Am avut și eu curiozitate, ca orice rromân cu rate neplătite, de a-mi verifica situația creditelor restante raportate la biroul de credit. Așa că, după un ping-pong de vreo săptămână cu cei de acolo, care îmi tot explicau că semnătura schițată de pe tăblița grafică nu este corectă, trebuie neapărat să printez, semnez CU PIXUL, scanez, până la urmă am primit-o.

Eh, surpriză.
Sunt raportat, desigur. Prima rată e cea de la Banca rromânească, creditul pe care eu am ales să nu îl mai plătesc atunci când banca a ales să îmi dubleze rata, pentru că na, atunci când e criză, e normal să dublezi ratele fraierilor, pentru a păstra profitul investitorilor. Eh, acum au un profit lunar mai mic cu minim 200 de euro. Nasol.

Al doilea raport e tot de la banca rromânească, de la un card de credit, plătit de mine integral, card primit obligatoriu, odată cu creditul anterior. Cum s-a întâmplat? Simplu. Banca rromânească nu reînnoiește cardurile automat, așa cum ar face orice bancă normală. La expirarea cardului, tu, din proprie inițiativă, trebuie să te duci să faci cerere pentru card, aducând din nou toate actele pe care le-ai dus la cererea inițială. Problema e că chiar dacă tu nu mai ai cardul, ei comisioane de întreținere tot îți iau.

Eu am aflat că mi-a expirat atunci când am băgat cardul în bancomatul BR și pur și simplu mi l-a oprit. Am urcat sus, o tanti flegmatică m-a informat că e expirat și că așa e normal, nu cum spun eu că e la raifaizăn sau alte bănci neprofesioniste. Și aveți de plată 700 lei comisioane. Adică 70 de bani, în monedă rromânească. Dar să știți că sunteți în baza de date a datornicilor, îmi pare rău, trebuia să treceți mai devreme. Păi și dacă vă plătesc, mă scoateți? A, nu, nu mai e treaba noastră. Partea pe care o regret din inimă e că am plătit acei 70 de bani.

A treia înregistrare e cu surprize și aș fi foarte curios să trec odată pe la Finansbank, să văd ce și cum. Aveam la ei, când eram mic și prost, un card de credit cu o limită de vreo 3000 euro. Limită pe care am păpat-o în 2 timpi și 3 mișcări, desigur. După care am început să plătesc dobânzi. Băi, dar dobânzi. Aveam pe vremea aceea venituri de circa 1000 euro pe lună și niciodată nu aveam bani, tot timpul trăiam pe credit, ca să plătesc dobânzile cardului.

Așa că m-am dus, am făcut un credit de consum (pe care l-am plătit ulterior foarte ușor) și am închis cardul. Am tăiat acel card în fața domnișoarei de la ghișeul Finansbank. Acum observ cu interes că sunt trecut cu o datorie neplătită de 25 de lei. Partea proastă e că ma`mare a mai ținut actele respective, deci dacă m-aș duce la ei, nu aș avea ce să dovedesc. Partea bună e că nu îmi pasă, oricum trebuie să fii tâmpit să îți iei credit în vremurile astea.

Așa că poate fi interesant să vă faceți un credit check. Cine știe unde o să vă găsiți datori, deși vo nu mai aveți treabă demult cu ei.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

55 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Multa mUE si la BCR, ‘tu-le rasa mamii lor, ca tot de la un card mi s-a tras si mie. Cica mai am 2 ani de “figuratie: in BC conform cererii online facuta catre acestia.

  2. #5

    Banca Rromaneasca e una dintre cele mai proaste institutii bancare din romania. Toate serviciile lor sunt de cea mai proasta calitatea posibila, de la cum esti tratat la ghiseu, pana la produsele bancare oferite care imi dau impresia ca sunt gandite de niste incompetenti. BROM a cautat mereu motive sa tepuiasca clientul, au comisioane nesimtit de mari si penalizarile in caz de neplata ENORME.

    Deh, grecii isi spun cuvantul in bunul mers al bancii. E si normal ca setea de bani si zgarcenia lor sa traga banca in jos. Cert e ca n-am sa imi fac niciodata credit la ei si nici nu recomand nimanui sa isi faca(desi lucrez pentru grupul din care face parte banca)

  3. Cat timp figureaza o restanta in baza lor de dtae? Datoriile astea nu se sterg in 3 sau 4 ani?

    • #7

      NV » teoretic da. practic auzisem o teorie cum ca esti sters doar daca ti-ai platit datoria. nu stiu exact

    • #8

      Mie mi s-a spus ca bulinele rosii de pe grafic raman 5 ani si intr-adevar cu conditia ca datoria pt care ai intrat in baza lor de data sa fie achitata.

    • #9

      In mod normal orice datorie se sterge (prescrie) in 5 ani de la ultima actiune a uneia din parti (citatie dinspre creditor sau plata partiala dinspre debitor).

    • Eu stiam de 7 ani, iar datoria nu se “sterge” pur si simplu, banca te poate urmari ca sa-si recupereze paguba si dupa ce ai fost scos din evidentele BC.

    • #11

      Eugen »

      Intervalul de timp pentru care aceste informaţii sunt afişate în Raportul
      de Credit este de 4 ani, calculati conform prevederilor art.6 din Decizia
      nr.105/2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor
      cu Caracter Personal.

    • aha, e bine de stiut.
      @Eugen, Banca are 3 ani la dispozitie sa incerce sa-si recupereze banii, dupa care datoria se prescrie, adica dpdv legal nu mai poti fii constrans s-o platesti…deci banca nu te mai poate urmari.

    • #13

      NV » nu e asa, stii ceva dar stii gresit. banca pierde dreptul la recuperare daca in cadrul celor 3 ani nu face nimic in directia incercarii de recuperare a banilor.

    • #14

      @Arhi, ceva nu se leaga.
      Chiar acum 2 luni am fost la banca detinatoare a cardului meu de debit salarial pt o marire a liniei de credit si surpriza…. nu pot pt ca sunt “figurant” in birou.
      Pot accesa acea linie “doar dupa epuizarea a 5 ANI de la ultima raportare ca rau platnic in Birou” incheiat citatul.
      Inseamna ca astia ori sunt cretini ori fiecare banca interpreteaza dupa bunul plac aceasta raportare, ceea ce ma face sa revin la primul comentariu din topic si sa schimb doar banca.
      Am si acum situatia in format electronic. O tin pe desk sa contorizez perioada, ca de la ei nu ma astept sa imi trimita acasa instiintare la genu “FELICITARI, DE ASTAZI SUNTETI FERICITUL DETINATOR AL STATUTULUI BUN PLATNIC SI PROASPAT SCOS DE SUB URMARIRE”.
      Sistem bancar de kkt….

    • #15

      baxter » ce am dat eu e copy/paste din mailul primit de la biroul de credit. tin sa cred ca aia stiu ce vorbesc

    • #16

      @Arhi, perfect de acord cu tine, chiar acum am gasit mailul de la ei.
      Ma duc iar la banca sa imi dea “cateva explicatii”, ce puma mea…. Fmmm!

  4. Noi, ai din familia Morom3t3, uram bancile de cand cu smenurile lui Vantu. printre povetele date de taica-meu se numara si aceasta: “Niciodata sa nu te imprumuti de la banca!”.

    Pe langa asta, inca de mic am capatat un fel de fobie cand e vorba de imprumuturi. M-au afectat filmele cu mafioti (stiti voi ce patesc rau platnicii) in asa hal incat, ma pot lauda ca niciodata nu le-am cerut bani alor mei pentru inghetata sau alte alea. Preferam sa controlez buzunarele lu tata -mereu avea mult maruntis la el. Mai 3 lei, pentru bomboane, mai 5 lei pentru o savarina…. nici nu se vedea. Asta se intampla rar; baza era in banii luati pe note. Am stabilit cu tata asa: nota 10=10lei, nota 9= 9 lei, 8=8lei; <8=0lei.

    Sa am datorie fata de cineva(fie si cu un serviciu) e al mai urat cosmar al meu.

  5. #18

    Eu in locul tau as fi ferciti caci cu asemenea ispravi in america de nord esti terminat financiar. Si istoria de credit se sterge doar dupa 7 ani aici. Asa ca om te-ai facut.

  6. #19

    In legatura cu comisioanele de administrare cont am avut si eu aceeasi problema cu BCR care uita sa te anunte sau sa-ti mentioneze ca ei iti vor tranti comisioane peste comisioane si desigur nu te vor anunta niciodata ca ai asa ceva la ei.
    BTS totusi are o politica interesanta la carduri, nu stiu cum e la celalalte servicii oferite. Nu folosesti contul 1 an de zile iti trimit acasa o scrisoare frumoasa in care te anunta ca ti-a fost inchis contul si iti multumesc pentru colaborare.

  7. Hai sa-ti spun cum e cu reinnoirea la BROM.
    Ea se face automat pentru clientii care si-au platit ratele si care nu au probleme la biroul de credit.
    Tu, avand deja inregistari nefavorabile la BC, nu ai primit cardul reinnoit tocmai din aceste motive.

    Desi am avut probleme cu BROM si eu la randul meu pentru ca mi-au refuzat un credit, la partea asta inclin sa le dau dreptate.

    • #21

      B » te inseli. nu aveam nici o problema atunci, eram virgin. pur si simplu era regulamentul bancii in 2007

  8. #22

    Traiasca CARDURILE DE DEBIT!

    • #23

      te sustin, numa’ ca unii nu au ce pune pe ele :))…in termeni bancari, cashflow< =0

    • #24

      Pai si-n cazu asta iti mai faci si un credit, dupa ce ca ai cashflow negativ…

  9. Eu am card la BT, macar aia nu au comisioane de administrare.Daca nu rulez nimic timp de 6 luni contul se inchide automat, fara sa platesc nimic.In privinta asta, e mai buna ca celelalte banci

  10. Cine nu si-a facut card de credit, macar o data in viata, nu e om! :))

    • @Eduard, eu. Am refuzat orice tentativă din partea băncilor de a-mi baga pe gât carduri de credit, descoperiri de card și alte căcaturi. Am o filozofie de viață foarte sănătoasă în ceea ce privește treaba asta. Nu mă întind decât atât cât câștig.

    • #28

      Edward a uitat sa termine. De fapt era “nu e om….cinstit”. :))))))))))

    • #29

      Eduard, scuze! (deh …obisnuinta, am un amic cu numele asta scris cu “w”)

  11. #30

    Si dupa ce i-ai lasat cu okii-n soare pe aia de la banca rromanika de 200 de ieurioi pe luna, nu te-au executat? (ca am inteles ca ti-au luat casi, etc?)

    • #31

      Danielush » ba da, mi-au executat o limba-n cur. cat timp nu ai proprietati pe numele tau, iti iau boii de la bicicleta

    • #32

      arhi, or sa astepte sa ai ceva pe numele tau :)… Un salariu sau orice alta sursa de venit cu acte in regula. Chestia e ca tu probabil nu mai figurezi in baza de date a BROM cu datorie ci pe la nu stiu ce firma de recuperare creante(gen KRUK, aia de te indeamna sa ii suni). De la aceasta prima firma de recuperare o sa se vanda mai departe alteia si tot asa pana isi dau oamenii seama ca se maresc costurile de recupearare si nu mai merita 🙂

      Singurul aspect negativ in toata tevatura asta e ca tu ramai permanent in biroul de credit 🙂

  12. Intrebare:
    Tinand cont ca n-am girat cu nimic, ce-mi pot face astia daca nu mai platesc rata? 🙂

    • #34

      sirlukas » daca ai proprietati pe numele tau, sa ti le confiste. daca ai carduri, sa iti puna proprire pe ele, fara sa te anunte. singurul fel in care nu poti fi atins este sa nu ai nimic pe numele tau si sa folosesti carduri pe numele sotiei/rudelor

    • #35

      sunt obligati sa te anunte cand iti pun proprire pe salariu. Din cate stiu eu asta se poate face doar cu ordin judecatoresc.

      La chestia cu confiscatul… nu au cum sa confiste ceva de valoare mai mare decat datorie, deci la o suma de 1000 de euro nu au decat sa iti ia iPad-ul si iPhone-ul :))

      Conform legii, si o persoana fizica se poate declara falimentara aspect ce o sa complice lucrurile in favoarea ei 🙂

      Ar fi minunat daca un executor judecatoresc sau un avocat specializat pe problemele astea ti-ar citi blogul si ar lamuri problema. Daca nu, sper sa reusesc eu sa vorbesc la departamentul nostru de recuperari si sa lamuresc problema:D

    • #36

      Alexandru » ai informati gresite. nu, foarte gresite.

      Poprirea, ca masura de executare silita , se infiinteaza asupra conturilor debitorilor popriri – clienti si/sau angajati ai Bancii, in temeiul mai multor acte normative, resepctiv:

      – OG 92/2003, republicata si modificata, privind Codul de Procedura Fiscala

      – Codul de Procedura Civila, Cartea a V-a despre executarea silita

      – OUG 51/1998, republicata si modificata, privind valorificarea unor active bancare

      – OUG 64/2005 pentru accelerarea procedurilor de recuperare a sumelor de bani datorate Agenţiei Domeniilor Statului de către partenerii contractuali

      – Codul de procedura penala

      Desi dispozitiile legale in materie prevad ca organul de executare silita are obligatia de a informa debitorul poprit despre infiintarea masurii popririi, in ceea ce ne priveste, dupa blocarea conturilor, persoanele responsabile de relatia cu clientii ii anunta pe acestia fie telefonic, fie prin e-mail despre infiintarea popririi (in functie de mijloacele de comunicare convenite), oferindu-le informatii cu privire la suma poprita, numele / denumirea creditorului, termenul prevazut de lege in care Banca urmeaza sa efectueze plati, atunci cand in contul clientilor exista disponibil. Informarea clientilor se face asadar, dupa infiintarea popririi (care presupune blocarea conturilor si indisponibilizarea disponibilului din cont, in anumite situatii sau indisponibilizarea sumei aferente platii integrale a popririi), intrucat abia dupa acest moment s-a stabilit ca adresa este corect emisa de catre organul de executare, s-au facut verificarile necesare cu privire la datele de identificare ale debitorului poprit si legalitatea titlului executoriu.

      Referitor la obligatia ce revine executorului de a informa debitorul despre infiintarea popririi, redau articolele din Codul de procedura fiscala, Codul de procedura civila si OUG 51/1998. Popririlor infiintate de catre Agentia Domeniilor Statului li se aplica dispozitiile OUG 51/1998.

      Art. 149 (5) Cod procedura fiscala: Poprirea asupra veniturilor debitorilor persoane fizice sau persoane juridice se înfiinţează de către organul de executare, printr-o adresă care va fi comunicată terţului poprit, dispoziţiile art. 44 cu privire la comunicarea actului administrativ fiscal aplicându-se în mod corespunzător. Totodată, va fi înştiinţat şi debitorul despre înfiinţarea popririi.

      Art. 454 (1) Cod procedura civila: Poprirea se înfiinţează fără somaţie, prin adresă însoţită de o copie certificată de pe titlul executoriu, comunicată celei de-a treia persoane arătate la art. 452, înştiinţându-se totodată şi debitorul despre măsura luată.

      Art. 42 (1) OUG 51/1998: După comunicarea către debitor a titlului executoriu, A.V.A.S. poate dispune prin ordin blocarea prin poprire a conturilor bancare de orice natură pe care debitorul le deţine în orice bancă sau organizaţie cooperatistă de credit, indiferent de moneda în care sunt constituite.

      Dupa infiintarea popririi, conform actelor normative enumerate mai sus, Banca are obligatia de a indisponibiliza suma poprita si de a o vira intr-un anumit termen in contul indicat de catre executor. Termenele in care tertul poprit trebuie sa efectueze platile sunt:

      – 15 zile in cazul popririlor infiintate conform Codului de procedura civila (executor judecatoresti, executor bancari, executor IFN)

      – 5 zile in cazul popririlor infiintate conform Codului de procedura fiscala (Administratiile Financiare, Primarii, Directii de Impozite si Taxe Locale)

      – 2 zile in cazul popririlor infiintate conform OUG 51/1998 si 64/2005 (AVAS, ADS)

      Aceste termene de calculeaza de la data la care se infiinteaza poprirea, respectiv de la data la care aceasta a fost inregistrata in Banca. De la data la care tertul poprit a primit poprirea si a fost aplicata semnatura persoanei imputernicite pe confirmarea de primire, se nasc in sarcina acestuia (a tertului poprit) obligatiile prevazute de lege – de a indisponibiliza conturile clientului, de a vira suma mentionata in adresa de poprire si de a informa executorul despre masurile luate. Precizez ca in materia popririi, tertului poprit ii revin numai obligatii, iar in caz de neindeplinire a acestora este pasibil de sanctiuni (validarea popririi si/sau aplicarea unei amenzi)

      in romania nu exista falimentul persoanei fizice, a existat o propunere la care s-a opus FMI, prin vocea lui Jeffrey Franks.

    • Rectificare/completare: daca ai conturi, nu numaidecat carduri, sau daca ai depozite la ORICE banca din romanica, te poti trezi fara bani. Executat silit adica, ti se face poprire.
      Nu trebuie numaidecat sa girezi cu ceva, banca iti poate lua si vinde la licitatie si un apartament pe numele tau, chiar daca nu ai girat cu el.

    • #38

      Eugen » da, corect. orice e pe numele tau e pasibil de poprire

    • Mai ziceti, ca am nevoie de bani pentru sarbatori. 😀

  13. #40

    Hai sa va pun si eu o intrebare. Am un card de debit la o banca portocalie. Cu ajutorul lui primesc plati de pe Paypal. Sau mai precis primeam. In momentul in care a expirat am inceput sa-l folosesc pe cel al sotiei pana la venirea cardului nou. Ca orice improvizatie, si asta a ramas definitiva, adica si acum folosesc cardul sotiei. La cardul meu, am un generator de coduri care ma costa vreo 3 lei/luna precum si un serviciu de avertizare SMS si ala tot cativa lei/luna. Cardul fiind aproape gol, eu nefolosindu-l si banca debitand banii pentru serviciile mentionate, evident s-a ajuns la un sold negativ. Intrebarea mea este: pot figura in bd a Biroului de Credite din cauza acelui sold negativ (sa zicem ca are o “vechime” de 7-8 luni)?

  14. E mai sigura camataria in ziua de azi :))

  15. Io mai am 5 rate de leasing. Foarte probabil ca is la biroul lu’ peste, ca am intarziat in vara niste plati. Is la zi acum, din partea mea pot sa ma tina in actele alea pana fac spume. Asta a fost ULTIMUL credit pe care l-am facut.

  16. #45

    Daca te achiti de datorie si 5 ani ramai clean te scot baietii .
    La BR nu au vrut sa-mi schimbe niste bani pentru ca eu in momentul ala aveam buletinul la schimbat insa aveam pasaport valabil. Ei nu fac exchange cu pasaportul , chiar daca este act de identitate valabil in intreaga lume.

    • #46

      Nu e act valabil in Romania daca esti cetatean roman cu domiciliul in romania (cartea de identitate se numeste asa dintr-un motiv bine intemeiat)… Ai rezidenta in alta tara?daca da, atunci pasaportul este valabil.

      Nu iau apararea BROM pentru ca si mie mi se pare absurda chestia asta si am avut foarte multe certuri si probleme cu clientii din aceasta cauza… dar daca asta e legea….

  17. #47

    alexandru, este act valabil. este act de identitate, conform legii. nasul copilului meu foloste doar pasaportul de cativa ani, oriunde. aia de la br sunt niste idioti si atat

  18. #48

    www.comune.torino.it/ro/documente/cartea-de-identitate-romn.shtml

    Ca sunt idioti stiu, doar lucrez pentru ei :))In tot grupul avem regula asta tampita.

    Ai vazut vreun politist care sa iti ceara pasaportul pentru a te legitima/identifica?

    Recunosc ca nu am citit legea din monitorul oficial si mi se pare normal sa poti face anumite chestii minore cu pasaportul (gen schimbat bani, inchiriat masini, etc) dar nu este act de identitate valabil in tara emitenta daca asazisa tara a emis si o CI care atesta domilciul si alte date personale.

    În sensul OUG nr.97/2005, prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, precum şi cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate, aflat în termen de valabilitate.

    Începând cu data de 1 ianuarie 2011, prin act de identitate se înţelege şi cartea electronică de identitate.

    • #49

      Alexandru » ai dreptate, m-am mai informat, poti face doar unele chestii minore, dar nu e recunoscut ca act valabil. mea culpa

    • #50

      Either way , mi se pare o chestie de logica simpla si o prostie.
      Vreau sa schimb niste bani, nu am fizic buletin ca este la politie.
      Ce se poate intampla daca schimb bani cu pasaportul ? Unde pierde banca ? ?
      Ce risc isi asuma ? Unde e pericolul ?
      Cred ca “BRom e cretina” still stands .

  19. #51

    nu e panica, eu nu ma certam si nu incercam sa demontrez ca gresesti tu 🙂 ci doar aduceam argumente.

  20. #52

    Nu te antura cu bancile in viitor.

  21. cand statul roman imi va recupera creantele de la diverse firme, pe care cu buna stiinta le-a cocolosit impreuna cu angajatii de la fisc, in valoare de peste 15.000 euro atunci voi incepe sa platesc si eu ratele – din profit – pentru ca eu momentan sunt pe pierdere. toti banii luati de la banci pe persoana fizica i-am investit in firma si am preferat sa fac firma sa mearga decat sa ma gandesc la mine. e ca si cum as renunta la tot pentru copilul meu, ceea ce si fac.
    cum cu bancile, in contact direct, nu am reusit sa cad la o invoiala favorabila (aia de la KRUK mint cu cea mai mare nerusinare si tot statul roman ii lasa) m-am lasat pagubas dandu-mi seama ca am doar 1 pereche de casti pe numele meu si le dau sub sechestru cu cea mai mare placere.
    deci cand ma suna bancile eu le spun GTFO pentru ca, conform legilor romaniei, eu sunt somer. nu, nu-mi trebuie ajutorul statului sa imi castig painea insa am nevoie de ajutorul statului pentru a-mi recupera banii care mi se cuvin.

  22. #54

    sory…dar vreau sa cumpar firma…..cum aflu daca nare datorii si totul e legal…nu cred pe spuse

  23. #55

    sunt in baza de date pe 5 noiembrie am achitat suma restanta, intrebarea este mai figurez la biroul de credit