Și iată cum, un simplu freudian slip ne arată care e direcția în care merge învățământul românesc și de ce profesorii trăiesc doar pentru a arăta un dezinteres major la clasă.

După părerea specialiștilor au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte

Care este mesajul aici? Dacă vrei să iei mai mult de 6, trebuie să iei meditații. Deși, evident, dacă subiectele ar fi făcute la nivelul de predare în clasă, toți care știu ar trebui să ia mai mult, nu?

Doar că nu, casele alea tipre prezidențial nu se fac dintr-un mizer salariu de profesor, cineva trebuie să le sponsorizeze.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Chiar ii spuneam soatei aseara ca make asta a scos pe gura , fara sa vrea, un adevar dureros, ca fara meditatii nu faci nimic

  2. #2

    Acum 10-12 ani, cu nivelul de predare de la clasa, scoala buna din provincie, fara teme suplimentare acasa, puteai face lejer de 5-6 la evaluare. Daca erai disciplinat si faceai teme suplimentare, neobligatorii, pe care ti le dadea proful acasa, aveai asigurat 7-8, 8.5. Daca erai chiar bun la mate si te ducea capul in directia asta, fara teme si lucrat suplimentar, puteai sa iei chiar 9. Daca erai average, un pic delasator si nu foarte harnic, ca mine, fara teme suplimentare si meditatii nu prea aveai sanse sa iei note in intervalul 9-10. Nu s-a schimbat mare lucru. Daca nu ai inclinatii spre o anumita materie, trebuie ori sa fii super disciplinat si harnic acasa, ori sa te motiveze cineva cu meditatii.

    • #3

      D’aia toti urasc scoala, ca e facuta doar pt aia destepti, sa nu se agite idiotii de profesori prea tare.

    • V-ati uitat pe subiectele de la matematica ? Dupa mine daca profesorul si-a facut treaba la clasa si a predat tot ce trebuia predat, iar elevul a fost atent si si-a facut temele date pt acasa, nu avea cum sa nu ia cel putin 7 (ca sa nu zic 8) fara sa isi bata capul cu formule, demonstratii si alte prostii. Nu o zic arogant, dar trebuie sa ne gandim ca in ziua de azi copiii au mult mai multe distractii, in special internetul, decat aveam noi cand eram mici si ma gandesc ca e mai dificil cu pastratul atentiei asupa temelor. Ce s-a intamplat e ca s-au alarmat parintii pe Facebook ca au luat copiii lor note mici si nu se face sa le zici ca au fost lepre (si ei si copiii lor) si au frecat-o pe youtube si tiktok toata ziua. Inteleg ca e usor sa dai in sistemul de invatamant, dar nimeni nu a invatat vreodata ceva fara sa si dedice timp in directia aia.

    • #5

      Argumentul asta cu distractiile nu tine pentru ca problema e aceeasi: programa plictisitoare cu profesori rai ( ca oameni), rau pregatiti (profesional) si o materie nu veche ci efectiv incremenita in timp.

      Erau asa de plictisitori ca privitul pe geam era mai interesant. Azi geamul e ecran, si cam atat.

      Nu se rezolva deloc problema de fond: invatarea nu este adaptata copiilor si scopul ei in Romania cel putin nu este educarea ci indobitocirea.

      Meditatiile sunt ca un fel de chimioterapie. Inveti tu separat si mai bine cu un profesor, dar tot materia aia ratata o inveti ai tot pentru aceleasi examene inveti ( a se citi tocesti, in Romania nu se invata). Sansele tale sa ai un creier bine dezvoltat dupa 12 ani de scoala tot spre nule sunt. La fel ca sansele sa traiesti dupa chimioterapie.

    • #6

      parca v-am povestit cum la facultate ne predau geografia economica a chinei veche de 12 ani, pentru ca assa era in manual, nu?

    • #7

      @N Sunt de acord. Subiectele I si II, facute corect, iti asigura nota 7, daca ti-ai facut cat de cat temele pe acasa. Subiectul III e pentru departajare. Intr-adevar, acum 10-15 ani nu existau smartphone-uri si distractiile care exista acum. Probabil ca pe mine asta m-a ajutat in liceu, faptul ca singurele distractii disponibile erau filmele si serialele piratate si trase pe CD si jocurile video. Internet acasa n-aveam ca sa pot pierde timpul pe messenger, iar telefoanele misto aveau doar clapita. Deci da, azi sunt alte provocari. Fiecare se descurca cum poate.

    • #8

      Intre timp am citit subiectele date la mate la clasa a VIII-a. Bai fratilor, a scazut dificultatea. Adica nu iti mai cere sa afli care e aria unei figuri, cum a fost la noi, ci iti da direct rezultatul si iti cere sa demonstrezi cum se ajunge la rezultat. Cine nu ia macar 5 la subiectele astea chiar nu are nicio scuza.

    • #9

      @Barbosu… ti se mai si pare. Eu am luat 6 la mate la bac si dupa un an de facultate ma uitam pe subiectele de la BAC si ma intrebam cum naiba am fost capabil sa iau doar atat :))

  3. Alt mop intors

    • #11

      Da’ eu nu stiu de ce toate profesoarele trebuie sa aiba aspectul asta de fata batrana din perioada interbelica (vezi domnisoara Cucu) cu accente de Ana Pauker. E in fisa postului sau ceva?

    • #12

      ziceam la postul cu procuratoarea generala ca frezele astea sunt indicator de bugetar

    • De la permanentul din ’80 au avansat la capițele din ’90. Peste vreo 20 de ani o sa le vadem pe toate babele cu parul intins cu placa. Ce-i dedesubt ramane la fel
      O mai tineti minte pe analfabeta asta? luju.ro/static/images/2012/august_2012/23/aspazia.jpg

    • #14

      nu, dar este relevanta sursa!

    • #15

      aspasia asta nu era ceva judecator?

    • Da, la CC. Era din vechea trupa care sugea de la Basescu. Important e ca iesea si facea niste declaratii de elena ceausescu. Si de freza ei imi aduc aminte si acum.

      @daddy !!!

    • #17

      Permanentul optzecist e imbatabil. Rococo sovietic. Devin melancolic 🙂

  4. #18

    Am mai zis asta de nenumărate ori. Meditațiile trebuie interzise. La modul, esti profesor activ, nu ai voie sa meditezi pe bani elevii. Punct.

    • #19

      O să iasă cu constituția în piețe ca să ceară pensii speciale.

  5. #20

    ce sansa cu covidul asta pentru toti pseudoprofesorii. se dubleaza numarul de clase daca scad la 15 elevi pe clasa

    • #21

      numarul elevilor/clasa trebuia oricum scazut!

    • #22

      Planul e sa se faca orele cu 15 elevi in clasa si 15 online prin rotatie. Nu se dubleaza nici numarul de clase, nici de profesori. Dar ma rog, pana la toamna mai e.

    • Elevi mai putini pe clasa si scoala online – demult trebuiau bifate. Nu aveam nevoie decat de o pandemie sa se rezolve astea. Google si Microsoft aveau licente gratuite pentru educatie de multi ani doar ca nu interesa pe nimeni pana acum. Sistemul mergea foarte bine, nu trebuia schimbat nimic in afara de salariile profesorilor.

  6. #24

    Scoala nu e despre elev sau despre profesor,ci despre stat. Scoala nu te pregateste pentru viata de adult ci despre cum sa fii un sclav supus si obedient . De ce credeti voi ca organele de represiune sunt in numar atat de mare in rrromanika si atat de bine platite ?!

    • #25

      www.youtube.com/watch?v=PNwYsR5GB5s

      Sarmalele reci – Tara te vrea prost!

      Ce folos ai daca-nveti prea multe-n viata?
      Poa’ sa-ti explodeze creierul …
      Ce folos din carti despre domnitorii morti ?!
      Tot ce ti se cere azi e sa fii nul …

      La ce bun sa-nveti limba romana?
      O vorbesti cursiv de la doi ani …
      Nu exagera nici cu matematica …
      S-o stii numai cat sa nu te-ncurci la bani …

      Ah, ce frumos …
      Viitorul luminos li se-arata celor idioti …
      Deci fii supus fata de cel mai sus pus …
      Nu uita ca tara te vrea prost!

      Nu incerca sa te realizezi in viata!
      Nici o meserie n-are viitor …
      Si nu cuteza sa incerci sa schimbi ceva
      Dupa doua mii de ani de somn usor.
      Mai cinstit e sa-ti gasesti o cunostinta:
      Ca sa te serveasca, tu sa o servesti …
      Un spate solid te va promova rapid
      In armata nationala-a capetelor seci!

      Ah, ce frumos …
      Viitorul luminos li se-arata celor idioti …
      Deci fii supus fata de cel mai sus pus …
      Nu uita ca tara te vrea prost!

  7. #26

    Eu fac meditații. Și iau, și dau.
    PS Cetin, te-ai supărat or sth?

    • #27

      nu sefu, de ce?

    • #28

      Daca si dai si iei, inseamna ca esit BI?

    • #29

      🙂 A, ok, m-am liniștit, nu știam dacă am fost coerent ieri.

    • #30

      foarte coerent. din pacate, nu cunosc niciun domn de etnie care sa fie si capabil sa scrie:))

    • #31

      meditatii trans-cedentale?!

    • #32

      @ Nu, Andrei, nu sunt bi, Doamne ferește. Dar am această minimă pretenție de la toți tipii care îmi plac:)))
      @ Cetin: adevarul.ro/blogs/cristian.padure
      @ daddy: Nu, că nu vreau să mă fileze Securitatea :))

  8. #33

    Iarna trecuta imi povesteau niste rude cum la Magurele, la scoala era epidemie de gripa. In mod normal, conform legii, scoala trebuia sa suspende cursurile daca aveau prea multi copii cu gripa.
    Ce au facut profesorii? Au musamalizat cazurile de gripa raportate. De ce?
    Pentru ca suspendarea cursurilor insemna automat recuperarea materiei in weekend.
    Problema era ca ei in weekend aveau program de meditatii.
    Pe scurt: Gripa raportata=bani pierduti pentru ei.
    Si au facut pierdute informatiile de la parinti, care anuntau scoala ca au gripa copiii.
    Consecinta a fost ca saptamani intregi au avut clase in care doar 2-3 elevi mai ajungeau la scoala, restul avand gripa.
    Iar cei care au lipsit, au recuperat… la meditatii.

    • #34

      Si aia care nu aveau meditatii nu voiau sa recupereze in weekend.
      Putin off-topic dar pe acest principiu nu va imaginati ce suparata era educatoarea baiatului ca se redeschide gradinita de acum. Educatoare venita anul asta in privat dupa vreo 15 ani de invatamant public… Vinerea trecuta cand s-au vazut pe Zoom pentru ultima oara mai avea un pic si plangea si ii intreba pe copii foarte trista ei de ce vor sa mearga la gradinita :)))

  9. #35

    Scoala romaneasca e praf si pulbere! Nu exista o universitate romaneasca in vreun top. Ce nu se intelege de multi ani, este faptul ca nu tuturor elevilor le place matematica sau geografia/istoria. Unii au abilitati iesite din comun, inteleg imediat ideea matematicii, pe cand unii nu. Cei din urma vor recurge la meditatii pentru a putea trece examenul vietii. Asa e si cu eleveul ala bun la fizica/matematica, se intreaba de ce trebuie sa toceasca date mecanic legate de istorie. Cand ma gandesc la liceu, scoala generala ma apuca rasul. Invatam ore intregi la istorie niste date, redam mecanic acelei profesoare lectia ca pe tatal nostru, ca sa imi puna nota.. Pentru ce? In facultatea de inginerie mecanica, aveam materii legate de contabilitate, materii ce trebuia sa invat principiul de functionare al unui strung din anii 70′ si multe alte enigme. In prezent profesez, sunt inginer, am invatat absolut tot la locul de munca si daca ma uit inapoi pot sa spun cu mana pe inima, folosesc 5% din ce mi s-a predat in facultate, si anume niste elemente de la desen tehnic!

    • #36

      Cred ca problema nu e ca unor elevi nu le place matematica sau altora nu le plac materiile de uman, ci faptul ca unora pur si simplu nu le place nimic, si aici sunt doi vinovati: parintii si profesorii. Parintii nu trebuie sa faca lectii cu copiii acasa, dar trebuie sa-i indrume si sa-i motiveze sa invete, sa-i tina intr-un fel “din scurt”. Nu sa sara din prima sa dea vina pe profesor atunci cand copilul vine acasa plangand ca “e greu la scoala”. Nu zic, sunt si profesori de toata jena, dar sunt si multi copii cocolositi de parinti care ajung sa fie delasatori, fiindca e foarte usor sa spui “la ce-mi trebuie mie toate astea” decat sa incerci sa inveti putin din toate ca sa vezi ce-ti place sa faci cu adevarat.
      Legat de evaluarea nationala.. sa fim seriosi, subiectele sunt din ce in ce mai accesibile, n-ar trebui sa aiba nimeni nevoie de meditatii pentru a putea lua o nota buna, peste 9. Dar asta presupune si lucru individual acasa, fara de care nu se poate, oricat de bun ar fi profesorul.
      Nu stiu… poate n-am avut eu ghinionul de avea profesori la clasa care sa predea intentionat prost pentru a-si aduce elevii la meditatie… Am fost si eu la meditatii la matematica, dar doar in clasa a 12-a cu profesorul de la clasa, dar am ajuns la concluzia ca n-as fi avut nevoie daca as fi invatat cum trebuie la clasa, fiindca profesorul si-a facut treaba exemplar 4 ani de zile.. pacat ca interesul din partea mea a venit in a doua jumatate a liceului

  10. #37

    Asta cu nivelul de predare chiar a dat la corazon. Cati profesori n-am avut (mai ales prin liceu) care pur si simplu daca faceai perfect, iti puneau 7, nu mai mult. Intrebati, veneau cu faze de doi lei, gen “pai stai, ca 8 e al profesorului, 9 al directorului si 10 al zeilor”… Fi-mi-ar scarba…

  11. #38

    Nu stiu unde e adevarul pentru ca: fiica mea e in calsa a 6-a la un liceu mediu din Cluj. Nu a facut mediatatii pana acum, are note foarte bune. Pe subiectele de ieri ar fi luat minimum 7, restul erau chestii pe care nu le cunostea inca, find cu 2 ani mai mica decat cei care dau acum capacitatea. Cred ca ne cam agitam toti negativ aici, va asigur ca un copil silitor si cu inteligenta medie poate invata toate materiile fara meditatii. Pana la urma cei care nu iau macar 5 la testul acesta nu prea au ce cauta la liceu.