Screen Shot 2014-05-29 at 04.18.08

Autoritatile vor sa puna, de anul viitor, taxa pe autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta.

Cea mai des întâlnită reacție pe care o văd este Huo, rușine, sunt construite din banii poporului, de ce să plătim taxă, deja plătim taxa lui băsescu de vreo 3 ori, sub alte denumiri.

E ok, sunt de acord, plătim de 3 ori taxa inițiată de băsescu prima oară, cu aici sunt banii dumneavostră. Nimic mai adevărat. Dar acelea sunt taxe pentru utilizarea rețelei naționale de drumuri. Autostrăzile sunt altă mâncare de pește.

Adevărat, ne lipsește educația drumurilor rapide tot din cauza autorităților, care, în 25 de ani, au reușit să construiască cea mai scumpă și mai scurtă autostradă din lume, cea dintre Turda și Cluj și cam atât.

Dar, dacă vă uitați puțin peste gard, în țările cu ceva civilizație, veți vedea că se plătește taxă de autostradă peste tot, până la ultimul centimetru de autostradă. Pentru că nu te obligă nimeni să o iei pe autostradă, poți merge foarte legal și decent pe drumurile naționale. Nu?

Pentru că altfel, tot vom bate din drâmbă în fiecare an, punând pe net poze cu gropile din autostrăzi, gropi pe care nu le astupă nimeni. Nu, nu vă faceți iluzii că le va astupa cineva. Dar, din momentul în care un operator privat se ocupă de autostradă, dacă îți rupi mașina într-o groapă, vei putea să mergi și să intentezi acțiune în justiție cuiva bine definit, cu un statut juridic, nu ca acum, când se pasează răspunderea între toți și, la final, ori ți se respinge procesul, pentru că nu ai dat în judecată pe cine trebuie, ori renunți tu, pentru că deja avocatul te-a costat mai mult decât reparația mașinii la Porsche Auto, unde e mai scumpă tabla.

Mi se pare, într-un final, o soluție decentă. Autostrada este luxul automobilelor. Oriunde în lume, luxul este supraaccizat. Vrei să ajungi la mare în 2 ore? Plătește. Dacă nu, mergi pe drumul vechi și mănâncă o ciorbă de fasole cu ardei iute murat, la Drajna.
Merită oprierea.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

95 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sa mor eu daca am vazut taxa pe autostrada in Ungaria. Sau in Austria. Sau in Germania. Nimic. Nada. Rovigneta si atat.

    • #2

      Te-ai miscat repede. Aceleasi vorbe le aveam si eu. Nea cetin nu prea a calcat pe la nemti se pare.
      In Germania doar TIR-urile de marfa platesc autostrazile si dupa un alt sistem.

    • #3

      Cetin merge la bulgari in europa 😀

    • #4

      In Norvegia, de exemplu, exista taxa pt fiecare cm de autostrada. Vrei sa mergi rapid si comod sari cu banu. De exemplu daca pleci din Kristiansand pana la Oslo (vreo 300 km) te costa taxele astea vreo 200-300 kr (120-170 lei). Totul e automat si daca iti cumperi un aparat special ai reducere vreo 30%. La sfarsitul lunii iti vine acasa un plic, platesti si aia e. Nu-ti convine? Atunci mergi pe “dn-uri”. Si cand am mers in Austria am platit si acolo vreo 10-15 euro. La fel si in Danemarca.

    • În Germania n-am fost, cu Ungaria și Austria ai dreptate. Însă în Italia, spre exemplu, plătești taxă de autostradă de plângi. În Franța la fel.

    • #6

      Taxa, vignieta, nu ma intereseaza in acest moment.
      Vreau sa apuc si eu ziua cand in Romania chiar vei avea nevoie de cruise control la masina

    • #7

      la unguri e huvigneta. rovigneta va fi dupa ce ii cucerim in 2038 cand le va pica sistemul informatic.

    • #8

      In Ungaria e necesara rovinieta daca vrei sa mergi pe autostrada. Nu e necesara daca vrei sa mergi pe drumurile nationale si europene.

    • #9

      in uk nu e taxa

    • #10

      @vaxaly ce-ai platit in Danemarca mai pampalaule??? iar in Austria ai platit vigneta… ca si in Ungaria sau Cehia… VIGNETA pt dreptul de a circula pe autostrada… daca circuli pe drumuri nationale nu platesti nimic pt ca e obligatia fiecarui stat sa asigure legaturi intre orase…
      asta pana ajungi inapoi in Romania dupa un drum fluent de mii de km prin Europa, opresti la vama, platesti ROvigneta (care de altfel se verifica electronic prin ultimele tehnologii lansate) si continui drumul prin hartoape ca pe vremea lui Stefan rupandu-ti masina

  2. #11

    O taxa decenta ar fi ok . Dar sa merg pe autostrada ! Noi avem asa ceva ??? In nici un caz … Faceti comparatie intre o autostrada de afara si Bucuresti – Ploiesti de ex …

  3. #12

    Sunt mai multe tari in care NU se plateste autostrada comparativ cu cele in care platesti la porti intrarea ( Franta/Italia/Slovenia)

  4. #13

    In sfarsit, PSD-ul gandeste in perspectiva: incepe din timp colecta de bani pentru locale/parlamentare.

  5. #14

    Nu cred ca exista in Europa tara in care se plateste si vigneta si taxa de autostrada. In general exista ori un ori alta.

  6. #15

    Si de acciza de 7 euocenti ai uitat deja? Parca era tot pentru autostrazi. @arhi, asteptam sa ne spui cum e cu scuterul pe autostrada construita din supra-acciza din combustibil. A si cred ca o taxa pe bloguri ar trebui impusa asa cum sunt si taxele pe salarii. Cand vei plati 60% din veniturile din blog sa ne povestesti cum e cu taxele in Romania

    • #16

      este ca toata viata ta ai fost bugetar? Mai puisor, orice afacere in Romania e taxata cu 60% asa ca ciocul mic.
      16% profit, 40-45% taxe salariu, 10-16% nu mai stiu exact cat e impozitul pe dividende, 24% tva, taxe parafiscale ca alea pe cladire si accize in benzina, cerificate verzi la curent, taxa de cultura, citeste abonamet Tv obligatoriu (deci taxa ca nu are legatura cu detinerea unui radio sau tv) certificate fiscale si mai stiu eu ce tampenii cum sunt alea din Costanta de 3-5% ca e oras turistic, ca e de frontiera.
      1-2% taxa pe stalp.
      nu trebuie sa le aduni ca se aplica la diverse, dar daca luam un calcul ipotetic ca dl Arhi doreste sa isi dea salariu 2000 euro lunar pe motive de asigurari, pensie, credite pentru noua masina etc, el trebuie sa produca minim 5000 euro pentru a fi pe zero cu firma de blog la finalul anului, deci cam 60% taxe, in conditiile in care ipotetic cheltuielile cu firma sunt zero.

    • #17

      @andrei, ai dreptate si nu prea.. nu îl judec pe arhi în special, toti bloggeri cred ca fac la fel.. Toti care aveau vouchere la emag sau alte siteuri de genul, crezi ca erau impozitate? 😛 Eu unul nu cred, dar se poate sa ma însel si în cazul asta mia culpa 🙂 bafta.

  7. #18

    Daca ar fi gospodari si chibzuiti ar pune de acum taxa de autostrada, de preferat inclusa in RCA sau pretul la benzina si dupa ce s-ar strange suma necesara ar incepe constructia de noi autostrazi.

    • #19

      Au fost chibzuiti :)))
      In pretul benzinei este inclusa taxa de drum si mi se pare ca in continuare a ramas si taxa de solidaritate, aia pentru acoperirea falimentului Bancorex
      Deci nu lipsa taxelor ar justifica lipsa autostrazilor

    • #20

      Bre, drumul e drum si autostrada e autostrada, tu vrei sa platesti o singura taxa?:)

    • #21

      Da, bigbear, una singura. Exact cum se plateste in intreaga Europa. Niciunde nu se plateste taxa pentru drumurile nationale, doar pentru autostrazi. Daca nu urci pe autostrada, nu platesti taxa. Simplu. Noi platim deja cateva taxe de drum, asa ca, ori se scot cele existente si se introduce taxa de autostrada, ori nu se mai introduce nimic. Capisci? Arhi, iar o dai in balarii. In caz ca trolezi, cum suspectez ca faci la majoritatea articolelor, pentru ca refuz sa cred ca esti asa incuiat la minte precum reiese din unele, scuze ca nu m-am prins!

      1
    • #22

      andrada, multumesc. sper cu sinceritate ca stii exact din ce e compus pretul combustibililor in toate tarile europei. altfel o sa cred ca esti doar o alta gospodina cu lant mai lung

    • Andrada, pentru Austria iti trebuie vigneta indiferent pe ce drum mergi.

    • #24

      Ceva imi spune ca trebuie sa invat sa folosesc culori pentru remarcile sarcastice sau macar italicul.
      Nu e totul asa roz in lumea asta, de exemplu in Ontario, Canada e gratis sa te plimbi pe autostrada insa in acelasi timp in pretul benzinei ai doua taxe incluse, una federala de 10 centi si una provinciala de 14.7 centi.
      Ca se deturneaza din banii de drumuri in Romania e una, ca trebuie sa bagi bani ca sa realizezi ceva e alta, hai sa nu le confundam.

    • #25

      eu pun un asterix la final, pentru prietenii mei ardeleni

    • @jollyca

      pentru Austria iti trebuie vigneta indiferent pe ce drum mergi.

      Iti trebuie o laie. Ai nevoie de vigneta pe autostrazi si drumuri express (tot un fel de autostrazi). Pe nationale poti sa mergi fara probleme. Sau, ma rog, or fi politistii austrieci niste imbecili ce ma lasa sa ma plimb pe drumurile lor obisnuite fara sa cumpar vigneta.

  8. #27

    Eu n-as avea nici o problema sa platesc taxa aia, daca am si avea autostrazi. Sa pui taxa pentru o autostrada de 100 de km, cum e cea Bucuresti-Pitesti, e absurd! E ca si cand i-ai lua bani lui Traistariu pentru ca l-ai tuns…

  9. #28

    Comparam taxa de autostrada si pretul la combustibil cu cele din alte tari din Europa dar uitam sa comparam veniturile. Ce salarii sunt acolo si ce salarii/ venituri din bloguri avem in Romania?

    • #29

      ce legatura are venitul cu taxa? ca daca vrei autostrada ca in africa adica o lama de buldo data prin savana poti sa o ai, daca vrei autostrada ca in Germania trebuie sa platesti ca in Germania + taxa de specific local , ca vorba bancului cu bilele de otel, una s-a furat si una s-a stricat.

  10. intrati fara vigneta in Ungaria. Sa vedem cat platiti. Doar pentru ca nu se plateste la km nu inseamna ca nu exista taxe.

    problema in Ro e asa:
    – taxa de drum in benzina
    – taxa de autostrada in benzina
    – vigneta
    peste toate astea
    – autostrada cu plata

    Romanii au reinventat gaura la covrig, sa moara ciripel

    1
  11. #31

    In tarile unde autostrada s.a facut pe banii statului (vezi Germania) nu se plăteste taxa pe autostrada. Unde a fost făcută de privati, se plăteste. Dar nicăieri amîndouă. Doar noi sîntem mai prosti si ne lăsăm jupuiti de mai multe ori pentru acelasi serviciu (si ala prost).

  12. Care autostrazi, bre? Alea de pe hartie sau care? Avem si noi 3 km amarati de drum semi-express si gata avem autostrazi?

  13. #33

    Arhi, articolul ăsta e o dezamăgire complteă. De ce ţi se pare că luxul trebuie supra-impozitat? Dacă eu trag tare să mă lăfăi în bani şi-n orice chestie scumpă de care n-are parte orice pulea, de ce consideri tu că trebuie să plătesc în plus? Fiindcă am nesimţirea să vreau mai mult decît altul care aşteaptă să i se dea? Ce spui tu e egal cu impozitarea care se făcea înainte de 2004.

    • #34

      taxa de lux nu am inventat-o eu si nici liberalii mei. ci se plateste oriunde.

    • #35

      Arhi e un socialist modern, la fel ca Pontaxa: ei au venituri din diverse surse dar nu platesc 60% impozite/ taxe din salarii ca orice angajat

    • #36

      Ştiu, dar nu e noramlă.

  14. #37

    Arhi stie ca lucrez la celebra companie asa ca imi permit sa-mi dau cu parerea. Da se construieste scump, da se reactualizeaza studii de fezabilitate de 10 ori, da se construieste lent din 100 de motive – lipsa de viziune pe termen lung, exproprieri care dureaza 20 de ani, implicarea politicului dar un lucru este sigur si pot sa-l confirm:

    Nu putem intretine aceste drumuri care in acest moment nu le putem numi autostrazi A1, A2 si asta o vad in fiecare zi.

    In 2015 le concesionez, vine X ia A1 Bucuresti – Pitesti, pune gard cap coada, pune paza, pune camere video din km in km, are masini de interventie sa puna lisa (parapet) de protectie la loc la 3 ore dupa accidentul care a distrus-o si nu dupa 2 luni, are echipaje de interventie pe autostrada bine semnalizate – in fine intretine autostrada – si atunci, deabia atunci in 2016 o sa platesti 3 euro sa te duci de la bucuresti la pitesti.

    E normal. Cel mai scump lucru este nu sa construiesti o autostrada, este sa o intretii. Statul nu poate sa intretina autostrazile pe care le construieste si asa greu. Se fura, se fura tot, operatorul privat are alte resurse si alt interes sa intervina atunci cand ii dispar 2 metri de gard de protectie de pe autostrada. Numai platind 3 euro vei putea sa te indrepti impotriva cuiva atunci cand nu esti multumit de ceva pe autostrada, in acest moment poti doar sa injuri sau sa filmezi si sa postezi pe trafictube.

    • Coane, chestia e ca deja se platesc bani pentru drumuri – rovigneta, sub forma unei accize mai vechi si sub forma noii accize.
      Da’ lasa ca romanii sunt blegi si uita, le bagam o data la 2-3 ani cate o taxa de drum, autostrada, etc.

  15. CNADNR a dezmintit zvonurile ca de la anu’ s-ar institui taxa pe autostrazile A1 si A2.

    romania-actualitati.ro/circulatia_pe_autostrazile_a1_si_a2_nu_va_fi_taxata-62354

  16. #40

    A si da sunt de acord sa elimini vignieta la un moment dat, vignieta este colectata pentru ca avem multe drumuri nationale in tara asta mostenite intr-o stare jalnica. Poate nu se vede, dar in ultimii 2, 3 ani s-a investit mult in drumurile nationale se incearca sa se reabiliteze la greu multe din ele. Plus sunt sute de poduri in tara asta intr-o stare jalnica.

    Reteaua de DN-uri este foarte importanta.

    Autostrazile, alea cate sunt si cate vor fi trebuiesc concesionate aduse la standarde si atunci platesti. Dar DN-urile (multe europene) aici este de lucru.

  17. #41

    Elimina din pretul benzinei taxele “de drum” si sint de acord sa platesc 10 euro/100km taxa de autostrada. Rovinieta o poti pastra.

  18. #42

    Nu conteaza ca dezminte sau nu, ele trebuiesc si vor fi concesionate. Cand vor fi concesionate vom plati. Cu cat mai repede cu atat mai bine. Statul nu poate si nu le intretine.

  19. #43

    sa vedem cum treci dunarea cand te duci pe drumul vechi spre mare fara sa mergi pe podurile alea care acum fac parte din autostrada

  20. #44

    Problema nu este ca se pune taxa pe autostrada pt ca e normal sa fie asa.
    Problema este urmatoarea: “O sa facem reabilitarea până în 2016 (pe banii statului) și apoi vom da în concesiune autostrada unei firme private ce va încasa și taxa”.
    Asa au facut la mine in “sat” cu parcarile. Primaria a asfaltat si amenajat iar un privat a pus parcomatele si a incasat banii.

  21. serif, uiti un singur lucru. mizeria asta de taxa care o sa vina, indiferent daca vrem noi sau nu, e o metoda sa mai ia baietii niste spagi. practic, au ajuns la concluzia ca e nevoie de 250.000.000 euro pentru reparatii. statul nu are bani. normal ca nu se executa garantiile si nu se trag la raspundere firmele care au executat lucrarile. se va organiza o licitatie, o sa castige cine trebuie, o sa se faca niste reparatii in fuga, de rahat. apoi se vor institui taxe. ca sa isi recupereze ”invetitorii” banii investiti… exista o logica…

  22. #47

    Din Bucuresti pana in Olanda nu am platit nicio data de autostrada…

  23. #48

    “Dar, dacă vă uitați puțin peste gard, în țările cu ceva civilizație, veți vedea că se plătește taxă de autostradă peste tot, până la ultimul centimetru de autostradă. Pentru că nu te obligă nimeni să o iei pe autostradă, poți merge foarte legal și decent pe drumurile naționale. Nu?”

    In tarile alea civilizate de care vorbesti tu se plateste _DOAR_ taxa de autostrada. Taxa de drum – separata de autostrada – nu se plateste. Asta e si ideea: drumurile secundare sunt gratuite, publice, autostrazile (__toate__) sunt cu plata.

    • #49

      iti repet si tie, ca si gopodinei andrada. stii tu din ce e compus pretul benzinei la ei, sau tu crezi ca pretul ala, aproximativ identic peste tot, se datoreaza faptului ca ei o cumpara mai scump?

    • #50

      Dap, stiu. Tocmai, ca e [aproape] identic. Ma gandesc eu cu mintea mea de gospodina ca n-o fi inventat Romania taxa de drum din benzina, taxa de solidaritate din benzina si nu se duce la niciun drum, si acciza. In plus, traiesc intr-una din tarile alea de ceva timp. Si tocmai, din cauza ca pretul e relativ identic ar trebui sa te duca cu gandul la similariltatile astea. In plus, in Luxemburg – unde n-au nevoie de taxa de solidaritate, pretul e cu 20-30% mai mic.

    • #51

      incerc sa spun c acele impozite sunt platite oricum de catre cetatenii tuturor tarilor europene, sau a majoritatii lor. faptul ca ei au alte denumiri e total irelevant, ideea e ca pretul combustibililor e obligatoriu sa fie undeva la acelasi nivel peste tot.

    • #52

      Sorry, dar n-ai inteles. Taxele sunt asa:
      – 1.3/1.5 eur litrul de motorina/benzina. In banii astia sunt incluse acciza, taxa de drum, taxa de solidaritate. Asta e peste tot in UE. Parca ceva similar e si in croatia/serbia – dar nu bag mana in foc. Banii astia ii platesti oricum
      – bun, api vine taxa de autostrada. E de inteles. E drum rapid, cei 20 eur cat te costa taxa, te costa combustibilul suplimentar care l-ai fi ars pe vechiul drum dar castigi timp. Taxa asta de autostrada are mai multe forme in europa: vigneta si mergi pe unde vrei sau toll-booth in functie de cat mergi. pana aici, nimic SF.

      Bun. In RO, mai avem o taxa: taxa de drum national. Vigneta. Ce spun eu e ca nu mi se pare normal sa le avem pe astea 2 atata vreme cat scopul lor se intersecteaza.

    • #53

      pai si am zis eu undeva ca ar fi normal??

    • #54

      Pai in textul citat de mine si in titlu “Taxa de autostradă este un rău necesar” sugerezi exact contrariul.

    • #55

      intelegi tu gresit

  24. La noi se plateste taxa de drum, pe toate drumurile. Practic nu poti s-o iei pe altundeva daca nu vrei sa platesti. Altfel, de acord cu taxa de autostrada (sau asa cum au sarit multi la fileu sa-ti atraga atentia – rovigneta) cand nu mai trebuie sa platesc si pentru drumurile natinale pline de gropi.

  25. #57

    argumentatia taxei poate fi impecabila, dpdv stiintific, moral, economic, fizic, chimic, lingvistic…nu conteaza. cine sanatos la cap ar mai avea incredere in propunerile unora care intotdeauna au o singura solutie la orice problema: mai multe taxe. how about no! unde e vointa, competenta, responsabilitatea astora de a se descurca cu banii care exista deja, oricum foarte multi? oricine poate cere mai multi bani cand nu mai are, e mai greu sa incerci sa te descurci ca aia pe care ii ai. ce kkt argumentatie, motive, taxe – nu mersi.

  26. #58

    @andrei Din fericire nu sunt bugetar (dupa logica simpla ti-ai fi dat seama ca daca eram bugetar nu eram impotriva taxelor) si stiu foarte bine cat din salariu imi pleaca catre stat. La cei 60% se mai aduga si 24% TVA. Vad ca te pricepi la calcule, ia verifica cati bani sunt “donati” catre stat.
    De asemenea, ma indoiesc ca arhi plateste taxe pe dividende, taxa pe stalp, etc.

    Ai o singura fraza corecta “DACA luam un calcul ipotetic ca dl Arhi doreste sa isi dea salariu 2000 euro lunar pe motive de asigurari, pensie, credite pentru noua masina etc ”
    Acel DACA ar plati ar fi corect dar ma indoiesc ca plateste 60% din toate veniturile ca mai apoi sa declare ca mai vrea o taxa de autostrada. Un scan la chitantele de plati si atunci are tot respectul, pana atunci e socialist modern ca Pontaxa

    • #59

      da, pentru ca arhi isi pune actele pe internet la cererea fiecarui loser cu acces online. daca ai avea macar idee pe ce lume traiesti, ai sti ca impozitele SE RETIN LA SURSA, in cazul contractelor din domeniul meu. prin urmare, eu platesc TOATE impozitele, inaintea celor ca tine, plini de ura si cu gura mare.

    • #60

      Tu nu esti bugetar dar intelegi din tva ce intelege si viitorul presedinte PNL din concedierea bugetarilor 🙂

    • #61

      aaaaaa!

  27. #62

    Nu putem decat sa-i iubim pe cei de la Ministerul Transporturilor care fac pierdute contracte de miliarde de euro.

    • #63

      sunt convins ca si administratia Obama ne multumeste din suflet pt milioanele de dolari de pe ruta >romani prosti >> ministerul transporturilor >> contract gras Bechtel >> sponzorizari politice americane

  28. #64

    “în țările cu ceva civilizație, veți vedea că se plătește taxă de autostradă peste tot, până la ultimul centimetru de autostradă”
    Arhi: Cam care sunt tarile alea cu ceva civilizatie in care se plateste taxa *de autostrada* ???

    • #65

      italia, de exemplu?

    • #66

      Italia, Franta si Slovenia. Atat.
      In rest… Ungaria, Austria, Germania, Elvetia, Belgia, Olanda, Marea Britanie… nicio taxa.
      Bineinteles, vorbim de taxa *separata* pentru autostrada.

    • @Claudiu
      Ungaria, Austria? Serios-serios? Atunci poate-mi spui si mie pe ce am platit 8.5 euro luna trecuta in Austria si 2900 de forinti in Ungaria?

    • O completare: de fapt, exceptand Germania (si poate UK, nu stiu, n-am de unde sa stiu), se plateste peste tot o taxa pentru autostrada.

    • #69

      Ai platit vinieta. Nu taxa speciala pentru autostrada.
      Aceiasi 8.5Eur + 2900Huf ii plateai si daca mergeai doar pe drumuri nationale.
      Again, vorbim doar de taxa *separata* pentru autostrada.

    • #70

      Update: Aceeasi vinieta in Elvetia e 33 de Euro, fie ca mergi pe autostrada, fie ca nu. E asa scumpa pentru ca e pe un an. Pe mai putin nu gasesti.

    • @Claudiu
      si in afara de nume, ca-i spune vigneta si nu taxa de autostrada, cu ce pula mea-i mai diferita vigneta asta? Ca doar acelasi lucru imi da – dreptul de a circula pe autostrada.

      Da’ e bine ma ca n-am platit taxa de autostrada, am platit vigneta, baga-mi-as cucu sa-mi bag. EXACT aia e problema, denumirea taxei.

    • @Claudiu

      Aceiasi 8.5Eur + 2900Huf ii plateai si daca mergeai doar pe drumuri nationale.

      Inainte sa emiti ineptii si sa contrazici un om care circula destul de des prin Austria, puteai sa bagi un ochi aici:
      www.tolltickets.com/country/austria/vignette.aspx?lang=en-GB
      Subliniem “Vignettes are compulsory on all motorways and expressways in Austria”
      La unguri e absolut aceeasi situatie, ca altfel m-ar fi inhatat direct dupa ce am trecut vama si nu la 30 de km, cand am cumparat vigneta ca sa intru pe autostrada.

      Da’ e bine ca la ei se plateste pentru toate drumurile, nu pentru autostrazi.

    • #73

      @Sabotor:
      exact in likul tau, primul rand spune asa: “A vignette is compulsory in Austria for all motor vehicles up to and including 3.5 t.”
      In plus:
      Since 1997, the use of all Autobahnen and Schnellstraßen requires the purchase of a vignette
      Acest “Schnellstraßen”, desi e identic cu autostrada dpdv structural, e considerat echivalentul drumului national la noi (mai putine tuneluri, posibil curbe mai stramte, limita la 100km/h etc).
      In ungaria e aceeasi treaba. Toti participantii la trafic (indiferent daca circula doar in oras sau pe autostrazi) sunt obligati sa posede aceste vignete (asta o stiu de la un politist ungur).
      Referitor la “Inainte […] sa contrazici un om care circula destul de des prin Austria” … ad hominem

    • @Claudiu

      exact in likul tau, primul rand spune asa: “A vignette is compulsory in Austria for all motor vehicles up to and including 3.5 t.”

      Ma, tu trolezi? N-ai ajuns la partea cu “Vignettes are compulsory on all motorways and expressways in Austria:”? MOTORWAYS AND EXPRESSWAYS nu ti-a sarit in ochi?

      ia baga un ochi aici:
      en.wikipedia.org/wiki/Autobahns_of_Austria
      Mno, daca alea-s TOATE drumurile din Austria, eu sunt popa. In plus, scrie frumos acolo

      Schnellstraßen (officially Bundesstraßen S) are federal limited-access roads very similar to Autobahnen; the chief difference is that they are more cheaply built with fewer tunnels, mostly just following the given topography.

      Sa nu mai zic ca-s doar vo’ 3, pe langa Viena. Da’ na, daca stii tu ca astea-s ca drumurile nationale la noi, trebuie sa fie asa cum zici tu.

      2 – la unguri: www.tolltickets.com/country/hungary/vignette.aspx?lang=en-GB
      Da’ ti-a zis tie un politist, stii tu cum sta treaba, ce mai.

    • @Claudiu
      sau hai, asa ca o flotare logica: stii ca ungurii verifica vigneta (de obicei) electronic – au o masina cu o camera ce-ti pozeaza numarul si verifica daca ai vigneta valabila. Ei, te-ai intrebat de ce masinile alea le vezi numai pe autostrazi si nu pe langa… Szolnok, sa zicem? Ca, pana mea, ala e drum important, e de fapt E60.

      Sau, daca tot nu te-ai convins, si-ti rasuna inca in minte ce ti-a zis tie politistul ungur, vezi ca au aici un link cu harta soselelor pentru care trebuie vigneta: www.toll-charge.hu/Toll-tariffs/Toll-free-sections/

      Nu, serios acuma, mai povesteste-ne cum se plateste la unguri si la austrieci si pentru drumuri nationale.

  29. #76

    Trecem peste ““Dar, dacă vă uitați puțin peste gard, în țările cu ceva civilizație, veți vedea că se plătește taxă de autostradă”, ok taxa pe autostrada daca autostrada aia si duce undeva.

    Nu ai o varianta de ocolire pentru bucuresti decenta, se opreste in cur la Pitesti, practic platesti pentru un amarat de Bucuresti-Constanta? Hai sa facem o traversare decenta a tarii si pe urma ne gandim cum sa o taxam.

  30. #77

    domnul arhi, autostrazile nu sunt lux, sunt necesitate, fara ele nu numai turistul care merge la mare se misca greu ci totul se misca greu, economia, turismul.

  31. #78

    Impozit la primărie pentru că am maşină.
    Timbru de mediu pentru că am maşină.
    Rovignietă pentru că am/folosesc maşina.
    Acciză suplimentară în costul combustibilului pentru că folosesc maşina.
    Şi cu toatea astea crezi că se mai justifică o taxă suplimentară pentru circulaţia pe autostrăzi, deci pt a-mi folosi maşina…

    Eu cred că nu, mai ales în cuantumul vehiculat, adică circa 5 euro/100 km.
    Pentru mulţi dintre cei care deţin auto cu un consum redus, asta poate însemna o majorare de 50-80% a costurilor de deplasare pe autostrăzi.
    În plus, gândeşte-te la carambolul care se va crea odată cu introducerea sistemelor de taxare la intrarea pe autostrăzi. Privatul care se va ocupa de asta va urmări să investească cât mai puţin şi desigur, profit maxim, aşa încât mă îndoiesc că se va implementa un sistem care nu va aboli scopul autostrăzii – în final economisirea de timp.
    Şi mă deranjează enorm în domeniul ăsta aşa-zisul “parteneriat privat”, pentru că privatul vine întotdeauna la “clătite” nu şi la “război”. Adică autostrada, aşa cum e ea (bună, proastă, scurtă, lungă s.a.m.d.), e construită 100%, cu chiu cu vai, DOAR de stat (deci din banii noştri – da, ştiu, clişeu). La final, hop, sare şi “privatul” să ia şi el o felie din tortul la care nu a contribuit cu NIMIC. Păi ce parteneriat mai e ăsta ?!

    • #79

      inteleg ca se intelege ca eu sunt de acord cu taxarea asta nebuna. NU! doar ca eu consider binevenita o taxa pentru utillizarea autostrazii

    • #80

      Completez cu precizarea că prin “parteneriat privat” statul urmăreşte a se desemna (mascată sub formă de licitaţie) o firmă privată care va monta sisteme de taxare la intrarea de autostrăzi. O parte din încasări vor merge către stat, iar “grosul” rămâne la operator, în dulcele stil românesc (avem exemple cu concesiunea parcărilor, o vreme a fost cu aparatele radar fixe etc.).

      Arhi, dacă nu ar exista deja nebuna impozitarea/taxarea auto, aşa cum îi spui, şi eu aş fi de acord cu o taxă de autostradă, stabilită într-un cuantum proporţional cu uzura pe care o generez eu la o utilizare, deci taxa să urmărească doar întreţinerea autostrăzii, nu crearea de profit în folosul “partenerilor privaţi” care nu şi-au adus nici un aport, dar nici în folosul statului.
      Fondurile pentru construcţia noilor autostrăzi nu trebuie obţinute din exploatarea autostrăzilor actuale, pentru că eu, probabil, nu voi folosi niciodată autostrada care se va construi. Fac aşadar o plată nedatorată. Dacă o voi folosi, voi plăti acea utilizare, nu următoarea, pe altă autostradă (pe care e foarte probabil să nu o prind vreodată, deşi am sub 30 de ani).
      Banii pentru finanţarea proiectelor de noi autostrăzi trebuie să vină din altă parte (tva, impozite pe profit, pe venit, pe auto, şalupe, arme, amenzi, vigniete, accize şi câte şi mai câte dări plătite statului).

    • #81

      @Ovidiu: Pertinent comentariu. +1 de la mine.

  32. #82

    am auzit ca si in monaco se traieste bine

  33. #83

    Asta e taxa de poluare sub un alt nume? :)))

  34. #84

    Atena – Thessaloniki, 500 de km, 13 puncte de plata, total 33,50 euro.
    Shoot me!

    • #85

      dar vai, dar cum, exista taxe de autostrada? nu cred. ei, la greci e ieftina benzina. oh wait…

    • #86

      Grecii si italienii sint cei mai mari evazionisti. Macar la mersul pe autostrada ii asteapta statul la cotiura si ii pune sa plateasca. Daca si-ar plati taxele cinstit ca nemtii n-ar fi taxe de autostrada.

    • #87

      romanii fiind recunscuti pentru cinstea lor, dealtfel

  35. #88

    In america de nord nu platesti taxe de autostrada. Sint citeva locuri cu autostrazi construite de firme private dar exista rute ocolitoare.

  36. #89

    In toata Europa se plateste ori taxa de autostrada, ori vigneta. Noi platim de toate, si taxa basescu, si 7 eurocenti, si vigneta, si taxe de pod, si in curand si taxa de autostrada. Vine in strain in vizita, plateste vigneta, si apoi e oprit la bariera pe autostrada. Meritam sa rada astia de noi.

  37. #90

    La cat au costat autostrazile din Romania, ar trebui sa ne dea ei bani, atunci cand mergem pe ele.

  38. #91

    Pseudoautostrazile astea nu sint deja construite cu bani publici? De ce taxe suplimentare? Normal e sa existe plata suplimentara doar daca firma privata asigura finantarea unei lucrari si exista un drum paralel.

  39. #92

    Pt Claudiu de mai sus. Amice esti imbecil. Tocmai am ajuns acasa din Germania, daca nu as fi asa obosit ti.as da si link. In Ungaria se plateste matrica doar pt autostrada, nu si pt drumuri exprese. In Austria se plateste vigneta pt autostrada si drumuri exprese. Daca nu mergi pe astea, poti sa nu platesti, deci vorbesti din auzite. Asta pt autoturisme. Camioanele au alt regim alea platesc si pt drumurile nationale. Dar daca te dai cu un camion doar in oras (daca gasesti un oras unde sa ai voie cu el in tarile alea) poti sa nu platesti bine mersi.

  40. #93

    Daca lumea ar vedea prima data autostrada ar plati , dar cand ceri bani si autostrada nu exista e cam nasol.

  41. #94

    Hai lasa-ma c-ai dat-o-n bara rau de tot cu comentariul asta.