porci politica

Parlamentul a adoptat o lege prin care doar taximetriştii mai au voie să transporte persoane contra-cost în autoturisme. Este de fapt o modificare a legii 38 din 2008 privind transportul persoanelor în regim de taxi şi regim de închiriere. Iar noua prevedere care le dă taximetriştilor exclusivitate a fost votată cu 298 de voturi pentru şi doar două împotrivă în Camera Deputaţilor, camera decizională.

După cum vă spuneam, problema a fost tranșată legislativ. Ca să transporți persoane contra cost în propriul autoturism, trebuie să ai autorizație de taxi. Și cam aia a fost cu Uber în românia. Și cu aplicațiile de ride sharing contra-cost în general.

Iar pentru adepții naivi, cei care sunt cu lozincile gen Să moară taximetriștii, sunt niște jeguri etc. vă anunț că erați singurii care nu vedeați că spre asta se îndreaptă. Licențele de taxi reprezintă venituri bune la bugetele locale. Nu mai vorbim de șpăgile imense care se dau în domeniu, a se vedea cazul cu taxi Pelicanul, care e de Ilfov și teoretic nu are voie să opereze în București, dar practic e plin Bucureștiul de ele, pentru că securitate și bani.

Iar acești bani se traduc în influență locală și influență politică. Ceea ce s-a și văzut, de altfel. Care era pasul următor, pentru taximetriști? Să plătească în continuare șpăgi și taxe care te îndoaie, la stat, sau să se mute bine mersi pe Uber și să nu mai plătească nimic? Aducând, desigur, și nesimțirea specifică, jegul și tot restul, dar nu despre asta vorbim.

Prin urmare, era logic că statul își va apăra o sursă importantă de venituri, inclusiv prin mijloace legislative. Cât de importantă? A trecut prin parlament cam ca la votul pentru arestarea Elenei Udrea, atât de importantă.

Ș rețineți, încă o dată. Eu nu sunt anti-Uber, ci doar vă descriu care e cadrul legal în care se mișcă. Da, lucrurile trebuie să se schimbe. Așa cum trebuie să se schimbe în orice domeniu în care există copyright fantezist, gen muzica, pe care o cumperi, dar e doar a ta și nu ai voie să faci nimic cu ea, decât să o asculți într-un colț, fără să te audă nimeni din cei ce nu au plătit copyright pe ea.

Schimbarea trebuie să vină, sunt sisteme decrepite, care nu țin cont de evoluția rapidă a tehnologiei, a internetului și a oamenilor, în general. Când va veni această schimbare?

Posibil că nu în timpul vieții noastre. Sau cel puțin, nu în timpul vieții noastre în românia.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

88 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    “Nu in timpul vietii noastre in Romania”? Mi se pare mie sau simt ceva miros de valiza? 😀

    • #2

      Nu bos, esti gresit. O sa se intample si in rromania, dar peste vreo 200 de ani.

  2. Ai dreptate. Desi eram pro-uber si sunt contra jumatate din firmele de taxi de la noi – ai dreptate. Ma uimeste ca aceasta lege nu exista inca…

    Eu am o teoria a mea (conspirationista) ca de fapt in firmele de taxi sunt bagati si ceva oameni de la varf (pe cai foarte ocolite). Nu de alta dar e suspect cum in 30 de ani nu avem alt transport in comun intre aeroport si oras decat… taxiul.

    • #4

      pai sunt. la pelican de exemplu, sunt

    • #5

      Ia mai citeste o data fraza asta, nu ti se pare nimic stupid la ea? “e suspect cum in 30 de ani nu avem alt transport in comun intre aeroport si oras decat… taxiul”

      Hint: taxiul nu e transport in comun, exista diverse cai de a ajunge la aeroport cu RATB-ul, nu optime, dar exista.

    • #6

      780 si 783 nu-s taxiuri

    • #7

      Las astea aici pentru cei care s-ar putea lasa inselati de afirmatiile colegului Jollica:
      www.cfrcalatori.ro/1268
      ratb.ro/v_trasee.php?tlin5=780
      ratb.ro/v_trasee.php?tlin5=783

    • #8

      Nu poti sa emiti teorii conspirationiste cand pui mana sa te documentezi.

    • “…nu optime, dar exista”
      Si pe jos poti sa ajungi la aeroport. Nu e optim, dar poti sa ajungi.

      Cand ati luat ultima oara 783 sa veniti de la aeroport in Bucuresti?

    • #10

      Sarpele: Jollyca incerca sa bage putin bull shit. 😀 I-a placut mult trollingul de ieri si nu a realizat ca s-a schimbat ziua. 🙂

    • #11

      jollyca: Eu mergeam cu 783 de minim 3 ori pe saptamana cand lucram in aeroport si faceam cam 35-40 de minute pana la Victoriei. Cand nu luam 783 mergeam cu taxi-ul si imi lua aprox 25 de lei tot pana la Victoriei(luam taxi de la plecari, nu negociatorii aia de la sosiri). In toata perioada cat am lucrat acolo am vazut foarte multi oameni(romani si straini) ca mergeau fie cu 783 sau 780.

      Eu zic ca mai bine dai 3,5 lei la RATB decat sa vina bastinasii aia de la sosiri sa iti ceara 100 pana in drumul taberei.

    • #12

      @jollyca Am mers cu 783 prin septembrie 2014 ultima dată. Mi s-a parut foarte decent. Probabil ca ție îți pute orice iese din impresia ta despre lume. 🙁

    • #13

      Aeroportul Otopeni ar trebui inchis pentru ca transportul in comun nu exista acolo. *
      (* Pe timpul noptii)

    • #14

      @Tudor. 780 si 783 (sau unul din ele, nu mai stiu exact), circula din ora in ora.
      @Jollica. Am mers in septembrie 2014 ultima data, pe la 1 noaptea.

    • #15

      E un subiect prea marunt pentru polemica dar tocmai am verificat: 780 ala care merge la Gara de Nord nu circula pe timpul noptii. Daca “pana in Bucuresti poti sa mergi si pe jos”, pentru prostimea de la tara ( ca aia care nu-s din bucuresti sunt de la tara) nu exista trasport in comun,
      Trebuie sa remarc totusi ca fata de cativa ani in urma exista un autobuz cu care poti ajunge in centru si casa de bilete RATB deschisa non-stop…

  3. Doamne ce jegosii. Astia fura chiar si prin lege frate…doamne……

  4. #17

    Bravo! Ai influență si in parlament! Si una puternica daca la numai doua zile dupa ce le-ai semnalat asta, cu articolul tau, s-au mobilizat asa exemplar si au corectat problema aparuta in buzunarul prorpiu! 🙂

  5. Cam peste tot în lume se pune problema asta. Transporti persoane, esti taxi, orice ai declara tu. Esti taxi, trebuie sa respecti toate regulile. Iar Uber e mai scump decat orice taxi. Nu am comparat cu Black Cab, dar probabil cu ala va concura. In timp ce taxiul chiar are pret de criza.

    • #19

      Draga taximetrist, caci probabil asta esti, nu inteleg cum poti afirma ca Uber e mai scump decat orice taxi. Am mers de peste 10 ori cu ei dar nu mi s-a intamplat sa fie mai scump decat ar fi fost cursa de taxi pentru aceleasi puncte de plecare si de sosire.
      Pe de alta parte, pentru un serviciu ca Uber unde ai parte de soferi ok, fara manele, fara transpiratie, fara fum de tigara, fara injuraturi si poveste de viata as plati oricand bucuros mai mult.

    • #20

      da’ pe bune acum, eu n-am mers niciodată cu Uber, dar spuneţi-mi şi mie, chiar atât de mişto e? Chiar numai câştigătoru’ de premii Nobel şi oameni cu un nivel de cultură mult peste medie se fac şoferi de uber? Şi toţi folosesc doar maşinile cele mai fiabile, curate şi minunate?

    • #21

      @TomaDumitru eu am prins asa in Bucuresti, printre altii: o tipa cu un Audi A4 (de 4 ori am prins-o noaptea, in weekend, cand voiam sa plec spre casa), un politist pe care il stiam de la sectia de langa mine si un pilot de avion.

      Legat de pret, e cu 2-3 lei mai scump decat ar fi tariful de taxi nemodificat de diverse ‘mecanisme’, si fara bacsis. Plus ca, la Uber, suma de plata se rotunjeste mereu in jos. Legat de conditii, nu a raspuns nici un sofer Uber la telefon in timpul cursei (nici daca avea handsfree), cu fiecare am discutat traseul in cazul in care nu imi convenea cel propus de GPS, nu au incalcat reguli de circulatie, nu au injurat alti participanti la trafic, nu mi-au turuit toata cursa despre cat de putini bani le da lor Uber etc.

      Nu inteleg. totusi, cum il vor ‘prinde’ pe soferul in a carui masina sunt ca sa-i dea amenda – eu nu ii dau banii lui, intre noi nu are loc nici un schimb.

  6. Taxi, microbuze, piețe, chioşcuri, asociații de proprietari … băieți de sus sunt acolo unde e flux baban de lovele cash.

    La celelalte sunt băieți de foarte sus.

  7. #23

    Oricum va fi amuzant de dovedit, teoretic ca sofer uber poti iesi pe traseu fara nici un leu.

    “Da’ ce-am facut sefu?”

    • #24

      ca sofer Uber, vii la comanda executata prin aplicatie. flagrantul e simplu de efectuat, trebuie doar sa faci o comanda

    • Pe de alta parte, eu nu platesc nimic soferului. Platesc la Uber. E in-app purchase.

      Soferul nu primeste nimic de la mine. Primeste de la Uber.

      Practic, transportul e gratis, aplicatia costa :))

      PS: Banii soferilor vin de la Uber din State.

    • #26

      neah, nu tine chestia asta. e un venit prestat in urma unei munci, indiferent de calea urmata de bani.

    • #27

      @alxzen – da. iesi de pe traseu fara nici un leu IN BUZUNAR. In cont ai o diferenta. De la uber. Nu e atat de greu, condamni 10 si restul se retrag.

      @Andrei – aici nu e smecherie de 2 bani cu baetii, gen ‘il fac din vorbe’, e cu dovezi. Ai venit la comanda? Da. E gata. Daca vrei o argumentatie legala, aia de la Uber actioneaza ca un fel de agent pentru sofer, cautandu-i astuia potentiale curse si primind plata in locul lui, dar tot soferul e beneficiarul final. Argumentul asta nu sta in picioare nici sprijinit.

    • #28

      nu mi-a scapat din vedere treaba asta, dar pe ce organizezi flagrant? E de ajuns sa zici “Da boss, eu sunt cu comanda” ? Adica te condamna pentru intentia de a comite o infractiune? – intreb, pentru ca nu stiu.

      Nu trebuie sa demostrezi ca a existat un schimb de bani? Asta ar presupune ca trebuie sa coroborezi 2 transferuri de bani cu momentul in care clientu el in masina… nu crezi ca e cam sf de facut printr-un flagrant asta?

    • #29

      Legea asta (daca a fost publicata deja in MO, ceea ce nu cred) e usor atacabila la CC. Trebuie doar sa fie adus in instanta primul sofer Uber.
      Transportul privat contra cost NU e taximetrie! Nu mai vorbiti prostii! Taximetria e cand iei de pe strada. Daca eu ii dau 20 de lei lu’ vecinu sa ma duca pana la gara, aia nu e taximetrie si poate sa stea Parlamentul si Guvernul si-n cap, ca daca eu nu am voie sa iau bani pentru a-mi pune masina si timpul la dispozitia cuiva in mod PRIVAT, atunci inseamna ca Romania nu e stat democratic si interzice antrepriza privata si afacerile private.

  8. #30

    Nu stiu cum suna legea exact, retin o discutie mai veche cu autostopistii, mi se pare gresit sa bagi tot transportul de persoane in autoturismul proriu contra cost in aceeasi galeata.
    Daca eu am drum de la Ct la Buc si iau un prieten sau strain, fie de pe drum sau de acasa de la el si omul ala imi plateste mi se pare ok, nu ar trebui interzisa asta. Din nou, vorbesc de interesul propriu peste care se adauga pasagerul respectiv.

    • #31

      Daca iei un strain in masina ta si ala te plateste ca sa-l trasporti din punctul A in punctul B se numeste ca faci taximetrie, Daca faci asta ca o favoare unui amic al tau (sau chiar unui necunoscut) nu e taxmitetrie. Diferenta -esentiala- este plata pentru serviciu. Cand plata este una ceruta sau convenita de comun acord e un serviciu platit. Cand un necunoscut coboara din masina si ma intreaba “Cat costa pana aici?” raspunsul trebuie sa fie “Nu costa nimic!” ca sa nu incalc legea taximetriei. Daca el vrea sa lase bacsis, e treaba lui. Parca mai ziceam undeva ca bacsisul n-ar trebui impozitat.

    • #32

      “Nu costa nimic, da’ daca-mi pui 10l de motorina, nu ma supar”

    • #33

      Dacă o faci regulat, e taximetrie. Dacă o faci ocazional nu e taximetrie. Nu știu cum e legea, dar așa ar trebui să fie.

      Eu nu iau autostopiști, dar știu unii care iau. Dacă mergi la mare și iei un autostopist pe drum ca să mai scoți din benzină (care apropo, pare să revină la 6 lei) mi se pare ok, că doar nu mergi săptămânal sau zilnic. Indiferent dacă e străin, român sau prieten.

  9. #34

    Cu ride sharing-ul nu ar trebui să fie o problemă câtă vreme soferul (fiind cel care își pune la dispoziție auto) nu urmărește să obțină un câștig ci să evite o ”pierdere” . Cu alte cuvinte, să nu efectueze curse în scop comercial (de regulă deplasările tind să capete natură comercială când sunt efectuate cu regularitate și la durate relativ scurte)

    • #35

      durate=intervale de timp

    • #36

      well, la ride sharing, daca contributia e doar pentru combustibil…

    • #37

      Nu cred ca e vreo diferenta intre un castig si evitarea unei pierderi…banii tot se transfera.

    • #38

      Conform legii curului modificata in parlament, si ride-sharingul e cam tot ilegal.
      Las’ sa aiba niste baieti de-acolo afaceri bune, de ce ar vrea concurenta? Ca si cum taxiurile sint ceva decent, indiferent de ce autorizatii au si ce taxe platesc…

    • #39

      Pai daca ar sta politia in fata autogării Militari s-ar umple pușcăriile (sau bugetul)

    • #40

      Adica de azi inainte eu nu mai am voie sa o car pe nevasta-mea in masina? Ca nu al licenta de transport de persoane. Si daca o duc zilnic la munca si ii cer bani de benzina si ma opreste militianu ma fute, pula mea!

    • #41

      Pe tine sau pe ea, depinde

  10. #42

    Intr-un fel sau altul ar trebui sa se incurajeze circulatia masinilor cu mai mult de un ocupant ptr ca eficienta, eco alea alea…barem ptr distante lungi unde taxiul nu e renatbil si nu exista legaturi cu transport in comun care oricum nu e de preferat din alte motive. Fiecare cetatean ar trebui sa aiba posibilitatea cu ce sa se deplaseze,taxi,tren,microbus sau uber,nu trebui obligat sa foloseasca ce vor politicienii.

  11. #43

    Exista totusi infima sansa ca Goldman Sachs & Co. sa nu fi investit doar pentru exit si sa aiba planuri pe termen lung. Daca voiau, aveau cash sa bage afacerea in legalitate. In ilegalitate se duce mai usor in cap si rascumpara actiunile cand stockurile vor valora alune. In momentul ala o baga in legalitate si sa fim seriosi, ultima lor problema e piata din romania. Daca isi doreau cu adevarat nu miscau idiotii din parlament nimic. Cartea ilegalitatii se joaca intentionat, intrebarea e daca sunt totusi planuri pe termen lung, atunci chiar putem spera la o schimbare.

  12. #44

    Ar putea să facă puțin rebranding pentru RO. În loc de “Uber” să se numească “Rechin”.

  13. Ar trebui intrebat direct la Uber daca vor mai functiona sau nu in Romanica. Daca aleg sa continue, inseamna ca au gasit o cale de a ocoli legal legea.

  14. #46

    O dovadă în plus pentru faptul că statul nu reprezintă interesele cetățenilor…

    • #47

      Normal, reprezinta credintele usor de manipulat a majoritatii iar schimbarea nu a venit niciodata din randul majoritatii, a trebuit mereu sa moara cativa idealisti sau un geniu sa fie batjocorit pentru ideea sa geniala pentru a merge mai departe. Asa ca nu te baza pe majoritatea proasta , nimanui nu-i pasa ce-si doresc niste gaini.

  15. #48

    Oare soferii care le plimba hoiturile celor din parlament intra sub incidenta noii legi?

  16. #49

    Hai sa lamurim asta cu concurenta Uber pentru taxiuri, ca deja ma doare capul. Legea nu elimina concurenta, legea asigura concurenta normala si elimina concurenta neloiala. De ce? De aia, ca e greu ca eu sa concurez la schi cu un picior legat la spate, cum e greu ca eu sa fiu taximetrist si sa respect legile cand altcineva ofera acelasi serviciu si nu le respecta deloc, neasumandu-si nici un risc.

    Concurenta nu poate fi intre un chirurg, care opereaza la spital si in conditii cel putin teoretic sterile, si un felcer, care taie orice la el acasa. Da, pot fi si spitale murdare dupa cum pot fi si case curate, dar argumentul ramane valabil. Concurenta poate fi doar in aceleasi conditii, restul e cancan.

    • #50

      Pai daca schiorul are un picior legat la spate, solutia e sa fie dezlegat, nu sa i se lege piciorul si celuilalt schior.

    • #51

      Ok, dar atunci hai sa luam alt exemplu: n-ai voie cu schiuri cu motor :). Da, dezbaterea corecta e daca toate restrictiiile astea impuse taximetristilor sunt corecte si necesare, nu daca Uber e in legalitate – asa cum e legalitatea acum, nu e :).

    • #52

      Tinand cont ca licentele de taximetrie sunt limitate ca numar si conditionate de mari spagi, cred ca nu vezi unde este de fapt concurenta neloiala.

    • #53

      Concurenta neloiala nu inseamna ce crezi tu ca inseamna.
      Piata de taxi e un exemplu de manual de piata neconcurentiala, dovada cauzele si efectele.

      Sau e buna concurenta neloiala reglementata de stat, aia privata, nu?

      Comparatia facuta de tine e buna doar in urmatorul context: daca schiezi cu un picior legat la spate pentru ca asa dicteaza sindicatul schiorilor cu un picior legat la spate din care faci parte, dar toata lumea se inscrie intr-un concurs de schi normal.

    • #54

      Pai concurenta in Romania e in felul urmator:
      Facem o licitatie pentru a acorda MONOPOL de transport unei singure firme de taxi, intr-o anumita zona. Cum s-a intamplat la aeroport, cum s-a intamplat la gara de nord.
      Ramai prost cand vezi atata concurenta.

    • #55

      Sa lamurim un lucru: In Romania piata de taxi este libera.

      Montrealul, un oras cu 4 milioane de oameni are doar 5000 de taxiuri cu tarifuri identice. Mai exista limuzilnele dar sint putine. Desigur ca primaria cistiga bani frumosi pe seama lor asa ca lupta impotriva UBER.

    • #56

      Piata de taxi NU e libera, pentru ca ai nevoie de autorizatie, iar autorizatiile sunt in numar limitat.

    • #57

      Dar nu au deloc aceleași condiții. Taxiurile plătesc o licență, și licențele sunt limitate ca număr, dar de ce există aceste licențe? Și de ce sunt limitate? Pentru că municipalitatea are niște costuri legate de activitatea de taximetrie. Există stații de taxiuri amenajate, benzi rezervate, și probabil alte facilități oferite taximetriștilor. Este normal să plătească pentru facilitățile astea. Dar ce treabă are asta cu Uber? Folosește Uber stațiile de taxi? Are voie Uber pe benzile rezervate transportului în comun? Este măcar asimilat Uber transportului în comun? Nu. Este alt model de business, care implică costuri mai mici. Adevărata motivație din spatele legii este că se pleacă de la idei bune, facilități, se face o lege, se fac licențe, apoi din licențele astea vin bani, și când amenință cineva veniturile alea, brusc nu mai contează de ce există o lege, ce a stat la baza ei, contează doar că vin unii, niște privați, și ne fac concurență, mama lor de capitaliști.

      Analogia ta e greșită. Nu e ca și cum te-as pune pe tine să schiezi cu un picior legat la spate. E ca și cum te-aș lăsa să schiezi cu ambele picioare, pe unde vrei tu, indiferent o pistă a ta, rezervată, și eu m-aș duce pe pista publică cu schiuri cu motor. Pentru că am și pentru că pot. Și tu consideri că te concurez neloial.

  17. #58

    Nu a murit de loc. Tu nu platesti direct soferului, platesti bani catre un site. Succesuri sa demonstreze ANAF-ul ilegalitatea. Taxiurile asa cum le stim noi sunt pe duca…
    Singura cale ar fi sa se infiinteze o politie a internetului si sa-i banezi dar si acolo intervine alte chestii.

    • #59

      sau trimit un agent sa cheme un uber-taxi si aia e, ce autist sa fi sa spui ca nu se poate demonstra ca nu ia bani soferul de la firma care contracteaza plati pe site.

    • #60

      Se pare ca nu ai inteles nimic din toata asta si esti un agricultor spalat pe creier cu ANAF….

  18. #61

    Black Cab face acelasi lucru, are aplicatie, vine la comanda, au si masini inscriptionate ce pot fi identificate usor de politie … aia nu fac transport de persoane contra cost? Pe aia de ce nu ii ia nimeni? Aia nu sunt in ilegalitate?
    O tot dai cu legea dar legea e iar partial aplicata.
    Speed Taxi ( peste 3000 indicative ) CIRCULA FARA LICENTA din februarie .. la astia nu se aplica legea? Astia nu platesc nimic ca nu mai au licente, politia stie, tu poti vedea cu ochiul liber ca si-au sters data licentei de pe usi, cu toate astea circula toti nestingheriti… unde e legea?
    Problema cea mai mare e aplicarea ei… Uber o sa functioneze in continuare, negresit. Degeaba avem legi daca nu le aplicam .

    • #62

      Ideea e ca acum descurajeaza soferii sa intre in uber. Atata timp cat exista o varianta prin care uber ar putea sa iasa in afara legii, sunt sigur ca multi soferi vor alege sa se retraga in loc sa-si faca probleme. Nu toti, cu siguranta, insa va fi greu

    • #63

      dar nu mai bine ar descuraja ilegalitatea cu totul ? Adica ne place legea doar cand e cum vrem noi… in rest sa se descurce, mai vedem noi…

    • #64

      BlackCab are licenta pentru fiecare sofer.
      Soferii sunt PFA. Uber nu te lasa sa fii PFA deci ca sofer, nu iti poti deduce nicio cheltuiala.

      Pe scurt: Uber nu mai poate activa cum o facea pana acum.

  19. #65

    Ma repet. Nu cred ca amendamentul asta legal menit sa aducă doar în atenție niște chestii și sa sperie șoferii ii afecteza prea tare. La urma urmei sunt suficienți taximetriști cu licențe private ce ar putea colabora cu Uber la o adică, mai degrabă decât cu firme de taxi.

    Problema Uber acum, e concurenta și prețul. La prețul asta nu cred ca șoferii pot sa facă bani cat sa stea la ei. E atât de simplu.

  20. pfff … e cu mașini, de aia e frământarea asta.
    Dacă era Uber pentru ricșe nu agita nimeni.

    • #67

      daca habar n-am ce, poate nu aveau unii reactii, dar au oricum.

  21. de maine ma apuc si eu sa vand mancare. Faci comanda prin aplicatie, deci nu imi dai mie banii. Ca atare, nu am de ce sa am tot felul de autorizatii si basini necesare unei bucatarii. Nu fac bucatarie, doar raspund unor chestii de pe net.

    e misto asa. sa ai o companie care nu plateste taxe si sa ii zici “concurenta” vizavi de o chestie care plateste autorizatii si alte cacaturi. Sa ma sugeti cu “speed nu plateste”. Aia este o alta poveste. Dar, ceva imi zice ca prin Belgia, de exemplu, nu exista sa nu plateasca taxe si autorizatii si licente. Ba, din ce stiu de la o tipa care avea firma de taxi in belgia, mai platesc anual si niste amenzi amuzante, pe motiv ca si-au tinut soferii >8h la munca

    • #69

      animaloo, gandesti marunt, banii adevarati sunt in sectorul operatiilor medicale facute de non-medici. Hai sa incepem de maine sa extirpam tumori in beci – considerabil mai ieftin. Te bagi?

    • eu ceva cutitareala stiu. Am futut si niste doftorite, deci dece nu

  22. #71

    Stai liniștit că oamenii nu sunt așa de proști încât să se bage la operații în beci. Iar dacă sunt, pot fi păcăliți de oricine, adică inclusiv de ăia care ar trebui să le “apere drepturile”.

  23. #72

    Corect! Ar trebui sa se ia masuri si contra alora care isi iau gagicile pe cadrul de la bicicleta. De unde stim daca/cum plateste aia cursa? Trebuie impozitat!

    • #73

      corect – daca plata e o muie =>16% se da la ANAF…

    • pai sincer astia de plimbam gajici platim si impozit la stat. la fiecare muie data, statului ii transmit doua. Practic, iti dai seama, din 3 mui raman doar cu una.

    • #75

      Arhi are dreptate in articol.

      E ca si cum mi-as deschide si eu o banca online dar nu imi iau licenta de banca.
      O banca normala a investit o gramada de bani in licenta, oameni angajati infrastructura, etc.
      La fel si la taxi: ca firmele de taxi fac evaziune si o gramada de ilegalitati, e altceva. Asta e treaba statului sa o rezolve.
      Legal, firmele de taxi au licenta ceruta de stat iar uber nu are nimic.

    • #76

      S-au luat deja măsuri. Este ilegal să transporți o altă persoană pe bicicletă, în afară de copiii până la 7 ani, și doar în scaun special. Dacă te vede comunitarul că transporți o gagică pe bicicletă te poate opri și amenda.

    • #77

      @geretus si TVAul ? Decat sa te complici nu mai bine i-o dai pe toata ANAFului ?

    • #78

      Evazionistilor! Vreti sa dati muie “la negru”?

    • #79

      George – nu merge ca ANAF-ul e format doar din oameni corecti.
      Daca muia in cauza e purtatoare de TVA – ca nu stiu, sa ne zica un finantist cum sta treaba in speta asta – atunci se va da 24% +16% la ANAF.

    • am vazut o negresa odata de imi venea sa ma fac evazionist

    • #81

      @geretus Esti zgarcit. Merge data si sub forma de spaga. Totul de dragul lor.

  24. Ultima propozitie. Punct!

  25. #83

    Daca faci un site de legat prietenii, foarte usor poti sa fi asociat cu proxenetismul.

    Daca iti mai da gagica bani, e normal pana la un punct. Daca iti da prea des, poate ca cu asta te ocupi…

    Bancul cu “picurati-mi si mie 20 de litri de benzina” il stiti?

  26. #85

    Nu tin partea taximetristilor, sa fie clar de la inceput, nu pot sa-i sufar, DAR: Orice masina care face taxi trebuie sa aiba ITP la 6 luni din motive pe care nu trebuie sa le explic. Uber nu trebuie…nimic. Exista legi pt taximetristi care sunt facute pt protectia cetateanului (ca nu prea se respecta e alta discutie), Uber nu are treaba cu astea. Cam asta e ideea. Sa le dea voie, dar sa respecte aceleasi legi/reguli pe care ar trebui sa le respecte si taximetristii

  27. #87

    Ceea ce incearca sa faca parlamentul cu o asemenea lege este sa creeze un monopol ilegal in favoarea taxiurilor. Ar trebui sa reglementeze separat o piata de “private hire” cu alte reguli. Altfel e monopol de stat si e ilegal. Va fi usor de atacat la Curtea Constitutionala.

    Pentru cine e interesat, chestia asta cu “private hire” s-a transat demult in Anglia. Cum Anglia e (inca) in UE, si cum are mai multa experienta in materie de lege, e relevant.

    Cine are rabdare, sa citeasca aici definitiile si cum se stabileste daca o masina e “private hire” sau nu: www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/3985/phv-licensing-guidance.pdf

    Parerea mea e ca, ca de obicei, deputatii romani au actionat pompieristic si dandu-si practic arama pe fatza ca au interese directe in domeniu. Au dat insa o tifla care o sa -i coste.

  28. #88

    parerea mea este ca Uber este ilegal atata timp cat nu respecta legislatia unei tari,
    Nu ii impiedica nimeni sa aplice pentru licente taxi sau transport persoane.

    Daca tot ai luat cazul UK, ia si cazul Belgiei unde statul a confiscat o masina a unui sofer Uber sau a Olandei unde politia a intrat peste ei. 🙂