Reprezentantii Petrom au declarat, in exclusivitate pentru arhiblog ca,

din aceasta cauza, se vad nevoiti sa mareasca preturile la pompa, pentru a reduce pagubele.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Romanul crede ca doar pretul petrolului conteaza de parca masina lui merge cu petrol nu cu benzina produsa consumandu-se curent electric si gazea cu salarii mai mari ca acum 10 ani si cu cerere a produsului pe piata mult mai mare, deci si cu adaos in plus dat de cerere

    • #2

      te-ai impiedicat de tastatura?

    • Ai dreptate, de 10 ani nu s-a mai scumpit carburantul in Romania. Era timpul. Chiar eram neliniștit. Îmi era să nu meargă ăștia în pierdere. M-am liniștit.

    • #4

      @Mihai, ai reusit cumva sa citesti si partea aceasta din printscreen-ul pus de Cetin?
      “pe fondul îngrijorărilor legate de scăderea cererii”

      Problema este ca preturile la carburant au crescut in ultimele 3 luni cu aproape 50%. Nu cunosc personal angajati din industrie, dar totusi daca le-ar fi crescut salariile cu 50% probabil se raspandea vestea peste tot.

    • #5

      Dolarul american a urcat de la 4,10 lei la aproape 4,90 in doar un an iar pretul petrolului este calculat in dolari.
      Deci o mare parte din cresterea pretului la carburant se datoreaza cresterii dolarului.

    • Dolarul nu era 4.1 ci 4.37 lei la 1 ianuarie iar acum nu e 4.9 ci 4.83 lei adica o crestere de vreo 10%, pana la 50% cu cat au crescut preturile la benzina si motorina, e cale lunga.

    • #7

      @Stanciu, vrei sa spui ca ordinea mondiala dicteaza preturile nu ca are dolarul vreo treaba cu petrolul asa din propria putere. Cine viseaza ca cererea si oferta face pretul s-a indoctrinat degeaba.

    • #8

      @Constantin

      omul zice un an si tu iei referință 1 ianuarie. Fa un calcul si vezi ca sunt doar vreo 6 luni de la 1 ianuarie

    • In 7 iulie 2021 dolarul era 4.17 lei, deci cresterea dolarului e de aprox. 16% in conditiile in care preturile benzinei si motorinei au crescut cu peste 65% fata de iulie 2021. Barilul era aproape 80 dolari atunci iar acum e aproape 100 deci o crestere de 25%, adica cresterea dolarului si a petrolului e de aprox. 41% in ultimul an iar la pompe benzina si motorina au crescut cu peste 65%.

    • #10

      Ce am vrut eu sa spun e ca nu doar pretul petrolului influenteaza pretul de la pompa. De exemplu acum 10 ani pretul petrolului era la fel dar benzina era la jumate de pret. Cat erau salariile din benzinarii si rafinarii acum 10 ani fata de acum. cat erau taxele transportatorilor, de la vignete la RCA-uri, cat era pretul curentului electric si al gazelor pt ca rafinariile rafineaza consumand energie. cat erau taxele in general. Cat a crescut inflatia intre timp….si asa mai departe

    • @Mihai – de aia s-a triplat profitul omv in primele 3 luni fata de aceiasi perioada de anul trecut, pt ca saracii vand in pierdere.

  2. #12

    Cica Romania importa mult din Kazahstan. Si cica aia au alte preturi. Asa ziceau unii pe net pe la Vali. Si din acest motiv trebuie sa avem preturi mai mari. Eu cred ca sunt ceva trompete.

    • #13

      mda, eu ziceam si nu’s trompeta. Am cautat informatii, avem Rompetrol si rafinaria de la Navodari ce apartin kazahilor de la KZM..cum naiba le zice. Ei isi aduc petrolu din kazahstan la rafinat. Avem Lukoil cu ceva rafinaria si ei aduc/aduceau din rusia. Avem Petrom/OMV ce extrag si din RO, nu stiu cat extrag si cat importa.
      La un moment barilu vandut de kazahstan era 127, in timp ce america dadea cu aprox 100….gasisem un site cu pretul barilului pt fiecare tara.

      Nu am gasit informatii ca astia mentionati mai sus sa cumpere de la arabi, USA, si altii si nu cumpara la pretu Brent.

      Nu stiu cum afecteaza cotatia Brent pretul practicat de kazakhstan, pretu a ceea ce extragem noi Nu am insistat sa citesc.

      Mai cititi si voi…

    • #14

      catalin, o sa iti spun prieteneste ca esti analfabet, iar din pozitia ta de analfabet care a dat un google, nestiind ce cauta, sa recomanzi altora sa Mai citeasca, e penibil. No offence, doar zic ce se vede in mod evident

    • #15

      Pai, sa ne lamureasca cineva pana la urma. Mai sus se metiona ca unul din motivele cresterii pretului in Romania e cursul valutar. Altii o dau cu pretul Brent, altii cu pretul din Kazahstan etc. Deci, care sunt motivele?
      Ciudat e ca si in trecut daca pretul motorinei crestea se invoca cresterea cotatiei Brent. Cand cotatia Brent era pe scadere, se invoca evolutia cursului valutar. Culmea e ca, cursul valutar este destul de stabil de cativa ani.
      In ultimul timp se tot spune prin media ca, de fapt, noi nu prea avem treaba cu Brent-ul pentru ca importam cel mai mult din kazahstan si Rusia. Adica, o vrajeala pentru a mentine preturile la nivelurile dorite de cineva (procesatori si stat).

    • #16

      toti combustibilii se tranzactioneaza pe piata spot, la liber. nu exista pret de kazahstan sau pret de marea neagra romania, ci este un pret unitar.

    • #17

      @sfatuitoru, sa presupunem ca ai tu dreptate (desi nu ai) si ca din Kazakhstan importam petrol mai scump. Dar atunci asta ar trebui sa se compenseze cu petrolul extras din Romania si care ar trebui sa fie mai ieftin. Nu?

  3. #18

    Au inca petrol scump cumparat deci nu au cum sa vanda benzina mai ieftina…stocurile de petrol scump vor tine exact pana se va scumpi iar si bineinteles ca vor fi NEVOITI, ei nu vor, dar trebuie sa scumpesca benzina, ce nu ati mai loat teapa?

  4. #19

    Nu stiu benzinarii nu castiga aproape nimic deci este justificat sa creasca pretul: arhiblog.ro/benzinarii-acesti-pradatori/

  5. #20

    Pe instagram am vazut ca e o “pro eater”.

    • #21

      Nume, prenume, CNP, please! Vreau sa discut cu ea despre domnul nostru FSM!

  6. #22

    Nu e buna pt tea bags!

  7. #23

    Cred ca e zdrenta pt ca vad ca ia cu laba, pune botul, si-nghite oul cu totul…

  8. #25

    La fix a venit guvernul cu compensatia de 50 de bani, practic benzinariile vor fi si mai pe castig :)))

    • #26

      50 de bani e pentru cumparator. Pentru benzinarii, “discountul” se traduce prin scaderea voluntara a pretului cu 50 de bani cu beneficiul ca statul o sa le dea inapoi 25 din ei candva…nici nu-i de mirare ca nu s-au prea inghesuit benzinariile sa profite de super oferta. Maxim sa zicem ca ieftinirea petrolului ar fi un argument sa se mai bage si alte lanturi in schema cu 50 de bani…

  9. #27

    ”guvernul meu” de 50 de bani!

  10. #28

    Ei au cumparat petrol scump, tre sa vanda scump… csf, nai csf.
    Vrei sa le ramana profiturile constante sau doamne apara si pazeste sa SCADA ? Think of the shareholders!!!

  11. #29

    Dezinformare de cea mai joasa speta. Cum zicea cineva mai sus, masina ta nu merge cu petrol care tasneste direct in rezervor.

    – Costul de transport pe Marea Neagra a crescut cu peste 500%
    – Costul cu asigurarile pentru navele ce circula pe Marea Neagra a crescut cu peste 600%
    – Cresterea costurilor de rafinare au crescut cu 30%
    – Cele de furnizare cu 100%
    – Acizia cu 3%.
    – s.a.m.d.

    Dar noi alegem sa dezinformam.

    • #30

      iar altii aleg sa fie prosti:)

    • #31

      @root, pari foarte informat.

      1. Poti sa-mi spui si mie te rog care sunt componentele costului de transport al petrolului pe Marea Neagra? Adica nu ar trebui sa includa si asigurarile?

      2. Care ar fi explicatia pentru cresterea costurilor de rafinare? Se solosesc nuamite materii prime (in afara de petrol) care s-au scumpit considerabil? Au crescut salariile angajatilor?

      3. Ce reprezinta costurile de furnizare? Transportul materiei prime catre rafinarie sau transportul de la rafinarie catre benzinarii?

    • #32

      Pai omv/petrom extrage petrol de la ploiesti iar ceilalti (rompetrol) cumpara din Kazahstan printr-o conducta, singurele costuri care au crescut sunt numarul de bugetari si papagalii

  12. #33

    Am fost la benzinărie și când să plătesc a zis aia aveți o reducere de 15 lei și 38 de bani și a umflat-o râsul, și pe mine la fel, e deja ridicol

  13. #34

    Cred ca baietii de la OMV-Petrom au dat cu capul de economia de piata, daca maresti preturile nesimtit scade cererea, scade profitul, scade bursa

  14. #36

    ei o ard la modul “domle noi am cumparat X tone la pretul Y, nu avem cum sa scadem pretul la pompa pana cand nu vindem stocurile cu pricina; apoi daca vom cumpara cu pret mai mic se va resimti treaba asta in pretul final”

    doar ca, ce sa vezi, TEAPA FRAIERE, bagam diferenta in buzunar

    spune-i cuiva? adreseaza-te unei instante? :)))) ce glume rasuflate

    Romania, atat. Aici e legea junglei.