pentru că știți foarte bine că și noi, panseluțele creației, tresărim atunci când vedem o femeie la volan la gândul că „sigur face vreo boacănă”, deși noi înșine suntem tot femei, și tot în spatele covrigului.

Dar serios că nu e greu să conduci adecvat, trebuie numai să fii atentă la câteva chestii de bază:

Condu aproape de marginea drumului. Chestia asta are două avantaje: (unu) ai timp mai mult de reacție dacă intră vreun meseriaș pe contrasens decât dacă ai conduce spre axul drumului și (doi) lași loc grăbiților să te depășească. Hai să nu ne ascundem după deget, știi că nu conduci cu viteză la fel de mare ca un bărbat (și asta nu e neapărat rău).

Cât de greu e să înveți să parchezi? Serios acum, îți iei mașina, te duci într-o parcare 1-2-3 zile, cât ai nevoie, și te obișnuiești cu dimensiunile ei și cu manevrele necesare ca să o înfigi în orice loc, ca o doamnă ce ești. Corolarul la asta este

Nu parca oriunde. Știi despre ce vorbesc. Duduile care opresc în mijlocul drumului și coboară fâlfâind din aripi, eventual și fără să se asigure. Când le claxonezi cred că le faci semn pentru că sunt frumoase.

Oglinzile retrovizoare nu sunt oglinzi cosmetice. E o idee bună să le folosești în scopul în care au fost create.

Mergi constant. Fără frâne bruște și demarări în trombă, fără condus sportiv prin cartiere pline de copii. Cei mai buni șoferi sunt cei previzibili. Și cel mai plăcuți șoferi sunt cei care conduc lin și asigură confortul pasagerilor (se aude acolo în spate, domnilor?).

Nimănui nu-i place muzica ta. Dar M, este rock psihedelic subversiv din anii 60, doar intelectualii….Psssst! NIMĂNUI NU-I PLACE MUZICA TA.

Nu încerca să impresionezi pe nimeni. Oricum toată lumea te va judeca pentru că ești șoferiță, chiar și celelalte șoferițe.

Pentru șoferii bărbați nu am niciun sfat. Știți foarte bine că sunteți perfecți. Și da, al vostru e cel mai mare pe care l-am văzut vreodată. Nu știu cum are loc în haine. Vorbesc, desigur, de ego.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

74 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Condusul lipit de margine e un sfat bun până când iei un cui, un prost ieșit din strada secundară sau un pieton pe trecere mascat de eternele mașini abandonate înainte de trecere.
    Sigur că e politicos să permiți altora să depășească dar nu e singurul motiv pentru care banda de circulație e mult mai lată decât mașina.

    • Ah, tu credeai că vorbesc de condusul în oraș. Cum, mai exact, îți închipuiai că poți conduce „lipit” (termenul tău, că eu am zis „aproape”, care relativizează un pic poziția) de marginea drumului în localitate, unde sunt de obicei mașini parcate pe ambele părți?

    • #3

      Normal că în oraș, cine își închipuie femei la volan în afară?

    • #4

      vali e in flacari azi:))

    • Ar mai trebui pus un detaliu în articol: lîngă CARE margine a drumului să conducă.

    • Ah, sugeți o lămâie, să vă mai îndulciți.

    • #7

      😀 “Condu aproape de marginea drumului”, voi și asa dați în gropi. Normal e sa folosești ca referință axa drumului. Marginea e pentru biciclist, bețivi, parcați neregulamentar, santuri, capuri de pod și gropi cat încape. La ax ai un singur pericol.

  2. #8

    eu ”simpatizez” cu soferitele care conduc atat de ”lin” incat blocheaza circulatia.
    sunt impresionat de ”celeritatea” unora dintre ele la intersectii.

  3. #10

    Cel mai des cred ca femeile o comit uitand ca exista oglinzile. Cand o masina imi taie calea si trebuie sa ma infig serios in frana sa nu-mi fac masina acordeon, de obicei e o femeie la volan. Ea nu a vrut sa fie nesimtita, nu a vrut sa se bage in fata mea; ea nici macar n-a observat ca exist, da semnal si in nanosecunda urmatoare invarte de volan, sigur nu e nimeni pe banda aia in spate. Cand un barbat iti taie calea e diferit, stie ca esti acolo, dar il doare in p*** de tine, vrea sa fie in fata ta; dar cand face asta si accelereaza, e muuult mai putin periculos decat cand face schema o femeie. Tot trebuie sa pui frana, dar mai lejer

  4. #11

    Dacă ar conduce toate mai lin decât un bărbat, ar fi vis. Dar problema e ca de fapt toate o ard pe viteza de iti fâlfâie oglinzile când trec pe lângă tine, și asta fără sa se asigure neam. Mi-a tăiat recent una calea care făcea dreapta pe strada și se asigura… în dreapta. N-a intors capul o secunda la sensul din care vin mașini, se uita doar unde se duce și punct.

    • #12

      pentru o femeie care a dat dauna totala la 2 mașini, ești foarte vioaie:))))))))

    • #13

      Lasă fata, să fie sănătoasă, bine că n-a pățit nimic după 2 daune totale!
      Dar totuși comitetul cititorilor de pe arhiblog.ro te roagă frumos de tot, pt binele tuturor, Laurra, IA METROUL!

    • #14

      Ambele din vina altora, una la 2 sapt de permis. Am condus mai mult decât mulți bărbați de aici. Și după 2 daune totale ma uit și după frunzele care cad pe strada, nu am atins în viata mea o masina/zgâriat/atins etc. Asa ca păstrează-ti cartela de metrou, fricoșii n-au ce cauta la covrig.

    • #15

      Doua daune totale, ambele din vina altora, lol. Seems legit.

    • #16

      its not you, it’s me

    • #17

      Da, waw, logica aia de barbati mai face scurtcircuit uneori. Poa’ sa te faca un altu’ dauna totala si cand stai la semafor si intra blana in portiera ta.

    • #18

      twice

  5. #20

    Dacă ți-am făcut semn să treci și te și las pissy, just do it, că nu vreu să te agăț, ci să trecem fluent de blocaj. Iar după aia zi mersi sau flash sau stuff. Iar dacă ai greșit o manevră și m-ai încurcat, fă la fel: sorry bro/sis, oane hand up etc.

    • Lasă, că nici voi nu sunteți mai breji. Am făcut ieri un staring contest cu un motănel din ăsta care nu știa cum functionează metoda fermoarului și nu înțelegea de ce îi fac semn.
      În final a ieșit, dar am simțit că mi se scurge viața pe volan până când a virat.

      Nici n-am mai avut pretenții de mulțumit. Am fost fericită că s-a prins înainte să mi se termine toată benzina din rezervor.

    • #22

      de ce trebuie sa fac din flesuri sau sa scot mana esti un domn team pupat ce voi barbati va dati semne??

    • #23

      Cică Daniela Crudu și-a luat bătaie de la iubitul ei, e în spital, i-a spart ăla nasul. Dar ca o româncă adevărată nu vrea să depună plângere.

      evz.ro/unde-a-fost-daniela-crudu-cu-cateva-ore-inainte-sa-fie-rupta-in-bataie-de-iubit-de-aici-a-pornit-totul.html

    • #24

      pai nu vrea ptr ca avea pzda plina la momentul respectiv. cu altcineva:)))

  6. #25

    Dar tipul acela de femeie, cu scaunul tras asa in fata incat am impresia ca are fata lipita de volan. Daca sare airbagul ala o desfigureaza. Este ceva foarte comun, de obicei nu se uite stanga-dreapta, are capul fix doar in fata, ambele maini stranse de volan. Acest tip, mie personal mi se pare ceva kamikaze. Ultima oara am dat de una asa, ce mergea cu 30 km/h pe drum national, abia am evitat-o fiind si o usoara curba fara vizibilitate. Am oprit-o pe doamna si i-am explicat ca asa ceva nu e normal, daca ii este frica sa stea acasa, pentu ca data viitoare poate fi un tir!

    • #26

      Pai de la aia vine stilul asta de condus kamikaze…cred ca prima persoana kamikaze a fost o femeie – toate asiaticele cam asa conduc. Ma gandesc ca sarirea airbagurilor poate avea efect de masaj la ele?

  7. #27

    mi-a trebuit cam o secunda sa imi dau seama ce e acel Al nostru. eleganta si in fata lui…

  8. #28

    Pun pariu pe ce vreti voi ca nevasta mea conduce mai bine ca 90% din soferii barbati! E si din pedigree, fata de ingineri auto, fiica si nepoata de soferi de curse.

  9. #31

    Nu stiu ale voastre cum sint dar hai sa va zic de-a mea si de relatia ei cu masina.
    Nu conduce cand ploua. Nu conduce cand ninge. Nu conduce cand i se pare ei ca aluneca pe jos. Si i se pare ca aluneca din sept pana in martie. Nu parcheaza lateral, nici daca e spatiu ptr 3 masini. Nu parcheaza cu spatele. Cand se asigura in intersectie, o face cu simt de raspundere. Daca te nimeresti in spatele ei, n-ai cum sa ramai calm. Nu merge tare in oras. 50 e deja viteza de competitie. Cand schimba banda……ai de plm. Te ia somnu pana o face. In schimb pe crampeiele se autostrada existente in romanistan…..150 e asa la ordinea zilei. Anu trecut veneam de la mare, era spre 12 noaptea, eram in dreapta si atipisem ptr ca 2 berici si oboseala si m-am trezit c-o senzatie de avion care decoleaza. Bordu arata 170 pe-o portiune cu denivelari. Am zis ca mor. In rarele ocazii cand sint pasager îs la un pas de avc de fiecare data.
    La polu opus sint alea care in oras sint bestii. Viteza, ochii musai in telefon, privirea doar inainte, totu i se cuvine. Iar pe autostrada nu trece de 110.

    • Omule eu sunt la polul opus. Nevasta-mea conduce de la 18-19 ani, a invatat soferia la tara livrand marfa pentru afacerea de familie pe care o aveau pe vremea aia. Fie viscol, fie ploaie, fie autostrada eu dorm linistit cand ea conduce. Pleaca singura la drumuri lungi si vine cu masina intreaga. Parcheaza fara probleme in orice pozitie , mai putin cu lateralele. Marea majoritate a soferiei in familie o fac eu, condusul ma relaxeaza enorm si pot conduce linistit non stop de dimineata pana aseara dar nu am nicio problema sa o las pe nevasta-mea.

    • #33

      Cum a luat carnetul?

    • @Sab, iti dau nr ei sa o intrebi tu? Ca nu o cunosteam pe vremea aia. Dar dupa cum conduce, l-a luat pe bune. Cu poligon, traseu, etc.

  10. La asta cu ego-ul barbatilor ar mai trebui adaugat ceva: claxon mare, putza mica

  11. #42

    In ultimele 2 saptamani de 3 ori era sa fiu lovit cand mi se acorda prioritate de dreapta si ieseam din strada laterala de catre cei ce depaseau ( accelerand) pe stanga
    de 3 ori 3 femei ,toate 3 cu capul acoperit ,niciuna nu a oprit /franat
    sa nu generalizam,zic…semnalizarea oricum e optionala in tarile cilivizate

  12. #43

    -ai permis de conducere?
    -nu!
    -vrei să fii soția mea?

    • #44

      Esti sigur?
      “Iubiii, du-ma la mall!”
      “Iubii, du-ma la coafor!”
      “Iubii, la 7 termin la amant, vino sa ma iei!”

    • #45

      nu pot, tocmai am deschis o bere

    • #46

      Atunci sa te ții când începe uberu’ sa încaseze de pe card
      =))

    • #47

      @Cismaru, dacă tocmai ai deschis-o, ai apucat și să bei din ea? 🙂

  13. #48

    La Constanta jumatate din soferi cred ca sunt femei. Nici dumnezeu nu mai are mila de noi. Cateodata, doar cateodata, oricat de dragut ai vrea sa fii, tot iti vine la un moment dat sa te dai jos si s-o dai pe cate una cu mecla de capota. Noroc ca nu suntem animale…

  14. #49

    Cei mai periculosi si imprudenti soferi pe care i-am intalnit sunt femeile in majoritate si barbatii idioti/cocalari .

  15. #50

    Ca sa vin cu o completare , asta asa, ca sa nu imi latre vreo printesa in ureche ca sunt misogin, fosta mea nevasta sau sotie, cum plm se mai spune, era la inceput zero in soferie, cu greseli monumentale , dar dupa ce a inceput sa lucreze ca reprezentat vanzari pentru o firma de farmaceutice, a ajuns as in soferie , le dadea clasa la multi masculi , chiar si de aia alfa. Sunt exceptii la femei , care pot ajunge foarte buni soferi, dar astea sunt niste exceptii si exceptiile nu confirma nici un fel de regula , sunt doar niste exceptii..

  16. #51

    Battleul asta mi-a adus aminte si de un banc despre soferoi:

    Why are men so bad at sex and driving?
    Because the bastards pull out with no thought of who else might be coming!

    • Cred că este momentul să subliniez că domnul inimii mele este un șofer excepțional 🙂

    • #53

      Bun banc… Eu încă nu m-am oprit din ras…

    • #54

      Bărbații conduc în general mult mai bine și mult mai mult decât femeile… aici cred ca toată lumea e de acord?

  17. #55

    Romanii au o impresie f buna despre abilitatile lor de soferi(ca in orice alt domeniu,de altfel).In realitate,vazuti in afara Romaniei,sint niste soferi catastrofali.Aia in Occident s-au nascut cu masina la scara si soferia le e in singe,ca mersul pe jos.In schimb,in Romania,incepatorii conduc,direct,BMW si Porsche(de multe ori fara a sti sa scrie sau citeasca).Iar in parcare la supermarket forjeaza cu 70 la ora printre pedestrasii care imping carucioare.Condusul masinii e “ un dat normal” pentru lumea covilizata(implicind reguli si common sense) si teribilism,inconstienta si neprofesionalism pentru romani.Nu-mi aduc aminte sa fi auzit in vreo tara cu apa calda de soferi care conduc pe contrasens pe autostrada-in Romania e la ordinea zilei.A se vedea “ cazul” masinii cu numere de Romania oprita in mijlocul Londrei,pentru care s-a paralizat jumate de oras si-au venit echipele antitero.Aia se credeau in Romania,unde,daca troaca se strica,o abandonezi pe linia de trafic si te duci sa bei o cafea….nu-i noci o diferenta intre soferii romani barbat sau femeie,ambii sint catastrofali…problema e ca asta o vad altii,in afara Romaniei,ei se cred Niki Lauda…

    • #56

      Nu pot sa spun decat Ha, Ha despre astia din occident care s-au nascut cu masina la scara. Si asta inainte sa trecem Atlanticul!

    • #57

      Doamne ce fetish sexual dubios aveti cate unii de comentati pe bloguri sa va considerati o specie de suboameni in comparatie cu specimenele umane perfecte din Vestul Europei.

      Ce boala mentala aveti fratilor ? Fiecare sofer de pe lumea asta indiferent de tara are opinia ca soferii din jurul lui sunt niste inapti si ca in absolut orice oras si orice tara de pe pamant sunt soferi mai buni decat imbecilii cu care are el de a face zilnic.

  18. #58

    Hmmm, sa zicem ca ai avea de ales intre o nevasta foarte misto si o masina foarte misto, care ar fi alegerea voastra?

    Varianta A: cu schimbator manual
    Varianta B: cu schimbator automat

    • #59

      eu ma bag la nevasta misto, the more, the merrier, de abia m-am invatat

    • #60

      citind comentariul mi-am amintit un banc :
      “Daca vezi un barbat ca deschide usa pentru ca nevasta sa coboare, una din 2 variante e adevara : nevasta e noua sau masina e noua.”

    • #61

      Nu exista nevasta mișto cum nu exista Moș Crăciun și Iepurașul de Pasti.

  19. #62

    Sa fie anul domnului 2017 cand am luat permisul, manat de mana doamnei deasupra capului, eu uram condusul inainte. Toate bune si frumoase, hai sa vad o coaja sa conduc o vreme pana ma invat,, si beleaua cade sa incep direct la Roma. Oameni buni, voi credeti ca in București e trafic de cosmar,, in Roma e de 30 de ori. Eu la 7 dimineata, fara semn lipit pe masina ca sunt incepator, hai la drum,, dupa 100 m deja in plin blocaj, cine isi lua mumu, si alte cele? Si culmea multe veneau de la italience, ca barbatii doar claxonau in disperare

    • #63

      Eu din cate stiu, italienii n-au claxoane, doar cabina mai mare ca sa poata gesticula. Pentru tine, ca incepator, blocajul auto e cea mai buna chestie care ti se poate intampla 😉

    • #64

      Am mers anu trecut pe motocicleta in roma. Parfum. Aglomerat ce-i drept , dar se merge mai bine ca in bucale.
      Primul drum dupa luarea permisului l-am facut in 95 cu dacia 1310 “bestia rosie” la buc sa-l iau pa tata de la aeroport. Cred ca aia a fost printre cele mai stresante zile din viata mea. Desi in 95 nu era omoru care-i acum in traficul din capitala. Eu, om simplu de la tara (targoviste mai precis) am venit parfum pana la chitila. Primu hop l-am avut la pod la chibrit. Coada in panta. A murit motoru de 10 ori pana am ajuns pe drum drept. Mui si claxoane cat ptr toata viata. Facut dreapta pe fostu 1 mai, s-a incins motoru. Putea a ambreiaj. Oprit, ridicat capota. Al doilea hop la arcu de triumf. S-a dus pwlii tot traficu cand a intrat baiatu in giratoriu ala. I-am amestecat de i-a gasit dracii. Al treilea hop la casa presei. Jihad. Al patrulea la otopeni c-am ratat intrarea in aeroport. Frana, dat cu spatele. Luat mui. Dat iar in fata, intors la dracu-n praznic. Al cincilea fix in aeroport ca nu stiam pe unde kkt s-o iau. Si-am luat-o peste tot, de la toti. Noroc c-am estimat bine timpu si-am plecat la 10 dimineata de acasa. La 3 cand a aterizat tata eram proaspat ajuns. Doar 5 ore pe aprox 90 de km.

    • #65

      :))))))))))))))))) a fost haios:)))))))

    • #66

      @varucu:credema ca stiu foarte bine sa claxoneze,, insa italiencele, in special cele din Roma sunt foarte agresive verbal la volan.

  20. #67

    eu trag scaunul MULT in fatza, pt ca am picioare SCURTE; idei, solutii? pe bune!

    PS. bre, ti amurt motorul in panta? (rampa?!?)

    • #68

      nu exista femei cu picioare scurte!

    • #69

      io-s a doua pe lângă Cristina. 🙂
      am încercat o singură dată o lecție de șofat, pe dacia lu’ tata. aveam scaunul dat în față la maxim, lipită de volan și tot mi se părea că nu ajung cum trebuie la pedale.
      n-am reușit să ies din viteza I. mașina a supraviețuit. și eu și taică-meu, dar n-am mai încercat niciunul niciodată lecția.

  21. #70

    – NU iti da cu ruj in timp ce conduci.
    – Cu rimel nici atat.
    – Si nici selfie la botul de rata.
    Barbatii nu sunt perfecti, dar macar nu au bot de rata.

  22. #71

    Foarte lung articolul și cam dur finalul , ma duc sa sufăr în liniște de egofilie 😀

  23. #72

    In concluzie, şoferii şofează iar şoferiţele ş-o feresc.

  24. “rock psihedelic subversiv din anii 60”
    11/10

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.