Ți-ai făcut blog. Ai cont de twitter și facebook. L-ai înjurat pe zoso după care imediat i-ai dat o flegmă și grasului ăla de arhi, să se știe că ești prin zonă. Ai scris primul articol despre cum să faci bani din blog. Succesul a fost uriaș, ai avut 3 comentarii, plus 2 menționări pe facebook. Prin urmare, trebuie să scrii și clasicul Cum să atragi vizitatori pe blog, să vorbești despre conținutul de calitate, eventual și unic. După care lovești cu zdrobitorul Cum să fii un A-Lister de succes.
Normal, după atâta succes, începi să mergi la conferințe online. Webstock, Netcamp, SMS, le-ai fumat pe toate, ești deja sătul, te plictisesc de moarte vorbitorii cu platitudinile lor obosite. Cine plm e chinezu ăsta? L-am văzut pe zoso, un arogant bășinos, se preface că nu m-a recunoscut din poza de pe blog. Bazavan? Hai mă, mă lăsați cu asemenea prostii?
Bravo, automat ai devenit Social Media Manager sau Social Media Specialist.
numărul de poziții de „Social Media Manager” (sau Specialist) de pe LinkedIn a crescut cu 1.357% din 2010
Ritmul ăsta haotic de creere de specialiști mi se pare extrem de dezavantajos pentru toți ceilalți din industria online. Practic, miile de manageri din domeniu transformă această zonă de joburi într-o bătaie de joc cu clovni. Ce ești tu, Social Media Manager? Hai, plimbă ursul, pentru că e coadă pe linked in cu de ăștia ca tine.
Mă gândesc că există oameni care chiar știu cu ce se mănâncă așa ceva. Nu vreau să mă menționez pe mine, dar avem un Victor Kapra, un Manafu, un Zoso, un chinezu, un Dan Dragomir.
Vă dau eu o idee. Cursuri de Social Media Specialist. Eventual chiar autorizate de ministerul muncii. Diplome obținute pe bune, după ce viitorii specialiști învață de la oamenii cu adevărat specialiști. Nu cred că ar fi greu de organizat și, chiar dacă nu ar ieși pe plus dpdv al profitabilității, merită investiția în viitorul copiilor ăstora.
Nu de alta, dar parcă sunt prea mulți specialiști care abuzează de i-uri.
NOU
zoso chiar e arogant :))
iar continutul vostru, al A-listerilor, nu este intotdeuna de calitate dar este cu siguranta unic, fiecare are stilul propriu si asta vinde. Restul na… ca-n vorba populara: cainii latra, ursu trece. “Specialistii” despre care vorbesti cred ca au un viitor in online cam cat au larvele in natura.
NOU
șefu, zoso mi-e prieten. daca il jignesti pe el, ma jignesti pe mine.
NOU
nu sunt primul care preia expresia, jignitoare sau nu, cred ca asta e parerea generala despre el, din moment ce si tu ai mentionat-o ca doar n-ai stat s-o inventezi.
stiam ca ti-e prieten, sa fie sanatos!
dar diferentele dintre voi sunt imense, si nu vorbim de gabarit 🙂
NOU
Mai, e arogant! Probabil 90% din oamenii care activeaza in online cu ceva succes sunt aroganti, mai ales cand ti se acorda atata atentie si cand nu e cine stie ce calitate in domeniu. Inteleg ca Zoso iti e prieten, dar nu are continut cu adevarat de calitate, sau nu din punctul meu de vedere, mai bine zis. E ca un tabloid, il citesti ca e mai de bon ton la birou sa deschizi zoso.ro decat cancan.ro. Dar oamenii intra pe site, reclama merge si atunci de ce ai schimba continutul? Sunt sigura ca poate scrie lucruri mai bune. Dar cine ar citi?
Si pana si faptul ca te angajezi ca “social media manager”, MANAGER, tata, de la primul job, e o aroganta. Eu, de altfel, m-am angajat prima data ca Social Media Manager. Bine, pe langa asta mai faceam o gramada de exceluri, achizitii si rapoarte, dar suna mai bine “social media manager” decat “marketing assistant”. Intre timp am parasit jobul ala, dar ma ocup in continuare de cateva pagini de brand, mai fac si eu ceva creativ 🙂
NOU
Arhi, ca i-a spus ca-i arogant nu-i jignire, este o remarca. Totusi nu te cred va vrei doar comentarii de mangaiere a orgoliului.
Ca tot vorbeam de mangaierea orgoliului, articolul asta ma unge pe suflet :))
NOU
E editat de mine, nu asta a scris el
NOU
da’ ce bre? Aroganta nu e o jignire. Eu o iau ca pe un compliment. 😀
NOU
E editat de mine
NOU
si cum ati vrea sa fie intr-un domeniu in care 99% sunt niste lingceapuci? modest? asta-i un termen pentru oamenii mediocri.
NOU
cititi al 2-lea paragraf, eu l-am numit fix cum a scris arhi, decat ca mi-a editat comentariul :))
NOU
Un bun inceput e Social Media School care chiar ajuta f mult. Apoi, multa practica, teste peste teste, greseli din care sa inveti si rabdare. Aaa si sa citesti nonstop articole din domeniu pentru ca Social Media se invata zilnic 🙂 In rest, ai f mare dreptate
NOU
Din pacate, calitatea specialistilor in Social Media s-a diluat din ce in ce mai mult datorita unei perceptii gresite asupra a ce trebuie sa faca un astfel de angajat, perceptie care duce la crearea unor locuri de munca de umplutura: postacul de pe Facebook, ala de se duce la toate evenimentele.
Problema nu sta in aparitia de pseudo-specialisti, ci in acceptarea lor de catre sefii de departamente de marketing/comunicare/pr.
Din fericire, potrivit studiului State of Social Media Employment prezentat la Webstock, exista o crestere a raportarii. Acest fapt ne duce cu gandul la o nevoie de a demonstra ROI-ul salariului platit pentru acel specialist, lucru care ne arata un inceput de maturizare a pietei.
NOU
E mai grav: e o țară de marketing specialists și managers. Bag pe blog ceva plin de iubire imediat.
NOU
Nu uita coloana sonora
www.youtube.com/watch?v=mH5ZE3N8cxU
NOU
Tocmai cand ma pregateam si eu sa-mi fac blog si cont de twitter 🙁
Pe facebook, sunt oarecum prezent 🙂
Acum serios.
Faptul ca au aparut peste noapte sute de “meseriasi” pentru noi cititorii e f bine.
Competitia dintre voi va deveni mai dura si implicit va creste calitatea.
Va fi mult mai greu sa ajungi sus si teribil de greu sa te mentii acolo.
Arhi, ca unul care te simpatizeaza 🙂 (inclusiv pe zoso) va inteleg ca o sa va fie mai greu.
Ca cititor de bloguri, imi convine si chiar ma atrage competitia intre bloggeri.
PS. Revenind la inceput, imi faceam blog, etc, dar as fi avut o problema cu injuraturile. Sunt o persoana extrem de manierata si imi este foarte greu sa bag pe unu in masa.
NOU
Ahaaaa… deci aici greseam. Mi-am facut blog dar nu l-am injurat pe zoso si nu am scris despre cum se fac bani pe net.
La dracu… mi-am ratat cariera de blogger profesionist
NOU
Finally! Băi, e creștere de așa ceva pentru că vinde. Fee-uri lunare, ore de raportat.
Problema, așa cum ziceai și tu, e calitatea lucrurilor făcute.
Ce e enervant e că toate brandurile vor Social Media. Adică facebook. Indiferent de poziționare, de personalitate sau obiectul de lucru, tre să fii acolo. Și asta e a doua mare prostie – dar, na, foame-n piață, iar plannerii tac la ordinul conducerii.
Decât atât.
NOU
Cursuri si acreditari oferite de site? E o gluma buna. CV-ul ramanea baza pana la urma pentru orice om de SM. Ce ai facut si cum ai facut te recomanda sau nu pentru titulatura de Social Media whatever. Expert totusi inseamna ceva gen 10+ ani de invartit prin domeniul respectiv. Oricat de rapid e internetul … tot nu scade sub 5 ani.
NOU
Nu ma incadrez. Nu l-am injurat pe zoso.
NOU
Ahahaaha , ce tare e articolul asta! Pe Elance pute de romani si in special de mandre romancute care isi trec la specializari si Social Media Expert. Of course , cred ca nici dracu nu a auzit de ele, dar sunt experte, ce sa mai. Eu nu ma pricep, habar nu am ce trebe sa faca un expert d’asta, doar radeam de pe margine.
Apropo, cumnata-mea are blog, dar nu v-a injurat nici pe tine nici pe Zoso . Niciodata, ba dimpotriva.
NOU
Eu astept sa vad primul milion de euro facut din social media (in Romania) inainte sa pierd vremea si sa citesc sfaturi despre cum sa fac bani pe internet.
Pentru expertul de la numarul 8:
1)Cv poate contine minciuni cu lopata.
2) Numarul de ani nu are nici o importanta.
Asa ca mai usor cu pianul pe scari.
NOU
+1 !
NOU
Chestia asta cu social media e ca si infuzia de artisti cu aparatele foto digitale. Daca in cazul camerelor foto cu film erau putin artisti foto adevarati, odata cu aparatia aparatelor digitale orice fraier poate face 1000 de poze din care 2-3 sint bune dar din pura concidenta.
NOU
excelent punct de vedere
NOU
Traim intr-o tara de manageri. Pana si portarul de la intrare se numeste Door Manager, agentul de paza e Security Manager.
NOU
si postam pe un blog condus de un blogger manager
NOU
Arhi e si Gospodarie Manager
NOU
eu dupa ce mi-am facut blog nu l-am injurat pe zoso, ca mi-e oarecum indiferent, el a batut ceva campii despre un site de-al meu, da’ na, am luat partea buna a lucrurilor, ca vreo doua zile mi-a crescut traficul. 🙂
La “clasicul cum sa atragi vizitatori pe blog” inca mai lucrez, sper ca nu e grav daca o sa il postez cu cativa ani buni intarziere.
Ideea de cursuri e insa una foarte buna. Probabil varianta cea mai rapida prin care proaspetii veniti in bransa sa economiseasca ceva ani de “trial&error” luand informatii direct de la cei care au apucat sa le stranga. Oricum la cate balarii de cursuri acrediteaza astia acum pe banda rulanta, niste cursuri de Social Media ar fi chiar de bun simt si binevenite…
NOU
Pe Cristina nici eu n-am cunoscut-o din vedere. Aia e.
NOU
Nu-i fac caracterizarea lui Zoso, dar eu nu imi amintesc cand am intrat ultima oara pe zoso.ro, si atunci cred ca a fost link de la tine.
www.youtube.com/watch?v=S7E99RyIG9k
NOU
n-ai pierdut nimic
NOU
Am si eu cativa din astia prin lista, dar stau cam prost la limba romana. Trist
NOU
La dracu’. Vroiam sa scris si eu ca sunt SME dar exact punctele cu înjurături le-am uitat. Apropo, cine e Zoso asta de care tot zici? Dar Arhi? De astia nu am auzit deci sunt neimportanti. Probabil sunt si grași. Hai ca acum am înjurat, deci pot trece SME in linkedin.
Intr-o alta ordine de idei, nu zicea Constantinescu ca avem 15.000 de specialiști?
Ai zis in articol ca : ”
Vă dau eu o idee. Cursuri de Social Media Specialist. Eventual chiar autorizate de ministerul muncii
”
Eu v-am zis ca Horea Badau e bun la ceva? Va preda primii 4 ani cursuri de SMS pt ministerul muncii si dupa aia va candida la presedentie. Elevii il vor vota 😉
NOU
Foarte bună ideea cu cursurile. Aş fi primul care m-aş înscrie. Foarte multă răutatea din partea unora însă, care ar vrea să rămână doar ei. Să fim sinceri că unii din cei mari, şi recunoscuţi, şi cu experienţă (tot respectul pentru asta) nu fac decât să dea pumni în cap celor începători. Iar de vulgaritatea cuiva, nici nu vreau să pomenesc. Dacă asta înseamnă profesionalism… Şi din păcate mulţi din cei mici devin aplaudacii unora care se consideră tătuci, şi înghit orice, doar doar vor fi băgaţi şi ei în seamă. În schimb, toată cinstea pentru cei care sunt “vechi şi grei” dar se bucură să acorde atenţie şi sprijin celor începători.
NOU
Victor Kapra e asa de specialist ca doteaza tabletele Mediacom cu cititori de carduri miniSD, c-asa vrea muschiul lui de specialist cu Internet pe dial-up, pentru ca de atunci e mort formatul acesta. MicroSD-urile ar trebui sa il dea in judecata.
Si nu e la prima astfel de eroare cu care e prins, e prea bun ceaiul post-cutremur ca sa ma stresez sa imi mai aduc aminte.