Scris de un anonim

RATB a anunțat că se modernizează și începe prin a instala ȘASE aparate automate pentru emiterea și reîncărcarea de titluri de călătorie. Desigur, contractul este estimat pe la vreo 1,3 milioane de lei, dar cine se mai uită la bani?

Ah, câte amintiri cu controlori agresivi care din tot tramvaiul controlau doar fetele și băieții mai albi și spălați, bătrâneii jerpeliți și mămicile cu copii aflați la limita de vârstă la care au nevoie de bilet… Dar de vreun cerșetor sau vreun țigan ceafă lată nu s-ar atinge nimeni și nu i-ar întreba nimic de sănătate.

Mi s-a întâmplat de multe ori să iau amendă pentru că efectiv nu circulam prea des cu RATB-ul și din stația din care plecam nu aveam de unde să cumpăr bilet, iar dacă aveam curaj să merg o stație cu tramvaiul până la primul loc în care îmi puteam lua bilet, normal, era control. Mi s-a întâmplat și să-mi expire abonamentul când eram student fix în ziua în care a început vacanța și tot atunci să înceapă o ninsoare atât de mare încât circulația trenurilor a fost oprită în acea zi, iar a doua zi, când nici bani de mâncare nu aveam, nu mai zic de bani de bilet, normal, am luat amendă. Am luat amendă și pentru că am avut impertinența de a avea nevoie de bilet când ghereta RATB ori nu avea curent să-mi încarce mie cartela, ori aveam nevoie de bilet mai devreme decât avea program doamna care vinde bilete (RATB avea program, dar dacă a întârziat tanti, ce vină are ea, că e și ea om).

Dar cea mai aiurea fază pe care am ținut-o minte este că, elev fiind, am luat amendă pentru că am folosit un bilet mai vechi, cumpărat cu aceeași sumă, cu câteva săptămâni înainte, însă se schimbase design-ul biletului. Și a fost nasol așa, adică foarte mulți controlori, însoțiți de ceva jandarmi sau poliție, cu percheziționat rucsac, iar eu eram un simplu și amărât elev, în tranzit prin oraș, care chiar nu prezenta vreo amenințare.

Hai RATB că se poate, în unele orașe mai mici există automate de ani de zile.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ce imi plac cei care se justifica ca nu au bilet si gasesc tot felul de motive.Nu ai bilet este simplu nu te urci si gata.Nu conteaza ca nu ai gasit deschis la casa de bilete sau ca era defect apartul.Este ca si cum eu m-as duce intr-un supermarket si pur si simplu iau un produs fara sa platesc iar daca omul de securitate indrazneste sa imi spuna ceva il mai si injur.
    Poate mai inteleg cand esti copil sau pustan dar deja cand esti adult dai dovada de nesimtire.

    • Sau poate sunt adult, dar la mine in oras in tramvaie circula o tanti care-ti vinde bilet pe loc.

    • Sau ar trebui sa ai posibilitatea sa cumperi bilet din orice statie. Chiar si din mijlocul de transport. Doar nu o sa iau taxi pana la prima statie unde gasesc ghereta, nu? 😉
      La urma urmei, daca faci un serviciu public il faci complet deoarece oricum platesc pentru acest seriviciu prin taxele care se duc si in bugetul RATB care merge pe pierdere.

    • #4

      Acum au mai rarit-o cu controalele, nici nu mai fac nici actiuni din alea cu jandarmeria, cand opreau autobuzul si ii luau la puricat pe toti. Am patit-o odata, m-au prins, nu aveam buletinul la mine si am scapat pentru ca… nu mergea sistemul informatic la sectia de politie ! :)) nu reusea jandarmul sa confirme datele si pana la urma nu au avut ce face si ne-au dat drumul tuturor fara sa mai platim amenda aia de 50 de lei sau cat era. Dar de atunci si eu m-am invatat minte, am la mine un card cu doua calatorii – pentru urgente ; daca ii vad (acum sunt usor de repereat, ca ii obliga sa poarte niste veste speciale peste haine) sacrific si eu o calatorie.

      Automatele astea le baga cu scopul de a scapa treptat de chioscurile alea unde lucreaza cate o tanti uitata de lume. Pentru ei e mai avantajos asa, cu automate – nu mai platesc salarii, curent, etc…

    • #5

      In fiecare statie, sa-ti puna masina de bilete, nu stiu daca se poate, nici afara nu exista asa ceva. Gandeste-te ca sunt statii in camp cand rar coboara cineva si nu justifica efortul, costul si nici cerere nu ar fi destula. In mod normal, ar trebui sa poti plati calatoria la urcare in autobuz, binenteles, n-o sa primesti rest, dar asta e plata ca nu ai bilet. Insa pentru asta, ar trebui sa urci pe la sofer, sau sa existe un fel de mini ghiseu (ca in mijloacele de transport din Amsterdam) si sa stea om platot tot timpul in el. Problema in ambele cazuri e ca in autobuzele noastre nu poti face asta, nu sunt construite pentru asa ceva. Soferul cumva e separat de restul calatorilor si sa-ti schimbe tie toate autobuzele ar insemna un cost imens care nu se justifica.

      In mod normal ar trebui un fel de intrerventie si din partea noastra aici. Si nu mi se pare complicat aici, ai putea sa ai doua cartele: un abonament lunar si inca o cartela cu 10 lei pe ea, ca backup. Cand stii ca a expirat abonamentul, folosesti cartela aia. In momentul in care ai folosit cartela, e un semnal ca tre sa te duci AZI sa-ti refaci abonamentul si sa pui inapoi valoarea pana la 10 lei pe cartela de rezerva. Sau, oricand ai si varianta 2: cand vin controlorii la tine, sa strigi Allahu Akbar.

    • #6

      @DT, llasand la o parte ce se intampla pe la stat cu bugetele si contractele, discutand la modul general, cred ca faci o confuzie intre a oferi facilitati de bun simt (vezi spitale, aparatura, medicamente si conditii decente) si a face statul risipa undeva unde totusi ti-a oferit facilitatile de baza, doar ca vrea pula ta si nu vrei tu sa faci nici un minim de efort (vezi varianta cu luat 2 cartele, una de rezerva), pentru ca, domne, platesti taxe si deja orice ti se cuvine si nu mai trebuie miscat un deget din partea cetateanului.

    • #7

      @Cristi, se poate și pe aceeași cartelă, abonament activat și călătorii separat. Been there, done that (aveam abonament doar pe o anumită linie).

    • #8

      Gagoy sper sa ajungi candva la suficienta minte cat sa intelegi ca e normal sa respecti regulile si in lipsa unui pulan pe spate. Sper sa intelegi ca atat timp cat folosesti un serviciu este normal sa platesti si ca acum nu esti cu nimic diferit de un talhar care te fura dandu-ti in cap, nu esti cu nimic diferit de un hot care iti intra noaptea in casa si iti ia tot. Esti un hot ordinar.

    • cum ar fi sa te duci la supermarket sa iei un mar si sa nu ai cum sa il platesti?

      Bah. RATBul este un serviciu public si are obligatia sa iti puna la dispozitie modalitatea de plata. Practic…daca in statia A nu e bilet inseamna ca mai marii RATB au decis ca din statia A pana in statia B (rima unde poti lua bilet) e gratis.
      Dar mai usor te plangi ca merg oamenii rai fara bilet, nu?

    • #10

      @animaloo, desi imi place stilul tau direct si un pic mai in forta, da-mi voie sa-ti zic, din punctul meu de vedere de ce cred ca nu prea ai dreptate. Poate ceea ce zic e si putin pe langa ideea reply-ului tau, o sa scriu ceva, s-ar putea rezuma mult mai scurt dar incerc sa dau cateva exemple:

      1. Sa luam chiar exemplul tau:
      “cum ar fi sa te duci la supermarket sa iei un mar si sa nu ai cum sa il platesti?” – Corect! Ce ai face in cazul asta? Sa zicem ca pe o raza de 500 m primul supermarket, mega image sau care e, are o pana de curent, nu merg casele de marcat, implicit nu poti plati, insa mai ai 4 supermarketuri la distante de 50-100 metri dupa el, Ce faci? Pe principiul tau, mai marii sefi au decis ca marul e gratis? Stiu ca nu e serviciu public, dar te intreb. Mori de foame? Astepti sa ti se faca dreptate? Faci un protest? Ca un exemplu, taica-miu, daca trenul are o problema cu caldura pe timpul iernii pe locul x de pe bilet, el NU se muta pe alt loc pe principul CFR tre sa-mi puna caldura la dispozitie pe scaunul meu ca am platit si e datoria lor, desi trenul e gol si la 2 scaune mai in fata merg centralele de caldura si controlorii ii recomanda sa se mute la clasa 1 fara cost.

      “RATBul este un serviciu public si are obligatia sa iti puna la dispozitie modalitatea de plata.” – ti s-a dat o modalitate de plata. Ai la o statie apropiata ghiseu in care-ti poti incarca cartela. De asemenea poti sa-ti incarci cu o suma mai mare astfel incat sa nu ramai in pana, sau sa ai una de rezerva. Nu iti poate pune nimeni ghisee/automate in camp, la fiecare statie. Maine o sa vrea cineva sa se construiasca mai multe statii de autobuz pentru ca el locuieste intre 2 statii si nu ii convine sa mearga pe jos 50 de metri pana la bloc. Altul o sa vrea ghiseu deschis 24 din 24, sa platim 3 oameni, 3 ture a cate 8 ore. Fiecare vrea cate ceva. Sigur, in mod normal, ideal ar fi sa-ti incarci online si banii sa intre instant (nu dupa 14 zile cum am patit eu in alt oras), sau prin SMS, sau sa platesti la sofer. Insa, momentan, din vari motive (pe motive reale, sau coruptie sau ca suntem o tara de mana a 3-a) asta e, mai tre sa gasesti si tu solutii alternative chiar daca suntem o tara de cacat. Te descurci momentan cu ce ai. Ai scapat cheile intr-o baltoaca, cauti o craca sa le scoti, nu poti astepta sa-ti vina macaraua sa ti le scoata sau sa vina statul sa traga apa din baltoaca. Altfel, mergi si da statul in judecata, insa pana castigi vei avea de platit amenzi.
      – Bugetul de stat, oricat de mare ar fi si oricat de putin s-ar fura din el, e limitat cumva (nu luam in discutie furturile, cacaturile pe bani multi, panselute, un milion de piscine si alte chestii). Intr-o lume ideala, daca bugetul s-ar folosi eficient, cel mai probabil s-ar folosi pe baza a niste prioritati (parerea mea): spitale, educatie, autostrazi, caldura, apa calda, etc. Ca vrei tu un milion de gherete/automate sa-ti iei bilet de la botul calului, s-ar putea sa nu reprezinte o prioritate in acest moment.
      – Presupunand ca bugetul nu e destul sa-ti acopere tie toate automatele (repet, vorbest de o situatie ideala cand se foloseste eficient si nu furturi), ai fi de acord sa ti se ia taxe mai mari la stat pentru plantarea automatelor peste tot in tara, la fiecare colt de strada, chiar doua pe statie in cazul in care unul se defecteaza?
      – Cum ziceam, parerea mea e ca mai tre sa facem si noi niste minime eforturi, gen iti mai iei o cartela. La fel cu parcarile, poate nu-ti ofera contructorul sau primaria parcare in fata blocului, asta nu inseamna ca tre sa-ti parchezi masina in scara, sau pe trotuar, nimeni sa nu mai treaca pe principiul “ma doare-n pula, e dreptul meu si tre sa am parcare in bloc pentru toate cele 3 masini ale familiei”. Ai putea face un efort sa o parchezi 2 stradute mai in spate si sa vii 5 minute pe jos (presupunand ca nu e ploua torential)

      Si inca ceva, nu incerc sa fiu mai catolic ca Papa, am primit amenda odata la 19 ani ca mergeam fara bilet, ceva gen 50 roni atunci. Am platit, am cautat apoi o varianta de backup mai putin costisitoare (inca un bilet de hartie in portofel, nefolosit, o cartela cu 10 lei pe ea, etc)

    • #11

      Foarte tare comparatia. Tu de unde cumperii de obicei bilete,de la PECO,ma gandesc.

    • #12

      Lucrezi la RATB ?

    • #13

      @Cristi nu am citit tot postul, că e prea lung, dar exemplul tău este clar. Iau un măr, mă duc cu el la casa de marcat, aia de la casă nu-mi poate da bonul, pentru ca nu e curent, deci conform legii primesc mărul gratis. Așa zice legea, dacă nu-ți dă bonul poți lua bunul gratis. Abia aștept următoarea pană de curent la supermarket, o să plec cu un coș plin. Două! Două coșuri pline.

    • #14

      @Balaurul, se pare ca ai dreptate, m-am uitat putin si am vazut ca e legea din 2015 (daca nu s-a schimbat ceva de atunci). Am vorbit fara sa cunosc pe exemplul ala

  2. cum ma, controlat la rucsac?
    circul cu itb/ ratb de 30 de ani si asta cu verificare de ghiozda/ rucsac nu am vazut-o niciodata in niciun oras in care am circulat cu transportul in comun(bucuresti, craiova, severin).

    • spanac, vezi că unii n-am uitat că tu chiar te lăudai că faci blatul…

    • boemul, stiu, si nu mi-e rusine sa recunosc.
      pentru ca, uite ce-a scris Cetin in articol. ba nu e cucoana la chiosc, ba nu e chiosc in statia aia, ba una, ba alta. ba mi s-a urat sa ma intrebe numai pe mine si alti studenti, iar pe tigani sa nu-i intrebe nimeni niciodata, nici cand au manelele la maxim pe telefon
      am zis ca imi iau bilet cand calatoresc in conditii civilizate.
      evident ca mi-am luat bilete de atunci, chit ca acele conditii asteptate nu s-au aratat niciodata. cel putin nu prea mai vad tigani cu manele pe telefon. bine, de un an circul mai cum cu masina nu cu ratb-ul.

    • #18

      Se vede ca spanac vine aici doar pentru link. Nici nu s-a uitat cine a scris articolul.
      Ontopic: da spanac se poate ca tu sa fi avut norocul de a nu fi controlat la bagaje dar asta nu inseamna ca toti au avut norocul tau.

    • #19

      Iar am fost antipatic si n-am citit ca articolul e scris de un anonim.

  3. pam-pam!

    în curând vom şti când e cazul să o luăm pe jos, şi nu ne va costa mai mult de doo meleoane de euro 🙂

    Autoritate contractanta: Regia Autonoma de Transport Bucuresti
    Numar anunt: 180234 / 31.10.2017
    Denumire contract: Sistem de informare calatori despre traseele RATB si timpii estimati de asteptare in statie a vehiculului

  4. #21

    ratb face un pas in trecut. :)))))))))))))))))
    capitane!

  5. #22

    Stie cineva daca poti sa circuli cu RATB si sa platesti cu cardul de sanatate?

    • #23

      Doar cu cele emise pana la 31/04/2017, am sunat eu si am intrebat.

    • #24

      Da, dar daca citesti cardul de la dreapta la stanga sau daca asculti Eleanor Rigby de la coada la cap, se intampla ceva foarte nasol, doar initiatii stiu despre ce vorbesc

  6. Scuze puerile. Cam des ti s-a intamplat sa nu ai bilet sau sa iti expire abonamentul si sa se starneasca si un uragan. De ce nu te-ai facut si tu cersetor? Scapai de plata biletelor. Multi am fost studenti, multi ramaneam fara bani, dar nu ne lamentam pentru un bilet la doi lei. Mersul pe jos nu iti place? Ai gresit, asta e legea, platesti. Chiar si acu, cand am masina tot am un bilet prin portofel, ca astia tin casele de bilete doua pe zi deschise si nu se stie cum da dracu si am nevoie de bilet.

    • #26

      Pentru ca toti suntem mai catolici decat papa si corecti intodeauna…

  7. #27

    Cum faci sa iei amenda la RATB ? Intreb foarte sincer, nu mi-am validat calatoria niciodata, am 23 de ani, de la 14 ani au inceput sa ma verifice, atat timp cat le zici ca n-ai buletinul daca te intreaba, si esti semi policticos cu ei, rezolvi absolut orice problema in 30 de secunde.

    Intreb 100% serios. Cum faceti sa luati amenda in RATB ?

    • şi tu ca şi spanacul de mai sus…
      băi, nu contează că face o grămadă pe drum, că e aglomerat, că pute… ai folosit un serviciu fără să-l plăteşti, cu bună ştiinţă, eşti hoţ! punct.

    • #29

      Nu ești hoț pentru că nu e furt. Ca dovadă, plătești o amendă. Dacă ar fi fost furt și ai fi fost hoț ai fi făcut pușcărie, ar fi fost caz penal. Cum nu este furt, nu se încadrează la furt, nu te alegi cu dosar penal pentru furt, nu faci pușcărie pentru furt.

      Este la modă o logică stupidă după care unii decretează că orice nu plătești este furt. Fals. Doar furtul este furt.

      Mai am și alt argument: RATB funcționează cu banii noștri din impozite. A făcut cineva un calcul că vânzarea biletelor la RATB acoperă aproximativ costul emiterii și vânzării respectivelor bilete, în rest RATB merge pe datorie și subvenție. În mod normal călătoria ar trebui să fie gratis.

    • #30

      “De asemenea, în cazul RATB este prevăzut un buget de 121 milioane de euro pentru diferenţa de preţ la transportul de călători şi 11 milioane de euro pentru investiţii. La aceste sume se adaugă 7 milioane de euro pentru achiziţia de mijloace noi de transport în cadrul programului aprobat de 429 de milioane de euro, ce include 400 de autobuze, 100 de troleibuze şi 100 de tramvaie. ”

      850 000 de mii de angajati

      Am platit deja către RATB și pensionărimea din București 163,53 de euro, echivalentul a aproximativ 16 abonamente, pentru ca boschetarii de controlori sa-si ia salariul 🙂 + 150 de lei amenda (poprire).

  8. #31

    Pana si cumparatul biletului de autobuz e o aventura.

  9. #32

    Mai, hai sa ma dau eu mare si sa va povestesc ce era sa patesc intr-un oras din Franta, cam cat Sibiul de mare, legat de transport in comun si controluri.
    Orasul se numeste Besancon, iar intamplarea a avut loc, hat demult, prin februarie-martie. Anul asta. In fine, sa nu divagam.
    Ajung eu acolo intr-o miercuri seara, tarziu, dupa ce pierdusem un TGV iar IC-ul avusese ceva mai mult de 30 de minute intarziere (destul de comun in Franta, dar, din nou, sa nu divagam). TGV-ul il pierdusem pentru ca avionul operat de onor compania Lufthansa avusese nu stiu ce defectiune care n-a putut fi remediata, si a trebuit sa ne urcam cu totii in alt avion, din fericire disponibil.
    In acest oras, Besancon, pe linga multiplele linii de autobuz, exista doua linii de tramvai care traverseaza orasul de la un cap la celalalt. In fiecare statie exista astfel de automate de bilete, plata pentru ele fiind posibil a fi facuta fie numerar, fie cu cardul, asa ca nu prea exista scuza sa spui ca n-ai bilet. Fiecare bilet era valabil din momentul cumpararii o ora sau o ora si jumatate, nu mai stiu exact. Bine-nteles ca boul (adica eu), nu s-a uitat la asta, si si-a luat cum s-a dat jos din tren si a ajuns in statia de tramvai vreo 3. Bilete. “Ca sa am si pentru maine!”. Bilete cu care apoi s-a … Ma rog. Constat eu dupa aia cele spuse mai sus, ajung la hotel, zic, hai sa ma duc in oras sa maninc ceva, ma mai plimb, alea-alea. Ma incadram in intervalul ala de valabilitate al biletelor. Plec eu de la hotel pe la un 8 seara, de la hotel pina in centru erau cam 3 statii (poate 4, dar asta nu-i important), pierd vremea cam o ora si jumatate, o ora si patruzeci si cinci de minute prin oras, si la intoarcere, in timp ce asteptam tramvaiul zic: ba, eu sunt roman, sunt jmeker, ia sa fac eu una romaneasca, tata, la ora asta, mai ales aici in Franta, nu te mai controleaza nici dreaq, ce sa mai dai 1 euro si ceva pe bilet, mergi nene pe gratis, ca n-are ce sa se intample. Daaar… Pe umarul celalat s-a intrupat vocea ratiunii, care zice: ba! Ai fost prost astazi odata, de ce sa mai fi prost si a doua oara? Oricum ai marunt, mai scapi de el, ce te costa sa-ti cumperi bilet? Daca se urca controlul si te faci de cacat? Jmekerul de pe umarul alalalt nu ca ce, ca e tarziu, fi jmeker, ratiunea nu si nu, te faci de cacat, ia-ti bilet, si asa cam doua minute pina cand apare in zare tramvaiul. Moment in care ratiunea invinge, imi iau bilet, jmekerul zice hai siktir, boule! si dispare. Ma urc, tramvaiul pleaca, siiii… cu o statie inainte de hotel, aproape de ora 10 noaptea, cine se se urca in tramvai??? Ei??? N-o sa ghiciti… Chiar controlorii! Iar amenda, daca erai fara titlu de clatorie valabil (am vazut pe urma), era 50 de euro.
    Morala? Ma plimb cam des.

  10. Wow, SASE? Intr-un oras cat Bucurestiul?

    Alba Iulia are automate in toate statiile, plus sistem de cumparat bilete prin sms, de vreo 7-8 ani asa. Nu mai zic de WiFi pe autobuze si panouri cu timpul (real) de asteptare, ca deja e prea mult. Nu zic, e mai complicat in Bucuresti, dar cred ca ceva mai mult de 6 automate tot se putea.

  11. #35

    La noi in Constanta se poate plati prin sms, e 0.30E + TVA. Si eu sunt de acord cu cei care au scris mai sus ca scuzele ca nu e casa de bilete deschisa sunt scuze si atat. Poti cumpara din timp mai multe bilete si ai mereu grija sa ai rezerve. Ca sa fi amendat de atat de multe ori sunt sigur ca nu prea plateai transportul in general. Am mers si eu fara bilet, de cele mai multe ori cand eram minor, de cateva ori din greseala cand eram adult. Daca imi luam amenda, imi asumam si gata. Nu inventam scuze ca era casa de bilete fara curent, ca vanzatorul de bilete nu avea sa dea rest, ca nu era chiosc de bilete in statia unde am urcat eu samd.

  12. #36

    Acum vreo cativa ani, aveam un abonament pe celebra linie de tramvai 41, ca biroul era la Plaza. Intr-o zi in care imi expirase abonamentul ma lasa cineva la Casin. Evident ca acolo nu era ghereta de bilete, sa imi reinoiesc abonamentul. Urc in primul tramvai cu intentia de a cobora “la prima” sa imi reinoiesc abonamentul.
    Bineinteles ca vine controlul, eu le dau si abonamentul proaspat expirat si buletinul si le explic ca urma sa cobor la prima. Discutia dintre mine si ei:

    Ei: lasati-o pe asta cu cobor la prima, ca asa ziceti toti!
    Eu: pai verificati de cand e expirat si ca am abonamente consecutive in ultimul an si o sa vedeti ca nu mint!
    Ei dupa ce verifica: Da asa e, dar nu e problema noastra, trebuia sa va asigurati ca aveti abonament valabil…dar daca dati ceva va iertam
    Eu: Poftim?!? In loc sa va legati de aia care chiar merg pe blat, va luati de mine? Ok, platesc amenda, dar va rog sa va mai legitimati o data!
    Ei: Ne ameninti?
    Eu: Nu, dar n-am retinut cum va cheama. Uitati, buletinul meu e la voi. Vreau sa va mai vad o data legitimatiile.

    In momentul ala mi-au dat actele si m-au lasat in pace 🙂

  13. #37

    Ma lipsesc si de automate sau de alte metode capitalist-imperialiste de taxare a muncitorului roman numai sa spele aceste mormane de fiare vechi care se tarasc pe niste urme de fier incastrate in asfalt pe care primaria le numeste pompos “Tramvaie”. Se vede ca ca nu s-a mai dat cu matura sau cu mopul de pe vremea lui Lis! Asta vad la prima ora nu dupa o tura de 12 ore in care aceste cara tot felul de creaturi pe care termenul de “cetatean” va fi valabili peste cel putin 4000 ani. Pe linia lui 36 sau 16 am vazut niste chestii care am crezut ca s-au stins deodata cu inchizitia gen: un cetatean bronzat si-a scos p*&^ si s-a usurat in mijlocul tramvaiului, altul a scuipa de ziceai ca este scapat de la tebecisti, altul care s-a pus cu pumnii pe aparatele de taxat (probabil nu stia la ce folosesc), violente conjugale la greu … d-alea cu sarit din tramvai, apucata de par intoarsa inapoi si explicat cu pumnul ca nu e bine ce face. Ieri dimineata controlorii au indraznit sa intrebe de bilet pe o doamna cu cercei grosi ca pe deget – doamna a grohait “N-am bani, lasati-ma dracu in pace” asa ca domnii controlori au inghesuit o tanara domnisoara care nu-i mergea cardul. Singura distractie in ratb e cand se bat pensionarii si isi dau cu carucioarele in cap. Acest serviciu care ar trebui in principiu sa ajute la mobiltatea bucurestiului este folosit in proportie de 80 % de tigani, pensionari la obor si alti asistati social si inca ma intreb ce dracu e in capul meu ca in loc sa ma duc la munca cu masina mea curata si parfumata ma chinui in fiecare zi cu asemena situatii si conditii

  14. #38

    Nu merg fără bilet, dar când eram mai puștiulache mai mergeam, că na. Controlorii m-au prins foarte rar, amendă nu am plătit niciodată. M-au prins odată în 135, în Floreasca, am scăpat cu fuga. Unde este Springul acum era un gard, am fugit și am sărit gardul ăla, și dus am fost. M-au mai prins o dată în 135, atunci am avut noroc că eram cu niște țigani și abia au scăpat controlorii cu fuga. Am mai pățit-o în troleu, la Universitate, aveam bilet dar uitasem să-l taxez, citeam ceva, eram foarte absorbit. A apărut deodată un controlor și mi-a cerut biletul, dar am fost mai rapid decât el: l-am scos și l-am taxat imediat. A făcut ăla ceva scandal, dar am ținut-o pe-a mea, aveam bilet 😀

    Acum în schimb am observat o chestie. Controlorii rareori controlează bărbați. Preferă femeile și bătrânii, eventual ceva puștani. Adeseori trec pe lângă mine ca și cum nu m-ar observa și cer biletul unei femei, pur și simplu mă ocolesc. Mă simt discriminat.

  15. #39

    Eu am dat un pumn (da, eu!) în ghereta de la Romană, tanti închisese că îi era prea cald. După care a ieșit și s-a prefăcut că sună la poliție. Dacă eram straight praf o făceam:))

  16. #40

    in primul pentru astia care au impresia ca blatul e furt. da, e… dar e al ratb-ului fata de mine. pentru ca daca stai sa te gandesti, pretul acelei calatorii este deja achitat in proportie de 75% din subventii… adica practic tot de catre calatori. iar faptul ca ratb-ul nu imi pune la dispozitie mijloacele necesare si suficiente sa achit restul de 25% impiedicandu-ma astfel se beneficiez de un bun pe care l-am platit deja se cheama exact furt.

    si n-am vazut pe nimeni sa se intrebe din ce pula mea sunt facute automatele alea de costa 45k de euro bucata. ca daca ii intrebam pe aia de au impanzit orasul cu automatele lor de platit facturi ii apuca rasul si plansul in acelasi timp.

  17. #42

    Domnilor care motivați că ratb este subvenționat din impozitele dvs, în cazul în care locuitți în București și aveți căldură de la radet, nu plătiți căldura și când vă dă asociația de proprietari în judecată să-mi spuneți și mie dacă ține motivația/apărarea asta în fața instanței.

    • #43

      Domnule (Doamna?) Ady-p, aveti perfecta dreptate. in cazul descris de dumneavoastra. dar instanta s-ar putea sa decida un pic altfel daca eu reusesc sa dovedesc ca radet-ul a desfintat toate casieriile mai putin una care lucreaza doar in ultima duminica din octombrie, intre orele 3 si 4 dimineata.

    • #44

      Toate casieriile ratb văzute de mine, în cartiere diferite, sectoare diferite au program 6.00-20.30. Sâmbăta și duminica ceva mai scurt.

  18. #45

    Si de alta parte sunt jigodiile ca mine care au luat cred ca 3 bilete in toata cariera mea de circulator cu RATB si fix 2 amenzi la vreo 8 ani distanta.
    Cand s-o impartit norocu’…

  19. #46

    Te plangi inutil ! Inteleg ca se misca lucrurile mai greu in Bucuresti dar e mai bine spre comparatie cu Clujul.
    O sa aveti 6 automate care macar o sa fie testate in draci , fata de automatele din Cluj care au fost instalate la repezeala in toate statiile , testarea sigur a fost inexistenta si evident ca au cedat foarte rapid.

    In Cluj am ajuns sa merg LEGAL doar daca am un card pentru ca nu pot sa-l incarc si atunci cand pot sa-l incarc nu pot sa-l validez in autobuz.

    Am prins o perioada in care jumatate din calatoriile mele le-am facut GRATIS si legal ! Am prins de nenumarate ori control cand nu mergeau aparatele din bus si se uitau la mine, dadeau din umeri si mergeau mai departe.
    Daca folosesti card inloc de bilet in Cluj, foarte putini controlori stiu sa verifice daca ai validat cardul sau nu. Mie o singura data mi-a fost validat card-ul.
    Eu estimez ca in Cluj se incaseaza mai putini bani pe bilete dupa instalarea sistemelor, dat fiind ca ai bonus calatorii gratis din cauza fiabilitatii sistemului.

    Asa ca mai bine incet si bine 😉 Cel putin sistemul de validare a card-urilor din Bucuresti mi se pare bullet-proof fata de cel din Cluj.

    Semnat,
    Un clujean suparat

    .

  20. #48

    Scuze de offtopic: băieți, să nu uităm sa-i urăm lui Draknea la mulți ani, azi este Halloween, în care sunt sărbătoriti votanții lui. 😉

  21. #49

    Patita acum doua saptamani: urc cu inca doua colege in autobuz pe la usa de la mijloc. Eu urma sa taxez doua calatorii pt mine si una dintre colege, cealalta avea abonamentul ei. In urcare deja rasucesc rucsacul deschid fermoarul si cand am ajuns in fata aparatului aveam si cardul in mana si validez o data. Dau sa apas pe butonul vietii pt a doua validare si vad Control pe aparat, aparatul blocat. Usile autobuzului inca nu se inchisesera, oamenii inca urcau !!!! In 2 secunde se infiinteaza langa mine cucoana cu legitimatia. Evident in spatele meu cele doua colege care asteptau, una sa ii validez si ei, cealalta sa isi valideze. Zice: legitimatiile la control. Pai stai ma nene, cand sa validez daca tu blochezi aparatul cand usile inca nu s-au inchis? Doar daca imi implantezi in creier abonamentul si se valideaza cand bag capul in autobuz altfel nu inteleg cum isi inchipuie ei ca ar putea mai mult de 3 oameni cate aparate sunt sa valideze din toti oamenii care s-au urcat in statia aia. Ma rog dupa o discutie mai aprinsa in sila ne-a deblocat aparatul am validat eu inca o data, a validat si a doua colega, dar asta doar pt ca am fost efectiv in sir indian si cu abonamentele in mana in fata aparatului cand l-a blocat. Era o gagica la prima usa care nu apucase sa valideze, evident haita era pe ea sa se legitimeze. Faza funny a fost ca atunci cand am inceput sa vociferam ca ce fac ei e talharie nu control se intoarce unul din “controlori” spre noi si face : “ia sa imi dati si dvs cartile de identitate!” Am ras. Deci asta nu e control ce fac ei. Sunt constienta ca exista o mare problema cu cei care folosesc RATB si nu platesc, dar…asta nu e control ce fac ei, este talharie la drumul mare.

    • #50

      data viitoare apasa pe cifra 2 inainte sa validezi, ca de aia e acolo.

    • #51

      Eu stiam ca e acolo ca sa apesi pe ea dupa ce ai validat prima oara ca sa iti efectueze o a doua validare pe acelasi card. Altfel daca incerci a doua oara iti spune card deja validat. De asemenea daca apesi mai intai pe 2 si apoi validezi nu se intampla nimic. Iti ia o calatorie si atat. Din cate stiu eu mai intai validezi o calatorie apoi apesi 2 apoi validezi iar. Stii tu altfel?

    • #52

      CORECT !

    • #53

      Am pățit și eu asta, dar am făcut scandal și le-au deblocat. Uneori mai au un obicei prost, blochează aparatele înainte să coboare, durează câteva minute până-și revin. La stația următoare nu mai poate valida nimeni.

  22. #54

    Sunt niste jegosi de controlori pe linia lui 66, intre Obor si Fundeni, care amendeaza pensionarii care nu au talonul de pensii din luna in care suntem!
    Pensionarii care merg dimineata la Fundeni sa se trateze de diferite boli!
    Nu credeam ca pot fi asa ticalosi!

  23. #55

    În Sibiu se poate plăti călătoria cu cardul bancar contactless direct în autobuz (= micropayments) și chiar este mai ieftină plata așa decât cumpărarea unui bilet normal. Chitanța emisă de POS-ul din autobuz are și rol de bilet de călătorie. Cheltuielile cu producția și distribuția biletelelor normale (sau cardurilor gen RATB) sunt astfel mult reduse – de aici și prețul mai mic per călătorie.
    În plus, fiind vorba de tehnologie contactless bancară standard se poate folosi de asemenea și plata cu orice dispozitive NFC contactless compatibile, inclusiv telefon sau chiar ceas inteligent.

    www.tursib.ro/page/tarife_intern

    • #56

      bine ma, comparam mere cu pere, sibiul e la ani lumina distanta

  24. #57

    In Brasov ai automate de cartele in majoritatea statiilor, o calatorie costa 2 lei, si dupa validarea din autobuz, poti calatori si poti schimba autobuzul cu oricare alt autobuz ca sa ajungi la destinatia ta dar sa te incadrezi in cele 50 de minute, pe ecranul lcd ale validatoarelor din autobuze poti citi informatii despre timpul ramas, despre creditul din cartela, poti valida extra bilet daca ai insotitor … plus ca in Brasov primar nu este Firea si nici vreun PSD ist

  25. #58

    Am incercat si eu sa validez o cartela si sa bag 2 calatorii in autobuzul care merge la Otopeni de la Gara de Nord. In prealabil citisem pe net cum se procedeaza.
    Din pacate atit la dus cit si cind m-am intors dupa 3 zile, nu am reusit sa validez cardul la acel aparat galben sinistru.
    In afara de niste zgomote sinistre si mesaje pe display care dispareau inainte de a putea fi citite nu am reusit sa obtin.
    Am uitat sa specific ca sint un taran din Bv.

  26. amuzant e si cand mergi din joi in pasti cu ratbul si intri in autobuz, validezi si vezi ca nu ai credit. Sunt curios ce zic de cazul asta cavalerii dreptatii de mai sus

  27. #60

    La cat ghinion ai avut cu controlorii toata viata, il intorceai invers si castigai la 6/49. Sau ai avut ghinion si de minte???

  28. #61

    Initial am crezut ca oamenii se prefac ca nu pricep despre ce este vorba, dar se ingroasa gluma, asa ca o sa va luminez: 6 aparate, 6 sectoare, pod ~rulant~ la Basarab, semafoare ~sincronizate~, Colectiv, ~pasaje~ subterane, parcari ~supraterane~, borduri, supraborduri si tetraborduri, panselute, crinuleti si palmieruti, psd, firea, vanghelie, videanu, negoita, oprescu etc. Asadar: 6 aparate, 6 sectoare. Astea sunt toate aparatele, ba! La un automat din asta o sa mearga tot sectorul sa incarce! Cat va mai prefaceti?!