Mă uitam înainte la o reclamă la Proflexon, unde o băbuță decidea că s-a lăsat convinsă de ingredientele medicamentului, știe oricine că glucozaminele sunt the shit când e vorba de articulații și m-a lovit întrebarea care mă lovește de fiecare dată când am ghinionul de a-mi cădea ochii pe o reclamă farma.

De ce absolut toate reclamele la medicamente au vocea desincronizată cu imaginea? Este evident că sunt români și rostesc acele cuvinte, dar au o jumătate de secundă defazată, de zici că sunt filme chinezești dublate în engleză.

Știu că printre voi sunt și maeștri în advertising și chiar sunt foarte foarte curios să îmi lămuresc această problemă, pentru că intuiesc că e anumit făcut așa, dar îmi scapă motivul.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

59 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru ca lumina circula mai repde ca sunetul.
    Badadumumtssss

    • #2

      amen!:)))

    • #3

      mai ales în mediul din “mansardele” celor care-și iau tratamentele din reclame TV!
      de vid, ziceam…

    • #4

      Daca trag o basina in vid, oare ating viteza luminii intr-un timp foarte lung?

    • #5

      @Dani
      Doar daca ai energie infinita, sa accelerezi basina pana aproape de viteza luminii si cel mai probabil poti atinge maxim un 98-99% din viteza luminii.
      Dar îți poți imagina cum e sa te lovească o basina cu viteza luminii? Eu nu!

    • #6

      in vid nu ai nevoie de energie pentru a te deplasa, pentru ca lipsește frecarea. acceleratia initiala data de stransul sfincterului este suficienta.

    • #7

      Eu vreau sa prind viteza luminii, nu ma intereseaza ce face basina. Iar eu am nevoie doar de o acceleratie initiala care va face sa creasca incontinuu viteza, in lipsa fortelor de rezistenta la inaintare.

    • #8

      Nu e vorba numai de vid, ai și gravitația. Dacă faci vid pe Pământ nu te ajută foarte mult. Dar să presupunem că ești în spațiu, suficient de departe de orice are o masă semnificativă. Nu ai nevoie de energie pentru a te deplasa, dar ai nevoie de energie pentru a accelera. Când se termină bășina continui mișcarea cu viteza la care ai ajuns. Dacă vrei să atingi viteza luminii trebuie să te bășești infinit.

    • #9

      @Balaurul daca basina mea imi imprima o acceleratie de 0,00001 m/s’2, de ce nu as pastra mereu aceasta acceleratie?

    • #10

      Conservarea impulsului

    • #11

      >>in vid nu ai nevoie de energie pentru a te deplasa, pentru ca lipsește frecarea. acceleratia initiala data de stransul sfincterului este suficienta

      Nununu, basina iese din sfincter cu viteza constanta adica cu acceleratie zero, in vid isi va pastra viteza si intr-un timp infinit va ajunge la capatul universului. Ma rog, in functie si de sfincter, la unii e mai stramt, la Ma…altii mai larg.

    • #12

      upon release, farts can travel about 10 feet per second, or approximately 6.8 miles per hour.

      decent

    • #13

      @Dani Corban, in vid iti pastrezi viteza, nu acceleratia. Pentru a avea o acceleratie constanta, este nevoie sa ai o forta care actioneaza asupra corpului. Cand forta respectiva dispare, dispare si acceleratia.

    • #14

      evident, newton ne invata ca nu poti accelera daca nu lasi o energie in urma. dar dani e mai mult poet…

    • #15

      Mda, cam asa este din pacate. Nu imi scade viteza, dar nici nu o cresc daca nu aplic alta forta, alta acceleratie…macar o data pe zi sa am 4-5 secunde in care cresc viteza, altfel nu imi ating scopul in timpul vietii.
      Deja imi imaginam astronomii de pe Pamant: Este o cometa? Este o nava extraterestra? Este Dani Corban basindu-se in vid.

    • #16

      Sau, pentru neinițiații în vitezele luminii și ale sunetului, din cauză că ochii sunt mai aproape de TV decât urechile.

    • #17

      :)))))))

  2. #18

    Posibil sa fie de la aceiasi agentie care atata poate, cand au facut editarea gigelul avea casti bluetooth cu delay? Numai la televiziunile romanesti vad garla de probleme tehnice gen deinterlacing si conversie de framerate facuta prost, si zic asta ca amator absolut care a mai pus mana pe HandBrake, VLC si Shotcut, dar pe nimic pro.

  3. #19

    Pt ca vocile sunt ale unor profesionisti

  4. #20

    din cate stiu cel putin pentru anumite companii, actorii inregistreaza reclamele pentru mai multe tari, si romanasii vin cu voice over-ul, fiindca actorii nu ar prinunta corect cuvintele, dar mimica e cat de cat acolo cand citesc cuvintele in romana.

    La cele romanesti gen catena sau cele cu actori romani, nu am observat pana acum defazarea, o sa urmaresc cu atentie si ingrijorare sa vedem ce se poate face :))

  5. #21

    Chiar ieri vorbeam cu soția despre asta. Bănuiala noastră a fost că au folosit 2 rânduri de oameni – unii pentru a filma scenele și un alt grup pentru voice-over.
    Pare stupid și contraproductiv, dar altă explicație noi n-am găsit.

    • #22

      Așa se făceau și filmele. Alea mișto cu Clint Eastwood s-au filmat așa, majoritatea nici nu vorbeau engleza. Fiecare vorbea pe limba lui, apoi adăugau vocile. Angajau țigani din Spania pe criteriul să-i placă lui Sergio Leone mutra lor. Cică găsiseră unul așa de varză încât nu a reușit să țină minte o linie, până la urmă l-au pus să numere până la 10 ca să dea ceva din gură.

  6. #23

    Nu-s expert, da-s roman, deci am pareri!
    Se ajusteaza cu diferenta dintre viteza sunerului si viteza luminii pentru efect sporit in creierul consumatorului batran 🙂

  7. #24

    Eu am crezut ca nu au avut suficienti bani sa faca post-productia cum trebuie, cu oameni profi.
    Dar daca zici ca e intentionat facuta asa … m-ai facut curios de motiv.

  8. Nu m-am mai uitat la reclame de mult dar sigur sunt in romana? MI se pare ca ar fi ca reclamele la chipsuri sau la ciocolata, care am impresia ca sunt filmate asa, generic si apoi se adauga in post-procesare voiceover, si punga de chipsuri/ciocolata, care parca nu sta normal in mana.

    • #26

      Cam pe la toate posturile TV sunt la fel. Explicația stă în faptul că trebuie să te facă imediat atent în caz că te-ai luat cu treburile și TV-ul a devenit doar un fundal sonor. Na, poate că făceai ceva liniștit și nu știai că ai nevoie de un medicament pentru hemoroizi iar ei fac tot ce pot să te facă atent la asta și să te păstreze sănătos 🙂

  9. #27

    Da, de ce mama naibii, pe aplicația smart TV de YT, reclamele sar în volum superior in medie cu 3-6 puncte? Hai ca înțeleg ca unele filme sunt de calitate superioara și alte codec-uri audio…dar reclamele?

    • #28

      Și la Digi la fel, cu tot reglajul de normalizare al tembelizorului.

    • #29

      Cam pe la toate posturile TV se întâmplă la fel. Explicația stă în faptul că trebuie să te facă imediat atent în caz că te-ai luat cu treburile și TV-ul a devenit doar un fundal sonor. Na, poate că făceai ceva liniștit și nu știai că ai nevoie de un medicament pentru hemoroizi iar ei fac tot ce pot să te facă atent la asta și să te păstreze sănătos 🙂

  10. #30

    nu sunt romanesti

  11. Eu cred in continuare ca sunt reclame adaptate la Lb. Romana, nu cu actori romani. Dupa sunet, dupa lipsa ciorbei…

  12. #32

    actorii sunt straini si pronunta cu accent dupa un model scris si audio, iar vocile sunt puse ulterior de romani pro

  13. #33

    N-ai observat ca la tv sunt doar reclame Pharma, bănci și păcănele?
    Cam aici am ajuns.

    • #34

      ”ca sa fie bine!”

    • #35

      Daca ar fi Big Pharma ca in US unde aia o ard in familie fericiti pe ecran si dupa cateva secunde de explicat beneficiile urmeaza un minut de efecte secundare nasoale as mai zice, da la noi sunt doua babe in bucatarie ce recomanda niste medicamente naturiste fara nici o garantie ca sunt bune de ceva……
      Daca vaccinul Covid era pe bani si facea Catena reclama eram toti vaccinati, da asa cu Gheorghita la TV si pe gratis lumea nu e convinsa.

    • #36

      si in uk e la fel. încep cu babe dansand pentru ca au auzit de noul medicament minune, dupa care ai un minut de sangerari anale, cancer, caderea parului, orbire, moarte

  14. #37

    E adaptare a unui spot extern. Atat s-a putut!
    Faptul ca tu crezi ca actorii sunt romani si ca pare ca zic ce se aude poate fi considerat o reusita a agentiei de creatie. 🙂

    • #38

      intamplator stiu sa citesc pe buze. nu cred nimic. ba chiar sunt si actori romani, unii

    • #39

      @Arhi – mai sunt cazuri in care sunt obligati sa schimbe “putin” spotul din varii motive (CNA, s-a razgandit clientul, s-a schimbat oferta…) iar pt “optimiarea” costului de productie se alege modificarea doar pe audio, fara sa repete filmarea.
      Iar pt medicamente (pardon.. suplimente alimentare) chiar nu conteaza atat de mult sa pastreze imaginea brandului. Nu e nici Coca Cola, nici Vodafone. E un brand care in cativa ani sunt sanse sa dispara.
      PS – 25% din publicitatea TV este la medicamente. In perioada asta, probabil spre 45%. Stiu, prea multa publicitate dar, fara ea, statiile TV nu au de unde sa produca bani. Atata timp cat utilizatorul nu este dispus sa plateasca pt produse premium (Netflix, HBO, Voyo), publicitatea e solutia. Iar daca spuneti ca emisiunile sunt niste mizerii…. ei bine, asta e parerea bulei voastre. Audienta facuta de RomaniaTV va contrazice.

  15. #40

    Boss: “este evident ca sunt romani”
    People: “nu sunt romanesti”
    Done

  16. #42

    Or fi filmate in Ardeal si voice-overul facut in Bucuresti?

  17. #44

    E simplu – pentru a crea ascultatorului/privitorului impresia ca e bolnav de fapt, ca are probleme de perceptie si neaparat nevoie de medicamente sau suplimente.

  18. #45

    mie imi place reclama la Molekin Imuno, ma amuza cum striga ala ”buuuuun”

  19. #46

    Pentru ca daca esti batran oricum nu mai vezi sau auzi bine!

  20. #47

    Ba pardon, de unde-i asa de evident ca-s romani actorii? Sunt doar reclame straine peste care dubleaza niste voci romanesti si nu e delay, e doar adaptarea textului. Cand ala din reclama spune” Arzneimittel” si ala de dubleaza zice “medicament”, cum naiba sa se potriveasca?

  21. #48

    Mda, interesantă ipoteza. Să fie ceva mecanism studiat neurologic, ca să se fixeze mai bine pe subconștient? Cum erau mesajele alea din subliminal advertising? Sau, cum spune Cox mai sus, “pentru a crea ascultătorului/privitorului impresia ca e bolnav de fapt, ca are probleme de percepție și neapărat nevoie de medicamente sau suplimente”. Merită aprofundat.

    • #49

      Sunt straine.producatorii sunt straini, nu sta nimeni sa faca reclame pentru fiecare tara, in special cand e vorba de mizerii de suplimente alimentare si nu ai nevoie de vize de publicitate si de alte avize, cum au medicamentele testate pe oameni.

  22. #50

    Asta inseamna sa fii Senior, sa scrii un articol despre Proflexon si sa pui formula corecta a ingredientului activ ca poza la articol.

  23. O fi mai ieftina varianta asta nesincronizata

  24. #53

    Pen’ca dubbing-ul e in ADN-ul cineastului roman, indiferent ca e publicitar sau d’ala de castiga frunze, ursi, oscaruri, etc. 😀

  25. Eu cred ca vocea se mai trage odata in studio pt calitate

  26. #55

    Cred că ăia care vând proflexon (și încă vreo 99 la sută cu reclame de același gen) sunt extrem de fericiți dacă citesc articolul, pentru că acela nu e un medicament, nu are niciun efect dovedit.
    E doar un supliment alimentar, cam cum e și iaurtul de la Mega, dar cu el măcar poți să îți astâmperi foamea.

  27. Eu cred că au televizoarele voastre ecou și îl auziți după ce termină ăia de vorbit.

  28. #57

    Și așa fain începură comentariile…da s-or fâsâit!

  29. #58

    Hai ca iti raspund eu, ca ma ocup cu asta in mare parte din timp. Asa cum au spus si altii, acele reclame sunt filmate cu niste actori, dar vocea este trasa ulterior, in studio (din motive ce tin de avizul pentru reclama, aprobari de specialitate, etc care nu sunt luate inainte ci dupa, astfel ca poti sa si retragi de mai multe ori voice-over-ul, ca n-a fost cineva de acord cu ceva). Vocea asta este trasa cu niste voice-overi specializati (gandeste-te la avertismentele alea de final, care trebuie recitate foarte repede), care trebuie sa potriveasca totul cu miscarea buzelor atunci cand presteaza, pentru ca ce se vede in cadru ca vorba e doar partea care sigur nu va fi modificata, insa nu poti pune 5 voci pe acelasi spot, ca iese o ciorba… Asta se numeste ADR (automatic dialogue replacement) si necesita multe chestii, mai ales softuri si plugin-uri. Din nefericire, inclusiv marile studio-uri nu prea dau banii pe softuri si licente, mai ales pe cele de pe partea de sunet. Care softuri sunt disponibile in mare parte doar pe baza de abonament. La finalul anului trecut, am reinnoit toate astea si am ajuns la fabuloasa suma de vreo 10.000 euro doar pe chestiile de sunet: DAW, plugin-uri, alte softuri de reparat sunet sau de modificat sunet. Cam pe aici esti pentru un an de zile. Si nu, softurile astea nu merg sparte pentru ca au un nivel de protectie ridicat, incat daca nu ai licenta nu poti face nimic.
    Cum totul ajunge sa se faca manual, iar bugetul clientului nu e mare, nu toata lumea reuseste sa isi amortizeze astfel de cheltuieli, prin urmare, raman pe metoda manuala. Care nu prea iese, trebuie sa faci match la pitch, timing, sa mai match-uiesti si ambianta poate, iar astea nu ies chiar asa simplu manual. Ba chiar nu ies deloc, nu pentru ca nu se poate si manual, dar pentru ca n-ai timp sa le faci la ce buget are clientul, timpul alocat de banii aia e prea scurt, nu acopera orele de munca, nici ale omului de post-productie, nici ale vocii care inregistreaza.
    Chiar si cu tool-urile astea care costa o caruta de bani, media e de 1 zi de munca pe 30s-1 minut de video finalizat, astfel ca imagineaza-ti cat timp ai pierde sa faci totul manual… Si cum azi se filmeaza si maine se monteaza, mai pierzi trei zile pe modificari ca nu se dau aprobarile, iar spotul trebuie sa ajunga la statii si cu o saptamana inainte de prima difuzare in unele cazuri, trebuie sa faci compromisuri daca muncesti manual.

  30. #59

    Cetinas, iarta-ma ca o sa bat campii pe aici, dar nu mai pot: o tin in gusa de prea mult timp.

    Reclama vietii: un tip tuseste de se zguduie peretii (cade tencuiala, se misca tablourile)….nu se stie unde sta deasupra sau “dedesupt” (eu cred ca deasupra) si vecina rade a proasta spunand …uaaaaiii e vecinul, e bolnav saracu’ sa-i iau io cacatpevarza (sau cum se numeste prostia la care se face reclama).

    STOP: analiza, deci
    1. daca aia e romanca …..eu sunt un zeu nordic direct din sperma lui Odin
    2.daca o mama, nevasta, matusa, verisoara de-a voastra (din romania) a cumparat un medicament pt un darlau de …cca 36 de ani, un pic racit, va rog frumos sa ridicati mana. in schimb sunt sigur ca daca i-a deranjat mileul de pe tv cand l-a prins la lift l-a porcait fara menajamente.
    3. proasta vietii, dupa ce ii duce la usa cacatpevarza, a doua zi il verifica la lift sa vada ce efect a avut cacatpevarza, dar cum? il trage de sfarcuri…..asa se face verificarea, na
    4. pe bune? eu daca prind o vecina si-o mangai usor pe piept sa vad daca mai tuseste…am voie? intreb pt un prieten

    gata: m-am varsat, te rog sa ma scuzi!
    3.