61579090_3_644x461_consola-reglaj-faruri-renault-megane-1999-2003-caroserie-interior

Am o mică problemă. Cred că la service s-a întâmplat ceva, cineva spune că, din cauză că s-a scos bateria de pe mașină, și farurile mele bat mult prea în jos. Adică undev la vreo 3-5 metri în față, maxim. Practic, în exterior, dacă nu aprind faza lungă, sunt orb ca un liliac.

Problema e că nu are buton de reglare a farurilor. În carte spune că se reglează automat. Automat my ass.
Întrebarea e, există vreo metodă simplă de a le da un șut și a le face să revină sau trebuie neapărat să mă duc la reprezentanță la renault?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

58 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    te duci la service-ul respectiv
    e treaba lor sa-ti dea masina in stare de functionare, cel putin asa cum a fost cand ai adus-o
    sa o duca ei la reprezentatnta daca sunt incapabili

  2. #2

    Daca nu sunt faruri electrice sub capota undeva in spatele farului trebuie sa fie ceva niste rotite scripeti , piulite gen fluture depinde de la fiecare masina in parte. Invarti de ele pana se regleaza farul cum vrei.

    • #3

      sunt xenoane electrice

    • #4

      csenonul se regleaza singur, nu ai ce sai faci… decat tot asa mers la un meseriash si sa ti le ridice el manual

    • #5

      xenon-ul are ceea ce se numeste la mine in cartier auto-leveling, nu le poti regla tu 🙂 decat cu ranga, vorbeste cu jiji.

    • #6

      Cauta acele reglaje, posibil sa fie cu imbus de 6. Xenonul are autoleveling de la o pozitie initiala, daca nu o reglezi tu la inceput e fix degeaba autolevelingul. La Megane e posibil sa trebuiasca dat jos plasticul din dreptul farului pentru a putea ajunge la acele reglaje.

    • #7

      xenoanele se regleaza singure pe baza senzorilor de puntea fata si spate. Poate s-au defectat senzorii/senzorul.

    • #8

      Sau poate modulul s-a busit. Face autolevelingul la pornire ?

    • #9

      face

    • Nu, mai precis farurile cu Xenon au o anumita inaltime de referinta care se seteaza din combinatia diagnoza + reglaj fizic. Nu poti sa le reglezi tu fizic pentru ca, teoretic – adica asa e la unele masini, vor reveni la aceeasi valoare. Sau vei primi o eroare frumoasa.

      Odata reglate cu masina goala ele se vor autoregla in functie de cat este aceasta de incarcata in fata sau in spate.

    • #11

      Cam cat de prost trebuie sa fii sa repeti aceeasi prostie pe care au mai spus-o si altii inaintea ta, fara sa o verifici? Nivelul automat (autolevellingul, da) la xenoane nu inseamna ca nu au reglaj pe verticala, inseamna ca in functie de hartoape incearca sa mentina acel nivel setat de utilizator. Orice far, cu xenon, bec chior sau halogen trebuie sa aiba reglaje fie electrice, fie manuale. Xenoanele, daca sunt de fabrica, au si reglaj electric din cabina al nivelului si au si mentinerea automata a acestui nivel (botul aruncat in sus de o hartoapa, farul e miscat automat in jos). Chinezariile care se pun aftermarket nu au a doua componenta si anume stabilizarea automata.
      Nu incercati sa ma contraziceti, am masina de 40k si am butoane de reglaj. Nu conta valoarea masinii, vroiam doar sa ma laud.

      1
    • #12

      masina mea nu are buton de reglaj in interior. end of story

    • #13

      @Darius: Asa este, de incarcare in principal si de hartoape in secundar, mi-a scapat.

    • #14

      Atunci ori primeste informatii gresite de la senzori, ori modulul le interpreteaza gresit. Poate e doar o problema de defazaj care s-ar putea rezolva rapid din computer, mi greu sa cred ca dupa intreruperea tensiunii sa se fi intamplat ceva mecanic la senzori, pentru ca de obicei senzorii se defecteaza din cauze mecanice.

    • #15

      Radu, in germania e ilegal sa ai xenon cu control manual. Xenon manual ai vazut doar la aia cu numere de bulgaria care fac upgradeuri de capul lor sau alea de dinainte de 2004 parca.

  3. #16

    La Renault Megane nu știu exact cum e, dar la Renault 12 era o pârghie pe exterior, chiar lângă far. Fiind tot Renault nu ar trebui să fie prea diferit.

  4. #17

    Daca masina este dotata cu xenon din fabrica, atunci farurile sunt cu reglare automata in functie de incarcarea masinii. Exista senzori care masoara inclinarea in functie de incarcare.

    • #18

      atunci e posibil sa fi murit senzorii aia…

    • #19

      Nu mor caii, cand vor cainii.

    • #20

      Patit! Murit senzorul, facea la fel.

      Senzorul decedat se vede pe tester.

    • #21

      Senzorul de auto levling este actionat de o bieleta, care mai are obiceiul sa se rupa.
      Senzorul in sine e OK, foarte rar se defecteaza.

      Problema e ca nu orice bielete aftermarket pentru un anumit model de cazan da rezultatul scontat – nu nimeresc cotele exact si atunci se duce spotul in balarii.

    • #22

      @directoru: ai dreptate, cu o singura exceptie: sensorul are in sine o bieleta care e de plastic si care nu se vinde separat cand se rupe. bieleta asta se leaga de bascula aferenta rotii pe partea careia e farul controlat de senzor. senzorul se defecteaza mai rar, dar se defecteaza. insa sa moara ambii senzori o data? asta chiar e nemaiauzit. dar, principial, senzorii nu vorbesc doar cu farul, cel putin nu direct, ci prin intermediul unui computer. de aia s-ar putea ca ceea ce sugera cineva mai devreme, vizita la service, sa fie necesar :(.

    • #23

      Nu murit senzoru. Schimbat senzoru bun cu unul defect in service…

    • #24

      well…

  5. #25

    suni samsarul de la care ai luat-o 🙂

  6. #28

    Eu am așa la Laguna: ridic capota și cam deaspra fiecăruia din faruri este o găurică unde se introduce un inbus. Rotind de el ridic sau cobor farurile. În felul astă se reglează “poziția de zero”.

    În cazul în care ai greutate multă în portbagaj, se ridică botul mașinii, deci farurile vor bate in sus. Ca să nu se întâmple asta, rotești în jos de roțița din bord, care apare și la tine în poză (rotița din stânga) – eu nu am rotița respectivă, se reglează singure către pozitiă de zero, deci dacă nici tu nu ai e la fel.

    • #29

      nu am rotita aia, am zis deja

    • #30

      Am citit postul pe diagonală, că așa se face. Atunci vezi găurelele alea sub capotă!

  7. #31

    am uitat să menționez că becurile sunt cu xenon, deși nu cred că are asta vreo importanță.

  8. #32

    Ma baieti, astia cu reglare proprie din nush ce rotita, fara un aparat dedicat de reglaj al farurilor, reglarea lor dupa bunul plac, in spatele blocului nu prea are sanse de reusita si riscati ori sa orbiti pe cei care vin din sens opus ori sa luminati cuiburile de cotofene din plopii de pe margine.
    Farurile trebuie sa aibe un anumit unghi de reflexie, independent dreapta fata de stanga. Deci, nu recomand. Se face reglajul propriu zis apoi exista acea rotita (exista inclusiv pe Dacia 1310, deci nu cred ca exista masina mai noua de 10 ani fara sa aibe reglaj “manual” al farurilor din interior functie de incarcare.
    Pt xenon, asa e, trebuie sa aibe un reglaj automat functie de incarcare, dar si acolo exista un reglaj pe aparat.
    Arhi, poza este ceea ce ai tu pe masina? In poza sunt doua rotite, una pt reglaj nivel faruri si una pt reglaj intensitate luminozitate bord.

    • #33

      ba ejti prost??:)))) ti-am zis ca nu am aia pe modelul meu

    • #34

      Ce faci, din punct de vedere legal, daca mergi noaptea pe un drum impadurit pe o parte si pe alta, si vezi un spanzurat in copac?

      Te dai jos si-ti reglezi farurile, ca-ti bat prea sus!

    • #35

      trolololol

    • #36

      Pai pune-n pushca mea poze cu tzatze atunci, ca ma duci in eroare, fi-t-ar “rajnitza” de #osutaenshpemiidacai 🙂

  9. #37

    daca ai xenoane du-te la service…
    Daca aveai reglaj manual – puteai sa-l reglezi singur cu ceva chin ( masina cu farurile aprinse , fata la perete, prin incercari gaseai pozitia pana la urma).

  10. #38

    hihihi, inseamna ca e megane din ala ciudat la care trebuie sa dai bara de fata jos ca sa schimbi un bec :))

  11. E pe sasiu / osia din spate o “duda” care se ocupa cu reglarea automata a farurilor. IMO, e destul de putin probabil sa-ti fi umblat mecanicii la ea, poate a intrat ceva praf/mizerie pe la senzorul ala. am patit si eu asta si a trebuit sa-l schimb. operatia a durat o juma de zi ca sa ajunga la “ea” si sa o schimbe.

  12. Nu te complica tu, că nu se reglează cu bormașina.
    Caută-l pe nenea ăsta
    www.arhiblog.ro/meseriasul-bloc/

  13. #41

    Offtopic :Arhi, am observat o chestie.
    Tu poti fii pe marginea unei prapastii, tinandu-te intr-un desht si sa postezi “Ajutor, sariti, ma prapadesc, sa vina repede cineva” si cu certitudine 99% dintre comentarii vor fi la genul “Ai belit pla, Cetin!”
    Deci aici nu mai e pic de demnitate bai, omu’ asta orbeste furnicile-n asfalt si voi dati sfaturi “ba cu ranga, ba cu stanga, ba cu “samsaru”
    INADMISIBIL !
    Ontopic: Apropo, cu Poxipol ai incercat?

    1
  14. #42

    Cu alte cuvinte, faza scurta s-a blegit si nu se mai scoala.

  15. #44

    poate e prea incarcata pe fata. cat sa ridice si senzoru ala

  16. #45

    Ridica capota si deasupra farurilor ar trebui sa existe o gaurita(pentru surubelnita in cruce/dreapta sau hexagonala).De acolo poti sa reglezi inaltimea de la care sa plece farurile.

  17. #46

    Ca fost posesor de megane, eu nu am reusit sa ridic farurile alea cu nimic. Esti sigur ca ai xenoane? La megane chiar si cele cu halogen au o lupa. Daca ai totusi cu halogen vezi ca undeva, deasupra, este o gaurica unde mai poti infige acolo o șurubelnița pentru a-l mai regla putin.

  18. #47

    un motiv in plus ca sa-ti iei kriptoane cu filament de unobtanium. asa are maester lorin la ufo.

  19. #48

    Încarcă în portbagaj ceva greu:)

  20. #49

    Daca fac autolevel la pornire dar raman in pamant inseamna ca senzorul de pe puntea fata este in “padure” (mai exact ori a sarit tija, ori s-a rupt).
    Vireaza stanga maxim si pe bascula ai sa vezi o tija cu 2 “nuci”: una pe bascula si una pe sasiu. Daca lipseste piesa de legatura dintre ele atunci e clar ca s-a dus pe suflet si iti trebuie alta (dezmembrari).
    Daca totusi ai si tija si tot raman in pamant probabil o resetare cu CLIP ar fi suficicenta.

    Ceva de halu asta arata: img22.olx.ro/images_mercadorro/39194961_1_644x461_senzor-nivel-auto-leveling-xenon-punte-spate-renault-laguna-2-craiova.jpg

  21. #50

    Senioare ce-ti mai plac intrebarile astea la care tot romanu e priceput nevoie mare. Sunt momente in care poti fi mandru de comunitatea ta, dar nu si acum.

  22. Poti regla farurile si fara rotite de reglaj. Bagi cite 10 borduri in portbagaj si vezi cu cit se lungeste bataia farurilor. Io zic ca 30-40 borduri ajung. Nu baga prea multe ca or sa te blitzuie aia ce vin din sens opus. Sau o sa dai cu toba de asfalt 🙂

  23. Fiecare far – chiar daca are auto leveling – are un reglaj manual pe el.
    Ridica capota si cauta pe far o rotita cu gaura de inbus.
    Tragi masina cu botul la gard si rotesti pana se ridica 2-3 cm.

  24. #53

    Trimite-mi seria de sasiu a masinii si iti trimit pe mai procedura de ridicare a farului!

  25. #54

    Regaljul cu imbus de 6 este un reglaj MECANIC! Daca ele au fost la nivelul corect pana sa se intample acel “ceva”, nu are sens sa umble la reglajul mecanic. Faptul ca isi fac autolevel si bat in pamant indica faptul ca sistemul de autolevel este in avarie (repet, cel mai simplu s-ar vedea pe CLIP). De obicei si la Megane/Laguna se rupe sau se desface tija care face legatura intre senzor si puntea fata (mai exact bascula din stanga).

    Asadar nu mai indrumati omu’ la reglaje manuale daca NU s-a umblat la ele!

  26. #55

    La articulatia din fata ai niste senzori care citeste pozitia rotii si iti regleaza faru in timp real in functie de mai multi factori. Posibil sa fi cedat senzorul sau ceva contacte imperfecte.

  27. #56

    Curiozitate. S-a umblat pe la roti in service ?

  28. #58

    Poti incerca sa verifici daca sunt toate mufele conectate si tijele de pe bascula nu sunt rupte.