În sfârșit, cu ajutorul FSM, apare și la români interzicerea folosirii telefonului mobil la volan

în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video

Astfel, se va sancţiona cu 4 puncte de penalizare ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video.
Punctul de amendă este 145 de lei, așa că iată, 580 amendă pentru vorbit la telefon. Nu e atât de mult pe cât mi-aș dori, dar e ceva. Pentru că este aproape imposibil, cel puțin, în bucurești, toate femeile de la volan sunt, obligatoriu, pe telefon. Nu ai cum, la semafoare toată lumea e cu telefoanele în brațe, nu mai pleacă nimeni, că ne uităm la un ultim mesaj important de pe facebook.

De asemenea, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulaţia vehiculelor.

Așa, măi băieți, se poate, mai cu elan, chiar. Nu de alta, dar piața dispozitivelor bluetooth chiar este subdimensionată.
Dar cireașa de pe tort e asta:

Se sancţionează cu amenda prevazută în clasa a III-a de sancţiuni ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul pentru care nu este prevăzută obligativitatea deţinerii permisului de conducere, aflat în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducătorul acestuia.

E plin de bicicliști care stau pe telefon în mers. Pentru că aia e, ai un business, nu ai cum să oprești bicicleta, te îndrepți spre încheierea unei afaceri importante, așa că după ce încurci traficul mergând pe mijlocul străzii, mai și vorbești la telefon. Pentru că poți.

Bine, pe de altă parte, și acum avem legi, în principiu. Ar trebui ca poliția să le și pună în aplicare. Ceea ce mă îndoiesc maxim.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

40 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Amenda pentru biciclistii care folosesc telefonul nu cred ca voi vedea vreodata.De fapt biciclistii primesc amenzi?Ca eu pana acum nu am auzit.

    • #2

      Primesc si biciclistii , doar cand se fac actiuni pentru chestii gen traversare pe bicicleta pe trecere si la tara pentru lipsa lumini .

    • #3

      Primesc, in Olanda.

    • #4

      in Timisoara daca pedalezi prin centru sau pe strazi pietonale, iei amenda 800 lei. daca parchezi masina oriunde pe pietonala sau trotuar, amenda e 150 lei.

  2. #5

    Asta cu biciclistii e fix pix. Frica mare nu e de amenda.. e de a ramane pieton.

  3. #6

    Furtuna într-un pahar cu apa.

    Legi avem, la noi problema e cine le aplica. Hai sa fim seriosi, daca s-ar aplica legea ad literam in Bucuresti, juma’te din soferi am deveni pietoni instant in mai putin de o saptamana.

  4. #8

    Sute de ingineri germani au investit milioane de ore-muncă să implementeze bluetooth pe mașini. Niște fraieri, ei nu știu că nu folosim?

  5. #11

    la partea cu semafoarele, ihim… “aflat in miscare”…

  6. #12

    Pai da, că vine după aia free inhabitant ca el nu vrea să se legitimeze, dom’le, ca e dreptul lui sa foloseasca telefonul lui, în masina lui, cumparate amândoua cu sudoarea fruntii lui, asa cum pofteste. Ca el e multi tasking level 1000. Ce treabă are Politia sa aplice legea, e o lege nedreapta, data in intelegere cu producatorii de dispozitive Bluetooth. In plus, Politia si-a pierdut legitimitatea de când si-a lasat burtă.

    • #13

      Ai uitat”muie psd!” pt ca e clar-daca il amendeaza sunt clar mana in mana cu partidul.

  7. Calm! Tot în boscheți vor sta pentru viteză!!

  8. #17

    Sunt perfect de acord cu folosirea Bluetooth… doar ca sintagma “folosirea cu mana” include si atingerea lui pe bord… devine sanctionabil si faptul ca ii inchizi cuiva in nas. Explica-i bolovanului care te opreste ca tu de fapt ai inchis!
    Cred ca vor fi abuzuri… ar trebui ca amenda sa fie probata cu o filmare in care este dovedit utilizarea sustinuta… x secunde… a unui dispozitiv mobil. Nu faptul ca il scot sin buzunar si il pun pe mancheta… nu faptul ca il scot de la incarcat. Ar trebui facuta distinctie intre cazurile de forta majora: am fost oprit in situatia in care asiatam o ambulanta sa ajunga la un coleg care din motive de sanatate (insolatie) nu mai era coerent. Am fost inteles in 3 secunde.

    • #18

      prefer abuzurile in locul a ce e astazi.

    • #19

      @Arhi
      In momentul de fata e wild west in traficul din Ro. Daca aceste abuzuri salveaza vieti sunt perfect de acord. Daca aceste abuzuri devin o norma de facut amenzi si nu salvare de vieti, suntem in punctul 1 asta in primul rand.
      In al doilea rand, nu am gasit, cum se va face constatarea ca gigelul a folosit telefonul cu o mana sau ca ce are el in mana este un telefon.
      Idee foarte buna pe hartie, dar in realitate va fi interpretata dupa ureche si vom ajunge in punctul initial din nou.

    • #20

      in primul rand, politia va sta tot la panda dupa șpagă. restu-s vorbe intre noi

  9. #22

    pedepsibila de catre cine ??? ai vazut tu pe cineva care sa aplice legi, sa dea amenzi ?

    • #23

      Literalmente, asta a zis si el: “Bine, pe de altă parte, și acum avem legi, în principiu. Ar trebui ca poliția să le și pună în aplicare. Ceea ce mă îndoiesc maxim.”

    • #24

      Bine ma,iar placa aia cu neaplicarea iat atunci cand vrea organu sa aplice legea da numai de free inhabitanrs dăia carora le a dat papa pius dreptul sa fie daci liberi deasupra oricaror legi.

  10. #25

    nu sunt de acord cu interzicerea utilizarii telefonului in timpul condusului. oamenii au nevoie de comunicare, de socializare si din cauza situatiei economice si politice din romania pur si simplu nu mai esta timp pt asa ceva. nu mai ai cand sa te intalnesti cu oamenii si sa iti saluti prietenii.
    de pilda cand ma intorceam acasa de la comana doi prieteni buni s-au intalnit si au profitat de cateva momente ca sa discute una alta ca prietenii. tot respectul. noi toti ceilalti participanti la trafic am asteptat calmi si relaxati ca cei doi soferi de tir care oprisera camioanele unul in dreptul celuilalt, ca sa discute pe geamul deschis, sa isi termine conversatia si sa deblocheze soseaua. #decent/civilizat/relaxat/aideplm

  11. #26

    O fi aplicabila si pt pasageri ? Nu de alta dar poate se potoleste si consoarta din vorbit continuu de pe scaunul copilotului

    • #27

      ahahahahahahahahahahaha

    • #28

      Sa vezi cum trebuie sa-mi controlez sperietura cand raspunde sotia unei prietene care cand vorbeste, pai tati, se aude in toata intersectia. Da, prin telefon.

  12. #29

    Eu inca nu inteleg cu ce difera asa drastic legea asta fata de ce era pana acum. Din 2015 era sanctionata ‘folosirea telefoanelor mobile in timpul conducerii cu exceptia celor prevazute cu sistem maini libere (handsfree)’. Acum s-a extins aria la orice dispozitiv mobil (gen tableta, camera video) si s-a nuantat ‘folosirea’ sa includa si doar tinerea in mana (probabil ca multi justificau ca doar il tineau in mana nu si il foloseau si politaiului ii era cam greu sa dovedeasca folosirea efectiva).
    Dar vorbitul la telefon in timp ce conduci e la fel de sanctionabil ca si pana acum. Poate dublarea amenzii (era 2-3 puncte si au marit la 4-5 puncte).

    • #30

      Acum iti ia si carnetul daca ai încălcat vreo regula de circulatie. Cam singurul lucru care ii sperie pe români.

      De exemplu, toti gibonii care vorbesc la telefon nu semnalizează. Pana acum putea primi amenda ca vorbea la telefon si amenda ca n-au semnalizat schimbarea direcției. Acum, în aceeași situație rămân fără carnet.

  13. #31

    Asteptam cu interes ziua in care primul politist va fi amendat pentru ca a vorbit la telefon in timp ce conduce. Chiar ieri m-am lovit de unul in trafic. Sigur a fost doar o exceptie.

  14. #32

    De fapt toata chestia asta e facuta ca sa dea in Uber, Bolt si Clever. Daca trebuie sa traga soferul pe dreapta sa accepte o comanda o sa creasca timpii de asteptare.
    Vor avea succes numai taximetristii cu dispecerat, aia tin statia deschisa tot timpul si iau comenzi fara sa-si utilizeze mana cu care se scarpina la oua.

  15. #33

    Nu era frumos ca sanctiunea sa fie anularea permisului pentru ca contravenientul sa faca scoala de soferi pentru un nou carnet?

  16. #34

    Dacă te prinde poliţia că stai pe telefon în timp ce conduci şi dovedeşti că citeai arhiblog.ro primeşti doar avertisment 🙂

  17. #36

    E bine ca e specificat un pic mai clar, nu ca si in restul codului rutier unde multe-s la libera interpretare. Oricum e legea junglei si albastrii nu ies din boscheti, dar ne indreptam spre bine. Biciclistii si telefoanele n-o sa se desparta niciodata, personal astept minunea cand nu voi mai vedea “biciclisti” cu casti overhead pe strada.

    Ma deranjeaza faza aia cu biciclistii de pe mijlocul benzii care “incurca traficul”. Este conceptia asta la noi in care daca ai orice alt vehicul inafara de masina esti fraier, trebuie sa te dai la o parte si masinile au prioritate. Trist, ar trebui sa ne respectam indiferent de vehicule si sa fim in stare sa ne dam pe drumurile publice fara sa ne masuram ciocanele. Nimeni nu incurca pe nimeni, indiferent cate roti are si cat de incet merge, cat timp merge legal. La fel atunci cand se deschid piste de biciclete, se anunta ca biciclistii nu vor mai incurca traficul, ori rolul cailor exclusive este de a face un serviciu tuturor, prin cresterea sigurantei pe drumuri si prin incurajarea transportului alternativ. Pistele de biciclete nu au luat nastere pentru a scapa soferii de biciclisti. Stiu, socant pentru multi. Dar nu, la noi trebuie sa se dea si gandacii la o parte cand trecem cu masina.

    Inteleg ce zici de unii biciclistii care nu au nicio notiune de circulatie sau bun simt, vad si eu mult prea multi carora le-as face cadouri contondente, dar exista si cazuri in care circula pe mijlocul benzii ca sa se protejeze pe ei si pe alti soferi. In special in zone cu masini parcate, valuri in asfalt pe margine, n canale sub nivel si alte aspecte de care de la volan nu te lovesti atat de des. Personal, cand pot si cred ca e sigur, fac loc masinilor fara probleme. Dar daca nu am unde sau daca cred ca dai peste mine daca iti las inca 20 cm, prefer sa circul aproape de mijlocul benzii pana cand e safe din nou. Share the road IF you can. In Manastur de exemplu, pe Grigore Alexandrescu, e sens unic, parcari pe ambele parti si mereu sar copii in strada dintre ele. Am vazut mamici cu carucioare care scot caruciorul in strada si apoi se asigura, cand ajung ele cu picioarele in strada. In conditiile astea, pe strada aia, eu pedalez la max 20kph, pe mijlocul benzii, indiferent de cata dragoste imi iau din spate. Oricum spatiul nu permite o depasire legala si cred ca protejez pe toata lumea cand fac asta. Yes, I’m a hero.
    Daca conteaza in vreun fel, pedalez zilnic prin Cj si bicicleta e singurul mijloc de transport daca vremea permite, am ceva experiente colorate din trafic si cred ca nu vorbesc din basme.
    Dar tocmai mi-am anulat parerea cand am recunoscut ca sunt sarac si n-am masina.

  18. #37

    @Arhi deși este binevenită modificarea OUG 195, cu ocazia asta guvernul Veorica a îngropat și tehnologiile de navigație și realitate augmentată. Google Glass, Microsoft Holo Lens, in-car HUDs etc…

    Ai HUD integrat în mașină dar nu ai comandă EXCLUSIV vocală pentru HUD? dacă ai chiar și un singur buton cu acționare manuală undeva pentru HUD Iei amendă instant pentru așa ceva fără să mai stea polițistul la discuție.
    www.youtube.com/watch?v=3pAbCzKEy-0

    Inclusiv Google Maps Live View Augmented Reality, care a fost lansată zilele trecute în România, dar deocamdată doar pentru pietoni (urma să fie disponibilă în viitor și pentru navigație auto cu ARCore HUD)… aleluia integrare cu Android Auto.
    www.blog.google/products/maps/take-your-next-destination-google-maps/

    Guvernul și-a băgat picioarele și a interzis aproape tot ce este Augmented Reality pentru șoferi prin expresia “folosirea cu mâinile în orice mod, […] oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video” și fără să facă distincție când a interzis asta între instrumente ajutătoare pentru navigație și orientare și rahaturile folosite pentru postarea de filme pe Facebook.

  19. #38

    Camera de marsarier suporta inregistrarea sau redarea?

  20. #40

    Da’ cu GPS-ul meu de pe bord ce-au avut de l-au interzis?