Discutam ieri cu un prieten care vrea să își cumpere o casă și e în așteptarea scăderii prețurilor.
Nu cred că prețurile caselor vor mai scădea, cel putțin nu cu mult.

Există o anumită limită, pentru fiecare proprietar de apartament vechi, sub care pur și simplu nu mai poți să cobori. Și vorbesc strict din experiență. Ai mei au de vânzare un apartament, care pe vârf de bulă se vindea și cu 80 000.

Aum câteva luni, un agent imobiliar ne-a anunțat că ne-a găsit un client cu 31 000.
Suck it. Cu banii ăia plătesc un avans la o mașină mai de doamne-ajută?

Nu cere de mâncare, taxele sunt relativ mici și le pot plăti, așa că apartamentul rămâne. Țineți minte, cel puțin pentru capitală.
Indiferent de contextul socio-economic, pământ nu se mai face iar apartamente nu mai au unde să construiască decât spre periferie.

Nu contest că există cazuri gen boală gravă în familie sau emigrez de cât bine ne-a făcut Ponta și Băsescu. Dar sunt doar excepții.

În rest, un proprietar, nu un geambaș de apartamente, nu va renunța la casa sa doar pentru că îi spune cineva că prețurile au scăzut.
E ok, cum au scăzut, așa o să crească.

Screen Shot 2014-04-03 at 09.52.44

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

122 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Hopaaaaa…s-a schimbat clasamentul “….de cât bine ne-a făcut Ponta și Băsescu.”

    • #2

      Basescu macar este sincer: “Este extrem de important ca România să revină în Africa”
      adevarul.ro/news/politica/basescu-prezinta-rezultatele-summitului-ue-africa-1_533d3e4a0d133766a8772dc4/index.html

    • #3

      Un calcul simplu, dragii mei compatrioți care v-ați băgat la Prima Casă în 2009 cumpărând un coteț cu 2 camere în Pantelimon, Rahova sau Berceni cu plafonul maxim de 60.000 EUR, arată cam așa:

      anul 2010: 60.000 EUR – 22,08 % = 46.752 EUR

      anul 2011: 46.752 EUR – 6,99 % = 43.484 EUR

      anul 2012: 43.484 EUR – 5,96 % = 40.892 EUR

      anul 2013: 40.892 EUR – 10,43 % = 36.627 EUR

      Rezultă că veți plăti o diferență de 23.373 EUR + dobânda aferentă – adică încă pe atât. Felicitări !!! Mă mândresc că sunt contemporan cu voi… Puțină răbdare să se termine ”Prima Casă”; să vedeți atunci scăderi… O să fie nevoie de noi angajați la salubritate ca să spele zilnic sângele de pe trotuare. Sugestie – dacă ați cumpărat la etajele inferioare, mergeți pe terasă că altfel o să munciți în folosul comunității din scaunul cu rotile. Eu cred că handicapul mental vă este de ajuns…

  2. De acord cu tine. Oricum iti vei atrage multe antipatii cu articolul asta, dupa unii e perfect normal ca un apartament sa coste cat o Skoda.

  3. #5

    Eu nu stiu care sunt preturile la apartamente si vb serios. Fara sa fie snobism o sa vb putin de nord america. Ambele tari au site-uri mari si aproape universale cu proprietatile expuse frumos, cu adresa, poze, detalii si pret. Orice om care are timp si vrea se poate uita pe harta si poate intelege cat costa un tip de casa intr-un anumit cartier.
    Revenind la Ro, ma uit le imobiliare.ro si vad cam 1000 e/mp pt apartamente vechi. Ma uit pe site-urile unor agentii si vad preturi ceva mai mici, sa spunem pe la 850 e/mp, insa e posibil sa fie vb de acelasi apartament sau ca unul sa vb de suprafata utila si altul de cea construita.
    In concluzie, cel putin eu nu inteleg piata si nu pot spune cat costa un apartament de 2 camere intr-o zona pt ca pe 5 site-uri am cel putin 3 preturi dif la acelasi apartament.
    As imparti proprietatile in 2 – cele vizate de prima casa si cele de peste 60 de mii, sau care vor fi baremurile. Ce e in program s-ar putea sa isi pastreze valoarea sau chiar sa creasca pe alocuri, pentru restul e greu de crezut sa creasca cu mai mult de cateva procente pe an, ceea ce in conditiile de piata haotica nu inseamna nimic.

  4. #6

    Mai e si situatia cand vinzi un apartament ca sa-ti cumperi altul. Chiar daca preturile vor creste, practic pentru tine ramane aceeasi situatie

  5. #8

    Am 3 asi si doi valeti, de castig va dau sa beti! / Dau cu zaru 6-5, nu-mi mai trebuie servici!/ Dar joc si la pacanele, ca sa ma scot din belele. / Daca prind o speciala, bag toti dusmanii in boala.

  6. Preferă să stea cu ele nevândute decât la lase un pic la preț… Și cer niște prețuri nesimțite pentru ce oferă. Nu cred că vor scădea prea curând spre un nivel normal.

    • #11

      care este nivelul normal pentru un vanzator?

    • #12

      @Dan: eu ca vanzator stabilesc “nivelul normal”. Daca ma doare la basca si nu vreau neaparat sa il vand pot sa cer si 400.000E. Daca ma arde buza tare atunci pot sa cer 30.000E pe acelasi apartament pe care cerusem 400.000 acum 2 luni.
      Eu ca cumparator stabilesc la fel “nivelul normal” in functie de ce am nevoie si de ce buget dispun.

      Asta nu face nici pe unul nici pe altul sa aiba oferte sau cereri nesimtite. Pretul difera foarte mult de nevoile oamenilor. Ai gasit conditiile pe care ti le dau eu mai ieftin? Du-te si cumpara de acolo. Ce te impiedica. Nu e ca si cum ar fi situatie de monopol sau ceva.

    • #13

      Aberatie mai mare nu am auzit. Cum sa spui ca vanzatorii stabilesc pretul pietei, ma omule? Chiar daca nu stii o iota de economie…macar bunul simt ar trebui sa iti spuna ca nu e asa. Daca vanzatorii ar stabili…atunci nu ar mai exista economie de piata…legea cererii si a ofertei. Daca unul nu vinde nimic…ala nici nu se mai numeste vanzator. E doar cineva care viseaza. A pune un pret pe ceva nu te face vanzator. Eu daca pun pretul de 1 milion de euro pentru telefonul meu de 10 lei nu inseamna ca voi fi vreodata vanzator sau ca am impus pe piata pretul de 1 milion. Sunt doar unu departe de realitate sau care vrea sa faca misto.

    • #14

      @florin: asta cu crerearea si oferta merge atunci cand cele 2 au niste valori cat de cat apropiate…ori aici nu e asa. sunt zone in care cerearea e destul de mare si oferta atat de mica incat poti vorbi (aproape) de monopol. ori in monopol e altceva

    • #15

      @florin: nu ai inteles. Exact, pretul e dat de cerere si oferta. Dar vezi cum ai sarit de fund in sus. Omul nostru fiind cumparator zice ca se va ajunge la un “pret normal”. Doar ca el considera ca fiind pret normal ceea ce vrea el; adica un pret cat mai scazut. La fel cum el considera ca fiind pret scazut unul normal si altul ca vanzator poate considera ca pretul ridicat este unul normal.

      Pana la urma pretul normal e dat de cerere si oferta, cum ai zis si tu. Daca el a vazut 2-3 cazuri in care omul cerea mult peste asta nu inseamna ca preturile nu sunt conforme cu realitatea. Din moment ce se vand apartamente (si chiar se vand) inseamna ca preturile cerute sunt “normale”. Numai ca mai sunt unii care cer de 3x pretul pietei si unii care ofera 1/3 x pretul pietei.

    • hai sa o luam altfel atunci.
      Cand marea majoritate isi cumpara cu “prima casa” e o problema nu? si anume ca nu mai sunt bani, magandesc eu logic si nu vorbim aici de apartamente de peste 150k in sus ci de marea majoritate.
      Bun, daca nu mai sunt bani inseamna ca a da pentru un apartament de 55m2 din 69 (45 de ani) in dristor 55k, adica 1000E/m2 mi se pare aberatie.
      Pe vremea “golden age-ului” adica 2007 cand “eracerere” ok, inteleg, bula imobiliara and shiet cu bani pe care nu ii avea nimeni si luau credite aiurea de la banci pe 30 de ani…Cerere cum spunea cineva mai sus. Acum cererea e “fortata” de prima casa ca altfel nu exista…
      Preturile trebuie sa mia scada, se pare ca ati uitat perioada de pana in 2000-2002 cand discutam de preturi normale pentru o tara din lumea a treia, da de romania vorbesc si de bukuresti.
      Luand in considerare cele de mia sus, Arhi poate sa nu vanda la 30k, daca isi permite sa traiasca in Bucuresti , dar situatia e ideala sa zic asa, iar eu imi permit sa nu cumpar de la el deoarece vreau sa platesc pretul corect…

  7. #17

    Daca am fi aplicat logica din articol, preturile n-ar fi trebuit sa scada oricum, pentru ca toti proprietarii puteau sa tina la pret oricat.
    In practica insa, apar nevoi de bani, lumea se mai muta, mai moare, degeaba trantesti o eticheta ca “pamant nu se mai face, te poti dezvolta numai la periferie”. Piata e o chestie deasupra oricarei logici simple de genul asta. Cata vreme oferta depaseste cererea, preturile scad. Si invers, evident. Momentan trendul este inca de scadere a cererii…
    Arhi, tin sa te anunt ca te-ai mutat la periferie 🙂

  8. #18

    facut casa la rosu. as putea sa vand aparatamentul si sa termin casa anul asta. nu o sa o fac. o mai lungesc 2-3-4 ani, dar apartamentul ramane.
    motive ?
    in principal e tinut pentru o urgenta in familie.
    chiar daca sa zicem ca se ofera un pret bun, ce fac cu banii ? ii bag in banca, si nu iau dobanda nici cat chiria simbolica pe care mi-o da un prieten care sta acolo.
    daca nu e nici o urgenta, la un moment dat in viitorul indepartat poate scap de plodul personal (in lucru) care se satura sa imi stea pe cap.

    deci nu, in afara de o urgenta medicala, nu prea vad nici un motiv pentru care sa pun apartamentul la vanzare.

    • #19

      Deci nu esti nici vanzator nici cumparator. Nu intri in discutia de fata.

    • #20

      Deci nu vrei nici sa vinzi, nici sa cumperi. Nu intri in discutia de fata.

  9. un apartament vechi din anii 70, cu două camere, sunt şi mai vechi de atât, valoarează 100000 de euro? hai să fim serioşi. oriunde ar fi situat apartamentul ăsta eşti tot la comun, cu instalaţii ce stau să crape (chiar dacă tu ai schimbat totul vecinul n-a avut cu ce s-o facă aşa că riscul unei inundaţii, de exemplu, e major), încălzirea după cum vrea Radet-ul, vecini care-şi plătesc sau nu întreţinerea şi câte or mai fi. eu zic că acu s-a mai normalizat piaţa pentru că dacă aş avea 100000 de euro aş prefera să-mi facă o căsuţă lângă Bucureşti, să îmi iau o maşină şi să fac naveta decât să mai stau la bloc, chiar şi într-un bloc nou construit tot la comun rămâne. pe vremurile bune un apartament de două camere confort II, adică 40 m2 ajunsese la 60000 de euro, ceea ce mi se părea o enormitate. pentru ce banii ăştia? am prieteni care şi-au construit o casă lângă Bucureşti, adică suprafaţa unui apartament bun de două camere (70 m2) cu etaj, jos e bucătăria, linvingul şi o baie, sus sunt două dormitoare şi o baie. au curte, că au 360 m2 de teren, au flori, pomi, etc… ei au construit în 2007-2008 adică în plin avânt al construcţiilor şi i-a dus la 80000 de euro cu tot cu teren. acu nu cred că poţi să ieşi mai bine da dacă tot sunt dispus să-mi bag pielea în saramură de ce să o fac pentru un apartament la bloc?

    • #22

      pentru ca sunt multe dezavantaje la statul la “casuta langa bucuresti” pe care cel mai probabil nu le vezi decat atunci cand stai acolo 🙂

    • #23

      Pentru ca unii prefera apartamentul la bloc? Oamenilor, incetati sa ganditi numai dintr-o perspectiva. La fel pot sa spun daca tot dau 80.000 E sa stau la 1 ora de locul de munca, sa imi pice curentul cand si cand, sa trebuiasca sa intretin o gradina, sa nu pot sa ma duc la o bere pana tarziu in oras ca ma rupe taxiul? Sunt avantaje si dezavantaje in fiecare situatie

    • #24

      chestie de varsta si nevoi. dupa o anumita varsta, care difera total de la om la om, incepi sa vezi avantajele statului la casa, la periferie, departe de zgomot si vanzoleala. la 25 de ani as fi ras si cu curul de o asemenea idee, sa stau eu la casa.

    • misto casa.
      Cheltuieli mai mari
      Daca ninge esti belit
      Mai un acoperis de reparat, mai o curte de curatat
      Dar macar stai la o ora de bucuresti si n-ai nici gradinita nici farmacie 😀

    • #26

      Liliana, eu m-am mutat de la oras la casa acum cativa ani (nu in Bucuresti, in Cluj). Pt mine e mult mai bine si mai comod, dar nu toata lumea are programul meu (lucrez de acasa), nu toata lumea are chef sa petreaca o gramada te timp ingrijind curte si gradina (mie imi place gradinaritul, dar sa stii ca e de munca), si nu mai zic aici de costurile de intretinere, mobilare etc.
      In plus nu mai ai aceeasi mobilitate, sa iesi in oras rapid, 30 de min, la o cafea cu un prieten etc. e mai departe, mai complicat, trebuie sa te organizezi mai bine. Mai e si faza cu copiii, daca sunt mici si trebuie sa-i duci tu peste tot, programul se complica si mai mult.
      Asa ca apartmentele dintr-un oras vor avea intotdeauna cumparatorii lor, piata lor, clienti pentru care mutatul la 10-20 de km de oras nu functioneaza. Nu are rost sa compari preturile, nu are relevanta.

    • #27

      @deea – In calitate de clujean care sta in Bucuresti de 8 ani, crede-ma ca situatiile nu se compara. In Bucuresti daca stai la 10km de locul de munca si faci 45 de minute cu masina inseamna ca stai aproape. In Cluj daca stai la 10 km de locul de munca inseamna ca nu stai in oras. N-as avea nici o problema, daca m-as intoarce la Cluj, sa stau la casa, pentru ca nimic nu e la mai mult de 5km, hai 10km, pe care in Cluj ii faci in 30 minute maxim.

    • #28

      @Jordan, da, ai dreptate, Clujul e foarte diferit de Bucuresti, din toate punctele de vedere, distante, aglomeratie, cat iti ia sa ajungi dintr-un loc in altul, deci clar ca o multime de persoane (cei tineri care vor sa fie in mijlocul actiunii, in oras, familiile cu copii mici care merg la scoala etc.) vor alege apartamentul in locul casei.
      Casa pe care da, o ridici cu cat te costa un apartament, dar nu te si muti in ea de banii aia, plus ca constructia dureaza luni, ani, depinde cum stai cu banii…
      Oricum, ideea era ca nu prea are sens intrebarea: de ce sa dau 80 000 pe apartament cand pot sa-mi fac casa de banii aia? Oamenii care-si cumpara apartament au nevoi, preferinte, stil de viata diferit de oamenii care isi fac casa undeva in afara orasului. Lor li se potriveste apartamentul, aia cauta, deci pretul apartamentelor va scadea pt ca e posibil ca, din aceeasi bani, sa ridici o casa (si am zis sa ridici, nu sa o finisezi complet)

    • #29

      M-am exprimat confuz cand am zis urmatoarea chestie: “deci clar ca o multime de persoane (cei tineri care vor sa fie in mijlocul actiunii, in oras, familiile cu copii mici care merg la scoala etc.) vor alege apartamentul in locul casei” – ideea era ca, in cazul Bucurestiului, unde oricum e greu sa ajungi din punctul A in punctul B, multa lume prefera totusi apartament in oras in locul unei case la periferie.

    • #30

      Sunt in situatia fericita in care pot sa stau unde am chef insa din experienta proprie cel mai comod este la bloc intr-o zona buna. Insa nu comoditatea este criteriul determinant asa ca momentan stau in mijlocul muntelui la 450 de Bucuresti, alegere decisa in familie. Insa nu as mai face niciodata o casa mai mare de 3 camere si mai scumpa de 50000 euro si nici pe un apartament nu as da mai mult chiar daca nu le-as vinde pe cele de le am la pretul de 50k niciodata :).

  10. Dupa primul mare cutremur cu siguranta vor scadea preturile, asta pentru ca ne vom da seama ce probleme apar la fiecare bloc in parte 🙂

  11. #32

    N-ai zis nimic de apartamentele executate de banci. Alea nu sunt 2 – 3. Plus ca nu conteaza daca merita sau nu sa-l dai, conteaza daca oamenii isi permit sau nu sa ti-l cumpere. Ca la fel cum spui ca mai sunt 2 – 3 care vor sa-l dea urgent asa mai sunt doar 2 – 3 care mai pot cumpara.

    • #33

      bancile nu vand acele apartamente. pentru ca, conform normelor bancare, trebuie sa il vanda la nivelul banilor pe care ii au de recuperat. daca le-ar vinde licitativ, sumele rezultate ar insemna pierderi. pastrandu-le, sunt trecute la active iar rezultatul financiar anual arata ca banca e pe pplus.

    • #34

      Da, stiu ca-s niste magari fara margini pentru ca ascund mizeria sub pres. Insa sunt sub presiune pentru ca pierderea se imputa celui care a luat credit si nu pot vinde contractele la recuperatori fara sa stie exact prejudiciul. N-a dat rahatul pe afara inca, dar perderile alea exista si cumva trebuie aruncate in bratele cuiva. Nu exista pierderi ascunse la nesfarsit. Cineva va pierde, pentru ca nu poti tine activele alea la nesfarsit. Au nevoie de cash si ca sa acopere prin printare tre sa ajunga inflatia la 30 – 40%. Garantat asta e calea aleasa de ei pentru ca-s niste excroci cu puta si coaie mici care fac pe nevinovatii, plang la primul pumn si n-ar fi capabili sa nu lase bale dupa ce fac sex pe bani evident.

    • @George: +1

  12. #36

    Mi-am facut calculele chirie vs dobanda banca si ambele variante mi s-au parut nefavorabile.
    Chirie inseamna cheltuieli cu intretinerea apartamentelor plus ca nu te poti baza pe incasari 12/12 luni si fara intarzieri.
    Dobanda bancara chiar si la depozite pe un an, este bataie de joc
    Deocamdata varianta de stand-by (fara vanzare) pana la stabilizarea pietei, pare cea mai corecta.

  13. #37

    Astea nu sunt vremuri de vândut, ci de cumpărat proprietăţi imobiliare.
    De la apartamente până la teren, inclusiv arabil.
    Aşa cum zicea cineva mai sus doar o urgenţă serioasă poate justifica vânzarea unei proprietăţi, nu să vinzi apartamentul de la bunica pentru a da avans la un “şeptar”.

    • #38

      La teren, doar cel arabil este de cumparat acum

  14. #39

    Apartamentul de sub mine nu are imbunatatatiri decat termopane. Avand in vedere ca in el sta doar un betiv de vreo 50-60 de ani care nu mai are zile multe (la cum tuseste si la cat bea si fumeaza, fiind fara un plaman), cu 25 de mii il iau cu fulgi cu tot 🙂

    • #40

      s-o gasi o ruda doua care sa-ti ceara pretu corect..mereu se gaseste

    • nu cred, acum 2 ani deasupra mea o baba singura, apartamentul ca in Siria, 2 camere, ii zic mamie iti dau garsoniera mea renovata complet si iti mai dau 10k, facem schimb? te muti la conditii mai bune mia ai bani de una de alta…
      Nu.
      Anul asta au inceput sa apara rudele cu portocale si alte chestii, ca baba e pe plecate…

  15. #42

    Pe al mel l-am inchiriat cand am plecat. Daca nu ma intorc in tara in urmatorii 5 ani (give or take), abia atunci ma voi gandi sa-l vand.
    Si se pot intampla multe in 5 ani 🙂

  16. #43

    Sa dai 80k pe un apartament construit pe vremea cand ceasca era tinerel e o prostie. Nu ii inteleg pe astia care cer sumele astea. De fapt pot sa ceara cat vor, prosti sunt aia care dau atat, si mai prosti sunt aia care se imprumuta de atatia bani pentru a cumpara.
    Ha, imi aduc aminte de un coleg de serviciu, care pe varf de bula imobiliara vindea o garsoniera confort 1 sporit. Vroia 90k pe ea, a avut 2 oferte, una de 80k si una de 85k si ce a zis? Lasa vere ca vine unu si imi da 90k ca nu ma costa nimic sa o mai tin. A vandut-o acum cateva luni. Cu cat? 29k
    Decat 80k pe un apartament comunist, mai bine mergi la periferie, iti iei o bucata de pamant 5-10k, si de restu 70k iti faci o casuta(mica, mare, cum te descurci)

    • #44

      unde iti iei tu pamant cu 5-10K ? daca e vorba de periferia Bucurestiului sunt si eu interesat

    • #45

      Am fooooarte foaaarte mari dubii ca pe ce a avut oferta de 85k a luat acum 29k. Dar e pe internet si deci trebuie sa fie adevarat.

    • #46

      @msrp – adevarat, daca e pe internet e musai sa fie adevarat. Stateam in bucataria de la serviciu in pauza de masa, si tot vorbeam de preturile apartamentelor. Eu ii zicem ca sunt prea ridicate, el o tinea una si buna ca or sa mai creasca si ca din aia nu o da la 85k, ca e suficient de mare pentru a fii transformata in 2 camere si pana la urma o sa vina unu care o sa vrea sa ii dea 90k. Nu vroia sa lase nici macar 1 iepuroi din aia 90k. Dupa ce a dat-o, ceva vreme nu a scos un sunet ca a maritat garsoniera. Ne-a spus ca a dat-o cand vroia un coleg sa i-o inchirieze…. true story, my friend.

  17. #47

    ai dreptate…dar totusi …inca sunt multi tineri din Gura Beliei care cred ca in Bucale fug cainii cu covrigi in coada astfel incat inca sa existe ideea de a “tine un apartament”.

    probabil ca peste o generatie se vor schimba multe..dar deocamdata …nu

  18. #48

    Daca gasesti un apartament mai ieftin decat chiria pe 10 ani, ia-l cu doua maini. Ala e pragul.

  19. ca o explicaţie. Arhi are iarăşi dreptate când spune că depinde de vârstă. aceşti oameni de care vorbesc sunt oameni trecuţi de 40 de ani şi asta şi-au dorit. sunt avantaje mult mai mari decât statul la bloc. dacă ei auplătit gazul (includem aici şi apa caldă şi căldura) pentru 140 m2 (parter + etaj) şi 3 persoane 480 de lei (termostatul setata la 23 de grade C) eu am plătit la un apartament modest de 2 camere (50 m2 – 2 persoane), numai căldura 200 de lei (făcut frigul cu repartitoare), plus apa, plus gazul la comun, plus … plus, total întreţinere 495 de lei, luna ianuarie. cam cum e? ca transport, ei sunt spre Măgurele, imediat cum treci de unitatea militară, deci au juma de oră de centru iar taxi-ul de la piaţa unirii îi costă undeva la 10 lei+. care-i problema? au vândut apartamentul lor la bloc cu 60000 de euro când era pe val şi au făcut un credit de 25000 de euro. au stat un an pe la părinţi şi au terminat casa. ne-au spus şi nouă să ne facem vecini da ne-a fost frică, că una, că alta … asta e, unii pot, unii nu pot. oricum am răsuci lucrurile statul la curte, lângă Bucureşti chiar, e muuult mai avantajos ca la bloc. şi mai sunt alte avantaje, pe care o să le spun mai încolo după ce se adună like-uri sau dislice-uri. numai bine.

    • #50

      La suprafata si temperatura mentionata de tine nu vine gazul doar 480 de lei. Mai pune macar 100 si incepe sa sune adevarat.
      Juma de ora de centru -poate noaptea. Ziua in 30 de minute te misti de la Romana la Unirea si cam atat. Iar 10lei cu taxi-ul poate tot noaptea.

    • #51

      830 lei, 185 mp

    • #52

      Cam asa, mai aproape de adevar. Si martie a fost o luna calduroasa anul asta. Cu centrala pornita la cota de avarie, izolatie exterioara groasa si o suprafata nitel mai mica, la noi a venit aproape de 500. Iarna e de obicei (aproape) dublu. Poate pe lemne sa fie mai ieftin 🙂

    • #53

      Mai pune la taxi. Stau ceva mai jos de Tineretului si imi ia taxi-ul 7-8 lei. Si la intretinere mai pune.
      Am observat ca oamenii incearca sa indulceasca lucrurile. Si eu am cunoscuti care zic ca fac 15 min din Corbeanca pana in Pipera. Daca iti convine sa faci naveta si sa dai 1000-1200 Ron / luna pe benzina, go ahead. Eu unul as prefera in loc sa arunc banii pe benzina sa dau pe o rata la un apartament mai spre centru.
      De asemenea, te-ai gandit cu cat ai putea sa vinzi o casa ca aia, in caz ca ai emigra, de exemplu? Iti scoti banii investiti?

    • #54

      bogdan, sub 35 de ani, este?

    • #55

      Este.

  20. #56

    Multe dintre apartamente au 50 de ani sau mai bine.. cat crezi ca-s facute sa tina? 1000? Iar de crescut… vise. Poate casele si terenurile sa mai creasca un pic.

    • #57

      In new York sau alte oras maricele sunt blocuri construite in 1930-40(blocuri cu 40+ etaje) si nu se vaita nimeni ca se muta in bloc vechi chiar daca dau 200k pentru un studio. Comparatia cu NY e deplasata insa ideea de romani dornici sa cumpere numa’ in bloc nou e de kko. Prefer oricand sa cumpar in bloc din 90 decat in bloc din 2008 construit in Popesti, Glina sau dracu stie pe unde cu materiale ieftine etc. Consider mult mai solid blocul in care stau(care are refugiu in subteran) decat blocurile de rigips ale lui negoita.

    • #58

      durata de folosinta a unui bloc cu 4 etaje construit in 1962 in Galati ( ca sa dau exemplu concret, vazut pe hartie oficiala de mine) este de fix 100 de ani. dupa 100 de ani de la darea in folosinta blocul este sortit demolarii. teoretic, pentru ca rezistenta este slabita si instalatiile pentru utilitati invechite si uzate. in locul lui (si a ansamblului urban ) se va ridica un cartier nou, pentru noile nevoi urbane. TEORETIC. Practic, pun pariu ca se vor mai folosi inca 100 de ani. pana cad singure.

    • #59

      @Alexandru C. Comparatiile cu NY nu-si au rostul, cel putin in privinta imobiliarelor… Se plateste intr-adevar 1500 de euro pentru o chestie pentru care in Bucuresti nu ai da 100 de euro chirie, dar cererea e atat de mare (pentru ca in NY gasesti cele mai bine platite slujbe din lume) incat orice cotet cu acoperis isi gaseste chirias. Si se construieste foarte mult la NY, or sa dispara si maghernitele de care zici tu, intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat.

  21. Preturile apartamentelor la bloc, sunt inca mari si nu-si merita banii, asta e clar. Pentru pretul cerut de multi pe un apartament cu 3 camere, imi fac jumate de duplex – am facut calculele, am vorbit deja cu un constructor (e drept ca, “la negru”, dar este foarte bun si foarte harnic, am vazut o multime de case facute de el). E adevarat ca, nu sunt din Bucuresti … unde oricum preturile sunt absolut aiurea.
    Impreuna cu un prieten foarte bun, la un duplex cu 2 apartamente de cu: 2 dormitoare, 1 living + bucatarie, iesim la aceeasi bani cat ne-ar costa sa cumparam un apartament cu 3 camere “la bloc” … Nu exista termen de comparatie.
    Asta e duplexul:

    • #61

      mai da linku o data.

    • Poftim, asta e duplexul …

      Link 1: goo.gl/j9DT45

      Link 2: goo.gl/NIsuZ6

    • #63

      cam trist duplexul asta. ca aspect. presupun ca locuintele din jur sunt in acelasi stil. pune si tu un copac in patratul ala de verdeata. sunt curioasa ce scrie in certificatul de urbanism. ar arata bine cladirea acoperita de iedera. sunt urbanist la 2 comune, nu vorbesc de nebuna.

    • #64

      Virgula intre subiect si predicat. Mai departe n-am mai citit. Esti egal cu ZERO!

  22. #65

    daca preturile vor mai scadea mult inseamna depresie mare nene. cred ca vom avea alte griji nu preturile la apartamente

  23. #66

    Te imbeti cu apa rece. Preturile vor scadea.

  24. #67

    “Indiferent de contextul socio-economic, pământ nu se mai face iar apartamente nu mai au unde să construiască decât spre periferie.”

    Daca Rusia intra peste Ucraina si Moldova sa vezi cum se injumatatesc preturile.

  25. #68

    scad preturile dar nu în aceeași măsura peste tot.
    Daca în București scad cu 5% într-un an, în Constanta sau în oricare alt oraș de provincie (mai putin Clujul) vor scădea cu peste 10. Asa ca fiți pe faza, în curând apartamente cu 20k la mare :))

  26. #69

    Apartamentele au fost cel mai grav afectate de criza imobiliara, insa la case si terenuri, impactul a fost relativ mic fata de apartamente. Imi aduc aminte ca prin 2008 a fost un boom exceptional la terenuri, toti doreau sa isi faca case pe atunci (atunci si materialele erau mult mai scumpe, acum au scazut), sau sa cumpere una la cheie. Acum, insa, puterea de cumparare a scazut, in sensul ca nu isi mai permite nimeni luxul de a da o anumita suma de bani pe o casa facuta ca la carte (nu pentru vanzare, cum sunt ansablurile de la margine; mai mult vanzare de nevoie, cum ai spus tu, problema in familie/emigrare/s.a.).

  27. #70

    In Bucuresti preturile apartamentelor sunt ok in comparatie cu chiriile. La majoritatea apartamentelor de 2-3 camere, platesti lunar chirie cat ai plati rata la banca, in caz ca vrei sa il achizitionezi in 30 de ani (timp in care il platesti de 3 ori).

    • #71

      Hai ca nu e chiar de 3 ori. Eu platesc aproximativ 35% in plus. Banca isi ia doar ~48 de euro pe luna de pe urma mea, exista abonamente de telefon mai mari de atat.

    • #72

      Tu ai pile la banca si la servicii 😉

    • #73

      Intotdeauna e bine sa cunosti pe cineva care cunoaste pe cineva :))

      Poti sa ai si cea mai a dracu’ pila insa in banci chiar nu au ce sa faca contractului si conditiilor de creditare. Tre sa aplici vorba aia de o tot repeta astia pe la radio “Alege intelept.”

    • @ Alexandru
      Ce tip de contract ai si la ce banca? Ca de pe urma mea isi iau 130 de euro. Si eu credeam ca am un contract bun 😀

    • #75

      BCR, Prima casa, credit facut acum 3 ani pe 18 ani. Am luat 30.000 si am rata de 194-197 euro in functie de cum bate vantul in rusia(niciodata peste 200). Nu mai stiu exact dar dobanda era 4,9+ Euribor 3M sau 6M. Eu dau putini bani in plus pentru ca e perioada mica si rambursez si anticipat cand am “genti de bani”:))

  28. #76

    Probabil urmatorul cutremur major, ca in ’77, va rezolva si dilema asta. Asta daca va mai exista respectivul apartament si nu va fi moloz. Cresterea pretului unui apartament comunist vechi de peste 40 de ani pur si simplu nu are nicio baza economica. Demografia este in scadere, taranii adusi cu forta de nea Nicu vor da in curand coltul iar piata va fi inundata de un numar mare de apartamente vechi. Ca idee, 90% din colegii mei si-au cumparat apartamente in blocuri noi, la cheie, si vad ca asta e trendul. Tinerii cu Prima Casa cauta din ce in ce mai mult apartamente noi, deoarece isi dau seama ca apartamentele vechi nu mai au viata prea lunga, si oricum confortul oferit de un apartament nou este net superior unei pesteri vechi de pe vremea impuscatului. In privinta taxelor mici, FMI-ul va avea grija ca aceste taxe sa creasca in anii urmatori, asa ca s-ar putea sa te trezesti ca apartamentul cere de mancare. Eu zic sa te multumesti cu cei 31.000 euro si sa faci saptamanal acatiste ca ai gasit vreu fraier care sa iti dea banii astia.

    • #77

      Eu zic sa-l doneze direct la BOR, ce sa se mai chinuie cu acatiste in fiecare saptamana…

  29. am fost plecată. scuze. deea, am uitat să precizez că prietena în cauză e inginer constructor iar casa a fost proiectul ei. la fel, arhitectul a fost prieten şi a semnat pe îmcredere. construcţia casei s-a derulat cu o echipă la negru, pentru că firma de construcţii (chiar dacă ea lucra la una avea nişte preţuri peste limita suportabilului şi nici o garanţie) iar soţul, pentru că îi permitea programul a fost cel prezent zi de zi la locul lucrării (o condiţie esenţială dacă vrei să iasă bine). Un alt prieten, tot inginer constructor râdea că şi-au făcut buncăr nu casă. Şi da Arhi, casa e foarte bine izolată aşa că pierderea de căldură este minimă. iarna asta, că a fost o iarnă blândă, 480 de lei a fost maximul pe care l-au plătit. tot ei au alergat pentru finisaje, că au vrut lucruri mai bune care să dureze cel puţin până îi scoate popa din casă şi au ales nu neapărat mai scump dar ce ştia ea, din experienţă, că e mai durabil. la fel a fost şi pentru instalaţii sau acoperiş. terenul a costat 17000 de euro. am spus că l-au cumpărat când era bum. cât priveşte transportul ei au câteva minute cu maşina până la Alexandriei (cred că spun bine, ei zic la barieră) unde se intersectează cu tramvaiul 32, de acolo cu tramvaiul fac 20 minute până la Piaţa Unirii. e drept că e cam neagră zona, singurul reproş, da nu le-a dispărut nici un tomberon. Taxi-ul de la mine, de la Piaţa Sudului până la ei mă costă 15 lei, fără ospătar. Deci? cât despre munca în curte, poate că e suficient să-ţi spun că au trei câini, câini cărora le-a făcut un fel de ţarc da cărora trebuie să le strângi rahaţii zilnic. şi da, într-un colţ şi-au făcut grădina, cu roşii şi ceapă şi usturoi, de la ei am mâncat anul trecut prima roşie ananas. nu mai zic că cherry sunt foarte rezistente şi spornice. şi da, au copil, o fată de 20 de ani care zice că e prea departe. vârsta. ce spunea arhi mai sus. oricum ar fi nu se compară cu statul la bloc. cineva îmi spunea că a dat repartitoarele pe maxim, două camere, că a fost maică-sa bolnavă şi a plătit numai căldura 700 de lei, cu celelalte cheltuieli a ajuns pe ianuarie la 1000 de lei, cam cum vine asta? şi da, românul are tradiţie de construcţie pe orizontală, comuniştii sub steagul societic ne-au îngrămpădit la blocuri. eram şi mai uşor de supravegheat.

    • #79

      vecini in magurele?

    • #80

      romanul are traditie de constructie pe orizontala…e plin de blocuri inalte de locuinte in spania, italia, franta, germania…bucurestiul e nimic

  30. #81

    e ok, il vand la sfantul asteapta, nu ma deranjeaza.

  31. #82

    “nu au cum sa scada”. asa zicea in 2008 un coleg. Si si-a luat 2 camere cu 90000 eur. Ai zis ca ai avut o oferta de 31000 de eur. F putin? Mai putin decat face??!? Apartamentul ala a costat vreo 6000 de dolari in 98-2000. De ce nu ar fi din nou la fel. Te inteleg ca nu vrei sa il vinzi dar sa zici ca nu au cum sa scada preturile -cale lunga. aaa “nu au cum sa scada” a zis si Tiriac, prin 2010. “Preturile sunt la minimul istoric” marele bancher Ghetea, tot in 2010. Cat e salarul mediu in RO? vreo 400 de eur. Cum vrei sa fie pret mediu la apartament de 60k eur cand salariul mediu e 400? “pamant nu se mai face” – de acord, dar populatia in ro imbatraneste, copii tot mai putini, multi tineri pleaca din tara. Sa nu uitam ca momentan impozitul pe proprietati e printre cel mai mici din EU. Cand le va veni mintea la cap guvernantilor si vor taxa mai mult proprietatea, nu munca atunci sa vezi distractie(daca pe ap. din centrul bucurestiului s-ar plati impozit vreo 1500, 2000 de lei pe an cred ca vor aparea oferte de vanzare de la pensionarii cu 500 de lei pensie). Deasemenea, daca maine se opreste prima casa sa vezi alte “cresteri ” masive de preturi. Poate sa ne dea cineva cateva motive(sociologie, economice, politice, antropologice..) care pot determina cresterea preturilor intr-o cocina ca Buc (eu chiar nu vad)?

    • #83

      Nu exista motive, sunt multi proprietari inca ancorati in 2007-2008 care isi supraevalueaza apartamentele vechi de 40-50 de ani. Nu-i nimic, timpul actioneaza in defavoarea lor ireversibil: media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/blocurile-comuniste-ies-din-garantie-care-sunt-riscurile-21134.html

      Da, se construieste la periferie si se construieste mult, deja se contureaza noile cartiere, oare peste 20-30 de ani cum va arata Bucurestiul?

    • #84

      dude, eu, personal, proprietar fara nevoi, nu l-as mai scadea. despre mine si cei ca mine e vorba in articol, nud espre pensionari sau bolnavi de cancer. iar NOI suntem majoritari. in momentul in care un apartament ajunge de valoarea unei masini, undeva avem o problema, iar cel ce se grabeste e doar fraier. INDIFERENT de valoarea la care vor ajunge casele pe termen scurt, valoarea ei intrinseca se pastreaza. iar daca ai impresia ca 5 ani e vreun termen lung, atunci cand vorbesti de imobiliare, te inseli. nu ma retine nimic sa imi pastrez casa 10 ani. poti tu sa imi garantezi ca in capitala, in 10 ani, va continua trendul descrescator? absolut deloc. iar faptul ca exact in aceste momente, baietii destepti acumuleaza cvartaluri intregi, la pret redus, ar trebui sa iti dea de gandit. problema e ca cei vocali ca tine sunt in general cei ce tin banii si asteapta ieftinirea aceea fantastica, nu altii. ieftinirea aceea deja s-a produs, atunci cand un apartament in complexul lebada a scazut de la 300 000 la 60 000. de-acum inainte vor exista doar reasezari minime.

    • nu cunosc pensionar cu 500 de lei pensie să stea în buricul Bucureştiului.

    • #86

      Foarte bine spus !

  32. #87

    Nici pe potentialul cumparator nu il deranjeaza 🙂 Nu e apartamentul tau, va fi altul al carui pret va fi adaptat realitatii imobiliare.

  33. Arhi nu ştiu unde stai, da am spus, pe drumul spre institutul măgurele, cum treci de unitatea militară, pe stânga s-au făcut mai multe case, una e a lor, una modestă nu blocuri cu 2 sau 3 nivele şi nu e chiar la stradă, mai ai de mers de la şosea cam 50 de metri în linie dreaptă. staţia de ratb se cheamă slatina, dacă îţi spune ceva.

  34. Sincer, n-as locui in Bucuresti nici daca m-ar plati cineva sa fac asta … adica, doar sa stau (sa nu fac nimic) si sa fiu platit. Nu, categoric! Bucurestiul e o cocina din cele mai multe puncte de vedere …

  35. Arhi, intr-o tranzactie exista 2 parti. Si atata timp cat in orasele mari se poate construi o casa cu o suprafata mai mare decat cea a unui apartament de 3 camere (e adevarat, la periferie) cu aceiasi bani pe care vanzatorii ii cer pentru respectivul apartament, nu stiu daca viitorul suna bine pentru vanzatori. Nu zis ca nu sunt cumparatori, se gasesc, dar rationamentul “nu-l vand pe asa putini bani” s-ar putea sa nu tina cat timp exista alternative. S-ar putea sa apara cumparatori care sa ofere nu 31, si chiar 40 de mii, dar sansele scad pe zi ce trece. As putea paria ca acum un an existau unuii care ar fi oferit 35 de mii, dar si atunci parea putin. Sau poate acum 2 ani se oferea 41 de mii, dar tot putin era.

    Nici demografia nu lucreaza, din pacate, in favoarea vanzatorilor. Cei nascuti in ’89, ultimii din generatiile numeroase, au astazi 25 de ani, varsta la care incep sa se uite dupa locuinte. Iar cei ce fac anul asta 24 sunt destul de putini.

    • #91

      da, doar ca populatia over40, care e tentata de a construi la periferie, e minoritara inclusiv dpdv financiar fata de tinerii care au nevoie de locuinta in oras. sa crezi ca preturile vor scadea la infinit sau macar la nivelul anului 2000, intr-o capitala europeana, dovedeste cel putin naivitate. exemplul cu apartamentul care costa 6000 acum 10 ani e cel putin haios, la fel ca si cel cu salariul de 400. la aceleasi salarii, se cumpara lejer, cu diverse instrumente financiare, masini noi care toate trec de 10 000 de euro. sa astepti ca o casa sa ajunga la pretul unui autoturism, pe considerentul ca salariile sunt mici e ilar. sa ii spunem si lui ponta ca avem cea mai scumpa benzina din europa.

    • #92

      Arhi, tu cat ai considera ca valoreaza in acest moment un metru patrat din apartamentul parintilor tai? 1,2,3,10 salarii medii pe economie?

    • #93

      nu imi pasa cat valoreaza in mp 🙂 probabil nu intelegi, noi nu suntem pe paliere diferite, am scris multe, MULTE articole in care sunt pro ieftinire si rad de cei de la imopedia, care in fiecare an anunta ca se scumpesc casele. doar ca ofer o judecată logică, prin exemplul casei parintilor mei, ca preturile nu au cum sa scada la nesfarsit. pentru ca, daca scad la nesfarsit, inseamna ca valoarea financiara a produselor respective tinde spre zero, iar daca valoarea imobiliara tinde spre zero, valoarea vietii urmeaza acelasi curs. deflatie si inflatie nu sunt 2 chestii diferite, prin perspectiva saraciei, finalitatea tot acolo este.
      calculele voastre se bazeaza strict pe faptul ca undeva, in sufletul lor, toti vor sa vanda, doar ca asteapta momentul potrivit. e un calcul gresit. in romania avem cultura proprietatii, a casei personale. pastrarea casei e mai importanta decat vanzarea ei, pentru orice altceva.

    • #94

      Ma bucur ca sunt haios si naiv. Voiam doar sa subliniez ca treaba asta cu minimul e relativa. Daca acum e minim si nu poate scadea, in 2000 cum era? Sub minim? Si de ce crezi ca e naiva treaba cu 400 eur salar mediu? Daca te invarti prin cercuri unde se castiga mai bine nu inseamna ca aia reprezinta majoritatea. Pt Buc salar mediu e vreo 600 de eur. Daca gresesc, sorry dar din cate stiu astea sunt mediile. Si nu, nu poate garanta nimeni evolutia pt urmatorii 10 ani dar s-au dat niste motive care credem ca ar duce la scadere. Nu prea am vazut niciunul care ar determina cresterea imo.

    • #95

      tedi, esti in continuare haios si naiv. pentru ca preturile din 2000 erau in continua crestere. trecusera printr-o devalorizare masiva, printr-o nationalizare a valutei. pornisera de la 77 000 de lei si nu, nu era echivalenta suma in euro, ci devalorizata. ca sa intelegi, in naivitatea ta, ai mei au cumparat apartamentul cu 77 000 de lei, de la ICRAL. suma reprezenta ceva de genul a jumatate din salariul amarat al lui taica-miu. e bine ca atunci cand vorbesti de lucruri care implica putina istorie, sa ai si privirea de ansamblu peste timp. preturile apartamentelor au crescut gradual in ultimii 25 de ani, s-au dus la cer pe varf de bula, pentru a face bancile bani, iar acum au revenit la matca. e o evolutie normala si fireasca, tinand cont ca deja au trecut 6 ani de la varful bulei. nu uitati ca devalorizarea a venit pe criza groaznica din state, care a declansat totul in lume. guess what. in US criza s-a terminat. cu date oficiale, cu relansarea economica si a creditarii. da, va veni momentul altei crize, urmand W-ul de care va legati toti. doar ca va mai trece timp pana atunci, iar daca motorul economiei mondiale e scos oficial din criza, sa sustii in continuare ca noi asteptam si la mai rau este iarasi naivitate. deja bancile au inceput sa scoata instrumente de creditare adiacente primei case si chiar dau credite. in nume personal, nu cu garantia statului. enfin, tu poti sa crezi in continuare ca vei cumpara apartamente cu 6000, nu e problema.

    • #96

      Gata, m-ai convins. Maine ma duc sa imi iau ap cu2 camere ca sunt la minim. Cam care ziceai ca e pretul? Stii cumva pe cineva care vinde ? Ma intereseaza in capitala noastra europeana.
      Inca o data vreau sa iti multumesc ca m-ai scos din naivitatea si bezna in care traiam si daca are cineva de vanzare 2camere let me know. Dar sa nu fie mai mult de 65000 de eur ca nu imi da banca mai mult

    • #97

      e in regula, ironia schimba totul

  36. #98

    Preturi de apartamente in Rotterdam, unde salariul mediu este de vreo 3500 euro:

    www.vindjeplek.nl/kopen/zuid-holland/rotterdam/flakkeesestraat-129-b-3083cg
    www.vindjeplek.nl/kopen/zuid-holland/rotterdam/mathenesserdijk-296-b-3026gm
    www.vindjeplek.nl/kopen/zuid-holland/rotterdam/arendsweg-9-b-3082na
    www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-48914466-bas-jungeriusstraat-126-b-1e/

    Eu nu inteleg care este mecanismul prin care olandezul isi vinde proprietatea (un apartament de 2 camere de 57mp) cu €53.000, intr-un oras de 100 ori mai civilizat ca Bucurestiul, in schimb noi suntem miezul din dodoasca, buricul civilizatiei, si nu acceptam preturi sub 1000 euro mp pentru niste vechituri comuniste care nu mai prezinta absolut niciun confort.

    • #99

      posibil sa fie ca din cauza, de exemplu, primul apartament, e o vechitura imperialista din 1940?

    • #100

      Ceva imi spune ca blocurile alea sunt mult mai usor de consolidat daca vremea isi spune cuvantul. Si tot acel ceva imi zice ca acolo calitatea vietii e mai buna.

    • #102

      Am un moment de blanc si nu cred ca inteleg ce vrei sa zici cu Albania. Unul din motivele pentru care in Albania nu se locuieste gratis e faptul ca exista niste avantaje fiscale, deci exista cerere pentru rezidenta acolo.

      Zi mai clar, inteligenta mea se mai si odihneste uneori 🙂

    • #103

      m-am exprimat aiurea. insemna ca apartamentele in albania se dau moka, daca e sa comparam nivelul de trai. si totusi nu se dau, ci costa, surpriza, tot cam pe la noi

  37. #104

    Arhi, mai sunt de luat in considerare doi factori:

    1. Multi dintre tinerii care au meserii ce le-ar permite sa plateasca o rata la banca mai mare de anul asta nu mai au nevoie de viza de munca in tarile din UE unde se castiga bine.
    2. Incep sa se scoata la vanzare locuintele din cartierele ANL. Preturile se pare ca vor fi suportabile si conditiile de plata, la fel. Deci mai dispare o parte din presiune si din cauza asta.

    Ca imobilele nu vor mai avea o scadere asa dramatica, cum a fost cea din varful crizei, cred si eu ca e adevarat. Dar cred ca preturile vor merge in jos in continuare, intr-un ritm scazut, e drept. Si nu vor scadea la infinit, si asta e drept.

    Daca populatia unui oras scade, in principal din cauze naturale, si exista mai multe locuinte decat locuitori doritori sa cumpere, nu inseamna ca valoarea vietii se duce in jos. Idem cand se contruiesc, din diverse motive, mai multe locuinte decat necesarul real.

    • #105

      populatia bucurestiului nu scade, dimpotriva. toti taranusii care mor de foame la ei in sat, vin aici sa castige de 10 ori venitul din comuna de bastina. ia in calcul si zecile de mii de studenti care vin anual aici, din care raman probabil mai mult de jumatate, pentru ca restul pleaca la cules capsuni.

  38. Bre, tu și părinții tăi sunteți cazuri fericite. De voie de nevoie, după cum zicea, îți poți permite să păstrezi apartamentul ăla. Însă sunt multe cazuri de bătrâni/pensionari care deja au restanțe la un nivel destul de mare. Și mai sunt și alții cu restanțe. Eu mă uit și pe la mine prin bloc. Sunt oameni cu credite la bancă făcute ca să plătească întreținerea pe timp de iarnă. Cât timp crezi c-o s-o mai ducă ăștia așa ?
    Ah, și umbla zvonul ăla că vor să impună proprietarilor de apartamente să țină pornite caloriferele iarna chiar dacă nu locuiește nimeni acolo. Ca să nu existe pierderi de căldură prin pereți. Să-l văd eu pe ăla care stă cu casa goală și n-o vinde când știe că tre’ să dea vreo ~1500 de lei în cele 4-5 luni în care este pornită căldura.
    Eu unu’ dac-aș fi la pensie acu’, în loc să stau în București într-un apartament evaluat la 30-40k €, m-aș muta într-un orășel liniștit de provincie și mi-aș trăi lejer bătrânețile din diferența de preț.

    • #107

      meeku, chestia asta cu sarmanii batrani, cu restante si dureri, dureaza de o gramada de vreme si surpriza, nici un batran nu vinde cu 10 000 de euro casa cu 4 camere la unirii, sa se mute la tara la crescut gaste. tot vorbim de ipotezele in care se va face si se va drege, dar uitam sa luam in calcul si factorii umani si psihologici.

  39. N-o vinde cu 10.000 dar s-au vândut case în ultimii ani cu prețuri din ce în ce mai mici. Și vezi, mai e și tendința asta de-a prefera casă pe pământ, chiar și la o distanță relativ mai mare de centru în loc să iei apartament vechi în oraș. Eu zic că mai au de unde să scadă.

    • #109

      sunt absolut convins ca mai e loc de scazut. dar nu de genul cere 60 000, astept pana o lasa la 30. e ilar sa crezi ca se va intampla asta.

    • #110

      Adevarul este undeva la mijloc =))

  40. #111

    Eu stau intr-o garsoniera amarata la Cismigiu, intr-un bloc de pensionari facut in ’63. Sunt de parere ca valoarea unui imobil depinde de zona in care este situat. Daca ma mut intr-un bloc nou, cel mai probabil, atunci cand ies pe balcon (daca are), in loc sa vad parcul, voi vedea un Carrefour, o linie de tramvai sau o ghena.

  41. aşa ca o părere de final. preţurile de acum la apartamente mi se pare că s-au reaşezat şi că sunt mult mai OK decât acum câţiva ani. de scăzut nu văd cum să scadă pentru că totuşi o casă, deşi mai rentabilă dpv al cheltuielilor,înseamnă o investiţie majoră. fără 100000 de euro nu are sens să visezi la o casă. cam cine are banii ăştia? aşa că … omul ţine la apartamentul lui. unde să se ducă? e şi cazul nostru, am spus că prietenii ăştia când au pornit la drum ne-au spus să facem la fel. n-am vrut. ca să fiu sinceră bărbatul meu a fost cel care a zis că el îmbătrâneşte nu întinereşte, că nu se simte în stare să poarte povara unui credit pe 20 sau 25 de ani în condiţiile în care nu ai nici o siguranţă a zilei de mâine, nici o garanţie a veniturilor, etc … că treaba asta e bună pentru cine are 30 de ani şi venituri mari că altfel rişti să-i laşi copilului o grămadă de datorii ca să aibă de ce să te înjure. a mai zis el câteva şi asta a fost. zic că am gândit bine. prietenii ăştia se descurcă numai că nu putem fi toţi la fel că n-ar mai fi nici un farmec. cât despre bătrâni … e greu să muţi un om de 60+ sau 70+ într-un oraş de provincie unde nu ştie pe nimeni, sau la ţară. nu mai sunt în stare de muncă, nu mai chef de noi relaţii, sunt bătrâni şi bolnavi şi nu vor decât linişte. aşa că să fim sănătoşi în casele noastre. care sunt alea.

  42. #113

    S-a terminat treaba cu imobilele in Romania, gata, acceptati si treceti peste, crizele, plansul si isteriile nu va vor ajuta. Cine a avut de vandut si inca nu a facut-o a pierdut multi bani, cine nu vinde anul asta cu 50k euro va vinde la anu cu 40k euro si tot asa.
    Nu o sa mai aibe cine sa locuiasca in custile comuniste din Romania, prafu se va alege de ele, deja sunt ghetouri in devenire. Veniturile romanilor in perioada urmatoare abea o sa le ajunga sa supravietuiasca. Vreti chirii pe custile comuniste? S-a terminat si cu afacerea asta, o sa luati chirie pe ele cat sa va duceti de 3 ori la piata, asta daca o sa mai gasiti oameni seriosi sa le inchirieze.
    Nu mai au oamenii din provincie bani sa isi dea odraslele la facultate in capitala ba baeti, nu mai au bani, copiii sunt din ce in ce mai putini, vedeti Spiru Haret ca mai are putin si isi inchide portile.
    S-a ales prafu de tot, voi nu vedeti cata saracie si mizerie pe strazi?
    Inchideti ochii, trageti aer in piept si strigati uraaa, sau dupa caz va puteti uita in oglinda si sa plangeti cu lacrimi de crocodil, s-a terminat cu imobiliarele in Romania, gata, asa cum s-a terminat si cu masinile.

    • #114

      Lasa ca Arhi nu se lasa pana nu vinde cu 1000 euro mp, mai bine ii da foc decat sa il dea “degeaba”, cu toate ca a fost cumparat de la ICRAL cu maruntisul din buzunar. Noi sa fim sanatosi si lucizi si sa facem alegerile corecte, in rest, si eu sper sa se aleaga praful de pesterile comuniste! Urmatorul cutremur major va rezolva definitiv si problema ghetourilor comuniste, proprietarii vor vrea sa vanda si nu vor mai avea ce 🙂

    • #115

      diana, te incapatanezi intr-o directie care ti-am aratat ca e gresita. eu nu vreau sa vand, nu am nevoie sa vand. da, orice e de vanzare, pentru pretul potrivit, iar eu nu consider ca piata ofera pretul potrivit pentru mine. si asta cu Cumparat pe maruntis imi arata de fapt unde e nivelul discutiei si cat de mult te fortezi sa te ridici pe aici, pe la mine. e ok.

    • #116

      Imi pare rau pentru impresia lasata, insa ceea ce vroiam sa transmit este o situatie generalizata: supraevaluarea apartamentelor comuniste. Stiu ca romanul are cultul proprietatii, insa generatiile se schimba, cei ce vin din urma incep sa gandeasca altfel. E ok, alternative exista si vor exista intotdeauna. Pana atunci, proprietarii sa isi stapaneasca sanatosi pesterile comuniste inca 100 de ani de acum incolo! 🙂

  43. #117

    Preturile in Bucuresti nu pot decat sa scada. Populatia Romaniei e in scadere.

    Iar un apartament cere deja de mancare: impozite, renovari, intretinere, caldura. Iar toate acestea se scumpesc de la an la an.

    Iar cererea de imobile este in scadere. Ce sa schimbat insa azi fata de ultimii ani (ani in care pretul acelui imobil a scazut de la 80k la 30k) ? Pai saracia s-a marit, populatia a scazut, si urmeaza disparitia primei case……

    • #118

      asta cu populatia romaniei in scadere nu prea conteaza. a bucurestiului (+suburbiile ilfovene)nu e in scadere. aceeasi situatie si la cluj si timisoara.

  44. #119

    nu stiu, la astia din anglia li se pare excesiv sa ia un credit ipotecar care e mai mare decat 4xsalariul lor anual. 1700x12x4=81600/4,45=18337 euro
    ei n-au prima casa, deci avans 25%…24449euro
    rotunjim la 25000euro, pt ca noi nu avem taxe pe proprietate la fel de mari ca ei…ia sa fie 25000 euro valoarea (mai mult decat!) medie a unui aparament cumparat pe credit in romania. ar fi amuzant si, de ce nu, echitabil. a, si in anglia e cerere mai mare decat la noi.
    a cui e vina ca nu e asa in romania? a bancii nationale a romaniei, care, in 2006, a relaxat prea mult conditiile de creditare. dupa aceea au mai reparat lucrurile, dar, cand preturile nu sunt in lei, cand leul se mai si depreciaza serios…nu mai poti repara atat de usor lucrurile.

    • #120

      nu s-a prins nimeni ca vorbeam de o persoana? daca sunt doua, sot si sotie, (18337×2)/0,75 =48899 euro
      dar nu toti care iau iau in doi, sa zicem 75%
      ajungem la 36674euro
      cum am zis, asta la credit egal cu 4xsalariul pe un an. din nou, asta deja ar fi considerat excesiv, dar sa zicem ca 70% se incadreaza la raportul asta. din nou ajungem la 26000 euro pretul mediu al unui apartament luat pe credit in romania.
      cica pretul mediu era la sfarsitul lui ianuarie de 908 euro/mp. suprafata medie a apartamentelor tranzactionate era de 65 mp prin 2011. sa zicem ca acum e de 60 mp. 54480 euro. eliminam cele cumparate din surse proprii. la cat ajungem? 40000euro? cu 54% mai mult decat 26000euro.
      din cauza a ce s-a intamplat in 2005-2008, preturile sunt in continuare cu cel putin 50% mai mari decat ar fi fost daca in romania s-ar fi aplicat regulile dintr-o tara dezvoltata.

  45. #121

    si comparatia cu pretul unei masini e aiurea. de bule speculative imobiliare mai auzi, da’ de bule speculative automobilistice…niciodata.

    • #122

      Well… tu vorbesti doar de masini noi. Sa nu uitam ca masinile se devalorizeaza in timp. Deci pot sa-mi cumpar o masina veche de 8-9 ani la 25% din valoarea de achizitie.