pif si hercule

Sau de ce e bine să te consulți cu consoarta înainte de a lua decizii majore pentru soarta națiunii.

Ieri dimineață, când să plecăm de-acasă, dau la cheie, pauză. Un geamăt scurt, un clipocit de lumini și cam atât. Desigur, norii negri ai posesorului de mașină în leasing s-au strâns la streașina orizonturilor mele. Acum ai căzut, fmm, când s-a terminat leasingul, CASCO nu am, e vară, trebuie să plec în concediu, lecții de tenis, lecții de înot, sală, piscină, DUMNEZEULE, DE CE ȚI-AI ÎNTORS FAȚA DE LA MINE??

Mai stau puțin, dau din nou la cheie, dau și un șpriț, ca orice cunoscător de dacie și gata, pornește. Plecăm de-acasă, eu stau și mă gândesc, fiind și leger minitehnicus, ajung la concluzia că se termină bateria, deși după 3 ani de când am schimbat-o, nu ar fi trebuit.

– Gata, zic, mergem să cumpărăm o baterie, că nu vreau să mai împing la Ford prin cine știe ce coclauri.

La care nevastă, sprințară ca o ciocârlie:

– Iubitule, nu cred că e nevoie, știi, ne-am jucat noi ieri în mașină câteva ore și a mers și cd-playerul și avariile și s-au jucat copiii și cu farurile…

Oricum, în concediu plec în Bulgaria, vin și pe jos acasă, dacă e.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

71 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    de chemi calul….

  2. #2

    Ca tot vrei un fizic (mai) frumos, bun e mersul si pe jos.
    Acu na, dupa ce ai stat oleaca, mai mergi si la odihna… 😀
    P.S. Io zic totusi sa pui o baterie la rece just in case ca deh, nu se stie niciodata cand vor inmuguri neste mai vechi obiceiuri.

  3. #3

    De parca in Bulgaria nu gasesti baterie de masina. Hai ca suna bine.

  4. #5

    La masinile astea mai noi exista 2 baterii, una pentru sofer si una pentru nevasta, copii, CD-player etc. tocmai ca sa asigure confort pentru toata familia si echilibru psihologic soferului. Iar invertorul care face 220 sta sub cheie si cheia la sofer. 😀

    • Pe compacte nu cred ca vezi tu 2 baterii. La alea mari, da, tot ce-i posibil, dar nu la compacte.

    • #7
    • @Al_core
      daca Vici Osu a facut o gluma, nu-i prea reusita. Ca deh, #ofivominune, da’ exista masini cu 2 baterii.

    • #9

      @sabotor si-si, adica da, am facut o gluma si da, stiu ca se poate cu 2 baterii. Pe ultima mea masina, masinutza mea de suflet pe care am dat-o pe motiv de impozite criminale (cei care au facut impozitul la o duba ruginita 2200 lei/an adica Basescu-Tariceanu-Boc-Ponta muri-r-ar violati fiecare de cate douaj’ de negri obsesiv-compulsivi si cu priapism, si ei si familiile lor extinse) aveam doua baterii si era senzational. De exemplu cand mai statea fii-mea pe muzica pana murea bateria ii spuneam simplu ca va reporni muzica cand o facem primul drum cu masina si se va reincarca bateria. Asta e tot. No stress, no pressure.

      O baterie doar pentru pornit motorul, alta pentru celelalte parti ale vietii. Si viata e frumoasa.

    • @Vici Osu
      da coane, am inteles – vezi si primul raspuns. Eu doar i-am raspuns lui Al_core, care credea ca-i gluma chestia cu 2 baterii pe masina. No stress, no nothing.

  5. #11

    Du bateria la incarcat la un service. Eu n-am mai apucat, din cauza de accident, insa tin minte ca dura 8-10 ore. O duci azi si-o iei maine adica. Din ce mi-a zis mie nenea de la un Bosch Car Service, de vina pentru descarcarea prematura 🙂 ar putea fi drumurile scurte prin oras, eventual si cu AC pornit si faruri aprinse.

    • #12

      PS Sau fa un drum mai lung, la vreo 100km asa, poate se incarca din mers. Oricum, nu cred ca te costa mult o reincarcare pe redresor, e mai mare deranjul (scoate bateria, du-o, adu-o, monteaz-o, vezi ca s-au resetat radioul si geamurile, chestii de astea).

    • #13

      “s-au resetat radioul si geamurile, chestii de astea”

      Acum urmeaza intrebarea, unde naiba am notat codul de la radio ?

    • #14

      Eu in 10 km am avut bateria incarcata. Prefer sa dau 10 lei unuia sa imi dea curent, dar pe urma nu mai pot sa imi dau aere… :((

    • @eugen, se numește alternator si il au toate mașinile !

    • #16

      Ce zici tu acolo Cristian de alternator? Adica daca-ti duci bateria la incarcat la… un centru de baterii, n-o pui pe redresor?

    • #17

      Eugene debitezi timpenii cu eleganta unui popa de tara.
      Scosul bateriei din masina e mult mai costisitor decit pornirea ei cu curent de la alta masina. In 30 de minute pe autostrada (adica peste 2000 rpm) bateria e incarcata. Sper ca tu iti cunosti codul de la radio si cum se scoate, instaleaza o baterie si mai ales cum se cara una pina la un centru unde un asa-zis specialist o incarca peste noapte. In realitate ai nevoie de bateria incarcata atit cit sa poti porni motorul si apoi se incarca singura.

    • #18

      Vai ma scuzati domnu’ specialist. Auzi, te dai si mare ca ai autostrada, nu? 🙂

      Pai na, am trecut prin asa ceva, de asta-mi permit sa-i dau sfaturi. N-am zis ca e cea mai buna varianta, insa cu siguranta e mai ieftina decat sa dai 300 de lei pe o baterie noua.

    • #19

      Si eu tot din experienta vorbesc.

  6. #20

    Dragut si reconfortant-de text zic.Sa dea … astea sa fie singurele probleme ale vietii tale.

  7. #22

    Sau pompa de benzina……doar acu o saptamana de am pornit masina, am verificat uleiul de transmisie, am oprit motorul, am pus ulei de transmisie si dupa aia …oha n-a mai pornit. Am tractat-o pana la nenea doctoru’ (gratis ca platesc o rata lunara la niste neni de imi pot ridica masina gratis de 3 ori pe an la urgente)unde i-am zis eu ca sigur bateria a murit si nu….murise pompa de benzina…da’ senzoru’ n-a aratat ca ar fi ceva in neregula acolo…ca toate erau aprinse….mor cu senzoarele astea! Multe bre!

    • #23

      a mea nu e masina de femeie:D

    • #24

      Habar nu ai cum sa vezi daca bateria e moarta sau nu dar tu verifici si adaugi “ulei” in cutia de transmisie. Hai ca esti distractiva.

    • #25

      poate la canadieni au masini cu nivela la cutia de transmisie…

    • #26

      mihaita….ca de obicei spui tampenii si te miri de ce lumea se ia de tine. Am spus ca masina a pornit si voiam sa verific uleiul de transmisie. Verificat, oprit masina, pus ulei….dupa care nu a mai pornit….vrei sa-ti desenez?
      Tu ai masina ca sa stii de ce se verifica uleiul de transmisie?
      @Arhi: da am masina de femeie…serie chrysler…da na ce sa faci ca la vanturile de iarna care sunt aici fordul pe care il ai tu e luat ca felia de pepene de pe soselele astea

    • #27

      Cred că te referi la ulei de motor. Sunt foarte curios cum ai verificat uleiul de transmisie.

    • #28

      Bre nu radeti, ca si mie mi-a aratat mecanicul cum pot vedea nivelul uleiului din cutie. Bine, cu masina ridicata pe elevator si cu scutul demontat.

    • #29

      @psihopatu: la fel ca uleiul de motor…sunt 2 joje la toate masinile automate
      Uite aici in imagine de exemplu pentru ca motorul meu este asemanator
      www.s2cars.com/plymouth/breeze/10322845
      Daca te uiti sunt doua joje galbene: una aproape de motor(centru stanga) si una mai sus dreapta aproape de un capac galben (asta e joja de ulei de transmisie). Capacul galben este de la lichidul de frana.

    • #30

      si inca ceva: uleiul de transmisie se verifica numai cu motorul pornit…

    • #31

      PS Ca tot spune Mihaela de Chrysler, la 300 se poate verifica si completa la transmisie. Sigur-sigur, vazut cu ochiul meu. Avea cunostinta o joja (n-a scos-o de la motor, o avea prin portbagaj), a bagat-o intr-o gaura acolo, a verificat nivelul si a turnat ATF de completare.

    • #32

      Mihaelo daca nu ai avea un comportament de isterica ar fi mult mai bine.
      Cind lichidul de transmisie, ca nu e ulei, e prea jos inseamna ca masina pierde lichid si transmisia e pe duca.

    • #33

      Si ca sa raspund la intrebarea ta:
      “Tu ai masina ca sa stii de ce se verifica uleiul de transmisie?”
      Am masini si stiu cum se verifica si schimba lichidul de transmisie. Insa sint masini noi care nu pierd lichid. Demult am trecut de perioada cu rable pentru care ai nevoie de CAA ca ramii cu ele in drum.

    • #34

      Mai Mihai, ia explica-ne noua ca uleiul este un solid in forma de peleti, motiv pentru care transmisia nu are “ulei”, ci are “lichid”.

      Ai o femeie care stie unde sa verifice si ce sa faca in cazul pierderii diferitelor fluide de prin trocaleta si te pui cu p**a pe ea. Cand termini cu asta, baga pe subiectul bormasini. Sigur o prinzi in colt!

    • #35

      Alex tu ai in masina ulei de frina sau lichid de frina?
      Pe container scrie clar: ATF = automatic transmission fluid.

      Pentru cei care nu au masina cu cutie automata, prea mult lichid in cutie e la fel de rau ca si prea putin.

    • #36

      Mihaita daca te-a lasat nevasta(iubita, amanta) pe afara si ai dormit pe presul de la usa sau in masina ta automata ultimul racnet cu smartfonu’ in mana, sa stii ca noua ne pare rau si te putem ajuta punand mana de la mana ( cel putin eu si Eugen ala “popa de tara” de mai sus) sa-ti cumparam ceva pentru ajustarea nivelului hormonal( o tinerica, una mai batraioara sau o gomflabila daca nu ne tine punga). Dar te rog nu mai veni aici sa-ti descarci frustrarile pentru ca la fiecare postare tu nu faci altceva decat sa-i faci in vreun fel pe ceilalti sau sa ne arati tu cat de destept esti iar ceilalti sunt niste prosti, inculti si fara rost. Cine naiba esti tu sa faci pe desteptul cu toata lumea? Presupun ca e doar frustrare acumulata (cam asa sunt toti barbatii care si-o iau peste moaca acasa si-si revarsa nervii la servici sau pe bloguri) si nu tine de nivelul bunului simt. Sau sunt amandoua?

    • #37

      Sunt impresionat. Nevasta-mea nici sa deschida usita de la rezervorul de benzina nu stie, imi zicea ca de cand are masina (vreo 3 ani) nu a alimentat niciodata.
      In plus, de fiecare data cand ii vine rablei ei randul la revizie imi arunca cheile si mormaie ca nu stie cum se programeaza telefonic si ca aia o intreaba rahaturi pe care nu le stie.

    • #38

      Mihaelo nu ai rezistat si ti-ai pus fustele in cap ca o chivuta.

    • #39

      Mor de curiozitate sa aflu cum ai verificat tu nivelul uleiului de transmisie…si de ce?

  8. #40

    Du-te la Ford si fa scandal ca or uitat sa-ti dea manivela.

  9. #41

    Si daca nu mai ai notat codul de la radio, nu plati cei 100-150 ron cat cer cei de la ford sa “trimita seria in germania”. Cauta generatorul de coduri pe net. Sau ma intrebi pe mine. Il ofer gratis. Valabil doar pt radio RDS6000, cele puse din fabrica pe forduri.

    • #42

      Al meu e scris de ei undeva…

    • #43

      cred ca il am pe unde. mie mi l-au dat cei de la BDF din crangasi fara nici un ban

    • #44

      Eu il aveam scris cu marker pe radio, doar trageam putin sa iasa din locas si voila cele 4 cifre magice.

  10. #45

    merge mintea la baiatu ca la amd64!

  11. Vacanța plăcută mon cher !

  12. #47

    Ai uitat sa-i tragi “șocul” probabil 🙂

  13. #48

    Decat sa schimbi bateria mai bine cumperi niste inghetate cu afine.

  14. Au, inima meaaaa!….
    Ca tare mai imi este grea…

    Am taiat pentru prima data un iepure crescut de mine si n-as avea nimic impotriva daca m-ar lovi un asteroid.

  15. #51

    si inca ceve: uleiul de transmisie se verifica numai cu motorul pornit

    • #52

      @arhi: poate stergi comentariul de mai sus ca am plasat raspunsul asta ca o duda

    • #53

      Dacă cutia de viteze e de tip AT, există jojă de verificare a nivelului ATF. E musai să faci verificarea cu motorul pornit, la o temperatură relativ egală cu ce normală de exploatare. Altfel “mumu” rezultzate reale. Se ştie cât de pretenţioase sunt AT la lipsa de ATF. Sau la neprofesionalismul service-urilor auto.

      Pentru celelate, MT, nivelul se verifică pe rampă. La bulonul de alimentare de pe CV.

      Nu e român care să nu aibe în portbagaj cel puţin o jumătate de service auto. Deh, tară grea, de pe vremea Daciilor. Şi nu în ultimul rând, nu pot să nu remarc că românii se pare că s-au născut mecanici. Iar unii duintre ei sunt născuţi şi poeţi… :-))

      Nota Bene: No offence meant! E doar o constatare. Şi atât.

  16. #54

    Apropo de baterii si din astea, intreb pe cunoscatori cum sa fac. Mi-am cumparat baterie noua prin aprilie si dupa 2 saptamani in care n-am pornit masina, bateria era complet moarta. In fiecare zi a trebuit sa ii dau curent de la alta masina ca sa poata porni (cum naiba daca bateria era noua?). N-am putut sa o “plimb” mai mult ca sa se incarce, decat printre blocuri pentru ca imi era expirata asigurarea si numai peste 3 saptamani imi permiteam sa imi cumpar asigurare pe 6 luni. Din pacate tata a pierdut garantia, sau cel putin nu o gaseste momentan. Acuma umblu din nou cu ea, merge dar daca iarasi patesc aceeasi faza gen nu am sa o misc 2-3 saptamani, cum pot face sa mi-o schimbe daca nu am garantia? Nu mi se pare normal sa nu-mi porneasca masina la 2 saptamani de inactivitate cu o baterie nou-nouta. Ce probleme ar putea fi? Mentionez ca nu am lasat nimica pornit: nici faruri uitate nici muzica..nada. Sfaturi careva?

    • #55

      Parerea mea e c-ar trebui sa duci masina la un electrician. Intr-adevar nu-i normal ce se intampla, dar poate nu e vina bateriei. Un meserias ti-ar putea spune.
      Oricum astea-s sfaturi de om care nu se pricepe, altii sunt expertii in asa ceva; agentul mihai bond ai legatura!

    • #56

      Ai grija sa nu-ti ramana beculetul din portbagaj deschis. Si de la ala se consuma bateria. Sau e un consum undeva….si un led daca ramane aprins 2 saptamani cat nu folosesti tu masina, daca e baterie mica cum e in Romania se consuma repede.

    • #57

      Da, corect, mie mi s-a descarcat o data pentru ca ramaneau aprinse non-stop becurile la pedalier. Si Eugen era prea chior sa le observe 🙂

    • #58

      @mihaela: nu, nu cred, chiar m-am uitat, de multe ori. Surda sunt dar acuma si oarba :-))))

    • #59

      Mda, caz clasic de lumini de portbagaj. Baga-te in portbagaj, inchide masina din telecomanda si vezi daca se sting. Uneori se mai aprind singure dupa 15-20 minute, stai acolo minim 30, sa fii sigura.

    • #60

      ai uitat să îi zici să stea cu capul lipit de podea, să audă dacă bâzâie vreun contact desprins.

    • #61

      Nimeni nu e perfect, dar oricum nu cred ca era cazul in etapa asta. Pompa nu se strica daca e in parcare… cred.

  17. #62

    E posibil sa ai vreun consumator care rămâne în funcțiune. Ia borna de la baterie când o lași mai mult timp nepornita, și încearcă să ajungi la un electrician.

  18. #63

    La prima ieșire în Bulgaria, acum vreo 10 ani parcă, eram cu geamăna lui Fofo a ta, tot un Ford Focus… am ajuns pe seara la hotel, așa că de bucurie am țopăit afară din mașină și dus am fost în cameră și apoi în fiecare zi pe plajă. După o săptămână am încercat să facem și noi o mică plimbare când am observat că mașina nu mai pleca: lăsasem faza scurtă aprinsă…. niște binevoitori români mi-au spus ca vazuseră farurile, dar nu m-au informat crezând că am eu motivele mele. Oh yeah. Să vezi deci ce funny e să cauți 5 ore prin Nessebar și împrejurimi baterie de Ford Focus cu un taximetrist care nu știe decât bulgară și 3-4 cuvinte în germană… și nu, nu a mers cu cabluri de la bateria taxiului.

    • #64

      oe mine tot in bulgaria m-a lasat, dar am pornit-o prin impingere cu 2 boi putere, dupa care nu am mai oprit motorul pana in parcare la metro.

    • #65

      Când nu merge nici cu curent de la altă mașină verificați prinderea cablurilor pe borne. Acolo e un contact imperfect și 99% aia îți dă bătăi de cap.

    • #66

      greseala mare este sa crezi ca daca ai legat cablurile de bateria celeilalte masini gata, dai la cheie si ai pornit
      nu e chiar asa
      merge daca ai cabluri FOARTE groase (1cm diametru) si prindere sanatoasa de borne, cu coliere si surub
      nu 3 sarmulite si un clestisor cum au cablurile de 15-20 lei din comert
      electromotorul consuma cateva sute de amperi la pornire, cablurile acelea subtiri au o cadere imensa de curent asa ca sunt ca si inexistente

      aceste cabluri le conectezi la “bolnav”, pornesti masina cu bateria sanatoasa si o lasi 15-20 min in functiune, preferabil ceva mai turata

      bateria bolnava se incarca suficient in acest timp cat sa dai o cheie; mai este ajutata putin si de cablurile conectate si va porni fara probleme motorul
      dup pornire deconectez cablurile si … la drum 🙂

  19. #67

    Sfat asa, din partea unui diletant: uit-o p-asta cu reincarcarea in mers. Daca s-ar reincarca in mers nimeni, niciodata, n-ar mai trebui sa schimbe bateria :). Realitatea e ca nu se reincarca niciodata complet, doar asa, cat sa te lase nu cand te astepti tu ca te lasa ci trei zile mai tarziu, cand n-ai alternativa.

    • #68

      bateria se incarca foarte bine in mers, numai ca nimic nu e perfect, in timp isi pierde proprietatile si cand ajunge la o limita capacitatea ei, incarcarea nu mai are efect
      adica are daca vrei sa alimentezi vre-un bec, aparat de radio sau mai stiu eu ce consumatori mici, dar in nici un caz electromotorul

    • #69

      Bateria (acumulatorul) generează curent electric pe baza unei reacţii electrochimice interne. Această reacţie este limitată de “rezerva” de substanţe active din “buzunărelele” plăcilor de plumb scufundate într-o soluţie de acid. De unde şi perioada de viaţă limitată şi implicit, necesitatea schimbării periodice a acestui accesoriu.
      Chestia e că dacă o descarci în mod repetat – din varii motive – reîncărcarea ei rapidă duce la pierderea calităţii substanţelor (consumul sau sulfatarea reactivilor) şi “ajungerea” bateriei la un sfârşit de viaţă, cu mult mai rapid decât în cazul unei exploatări normale.
      De aceea este recomandat pentru menţinerea “vieţii” acumulatorului auto să îl încarci relativ lent şi uniform (folosind “trenuri” de impulsuri de exemplu, de la o staţie profesională de încărcare, sau un redresor cu posibilitatea reglării intensităţii (amperajului) de încărcare).

      După cum se ştie, alternatoarele auto sunt mici generatoare de curent care “bagă” (încarcă) curent în sistem. Însă ele nu sunt cheia tuturor problemelor ref. baterie. Ele pot suplini curentul necesar funcţionării auto, dar în anumite limite tehnologice impuse. “Pe ele” este montat un anasamblu de diode – cele responsabile să redreseze curentul din factorul “alternativ” în cel “continuu” precum şi un alt mic – dar mare “responsabil cu calitatea şi cantitatea curentului” trimis în instalaţia electrică, şi anume regulatorul. Care poate fi electronic (în cele mai multe cazuri) sau electro-mecanic (oldish).

      Alternatorul, redresorul şi regulatorul funcţionează ca un tot unitar, însă nu odată s-a cosntat că aceşti ultimi “doi mici gândaci” sunt responsabili de majoritatea problemelor cu recuperarea acumulatorului după descărcare. Deci o verificare tehnică profesionistă e musai. Totodată şi o verificare a instalaţiei electrice este de dorit, mai ales după “intervenţii” asupra aceteia (montări artizanale sau suplimentări de sisteme audio, alarme deştepte, deschideri centralizate, geamuri electrice, încălzire în scaune, faruri Xenon/ proiectoare etc.)

      Nu trebuie uitate nici accesoriile electrice ale unui autoturism. Unele sunt consumatoare permanente a curentului din baterie. Ele sunt generic cunoscute ca alarme auto, GPS-uri, Staţii CBR, mici imperfecţiuni ale instalaţiei electrice, amplifuri audio puse “pe direct”, sisteme audio/ video montate neprofesional, sau chiar copii ce se joacă la butoane până când tati şi mami trebuie să împingă tractorul să repornească… 🙂

      In orice caz, alternatorul nu este “muma” tuturor soluţiilor. Te scoate din… situaţiilee de criză, dar, ca în vestitul banc, nu îţi vrea întotdeauna binele. Sau mai bine zis, merge de câteva ori. După care costă. Că aşa e în “tenisul” auto.

  20. Am avut o baterie veche de 7 ani, cumparata odata cu masina (SH). N-a facut nici o figura pana cand s-a stricat dintr-o data. A murit cu demnitate. In general am ajuns la concluzia ca daca ramai prea des fara curent, sigur e din cauza alternatorului, a unui scurt sau a unui consumator. Daca instalatia electrica a masinii n-are hibe, bateria n-ar trebui sa se strica si nici sa se descarce sub tensiunea de pornire.

    • #71

      Voltajul poate ţi-l mai dă bateria cu pricina, însă amperajul… pa şi pusi de la o anumită limită în sus…