Inca un site care vrea sa isi faca cevapublicitate moka pe spatele bloggerilor. Acum ar trebui sa raspundem la niste intrebari legate de subiectul Responsabilizare Sociala, sa punem taguri, linkuri catre site, etc. Si drept rasplata, o sa primim un link pe minunatul site. Ma ia cu fibrilatii cand vad idei de astea.
Cea mai interesanta insa, e formularea din comunicatul de presa:
Va multumim ca ne permiteti sa participam la aceasta campanie. Manutele noastre de bloggeri se vor inalta spre ceruri in rugi fierbinti pentru sanatatea domnului de la Selenis. Si in mod sigur, pana pe 17 ianuarie participam. Toti. Tocmai ca simtim nevoia sa motivam companiile sa isi imbunatateasca strategiile de implicare pe 2008.
Ce limbaj de lemn, tipic comunist. Parca l-as citi le Lenin in original.
Imi permiteti sa ma ridic? Eu cand citesc asa ceva, ma cufuresc, de asta zic…
Multumesc.
NOU
Arhi, tu acum critici incercarea sau critici sistemul ?
Mie mi se pare normal ca din punctul lor de vedere de incerce asta si nu trebuie atacata ideea. Mai mult trebuie criticat sistemul pe care il folosesc pentru a ajunge la rezultate.
NOU
Ugh hai sa le facem reclama fiecare si ei sa publice apoi o lista cu vreo 200 linkuri in care probabilitatea ca cineva sa dea click pe linkul tau sau sa-ti ia in seama parerile este minima, chiar inexistenta. Nu mai bine lasam companiile sa vina la bloggeri decat invers?
NOU
Mihai, critic sistemul, ca ideea, pentru trafic, e buna.
De ce sa platesc eu niste bani de reclama cand pot sa ii pun pe tantalaii aia de bloggeri sa scrie? Ii aburesc cu cuvinte mari, “lideri de opinie” si alte cacaturi, ei se simt bine, mie imi creste site-ul, toata lumea e fericita, nu?
NOU
Bre, daca tot te-ai cufurit… scoate la imprimanta comunicatul ala, ca sa ai cu ce te sterge 😉
NOU
claus, am bideu=)), nu imi scarbosesc anusul u asemenea chestii:D
NOU
Corect, poate te zgaria limba(jul) de lemn 😀
NOU
Apropo de limbaj de lemn, Ion Iliescu ii spunea povestii asteia “dezvoltare durabila”.
Din pacate nu orice poate fi explicat in limbaj de strada. Comunicatul a fost scris de mine personal, si am incercat sa simplific la maxim toate conceptele. Cine se crede mai bun il invit sa scrie un comunicat similar despre CSR si dupa aia sa vorbim.
Cateva precizari. ResponsabilitateSociala.ro nu se intretine din reclama. Deci noi nu castigam mai mult daca avem trafic mai mare. In schimb obiectivul site-ului este sa popularizeze un concept – CSR. Iar pentru asta, avem niste sponsori care ne sustin.
In consecinta, daca vorbim de bani, noi facem cu atat mai multi bani cu cat reusim sa promovam un concept si o atitudine care pe alte piete e bine impamantenita. Care tine de civilizatie si de o maturitate a opiniei publice. Alte “cauze”, care ar fi putut face obiectul unei astfel de campanii, insa mai simplu de inteles, ar fi fost “protectia mediului”, “lupta impotriva violentei in familie, etc.”
Este asta un obiectiv meschin? Te las pe tine, Arhi, sa judeci.
Apoi – nu am spus nicaieri ca trebuie pus link catre noi. Ci doar ca noi vom pune link. In plus, nu am initiat o leapsa. Nu am mituit bloggerii prin premii sau recompense de orice fel. Am pastrat un ton cat mai serios si civilizat posibil. Pentru ca asa este si tema in sine.
Asta e adevarul: companiile vor fi mai responsabile daca publicul va face presiuni asupra lor. La fel e si cu oamenii politici.
Daca pentru tine, Arhi, tema e lipsita de interes pot intelege asta. Si iti pot multumi si pentru feed-back. Nu inteleg insa tonul ironic si jignitor.
NOU
Dragos, tu acum ceva timp ai considerat jignitor ca ti-am spus “dude”, deci nu stiu cata relevanta are partea cu tonul “jignitor”. Eu il consider ironic.
Restul?
Dragos, cati ani ai? Tu te adresezi bloggerilor in limbajul folosit in companie? Care limbaj e o relicva a comunismului?
Ce impact crezi tu ca poti avea in randul unor non conformisti, cum e clar ca sunt bloggerii, cu frazeologie gen
“Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?”
Nu am nimic impotriva metodei, repet. E ok, iar daca prinde, cu atat mai bine. Dar, suntem in anul 2007, iar Tien An Men e obiectiv turistic…
NOU
Companiile din .ro pana la implicare de toate felurile tre’ sa ofere clientilor lor ce promit. Ca daca spun doar minciuni pe banda rulanta ca UPC sper sa rezilieze toti clientii si firmele sa dispara. ( blind-girl.blogspot.com/2008/01/mori-upc.html)
Ca degeaba fac ei tot felul de “campanii cu numele” si concursuri pt bloguri sa arate cat sunt de deschisi la dialog daca nu la fel de deschisi sunt la discutii cu clientii. Ca sa nu mai vorbim de birocratia UPC si sprijinirea copacului de hartie. Intai, ca sa arate ca au inteles ideea Copacului, ar trebui sa reduca acest consum de hartie la minimum!!!
NOU
Partial sunt de acord cu tine (fara sa intru in detalii gen “relicva a comunismului”, care la randul lui e un limbaj de lemn, cum nu se poate mai bolsevic).
Si eu, cand m-am uitat aseara pe comunicat am fost nemultumit, insa nu mai aveam timp sa scriu altul.
Daca vrei o exprimare pe care s-o critici, uite-o pe asta:
“Implicarea sociala a companiilor este un curent bine inradacinat in randurile firmelor de pe pietele occidentale.”
Pentru cei care mai citesc acest dialog, as mai spune ca prin comunicatul de presa nu ne-am propus sa ne adresam bloggerilor (pentru ei folosim pur si simplu invitatia directa), ci persoanelor care ar fi interesate sa citeasca ce au scris acestia. Adica oamenilor de comunicare din companii.
E putin mai greu de justificat, dar asta este, nu intru in detalii.
Oricum, am invatat acum ca bloggerii, si ma refer la cei “nonconformisti” citesc multe comunicate de presa si e bine sa fii atent ce scrii, daca te referi si la ei 🙂 Deci mersi pentru feed-back.
Despre aia cu “dude” nu-mi amintesc. Decat poate daca a fost la Zoso pe blog, unde totul pare sa ia o turnura ireala.
NOU
ok:))
NOU
@BlindGirl
Simt ca e important sa spun ca aceasta campanie pe care o critica Arhi (desi pune link, si ii multumesc), nu a fost facuta pentru un client. Nici macar numele nostru nu apare in comunicat (decat jos in “boilerplate”).
Asta e principala problema in Romania apropo de a impinge companiile sa fie responsabile – faptul ca multi suntem convinsi ca mare parte din campaniile sociale sunt ipocrite, si pentru asta generalizam.
Noi spunem, pe de alta parte, ca e inevitabil sa apara multa ipocrizie, insa, atata timp cat fenomenul inseamna mai multi bani care se duc catre niste cauze sociale si chiar o minima schimbare in bine a companiilor, el merita incurajat.
NOU
Ei, n-am avut eu timp sa scriu de majoritatea companiilor multinationale, si am dat doar un exemplu de magarie, dar exemple sunt multe, la multe companii, adica la majoritatea. Dati un search pe google dupa o companie de la noi si cititi plangerile. intai sa se responsabilizeze fata de proprii lor clienti!
Eu am asa o repulsie nativa spre ipocrizie si ma deranjeaza cand ala nu face ce ar trebui da’ se da’ ciumeg. Asa nu-mi plac multe companii ce devin “stimabile si responsabilizate social” peste noapte cum nu-mi plac nici aia care se duc la slujba religioasa sa arate ca is credinciosi si apoi vin acasa isi bat nevasta si o fugaresc de acasa in cel mai bun caz, daca nu cumva o omoara. Asa cum mi se pare de prost gust sa vad cum pe scena la stupize stupize apare o vaca( nu ma refer la Andreea Marin ci chiar la o vaca) ce se balega in lumina reflectoarelor in loc sa apara vietatea aia direct in grajdul matusii ce avea nevoie de ea. Bineinteles ca tot filmata si acolo, pe teren, dar macar nu cu funda rosie la camera, ce naiba! unii cu fala lor n-au simtul ridicolului!
Si unii se intreaba de unde puzderia de Kitsch-uri in Romania si succesul astora… pai daca asa gusturi se cultiva, asa fala si lauda de la Becali la cine vrei…cu asa “educatie” in media, asa rezultate sunt in randul maselor.
E bine sa nu ne multumim cu putin, cu chestii de fatada. Daca tot vreti sa pareti ca faceti ceva, faceti! (scriu si eu sa dau din gura ca nu citeste oricum cine trebuie) Da’ sa fie palpabil! Ca daca te multumesti cu chestii de parada din ce in ce mai mici vor fi rezultatele. Lasa-i sa se intreaca intre ei sa demonstreze tot mai mult, daca au ce. Sau sa renunte ca in curand nu or sa mai ia ochii cu spoiala. Oamenii au inceput sa cerceteze ce e sub ea!
NOU
A, Arhi, am uitat sa-ti zic – e power titlul 🙂
NOU
:)):)):)) Chiar asa? :)):)):)) Avem onoarea “de a servi unor teluri marete”, cu efecte sociale “implacabile pentru bunul mers al societatii” si noi stam degeaba? :)):)):)) Si mai avem si tupeul ala tipic pentru niste “elemente fasciste si destabilizatoare” sa-i criticam, in loc sa dam dovada de “un inalt simt civic”? :)):)):)) (I. Iliescu) :)):)):))