cazan

Masinile cu numere de Bulgaria au ajuns din nou in dezbaterea publica dupa ce Guvernul a aprobat marti, 24 aprilie, un proiect de de lege pentru completarea OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Concret, este vorba despre o prevedere potrivit careia autovehiculele inmatriculate in alte state vor putea circula pe teritoriul Romaniei doar 90 de zile de la data emiterii actului de vanzare-cumparare a masinii pe numele unui rezident roman.

Da, eu, ca cetățean și ca șofer, mă bucur. Absolut toate mașinile pe care le-am văzut în trafic, cu număr de bulgaria, conduc îngrozitor, nu dau prioritate, nu opresc la trecere, trec pe roșu, bruschează intrările. De ce? Pentru că majoritatea sunt gioarse ieftine și, dacă face accident, îți recomandă să îl cauți în bulgaria. Pentru că nu au RCA-uri și altele.

Oricum era o mizerie faptul că în țara pot fi conduse pe termen nedeterminat mașini înmatriculate în alt stat. Nu cred că mai există state în europa unde să fie așa ceva. Nici măcar la bulgari. Acum mai rămâne să nu plece Ponta și să se piardă legea. Aș fi tare fericit ca de la anul să nu mai văd numere cu P pe străzi.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

80 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Da cu prahovenii ce ai?

    • #2

      dnt get me started…:))))

    • #3

      well, infectia se trateaza. prostia nu…

    • #4

      Suntem noi infecti dar drumurile sunt pline de gropi datorita prahovenilor si prostiei care o au in cap cum e vb aia ( esti prost de dai in gropi )

    • #5

      @Marian – Mariane, ia stați tată la voi acasă, dacă nu vă plac drumurile, că așa ne-am săturat de voi pe Valea Prahovei! N-am mai apucat loc la telecabină din anii 90, din cauza voastră.
      Nu mai departe de săptămâna trecută am surprins cu camera trei dobitoci dintr-o mașină cu numere de București, care așteptând la barieră, își goleau în iarbă mizeria din mașină: cutii de bere, semințe etc.

      @Arhi – prostia șoferească se tratează cu bățul (amenzi, claxoane etc.). Mârlănia pare a fi însă incurabilă.

    • #6

      nu cand esti șofer prost, cum sunt prahovenii. aia nu se trateaza

    • #7

      Bunicu’ zicea că prostia se tratează numa’ cu “zamă de hârleț”.

    • #8

      sunteti rai cu prahovenii. practic cei de Constanta, prahova si teleorman sunt toti praf. insa sper sa nu introduceti soferii din Arges in topul celor mai tampiti/prosti/inconstienti soferi. se stie ca in arges nu e nevoie de permis si de cunostinte de legislatie rutiera. sau orice cunostinte in general cu exceptie cele de la politie.

  2. #9

    Hai recunoaste ca salivezi cand vezi un septar cu nr de bulgaria, volan pe dreapta si fum de “undercover” in spate

  3. #10

    pai cine naiba face act de vanzare cumparare? ca se face contract de comodat. masina ramane pa numele din bg.

    • #11

      Am vazut ca se mai practica inmatricularea pe o firma din Bulgaria. E firma mea boss, am sediu la Ruse. Care e problema?

  4. #12

    Portițe se găsesc întodeauna.Mulți umblă cu numere false\vechi fără itp fără fără fără și o duc bine mersi.Realitatea asta e!

  5. #13

    Aşteptăm cu mult interes şi legea prin care se va interzice înmatricularea în România a maşinilor cu volan pe dreapta.
    Deceniul ăsta, sperăm.

    • #14

      De ce? Cu astia ce ai? In loc sa zici mersi ca sunt in legalitate, cu ITP, RCA si toate alea…
      Masini cu volanul pe partea ailalta se inmatriculeaza peste tot.

    • #15

      @radu gresesti.

      Nu se inmatriculeaza peste tot. De exemplu Cambogia, unde se circula pe dreapta interzice total importul sau inmatricularea masinilor cu volanul pe dreapta.

    • #16

      O să înțelegi când o să-ți iei permisul.

    • ah…;cambogia. pai daca in cambogia…

  6. #18

    ca in multe cazuri se va da o lege si nu va putea fi aplicata.
    cum face politia dovada ca masina aia e de mai mult de 90 de zile in romania?
    se pune stampila pe cartea de identitate a soferului si nu stiu eu? sau pe talonul masinii?
    ca banuiesc ca politia nu are acces la baza de date de pe podul de la guirgiu sa vada cand a intrat ala in tara.
    sau va fi nevoie de o alta lege sau de norme de aplicare ca sa fie functionala prima lege?

    • #19

      LOL “ca banuiesc ca politia nu are acces la baza de date de pe podul de la guirgiu sa vada cand a intrat ala in tara” :))))))))))

      Ai auzit de punct de frontiera sau vama, politie de frontiera????

      La orice punct de frontiera din UE exista camere care scaneaza numerele de inmatriculare.

    • #20

      este foarte posibil ca cele 3 luni sa se faca deja de pe pod in stilul in care lucreaza aia. Defapt wait. Stau.
      Am stat 2h ieri la giurgiu.
      Am zis mortii matii ponta?
      Parca nu…

    • #21

      cica azi e si mai grav

  7. Faza e ca nici una nu e pe numele lor.

    • Ca să completez, 95% sunt pe firme și circula cu procură valabilă în toată europa.

      În concluzie, o să le-o sugă cu legea în mână.

    • #24

      cred ca va fi destul de simplu sa pui un act cu data primei intrari in romania

    • #25

      noi cand mergem in bulgaria avem nevoie de “vignette” pentru o perioada fixa de timp (zilnic, saptamanal, lunar, anual). lipita in parbriz!
      ce plm ar fi atat de greu sa fie fix la fel pentru masinile inmatriculate in BG??!!

    • #26

      Boss, daca o firma din Bulgaria face drumuri zilnice intre Ruse si Giurgiu (sa transporte paine de ex.) are nevoie de 4 masini pe an ca sa faca treaba asta legal?
      Pvladc, cred ca deja platesc o vigneta. Chiar daca sunt bulgari nu poti sa-i pui sa plateasca 2 vignete.

    • >>noi cand mergem in bulgaria avem nevoie de “vignette” pentru o perioada fixa de timp (zilnic, saptamanal, lunar, anual). lipita in parbriz!
      ce plm ar fi atat de greu sa fie fix la fel pentru masinile inmatriculate in BG??!!

      Gogule, de Rovinietă ai auzit?

  8. #28

    Nu-l obliga pe roman sa caute noi cai de a frauda ceva.

    Pentru ca le va gasi . Numere de inmatriculare de Moldova, posibil .

    • #29

      In Moldova nu ai voie sa inmatriculezi masini mai vechi de 10 ani din ce stiu. Nu stiu daca conteaza ca e din strainatate sau din Moldova.

    • #30

      Să ințeleg că toate mașinile cu număr de VS sunt noi?

    • Acum ca e snoava, aia e, dar imediat dupa razboiul moldo-transnistrea, mi-a povestit cineva, ca in transnistria, puteai sa-ti inmatriculezi masina, printr-o simpla declaratie pe propria raspundere. De-am fost mintit, acum mint si eu..

  9. Ca de obicei, mai facem o lege (cel mai probabil inaplicabila) decat sa utilizam ceea ce avem deja. Solutia exista si se numeste ISCTR si Politia Romana, ISCTR are in atributii “siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului“ , iar Politia Romana are printre altele atributia de a verifica daca soferul “circula in legalitate“. Daca cele doua organisme si-ar face treaba corect, adica ridicat talon + placute tuturor conducatorilor de ceaun cu roti, Romania ar fi o tara plina de “pisicute“ si “ursuleti“ trasi pe dreapta.

    • #33

      ISCTR-ul a fost foarte activ cu ceva timp în urmă, când începuse recoltarea la orz și grâu. O sa-i mai vedem în toamna când începe să se culeagă porumbul si cam atât. “colegii” înțeleg ce vreau să spun

    • :)) recunosc, habar n-am la ce te referi

    • #35

      Opreau mașinile încărcate cu cereale să le cântărească….

    • #36

      Siguranta transporturilor rutiere tine de cu totul altceva, nu de conserve înmatriculate pe nu stiu unde. Adică se refera la transporturile rutiere de mărfuri si nu prea are ISCTR-ul atributiuni pentru autovehicule cu MMTA sub 3,5to. Daca făceai referire la RAR, atunci ai perfecta dreptate, RAR-ul este capabil sa imobilizeze orice autovehicul care nu corespunde normelor indiferent de tara de înmatriculare.

  10. giurgiu e la 60 km, in bucuresti o sa vedem in continuare… eu am un pajero pt off road care e intr-o stare tehnica mult mai buna decat majoritatea masinilor mai vechi de 5-7 ani inmatriculate in RO. Si “tractorasul bulgaresc” e din 92…

  11. #38

    Arhi am o intrebare si o rugaminte.
    Intrebare: Cand vei scrie un articol despre magoti?
    Rugaminte: Nu poti sa instalezi un plug-in sau ceva de genul sa nu mai comenteze pe blog toate rebuturile.

  12. #41

    Eu conduc un Megane cu nr de Bulgaria care merge perfect, este intretinuta, dusa la service la orice zgomot suspect, este o bijuterie de masina, RCA, ITP la RAR.
    Va garantez ca merge mult mai bine decat orice logan jegos care incurca traficul cu cei 2 cai ai lui
    Problema sunt soferii, ei sunt inconstienti atunci cand se urca intr-un cazan si ies cu el pe strazi…

    • Si nu-l inmatriculezi in Romania pentru ca… ?

    • #43

      Daniela… cum stai cu condusu?

    • #44

      nu bate, nu troncane

    • #45

      km reali

    • #46

      Acte valabile

    • #47

      Full fără piele?

    • #48

      le-a zis pe astea cu RCA ITP SI RAR zici ca-s cine stie ce luxuri rare, optiuni luxury

    • #49

      Mașină e luată de la un samsar din Brașov?

    • #50

      De la o batranica ce mergea cu masina doar sa isi ia pensia. 😀

    • #51

      “Si nu-l inmatriculezi in Romania pentru ca”

      … pentru ca masina aia care dpdv al proprietarului e f ok (si de multe ori este, aia cu cazane bulgaresti e o exagerare.. masinile de la vad in trafic nu au probleme tehnice, mai rau curge tabla dupa loganurile de 10 ani, ci probleme de acte, asigurare, acolo e buba) a costat sa zicem 3000 euro si statul roman vrea pentru inmatricularea ei 1500 euro sau mai mult.

    • sunt invidios pe daniela. Are o bucatarie atat de mare incat poa sa isi conduca meganu acolo.

    • #53

      Renault și bijuterie în aceeași propoziție? wtf?!

  13. #54

    Dar cu ceaunul din poză ce ai? pare nou-nouț, standarde de calitatea, toate cele. articolul e jignitor la adresa antemenționatului ceaun. 🙂

  14. #56

    Locuiesc in Torino, orasul italian cu 100.000 de romani.
    Numai la mine pe strada sunt trei masini cu numere de Romania, de mai bine de un an. Aia cum fac faza asta?

    • #57

      De Bulgaria câte sunt?

    • #58

      nu fac nicio faza. ce spuneam mai sus: atata timp cat nu exista o hartie sa ti se puna o stampila pe ea, cum era pe timpuri cand iti punea pe pasaport stampila la fiecare granita… daca mergeai in franta si inapoi aveai in pasaport stampile de la unguri, austrieci, nemti si francezi. inmultite cu 2 ca se puneau si la intors. atunci se putea vedea fizic cand ai intrat si cand te-ai intors. stampilele erau diferite in functie de mijlocul de transport folosit.
      @antinevralgic practic ca sa se poata asa ceva ar insemna ca cei de la rutiera sa aiba acces in baza de a politiei de frontiera si sa se uite acolo dupa poza masinii cun nr de BG sa vada cand a intrat in tara. nu cred ca e ceva fezabil.

      am vazut asa ceva la tari non-UE, cum e turcia. cand intri cu masina in turcia ti se da o foaie, un formular. pe ala se trece orice eveniment pe care il ai cu masina in turcia, amenzi, etc. la intoarcerea din turcia ti se cere acel formular si daca ai amenzi neplatite nu poti iesi din turcia pana nu le platesti.
      de asemenea, daca ai intrat in turcia cu masina, tot cu ea ai voie sa iesi, nu poti pleca cu avionul sau vaporul.

      nu cred ca se poate aplica legea in interiorul UE.

    • #59

      Falsă partea cu Turcia.

      Luna trecută am mers cu mașina la Istanbul, am luat avionul din Istanbul spre Teheran, am stat o săptămână la prietenii mei din Iran, apoi am revenit liniștită la Istanbul și am ajuns cu mașina la București.

      În ceea ce privește legea cu cazanele bulgărești, e bună, dar nu sunt afectați prea mulți: cele mai multe cazane nu sunt în proprietatea românilor care le conduc. Nu ai ce le face. 🙂

    • #60

      nu e deloc falsa partea cu turcia. cel putin asa era pana in 2009 cand am fost ultima oara. ca sofer nu aveai voie sa iesi din turcia fara masina. am patit-o personal, am vrut sa merg in Rodos cu un ferryboat si nu am putut.

    • #61

      Confirm si eu cu Turcia. Am vrut sa ma duc pana in Rodos si inapoi cu barca si mi s-a spus clar: ai intrat in Turcia cu masina, iesi din Turcia cu masina. Asta pe langa privirea condescendenta a vamesului care nu intelegea ce am de vazut in Grecia, cand Turcia are atatea de oferit 🙂 Valabil, bineinteles, numai pentru sofer, pasagerii se puteau duce linistiti in Rodos.

    • #62

      Roxana, la un moment dat asa era, se trecea masina in pasaport. Asta cind pentru Turcia era inca nevoie de viza (era o formalitate, se platea viza, vreo 30 si ceva de dolari la vama). Din 2010 cred, Turcia a ridicat obligativitatea vizei pentru cetatenii romani, si probabil ca de aia nu te mai inrtreaba nimic. Si eu tot in 2009 am fost ultima oara, si mi-a trecut masina in pasaport.

    • #63

      12 coco era, iti puneau un timbru de 12$ pe pasaport

  15. #64

    Tanti Rovana Plumb o sa ramana fara Q7 sau va ajunge si ea intr-un final sa plateasca taxa de poluare exorbitanta la care a adus “imbunatatiri” ? 😀

  16. #65

    legea o sa fie buna cand se va scoate taxa auto de tot si inmatricularea in Romania se va face cu respectarea itp-ului la sange. poti sa ai masina si din ’40, e functionala perfect si corespunde normelor, circuli, nu corespunde, fa-o cusca de iepuri.

  17. #66

    In Suedia, am condus masina cu numar de Romania mai bine de 1 an si nu am avut probleme. Mi-a confirmat si Politia Suedeza ca sunt in regula. Deci, SE POATE, chiar daca sunt rezident permanent in Suedia si am permis de conducere suedez.

    • #67

      Sigur că se poate.

      Secretul e să nu fie pe numele tău. 😉

  18. #68

    Daca s-ar putea sa scapam si de taranii care n-au avut bani de Mercedes si si-au luat Skoda, dar se simt ca in Mercedes si de retardatii cu Mini Cooper care nu stiu sa conduca si sunt in general de sex feminin, acesti retardati ei care este femei

  19. #69

    Solutia normal ar fi ITP pe bune si RCA facut la companii din Romania. Si existenta unei baze de date in care sa apara cine conduce masina respectiva.. ca sa stii de unde il iei daca face vreun accident si fuge sau nu opreste la semnal.

    Plm.. nu e asa complicat… doar ca politia stie doar sa stea cu radarul in boscheti.

  20. #70

    Locuim în Uniunea Europeană, prin urmare atât timp cât nu îmi schimb rezidenta (a mea sau a firmei care deține troscoleta) în alt stat pot circula cu cazanul meu în ce tara vreau.

    Și nu, nu am cazan bulgăresc cu numere de Texas (TX) :p, dau bani statului român, multi.

    Soluții exista și anume verificări mai aprige și mai dese, care sa descurajeze. Dacă te oprește poliția de doua ori pe zi și îți cere actele, presupun ca devine deranjant, aproape la fel de deranjant ca pentru aia pe care ii sifonezi în trafic și care își iau banii de la asigurătorul tău la pulivara.

    Sau, sa ii oblige măcar sa aibă asigurări făcute în România, dacă stau mai mult de 90 de zile.

    Sau sa scoată dracului timbrul ala protectionist.

    Altfel, spune-mi mie ce-i oprește pe “bulgari” sa schimbe gioarsa la fiecare trei luni… Eventual intre ei, ca-s deja o populație, vorba aia ar putea înființa un ONG al proprietarilor de mașini bulgărești.

  21. #71

    Singura solutie sa scapi de cazanele bulgaresti e sa scoti prostia aia de taxa de mediu, pe care idiotul de tariceanu a impus-o ca sa isi protejeze propria afacere.
    Legea in forma asta cu “inmatriculata pe rezident roman” e inutila din start, eu am 2 prieteni cu masini pe BG, inmatriculate pe cetatean bulgar cu ctr de comodat, deci ii doare la basca de legea asta., si majoritatea au asa inmatriculate masinile. Repet, solutia e simpla, elimina cauza (taxa de mediu) si o sa dispara si efectul (inmatriculari pe BG). Ganditi-va cati banii a pierdut statul roman din cauza unui taricean idiot : sunt peste 100.000 masini inmatriculate pe BG care circula in Romania, daca fiecare platea aici aia 500 euro in loc sa plateasca ij BG, se strangeau 50 mil euros lejer.

    • #72

      well, sunt doar 19800. si da, taxa e un jeg adus de muistul ala ca sa protejeze citroenul. degeaba o ai tu inmatriculata pe cetatean bulgar, daca politia iti ia placutele, asa cum se vrea acum. pentru ca alea nu le poate ridica decat proprietarul.

    • #73

      Citez din proiectul de lege : “Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România, vor putea circula pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 90 de zile de la data dobândirii titlului de vânzare-cumpărare, într-un an calendaristic.”
      Ok, l-am sunat pe unul din prietenii cu masina pe BG, si a si gasit solutia , contract de comodat reinnoit la 90 zile, nu la 1 an cu prelungire cum avea pana acum, face la 3 luni un drum pana la Ruse, problem solved.
      Cum spuneam mai sus, elimina cauza si vei elimina implicit si efectul.

    • #74

      Eu nu cred ca o sa ii opreasca cu asta pentru ca legile la noi se dau aiurea, si romanii sunt inventivi la astea, mai ales la fentat. Uite ce zicea acum ceva timp o persoana ce facilita inmatriculari pe BG si multe din ce zice se aplica si acum. Si eu as vrea sa nu mai vad atatea masini de BG, conduc haotic si daca se intampla ceva si cumva nu cedezi pierzi timp, nervi si mai important bani.. daca mai recuperezi ceva. Cu astia in trafic ei au mereu dreptate, indiferent daca e vorba de prioritate sau chestii banale precum tinutul benzii. Mai rau e ca si-o iau in cap si au inceput sa circule asa si prin intersectii periculoase, ignora semnele precum stop si o sa ajungem ca-n Rusia.

      “Legea este pentru maşinile înmatriculate pe persoană fizică. În lege zice că în 30 de zile de la data în care s-a încheiat contractul de vânzare-cumpărare, dar între persoane fizice. Aşa se înmatriculează pe firmă, se face procură, pe termen nelimitat, tradusă şi legalizată la notar, şi în limba română. Nu aveţi de ce să fiţi afectat de legea asta nouă. Maşina se înmatriculează pe firmă, şi dumneavoastră circulaţi cu procura. Asta era şi-nainte, şi aşa este în fiecare an, când în termen de 30 de zile trebuia înmatriculată maşina, doar că nu se discuta aşa intens. Ori se taie factură, ori rămâne doar cu procura. Normal, după procură, nu reiese că sunteţi proprietar. Acolo sunt nişte clauze că aveţi dreptul să conduceţi şi să faceţi absolut tot ce doriţi cu ea, aici e treaba”.

    • #75

      @bitpsychobyte Sorry da’ esti praf. 1. Nu e lege, e doar proiect de lege. 2. Daca ai citit din proiectul de lege, “persoane care au” …etc, persoane care pot fi atat fizice ,cat si juridice. 3. Noul proiect prevede ca “vor putea circula maxim 90 zile de la data incheierii …etc.etc” , nu 30 de zile ce zici matale pe acolo. Zici ca dupa procura nu reiese ca e proprietar, in proiectul de lege se spune ca “autovehicule detinute de , etc”. Conform DEX “a detine ” inseamna : a avea in stapanire sau pastrare. Bun, deci daca nu esti proprietar dar ai in comodat sau ai procura pe respectivul vehicul , te incadrezi in termenul “detine” prevazut de lege. Ai inteles? Stai jos, nota 4.

  22. #76

    Nu stiu de ce nu baga ei o taxa fixa (50-100 de euro, sa zicem) care sa fie platita atat de vanzator cat si de cumparator la orice tranzactie de masini. Ar castiga oricum mai mult si pe partea cu impozitele pentru ca ar creste numarul masinilor cu motoare mai mari. Insa ar trebui sa rezolve partea cu ITPul si RARul. Nu conteaza cat de veche este masina atata timp cat valoarea noxelor corespunde cu cea din carte, ai frane, directie si nu arata ca de vis urat.

  23. #77

    Nu sunt doar mașinile de Bulgaria gioarse infecte.
    Moldova e plină de mașini pe Italia – probabil căpșunari veniți acasă în concediu
    Covasna și Harghita sunt pline de mașini pe Ungaria – îmi vine greu a crede că toți sunt turiști.
    Nu mai zic mașini cu număr de Spania care, de fapt, sunt radiate acolo…

  24. #78

    În Franța nu există impozit pentru mașină așa că poți circula legal cu mașină cu numere românești pe termen nedefinit pentru că nu prejudiciezi statul neavând mașina înmatriculată la ei.

  25. Stai linistit ca vor gasi o solutie ca sa mearga cu ele. Problema este ca daca ar fi pastrat niste taxe normale nu se ajungea in situatia asta

  26. #80

    Eu nu inteleg legatura intre numarul de inmatriculare (pe Bulgaria in acest caz) si starea tehnica a masinii. Vad pe aici “cazane bulgaresti” in sus, “cazane bulgaresti” in jos. Da’ de ce ar fi cazane ? Pe de o parte ne plangem de torentul de bani, provenit din taxele stupide si fara numar, care se duce in gaura neagra numita statul roman care face 1 km de autostrata intr-o era geologica si ne ingretosam ca unii au gasit o modalitate sa nu mai dea bani degeaba ci sa fenteze cvasilegal sistemul.

    hai sa luam un exemplu : Aceasta masina ( goo.gl/NdsqDi ) are o taxa de timbru de 6500 eur. Vreti sa spuneti ca masina asta e un “cazan” ? Vreti sa spuneti ca o asemenea taxa e ceva normal ? La vaporul asta, inmatricularea “pă bulgaria” costa 450 de euro. Deci, eu subscriu la ce au zis si unii antecomentatori. Atata timp cat sistemul de taxare / impozitare nu va deveni rezonabil… FTW… orice subterfugiu e mai mult decat ok.

    (PS. masina data ca exemplu e luata aleator. eu nu-mi permit asemenea vapor, am o masina de 1.6cmc inmatriculata in Romania)