Pur și simplu mai explicit de atât nu poate fi. Cocletus romanus, băgat în spatele salvărilor, pleacă și el, că și el e om.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

58 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ala este descurcaretul tipic, inteligentul social care nu are nevoie de programare ca tot era o discutie despre asta zilele trecute.Era unu aici pe blog care m-a urecheat si mi-a corelat nesimtirea si neam prostia cu gradul de saracie ceea ce este fenomenal de fals.
    Aia care stau si asteapta sunt prostii, neadaptatii la cacatu asta de societate romaneasca.
    Daca il intrebi de ce a facut asta , iti va raspunde cu o privire bovina : ”da eu ce am facut..!?”

    • #2

      i-am iesit odata in fata lu unu si apoi i-am lasat pe toti aia din fata mea sa plece, apoi mis-a oprit motoru brusc, deci turba cocalaru….

  2. #3

    Ma gandeam sa gasesc o scuza pentru comportamentul lui, dar cand am vazut cum sta cu mana tinuta la misto pe geam ….mai da-l mah in p#!@ mea!

  3. #4

    Si, cand a ajuns la accident, ce a facut, ca nu se putea trece. Cred ca, in mintea lui, a fost bucuros ca a ajuns primul la rand.
    Sper ca l-a bagat in seama vreun politist.
    Si pacat de toata lumea care a asteptat (jumatate de zi?) sa se elibereze strada din cauza unor meseriasi

  4. #5

    :)))))) ce am ras, genial roman.

  5. #6

    si ce vroiai sa faca acolo?
    daca nu a facut poc, sa stea sa filmeze pt tine pe facebook?

    • #7

      nu, sa o ia pe dna ma-ta la plimbare din aglomeratie. sau nu stii ca e ilegal sa circuli in trasa ambulantelor?

    • #8

      Tpic romanesc!
      Ce voiai Cetin sa faca altceva decat sa comita o ilegalitate?
      Numai imbecili ca bogdan conduc pe strazile patriei!
      Solutia numarul 1 pentru retardati, dupa ce ca nu cunosc legea te mai iau si la rost cu intrebari de genul ce voiai sa faca ala altceva decat sa incalce legea?

    • #9

      Nu mai e mult și termin școala de șoferi, îmi iau carnetul… după care dau de unul ca ăsta pe stradă. Trist. Tare trist. Romulania cu capitala la Mucidava nu se dezminte.

  6. #10

    Masa aia la Loft nu sta dupa toate carambolurile fraierilor.

  7. #11

    Daca ar primi un 5000 de euro si 3 ani suspendat carnetul s-ar civiliza brusc…Inca nu intelegem ca doar aplicand legea pt toti, o ne putem civiliza…dupa modelul celor cu apa calda..

    • #12

      Lasa ca prin 94 in tinereti si cind aveam capul bagat in dos …in US m am bagat eu pe highway dupa o ambulanta…..dupa citiva km pomul de craciun in spate, Illinois highway patrol , $850 amenda + $250 cheltuieli de judecata + o zi de scoala de trafic rutier + 2 saptamini de community service ( spalat ambulanta la statia de pompieri) , am invatat repede cum e sa fi civilizat si nici macar nu eram cocalar ca aveam un amarit de Chrysler

  8. #13

    Poate era in interes de serviciu, de la presa …

    • #14

      nu exista interes de serviciu de la presa.

    • #15

      presar*

    • #16

      @Arhi alea sunt detalii…

    • #17

      In interes de serviciu incalci legea?
      Gabriel Oprea tu esti?

    • #18

      Daca era in interes de serviciu, de la presa ( ca exista asa ceva) nu merge cu creanga scoasa afara, relaxat. Plus ca avea ceva carton in geam or whateva. Desigur exista si varianta sa fi fost un cocalar de la presa, caz in care nu se aplica cele spuse mai sus 🙂

  9. #19

    La km 183 cica a fost treaba. Asta da ghinion. Ca aproape ajunsesera.

  10. #20

    Imi scapa mie ceva, de ce se blocheaza banda de urgenta, nu e aia facuta special ca sa treaca Smurd, pompieri, etc asa cum am vazut pe la altii?

    • #21

      ba da, dar e ocupata de smecheri. in germania este asa, la auzul sirenei, benzile se opresc si se duc stanga dreapta si lasa centrul gol

    • #22

      E adevarat, dar cu toate astea nu este permis sa blochezi banda de urgenta!

    • #23

      daca e o urgenta, o blochezi, ca de aia e numita banda de urgenta, e DESTINATA URGENTELOR

    • #25

      da, dar totuși nu este permis să blochezi banda de urgență!:))))))

    • #26

      Normal ca daca ai o problema tehnica, ti-e rau, etc, opresti pe banda de urgenta dar eu vorbeam de cazul asta particular, vezi poza pusa de Ionut!

    • #27

      Iti scapa clar pentru ca se pare ca esti autist, ti se explica de 2 ori da tu o tii pe a ta pentru ca: automobile. Pana la a argumenta cu poza pusa de Ionut nu uita bossule ca Romania abia are cateva tronsoane de autostrada si alea ca asta din filmulet cu 2 benzi / sens + banda de urgenta( nu ca in poza lui Ionut) care e mai ingusta decat celelalte. Masinile de pompieri si salvare sunt mai late decat autoturismele obisnuite ca urmare are sens sa lasi mijlocul liber pentru masinile de salvare/pompieri si cei de pe banda 1 sa intre pe banda de urgenta.

    • #28

      nu stiu daca s-a zis, dar nu este permisa blocarea benzii de urgenta

    • #29

      Andy, esti destept dar nu prea, culoarul de urgenta nu e obigatoriu in Romania, doar in cateva tari din Europa, ca Germania, Austria poate si Belgia. In Romania oprirea pe banda de urgenta e intrezisa pt ca e dedicata pentru salvari, pompieri, etc, citeste codul rutier. Daca zici tu ca nu incap pe acolo, posibil, eu te cred, dar asta inseamna ca au fost proiectate de unul la fel de destept ca tine!

    • #30

      Alo, sunt banda de urgenta, scuze ca am intarziat dar m-a blocat cineva

    • #31

      @Vlad, @Andy vorba rabinului, amândoi aveți dreptate.

      Conceptul de culoar de urgență nu este reglementat în România și asta pentru că, uneori, legislația rămâne în urma evidențelor. Belgia tocmai a modificat codul rutier in acest sens. Dar am văzut această regulă aplicată în absolut toate țările aflate la vest de România, până la capătul continentului, indiferent dacă este reglementată sau ba.

      Mașinile moderne de intervenție ale pompierilor au aproximativ 2,55 metri lățime, iar banda de urgență are aproximativ 3 metri. Presupunând că de deplasează către o urgență, viteza ar trebui să fie una ridicată. Urez succes oricărui Schumi care ar conduce o autospeciala de descarcerare MAN tip TGM (sarcina de 12 tone) cu peste 80 km la oră pe o bandă unde ar rămâne aproximativ 22,5 CM de fiecare parte. Eventual cu slalom printre arnolzii ieșiți din mașini la selfie. Aham.

      Un alt argument pentru care mașinile de intervenție NU ar trebui să circule pe banda de urgență este dat de următorul aspect: te deplasezi la o intervenție pe banda de urgență, benzile 1,2… x blocate (evident) și, cu 1 km înainte de eveniment, găsești pe banda de urgență, staționat DIN MOTIVE DE URGENȚĂ (tehnice, medicale), un cap tractor cu cabina rabatată, pentru că….defecțiune. Ce faci atunci? Aștepți remedierea defecțiunii? Pentru că și serviciile de urgență, și capul tractor au dreptul să se afle, în acel context, pe banda de urgență.

      De aceea, crearea unui culoar de urgență ÎNTRE BENZILE de circulație, concomitent cu lăsarea LIBERĂ a benzii de urgențe (acolo unde sunt mai mult de 2 benzi) este o soluție logică, de bun simț, care ar trebui reglementată cât mai rapid. Asta se aplică atunci când viteza de deplasare scade sub 20 km/ora și e un automatism. Nu se așteaptă mesaje pe waze de genul ”ne mișcăm și noi mai cu talent?”

      Animație grafică aici: www.youtube.com/watch?v=-1DuVMptMvk

      În cazul de față, atât din filmarea de pe blog, cât și din cea aeriană, am observat miserupism, indolență și neștiință cât carul la majoritatea ”participanților la trafic” (a se vedea staționarea în spic pe banda de urgență, plimbatul printre benzi).

      Nu știu dacă asta se datoreaza lipsei de autostrăzi. Din ceea ce văd, a circula pe autostrada in Romania inseamna ”dă-i să vedem cât prinde, să moară ce-am mai bun”. În schimb, cum se trece granița, brusc știm să circulăm pe autostrada (cu anumite excepții, dar alea sunt cazuri pierdute) și respectăm cu sfințenie regulile, pentru că euro, lege aplicată și alte asemenea.

      Dar dăm cu basca în pământ, privind cu jind la ”cum e în afară, fir-ar mama lor…” Cum spunea și Alina, 240 euro, 2 puncte și 1 lună fără carnet era ”pă jermania” ce-a făcut imbecilul ăla.

      Personal, apreciez orice modalitate care lasă loc de trecere serviciilor de urgență, fie că ne aflăm pe autostrada sau pe aleea dintre blocuri.

    • #32

      Ionut, sunt de acord cu tine ca solutia culoarului de urgenta e mai buna decat cea cu banda de urgenta dar parerea mea e ca legea trebuie respectata de toti asa cum e chiar daca e loc de imbunatatire! Ai vazut filmarea din elicopter, sectoare oprite pe banda de urgenta (legal) sectoare unde au aplicat baietii culoarul de urgenta ca stiu ei ca e mai bine. F frumos problema e ca astia cu salvarile si pompierii trebuiau sa faca slalom printre ei, in final toata lumea are de pierdut!

    • #33

      Sa reformulez, am scris in graba:
      Ai vazut filmarea din elicopter, sectoare oprite pe banda de urgenta (ilegal) adica sectoarele unde au aplicat baietii culoarul de urgenta ca stiu ei ca e mai bine urmate de sectoare unde banda de urgenta era libera (legal).

    • #34

      @Vlad: nu cred ca ai inteles ideea.

      o ultima incercare aici: www.youtube.com/watch?v=WfiLITNZudE

      cu exemple concrete pe 2, 3 si mai multe benzi.

      în TOATE, dar în absolut TOATE exemplele, banda de urgență rămâne liberă. or ști nemții ceva de sunt așa înapoiați.

      Ne blocăm funcțional în axioma ”serviciile de urgență trebuie să circule pe banda de urgență”, dar nu putem conduce, cu atât mai puțin înțelege, că o mașină de 12 tone, lată de 2,55 metri nu poate rula cu 80 la oră pe o bandă lată de 3 metri, doar pentru că așa prevede legea. Eventual, cu ușile deschise de la mașinile de pe banda 1, să intre aer.

      mai simplu nu știu să explic.

    • #35

      Ionut, te cam contrazici singur.
      Sa te citez:

      1)De aceea, crearea unui culoar de urgență ÎNTRE BENZILE de circulație, concomitent cu lăsarea LIBERĂ a benzii de urgențe (acolo unde sunt mai mult de 2 benzi) este o soluție logică, de bun simț, care ar trebui reglementată cât mai rapid.

      2)cu exemple concrete pe 2, 3 si mai multe benzi.
      în TOATE, dar în absolut TOATE exemplele, banda de urgență rămâne liberă. or ști nemții ceva de sunt așa înapoiați.

      Diferenta e ce ai pus in primul comentariu in paranteza si care e gresit (cazul nostru)
      Al doilea comentariu e corect.

    • #36

      Vlad, fie obsesia de a avea dreptate cu orice preț, în ciuda tuturor evidentelor care iti demonstrează contrariul, ori ești analfabet funcțional. Cel mai probabil, ambele.

    • #37

      Ioane l-ai descris succint pe Vlad-programatorul (99% sanse sa il fi nimerit), la care dupa cum se manifesta/exprima i-a fost insuflat de mic de catre tac-su ca ‘unde-i lege nu-i tocmeala babaiete’ chiar daca legea e prost gandita, vezi cazul de mai sus de care se agata cu disperare. Daca ar fi sa ghicesc cam tot asa si lucreaza; daca specificatiile sunt proaste de la inceput, pe el nu il intereseaza asta,el functioneaza dupa mantra lege-tocmeala ca urmare la fel scrie si codul: prost.

    • #38

      Ioane si Andy, sunteti niste idioți, n-ati inteles nimic din discutia asta!

  11. #39

    Nu fiți răi. Era chirurgul-șef.

    • #40

      Chirurgu șef are un Range ROVER, nu umblă cu coreene. Du-te în parcare la universitar și îți dau scris, că salonul auto București era un căcat, unde tehnicienii de salubritate au venit la o cumetrie. Mașini ca acolo nu a văzut neam de neamul meu de olteni corciți.

  12. #41

    Eu o sa vad de data asta partea pozitiva a lucrurilor, am vazut imagini si din elicopter cum s-a facut loc pe mijloc pt ambulante.

    Si ma bucur ca a fost doar 1 taran coclit

  13. #42

    Ciudat… nu e BMW.

  14. #43

    Am patit faza identica in Germania ca pasager, ‘cocalarul’ care era la volan s-a gandit ca e in regula sa mearga pe culoarul respectiv. Nu am inaintat 300m ca au inceput germanii sa iasa din masini si sa ne faca semne si cel mai important LOC in fata lor sa intram in coloana stationata.
    Am intrat in pamant de rusine…

    • #44

      Pfff, in Germania ti-ai si gasit :).
      Sa vezi ce jihad iese cand incearca vreunul sa intre in fata la vreo coada undeva, nu conteaza unde. La nemti die Warteschlange e sfanta si nu ai voie cu niciun chip sa o suntezi.

  15. #45

    suntem pierduți ca nație, nu ne mai facem bine…

    La dracu, stau ambulantele sa li se faca loc, în timp ce masinile stau trase cu botul in banda de urgenta si cu curul in banda 1, iar cele de pe banda 2 abia se sinchisesc sa se apropie de parapet, lasand culoarul central liber (mda, poate nu se deschidea usa sa iasa selfiul).

    nu inteleg de ce trebuie sa STAI in afara masinii, pe autostrada, cand cel mai sigur esti in masina sau, in anumite cazuri, in afara ei si in afara PARTII CAROSABILE. cum sa stai pe autostrada ca pe bulevard??

    ati vazut pe vreunul cu vesta reflectorizanta pe el?

    viitorul țării, millenials, snowflecși și tefeliști, toți vor o țară ca afară. probabil, după selecția naturală.

  16. #46

    Pe mine ma socheaza altceva. Cat de incet vine baiatul ala la masina. Are o ditai coloana de ambulante si el doar ca nu spune: Stai boss sa termin tigara!.

    • #47

      Dacă era mă-sa în ambulanta sau o aștepta urla pe fb ca dc nu se da lumea din calea lor. Clasic țăran roman ipocrit.

  17. #48

    Eu zic ca merita trimis filmuletul la politie, cu un mesaj gen “in cazul in care acest clip nu e acceptat ca proba este suficient ca un agent sa discute cu conducatorul auto si sa-i explice ce a gresit, pentru ca in definitiv preventia e mai importanta ca santionarea”.
    Aici daca vezi ceva suni la traffic watch si daca nu era ceva grav cu accident sau victime soferul va primi acasa o vizita de la politia locala care-i va explica frumos cat de bou e 🙂

    • #49

      Politia o sa iti spuna ca aparatura cu care s-a filmat nu este omologata.Practic filmarea nu exista.
      Cand le convine nu mai conteaza omologarea camerei de filmat , este haios.

  18. #50

    El e un muist, dar să îmi sugă pula toți milițienii care tolerează comportamentul ăsta în fiecare zi. Acolo e vina principală, nu la sărăntocul care se grăbește.

  19. #51

    asta e secretul traficului de calitate. bagi zece ambulante in bucuresti care sa circule non stop si fluidizeaza tot.

  20. #53

    In Germania: 240€ si carnetul luat pentru o luna la domnu’. Ieftin!

  21. #54

    www.facebook.com/europapressro/videos/575998010445959/

    Unul? Parcarea in spic cu fundul in banda 1 ai observat o, sau vedem alt film?

  22. #55

    Extras din codul rutier Germania:

    La o viteză de 50 km / h, șoferii trebuie să țină o distanță de aproximativ 15 m față de vehiculul din față (sau lungimea a trei mașini).

    • La o viteză de 80 km / h, șoferii trebuie să țină o distanță de aproximativ 40 m față de vehiculul din față.

    • La o viteză de 100 km / h, șoferii trebuie să aibă o distanță de aproximativ 50 m față de vehiculul din față.

    • La o viteză de 130 km / h, șoferii trebuie să aibă o distanță de aproximativ 65 m față de vehiculul din față.

    Încălcarea distanței la mai mult de 80 km / h
    … Distanța mai mică de 5/10 din jumătatea valorii vitezometrului 75 € 1P
    … Distanță mai mică de 4/10 din jumătatea vitezometrului valoare 100 € 1P
    … Distanța mai mică de 3/10 din jumătatea valorii vitezometrului 160 € 1P
    … Distanța sub 2/10 din jumătatea valorii vitezometrului 240 € 1P
    … Distanța mai mică de 1/10 din jumătatea valorii vitezometrului 320 € 1P

    Încălcarea distanței la peste 100 km / h
    … Distanța mai mică de 5/10 din jumătatea valorii vitezometrului 75 € 1P
    … Distanță mai mică de 4/10 din jumătatea vitezometrului valoare 100 € 1P
    … Distanța mai mică de 3/10 din jumătatea valorii vitezometrului 160 € 2P 1 lună suspendare
    … Distanța mai mică de 2/10 din jumătatea valorii vitezometrului 240 € 2P 2 luni suspendare
    … Distanța sub 1/10 din jumătatea valorii vitezometrului 320 € 2P 3 luni suspendare

    Încălcarea distanței la peste 130 km / h
    … Distanța mai mică de 5/10 din jumătatea valorii vitezometrului 100 € 1P
    … Distanța sub 4/10 din jumătatea valorii vitezometrului 180 € 1P
    … Distanța mai mică de 3/10 din jumătatea valorii vitezometrului 240 € 2P 1 lună suspendare
    … Distanță mai mică de 2/10 din jumătatea valorii vitezometrului 320 € 2P 2 luni suspendare
    … Distanța sub 1/10 din jumătatea valorii vitezometrului 400 € 2P 3 luni suspendare

    Distanța față de vehiculul din față trebuie să fie atât de mare încât să poată evita o eventuală coliziune, dacă vehiculul din față a frânat brusc. Șoferul primului vehicul nu trebuie să frâneze fără un motiv convingător.

    www.youtube.com/watch?v=PRkaSi2QmWg

    Ai naibii politisti nemti, tot in boscheti stau, ba unii mai urmaresc si camerele puse tot pitit. Si sunt fără uniformă, merg cu masini neinscriptionate, carora li se aprinde deodata un ”Bitte folgen” pe luneta. Eh, alora să le cerem cașcheta, ordinul de serviciu și certificatul metrologic…

  23. #56

    Era electrică și mai avea 20% :))

  24. #57

    Cat de prost poate fi. Daca faceau toti asa pe unde se mai intorceau salvarile ?

  25. #58

    De fapt e polițist care rezolvă un caz în timpul liber. El a chemat ambulanțele ca să scape de ambuteiaj. Îl cheamă Ion Măclanie.

    Îmi voi arăta singur ieșirea, mulțumesc.