Telekom Romania va implementa de la 1 aprilie 2015 un “proces de aliniere salariala” pentru angajatii din magazine care va schimba structura veniturilor totale astfel: salariul de baza fix se reduce de la 85% la 65%, iar comisionul de vanzari creste de la 15% la 35%, potrivit unor documente obtinute de HotNews.ro. Cei care nu sunt de acord sunt concediati de la 1 iulie 2015, urmand sa primeasca compensatii.
Practic o negociere reală, între un angajator decent și niște angajați mulțumiți, negocieribazate pe un program real de remunerare și pe respect reciproc. cui nu-i place, pleacă acasă.
De unde se vede că degeaba rebrănduiești o companie românească, cât timp șefii și șefuleții sunt aceleași uscături reprofilate de pe vremea în care promiteau instalarea de linii telefonice terestre după maxim 2-3 ani perioadă de așteptare, iar strategiile de dezvoltare sunt aceleași de pe vremea Cosmote. Mai dăm afară niște fraieri și creștem profitul pe hârtie.
Desigur, e ușor să dai afară vânzătorii și să îți scuzi incompetența. Doar acum ești companie germană și, se știe, germanii știu să muncească bine.
NOU
Incearca sa-i faca sa munceasca mai mult pe target si sa nu se mai “relaxeze” pe salariul fix asa de usor, ei crezand ca asa vor creste si profitul lor per companie. Asa au facut intr-un fel si unele firme partenere Orange. Au modificat orarul, scotand orele suplimentare ca sa plateasca mai putin angajatii. Cei carora le convin stau si eventual trag mai tare la target, cei carora nu le convin pleaca. E pacat cand iti bati joc de niste oameni care sunt buni in acest domeniu dar sunt pusi in fata unor astfel de decizii.
NOU
Si? Nu vad unde-i problema. Nu sunt singurii care aplica masuri de genul asta.Luati la rand toti marii retaileri din Romania si veti descoperi acelasi sistem. Suntem o natie invatata cu putin. Trebuie sa fii multumit ca ai esti angajat si ai un salari, pe metoda “bine ca-i de munca”. Inainte se facea bisnita cu tigari, blugi si guma de mestecat iar acum suntem la capitolul bisnita cu resursa umana. Fabrici si fabricute care se plang ca romanii sunt puturosi, dar salariul se da minim pe economie.
De catva timp incoace mi-am propus sa zambesc la casele de marcat chiar daca am vreo nemultumire. Am aflat pe ce salarii se merge (cca. 900 – 1000 lei/9-10ore/zi) si am crezut pe loc ca-s foarte avut cu 1900 ai mei. Ca student te poti angaja part-time cu 350 lei/luna. Cam asta ar fi situatia printre moldoveni, cei mai fraieri de altfel. In firmele mari deciziile se iau de sus si ce se prapadeste mai jos nu conteaza. Peste tot se spune din prima ca esti usor de dat afara si mai sunt 100 la usa. Si uite asa resursa umana devine din ce in ce mai ieftina dar si mai prost pregatita sau motivata.
NOU
“Peste tot se spune din prima ca esti usor de dat afara si mai sunt 100 la usa.” Am lucrat in multe companii de felul asta.
Ghici ce, au dat faliment sau sunt falimentare. 🙂
Asta cu “nimeni nu e de neinlocuit” se aplica si la patroni: ii poti “inlocui” si pe ei. 🙂
Si can vrei sa inlocuiesti un om, pe principiul “mai sunt 100 la usa”, tre’ sa fii goraznic de prost sa crezi ca aduci un om la fel de bun, la o fractiune din salariul celui vechi. Puii mei, daca era asa ok, ala vechi nu pleca, ca nu e distractiv sa stai sa cauti job.
Oricum, ma simt foarte bine cand aud ca astia de unde am plecat eu, pe principiul “nu-ti convine, pleaca”, dau faliment sau au inceput sa intarzie cu salariile cate doua-trei luni.
“mai sunt 100 la usa”…
NOU
Cristi
In timp ce tu te bucuri ca a mai murit un patron, al dreacu’ de imbuibat, somajul e la cote foarte ridicate si nu se prevede nimic bun. Da tu te poti bucura in continuare de falimentul societatii in care traiesti.
Tu esti ala care face spume la gura cand instalatorul ii face munca de matuiala, pe banul lui.
NOU
@George, era vorba de patronii care merg pe mentalitatea că angajatul nu contează, e disposable.
Dar nu este deloc aşa. Caută nişte informaţii de ex despre Delta Airlines. Angajaţi iau salariile în funcţie de profitul companiei, şi iau pe bune, nu abureli genul că 1% din profit se împart la cei 10,000 de angajaţi.
Rezultatul? Delta Airlines e cea mai profitabilă companie aeriană, pasagerii sunt cei mai mulţumiţi, mâncarea e cea mai bună, şi habar nu am avut până acum o lună când maică-mea a călătorit cu ei spre SUA şi a rămas impresionată.
Şi ca să nu se creadă că sunt hater am 2 firme, am avut pe una 10 angajaţi, am fost şi angajat şi pe post junior, şi senior, ştiu aproape toate punctele de vedere.
Nu sunt de-acord nici cu angajatul care-şi bagă picioarele în serviciul lui şi nu-şi face treaba bine pe motiv că n-are 1000 EUR salar ca în vest, dar nu sunt nici de-acord cu patronul care plăteşte 800 RON salar (chirie + întreţinere şi s-a dus) dar să ai pretenţii de rocket scientist şi să fie dedicat trup şi suflet 24/24 firmei tale.
Pentru că adevărul trist e că el probabil se gândeşte dacă apucă chiria luna asta sau îl vor da afară. Nu e uşor să fi productiv în poziţia asta, oricât de bine intenţionat ai fi uneori. Trust me…
NOU
Cand au inceput sa plece pe capete colegii mei, am inceput sa trimit e-mail-uri interne, care ajungeau si la patroni, cu intrebarea “DE CE PLEACA LUMEA?!”
Patronii spuneau: “Asta e, unii vin, altii pleaca.”
Cand m-am enervat pentru ca aveam sefi incompetenti, mi-au spus “Nu-ti convine, pleaca.” Erau jmekeri, erau superiori. “Pleaca daca nu-ti convine.”
Am plecat?
La mai putin de un an l-au concediat seful ala incompetent. Sef care avea 2000 de euro salariul pe luna.
La un alt departament au dat afara seful de departament, si au angajat pe altul, un prieten de-al lor. Ala a stat cateva luni si a futut toata treaba pe-acolo, acel departament mai are un om din patru, NU cel angajat de patroni – pe care l-au dat afara.
Zilele astea aflu ca sunt intarzieri salariale de cate doua-trei luni. Aparute recent.
Si-au mutat sediul dintr-o vila mare, pe care o ocupau complet, intr-un etaj de vila mai mica in care stau inghesuiti toti. “Toti” inseamnand doar jumatate de personal, ca cealalta jumatate a plecat – si nu au mai fost inlocuiti.
Intre timp patronii isi fac concedii pe la Paris, pleaca in India, sau isi cumpara noi “chestii” (masini, motociclete etc.)
Ma bucur pentru faza asta? DA. 🙂
Toti prietenii mei din firma aia la care am tinut foarte mult – am tinut la oameni, la colegi – toti “oamenii mei” si-au gasit joburi bune, platite cu salariu aproape dublu.
De ce munceau pe bani putini? Pentru ca eram un tot unitar. Sefii nu au inteles asta, patronii nici atat. Ei credeau ca lumea sta pentru ca “e criza”.
Au pariat si au pierdut. 🙂
NOU
@Arhi, baga functia de edit, ca mai scapa lumea greseli in text!!!
NOU
Dati-o inainte cu ideea ca munca prestata de voi nu o mai poate face nimeni, e clar ca numai voi stiti cum se vinde un abonament, completa acte sau scrie o linie de cod. Daca tot sunteti asa iscusiti in ale managementului cum naiba se face ca nu aveti firma voastra.
NOU
@George ? uneori am impresia ca esti de-a dreptul lovit la cap.. de ce nu aveti toti firme, lol.
NOU
Tu nu poti faci diferenta dintre “toti” si “aia care cred ca sunt de neunlocuit” si tot eu sunt batut in cap ?
NOU
Ghita, tu intelegi ce pana ta vrei tu din ce am scris eu, eu am povestit FAPTE, lucruri care s-au intamplat. Ghici ce, nu a murit nimeni. Sau, ma rog, niste firme au dat faliment…
NOU
Telekom este o mizerie, toti oamenii pe care i-am auzit ca si-au facut abonament abonament la internet dupa valul de publicitate facut, sunt 100% nemultumiti si nu stiu cum sa se intoarca mai repede la R.D.S.
NOU
Stai linistit ca numai la internet sunt de kkt. Eu de ex nu am semnal in birou… Raspunsul – muta pe 2G. No shit – asta e rezolvarea? Nu am cum sa mut pe 2G – la IOS 8.1 pot doar sa opresc 4G sau sa inchid datele de tot – tot aia e, se intrerupe fiecare convorbire dupa max 3-4 min…
Nu-ti mai zic de alte lucruri complet ignorate…
Cum plm speri sa-ti pastrezi clientii daca tu nu ai cel mai elementar lucru in industria asta – semnal decent…
NOU
Pentru ca ii cu doua taisuri. Nu stiu cat de bine le merg celor de la Telekom, nu am studiat foarte mult piata insa in unele magazine Telekom bate vantul prin ele, stau ca la muzeu multi dintre ei. Ceea ce inseamna ca fie oamenii devin mai competitivi si reusesc sa faca contracte mai multe muncind mai mult, fie nu vor avea luxul de a renunta si astfel semnand actul, vor lucra mai apatic sau mai in scarba.
Sau mai multe contracte facute in mod abuziv. Pentru ca Doamne, suuuuunt o gramada facute asa!
NOU
Hai sa nu fim naivi. Un consileir de relatii cu clientii ajunge cu salariul de baza la vreo 850 lei. Crezi ca scoate din comisioane inca pe atat? Daca platesti o chirie pe garsoniera vreo 150 euro scoatem tigarile din salariul de baza cum ziceai tu si bagam tigarile la comision.
Ia in calcul ca target-urile se schimba la vreo 3 luni de zile si intr-un an jumate ajungi sa faci burnout.
Asta cu performanta se aplica in alte industrii, regii autonome sau institutii bugetare ca privatul stie cum sa stoarca de la cel mai mare pana la cel mai mic.
NOU
dau salarii compensatorii pentru ca au contract colectiv de munca si sindicat
NOU
Cand o sa inteleaga unii ca majoritatea target-urilor sunt imposibil de atins? Cand spun majoritatea ma refer si la acele exceptii care vin o data la cateva luni la 2 din 2000 de angajati.
Oricum, era de asteptat… chestia asta se practica de foarte mult timp in brokeraj (de orice fel) si mai nou si in BPO.
NOU
Mie unul imi pare normal ca un job in vanzari (oricare ar fi el) sa fie remunerat cu un salariu basic mic si restul veniturilor sa fie obtinute din comusioane de performanta. Totodata consider absurd plata comusionului doar daca targetul a fost atins. Atingerea targetului ar trebui sa atraga o bonificatie, comisionul ar trebui platit din valoarea vanzarilor obtinute de angajat. Oricum, 35% imi pare enorm, cand deobicei se plateste undeva intre 1 si 10%, in functie de domeniul de activitate.
NOU
Ai dreptate, comisionul trebuie sa fie ceva peste salariu, nu o parte importanta a lui. Nu, comisionul ala nu ii face pe angajati mai buni, ii face sa vanda mai mult, e o mare diferenta. In loc sa ii dea clientului ce are nevoie o sa ii vanda ce are mai scump in magazin, omul o sa fie nemultumit dupa aia si nu o sa mai calce in magazinul lor.
Insa da, pe termen scurt cresc vanzarile ca toti agentii o sa bage pe gat clientilor orice prostie posibila, mai vedem dupa 1-2 ani ce se intampla cand nu revine nimeni.
NOU
si mie mi se pare normal dar cu posibilitatea sa umbli tu dupa clienti, nu sa stai la tejghea.
NOU
mie tocmai comisionul enorm mi se pare a fi o problema
Insemna ca exista o problema care nu depinde de vanzator ci de calitatea produsului sau serviciilor pe care le ofera.
Cat o fi de bun vanzatorul, e cam de vandut rhat 😀
NOU
PLM IAR vin martorii lui iehova la usa sa-mi zica de abonament ‘poate mai ieftin decat ce aveti’ de la telekom… sa le stea rozu in gat, sau siclam sau ce culoare e aia.
NOU
Martorii lui Iehova? În ce proces?
NOU
Martorii lui Iehova pot fi martori doar intr-un singur proces. Al lui Iehova. Nu e clar?
NOU
un angajat la business isi scoate un salariu destul de ok pe baza de comisioane.
un angajat la tejghea, nu prea. mai ales ca rtl nu mai prinde clienti pe persoane fizice.
eu zic ca asta e o masura sa mai scape de angajati. dupa vreo cateva luni o sa mai faca o epurare daca nu pleaca cati trebuie.
NOU
am avut pe cineva care a lucrat de nevoie aproape 2 ani într-un sistem asemănător. de obicei targetul este ceva ireal, imposibil de atins. salariul negociat era undeva la 900 de lei dar, dacă nu se atingea acest target se dădea mai puţin astfel încât, în aceşti 2 ani, o singură dată a reuşit să vină acasă cu salariul întreg. bonurile de masă înseamnă tot bani aşa că şi din alea se tăia. e al naibii de greu când lucrezi în ture, fără duminici şi sâmbete libere, să vii acasă după o lună cu 700 de lei şi 10 bonuri de masă. acum, dacă au sindicat nu înţeleg de ce sindicatul nu luptă împotriva acestor cifre aberante, pentru că nu contează procentele după care se împarte una sau alta ci faptul că magazinul x sau vânzătorul y nu are cum să atingă planul proprus într-o piaţă suprasaturată. presupun, doar presupun, că şi în cadrul sindatelor există specialişti capabili să întocmească un studiu cu care să dea conducerii în cap. dacă nu au pot plăti unul din cotizaţia de sindicat că doar oamenii de-aia plătesc sindicatul, nu? fiindcă problema asta e. telekom, în ciuda campaniei media agresive, nu oferă nimic. abonamentul fix e 45 de lei şi ai gratis în reţea în week-end şi seara. e mult. au rămas agăţaţi de el bătrânii care n-au nevoie de net sau alte servicii. comparativ cu alte reţele cum poţi să-mi ceri mie să fac minuni? în fine, pot sta liniştiţi că doar au sindicat.
NOU
Liliana,
În ce lumne paralelă sau în ce altă falie spaţiotemporală sindicatele pot face ceea ce zici, la noi?
Ele sunt alcătuite din oameni, tot aceeiaşi… nu?
NOU
Reducerile astea salariale, n-au cum sa afecteze angajatii din magazinele foste Cosmote, pentru ca au salariul minim pe economie :). In ceea ce priveste bonusul sunt perfect de acord ca ar trebui sa fie partea mai importanta a venoturilor, doar ca, compania, are grija sa nu se poata atinge decat odata la cateva luni.
NOU
„Cel mai mare operator telecom din România” face asta? Era o ştire cum că vor face investiţii majore în reţeaua 4G. Poate că are legătură cu asta, pe principiul „luăm de aici şi punem în partea ailaltă”. Nu stau ei chiar atât de rău cu banii. Mai primesc şi ceva bani de la Lyca Mobile, cei ce se folosesc de releele lor.
NOU
De cand a venit Telekom peste Cosmote, s-a dus dreq semnalul…. Intreruperi zilnice si 4G cu portia…
NOU
suntem o tara de mana a 7-a d-aia isi fac de cap companiile pe aici
de vina sunt toti cei care au guvernat din 90 pana azi, TOTI.
NOU
Țara lu’ “De vină sunt ceilalți. Mereu!”. De vină e guvernul, statul, etc. Niciodată nu e de vină polițistul din intersecție, doctorul de la policlinică, funcționarul de la primărie, bețivul din crâșmă, taximetristul din Logan, etc.; cei vinovați nu au nume și prenume, sunt niște entități abstracte. În cel mai bun caz, când au, ei sunt vinovați pentru absolut tot, cam cum a fost Ceaușescu. L-au împușcat și pe urmă țara a fost ca o floare 🙂 De unde rezultă că logica de tipul “de vină sunt conducătorii” dă roade pe măsura ei. De vină sunt cei culpabili, nu neapărat conducătorii.
NOU
Da, da. Romania e colonie. FMI si BM dicteaza. Ambasada SUA pune presedintele. SI toti, da’ toti, umbla sa ne fure aurul, gazele de sist si miezul samburilor de caise.
NOU
nu-i vorba de dat vina pe altii
eu, tu, arhi, etc… nu avem putere de decizie. Si va rog nu-mi pomeniti de vot 🙂
Aici e vorba de rating-ul de tara, suntem republica bananiera desi avem resurse de toate felurile, inclusiv capital uman.
Cand o companie MARE intra pe piata unei tari se poarta discutii la nivel inalt, conditii, avantaje de ambele parti etc
In Romania insa, companiile isi fac de cap cand si cum vor. Pentru ca avem niste carpe ordinare care-si vad doar interesul propriu si atat.
NOU
Tocmai m-am întors din centrul vechi unde parcagii își făceau liniștiți treaba la nici o sută de metri de mașina poliției. Explică-ne, Vlad, cum pot schimba guvernanții genul ăsta de atitudine jegoasă și lipsită de profesionalism, cum brusc o să-i determine pe polițai să-și facă treaba. Asta-i una din problemele mari ale societății românești: varianta pentru presă e că niște corupți și incompetenți ne conduc destinele, varianta reală e că foarte puțini oameni fac ceea ce trebuie și au un minim respect față de legi și reguli…
NOU
militienii sunt o cu totul alta categorie, si-s niste imbecili peste tot :))
NOU
Militienii ar trece la treaba daca si-ar primi salariul doar din amenzile aplicate.
NOU
Din ceea ce am citit pana acum nu pot sa trag decat o singura concluzie: se pare ca nu ati avut de a face cu angajatii acestei companii, si aici ma refer la faimosul serviciu sesizari deranjamente. Am o situatie mai speciala cu o hala la dracu-n praznic si am facut marea greseala de a face contract cu acesti domni. Distractia incepe cand ceva “nu merge” , atunci sa te tii bine!
NOU
te invit la vodafone! 😀
am vrut sa-mi schimb un abonament de 15 euro cu unul tot de 15 euro (tva inclus in ambele cazuri).
“nu se poate domle, va dam de 19 daca vreti!”
“erm… sunt la voi de pe vremea cand erati connex, am 7000 de facturi platite fara intarziere…este fix acelasi cost, chiar nu ne putem intelege?”
“nu se poate, asteptati pana se incheie perioada contracuala!”
pam-pam!
NOU
Ieri am intrat intr-un magazin telekom intr-un mall din Bucuresti. Erau doua persoane angajate care vorbeau una cu cealalta. Eram singurul client. Nu mi-au zis nici macar “buna ziua”. M-am plimbat printre telefoane, le-am luat in mana pe cateva, m-am dus putin si la laptop, am navigat vreo doua-trei minute pe net sa vad cum merge clicknetul, m-am intors la tablete. In total, cred ca am stat vreo 10 minute. In acest timp au mai intrat doua persoane. Nu au schitat un gest, un salut, un “va putem ajuta?”, NIMIC!!!
Eu ma intreb de ce primesc salariu?
Probabil ca managementul e constient si tocmai de aceea aplica treaba asta. Vrei bani? Trebuie sa oferi ceva in schimb.
NOU
cred ca intrebarea e cat primesc salariu… sunt platiti f prost, de aici si lipsa de interes
NOU
nu este o scuza salariul. pentru 700 de lei şi oase rupte mai găseşti. ce vină am eu-cumpărătorul? zilele trecute am intrat în magazine de genul ăsta şi peste tot, dar peste tot, am avut impresia că deranjez. discutau între ei, se amuzau şi, dacă voiam ceva, se uitau la mine în sictir. sincer, dacă aş fi director de magazin şi aş vedea pe înregistrări că intră omul, se plimbă, se uită şi tu continui să râzi cu vecina nu te-aş mai ţine.
NOU
nu ai nici o vina, dar in acelasi timp nu poti cere calitate la un pret redus 🙂
NOU
Si sunt sigur ca de-aia nu ti-ai mai facut abonament. Asta e dovada clara ca bonificatia nu functioneaza iar deciziile clientilor sunt luate in functie de reputatie (calitate si suport), pret si flexibilitatea contractului.
NOU
@vlad: banii, respectiv salariul, ar trebui sa reflecte rezultatul muncii. Nu poti spune ca esti demotivat sa lucrezi cand tu ai semnat un contract prin care tu prestezi niste servicii pentru suma respectiva. Nu te-a obligat nimeni sa o faci, la fel cum nu te plateste nimeni ca sa nu faci nimic.
NOU
vlad, eu nu-i cer vânzătorului calitate, că el vinde ceea ce oferă compania, cer un minim de politeţe. la naiba, dacă am intrat la tine în magazin înseamnă că ceva m-a interesat, nu? când piaţa geme de oferte mă duc la alţii dacă tu mă ignori.
NOU
George: poate abonament e mult spus. Abonamentul e un angajament pe doi ani. Trebuie sa te duci chitit. Dar poate vreo husa tot as fi cumparat.
In alta ordine de idei, felul cum am fost tratat intr-un magazin vodafone, m-a facut sa ma mut cu toata familia la orange (7 abonamente dintre care 2 din 1998).
NOU
liliana, tind sa cred ca si tu daca ai avea minim pe economie si un target aproape imposibil de atins nu prea te-ai strofoca. In rest ce pot sa zic, esti libera sa schimbi magazinul/providerul oricand doresti, romanii in general nu prea stiu sa faca bani din servicii.
NOU
Sunt din Galati si am abonament la Telekom, faza cu intratul in magazin si nimeni sa te intrebe de sanatate sau macar sa fie un contact vizual e deja omniprezent la toate magazinele celor 3 operatorii (ca Gigi mobil mai are de mancat pana devine asa ceva)
Sincer sunt satul de vesnica “explicatie”: au salariul mic si de aici neinteresul. In propotie de 90 % si daca ar avea 2000 de euro la fel s-ar comporta, e inca prezenta in creierul nostru acest mod de a munci. Stiu ca sunt sadic dar ce ii impiedica sa-si deschida o banca sau un combinat siderugic daca sunt nemultumiti de salarizare ?
NOU
lau, esti bine de tot, banuiesc ca nici tu nu te-ai gandit sa-ti cumperi o sonda de petrol, nu?
la dracu, toti avem banci si combinate siderurgice numai nenorocitii aia de vand telefoane ce sa vezi, nu i-a dus capul sa faca mega bani.
nu le iau apararea, aici e o chestiunesi de mentalitate + educatie dar cata vreme un om nu este stimulat in nici un fel, nu pot avea prea mari pretentii de la el.
NOU
mă gândesc că nu ştim să ne apărăm. am trecut în ultimul timp prin multe, inclusiv cu munca, cu salarii neplătite la timp şi cu altele. aş vrea să văd cum casierele de la supermarket refuză să intre pe tură, cum magazinele gen telekom – că sunt şi altele în acelaşi sistem, nu se deschid din cauza nemulţumirii oamenilor. aş dori să văd cum oamenii spun nu unui contract de muncă dacă nu îl consideră just, etc… ne place să ne văităm fără să facem ceva concret, fiindcă nu e nimeni dator să ne apere. dacă fiecare omuleţ şi-ar apăra drepturile cred că ar fi mai bine.
NOU
@Vlad: Salar minim pe economie sau nu, te strofoci. Pentru ca nu creste experienta in vanzari in tine in timp ce povestesti cu colega de tura in loc sa ai grija de clienti. Daca aia o sa vrea sa schimbe jobul o sa aiba experienta de vanzari (dupa x ani la Telekom) din părți si tot la salariul minim si fara bonusuri ajunge.
NOU
ma eu nu le tin partea, dar sunt convins ca un om nu este stimulat prin saracie si forta ci prin concurenta si beneficii… but thats just me
de ce crezi ca intr-un spital de stat mori cu zile iar intr-unul privat te gadila si-n.. talpa 🙂
sunt infirmierele mai educate? au fost la sorbona? nope.
s doar platite (mult) mai bine.
NOU
@vlad: e, tocmai de-aia merge tara asa cum merge. Auzi, “sunt platiti prost, de-aia nu-si dau interesul”. Ete p#la.
Salariul este rezultatul unei negocieri intre angajat si angajator, la angajare. “Iti ofer X” – “Accept” (sau “Nu accept” sau “As vrea X+10%”) “OK, batem palma si semnam”. Din momentul ala, angajatul nu mai are nicio scuza pentru a “nu isi da interesul”. Daca a acceptat salariul oferit, implicit se obliga sa munceasca in parametrii stabiliti de angajator. Daca nu-i convine, roiu’.
Eu pe-astia i-as beli primii. Le-as face training de relatii cu clientii, regulament de ordine interioara “in primele 10 secunde de cand a intrat clientul, trebuie sa fie salutat” si dupa aia trimis mystery shopper. N-a salutat in primele zece secunde ca avea treaba cu colega, pa si la revedere. Oamenii astia iti alunga clientii noi, adica iti reduc veniturile, adica iti taie posibilitatile de investitie, adica iti scad calitatea, adica iti alunga si clientii vechi, adica te baga in faliment.
NOU
Ideea e urmatoarea: tu stii ca esti bun, dar viata a fost nedreapta cu tine. N-ai avut pile, te-ai angajat la Telekom. Cand esti bun, folosesti alea 8 ore ca sa iti imbunatatesti skill-ul in vanzari. Pentru ca atunci cand mergi la un alt interviu si nenea iti spune “vinde-mi pixul asta” tu deja ai zeci de abordari pregatite, pe care le-ai exersat de-a lungul timpului. Daca trebuie ca angajat sa fii dus cu zaharelul inseamna ca nu-ti pasa cat cunosti si nu-ti pasa sa te imbunatatesti. Pentru ca, fuck it, nu devii mai bun dupa ce primesti salariu mai mare (ca domnul Goe) ci esti bun ca sa ai motive sa ceri un salariu mai mare. Eu in inca n-am intalnit un mediocru care brusc sa fie mai bun in ceea ce face dupa ce a primit un salariu mai mare.
PS: Sunt convins ca aia de la spitalele private au mers la cele de stat, au ales cele mai negliejnte asistente si le-au spus: “noi vrem sa dovedim ca salariul e tot, va angajam pe salariu triplu, aratati-ne cum se face treaba bine!”
NOU
Hai sa-ti spun reversul medaliei Mircea. Eu lucrez la o firma partenera Orange, acelasi sistem. Cel mai tare este cand salut every fucking day si intreb cu ce ii pot ajuta pe toata lumea si primesc poate 5 saluturi din 10. Restul se duc direct la telefoane si zici ca li se astupa urechile, nu mai aud nimica. Unii sunt iritati daca ii intreb cu ce ii pot ajuta (atentie, nu folosesc fraza decat o data!) si imi reproseaza ca nu ii las sa se uite :)))) Jur ca nicicum nu ii bine….
NOU
inclin sa-i dau dreptate lui LXF, desi nu stiu ce perspective poti avea dintr-o asemenea pozitie incat sa speri la o avansare sau in general la ceva mai bun. Salti de la vandut telefoane la ce? la vandut masini? super! se stie ca toti dealerii auto au conturi grase in bancile elvetiene 🙂
Pe de alta parte, adi are arugumente de fotoliu pus in fata televizorului.
ce negociere visezi la un asemenea post? te duci din disperare pt. ca n-ai alta optiune, e adevarat poate nici pregatire. De ce? pai poate ai alte abilitati, poarte esti un f bun muncitor, da ce sa vezi nu mai avem industrie… E bine in schimb ca avem mall-uri si “servicii”.
NOU
@Daniela – pai scopul tau este sa le iei banii, nu salutul.
NOU
…o persoana neavenita ii da sfaturi alteia care efectiv lucreaza in domeniu
superb, atat de rromanesc!
NOU
Pai da, domnul Ygrec :-p dar inainte de a le lua banii imi place sa trecem macar prin normele de politete :)) eu te salut frumos si sa nu primesc nimic in schimb? :)) ca tot zicea si Mircea ca nu a primit nici macar un salut, ce sa mai zic de intrebat ce doreste clientul.
Ceea ce e aiurea. Nu e in interesul meu sa plece un client nemultumit din magazinul in care lucrez.
NOU
@vlad: fatalitate, bubulii rai au venit si au mancat industria. Eu am inceput in IT, am trecut in presa si am revenit in IT. Dupa aia am plecat din tara. Am facut munci de la intins cabluri de retea si suflat praful din carcase pana la management la nivel european intr-un departament micut dintr-o firma nu atat de micuta, undeva in strainatate. Am castigat de la minimum pe economie la 3x mediul pe economie si cam toate posibilitatile intre. Crede-ma, nu am ajuns acolo stand in fotoliu, in fata TV-ului, si lamentindu-ma ca “vai, eu sunt bun de munca, da’ nu ma cauta nimeni. Si nu mai avem nici industrie”. A, apropo: n-am fost dat niciodata afara, intotdeauna am fost rugat sa raman.
De ce? Pen’ ca am inteles de pe la 19 ani ca, o data ce ai semnat un contract, esti obligat sa-l respecti. Si tu, si angajatorul. Daca salariul vine la timp, atat cat e scris in contract, tu, ca angajat, n-ai nicio scuza sa iti bagi picioarele. Indiferent cat e salariul. Nu-ti convine, usa e usor de deschis, joburile se gasesc “pe internet”. A, nu stii sa faci nimic altceva? Atunci ciocu’ mic si vezi-ti de munca.
NOU
@daniela: iti inteleg frustrarea cand se intampla asta. Se stie, poporul roman nu este cel mai educat cand e vorba sa se comporte in societate. Cu toate acestea, scopul tau este acela de a insista si nu de a lua personal faptul ca unul nu ti-a raspuns la salut. Tocmai asta face diferenta intre un vanzator bun si unul mediocru: faptul ca cel bun intra pe geam cand usa e inchisa. N-o sa-ti dau aici sfaturi de cum ar trebui sa faci, dar in niciun caz a pune barbia in piept si a-l injura in gand ca nu ti-a raspuns la salut nu e solutia castigatoare…
NOU
@aditza: felicitari! sper ca esti constient de faptul ca IT pur inseamna de fapt programare si nu tehnician suflator de praf :))
iar aici nu era vorba de programatori ci de oameni de rand, obisnuiti care nu-si gasesc un job decent.
NOU
Oh Mircea, dar nici nu se pune problema de gand rau sau injuraturi pe sub mustata :))) Ma mira doar de “educatia” unora. Eu imi fac datoria cum stiu eu mai bine si daca mai aflu o chestie sau alta care merita adaptata, o aplic la lucru. Faptul ca nu ma saluta e fix problema lor. Mie mi se pare normal sa salut dar nu ma apuc sa plang ca n-am primit inapoi. Asta este, oameni si oameni!
NOU
@vlad: tovarase, defineste, te rog, ce inseamna “un job decent”, ca sa stim despre ce vorbim. Da’ asa, cu parametri clari, precum programatorii care fac “IT pur”, nu ca neispravitii aia care au inceput suflind praful din carcase si au ajuns directori prin strainatate mai incolo.
NOU
dom’ director, te rog eu, scuteste-ne :))
NOU
Acum sincer, crede cineva ca veniturile unei companii ca Telekom cresc sau scad datorita/din cauza vanzatorului ? Sistemul de bonificare nu functioneaza in companii gigant, pentru ca sunt birocratice si pentru ca deciziile importante care influenteaza drastic performanta sunt luate de retardei cu ego cat casa poporului si experienta precara.
Telekom nu are cum sa concureze cu RDS pe piata din romania si tot ce le va ramane e sa faca disponibilizari masive. Prea mare gunoi in companiile telecom ce opereaza tier 1, 2, 3 si numai o revolutie tehnologica le poate da un sut in coaie. Romania e o tara foarte privilegiata. Eu as nationaliza infrastructurile de telecomunicatii, in special alea de fibra optica si radio si as exporta mentenanta lor mai multor companii private locale iar serviciile sa fie oferite de companii care se folosesc de infrastructura. Sa vezi atunci concurenta. Asa vine un gigant si pune antena si trage cablu pe pamantul meu, plateste o licenta si imi creaza monopol la servicii pe tarlaua mea. Daca guveranatul regional e corupt si externalizeaza servicii de menteanta proaste la firma lui nasu’ am macar posibilitatea de a ma revolta sau vota altceva odata la 4 ani. Asa cui ma plang ? Eu zic ca iese cu scandal global monopolurile deja aberante pe infrastructura de date iar servicile secrete au tot interesul ca statul sa preia in totalitate controlul asupra infrastructurilor de date pe tarlaua sa.
NOU
Bre George, stapanesti toata plaja de subiecte mai ceva ca Madam’ Tatoiu. 🙂 Nu te supara, nu-s trol, dar nu m-am putut abtine. Accept o injuratura. Una 🙂
NOU
Deci nu e bine cu “monopolul” celor 3-4 firme, dar e bine cu monopolul veritabil al statului. Logic.
NOU
cosmin: invata sa citesti si sa intelegi ce citesti.
Da ma, ma pricep si la sarit intr-un picior.
NOU
Flo nu ma conturba, incerc sa ating absolutul. Putina liniste te rog.
NOU
George, la cata nevoie de confirmare vad la tine, ma indoiesc ca ce atingi frecvent in fata calculatorui e absolutul :). S-auzim de bine!
NOU
Mda, cunosteam pe cineva la vechiul Cosmote, vanzari in magazinul fizic. Trecand peste faptul ca salariul de baza era foarte mic, nu mai stiu exact suma, dar se invartea undeva la 600 de lei?!, comisioanele, daca se atingeau targeturi si alte cele, era impartit intre cei vechi. Cei noi? Nu-ti convine, pleci. Si in sistemul asta comisioanele si banutii in plus ar putea veni dintr-o gramada de prostioare pe care astia le au in vedere. Acum, nu stiu ce magente fac aia acolo, da’ banuiesc ca se aplica inca povestea ciorii vopsite. Pe de alta parte, lucrez in vanzari, da, nimanui nu-i place sa dea bani angajatului pe ochi frumosi, dar targetul de obicei atinge niste sume foarte misto, sume la care ajungi greu. Exista pragul de rentabilitate, la care treaba este ok, nici sus, nici jos, iar ce merge in sus, il numim target. Ca uneori nu ai ce vinde, ca se comanda porcarioare necerute pe piata si stai cu marfa blocata luni de zile, sunt alte discutii pe care angajatul n-are chef sa le mai poarte. 😀
NOU
@miha: nu poate fi chiar asa. Bonusul nu e o suma de bani cash pe care si-o imparte personalul la final de luna. Bonusul este o chestiune procedurata de care esti instiintat la semnarea contractului. Poate sa scrie in contract ca esti eligibil sa primesti bonus dupa doi ani de activitate. Dar atunci nu ai de ce sa te plangi ca ceilalti (mai vechi) primesc.
Fratilor, un contract de munca il semnezi sau nu! Nu poti sa-l semnezi apoi sa te plangi ca primesti putini bani sau sa n-ai chef de munca pentru ca esti demotivat financiar. E vorba de alegere. Iar alegerea ai facut-o deja semnand. Poti renunta si sta acasa.
NOU
Inseamna ca telekom da semne de faliment. Or sa mai stea pe-aici ca nah, e prea mare umilinta si le trebuie mult bicarbonat sa o digere. Dar netul romanesc da ue oricarei companii nemtesti.
Suntem cu 50 de ani inaintea lor si stim asta. 🙂
NOU
Serviciile in general, de orice fel nu doar de internet, dau m*** cam tuturor companiilor nemtesti in termeni de raport pret calitate.
NOU
Li se rupe pentru ca nu exista concurenta adevarata. Monopolul e un fel de dictatura si orice fel de dictatura si-a luat la un moment dat m***.
NOU
Faca ce vor numai sa nu ma spameze, sune pt reclame, modificari de contract ( niciodata nu te suna sa iti ofere un contract mai ieftin). La ce concurenta au era normal sa ia masuri drastice, e aiurea sa lucrezi in vanzari si sa nu vinzi, sau sa aduci clienti.
NOU
Mircea, tot ce-i posibil. Dar nici nu mi se pare normal (eu nu am mai intalnit asta) sa primesti comision dupa 2 ani!!!? Adica, inteleg, 3 luni, hai 6, dar doi ani e mult, foarte mult. Mie asa mi s-a dat de inteles, desi trebuia sa primeasca si cei mai noi ceva, nu, era o chestie tabu pentru ei. Dar, repet, nu pot baga mana in foc pentru conditiile din contract, desi domnisorica facuse ceva drept, nu zelos dar suficient, si nu cred ca s-ar fi aruncat aiurea in afirmatii. Si referitor la asta, sa vezi ce misto e cand dupa o luna de vanzari, managerul ia target mai mare ca tine, ala de a stat sa-si increteasca nervii cu clientul. Veti spune ca managerul face echipa, ii motiveaza si mangaie intelectul, mneah, nu a facut nimic din asa ceva, doar se poate si doar se fac unele lucruri din felurite motive. Alt caz, mai concret, tot telefonist, sef pe magazin, om vechi, s-a desfiintat taraba, a se citi rebranduit, treci mai departe ca om pe magazin sau pleci. Si a plecat. 🙂
NOU
Companie de rahat. Au venit cu trambite si primul lucru care l-au facut a fost sa mareasca (redenumeasca) abonamentele existente. Free L singurul care a mers o perioada, deoarece era primul cu minute nelimitate nationale de pe piata si costa 15 euro “oferta” este acum 24,95, adica aproape dublu. Teapa mare. Am avut abonament de 31 de euro si am scapat de ei. Acum cu 12 euro am facut 3 abonamente la Digi. Are abonament cu minute si internet nelimitat pana si fimea de 10 ani. Inainte trebuia sa ii incarc lunar 5-6 euro in functie de oferta prepay si mai avea un abonament si nevasta-mea. Ajungeam la peste 40 de euro pe luna. Dati-le la MU-E de HOTI.
NOU
Vlad, eu am sunat le Vodafone si le-am spus:
– Am contract cu voi din 2004, am ajuns acum sa paltesc mai mult la abonament decat la cartela, si sa am mai putine minute decat pe cartela? WTF, trec pe cartela! Cum e procedura de incheiat contractul?
– Va sunam noi, va rog sa asteptati, sa pun cateva intrebari.
M-au sunat dupa doua zile.
– Stiti, va oferim nu cat e pe cartela, DE DOUA ORI cat e pe cartela, cu aceiasi bani ca la cartela.
– OK, asa mai da. 🙂
Rahat, nici macar jumatate nu folosesc din mi-au dat ei, dar era o chestie de mandrie… 🙂
NOU
Io-s cu fiica-mea in parc si comentez de pe telefon. Erdeeshu’ ruleaza fin desi as gasi si un wifi gratuit daca m-as strofoca. Telekom? De ce?
NOU
Băi, tu ești alt Mircea! 🙂
NOU
tare, pe mine ma suna doar pt net desi le-am explicat de 1000.000.000 de ori ca NU vreau net de la ei.
alta mi-a oferit nush ce tiganie de abonament cordit dar sa-mi schimb numarul :))
vodafone e un vis! 😀
NOU
Nu stiu cum o fi la alti operatori, dar pachetul asta de beneficii nu e rau deloc, chiar daca e mai putin decat ce a fost odata..
vasilacheadrian.wordpress.com/2015/03/21/exclusiv-ce-drepturi-si-beneficii-au-angajatii-telekom-romania-in-2015/
NOU
Se incearca deturnarea discutiei de la subiect. Vedem pe viu cum se incearca manipularea opiniei publice cu sprijinul unor jurnalisti gen Adrian. De fapt zilele acestea angajatii din magazinele Telekom sunt amenintati cu concedierea de catre companie, pentru a-i forta sa semneze actul aditional de scadere a salariului de baza. Este un act ilegal si abuziv. Daca stam pe margine si ne bucuram de raul altuia, maine putem fi noi in aceeasi situatie. Sefii cei mari de la capitala cu salarii de zeci de mii de euro s-au deplasat in teritoriu sa spuna verbal oamenilor care trudesc in magazine ca trebuie sa le scada salariile (ex:de la 1800 la 1400 Ron). Le vand povestea cu comisionul care va fi mult mai mare, e tinut secret, dar se stie ca de fapt e mai mic. Se doreste alinierea cu magazinele Germanos, unde se angajeaza pe banda rulanta cu salariul minim pe economie. In loc sa le creasca lor, ca au rezultate bune si merita, s-au gandit sa puna cizma pe grumaz si sa scoata biciul-metode staliniste
NOU
> Draga Adrian, Iti multumim ca ai publicat documentul pe care ti l-am trimis. E minunat cum ai avut ideea sa repeti de patru ori beneficiile si sa mai adaugi si un zero asa ca din greseala,pentru copii. Noi credeam ca suntem experti in manipularea cifrelor, dar uite ca mereu ne putem perfectiona. De acum publicul care iti viziteaza blogul isi va putea varsa mania proletara pe angajatii care primesc beneficii nesimtite. Iti suntem recunoscatori pentru colaborare si pentru ca esti asa de treaba promitem sa iti trimitem si alte documente interesante. Firmele concurente vor avea ce invata de la noi cum sa-si terorizeze angajatii sau metode prin care li se baga pe gat clientilor servicii si contracte prelungite .Va fi foarte fun si iti va creste traficul substantial cand fostii angajati care ne-au dat in judecata vor incepe sa povesteasca ce bine ne-am distrat impreuna. Au castigat, si ce? Noi nu abandonam. Mai sunt cativa fraieri care muncesc cate 10 ore pe zi, in teritoriu.In rest, suntem toti aici strans uniti in turnul de sticla. Daca te uiti la ei de aici sunt foarte mici, aproape invizibili.
NOU
Se incearca deturnarea discutiei de la subiect. Vedem pe viu cum se incearca manipularea opiniei publice cu sprijinul unor jurnalisti gen Adrian. De fapt zilele acestea angajatii din magazinele Telekom sunt amenintati cu concedierea de catre companie, pentru a-i forta sa semneze actul aditional de scadere a salariului de baza. Este un act ilegal si abuziv. Daca stam pe margine si ne bucuram de raul altuia, maine putem fi noi in aceeasi situatie. Sefii cei mari de la capitala cu salarii de zeci de mii de euro s-au deplasat in teritoriu sa spuna verbal oamenilor care trudesc in magazine ca trebuie sa le scada salariile (ex:de la 1800 la 1400 Ron). Le vand povestea cu comisionul care va fi mult mai mare, e tinut secret, dar se stie ca de fapt e mai mic. Se doreste alinierea cu magazinele Germanos, unde se angajeaza pe banda rulanta cu salariul minim pe economie. In loc sa le creasca lor, ca au rezultate bune si merita, s-au gandit sa puna cizma pe grumaz si sa scoata biciul-metode staliniste
NOU
Domnule Ioan Popescu, vad pe viu cat de usor esti manipulat..:) Postarea de pe acest blog pleaca de la o stire pe care tot eu am dat-o. Pe blogul meu am revenit cu detalii, ca urmare a precizarilor facute de Telekom Romania. Prin comentariul de mai sus, semnat Telekom, se incearca intr-adevar o manipulare, prin discreditarea informatiilor prezentate de mine pe blog. Exact acelasi mesaj l-am primit si eu pe blog. Pentru ca imi asum corectitudinea informatiilor si respect feedeback-ul, am publicat acest comentariu si i-am si raspuns. Intr-adevar am facut o greseala de tastare – intr-un singur loc am scris 1500 RON in loc de 150 RON, dar realitatea se vedea lesne in pozele atasate postarii. Oricum, am corectat pe blog si am dat erata. Numai bine!