Cele mai mari 9 companii de taximetrie din Bucureşti au plătit către stat, în 2016, impozit pe profit, cumulat, în valoare de 61.224 de lei, potrivit datelor raportate către Ministerul de Finanţe.
În aceeaşi perioadă, Uber, serviciul privat de car sharing, activ pe pieţele din Bucureşti, Timişoara şi Cluj, a plătit, pentru profiturile obţinute, taxe care s-au ridicat la 187.000 de lei, de 3 ori mai mult decât cei care domină piaţa taximetriei la un loc

Un articol care a trecut ușor neobservat pe internet, din punctul de vedere la care mă gândesc eu și la care s-a gândit, probabil, autorul. Toți au fost cu ura, Uber plătește taxe, deci banii nu se duc de fapt la Soros, ca sa plăteasca participarea la proteste.

De fapt, partea interesantă e alta.
În București există 15 000 de taxiuri. Fiecare taxi plătește 100 de lei pe zi, taxă de stație plan zilnic. Deci 1 500 000 lei, overall. Hai să spunem 1 milion, rotunjim în jos, că ne permitem, cine știe ce probleme sunt.

1 milion pe zi înseamnă venituri, doar din acel plan de 365 milioane de lei anual.
Să îmi explice și mie cineva cum se ajunge la un impozit de 62 000 de lei pentru TOATE firmele de taxi din București, pentru că eu nu reușesc să găsesc un corespondent economic coerent.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

50 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Deutschland Deutschland uber alles

    • #2

      De la zoso cetire thumb up 8fev
      “Deci UBER iar umblă cu mizerii și minciuni, pentru că compania nu s-a lecuit de cât rău și-a făcut singură prin alte țări mințind și umblă și pe aici cu aceleași tactici.”

    • #3

      De citit – pe aceeași tema..
      romaniacurata.ro/ati-vazut-fake-news-ul-cu-impozitul-pe-profit-platit-de-uber/

  2. #4

    Uzura, boss, uzura. E drumurile pline da gropi, e si criza, s-a scumpit benzina, impozitele e si ele mari, tre’ sa dam spaga la garda, nu stii matale d-astea, nu mai ramanem cu nimica.

  3. #5

    Stiu unde bati, dar e impozit pe profit nu pe venit 🙂 momentan…

  4. În 2016 Uber era doar în București. Și în Cluj Napoca în a doua jumătate a anului.

  5. #7

    Daca ai masina proprietate personala nu platesti acel milion, ci ceva mai putin. In rest taxiurile poata sa moara

  6. #8

    Mă laşi să fac traducere din româneşte în româneşte?

    Uber nu plăteşte impozite => Uber nu dă şpaga care trebuie s-o dăm noi.

    De fapt asta protestau ei, nimic altceva :))

    Acuma serios vorbind, există vreun naiv care nu ştie că firmele de taxi sunt surse de bani negrii pentru băieţii importanţi?

  7. #9

    100 lei/zi se plateste chiria masinii .
    Profit la stat in ceea ce priveste taxi , se calcula diferit dupa Z-ul masinii depaseste 120 lei/zi. Deaia “ard” toti aparatul ,ca sa inregistreze 3-4 lei la o cursa de 35.
    La sfarsitul zilei un taxi are inregistrat profit oficial de 5-10 sau e chiar pe pierdere (asta oficial)
    Neoficial , firma ia 100,soferul face 80-150

  8. #11

    Uber e nasol, face evaziune. Pe firmele de casa nu le lasa Soros.

  9. #12

    Restul banilor se duc în buzunarele lui Soroș, doar se știe că el e în spatele acestei organizații galbene, cu șoferi negri.

    • #13

      Organizatie galbena cu soferi negri…you little rascal.

  10. Milionul e venit, impozitul e pe profit. Care profit e, de cele mai multe ori, zero la taxi. Declarat, adica. Problema mea era alta. Adica, Uber e laudat ca din 3 orase plateste de 3 ori mai mult decat taximetristii dintr-un singur oras? Si…cate masini au? Ca daca-s mai multe de alea 15 mii, iar e expliccabil.

    • #15

      E exact cum spui tu, doar ca alea 3 orase sunt unul (Uber a inceput in Bucuresti, cand s-au lansat in Cluj tin minte ca tot din Bucuresti au adus soferi, sa suplimenteze). A platit de 3 ori mai mult din incasarile dintr-un singur oras.

  11. #16

    Nu locuiesc in Romanica, deci nu stiu nimic concret.. In ultimii 10 ani am mers cu taxiul de maxim 5 ori, si cu Uber de 3 ori, in rest conduc.. Asa ca teoria mea e strict bazata pe aprecieri personale..
    deci…
    Sa comparam o firma de taxi care opereaza 100 de masini si 100 de Ubere..,
    Firma de taxi, in care investeste in mentenanta masinilor proprii. Uber nu.
    Taximetrele Au un numar de salariati.. pe care Uber nu ii are.. Gen Soferi, dispeceri, coordonatori, etc. Uber nu.. Sau poate mult mai putini.
    Taximetrele platesc la primarie taxa de statie, Uber nu.
    Taximetrele au aparate de taxare, care trebuiesc calibrate si verificate periodic, certificate, aprobari, samd, Uber Nu.
    In consecinta, Cobalcescu poate are incasari mult mai mari, dar dupa ce se scad cheltuielile raman profituri anemice. Din care plateste impozite anemice. Uber, avand cheltuieli mici, profiturile poate sunt mai mari.. Prin urmare, impozit pe profit mai mare…
    Repet, habar n-am daca asa este, e singura logica rezonabila din punctul meu de vedere..

    • #17

      pai nu e asa, tot ce spui tu acolo intra de fapt in sarcina taximetristilor si nu afecteaza taxa de statie pe care ei o platesc firmei

    • #18

      Din ce spui, practic, o firmă specializată pe servicii de transport trebuie să producă mult mai mult. O mașină alocată pentru serviciul de taxi funcționează 24h/24h … 7 zile din 7. La UBER doar când are șoferul timp.

  12. #19

    Evaziune fiscală?

    • #20

      Nu are cum!
      Nu cred ca firmele de taxi pot face evaziune. Au principii. Plus ca au costuri uriase pentru ca ofera servicii de calitate exceptionala.

    • #21

      +1 ender

  13. #22

    Pai era facultativ impozitul… Dar au venit ăștia de la iubăr și au stricat ei tot, ba chiar fac și concurenta sarmanilor taximetriști, specie pe cale de dispariție, protejata prin lege.

  14. #23

    Deconteaza tot. De la benzina la shaorma mancata. Plus multe facturi fictive. Scrii de parca ai senzatia ca patronii firmelor de taxi sunt cetateni de vaza in romania.

  15. #24

    Corectati-ma daca gresesc, taximetristii platesc 100-120 de lei doar daca iau masina de la firma (un soi de inchiriere). Daca au rabla lor si doar cumpara drept de statie platesc mult mai putin, gen 10 lei pe zi

  16. #25

    Poate ne explica aia care stiu cum se scot bani dintr-o firma mai veche de 1 an, lol

    Sau presupunem ca declara cheltuieli mari si suma aia reprezinta 16% din ce le-a ramas dupa cheltuieli, ca nu sunt microintreprinderi ca lumea buna de pe aici. Iar anaf are o jena sa-i viziteze, sunt timizi, se stie.

  17. Pai simplu, aia 100 nu sunt declarati si anaf nu se oboseste sa ii caute. Spune-mi tu ce cheltuieli majore au firmele de taxe, daca excludem chetuielile cu dispeceratul, angajatii de acolo, chiria, reparatia masinilor si ceva personal auxiliar. Ar trebui sa aibe un profit decent.

  18. #27

    Criptocomunism vs New capitalism

  19. #28

    Ce nu este clar din articol este că ăsta e impozitul pe profit de la Uber, fără să includă și impozitele plătite de șoferi. Deci fix echivalentul taxei de stație. Șoferii au ceva PFA sau SRL, mai plătesc și ei o tranșă, în total probabil chiar mai mare decât Uber, că mai include și CAS/CASS, mai ales că la ăștia nu merge să pună cuarțul pe aparat, Uber dă toate informațiile despre curse și costuri la ANAF. De-asta și încearcă Firea să-i interzică, că încalcă legea. Aparent, în România este ilegal să nu-ți ascunzi veniturile.

    • nu. in romania e ilegal sa faci transport de persoane fara licenta

    • #30

      @animaloo si eveziunea fiscala e ilegala. O dar stai taximetristii fara licenta in ce categorie se incadreaza ?

  20. #31

    Nu poti sa iei in calcul doar impozitul pe profit. Se mai platesc taxe la primarie, verificari mai multe pe masina, etc. Dar tot e clar ca e fishy, se invart prea multi bani si prea putin profit.

    • #32

      toate reparatiile sunt in sarcina taximetristului, care le plateste din bani proprii.

  21. #33

    O mica observatie semi offtopic:
    Uber a introdus posibilitatea de a plati cash. Aparent o mizerie uriasa. Soferul de ieri povestea ca au aparut clienti dubiosi, unii marlani, violenti etc
    Cash face rau, card face bine.

    • #34

      stai sa vezi acum Nu am rest, boss. da si tu 30, hai.

    • #35

      De vreo jumatate de an merg doar cu Uber. Nu mai suport mitocania si grosolonia taximetristilor din Bucuresti. E foarte rau ca a inceput sa accepte cash Uber pentru ca usor-usor o parte din soferii lor vor incepe sa imprumute din bunele obiceiuri ale fratilor taximetristi. Mai e si presiunea creata de primarie, unii dintre ei si-au lasat job-urile si fac doar asta tot timpul iar faptul ca maine se pot trezi si primaria a interzis Uber si practic ai ramas somer, te-ar putea face sa uiti de bunul simt.

    • #36

      @Arhi, daca face asa soferul de uber, faci report, Uber chiar misca la d-astea 🙂

    • #37

      da da, misca de rupe. nu mai crede in legende.

    • #38

      @matthers: I se miscav lui Uber. se numeste reflex penian.

    • #39

      cate reporturi ati facut la uber? ca eu am facut vreo cateva si toate s-au concretizat cumva.

  22. #40

    Domnul Pandele si alti importanti jucatori pe piata taxiurilor au nevoie de venituri in plus pentru a o sponsoriza pe doamna Firea in cursa dumneaei pentru alegerile prezidentiale. Si pentru vilele alea frumoase din Voluntari <3 .

  23. #41

    Impozit de 62k inseamna net de 387k, brut impozitabil (si contributii) de 678k. Din 365 milioane. Adica 1.85 la 1000 e profit. 387k venit net la 15k taxiuri inseamna 25 lei net pe an. Daca nici asta nu e evaziune….

  24. #42

    Cred ca e o propaganda pro-coporatista.

    Soferii Uber platesc taxe si impozite.
    Firma Uber nu plateste taxe si impozite.

    ”Pai da, dar soferii…”

    Pai da, dar nu… ori se platesc taxe si impozite, ori nu se platesc taxe si impozite. Daca nu platesc taxe si impozite, duca-s-ar. DUCA-S-AR!
    Si rusine si soferilor: refuza cu vehementa sa realizeze ca sunt prostiti pe zile mari, in primul rand ca numai ei platesc taxe & impozite si ca faptul, in tara lor (sic), bani ce s-ar fi dus la buget sunt sifonati de baietii destepti Uber sa-si cumpere iahturi si avioane private. Mai lasati-o dracului, ca alte tari au un PIB de depasesc cu trilioanele, iar noi tot ne chinuim cu intreprinderi straine…

    Pe de alta parte, am invatat o lectie de istorie interesanta: voi stiati ca programul de industrializare facut de comunisti a fost schitata si incadrata (ca de implementat n-au apucat saracii, au murit in inchisori si s-a trecut si printr-un razboi) de nu-stiu-ce ministrii din interbelic? Deci, pana si industrializarea aia comunista, preaslavita de nostalgici, a fost schitata de capitalisti… capitalisti si oameni de stat romani, nu straini.

    • #43

      dude, tu esti beat?deci datele de la finante sunt Uber a plătit atataimpozit, tu vii si decizi relaxat ca Uber nu plateste. cu ce te droghezi?

  25. #44

    Romanul de rand nu se gandeste la sume de bani in context e cu foamea in gat.
    Vede o suma de bani si imediat se gandeste la ce ar face *el ca individ* cu suma aia.

    Si voi acuma vreti sa priceapa cum sta treaba cu impozitele. 😀

  26. – firmele de taximetrie platesc licenta de transport – uber nu
    – firmele de taximetrie platesc licenta pentru taxi, separat de cea de transport – uber nu
    – firmele de transport platesc taxele pentru toti angajatii – uber nu (doar daca vrea soferul sa plateasca separat)
    – firmele de transport platesc taxa de drum – uber nu (soferii platesc separat)

    Normal ca Uber face profit 🙂
    Propaganda pura, este clar ca nu sti cu ce se mananca transportul si toate taxele aferete transportului in Romania.

    • #46

      du-te ba de aici la analfabetii de pe facebook, nu manca cacat aici

  27. #47

    Daca aceste cifre aferente anului 2016 va par mari sau ff mari, sper din tot sufletul ca autorul sa fac un follow -up peste vreun an, cand aceleasi cifre vor fi astronomice – sa va zic si de ce:
    – in Cluj, Uber s-a lansat de Untold, deci in August 2016, asa ca a avut activitate buna / full sa zicem rotund 4 luni [sept – dec]
    – in Timisoara s-a lansat la sf de Noiembrie, fara nici un tam-tam, asa ca luna aia “full” din Decembrie e fix neglijabila dpdv al volumului de curse / bani produsi
    – tot cam pe atunci s-a mai lansat si in Brasov., idem si la fel, activitate neglijabila dpdv al volumului

    Asa ca da, atunci cand autorul va face un articol peste o vreme cu cifrele stranse in TOT anul 2017, aceste vor cifre vor fi adunate din 4 orase ce au functiuonat full in acel an.
    Sa vedeti atunci cifre si diferente… 🙂

  28. #48

    Eu nu zic ca nu se face evaziune ….de altfel nu prea cred ca exista domeniu “curat”.
    Dar incercand a nu iau de bun tot ce se scrie pe ici pe colo, uite ce zice Ministerul de finante despre una din companiile pe care le mentioneza articolul: Speed taxi :

    2016 Profit brut 1814462 / Profit net 1524221
    Aritmetica zice ca impozitul pe profit este de 290.241 ron …..
    Deci…cum e cu uberul ?

    • #49

      asa e. si totusi nu au plătit, desi aritmetica ta simpla zice ca ar fi trebuit. oarede ce?

    • #50

      Articolul nu zice de plati efective ci de bilanturi.