Nu știu dacă știți, dar românii, acești eterni doritori de mokangeală și PSD, plăteau niște prețuri de tot râsul pentru parcarea rablelor pe care le dețin. Sume gen 30 de lei pe an care blocau spații de cca 8mp în București, locul unde metrul pătrat se vinde cu 1000-1200 euro lejer, oriunde ai fi.

S-a făcut un pic de dreptate, au crescut prețurile locurilor de parcare, desigur, nici măcar pe aproape de costul normal și real al unei parcări în capitala celei mai mari țări din sud estul europei.

Românii:

Nu, serios, voi nu înțelegeți că ocuparea spațiului public cu un hârb vine cu niște costuri? Chiar atât de în vestul sălbatic vă simțiți încât parcarea oriunde este un drept constituțional, pentru că trotuarele sunt ale noastre, ale tuturor?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

92 comentarii Adaugă comentariu

  1. Plătesc parcare privată, 1200 lei pe an, in București, de vreo trei ani. La 600, mi se pare super afacere.

    • #2

      In centrul Bucurestiului costa 5 Lei / ora, parcarile publice – non rezidentiale, pentru rezidenti exista varianta de abonament 100 Lei/luna fara loc rezervat (1200 per an), la modul ai dreptul sa parchezi in zona daca gasesti un loc liber asa ca cei 600 de lei per an sunt un vis frumos. P.S. Exista si varianta locului rezervat – 700 Lei/luna unde ar fi desenat pe loc rezervat si atat, ar fi ocupat tot timpul de altcineva 🙂

    • #3

      Nici 1200 pe an nu e chiar atat de rau.

  2. Greu. Dar cand am venit eu de la tara si-am platit 50 de lei parcarea pentru 6 ore a fost ok, ce cautam eu la metropola…

    • #5

      Eu locuiesc in Bucuresti si platesc tot 10 lei/ora daca am treaba in centrul orasului. Nu te-a taxat nimeni suplimentar doar pentru ca esti din alta localitate.

    • #6

      amuzant e ca aceeasi goguleni, dau de la 5 lei in sus fara sa clipeasca la parcagii, dar 500lei pe an e mult, am ras

  3. #7

    Practic cam juma’ de noapte de cazare la ski în sezon pe Valea Prahovei. Sau la Mamaia în sezon. E full și colo și colo. Și n-am văzut atâta smiorc pe subiectele astea, dar 1 leu pe zi să ai loc de aruncat mașina când vii acasă e tragedie. Ăștia suntem.

    • #8

      esti sigura ca cei care au comentat de pretul parcarii sunt aceiasi care merg la ski in valea prahovei si vara in mamaia? sigura sigura?

    • #9

      @dragos fix aia. Vad pe la mine prin zona masini de zeci de mii de euro parcate in noroi, pe campurile unde nu s-a construit inca. Ma bufneste rasul cand ii vad cum se murdaresc pe incaltaminte, numai sa nu dea cateva mii de euro pe un loc privat

    • #10

      Dragoș, intr-o mare măsură da. Am în fata blocului pe trotuar frumusețe de Porsche, parcat mereu pe dos, își ia chei de la toți trecătorii ca se urca pe tot trotuarul. Alteori îl vad pe bulevard parcat prin fata cafenelelor. La fel de pe dos. Acum câteva zile am văzut și unde locuiește, de fapt, proprietara. O doamna/domnișoară de la 3 blocuri distanta, de altfel bloc nou cu parcare subterana. Ghici cine nu si-a cumpărat loc de parcare ca e vreo 10k și deh, nu merita când poți sa urci bordurile de prin jur? Lăsați, exista și oameni săraci care nu își permit, dar mare parte își permit da’s doar marlani, dacă se poate și moka why not.

  4. #11

    Toata strada in afara de noi si inca un vecin tin masinile la poarta,o parte pt ca desi stau la casa,ori au facut casa pe tot terenul si nu mai au loc,ori au facut foisor sau altele.Aproape toti au de la 2 masini in sus,unele stau nemiscate ani de zile,iar daca le spui ca atunci cand cumperi apartament iti iei loc de parcare,iar la casa iti lasi loc in curte,imediat sar de fund in sus ca asa ceva nu se poate,ca noi suntem moderni,terenu e scump,nu sta nimeni sa inchida/deschida poarta.Fix genul asta sunt si aia care se plang,ei cred ca masina este un drept primit la nastere,in nici un caz un confort pt care trebuie sa platesti daca iti permiti.
    Ps:de cateva ori am prins masina de gunoi si a trebuit sa stam in fundul ei pana la capatul strazii tocmai ca nu mai era loc de harburi pe ambele sensuri.

    • #12

      Exista posibilitatea sa deschizi poarta din telecomanda wtf. :))

    • #13

      Hai ma Laura,vrei si telecomanda acum?daca o tii la poarta salvezi banii aia de telecomanda si timp,fiind la poarta ta,poti sa o lasi si mai stramba,si mai in drum,doar opresti si gata,ca doar e poarta ta.
      Fix acum m-am uitat pe geam,in fata mea casa nr 1 cred ca sta toata familia,au 3 masini+ una a vizitatorului de jermania,curte mai mare ca a mea,toate 4 in noroi…casa nr2(de langa)familie tanara+ bunica,una bucata masina pt circulat,inca 2 nemiscate de 3 ani + inca una posibil tot a lor(e in gardul lor,dar nu sunt chiar 100% sigura),in curte foisor,leagan,iar cireasa de pe tort FANTANA,de aia frumos cu petre,inalta,…care crezi ca ar fi reactia lor daca maine li se cere si 100 lei pe loc?:)))…noi ca prostii satului o urcam pe a noastra pe gazon cand avem musafiri ca nu mai e loc pe strada:))

    • #14

      Si eu am vecin cu garajul direct in drum, daca vine cineva la el sau se ia curentul parcheaza in strada. La fel, spalatul masinii direct in drum.

      Eu cand o spal o pot lasa cu usile deschise si sa o curat si pe interior ca nu mi-o umple nimeni de praf in curte.

      Si el are si mai mult teren ca mine 😀

    • #15

      Sa mai spun ca am unu pe strada a facut cotetul cainelui la poarta?cu nume scris cu vopsea cu tot tacamul:)))
      Sau boierii cu multe masini care scot furtunul de la masina de spalat pe sub poarta?ca sa nu se umple fosa:)))
      Macar la sat pantelimon aici am 0 asteptari,chiar cu minus,si trag linii pe perete ca la puscarie pana scap de aici.

    • #16

      Mda, exista locuri, cel puțin în București, unde terenul e limitat, ai fix 15 mp de curte în fata casei și nu ai unde sa bagi mașina. Pe ăia ii mai înțeleg. Sa ai și teren și sa preferi sa lași mașina afara, descoperita, sa dai iarna la racleta și vara sa iti ia foc creierul când te urci la volan… ăsta da romanism.

  5. #17

    Ofer servicii de plimbat masina. Decât sa plătești parcarea 1 ora, mai bine îmi lași mie cheile și ti-o plimb printr-o parcare de mall sau hipermarket. Scot consum bun, o mai țin pe avarii, o mai mut și ieși mai ieftin.

    • #18

      In caz ca nu-ti convine oferta lu’ Ionut pentru ca preferi sa-ti plimbi masina singur, poti alege oferta lu’ nea_zapada:
      “Ofer servicii de avut grijă de nevastă-ta cat plimbi masina: ti-o tin departe de mall si hipermarket, scot cheltuieli zero, o mai mut, o mai duc la marmacie, iesi mai ieftin”.

    • #19

      Doar ca sa ii pot da un degetel lui nea_zapada pentru gluma cu marmacia. 🙂
      In rest, sa fie primit, poate asa vine randul si altor oameni la parcare, ca pana acum a fost mai greu sa primesti loc decat mostenirea tronului. La mai mare.

  6. #20

    Normal că se plâng, la banii “astea” își mai luau un Astra din 2001 cu “dăcât” 800.000 km la bord.

  7. #21

    Că pretu parcarii de resedinta, inchiriata de la primarie, e mic, toata lumea de acord. Ca toti primarii au fost jigodii, de acord. Parcarea asta se putea scumpi anual cu cate putin, cat sa ajunga azi la un pret corect. Dar nu s-a facut ptr ca pomana, voturi etc. Partea proasta e ca acu scumpirea asta vine la pachet cu multe altele. Si ptr buzunar e nasol. Rca mult mai scump, parcare mai scumpa, impozit mai mare, combustibili mai scumpi etc. Si asta doar pe partea auto. Si totusi nimeni nu misca nimic. Doar vaicareli pe net.
    Inseamna ca inca e bine si pulimea poa sa mai indure.

    • #22

      Pai fa tu primul pas: vinde masina. Nu e o necesitate, mai ales in Bucuresti. Smiorc smiorc, ne plangem atata cand avem solutii la tot pasul.
      Vedeam si pe facebook cum se plang saracii, cum sa creasca atat pretul la parcare, pai aia care castiga salariul minim ce fac? Pai fmm, cu ce alimenteaza ala masina, cu rumegus? TCA, ITP astea cu ce le plateste?

    • #23

      @punKreas, tocmai asta este problema, ca pentru multi locuitori ai Bucurestiului (sau ai judetului agricol Ilfov) masina este oarecum necesara. Avem un sistem de transport in comun deplorabil, care nu face fata nici macar la volumul actual de trafic. Daca 50% dintre soferi ar renunta la masini, transportul in comun ar fi sugrumat.

    • #24

      Dan, masina e un lux, nu o necesitate – daca nu iti permiti RCA / parcare / viniete / benzina – cel mai probabil nu iti permiti masina deloc.

    • #25

      @Andrei G: ce treaba are Ilfovul aici? Si hai sa fim seriosi, transportul public in Bucuresti e decent. Ai metrou aproape in orice colt al orasului. Stiu, tre sa mergi 10-15 minute pe jos, aia e, nu a murit nimeni de la mers pe jos. Deci, hai sa nu ne mai cacam pe noi ca masina e o necesitate, sa stai ore in trafic e o necesitate. E un moft de a nu te inghesui cu ceilalti in metrou sau in stb, chit ca ajungi mai repede si nici nu mai trebuie sa cauti loc de parcare

    • #26

      punKreas, ce consumi frate ca vreau si eu? macar o zi sa am impresia ca e transport public decent.

    • #27

      @pvladc: da, e decent. Pret, acoperire etc. Singurul lucru prost e traficul. AI zice ca s-ar rezolva, dar parca sunt din ce in ce mai multe masini, desi toate se scumpesc :))
      Paradoxul romanilor

    • @Andrei G stau intr-o zona unde cu transportul in comun (stb autobuz + tramvai) , te descurci de minune, in sensul ca si pana la metrou Obor ajungi repede cu astea 2 si apoi te duci unde vrei tu. Cu toate astea oamenii prefera sa foloseasca masina. Intr-un fel ii inteleg, o parte din tramvaie sunt vai mama lor de vechi, dar de undeva trebuie sa incepem.Pe partea cealalta Nicusorul se plange ca nu are bani, ok de inteles, dar simultan se lauda ca ia in administrare Parcul Vacaresti.
      Si mai e o faza pe care refuza majoritatea romanilor sa o accepte:
      Avea o gluma Chris Rock intr-un show mai vechi, zicea ca cea mai mare greseala pe care o poate face un barbat cand curteaza o femeie e sa o duca cu masina acasa, mai ales cand ea provine dintr-un mediu sarac. Pentru ca se invata cu pretentia asta, si se usuca instant cand ii spui la plecare ca te duci la autobuz/metrou etc. ca incepi sa mirosi a sarac. De asta avem atatea masini nemtesti din 2000 toamna.

    • #29

      @punKreas, cum adica ce treaba are Ilfovul aici? Pai jumatate dintre masinile care circula pe strazile din Bucuresti sunt din Ilfov. Oameni care si-au luat case in Popesti sau alte zone limitrofe si nu au cu ce sa ajunga la serviciu. Sau merg cu masina ca sa-si duca copii la gradinita/scoala din oras, pentru ca la ei in comuna/sat nu exista scoli.

  8. #30

    La un bloc nou un loc de parcare nu este sub 10 k euroi. Nu mai zic de garaj/subteran.
    Sunt curios daca se tin de treaba si transforma tot ce este la bulevarde in parcare publica cu plata. Sa scoata cacatul ala cu parcare de resedinta.
    Faptul ca oamenii se plang arata doar cat de prosti sunt si rupti de realitate.

    • #31

      Si acum imi pare rau ca atunci cand i-am luat fie-mii apartament am cumparat doar un loc de parcare. Era 1800 Euro cu tot cu TVA. A avut oferte de 5000 Euro sa-l vanda. Si cand ma gandesc ca la inceput nu reusise dezvoltatorul sa vanda mai mult de 25% din locurile de parcare. Pana nu le-a blocat, nu s-au vandut, ca agaricii voiau sa parcheze fara bani, ba unii mai faceau si gura ca ce mare lucru daca iti ocupa locul de parcare (cumparat separat, cu intabulare si tot ce trebuie). Ce nu poti sa ocupi si tu locul altuia?

    • #32

      @Ender – 2.000/3.000 euro la mine, în funcție de cât de fraier te vede și cum te face din buze. Încă mai sunt câteva.

      @Alex – Zici că-i afacere? 🙂

    • #33

      @BogDan, 2000/3000 pentru un loc de parcare este aproape gratis. Daca iti permiti, eu spun sa cumperi acum vreo 3-4 locuri si ulterior, cand se vor vinde toate, le poti inchiria.

    • #34

      @Andrei G – Și uite așa mă fac parcagiu. Meseria asta n-o avusesem încă :))

    • #35

      @Bogdan: ziceam de bucuresti, nu prin porumbi sau in alte zone din tara.

    • #36

      @BogDan, atunci nu le inchiriezi. Le pastrezi cativa ani si le vinzi cand pretul va creste. Asa nu te mai numesti parcagiu, te numesti latifundar.

  9. #37

    E irelevant cu cât “se vinde” metrul pătrat de teren fiindcă parcările administrate de către primării sunt pe domeniul public care nu se poate “vinde”, ci doar întreține și valorifica.
    În plus, una e chiria alta e vânzarea, nu cred că e cineva care plătește chirie zeci de mii de euro fiindcă așa “se vinde”.
    În rest, e limpede că tarifele sunt încă mici din moment ce coada pentru plată a fost mai mare decât anul trecut.

    • #38

      Un pret corect pentru chiria anuala (indiferent ca este vorba de teren sau constructii) este undeva 1/20 si maxim 1/15 din valoarea de vanzare. Adica daca un loc de parcare costa 3000 de euro, valoarea corecta a chiriei ar fi de 150 euro/an sau maxim 200 euro/an.

    • #39

      @AndreiG
      E vorba de patrimoniul public, deci nu “corect” ci “legal”

    • #40

      @Vali, valoarea “legala” a chiriei este cea stabilita de Primarie. Si chiar daca este vorba de patrimoniul public cum spui tu, atunci cand stabileste pretul cu care poate valorifica acest patrimoniu, Primaria face o comparatie cu celelalte terenuri/spatii de parcare private din zona.
      Pentru ca nu poti “valorifica” un loc de parcare cu 1000 euro pe an, daca vis-a-vis este un spatiu privat unde costul este de doar 500 euro pe an.

  10. #41

    “Dar ție ți se pare normal să dau 500 de lei pe parcare? Bătaie de joc!! ”
    “Sicer, mi se pare încă destul de ieftin”

    Dialog cu un vecin azi dimineață în parcare.

    • #42

      Fata mea si-a inchiriat locul de parcare privat cu 200 lei pe luna

  11. #43

    Sa vina in Arad sa vada cat sunt parcarile. Intrati pe recons arad si gasiti tarife. Si parcare privata in garaj e 60 de euro lunar.

    • #44

      Pai da, de pe vremea Fălcosului Aradul e un fel de Las Vegas la prețuri si favellas la conditii de trai

  12. #45

    Ideea nu e ca e ieftin sau scump, ci cum vor implementa primariile in teren aplicarea legii.

    Ce se intampla efectiv daca nu platesti la timp sau deloc ?

    Degeaba (si avem o sumedenie de cazuri) ai o lege buna daca exista zero implementare/aplicabilitate.

    • #46

      Rămâi fără contract de închiriere, tu de ce crezi că au dat năvală cetățenii încă de ieri deși au termen 31 martie?

    • #47

      Teoretic ai autorizatie de la primarie pentru acel loc de parcare. Daca nu platesti ti se anuleaza autorizatia si locul devine liber. Se depun din nou cereri pentru acel loc de parcare si Dumnezeu cu mila daca ajunge la licitatie ( ex. S3). Poate exista si scenariul in care nu sunt cereri pentru acel loc si tu continui sa parchezi acolo. Iar daca gasesti pe cineva parcat pe locul tau, suni si ii spui sa mute masina. Desi in acest caz eu as zice ca mut masina cu conditia sa-mi arate chitanta prin care a platit pentru acel loc de parcare.

    • #48

      @ Cristi
      In ce calitate trebuie sa vezi tu chitanta mea?
      Mai parcheaza acolo si te lamureste meliția locala…

    • #49

      @Marinel – pentru ca cel putin in zona in care stau eu au ramas foarte multe locuri “la liber” si au fost “asumate” de vecini binevoitori

  13. #50

    Eu sunt ala caruia îi place mokangeala si spun că da, e japca pe fata. Am locuit 2 ani in Rotterdam si plateam 9€ pe luna parcarea. Cum Cristosu ma-sii in rahatul ala de Bucuresti sa coste 960ron parcarea publica. Ca o pranteza, am venit pe 31 in Otopeni luand in pula toata centura de la A2 pana in Otopeni, un jeg de sosea, o rusine nationala dar cu pretentii de inel al unei capitale europene. Iar acum vin rahatii astia si spun ca vai draga doamne nu se mai poate ca de aia nu avem bani de investitii si hai sa le punem taxe sa-i cocosam. Baaai, treziti-va ca nu toata lumea lucreaza in multinationalele pizdii si face mii de lei pe luna.

    • #51

      9 euro pe zi poate, in Rotterdam, adica minim 150 euro pe luna, adica parcarea pe un an intreg in Bucuresti.

      www.interparking.nl/en/find-parking/Lijnbaan/

      en.rotterdam.info/visitors-info/parking/

      Rahatul ala de Bucuresti e o capitala europeana cu preturi la imobiliare care rivalizeaza cu Madridul sau Roma, deci parcarile ar trebui sa fie in consecinta.

      Centura de nord intre A2 si DN1 e la 4 benzi, in regim de drum expres, cu maxim 3 giratorii, si in conditii bune de trafic.

      Daca nu lucreaza la multinationale, inseamna ca sunt ultimii parliti si n-au ce cauta cu masina in Bucuresti – sa se intoarca in mortii lor la Potarlagele sau sa circule cu RATB-ul.

    • #52

      cand ii aud pe ruptii astia in cur despre cum costa in viena 20 de euro pe an, in timp ce eu am platit 3 euro pe ora undeva ieftin, stau si ma gandesc ba sarakiilor, unii dintre noi chiar au locuit sau locuiesc acolo unde inventati voi, v ati gandit la asta?

    • #53

      Cat sunt taxele la autoturism in Olanda? Masini parcate pe trotuar?

    • #54

      @punkreas taxele sunt in functie de capacitatea cilindrica a motorului si tipul de combustibil. Poate varia de la 125€ pana la mii de euro. Masini parcate pe trotuar nu sunt. Singurul inconvenient daca-l pot numi așa era faptul ca nu tot timpul gaseam loc de parcare pe strada aferenta imobilului si trebuia sa parchez pe alte strazi arondate abonamentului de parcare(aveai un nr de strazi arondate in functie de adresa de domiciliu).
      P.S. locuiam pe Beukelsdijk in Rotterdam ca idee deci nu era buricul targului dar nici periferie si repet plateam 45lei/luna raportat la venit de 2800-3200€ per membru de familie.

    • #55

      Upvote pentru paranteza. Pe-acolo merg si eu la mare si ma tot mir cum buda aia de sosea se numeste centura. Drumuri ca ala nici in Reghin n-am vazut.

    • #56

      De fapt, tu nu ai loc, ai doar o zona unde poti parca. Daca nu gasesti loc, ghinion, parcheaz-o atunci :))))
      Deci nu e deloc acelasi lucru.

    • #57

      comparati mere cu pere, ce treaba are costul pe ora? omu zice ca a locuit in Rotterdam si DragosC ii da link la visitor parking. Dragos – tu acasa, daca n-ai curte/garaj, platesti parcarea cu ora?

      e normal sa fie mult mai scumpa parcarea pe termen scurt. si in bucuresti am dat 5lei (costa 2.5, 5 sau 10 lei pe ora), si cat era pana acu pe an? chiar si acum ajungi la pretul anual in nici o saptamana.

      unde locuiesc costa intre $1-$7 pe ora, dar pe strada unde esti rezident platesti $160 pe an.

    • #58

      bai, confundati mere cu pere. pe strada adica platesti dreptul de a parca pe strada aia. aici vorbim de locuri PERSONALE, marcate, care devin ale tale.

    • #59

      Arhi – asa e, si am facut asta doar din cauza ca unde sunt nu ai posibilitatea sa iti iei loc personal (decat in parcari private, dar acolo e cu totul alta discutie; ca referinta – aici pretul la private variaza intre $200 – $400 pe luna, si toate sunt parcari inchise, in care poti intra doar cu cartela). nu stiu cum e in alte tari din EU, despre care s-a mai vorbit in acest thread.

      dar ce voiam sa punctez e ca nu isi are loc comparatia cu pretul pe ora.

    • #60

      exact cum nu isi are rost comparatia cu pretul de strada. cu 100 de euro pe luna nu inchiriezi nici un capac de canal in Viena.

    • #61

      Ce ne place sa facem comparatie intre tarifele din Bucuresti si tarifele din cele mai scumpe orase ale lumii. Fara sa tinem cont de nivelul economic din tara noastra.

  14. #62

    Nu o sa inceteze sa ma amuze cum oamenii dintr-o tara (si mai ales una ca Romania) aplauda cresterea unor taxe in schimbul carora nu primesc nimic altceva decat iluzia ca altii nu vor avea bani pentru ele….

    • #63

      Daca vrei masina trebuie sa ti-o permiti. Adica sa-ti permiti sa platesti o parcare (nu doi lei pe an), sa-ti permiti o masina, daca nu noua, macar cu maxim 3-4 ani vechime si nu cu sute de mii de km, sa-ti permiti sa o duci anual la o revizie facuta asa cum trebuie si nu de vecinul Gigel in spatele blocului, etc. Ca de aia s-a umplut tara de rapandule care se desfac in bucati pe strada si nu mai poti respira in urma lor. Ca fiecare vai mama lui poate sa-si ia o rapandula la 7-800 Euro, sa mearga cu ea la service doar cand ramane in drum (si poate nici atunci) si sa o tina aruncata ici colo gratis, cu balta de ulei sub ea.

    • #64

      Creșterea taxelor la o valoare decentă e normală. Decentă pentru oamenii care muncesc și au bani, nu pentru agaricii atirnatori sau pensionarii decrepiți ce țin hirburi pentru că nu pot renunța la ele. Am stat 11 ani in apartament, nu am avut niciodată loc de parcare din cauza decrepiților cu drept de preempțiune din 1983. Trei rable erau permanent lîngă bloc, pentru că nu era cale de convingere să renunțe la ele idioții aia, ajungeau la omor dacă le spuneau sa scape de ele să poți parca mașina. Sunt trei decenii de mokangeală și a a devenit ceva normal. Nu e normal, totul costă. Taxa asta mărită pentru locul de parcare e o taxă de triere a celor ce nu-și permit să țină mașină în București.
      Acum multi ani discutam cu un coleg elvețian, amindoi aflați în Germania cu treabă. Ăla venise cu trenul, eu eram cu mașina închiriată. Omul nu avea mașină, îmi spunea că merge cu trenul oriunde are nevoie, ia și bucla cu el, nu-i trebuie masina. Plus că taxele de proprietate, poluare și parcare dublau valoarea mașinii în 5 ani. Rețineți, 5 ani, asta insemnind la o mașină de 20k in medie cam 4k pe an. Ia sa calculăm cam citi bani ar fi colectați de la cele 1.5 milioane de mașini cu număr de București la numai 1000 euro pe an de mașină, că nu avem banii elvețienilor. Pe lîngă suma de 1.5 miliarde potențială, am avea o reducere a numărului mașinilor, ar rămîne alea ai căror proprietari pot plati mia de euro pe an, restul rablelor ar dispărea. Nu discutam cum sunt cheltuiți/furati banii aia.
      Ăsta e principiul simplu prin care orice chestie populară, pe care toată lumea si-o permite pentru că e gratuită și o consideră un drept constitutional, deși nu toată lumea are nevoie de ea și se produce o problemă socială, e transformată într-o chestie exclusivistă și se cerne popularitatea ei in rindul celor ce nu au chiar nevoie de ea. Taxe. Mari.

    • #65

      Tehnic vorbind, subiectul nu este o taxă ci contravaloarea unui serviciu de închiriere.

    • #66

      As inrama comentariul tau!
      Mergem toti dupa fenta, inclusiv eu, aplaudam marirea unor taxe care erau penibil de mici si uitam unde se duc banii.

    • #67

      Aia era, boss, ne bucuram ca a crescut de la 2 pachete de tigari pe an la 2 pachete de tigari pe luna. Ai de plm, ce crestere, nu mai poate nea gica sa-si lase cazanul hrana pentru porumbei in fata blocului. E chiar putin 500 de lei, dar mentalitatea voastra de hapsani nu vede asta.

    • #68

      Bre, imi pare sau sa-ti zic, dar orasele mari sunt istoric locul oamenilor care au impresia ca “s-au ajuns” daca au “apartament la oras” si “masina mica”.

      “Nea gica” de care vorbesti matale nu e vreun hapsan…e doar TU peste 30-40 de ani…

      Din punct de vedere al spatiului locativ intre “maistru la uzina” in comunism si “middle management la multinationala” in capitalism diferentele sunt minime.
      Fiecare e liber sa-si aleaga iluzia care-l face mai fericit.

      A bon entendeur, salut!

    • #69

      @punKreas: il cam jignesti gratuit pe om. El ridica un punct de vedere chiar valid. Ok, e jenant sa platesti 10-20 euro pe an parcarea. Eu sunt de acord sa fie si 500.

      Intrebarea ramane: ce fac autoritatile cu banii aia? In afara de a “descuraja” romanii sa mai cumpere masini.

      Sa nu vorbim despre transportul in comun care este o gluma proasta in bucuresti.
      Ok, abonamentul la metrou este 15 euro, fa-l 50 dar ofera-mi conditiile din Barcelona unde metroul este mai curat decat farmacia inimii si nu intarzie niciodata.

      Despre asta e vorba.
      Oamenii cu cap cer si ceva in schimb pentru taxele lor.
      Restul… se bucura, vorba lui Habarnam 🙂

    • #70

      Vrei sa zici ca metroul din Bucuresti nu e curat? Lol, ai mers cu metrourile din Franta si UK? :))
      Iar asta cu “sa faca ceva din banii aia” se aplica peste tot. Pana acum faceau fix pix cu 50 de lei pe an. A facut Negoita parcare mare pe Decebal, romanul tot nemultumit

    • #71

      Finch, nu mai compara ce platesc aia afara. Ptr ca aia platesc, dar si primesc in schimb ceva. E ordine si disciplina tati. Ai drumuri, ai transport in comun decent. La noi numa sa-ti ia banii. Vesnic se vaita ca nu au din ce face. Vesnic apare unu si spune: ala de dinainte a furat, asa ca va maresc taxele ca sa am bani. Si ce face? Fix ce-a facut si alalalt. Banii au fost cacalau. Da’ s-au sifonat. Asa ca mai da-i in mortii lor cu tot cu vrajelile pe care le scot. Toti numa sa bage mana in buzunaru tau. D-aia e si lumea satula, d-aia toti incearca sa fenteze ba statu ba unu pa altu. E cerc vicios.

    • #72

      @punKreas: metroul bucurestean este jegos rau fata de cel din Barcelona si intarzie intr-un stil porcesc,
      nu vorbesc de uk si franta si nici nu ma intereseaza cat de insalubre sunt cele de acolo.
      Pe mine ma intereseaza ca atunci cand platesc un serviciu, chiar daca este mai scump, sa mi se ofere calitate nu “atat s-a putut, pai sa vezi in franta cum e”

    • #73

      Este fascinanta atitudinea unora fata de “taxa de stres”. Cred că nu realizați încă câți ani din viață pierdeți în traficul din București, câți bani alocați în plus pe reparații, asigurari, medicație rezultată din poluare, mizerie și stres. Numesc asta masochism. Dar dacă asta va face fericiți … !?

  15. #74

    “Waiting list
    The estimated waiting time for a parking permit is currently 6 months. If you have an electric vehicle, your application can be given priority if you meet the conditions for an environmental parking permit.

    Costs
    A resident parking permit costs € 287,00 per 6 months. The first permit period may be shorter or longer than 6 months, so the actual cost may differ.

    Second parking permit
    You cannot apply for a second resident parking permit in your permit area.”

    O alta capitala Europeana. Daca nu primesti de la primarie permis de parcare pe spatiul public (ATENTIE: NU LOC REZERVAT) costul in general este in jur 200 de euro pe luna la parcarile private.

    • #75

      “Median Salary
      The median salary is 5,590 EUR per month, which means that half (50%) of the population are earning less than 5,590 EUR while the other half are earning more than 5,590 EUR. The median represents the middle salary value. Generally speaking, you would want to be on the right side of the graph with the group earning more than the median salary.

      Percentiles
      Closely related to the median are two values: the 25th and the 75th percentiles. Reading from the salary distribution diagram, 25% of the population are earning less than 3,180 EUR while 75% of them are earning more than 3,180 EUR. Also from the diagram, 75% of the population are earning less than 15,100 EUR while 25% are earning more than 15,100 EUR.”

      O alta capitala europeana. Astea probabil ca sunt salariile brute, dar sunt suficiente ca sa ne facem o idee legata de procentul din salariu pe care il va plati un cetatean pentru parcare.

  16. #76

    Ii aștept in Brusel, 15 euro pe an, da’ parchezi unde gasesti loc liber, ca cel puțin 50% din lungimea unei străzi înseamnă garaje sau porți de acces in parcări interioare. Recordul de pana acum este de 800 de metri fata de bloc. Dar e ok, ca aceleasi ture frustrante de cartier le dam toți, am ajuns sa ne împrietenim din mers.

  17. #77

    pt aia care comenteaza ca transportul in comun e de cacat si de aia au ei nevoie de masini:
    www.timesnewroman.ro/life-death/bucurestean-revoltat-parcare-500-lei-ce-urmeaza-sa-ne-luam-bilet-de-autobuz/

  18. #78

    M-a amuzat maxim comentariul lui Vali, cel cu tehnic vorbind. :)))))
    confunda taxele cu impozitele, bravos! :))))))))

  19. #79

    Vor face o mare pula cu scumpirile astea.

    Din toate locurile de parcare din Bucuresti, nici 5% nu sunt inregistrate/catalogate ca atare, restul fiind pe spatiile verzi, pe trotuare, pe banda I a strazilor.

    O data cu scumpirea celor din fata blocurilor, aia se vor muta cu masinile tot trotuare si strazi, aglomerand si mai tare orasul.

    Chestiile astea se fac cu cap – te asiguri ca exista legislatie care iti permite amendarea efectiva a soferilor, ca ai mijloace de supraveghere, ca esti capabil sa ridici masinile cand le prinzi parcate neregulamentar, ca exista personal pentru asta, ca ai un teren de 2 hectare dedicat pentru depozitarea lor.

    Mitici imbecili contra mitici nesimtiti, asta e pe scurt discutia legata de parcarile din Bucuresti.

  20. #80

    Mi se pare de domeniul absurdului cum majoritatea aplaudați ca focile majorarea un taxe și impozite, la modul “bravo, domnule, am întrat și noi în rândul lumii, avem și noi taxe la nivel european, nu se mai putea”. Știind ca nu veți primi nimic în schimb, banii aia se vor duce tot în parandaraturile primarilor, iar Bucureștiul va fi tot același oraș jegos. Mândrii ca platiti preturi de parcare ca în Viena, dar în Viena poți sa mănânci de pe jos la cât de curat și organizat e totul.

    • #81

      “în Viena poți sa mănânci de pe jos la cât de curat și organizat e totul.”

      Mai imputit si jegos loc ca Viena, in special in cartierele din jurul garii, inclusiv catre Burggarten sau Schwartzenberg, adica centrul istoric – nu am vazut decat in Paris.

      Mucuri de tigari peste tot, flegme, pute a pisat de trazneste, plin de ciori cu ruxacuri in spate, dornice sa-ti explice cum sta treaba cu diversitatea.

    • #82

      @DragosC : Asa este, confirm 100%. Dar nu ai ce sa le povestesti la cei care au trecut pe acolo doar prin zonele turistice, 2-3 zile….

    • #83

      @DragosC, @GR, concluzia care este? Ca nici daca platesti tarife mari pentru locurile de parcare nu va fi mai curat orasul?
      Adica @Silviu are dreptate si cei care incurajeaza cresterea taxelor de orice fel sunt niste papagali?

  21. #84

    Orice loc de parcare din orasele resedinta de judet sub 100lei/luna e chilipir. Chit ca e in centru sau la periferie.

  22. #85

    Offtopic, ce aplicație este cea din poza?

  23. #87

    Ai uitat sa-mi aprobi primul comentariu

    • #88

      cand esti un muist care ma jigneste din prima propozitie, trebuie sa te aștepți si la de astea. hai, basti la tine acasa

    • #89

      Acu’ zi și de la a câta propoziție e ok.

  24. #90

    Foarte mulți văd că sunt revoltați nu de prețul nou al parcării, ci de ce face primăria de banii ăia. În Sectorul 3, în Titan, până acum parcarea era 62 de lei pe an. De banii ăștia, primăria o salubriza săptămânal, mecanizat sau cu măturători, în funcție de zonă, reîmprospăta marcajul o dată sau de 2 ori pe an, îi oferea o formă de pază, în sensul în care dacă cineva îți ocupa locul de parcare și nu lăsa un număr unde să fie contactat să vină să o mute, venea poliția locală. Pe lângă serviciile astea, îți oferea și terenul în sine, 11.5 metri pătrați. Nu ți-l vindea, nu erau feriți de ploaie și soare, dar erau aproape de casă și îi puteai folosi non-stop. Acum e 500 de lei, 1 leu și ceva pe zi. Scumpirea e considerabilă dacă o raportați la prețul vechi, dar nu mai e așa mare dacă o raportați la servicii.

  25. #91

    eu am o problemă simplă de logică
    în București sunt 250k locuri și 1,3 milioane mașini

    pe ce bază există discriminarea ca 1 din 5 bucureșteni să aibă loc ADP și 4 din 5 bucureșteni să nu aibă?
    pe VECHIME

    dar nu sunt cetățeni egali în fața legii? nu au toți cei 5 bucureșteni drept la domeniul public? de ce numai 1 are voie să parcheze?

    sistemul cu alocări de locuri nominale este absurd și stupid, dă posibilitatea de șpăgi, combinații, acutizează simțul (fals) de proprietate, nu permite ocuparea optimă, locurile alea rămân libere dar blocate ziua, nu poți merge ca vizitator la altu în cartier, DE CE NU SE FACE SISTEMUL din vest cu parcare orară sau pe zone, deci unde găsești liber, primul venit, primul servit??

    • #92

      Mai mult decat atat, in fata vechimii au prioritate cei care au certificate de handicap.

      Este evident ca este lasata portita asta pentru baietii destepti (stim foarte bine cum se iau astfel de certificate si pe ce motive). Daca te uiti pe platformele de parcare de sector realizezi ca traim intr-o tara “handicapata” rau de tot.