turnicheti RATB

RATB plânge că are în fiecare an pierderi. Pierderi de milioane de euro, nu glumițe sau ceva. Pentru că, nu-i așa, poporul nu plătește și dacă poporul nu plătește, nu plătește. Bine, și pentru că probabil jumătate din bucurești are gratuități la transportul în comun, gratuități suportate de partea plătitoare și amărâtă.

Oare cât ar costa ca fiecare mașină de la RATB să fie dotată cu glumița asta din imagine? Una cu sens de urcare la ușa șoferului și restul cu sens de coborâre. Practic, nimeni nu ar putea urca fără bilet, nu?

Dar desigur, e mai rentabil să ne plângem de pierderi uriașe, în timp ce directorii de la RATB câștigă cât un CEO de companie mare externă. Doar trebuie stimulați, să aibă rezultate.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

153 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cred ca nu acolo este problema RATBului. Au suficienti calatori onesti, platitori de abonamente si bilete.

    Nu ar fi rau sa verifice putin contractele de consultanta/prestari servicii diverse/etc.

    • #2

      Jumatate din calatorii RATB merg fraudulos. Pe langa ei sunt cei cu gratuitati. Deci probabil ca 20-30% din cei care sunt in masina in oricare moment al zilei au platit efectiv calatoria, si aia platesc 1 leu si ceva firfirei, cand o calatorie afara e un euro si ceva. Fa si tu un calcul daca de banii aia poti mentine niste autobuze decente care sa circule la un interval ok.

    • #3

      Radu, nu mai compara pretul calatoriei cu ce e afara, ca nu avem aceleasi salarii.

    • #4

      Nu compar cu ce e afara dpdv al salariilor celor transportati, compar cu ce e afara din punct de vedere al costurilor. Autobuzele respective costa la fel ca afara, piesele de schimb sunt aduse de afara, motorina costa la fel ca afara sau poate mai scump. Singura diferenta ar fi salariile mai mici ale soferilor, dar sunt doar o fractiune din costul total de operare al acelor masini. Nu poti avea un transport ca afara cand platesti o zecime din cat platesc aia afara; si desi ai cost mic per bilet, tot se fraudeaza masiv la plata lui.

    • #5

      Piesele de schimb nu se aduc de afară, se iau de la alte autobuze. Citeam acum vreo 2 ani o statistică care spunea că vreo 200 de autobuze nu mai merg și au fost canibalizate pentru piese.

    • #6

      @radu Se pare că stii să conduci. Partea proastă este că știi să conduci o trotinetă, nu o firmă. Aibi grijă, ferește-te de start-up-uri, că sigur le dai de gard.

    • Zicea cineva ca in Oradea e 2,5 lei. In Suceava e 2 lei si se circula decent. Este in fiecare autobuz una care vinde si controleaza bilete si pare ok. Nu e pe profit transportul local dar nici mari subventii nu primeste.
      Daca tocmai in Bucuresti e 1,3 lei si se subventioneaza masiv, adica si din banii celor care nu folosesc, e de ras cu lacrimi. Bucurestenilor.

    • #8

      Aha, deci daca ar costa biletul cand in Copenhaga, transportul ar fi la fel de bun.

      Taromul si CFR-ul cum le justifici atunci?

    • #9

      Imi place cum toata lumea dar absolut toata lumea, inclusiv autorul articolului, traieste cu impresia ca aia de au gratuitate reprezinta un minus in buzunarul regiei autonome. Eu stiam ca gratuitatea survine ca o compensatie din partea statului, nu ca o pierdere pe fiecare cetatean. Si mai stiam ca RATB e subordonata PMB. Deci PMB ar trebui sa dea banet pentru fiecare calator compensat. Si tot RATB ar trebui sa ia exemplul regiilor de transport care o duc bine acum, ca CTP. Dar oh stai, ala e rezultatul falimentului RATUC si trecerea in propietate privata. Cred ca se poate deci si mai rau.

    • #10

      @Luna: nicaieri nu scrie ca lumea TREBUIE sa isi permita sa foloseasca transportul in comun. Daca nu iti permiti un serviciu nu il folosesti. Pretul biletului se stabileste dupa alte criterii.

    • #11

      sa-mi bag pula cum e asta. Nu TREBUIE sa iti permiti sa folosesti transportul fucking IN COMUN.

      Ghici ce, numb-nuts. Macar ala cam TREBUIE sa fie suficient de accesibil cat sa si-l permita toata lumea. Mai ales intr-un oras cat Bucurestiul. Ca n-o sa mergi pe jos din Pantelimon pana in Militari. Ma rog, nu ca ai merge cu RATB-ul, dar ideea e ca ar trebui sa fie suficient de ieftin incat sa poata fi folosit de toate categoriile sociale.

    • #12

      Nu pot comenta la postarea “Agenții de pază NU au dreptul să vă percheziționeze, cum o fac, ilegal, paznicii de la Cora Pantelimon”, asa ca ma scuzi ca scriu aici.
      Am trecut printr-un incident asemanator intr-un alt hypermarket. Ai idee daca o plangere rezolva ceva? Niste sugestii despre cum sa procedez ca sa fiu cat mai eficienta? In cazul meu, am cerut insistent sa prezinte legitimatia, cu greu si proteste au facut-o(legitimatie fara poza insa). Nu o aveau la ei, unul din cei doi a fost nevoit sa se deplaseze, saracul, pentru a veni cu legitimatia.Nu aveau uniforme, nimic. In afara de asta,au avut si o atitudine jignitoare si deloc profesionala.
      Multumesc!

    • #13

      reclamatie la politie

  2. #14

    E o idee buna sa puna niste turnicheti, dar nu e aplicabila la noi. De ce? Pai nu e suficient ca un autobuz face o ora de la un capat la altul, acum vrei sa faca 2 ore?
    La fel cum nu se pot instala panouri de afisaj al timpului cand vine urmatorul autobuz.
    Solutia ar fi diminuarea traficului prin diferite metode (folosirea mijloacelor de transport in comun, a bicicletei, car sharing etc), dar aici intervine un cerc vicios. Ne plangem ca e aglomerat in trafic, dar nu folosimt RATB pentru ca e…aglomerat :)))

    • #15

      e problema primariei. daca autobuzele ar avea banda lor, rezervata, PESTE TOT, ar merge mai repede. nu am fost eu, dar mi-a povestit o cunostinta ca asa e in anglia. bus lane e sfanta si, la fiecare intersectie exista o camera video care supravegheaza. daca ai intrat cu masina pe bus lane, esti mancat. solutii sunt, dar plm…

    • #16

      Exista bus lane de la cismigiu in sus. Aa, si sa n-o uit si p-aia de la bariera centrul vechi pana la intersectia cu calea victoriei. Funny, nu? :

    • #17

      in Londra, cel putin prin centru si prin cateva cartiere marginase prin care m-am plimbat, nu aveau bus lane. Doar ca transportul in sine este mult mai civilizat, chiar daca este uneori aglomerat ca in Bucuresti. Nu am vazut, de exemplu, sofer care sa nu lase autobuzul sa iasa din statie. Plus ca soferii nu blocheaza intersectia, stiu ce e ala un “fermuar” etc.
      Adica, daca am avea bun simt in trafic, s-ar rezolva multe.

    • in practica toata lumea se baga pe bus lane cel putin acilea la mine in Midlands.

    • #20

      @Arhi: si in tari mai comparabile cu noi exista banda speciala pentru autobuz si aia s-a transformat in banda speciala pentru smecherii carora nu le e frica de politie.

    • #21

      Cetin – bus lane e o varianta pentru o anumita infrastructura dar cand ai un Bucuresti in care strazile sunt inguste pe care se mai si parcheaza (pentru ca nu exista locuri de parcare) nu stiu cata ingaduinta sa poti avea. doar daca ar baga si mai multe strazi one way si atunci iti poti permite sa bagi banda de bus lane. Cu derogarea ca acea banda sa poata fi folosita sambata si duminca si de autoturisme. Eu pe autostrada am pe anumite portiuni si banda de 2+1 dar numai pe anumite zone. Adica banda unde se circula numai daca sunt cel putin 2 in masina pentru a impulsiona carpoolingul.
      Ar mai fi varianta in care RATB-ul sa fuzioneze cu Metrorexul si sa se foloseasca un bilet pentru un drum in care sa zicem ca ai nevoie de un autobuz si un metrou. Si ai un abonament pentru amandoua. Dar fuzionarea asta nu o vad pe moment.

    • #22

      exista aceasta fuziune. ratb nu le-a mai platit banii metrorexului si s-a futut

    • #23

      Cetin – nu stiu de ce ratb trebuie sa plateasca metrorexului bani sau invers. Daca se pune totul pe o cartela fiecare isi trage banii din cartela in functie de drumul produs. A facut omul un drum cu metroul, metrorexul isi trage din cartela banii sau daca a mers cu ratb-ul isi trag ailati banii. A facut un drum cu metroul si cu autobuzul fiecare sa-si traga procentul din cat ar costa un drum cu ambele. Softuri se gasesc pentru orice alegere.

    • #24

      @Cetin
      www.google.ro/search?q=rome+bus+lane&espv=2&biw=1745&bih=890&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJsKOKjfXLAhXGKw8KHWrkAOwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=bucuresti+banda+autobuz

      @Mihaela
      Tu incarci cardul cu x lei, bani care se duc la unul din operatori, metrorex sau ratb, in functie de locul unde ai incarcat cardul. In momentul in care folosesti cardul la metroul, desi l-ai incarcat la o toneta ratb, ratb va aparea dator catre metrorex cu 2 lei.
      Cand se folosea cardul ratb si la metrou, nu il puteai incarca decat la tonetele ratb. Adica ratb aduna mereu datorie catre metrorex atunci cand cineva folosea cardul ca sa intre la metrou, datorie care a tot crescut, fara ca ratb sa si plateasca 🙂

    • #25

      Nu a fost fuziune. Deși sunt regii autonome, cică, RATB ține în continuare de primărie, pe când metroul de ministerul transporturilor (de se oftică ardelenii că din impozitele lor se plimbă miticii cu metroul, na, așa va trebuie, sic sic lololol). Sistemul de plată comun a fost gândit și implementat românește: cartelele le vindea doar RATB, nu și Metrorex, la metrou aveau doar piuitoare să poți plăti cu cartela RATB, dar nu se puteau reîncărca la ghișeul metroului, doar la RATB. Deci tu plăteai totul la RATB, iar RATB ar fi trebuit sa verse către Metrorex ceea ce ai consumat la ei. Numai că au păstrat banii.

      Alte dezavantaje – nu puteai să ai abonament unic RATB + Metrorex, metroul îl plăteai doar din portofelul electronic, la tariful maxim. Adică dacă iei la metrou o cartelă de 10 călătorii, o călătorie te costă mai putin decât dacă iei de două. Ei bine, chiar dacă la RATB încărcam de 30 de lei, la metrou tot 2 lei era călătoria*. Deci hoție în toată regula.

      Trivia. Pe vremea lui Ceaușescu metroul costa 2 lei la orice stație în afara de Piața Unirii, unde costa doar 1 leu, în ideea că de la alte stații puteai să schimbi la Unirii, pe când de la Unirii nu schimbai, luai un singur metrou.

      *) Sau cât era, nu am mai mers de mult cu metroul și nu mai știu tarifele.

    • Bus lane in Bucuresti? Hai ma, copii. Stiti si voi ca e imposibil.
      Sincer acum, daca nu va facea nea nicu metroul acum nu se mai putea circula in Bucuresti. Cred ca tot corporatistul s-ar fi urcat dimineata pe bloc si si-ar fi dat usor drumul cu parapanta spre business centere.

    • #27

      costin: operatorul ar trebui sa fie neutru, nu sa apartina uneia din companii. Ce naiba nu se poate face un soft care sa imparta chestia asta? Dar na inca sunt unii care tin tare de scaune si de ceea ce financiar vorbind li se baga in buzunare. Nu-mi intra in buzunar pentru ce m-as obosi?

    • #28

      @Mihai Garibaldi. Cand era card comun puteai incarca si abonament de metrou. Stiu pt ca am folosit. Nu puteai pune cartelele de 10 calatorii, cum zici tu, dar abonamentele propriu zise le puteai incarca.

    • #29

      Ai dreptate, memoria mi-a jucat feste.

  3. #30

    Când ai 50 de oameni în stație și următorul autobuz nu se stie când vine este bine să îi pui să se înghesuie la o singură ușa.

    • #31

      dude, transportul in comun nu e un drept.

    • #32

      Nici caldura nu e drept constitutional insa mare parte din bucuresteni au subventie la Gigacalorie. Zi si de RADET ceva.

      P.S.
      S-a stricat masina de la Badea? Ai ajuns sa te dai cu RATB-ul?

    • #33

      nu stiu sefu, eu stau in pantelimon.

    • #34

      Este si aglomerat din cauza clandestinilor care circula fara bilet. Daca pui un control la intrare sa vezi cum se mai elibereaza. Multi iau autobuzul 1-2 statii (motiv pentru care se gandesc: eh, si imi mai iau bilet pentru 2 statii..) Mersul pe jos e sanatos.

    • #35

      da aglomeratia creata de hodorogii care bat juma de bucuresti sa ia patrunjel ieftin din obor ?

    • #36

      Mah, la piata la Domenii, de ex, produsul * e dublu la pret ca la Obor (unde * este orice, patrunjel, struguri, rosii, arpagic etc). Atat timp cat au gratuitate legala sau platesc bilet, nu poti acuza pe nimeni ca incearca sa faca economie si se duc la Obor sa isi ia de-ale gurii. Si eu as face la fel daca as avea o pensie cate 2 perechi de blugi mai rasariti din care sa traiesc o luna intreaga. Ah, ca e imoral sau stresant pentru asurbanipal sau alte fetze imperiale assyriene, pm … 🙂

    • #37

      Pai vezi maestre?daca i-ar pune sa plătească s-ar termina cu aglomerația.
      Dar după ora 9 creste prețul ,ca hodorogii pina la ora aia forfotesc

      Daca as avea pensia aia e simplu,n-aș mai sta in București,aș vinde si m-aș muta dracului undeva unde e viață ieftina,eventual la Vaslui ca acolo cu un sendviș ti-ai lua si gagica tinăra…zilnic

    • #38

      La Americuța pe coasta de sud-vest nici nu prea se ezistä transport în comun. 🙁 Totul este transport in privat(ă).

    • #39

      teoretic, si RATB e regie autonoma:)))

    • #40

      In Anglia, respectiv Birmingham, unde urcarea/coborarea se face pe o singura usa, ca doar una exista, daca autobuzul este plin si nu mai poate lua alti calatori nici nu mai opreste in statie. In orele de vârf vin si cate 2-3 autobuze unul dupa altul. Plus ca au un interval de 4-6 minute intre ele.

    • #41

      Dude, încep să mă plictisesc de toate chestiile astea care nu sunt drepturi. Transportul în comun nu e un drept, căldura nu e un drept, mâine-poimâine o sa pretinzi că nici fumatul nu e un drept.

  4. #42

    Este o necesitate.
    Problema e mult mai mare decât faptul că sunt multi neplatitori. Eu zic c asta e o gogoașă. Eu circul mult cu RATB. Când vin controlori nu găsesc prea mulți neplatitori. Totul este o vrăjeală care ascunde un rahat mult mai mare la nivelul regiei.

    • #43

      poate e o necesitate, dar nu e un drept constitutional.

    • #44

      @Bogdan. Nu e deloc vrajeala asta cu gratuitatile. Daca faci un calcul simplu si aduni din populatia activa, cati lucreaza la primariile din bucuresti (iti garantez ca sunt mii de persoane in fiecare sector) mai pui politia cu surorile sale comunitare si centrale si alte regii de stat care nu platesc…ca vorba aia… iti garantez ca ajungi la 100.000 de persoane. Plus studenti si pensionari si niste supt de cateva cisterne din rezervoare…there you have it. Si nici macar nu e vina lor. Sistemul permite asta ca sa fie lumea multumita. Lumea care conteaza.
      O sa plateasca mai departe fraierii de 9-17 ca sa nu intarzie la job si sa poata platii impozitele din care sunt platiti cei ce merg gratis :)))

    • Gratuitate pe RATB au pensionarii, revolutionarii, veteranii (500.000) si angajatii primariei generale (nu si alea de sector) (4500). La care se adauga copii sub 7 ani (120.000).

      Elevii si studentii nu au gratuitate pe RATB, au o reducere de pret (50%).

      Am mai zis si intr-un topic anterior cand mi-am luat minusuri – pretul biletului e prea mic, primaria subventioneaza 70% din el, asa ca si veneticii care nu s-au obosit sa-si faca buletin de Bucuresti si care circula legal cu RATB-ul (peste 600.000 dupa unele estimari), tot din impozitele mele isi platesc biletul, nu din al lor.

    • #46

      @peraspera Privații de la 9 la 17 ar face bine să scrie și ei ca niște intelectuali, nu ca niște telectuali. 🙁 Scuze că n-am mai analizat conținutul, forma m-a șocat.

    • #47

      @Dan Andrei

      Imi cer scuze ca te-am socat. Nu era deloc intentia mea. Imi insusesc critica pentru ca are temei.
      Argumentul ramane.
      Pe scurt
      Angajatii de la stat au reduceri nejustificate.
      @rumbu din ce stiu eu chiar si la primariile de sector. Stiu pe cineva angajat la o astfel de primarie asa cum am si prieteni politisti. In ambele cazuri se arata legitimatia si se merge mai departe
      Vezi ca eu vorbesc in calitate de platitor „bastinas“ si cu toate astea mi se rupe de „venetici“ pentru ca nu ei sunt problema.

  5. Intr-o vreme, tot aveam drum prin Giulesti-Sarbi si era un singur autobuz care ajungea acolo. Super aglomerat si calatorii faceau mereu scandal ca de ce nu baga RATB mai multe masini pe ruta respectiva. Faza “haioasa” era ca din zecile de calatori care se urcau in autobuz acolo, nici unul nu platea calatoria. La metrou, spre exemplu, nu calatoreste nimeni fara sa plateasca pentru ca nu ai cum sa intri daca nu platesti.

    • #49

      exact. plm, nu e un drept, daca e aglomerat, circul oricum, ca aia e. daca e aglomerat si nu iti convine, mergi pe jos.

  6. #50

    In anglia nici macar nu au asa ceva. Exista o singura usa, un culoar simplu..

    La noi se tolereaza furtul la scara mica pentru ca doar asa poti sustrage si tu la randul tau niste gologani.

  7. #51

    Si cu ocazia asta si un contor. La un anumit numar de oameni s-a terminat. Asa nu se face nici aglomeratie in autobuz

    • #52

      Iar contorul să se pună numai la intrare, nu și la ieșire.

    • aici e decizia soferului, daca are peste toate scaunele ocupate + numar de oameni in picioare, nu mai ia pe nimeni.

    • #54

      si tot soferul decide unde sa cobori, daca trece prin statie fara sa mai opreasca…. ? gizas

      asta e si pentru ceva discutii similare pe mai sus.

  8. #55

    Dacă ar avea bunul simt să bage bilete valabile 90 de minute, benzi dedicate, plată cu cardul la toate caseriile, program la caserii egal cu programul de transport și multe altele ar fi un pas înainte.

    • #56

      Sau poate automate de bilete, mult mai docile decât toate casierițele. 🙂

    • #57

      Subscriu, biletele valabile un anumit timp, indiferent de numarul de calatorii sunt miezul. Plus automate de bilete. Asa, romanii care circula o statie sau 2 si nici nu gasesc de unde sa ia bilet imediat circula fara.

    • #58

      @Alex, cât timp. Că de exemplu pe Calea Văcărești de jos, de la intersecția cu Tineretului până sus la Piața Sudului/Big faci vreo 30-40 de minute. faci mai puțin dacă o iei pe jos și dacă ai de mers dincolo de Big iei prima mașină din lungul șir pe care l-ai depășit.
      sau, am o prietenă, îmi poveste pe vremuri că prefera s-o ia pe jos din Drumul Taberei până în zona Casei Poporului decât să-l aștepte pe 136 (parcă) pentru că 1-venea rar și 2-îmbătrâneai în el până trece de Răzoare.
      până când ratb nu va avea bandă dedicată asta cu biletele valabile o perioadă de timp ar fi o mare excrocherie.

  9. #59

    Cat e o calatorie in Bucuresti? 1 leu?! In Oradea e 5 lei biletul cu 2 calatorii, dar asta e; traiul intr-o metropola europeana e mai scump ca viata la sat. Un abonament pe toate liniile e 70 de lei, deci nu e neaparat un capat de tara, dar bateri is peste tot.

    • #60

      P.S. In Romania e mai greu cu “bus lane-ul” pentru ca orasele n-au fost gandite asa. Sunt zone unde daca faci asta gatuiesti circulatia, si asa sufocanta, pe o singura banda de circulatie.

    • #61

      foarte bine ca o gatuiesti. sa se dea jos din masina si sa mearga repede cu transportul in comun. aia e si ideea, sa descongestionezi traficul cu ajutorul transportului in comun

    • #62

      nici alte orase nu au fost gindite pentru bus lane. de ex dublin. totusi sunt bus lane peste tot.
      cineva zicea ca RATBul nu are bani din cauza gratuitatilor. eu cred ca RATB fiind o firma autonoma primeste de la bugetul de stat bani pentru cei cu gratuitati. nu cred ca suporta din buzunar propriu. ar fi aiurea sa fie asa.

    • #63

      Niciun oraș european cât de cât vechi nu a fost gândit pentru bus lane, pentru că când s-au inventat orașele, autobuzele nu se inventaseră încă. Nici benzile.

    • #64

      Oradea este o metropolă? Poate un sătuc de provincie. Și io vorbesc din Ploiești. 🙂 Ce zice un sibian?

    • #65

      @Dan Andrei: Cuvantul “sarcasm” iti spune ceva? Pai cum poti numi Oradea cand pretul unei calatorii cu transportul in comun e cu 250% mai scump decat in Bucuresti? Stii ce e culmea? Ca tot ei se plang ca e scump – 1 leu/calatoria. In plus, mai au si subventii la caldura.

    • #66

      Vezi ca nu prea e buna compartia. In Oradea, poate ca schimbi maxim 2 mijloace de transport ca sa ajungi la destinatie, dar in Bucuresti poti sa schimbi si 4.

    • #67

      @punKreas: Atunci cu atat mai mult, ar trebui sa fie mai ieftin ca orasul e mic, distantele scurte si consumul de carburant mai scazut.
      Aaa, sa nu va zic ca 1500 lei e un salariu foarte bun in Oradea. In Bucuresti, nu stiu cati se trezesc dimineata pentru banii astia. Nu-mi spuneti ca daca nu-ti convine poti cauta alt job ca in Oradea bate vantul pe piata locurilor de munca. Oricum, m-am crucit cand am vazut ce salarii au majoritatea comentatorilor de pe blogul asta.

    • #68

      dimpotriva, economic vorbind, intr-o comunitate mica, preturile sunt mai mari

  10. #69

    RATB a platit 7500lei pe fiecare Galaxy Nexus cu care sa scaneze cardurile. Asta in conditiile in care un Galaxy Nexus costa intre 1200 si 1500lei.

    Un tool pentru citit carduri NFC costa extrem de putin.

    Dar cand ii ai pe UTI ca parteneri…

    • #70

      da ma, dar nu pui si aplicatia?:)))

    • #71

      PS: pe vremea aia puteai avea un card nereincarcabil cu 10lei pe el si il clonai pe altul gol. Mai exact: cardurile albastre nu erau criptate.

  11. #72

    Varianta asta merge cand ai deja un sistem bine pus la punct. Adica la ora X vine masina, coboara indienii pe usile 2 si 3 si se urca doar pe usa 1 validand cardul. Fa tu chestia asta la Victoriei preferabil la ora 17:30. Cand kktul ala de 300 vine la juma’ de ora, vine PLIN ochi si in statie mai ai alti 40 nesabuiti care, nu-i asa, trebuie sa ajunga si ei anu’ asta acasa.

    Asta merge in tarile cu apa calda si sapun. nu la noi.

    • #73

      da, de aia trebuie BENZI SPECIALE pentru masini. pentru ca 300 vine la juma de ora din cauza ca e orasul ocupat.

    • #74

      Daca ti se pare ca 300 vine la juma de ora la 17.30 mergi de-l asteapta pe 105 (de exemplu), la ce ora vrei tu in ce zi vrei si apoi discutam.
      Circul cu 300 de la Victoriei in intervalul 17.30-18.00, sa n-avem vorbe ca nu stiu despre ce vorbesc. Mai mult de 5-7 minute n-am stat niciodata, si daca a fost un interval putin mai lung, veneau doua deodata, sau la un interval insignifiant.

    • #75

      Este valabil pentru orice linie la orice ora. Dar pana se fac la noi benzi speciale pentru transportul in comun pe care sa nu parcheze gigelul care se duce sa-si cumpere covrigi mai trece multa apa pe dunare.

  12. #76

    Citez de pe hotnews (motiv pentru care lipsesc diacriticele, pentru că secolul XXI nu i-a ajuns).

    “in 2014, Regia a avut un buget de circa 900 de milioane de lei, dintre care 500 milioane vin din subventia platita de municipalitate. Din aceasta suma circa 530 milioane lei au fost cheltuieli de personal, restul banilor mergand pentru combustibili (circa 100 milioane lei), piese de schimb, asigurari pentru parcul auto si taxe si impozite catre stat”

    “In ceea ce priveste veniturile, RATB a incasat in 2014 suma de 163 milioane lei din vanzarea titlurilor de calatorie”

    Ca să vorbim pe cifre. 900 buget, dintre care 163 din bilete și 500 din subvenții. Restul nu știm de unde provin, și nu ne interesează.

    Cheltuieli. 530 salarii, 100 motorină, restul “diverse”. Dacă doar la diverse intră sifonarea, practic de la RATB nu se fură mai mult de un sfert din bani. Știe cineva vreo schemă prin care se poate ciuguli și de la “personal”?

    De unde se vede că biletele acoperă probabil salariile celor care vând bilete.

    Articolul era despre cum trebuie RATB să plătească 126 de milioane de lei către ANAF, bani care reprezintă TVA pe gratuități. Ca să fie clar: pensionarii și alții iau gratuit pe RATB, primăria subvenționează RATB, iar ANAF ia TVA pe gratuitate. Nici nu știu unde e hoția mai mare.

  13. #77

    Eu merg cu tranvaiul…

    • #78

      Ai combinat tren cu tramvai? Trancarici mergea mai bine.:-)

  14. #79

    Cu autobuzele din Dublin lucrurile sunt destul de simple:

    1. exista banda rezervata pt bus unde daca se baga cocalarii cu beamve isi iau amenda
    2. urcarea & coborarea se fac doar pe la sofer (foarte rar deschide usa din interior, doar pentru coborare, doar la unele modele de autobuze, dupa toanele soferului)
    3.cardul se valideaza fie direct la sofer (ii spui unde mergi si iti ia tarif diferentiat) fie langa sofer tariful fix.
    4.n-ai bani pe card iti ia cash, doar monezi, doar potriviti, pe care ii bagi intr-o pusculita din fata lui. N-ai bani, nu urci. Pana nu a platit ultimul urcat nu pleaca aftobusu’ din statie.
    5. camere de luat vederi peste tot in autobuz, fata, spate, sus, jos.

    Una scurta pe care am vazut-o acum cateva saptamani, m-a uns la suflet, imi pare rau ca n-am fost inspirat s-o filmez:

    doi sobolanei tuciurii se urca grabiti si mimeaza actul validarii cardului la flat rate. Huiduma de sofer scoate capul pe geam si urla la ei intr-o engleza stalcita sa se intoarca si sa plateasca. Un tuciuriu vocifereaza, celalalt ii zice intr-o romana tuciurie: “da-l ba, in ma-sa, hai jos” si se dau jos. Iar soferul care auzise negocierea le zice en passant intr-o romana satisfacuta “da, ce credeati, ba, ca mergeti gratis?”.

    Iar babele din autobuz erau umede toate atat de vigilenta soferului, cat si de abilitatile lui lingvistice.

    • #80

      ce dragut:)))

    • #81

      Șoferul erea strămoșul dacilor din Englitera iar negrii ereau strămoșii romanilor dă la noi
      De ce nu faci tu un fuoieleton ,ca ești mai amuzant ca nea Marin Ilie dă la sculerie ?

    • #82

      @asurbanipal

      sa fii tu sanatos de cate ori am auzit eu soferul de Dublin Bus zicand cu voce tare in cabina lui “hai, babelor, in plm, mai repede, ca nu stau toata ziua dupe voi”. Iar babele zambeau, crezand ca le saluta pe ciuciungheza.

      Cred ca asa s-a exportat si limba latina, latinii pe unde au ajuns cu imperiul lor vorbeau singuri cu voce tare in latina vulgata pana cand incepeau sa ii inteleaga fraierii aia de localnici. Daci, picti, gen.

    • #83

      Pai vorbeam de lb daca : barza ,viezure ,mînz, nu de latina lu haules-baules

      Am vorbit serios de foieleton: aventurile unui român in Irlanda
      De cite ori te-am citit m-am câcat pe mine ….de rîs

    • #84

      i-am zis si eu sa scrie, dar e lenes…

    • #85

      gata, sefu’, o comitem, ne apucam de scris.

    • #86

      Pai baneaza-l
      Uite mîine ma duc in irlanda si de unde plm sa stiu ca tre să-ți iei bilet la avtobus,sa n-arunci hirtii si mucuri de țigări la întîmplare,ca nu se fumează in tramvai,nu se parchează aiurea ,ca nu tre sa furi curent etc.

    • #87

      Așe iaște și pe la Chief Seattle? Benzi pentru autobuze, benzi pentru mașini partajate (cu cel puțin 2 călători). Dar nooooo, iei e proști…

    • @corcoran
      La mine in leicester e un sofer din Craiova pe ruta mea. SI bineinteles, autobuze d-astea cu etaj.
      Si-l cunost pe sofer si uneori stam la taclale un pic daca nu e aglomerat.
      Si-acum fo cateva luni, ma urc in autobuz si-mi zice soferul “Domnisoara imi face si mie un bine” acu io ce era sa zic? “Sigur daca pot”
      “Ma domnisoara te urci talica pana sus si te uiti in spate? ca-mi vine asa un miros cred ca s-a cacat unul acolo”.
      Avea dreptate. Multiculturalismul e lucrul dracului

    • #89

      @cheddar

      te invidiez, eu inca n-am ajuns la intimitati din astea cu soferii romani de pe bus. 😀

      Ce-i drept, nici din astia de la interne (aka shit) n-am vazut prin autobuz, dar ace de seringa cata frunza si iarba, mi-am si format un bun obicei, inainte sa ma asez verific scaunul de eventuale ace, prefer sa iau SIDA pe cale naturala, nu in mod nenatural din autobuz.

    • @Corcoran
      leicesterul e un oras de imigranti in care europenii de orice nuanta sunt o minoritate. Si cum eu sunt aici de 14 ani, ne cunoastem intre noi, mergem la votat impreuna etc. Stai intr-un loc suficient timp si ajungi sa fii in relatii amicale si cu tiganii care canta la tambal la clock tower 🙂

  15. #91

    Solutii ar fi, de exemplu:
    -sa ieftineasca abonamentele, asa vor fi mai multi platitori de abonamente;
    – sa faca carduri pentru pensionari cu numar limitat de calatorii;
    -sa mareasca valoarea amenzilor;
    -sa intensifice controalele, eventual sa colaboreze cu politia comunitara, care si asa papa banii de la buget dejeaba.
    samd

    • #92

      Au intensificat controalele dar faza misto e ca controlul se suie la maxim 1 – 2 statii de la capat apoi coboara, pentru ca nu serveste aglomeratie.

    • #93

      Baws, in Pitesti era 50 lei abonamentul PE O SINGURA LINIE. Asta acum vreo 6 ani. S-ar putea sa mai fi crescut pretul de atunci. Deci, cat sa-l mai micsoreze?

    • #94

      baws, în Bucureşti este şi la ora actuală tot 50 de lei abonamentul, PE TOATE LINIILE!

    • #95

      Tu ai ratat esentialul:
      – Pitesti 1 linie, 50 lei acum 6 ani
      – Bucuresti toate liniile, 50 lei in prezent

      Hai ca m-am informat putin. Stii cat e un abonament lunar pe toate liniile? 140 lei. Stii cate linii sunt? Maxim 15 (pentru ca unele circula cand vrea publitransul).

      Ei, acum transpune asta in Bucuresti. 50 lei pentru tot ce inseamna autobuz, troilebuz sau tramvai.

      In Pitesti umblau controlorii extrem de des. In 7 ani de zile m-au controlat in Bucuresti de maxim 10 ori (mai realist ar fi 5).

      Dar mnah, in orasul ala s-au schimbat autobuzele de 3-4 ori. In Bucuresti…

  16. #96

    Am reflectat si eu la chestia asta (cand m-a prins controlorul ca nu validasem cartela, si asta din cauza unei gogomanii al sistemului de cartele pe care v-o explic daca vreti) si, via lantul slabiciunilor, am ajuns la concluzia ca de vina este… traficul. Fiti atenti:
    – ok, punem turnichet, toata lumea valideaza inainte sa se suie – imaginati-va ce inseamna asta la o statie de autobuz cum ar fi… cea de la Politehnica, spre Militari, la ora 5 dupa-masa.
    – ok, autobuzul sta in statie un numar de minute, dupa care pleaca (pentru ca are si el un program) si lasa jumatate de popor cu ochii in soare (pentru ca nu au apucat sa se suie, din cauza turnichetului)
    – ok, poporul asteapta urmatorul autobuz, care ar ajunge in 3-4 minute, daca nu ar fi blocat in trafic pentru ca niste destepti au trecut pe galben si au blocat intersectia.

    Deci – trafic.

    Am tot discutat ideea pentru ca am vazut-o pusa in aplicare prin strainatate si mi s-a parut civilizata. Pe de alta parte acolo autobuzele circula regulat la modul “a intarziat un minut, se duce orasul asta de rapa!”.

  17. hahaaahahah ma intreb cati vor intra pe sub bara aia si cati vor intra cate 2 … eventual cat va rezista pana va fi “fortata” de gloaba de “Calatori – robin-hood-zi” oprimati de Regia dictatoriala :))))

    • Acum serios vorbind.
      Ca sa avem si noi un transport public sanatos si calitativ ar trebui:

      – Hai sa puna si RATB-ul la fiecare statie automat de cumparat/incarcat calatorii abonamente la care sa se poata plati si cu cash si cu card. Dar in fiecare statie.
      – Sa elimine draq cartelele alea nominale. WTF .. de ce te intereseaza cine circula cu ea cand poate fi folosita DOAR DE 1 om indiferent daca se schimba de la o zi la alta.
      – sa se implementeze (am auzit ca a fost folosita odata…dar nu mai stiu daca mai e inca) plata cu SMS-ul iar dovada sa fie SMS-ul primit.
      – controlorii sa poate legitima calatorii (sau daca nu, sa fie insotiti de Politie Locala/Jandarmerie/Politie)

      Apoi cum s-a mai zis mai sus:

      – prioritizarea transportului in comun prin crearea de benzi dedicate. Dar ptr asta e nevoie de primarie si politie care sa-i arda pe cei care nu respecta asta. Stim ca e greu in rromania ca cineva sa-si faca treaba (inclusiv politia .. vezi M. Godina).
      – Instalarea unui dispozitiv ca cel din poza urmaribil la fiecare usa cu camera video (Adminisibla ca proba in instanta) – si urcarea numai pe la sofer.
      – introducerea de mai multe autobuze (dpdv al costului GPL-ul e o solutie muuult mai ieftina de exploatare si mai eco … dar stim cu totii ca n-ar mai avea motorina sa fure tot RATB-ul ..asa ca …nu se vrea, “nu e viabila”)
      – optimizrea autobuzelor, tramvaielor, troleibuzele ptr transportul pe scaune – in loc de cel de vite in pricioare, la gramada.
      – instalarea in statii a unor panouri electronice care arata cand vor venii urmatoarele autobuze/tramvaie/troleibuze (urmatoarele 3-5) precum si timpul cand vor ajunge in statie
      – soferii sa fie in stare sa nu mai accepte calatori cand capacitatea transportului este atinsa (nu mai e loc) – din motive de siguranta a calatoriei.

      Deocamdata atat… Ia sa ne imaginam dupa ce cele de mai sus vor fi implementate … cum ar arata calatoria cu RATB-ul in Bucuresti…

    • #99

      @Mef: ai dreptate in mare, voiam sa subliniez doar 2 chestii:
      1. Abonamentul nominal are si el rolul lui. Un om obisnuit face pe zi 4-6 calatorii, uneori nici atat. in schimb, daca paseaza de la unul la altul, numarul lor se poate dubla sau chiar tripla.
      2. Pentru autobuze cu GPL, ar trebui mai intai sa aiba motoare Otto. Exista autobuze (fabricate in Europa) cu motoare Otto? (Poate ca da, eu intreb numai.) Din cate stiu, la utilaje de astea Dieselul e generalizat.

    • Salve @alex;

      1. si care e problema atata timp cat este folosit de unul singur per calatorie ? sau se prefera ca toti sa nu-l foloseasca nimeni ?
      2. am gresit (cu dnumirea de GPL) … ma refeream la Biogas … care sunt si euro 6 (actual in Stockholm) sau cele cu etanol www.trendsetter-europe.org/index.php?ID=2842
      Cat despre diesel-uri .. se pot inlocui cu biodiesel care cel putin ptr unele capitale europene e mai ieftin decat diesel-ul obtinut din petrol.

  18. Arhi…o dai p-aia ca nu e un drept. dar ce mortii lui e? Este un serviciu public, care trebuie pus la punct. Nu de alta, dar astia din bucale platim oricum 30lei/luna chit ca il folosim sau nu.

    Prima conditie e simpla: acces facil la bilete. Adica eu sa am posibilitatea sa imi cumpar bilete din orice statie. E oarecum penibil raspunsu: nu ai de unde sa cumperi bilet, nu folosesti. Deci, practic, chit ca folosesc chit ca nu…ratbul ia aceeasi bani. Muie.
    Nu poti sa pui automat in statie? Pui unu la sofer. Dau 2-3lei (da, nu 1.3 lei ca la biletul cumparat deja) si merg legal.

    iar. Ce fac daca urc si observ in autobuz ca eu nu am bani pe card? Nu este obligatia mea sa stiu cati bani am pe cacatu ala.

    Dar…daca nu te-ai plange ca nu iti platesc oamenii (desi tu nu le facilitezi plata) cum ai putea sa furi? Cum ar fi “da, noi avem biletele prea ieftine” cand tu furi ca spartu?

    in praga abonamentu lunar e 90lei/luna aproximativ, la toate. La noi e 120. Deci da. Avem ieftin

    • Las’ ca nici la Praga nu e roz la RATP sau cum i-o zice:

      In the course of 2009 we spent the total amount of CZK 5,667.59
      million on investment
      Of which:
      – DPP own sources CZK 1,779.90 million
      – subsidies from the state budget CZK 52.60 million
      – grants from the EU structural funds CZK 499.79 million
      – subsidies from the Prague City budget CZK 3,335.30 million

      Doar ca asti au turisti multi, cred ca numai din “taxa de statiune” scot banii…

      Nu mai dau link ca iar dureaza 100 de ani pana aproba monstru de spaghete al blogului, dar ce mi se pare curios ca la juma’ de populatie si o treime de suprafata, au o retea mai mare de transport in comun ca Bucurestiul: 1800 km (RATP) vs 1576 km (RATB). Bine, la ei metroul e inclus la RATP.

    • am dat praga ca exemplu de bani.
      noi ne comparam cu parisu, dar avem infrastructura sofiei

    • @animaloo
      ai vrea tu sa aiba bucurestiu infrastructura Sofiei. Incearca a Chisinaului 🙂

    • #105

      @cheddar: eu merg des in Sofia si n-as vrea. Doar aeroportul mi se pare mai civilizat.

    • bai, chiar despre Sofia am scris la oha, nu am fost pe acolo decat in trecere. Bulgaria oricum este sora mai proasta a Romaniei, d-aia am folosit termenu. Nici la Chisinau nu am fost (practic, n-am fost in nici o capitala cu un transport public mai prost decat in a bucuresti)

    • @animaloo
      chisinau
      chennai
      buenos aires

  19. #108

    În Berlin nu poți urca-n autobuz fără să arăți biletul șoferului sau, dacă mergi doar o călătorie, plătești la șofer iar el îți dă restul.
    Se intră prin față iar celelalte uși sunt pentru ieșire.
    De nu vrei să plătești, nu urci – dacă faci scandal, în câteva minute vine jandarmeria lor și nu mai ai chef să faci gagă.
    Prețul/călătorie e 2.60 euro/călătorie însă normal că e prețul mai mare, c-altu-i nivelul de trai, altele-s salariile, ș.a.

    • #109

      Cum adică? Pensionari german n-are gratuitate? Unde plm sint ăștia frate,in lumea a 3a?

    • #110

      @asurbanipal: Cum “unde sunt?” Sunt plecati la piata cu masinile care vor fi la vanzare in targ la Vitan peste f’o 2 luni.

    • #111

      Daaaaa? Pai io credeam ca le vinde numai aia paralizați,care au mașină de firma la discreție sau sint prea bolnavi sau prea bătrîni sa conducă…

    • #112

      @Unul – si in Nurnberg e tot 2.6 EUR biletul si e valabil 90 min. Fiecare statie are automat de bilete si arati biletul/abonamentul soferului (nu se pierde timpul sa cumperi de la el bilet, sa iti dea rest, etc.), altfel nu lasa turnichetul sa se miste. Ultima oara cand am fost prin Bucuresti (in urma cu 6 luni) mi s-a parut extrem de incet traficul, indiferent de mijlocul de transport: autobuz, tramvai, taxi… de cumparat bilete, mai bine nici nu ma gandesc la asta, numai ma enevez…

  20. #113

    in Londra platesti ori cu Oyster card, ori cu cardul de banca ori cu telefonul (contactless) in orice transport in comun poti sa platesti asa, la autobuz se putea plati la sofer cu bani pana acum cativa ani.
    autobuzele au doua usi, la usa din fata se face o mica coada, pe acolo urci si platesti, pe usa din mijloc cobori.
    asa tfl.gov.uk/cdn/static/cms/images/promos/x001-00081-buses-contactless-payment_rdax_400x200.jpg

  21. #114

    A rămas de lămurit cită motorina fura șoferii londonezi
    Nu stau sa pun linkuri că sigur apare cheddar cu articole care arata cum jegoșii de șoferi arabi distrug transportul imperial ,metropolitan de suprafața

    • #115

      plus, simuleaza:))))

    • #116

      Aim not muslim,aim ceaineze Mada fakar,RAT Londra iz rasist
      Arabe not stealing
      Alah is big,alah is great,tis iz a haux
      Motorin iz no main ,fak off ,fak yu san av a bich
      Isis uil panish Yu
      Vote Trump,Donald Trump !

    • sau opresc autobuzul in mijlocul drumului sa se roage, nu ?
      www.dailymail.co.uk/news/article-1249335/Bus-delayed-Muslim-driver-pulls-pray-aisle.html

      ce-mi place mie de voi astia care le stiti pe toate de la voi din Romania, ca niste oameni mari. Coane, de la asta mic nu ma mir, dar matale ma dezamagesti

    • #118

      well, it got u started, didnt it?:)))

    • sau fac chestii de soiul asta, nu?
      toprightnews.com/muslim-bus-driver-locks-doors-does-unthinkable-to-pregnant-teen/

      e misto sa fii pacifist si multicultural de la distanta.

    • #120

      De ce m-ar durea pe mine in pix de suferințele tale din essex ,sau Londra ,sau cornwall,sau insula man? Tu știi cit sufăr aci in romanica?

      Brînză cheddar nu e aia urit mirositoare ,sau roquefort ,sau camembert?

    • sau poate aveam lucruri mai bune de facut azi. I continue to be disappoint.
      hai sa ne intelegem, io stiu ca tatal tau era musulman. Dar fac pariu ca nu-si facea nevoile in vazul lumii, nu isi spala fundul murdar de cacat in chiuveta budei publice si nici nu molesta copii pe strada.
      Io ca om civilizat am o problema cu indivizii care fac chestiile astea, nu cu musulmanii care-si vad de treaba lor si-si tin religia pentru ei, ok?

      Pentru ca musulmanii din Romania sunt de obicei sufiti si au o reputatie de oameni pasnici. Am avut un contract in Oman o data- o tara de sufiti- niste oameni de nota 10.

    • la ora asta a sta in Romania e chestie de alegere personala. Nu trebuie sa astepti dupa vize un an cum am facut io, etc. Asa ca daca suferi in Romania? E pentru ca alegi sa stai in Romania.

    • daca primul e muslim shit…al doilea link are legatura cu religia pentru ca pantof

    • @animaloo
      stai nitel intre ei si-o sa vezi ce legatura are.
      nenea ala nu e o exceptie.

    • adica faptul ca el crede ca orice femeie care nu s ein veleste in cacaturile alea de corturi din cap pana in picioare e o curva sigur n-are nimic de-a face cu asta, nu?

    • #126

      tu poti continua sa fii dissapoint, e treaba ta. Doar ca tu generalizezi ingrozitor, pornind de la experientele tale cu cloaca de musulmani englezi. nu sunt de acord cu tine si nu voi fi niciodata, indiferent cate linkuri din fituici englezesti imi lasi. Aici e romania, musulmanii sunt romani si au cu totul alta educatie. end of story

    • si nu zisai tocmai asta mai sus coane?
      “hai sa ne intelegem, io stiu ca tatal tau era musulman. Dar fac pariu ca nu-si facea nevoile in vazul lumii, nu isi spala fundul murdar de cacat in chiuveta budei publice si nici nu molesta copii pe strada.
      Io ca om civilizat am o problema cu indivizii care fac chestiile astea, nu cu musulmanii care-si vad de treaba lor si-si tin religia pentru ei, ok?

      Pentru ca musulmanii din Romania sunt de obicei sufiti si au o reputatie de oameni pasnici. Am avut un contract in Oman o data- o tara de sufiti- niste oameni de nota 10.”

      Suntem oameni rezonabili, da? io n-am nimic cu musulmanii care-si vad de treaba lor. magaria e ca e mare diferenta intre oamenii care-si vad de treaba lor si astia cu care avem noi de-a face in vest.
      Uite si tu ce zice nenea asta :
      www.gandul.info/stiri/cum-a-ajuns-muftiul-romaniei-sa-se-certe-cu-musulmanii-cu-idei-religioase-necunoscute-nu-vrem-daca-se-intampla-ceva-sa-fim-aratati-cu-degetul-14901172

      “Muftiatul Cultului Musulman din România a publicat un comunicat care a dat fiori reci pe şira spinării: „Este vorba despre existenţa, pe teritoriul României, a lăcaşurilor de cult musulman în care se propagă idei religioase necunoscute”. Se fac aluzii la derapaje, fundamentalism, „situaţia din Franţa”. Contactat de gândul, Muftiul Iusuf Murat a devenit mai nuanţat. Problema este, de fapt, că în România au apărut, în afara Muftiatului care reprezintă turcii şi tătarii – etnie musulmană istorică în ţara noastră – mai multe asociaţii şi organizaţii care îi reprezintă şi pe musulmanii recent veniţi în ţară, arabii de exemplu. Acestea au ridicat moschei nerecunoscute de Muftiat, în care predică imami pe care Muftiatul nu îi recunoaşte şi astfel nici nu îi poate controla. Se ţin acolo predici fundamentaliste, radicalizate? „Odată ce eu nu cunosc persoanele care oficiază slujbele, eu nu pot să ştiu”, se fereşte Muftiul Iusuf Murat de un răspuns direct, dar dă exemplu o carte publicată de una dintre aceste organizaţii musulmane, în care se găsesc pasaje anti-occidentale, anti-NATO şi antisemite, care pun în antiteză războinică Islamul cu Occidentul creştin. Problema Muftiului este că, „dacă Doamne fereşte se întâmplă ceva”, adică mai pe şleau un atentat terorist precum la Paris, cei arătaţi cu degetul şi blamaţi vor fi musulmanii „oficiali” din România, cei de la Muftiat, nu aceste organizaţii ale „noilor” musulmani. Iusuf Murat ar vrea o centralizare a religiei musulmane în România, sub Muftiatul său sau sub o autoritate de stat. Ceilalţi nu vor să audă de aşa ceva.

      ne intelegem acum sau ce? pe bune, Io n-am vazut niciodata turcoaice sau tataroaice romance sa poarte hijab. Din cate inteleg, e o chestie relativ noua in ROmania, si nu la femeile musulmane din comunitatile “noastre”.
      Si io la asta ma refeream. Nu la oamenii care-si vad de treaba lor si-si practica religia in pace fara s-o impuna pe altii.

    • #128

      si daca muftiul vrea doar o lege care sa il faca stapan suprem?

    • intrebare buna, se poate. Islamul ca religie e foarte descentralizat, nu?
      Dar daca te uiti la chestiile care se intampla cu comunitatile musulmane sponsorizate de wahabistii din Arabia Saudita… il intelegi si pe el putin. Chestia cu wahabismul e partea cu schepsis aici.

      That being said, si aici comunitatile musulmane sunt impartite. De obicei astia care-s de mult aici si nu sunt wahabisti -diverse varietati de sunni, shia sufi etc se integreaza, muncesc, au afaceri, copii. Magaria sunt aproape in exclusivitate wahabistii, care refuza sa munceasca, de obicei traiesc din welfare etc si in marea majoritate a cazurilor de terorism tot wahabistii sunt aia motati.
      Si arabia saudita baga o caruta de bani sa promoveze wahabismul. DUpa cum probabil ca stii, Ibn saud a luat puterea in arabia saudita acum 100 de ani in fruntea unei organizatii care seamana foarte tare cu isis-ul.
      De ce crezi tu ca sunt o gramada de musulmani in Europa care voteaza cu dreapta? Cu Ukip, cu Marine Le pen etc?
      pentru ca si lor le e frica de extremisti. pentru ca oameni sanatosi la cap nu vor sa le fuga copiii la isis sau sa fie priviti aiurea din cauza “a bunch of goatfuckers that ruin what we worked for for 30 years”.
      Si fraza aia? Am auzit-o de la un consilier local musulman de aici. Un tip dintr-o familie de musulmani din India care emigrasera in kenya inainte de ww2 si pe urma s-a mutat in UK. Si omul ala, musulman, care e integrat, ae o afacere, e consilier local, si altii ca el, sunt impotriva radicalizarii comunitatii lor de catre sauditi.
      Asta e magaria, Nu are nimeni nimic cu musulmanii care se integreaza si-si vad de treaba. Io n-am vazut musulman din malaezia sau uzbekistan sau azerbaidjan care sa se arunce in aer numai ca sa omoare necredinciosi.
      magaria e, si de asta ma fac si eu vinovata de niste generalizari, ca musulmanii astia integrati nu se bvad. Aia care se vad sunt aia cu pitici pe creier.
      Si din pacate promotia puternica a wahabismului are consecinte in a schimba in rau atitudinea musulmanilor din vest:

      The Polling Company CSP Poll (2015): 19% of Muslim-Americans say that violence is justified in order to make Sharia the law in the United States (66% disagree).
      www.centerforsecuritypolicy.org/wp-content/uploads/2015/06/150612-CSP-Polling-Company-Nationwide-Online-Survey-of-Muslims-Topline-Poll-Data.pdf

      The Polling Company CSP Poll (2015): 25% of Muslim-Americans say that violence against Americans in the United States is justified as part of the “global Jihad (64% disagree).
      www.centerforsecuritypolicy.org/wp-content/uploads/2015/06/150612-CSP-Polling-Company-Nationwide-Online-Survey-of-Muslims-Topline-Poll-Data.pdf

      The Sun (2015: Following Nov. 2015 attacks in Paris, 1 in 4 young Muslims in Britain (and 1 in 5 overall) said they sympathize with those who fight for ISIS.
      www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/politics/6758207/1-in-5-British-Muslims-have-sympathy-for-jihadis-in-poll.html

      Pew Research (2013): Only 57% of Muslims worldwide disapprove of al-Qaeda. Only 51% disapprove of the Taliban. 13% support both groups and 1 in 4 refuse to say.
      www.pewglobal.org/2013/09/10/muslim-publics-share-concerns-about-extremist-groups/

      BBC Radio (2015): 45% of British Muslims agree that clerics preaching violence against the West represent “mainstream Islam”.
      www.comres.co.uk/polls/bbc-radio-4-today-muslim-poll/

      Pew Research (2007): Muslim-Americans who identify more strongly with their religion are three times more likely to feel that suicide bombings are justified
      pewresearch.org/assets/pdf/muslim-americans.pdf#page=60

      ICM: 5% of Muslims in Britain tell pollsters they would not report a planned Islamic terror attack to authorities.
      27% do not support the deportation of Islamic extremists preaching violence and hate.
      www.danielpipes.org/blog/2005/07/more-survey-research-from-a-british-islamist.html

      Federation of Student Islamic Societies: About 1 in 5 Muslim students in Britain (18%) would not report a fellow Muslim planning a terror attack.
      www.danielpipes.org/blog/2005/07/more-survey-research-from-a-british-islamist

      ICM Poll: 25% of British Muslims disagree that a Muslim has an obligation to report terrorists to police.
      www.danielpipes.org/blog/2005/07/more-survey-research-from-a-british-islamist

      Populus Poll (2006): 16% of British Muslims believe suicide attacks against Israelis are justified.
      37% believe Jews in Britain are a “legitimate target”.
      www.danielpipes.org/blog/2005/07/more-survey-research-from-a-british-islamist

      16% of young Muslims in Belgium state terrorism is “acceptable”.
      www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1619036/2013/04/22/Zestien-procent-moslimjongens-vindt-terrorisme-aanvaardbaar.dhtml

      Populus Poll (2006): 12% of young Muslims in Britain (and 12% overall) believe that suicide attacks against civilians in Britain can be justified. 1 in 4 support suicide attacks against British troops.
      www.danielpipes.org/blog/2005/07/more-survey-research-from-a-british-islamist

      Pew Research (2007): 26% of younger Muslims in America believe suicide bombings are justified.
      35% of young Muslims in Britain believe suicide bombings are justified (24% overall).
      42% of young Muslims in France believe suicide bombings are justified (35% overall).
      22% of young Muslims in Germany believe suicide bombings are justified.(13% overall).
      29% of young Muslims in Spain believe suicide bombings are justified.(25% overall).
      pewresearch.org/assets/pdf/muslim-americans.pdf#page=60

      minoritatile alea parca nu-s asa mici, nu?

      Si atunci? de unde ma uit eu magaria e asta: fie musulmanii, in calitatea lor de membri al Ummah . isi stabilizeaza coreligionarii… fie o s-o faca altii. pe principiul ala cu “decat sa planga mama mai bine sa planga ma-ta”.

    • #130

      “De fapt totul e o chestiune de gust ” după cum a zis pisica după ce l-a lins in cur pe cîine…

    • chedarco: avand in vedere cum trateaza romanii femeile e simplu de zis ca crestinii ortodocsi considera femeai sclava sexuala, nu?
      Am fost in malaezia (Stii…o tara cu foarte multi musulmani) si singura influenta musulmana a fost ca tipa cu care am fost a fost rugata sa isi puna costum d-ala de cacat cand a vizitat o moschee. Pe un ton extrem de politicos.

      Eu imi bag pl in orice religie, dar al doilea caz (din primele doua linkuri) are de a face cu un dobitoc, nu cu religia lor.

    • @animaloo
      ai dreptate.
      sau nu
      en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Malaysia

      “Sexual harassment is common, and since 2010 trains on the Malaysian Railway have included pink-coloured women-only cars as a meant of cutting down on it.[6] There are also women-only buses in Kuala Lumpur since 2010.[6] In 2011, the government launched a women-only taxi service in the greater Kuala Lumpur area.[7] The taxis have women drivers, and operate on an on-call basis.[7]
      Female genital mutilation[edit]
      Female genital mutilation (FGM) is practiced in Malaysia, with an estimated of more than 90% of women from Muslim families having undergone the practice.[8][9] Reasons cited for the performance of FGM include religious obligation, hygiene, cultural practices, and the belief that it prevents pre-marital sex.[10][11] However, the form of FGM practiced in the country is not as severe as in other parts of the world, such as Northeast Africa, and is reported to only consist of a minor cut.[12][13] FGM is widely viewed as a religious obligation; in 2009, the Fatwa Committee of Malaysia’s National Council of Islamic Religious Affairs ruled that FGM was obligatory for Muslims, but that harmful forms of it must be avoided.[14]”

      you were saying?

  22. #133

    Daca pe langa bariera aia se monteaza si o cabina de dus complet utilata pentru cei care au nevoie si se suplimenteaza numarul de masini astfel incat sa nu se afle mereu jumatate din populatia orasului in 3 autobuze, atunci poate o sa platesc. Pana atunci nu.

    Trebuie sa intelegeti ca intr-un asemenea caz, platesti un serviciu. Daca serviciul este incredibil de prost sau incomplet, nu platesc. Corect sau nu? Cum ar fi sa repare mecanicul doar jumate din frane si apoi sa te puna sa platesti… pai ori faci treaba pana la capat si am ce sa platesc, ori o faci incomplet si nu platesc.

    In alte tari gasesti loc pe scaun fix in mijlocul orelor de varf. In alte tari masinile sunt curate si intretinute tehnic. In alte tari ai sisteme de ventilatie si aer conditionat corespunzatoare. In alte tari sunt sincronizate toate intre ele prin sistem GPS, inclusiv pe Google Maps.

    Cand voi vedea toate astea si la noi, promit eu solemn cu mana pe inima ca platesc RATB-ul. Nu e greu, nici impsibil, si nici nu costa mult, dar, ca de obicei la romani, nu se vrea.

    • #134

      iata-l pe romanul adevarat, care considera ca transportul in comun e dreptul lui din nastere. te salutam, bă!

    • #135

      Hai sa mai incercam o comparatie, poate te prinzi. Exemplu pur teoretic, nu stau acum sa caut tarifele si vitezele exacte. Platesti 300 RON/luna pentru internet gigabit. Da gigabit din ala adevarat. Iti intra fibra direct in calculator. Apoi cand vrei sa descarci ceva, iti merge cu 100 KB/s. Ce faci, taci din gura si platesti in continuare?

    • #136

      Si nu, romanul adevarat nu e ala care considera ca transportul in comun e dreptul lui din nastere, ci ala care considera ca e obligatia lui din nastere sa taca din gura, sa inghita, sa indure mizerii, sa traga ca un sclav si sa arunce cu banii catre stat pentru nimic. Ala e romanul adevarat.

    • #137

      nu am soselele asfaltate => nu platesc rovigneta
      nu am apa calda 24/24, 7/7 => nu platesc intretinerea
      nu am o tara “ca afara” => nu platesc impozitul

      Esti belea…

      “In alte tari gasesti loc pe scaun fix in mijlocul orelor de varf. In alte tari masinile sunt curate si intretinute tehnic. In alte tari ai sisteme de ventilatie si aer conditionat corespunzatoare. In alte tari sunt sincronizate toate intre ele prin sistem GPS, inclusiv pe Google Maps.”
      Londra => In autobuz gasesti loc pentru ca este mult mai comod sa mergi cu metroul; cu autobuzul schimbi de cateva ori ca sa ajungi unde ai nevoie
      Roma => autobuzele sunt pline (inclusiv de tigani romani la furat) si sunt cele mai jegoase autobuze din tot ce am vazut in ultimul timp
      Viena => biletul costa peste 2 euro si se plateste orice urcare (nu e pe zone ca in Londra); Unele tramvaie aveau aer conditionat, unele nu si se mergea cu geamul deschis ca in Romania.
      Praga => din cate tin minte era biletul undeva pana intr-un euro si aveau niste tramvaie noi – cu aer conditionat bagate pe liniile care mergeau spre centru – si niste tramvaie mai vechi decat cele din Bucuresti care mergeau prin periferii

    • #138

      @Emil, nu știu cum să zic, dar când mi se pare că un serviciu este foarte prost nu-l folosesc. nu folosesc scuza că e prost pt a nu plăti.
      dacă mecanicul nu-mi repară frânele îl dau în judecată și nu mai duc la el, dacă furnizorul de net nu-mi dă gigabit cum mi-a promis îl schimb și tot așa.

  23. #139

    Io-te s-a enervat chddar,te pomenești ca nu mai postează
    La revedere ,drum bun,pa !

  24. #142

    daca ne amintim cum a fost cu controlorii dublati de jandarmi sau politie locala: 100 de amenzi pe ora ???
    treaba asta cu gratuitatile e o laba trista si duce la abuzurile grupului care primeste gratuitu, respectiv mosi/babe care se freaca aiurea la ore de trafic maxim. astia pot sa dea grait pana se satura dar in afara orelor de trafic. in rest plata doar la sofer.
    iar cretinismul ala cu sisteme de plata diferite pentru RATB si metrou e masura lipsei de interes in rezolvarea problemei. de ce dracu nu e sistem integrat de transport ?
    eu folosesc foarte rar transportul in comun pt ca prefer taxi-ul sau perpedesul. dar cand merg cu ratb trebuie sa ma scobesc prin toate hainele sa gasesc cartela magica facuta acum fo 3 ani, daca o gasesc si in caz ca nu sa sper ca e deschisa casa de bilete ca altfel merg pe blat.
    la metrou macar e mai usor pt ca merge direct cu cardul bancar pe NFC.

  25. Da chiar nimeni de aici nu a văzut comunicatul de presă al RATB de pe 1 Aprilie?

    • #146

      am citit, chiar eram curios. LOL PDF:))))))))

  26. #147

    cu turnicheti dinaia, nu se mai pot urca cei cu handicap. dar e ok, oricum tramvaiele din romania nu sunt gandite si pentru oameni in scaun cu rotile.

    • #148

      prin singura țară cu apă caldă prin care m-au purtat pașii (Spania-Barcelona), persoanele valide urcau pe la șofer (nu mai știu dacă erau turnicheți), dar, la un moment dat, în cursul uneia dintre plimbările mele prin oraș cineva în scaun cu rotile s-a urcat pe la ușa din mijloc unde era o rampă care se cobora/ridica automat (buton la șofer) (nu ca la noi, acolo unde sunt, trebuie coborâte manual de însoțitor sau de sf duh). nu mai știu cum a validat acea persoană călătoria, dar se găsesc soluții

  27. #149

    Chestia aia din poza cu greu trece standardele de siguranta calatorilor. Imagineaza-ti ca e o situatie in care calatorii trebuie sa evacueze rapid autobuzul/tramvaiul. Barierele ale vor functiona ca bariere exact cand nu ai nevoie.

    In multe tari urcarea se face pe la sofer – tb sa scanezi un card sau sa bagi maruntis intr-o cutie. Nu bagi, nu pleaca autobuzul.

    La cata lume fute buha aiurea prin Bucursti, cred ca daca s-ar echipa autobuzele cu taxatoare ar fi cel mai eficient.

    • #150

      Dă-o-n papuci, și la mine la corporație sunt turnicheți și nu pot să intru/ies decât dacă dau cu cardul, dar dacă se activează sistemul de alarmă pică tot. se dezactivează și pliază automat turnicheții, se deschid automat uși pe care în mod normal nu se intră/iese nici dacă dai cu cardul, tot ce vrei tu.
      e cel mai aiurit motiv pentru care să nu se pună turnicheți.

    • #151

      Eei si tu acuma… Pai se compara turnichetii de corporatist cu aia de terchea-berchea aiurea-n tramvai?

  28. #152

    o calatorie cu autobuzul in Brasov costa 2 lei, mult mai scump ca in Bucuresti … o calatorie cu autobuzul intr-un oras mult mai sarac … Sfantu Gheorghe costa …. tot 2 lei iar aici calatorii intra toti pe usa din fatza la sofer care le rupe biletul, si coboara pe usa din spate, au gratuitate doar pensionarii cu pensia sub 800 lei, in rest toti platesc.

  29. #153

    pana si in santa monica, hollywood, malibu etc e 1$/calatorie. 50 centi pt seniori, pluc ca ai AC, tv-uri in bus-uri. in montreal e de 3 ori mai scump. si n-ai nici AC, nici tv-uri.
    fiecare cu pretul lui.