Bine, în general râde de moldovenii și ardelenii care au umplut până la refuz orașul, în căutarea unui blid de icre negre, pe care la ei nu au de unde să îl câștige. Alții s-au relocat la Brașov, dar în fine.

Dar cel mai tare și cel mai tare râde de faze de alea ca cea de ieri, când s-a anunțat că biletul de autobuz se face 3 lei.

Să fim clari, da? Până ieri, un bilet de autobuz în una din cele mai mari capitale europene și UE, costa mai puțin decât un covrig decent. Da? 1.3 lei. 26 de eurocenți o călătorie prin capitală, da? și acum, țineți-vă bine, călătoria s-a făcut 61 de eurocenți. O călătorie de 90 de minute, prin capitala țării, cu orice mijloc de transport în comun de suprafață, costă 61 de cenți. Costă 1 fucking euro călătoria oriunde, cu orice, inclusiv metroul. 1 EURO.

Ca să vă faceți o idee, în Budapest, un bilet cu care mergi pe o singură linie, neîntreruptă, valabil 80 de minute, costă 1 euro, 350 de forinți. În fucking Sofia costă 80 de cenți un bilet single, neîntrerupt, fără limită de timp, ai mers 5 minute și ai coborât, îți iei alt bilet. În Tirana, un bilet, o singură cursă, costă 41 de cenți. La Belgrad, un bilet simplu, valabil 120 de minute, 2.12 euro. Remarcați că am luat capitalele sărace ale europei, nu Berlin, unde un bilet pe o singură linie, 80 de minute costă între 3 și 3.80, funcție de zonă. Sau Viena, unde este 2.40 euro.

Și astăzi, în acest moment, într-o capitală care e mai mare decât toate alea sărace de mai sus la un loc, costă 26 de cenți, da? Iar bucureștenii, dragii mei, acești mufloni ai ajutoarelor de stat, sunt foarte supărați. Că nu e ok, că întâi trebuie să facă transportul public la nivel lux, ca să mărească prețurile, cum adică să le mărești cu 120%????? Cum să dea bucureșteanul de rând 3 lei pe un bilet, frățicule, păi unde am ajuns, de aia s-a murit la revoluție, ca să plătim transportul în comun la costul său real?

Urâtă nație de oameni, foarte urâtă.
Băi, 1 leu și treizeci de bani??

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

125 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Da poți sa faci comparație cu celelalte orașe chiar din România. Era dublu acum 10 ani în Iași fata de București din ce îmi amintesc (dada sunt printre moldovenii care au umplut capitala:))))

    • #2

      Vrut să umplu și eu capitala, dar după o lună de zile am zis: îmi bag peleu și mă retrag din societate. Mă duc la mine la țară la Mioveni.
      Bucuria altor mitici, că nu le-am umplut orașul și nu le-am respirat gudronul.

    • #3

      Poate asta te-a atras in Bucuresti, pretul mic al transportului in comun.

    • #4

      nu, a venit la vanatoare de urs.

    • #5

      @Ionut M: nici mie nu mi-a ieșit din prima, inițial am fugit după 5 zile, după 3 ani am mai încercat o dată.
      @ Andrei G: Nu chiar, ca nu știu nici acum sa merg cu metrou/ratb, mi-am văzut de pătrațica mea. Pana mi-am luat mașina am făcut per pedes toate drumurile. :))

  2. #6

    Aluzie fina asta cu Brașovul.

  3. #9

    am comentat de multe ori despre dependenta romanului, in general, si a bucuresteanului, in special, de pomana statului! bucurestenii au devenit cea mai pomanagie populatie din romania, din europa, cel putin.
    dulce ca mierea este pomana patriei! mai conteaza ca, de fapt, este doar furatul propriei caciuli si mana care fura dij-muieste cea mai mare din prada?

  4. #10

    Nu ar fi rau ca sa ii puna si pe dragii de pensionari la plata calatoriei , macar asa 50 % , dar nu gratis si aici ma refer la STB ca la metrou treaba este mai clara.
    Si apropo de controlorii STB care nu prea au puteri in a sanctiona pe cei care nu platesc, iese cu scandal..etc.Facut poza si trimis la politie, identificare faciala, trimis amenda automat pe numele respectivului si gata, fara scandal, comentarii, lamentari.
    Se vrea pret microscopic sau gratis ca asa i-a invatat PSD-ul si biserica ortodoxa , pomeni, pomeni si iarasi pomeni in schimbul voturilor.La fel cu parcarea , sa fie lipita masina de bloc si sa coste maxim 80 de lei pe an.

    • #11

      Nu v-ati plictisit de mantra asta cu 80 de lei parcarea pe an? Gata, s-a scumpit deja, s-a facut 600 de lei si nimeni nu a murit (nici macar nu au fost prea multi bucuresteni care sa comenteze).

    • #12

      Andrei mai asteapta putin, ca vine pesedeaua inapoi pe cai mari la urmatoarele alegeri si o reduce iar la 80 RON/an ca sa fie bine sa nu fie rau.

  5. #13

    Apropo de alte orase,in Brasov e 2,5 lei si asta de cativa ani.Aproape toate autobuzele sunt electrice,probabil a ajutat si pretul biletului,e o investitie mai noua.Pentru distantele mari din Bucuresti e chiar ok 3 lei,daca o sa aduca cu acel pret si niste schimbari in bine.Oare Cluj,Iasi etc ce preturi au?

    • #14

      Pretul marit nu o sa aduca nici o schimbare. D-l Nicusor Dan nici macar nu a prezentat vreun plan de achizitie a unor autobuze electrice sau vreun plan de a mari flota de autobuze.

    • #15

      Toate autobuzele si troleibuzele din Brasov sunt verzi, dar asta nu inseamna ca sunt toate electrice. 105 autobuze Menarini (din alea noi) sunt 100% diesel, Da, sunt 32 de autobuze electrice si vreo 26 de troleibuze, dar departe de “Aproape toate autobuzele sunt electrice. In alta ordine de idei, la 2.5 lei/50 de minute, transportul in Brasov este subventionat masiv.

    • #16

      Fix pix asta cu marirea, in conditiile in care blatul este sportul favorit al bucurestenilor. Vor plati triplu doar cei care plateau si pana acum, ma indoiesc ca celorlalti le va fi brusc rusine si se vor da pe brazda.

    • #17

      la Iasi tot 2,5 era acum vreun an si e de mult tehnologie din aia care i-ar da gata pe bucuresteni: poti plati in autobuz cu cardul sau prin 24pay scanez un QR si platesti cu cardul prin aplicatie de mobil

  6. #18

    Prin Transilvania e de mult 3 lei biletul 🙂

  7. #19

    Stai sa dispara subventia la caldura si apa calda. Atunci sa vezi sinucideri in masa.

    • #20

      caldura nu este subventie.

    • #21

      Da, nu e la căldură, e la gigacalorie.

    • #22

      doar ca nu. alea sunt pierderi pe retea, care sunt imense si pe care radet le deconta asociatiilor de proprietari, pe ei ii interesa ce calorie iese de la ei, nu ce primesti tu la intrarea in bloc. stiu ca e greu la tara sa fii la curent cu realitatile, deci nu e problema

    • #23

      Nu țin neapărat să am dreptate și nici să am ultimul cuvânt. Dar pierderile alea sunt vina noastră, a țăranilor din provincie sau a celor aleși de către preafericiții cetățeni ai capitalei ? Care în infinita lor înțelepciune și-au ales primari niște persoane care sunt exemple de corectitudine și inteligență și au investit bani în infrastructură și nu în buzunarele personale, catedrale și alte lucruri de importanță vitală.

    • #24

      e irelevant. indiferent cine ar fi, consumatorul nu are de ce sa plateasca pamantul incalzit de apa din conducte.

    • #25

      E subventie fără discuție. Iti spun si de ce: o societate isi fundamentează tarifele in functie de toate componentele sistemului. E o retorică destul de populistă faptul că Primaria acoperă pierderile din sistem de distribuție, în ideea in care o societate de profil care furnizeaza agent termic gestionează întreg sistemul, nu doar la branșamentul blocului.
      Mai pe scurt: in tariful final sunt prinse obligatoriu si cheltuielile din transport/distributie, ca e normal. Ineficiența societății de a tine cheltuielile jos se translateaza automat in tarif final, respectiv duce la subvenție.

    • #26

      da, cum spuneam, cand esti de la tara, nu ai toate informatiile. clienții radet erau clienți captivi, obligati sa ramana in sistem, indiferent de costuri sau pierderi. asa ca nu mai bine plimbati voi vaca acolo la voi si nu va dati cu părerea despre lucruri ce va depasesc?

    • #27

      Asta voiam sa spun si eu, ca la Radet esti obligat sa platesti, indiferent de calitatea serviciului oferit. Nu ai voie sa te deconectezi si sa optezi pentru alte metode de incalzire.

    • #28

      Buna ziua cat costa apartamentu’?
      Insert suma enorma here.
      Avetz centrala?
      ….
      Va dau jumate.
      Aulio…

  8. #29

    E ca-n bancul ăla care se termină cu “bă, ăsta-și ține copilul la facultate pe banii noștri”.

    Pe partea de estetică națională, contribui și eu cu această nestemată găsită într-un articol despre lărgirea plajelor la Mamaia:

    “Ar trebui să vă pun să plătiţi îngheţata copilului!! V-a trebuit vouă să măriţi plajele, nu înţeleg de ce! De la beach bar până la şezlong, i s-a topit băiatului îngheţata, a curs peste tot pe plajă, nici nu a mâncat-o”

    • #30

      Tare asta. Legat de largirea plajilor: ori se facea, ori nu mai aveam plaja. Ca s-a facut cum s-a facut, ca nu exista nisip pe plaja, asta e partea romaneasca a povestii.
      Dar datorita fenomenului de eroziune a plajei, aceasta trebuia largita. Stiu ca proiectul exista de ceva ani buni.

    • #31

      Trebuia facuta extinderea plajelor, dar poate nu neaparat in clasicul stil romanesc de bataie de joc.

    • #32

      @Andrei: pai cam asa ziceam si eu.

    • #33

      @Andrei G: ia lumineaza-ne cum tb marite plajele?
      Poate nu stiti, dar marirea plajelor a fost facuta in principiu pentru protejarea malului, deci din consideratii geologice, nicidecum ca Marinica sa poata puna mai multe sezlonguri.
      La fel si partea cu nisipul aspru, are o logica. Ia zi-ne cate plaje cu nisip fin gasesti tu in Grecia

    • #34

      @punKreas, cred ca glumesti, nu? Grecia este destul de mare, vrei sa limitezi putin zona ca sa pot sa-ti dau niste exemple concrete?

    • #35

      Uite, de pilda eu in Halkidiki si in Zakynthos stiu cel putin 2 – 3 plaje cu nisip fin.
      In fine, mai fin decat ce e in momentul asta la mamaia

    • #36

      @Genghis Han (bunicul lui Kublai), nu este cazul sa spui ca exista plaje cu nisip fin in Grecia, ii strici argumentul lui punKreas.

  9. #37

    Emoționant.

  10. #38

    Pentru ca bucurestenii sunt obisnuiti cu mocangeli. Mocangeli la gigacalorie, mocangeli la transport etc. Soc si groaza, 3 lei un bilet! Chiar, pensionarii tot gratuit circula cu STB-ul?

    • #39

      Inca nu s-a bagat plata pe zone, ca in Paris sau Viena, ca sa vezi atunci nenorocire belita..

  11. #40

    Ai uitat de parcarile de resedinta la pret de 2 pizza :))

    • #41

      Noul tarif este de 600 de lei/an. La tine in comuna cat platesti pentru parcare?

    • noul tarif de când?

    • #43

      Noul tarif de la urmatoarea sesiune de facturare. Nu ar fi chiar deontologic sa maresti pretul pentru un serviciu deja platit in avans.

  12. #44

    Nu stiu pe unde ai vazut tu oameni suparati cu adevarat de asta. Pe Facebook este o minoritate de latrai care cauta suparari. Majoritatea o sa plateasca si 5 lei daca e cazul.

    Este o scumpire bine venita. Mai urmeaza sa-i conditionezi si pe varsnici sa calatoreasca la anumite ore si am pus-o.

    Inchide Facebook-ul si mergi cu tramvaiul cateva statii si o sa vezi ca nimanui nu-i pasa de scumpirea asta.

    • #45

      De ce sa ii conditionezi pe batrani, nu am inteles niciodata logica asta?Adica ei nu sunt oameni, nu au probleme nu au de mers la medic, piata, plimbare etc?

    • #46

      Poti sa mergi si la ora 10 la medic. Poti sa platesti facturile si la ora 12. Sa le conditioneze gratuitatea. La asta ma refeream.

    • #47

      @RobertD Daniel sa referit restricții la orele de varf adica cand merge lumea la munca.

    • #48

      Nici eu in cercul meu de prieteni nu am auzit pe nimeni sa se planga de asta. Poate imi trebuie alti prieteni…

    • #49

      @Daniel sunt foarte mulți nemulțumiți de aceasta marire, foarte mulți sunfacut scandal la centrele de emitere si/sau reîncărcare carduri, îți spun din sursa sigura.
      Pe toți ăștia care fac scandal pt aceasta majorare i-as întreba un singur lucru: pentru scumpirea câtor servicii/produse au făcut scandal din 2008 (anul ultimei majorari la calatoria cu transportul public) și pana acum?!
      @RoberD nu este vorba sa le restricționeze accesul la transport. Doar cel gratuit sa fie restricționat. Între 6 și 9 dimineața și între 17 și 20 seara nu se circula gratuit. Trebuie sa mergi la dr/spital etc, plătești ca toată lumea. Astfel s-ar evita situațiile im care la ora 7 autobuzele sunt pline de pensionari care se duc la piață pt ca după ora 9 le sta în gat…

    • #50

      Eu totusi nu inteleg ce inseamna aceasta gratuitate la toata lumea fara a se tine cont de venituri. Adica de ce un casier de la mega ar plati biletul dar cei cu pensia mai mare decat salariul lui sa aiba gratuit. E cumva un premiu ca nu ai dat ortul pana la 65 de ani?

      Regula ar trebuii simplificata, gratuit la toti pensionarii sub 1500 pensie. Dovada se face cu buletinul + un talon de pensie nu mai vechi de 3 luni.

    • #51

      @zanghe: poti merge mai departe. Elevii nu au niciun venit (hai sa zicem alocatia) si tot platesc 50% :))

    • #52

      @punKreas, elevii se presupune ca sunt inca intretinuti de parinti. Daca fac parte din familii cu venituri foarte mici exista totusi niste burse sociale pentru acestia.

    • #53

      Angajatii de la Mega nu au copii la scoala? :))

    • #54

      Asta cu pensionarii și orele de vârf e complicată.
      Să-i trimiți să-si rezolve problemele varq în oraș după ora 9 (plecarea de acasă începând cu 9) cam înseamnă genocid.

    • #55

      Daca medicul te programeaza la 17:30 ca nu are timp mai devreme, ce faci?
      Cica poate sa se programeze la 10. Te programeaza medicul dupa cum poate si are chef.

  13. #56

    Moldovean ( de Buzau ) mutat in Bucuresti acum 14 ani. Niciodata nu am inteles cum e posibil ca in locul cu cam cei mai multi bani din Romania sa aud de cele mai multe subventii. Am mai zis-o pe aici, bunica-mea, cu pensia minima ( deh, CAP )nu are asa multe scutiri pe cat au bucurestenii

    • #57

      Conștiința te-a facut sa refuzi aceste subventii sau ai profitat de ele din plin?

    • #58

      Zi-ne cat costa caldura in Buzau acum cativa ani si cat costa acum (asta daca mai e cineva fara centrala).

    • #59

      Si cum ar face sa renunte la subventii? Sa dea casierei 10 lei pe un bilet?

  14. #60

    In ABSOLUT toate orasele din Romania o calatorie cu orice mijloc de transport este minim 2 lei indiferent ca mergi o statie de 500m sau mergi de la un capat la altul al orasului.Asa ca aceasta crestere mi se pare normala si de bun simt nu este nimic ciudat sau in neregula practic se aliniaza la normalitate.

    • #61

      exceptie face Constanta unde e 1,5 lei calatoria si autobuzul etajat CityTour costa 10 lei pe toata ziua

    • #62

      Dar doar de 3 ani poti merge cu un autobuz dintr-un capat in altul al orasului, mai inainte schimbai de-ti venea rau.

  15. #63

    Aceeași poveste și la taxiuri, 1.99 lei / km, mult sub alte capitale (în Budapesta e dublu)

    • #64

      @neaorin, ai auzit vreaodata de cerere si oferta. Pretul la taxiuri nu este limitat la 2 lei, doar ca sunt foarte multi care doar asta fac (taxiuri, Uber, Bolt, etc). Si atunci este normal ca nu poti sa ceri un pret mai mare decat concurenta fiindca o sa fie nevoie sa cauti altceva de lucru.

    • #65

      pretul maximal la taxi e stabilit de primărie iar pretul standar e stabilita de firmele de taxi, in comun

    • #66

      Nu stiu care este tariful maximal stabilit de Primarie, dar eu am vazut taxiuri care merg si cu 3,5 lei si cu 2 lei. Inclusiv unele taxiuri independente au tarife de 2 lei/km.
      Deci cred ca preturile au legatura si cu concurenta, nu numai cu limitele impuse de Primarie.

    • #67

      Perfect logic sa compari preturile cu cele din alte tari. Acum fă asta și cu salariile…

    • #68

      venitul mediu per capita, in budapesta, este mai mic decat in bucuresti. just so you know

    • #69

      Andrei, daca nu stii, cel mai bine e sa nu emiti pareri, sa stii. Pentru ca atunci lumea ar putea crede ca esti un habarnist care vrea neaparat sa aiba dreptate, desi nu are idee despre ce vorbeste. si tu nu esti asa, Andrei, nu?

    • #70

      Poate sunt habarnist, asa o fi.

    • #71

      doamne fereste, dimpotriva.
      acum, fara gluma. primaria stabileste, impreuna cu firmele de taxi, preturile maximale. la fel si acel pret de 1.99 care apare pe usi, e un pret decis de ei, impreuna, public, pentru a nu putea fi acuzati de scheme gen monopol. e mafie de cacat, desigur, dar cu manusa legala. nu are nicio treaba cu concurenta. firmele de taxi au zone in care pot activa, teoretic nu pot trece in alt teritoriu. singura care nu respecta asta este pelicanul taxi, care apartine unor baieti foarte grei, carora li se rupe ca nu au voie sa activeze in bucuresti, ci doar in Ilfov.

  16. #72

    In Luxemburg transportul in comun e gratis (in toata tara, cu orice mijloc de transport). Ce inseamna asta pentru toata teoria ta de mai sus? Aha.

    Lumea nu rade de bucuresteni din cauza pretului biletului, ci ii compatimeste pentru ca traiesc intr-o cloaca de oras mizerabil si poluat.

    • #73

      Ce comparații inteligente faci tu, mă mir că te-ai prins la un moment dat cum se face vin din apă.
      Luxemburg, tara, are populația Berceniului in timpul vacanțelor de vară, și un PIB per capita pe care Bucureștiul, nu zic România, nu îl va atinge nici în următorii 50 de ani.
      Nu mai aduc discuția despre nivelul impozitelor pe proprietăți pe acolo fata de cum e la noi.

    • #74

      @Radu
      In realitate nu am facut nici o comparatie intre Luxemburg si Bucuresti. Am folosit situatia drept contra-exemplu in subiectul articolului ca sa arat ca pretul biletului la transportul in comun nu e un factor in discutii de genul cat de bogat e orasul, cat de capitala e, cat de bogati sunt oamenii, etc. Pricepi acum? De fapt, nu e important daca pricepi sau nu.

      PS: Nu stii despre ce vorbesti cu impozitele pe proprietati sau numarul de locuitori, las-o balta.
      PPS: Dupa cum imi zice numele, nu trebuie sa te mire faptul ca stiu sa fac vin din apa.

    • #75

      @Radu, nu cred ca are vreo legatura nivelul PIB-ului atunci cand stabilesti tarifele si subventiile pentru transport.

  17. #76

    Dacă pui și subvenția data RATB de 87% (ca și asta tot bucureștenii o platesc) din prețul calatoriei, nu iese chiar ieftin, iese vreo 10 lei călătoria.

    Asa ca nu e de ras, e de compatimit.

  18. #77

    Nascut si crescut in Bucuresti si am multi prieteni cu acelasi defect, dar nu am auzit pe nimeni sa se planga de pretul marit al biletelor. Cum au mai spus si altii pe aici, e posibil ca asta sa nu fie o problema si de fapt sa fie doar un grup mic de oameni prosti si vocali

  19. #78

    Greseala (dupa parerea mea) e ca ar fi trebuit marirea asta sa se faca treptat, cu cate 2-30 de bani. Mai mormaiau unii, dar pana la urma ziceau “hai, ba, asta e, un zece bani in plus, csf” si se adaptau cu mai putina opunere.
    Dar probabil proiectul cu “hai sa marim pretul usurel si sa ajungem la astia 3 lei pana pe 15 a saptea douazecidouasunu” a fost lasat printr-un sertar si s-a trezit cineva acum “bai, avem deadline maine, trebuia sa ajungem la 3 lei”.

    • #79

      aia care plateau bilet il vor plati si asa, aia care nu il plateau nu l-ar plati nici daca ar fi 10 bani

  20. #80

    S-au suparat “bucurestenii ” aia care pleaca vinerea acasa…

  21. #81

    “moldovenii și ardelenii care au umplut până la refuz orașul, în căutarea unui blid de icre negre, pe care la ei nu au de unde să îl câștige” vs. “Iar bucureștenii, dragii mei, acești mufloni ai ajutoarelor de stat, sunt foarte supărați” nu ti se pare ca astea doua nu prea merg impreuna? Ce te face sa crezi sau sa consideri Bucurestiul drept fiind taramul fagaduintei? Locul unde cainii umbla cu covrigi ieftini si buni in coada? Daca-i scrisa in forma de gluma, imi cer scuze pentru interpretarea gresita. In rest, numai de bine.

    • #82

      Pai aglomerația de numere de Tr, gj, gl și alte astfel de locații din țară te poate face sa crezi că respectivii au venit aici pentru că Bucureștiul le oferă mai mult decât metropolele in care s-au născut…

    • #83

      @Nae, daca populatia Bucurestiului creste in timp ce polulatia celorlalte orase (cu cateva exceptii) scade, inseamna ca totusi este ceva ce ii atrage pe locuitori. Este clar ca nu este vorba de aerul curat din oras, deci ramane varianta locurilor de munca ceva mai bine platite decat in localitatile de bastina.

  22. #84

    Pt ursi va asteptam in Bihor, avem deja multe exemplare relocate aici de inteligentul ” Dansator” Barna, biletul e trei lei o calatorie de ani de zile. Bucurestenii nemultumiti de scumpirea calatoriei la trei lei depot muta in Constanta, deocamdata e 1.5 lei pe calatoriei

  23. #85

    Cele mai multe comentarii vin ori de la aia care nu prea folosesc transportul in comun si de la aia care oricum au gratuit (gen pensionari). Am auzit ieri niște discutii intre batrani cu “vai nenorocitii ce au scumpit biletul” asta in masura in care probabil au pensia cat are salariu casiera de la mega. Degeaba maresc pretul daca nu termina cu mocangelile fara discriminare. Aceeasi gratuitate o ora si pensionarul 800 lei dar si judecatorii se la ccr (nu ca ar avea nevoie de transport in comun). Tiganii tot fara bilet vor merge ca na, ce le poate face. Asa ca ramane pe restul prostilor sa platim adica aia cu abonamente + restul tarii, ca e subventionat.

    • #86

      Spuneti-le “romi” sau “persoane romani”, nu tigani, ca va luati amenda.

  24. #87

    Vai, ce de provinciali frustrati pe aici :)) Mare suparare pentru subventia la gigacalorie. Calmati-va, bosilor, ca nu ne platiti voi apa calda 😉

    • #88

      Ai dreptate. Va plătim doar metroul.

    • #89

      cred ca ni-l platim singuri. cum mai e in floresti?

    • #90

      Subventia la metroul Bucuresti este platita din bugetul national, adica din taxele tuturor cetatenilor acestei tari.
      Va sa zica moldoveanul, care a ‘primit’ dupa 31 de ani de la revolutie doar 16 km de autostrada de la statul roman, plateste indirect biletul de metrou al bucuresteanului, caruia statul roman era cat pe ce sa ii construiasca o autostrada A3 Comarnic – Brasov in Parteneriat Public Privat (cu subventionarea profitului Privatului de catre statul roman pe 30 de ani); se intampla in guvernarea PSD care pretindea ca autostrada A1 Sibiu – Pitesti e prea scumpa pentru a fi construita cu fonduri europene, chit ca acum chiar se construieste cu astfel de fonduri:

    • #91

      doar ca, la bugetul national, contribuie si bucurestiul. care isi plateste singur subvenția, iar din ce ramane intretine restul judetelor care stau cu manuta intinsa la fonduri. faptul ca sumele sunt trase dintr un buget e irelevant, cat timp acel buget e alimentat tot de bucuresti. e ca si cum eu as pune 10 000 de euro si tu 5 lei si cand ii cheltuim, cheltuim banii tuturor, iar tu te lauzi ca m-ai intretinut.

    • #92

      Hai sa stabilim niste chestii generale si scurte.
      Provincialii au inundat Bucurestiul , nu zic ca este o chestie rea,este normala pentru vremurile actuale, insa folosesc si ei din plin metroul si sistemul ala centralizat de cacat de incalzire de la RADET .Practic are loc o migratie a provincialilor in Bucuresti pentru ca zonele lor sunt moarte economic si participa cu apropae o pula la bugetul national. Asadar este cam aiurea sa spuneti ca bucurestenii sug sangele poporului provincial , este o ineptie.
      Am vazut ca se tot spune ca noi bucurestenii avem caldura subventionata si nu mai putem de bine. Poate nu urmariti stirile si legislatia sa observati ca cacatul ala de RADET ne tine captivi ca si clienti oferindu-ne servicii de proasta si foarte proasta calitate in schimb.Daca procedura ar fi simplificata va asigur ca multi bucuresteni si-ar pune maine centrala de apartament pe gaze.
      Este ca si cum ai spune ca primim cacat si culmea mai este si subventionat cacatul ala .
      In viitor vor fi cateva orase mari gen Bucuresti, Cluj si mai completati voi lista , care se vor dezvolta iar restul teritoriului va fi alcatuit din terenuri agricole , sate moarte sau pe moarte si orasele mici moarte sau la fel pe moarte.

    • #93

      Cum sa fie în Floresti? Ca în ghetou. Dar avantajul e ca nu are un metrou aglomerat 🙂

  25. #94

    La mine la tara, intr un oras de pe langa Brighton in drum pana in centru si inapoi cu autobuzul (sub 10 minute de mers) costa 6.20£.
    Si totusi nu am inteles niciodata, de ce oameni tineri, prieteni de ai mei refuzau sa plateasca 50 de lei si sa aiba access pe toate liniile si preferau sa se certe cu controlorii.

    • #95

      Parscă niște țărani proști.
      Tot ei sunt prinși pe blat și tot ei se simt ofensați.

  26. #96

    Salut, voiam doar sa ma laud ca sunt moldoveanca mutata in Bucuresti in cautarea unui blid de icre negre, pe care la mine nu am de unde sa il castig.

    Totusi, nu ma deranjeaza sa dau 3 lei…ma bucur ca o sa se bage abonament 6 luni la metrou, s-au terminat grijile de am ajuns sa ne revoltam pe maruntis?

    • #97

      Ana, si eu sunt moldovean cunicre, glumim si noi, nu te lua in serios prea mult, ca te ucide viata oricum

    • #98

      @Arhi, stai linistit ca si eu glumeam, mi s-a parut super funny ce ai scris.
      Doamne ajuta la toata lumea la bliduri cu icre negre <3

    • #99

      <3

    • #100

      blide, nu bigudiuri!

  27. #101

    S-a tuns Nicusor, s-a racorit la cap si-acum s-a apucat de treaba

    • #102

      s-au facut puii mari si au parasit cuibul. normal ca acum s-a si tuns.
      nu cred ca se apuca de treaba pana nu se termina cu alegerile din pnl. si dupa e posibil sa nu se mai apuce deloc ca nu mai e neveoie de el.

    • #103

      Treabă?
      Să mănunți când începe ceva,că asta cu să interzicem,săoprim,să mărim,să Calea Victoriei e ușor dar să mă anunți când și face ceva.

  28. #104

    Problema nu e ca se scumpeste calatoria, problema e ca nu se investesc banii in ce trebuie, de aici indignarea. Inca mai circula ragalii din alea de tramvaie cu un singur vagon, lifturile de pe peroanele metroului merg o zi din 7 si altele…

  29. #105

    Din punctul meu de vedere, aceasta crestere a fost facuta fara vreun studiu de impact. Degeaba maresti tu biletul daca nu iei masuri care sa descurajeze mersul pe blat sau sa incurajeze achizitia de abonament (degeaba imi pui abonament pe 6 luni, o sa-l cumpere fix 27 de oameni).
    Sunt curios daca pot face vreo comparatie intre cati calatori taxau inainte si dupa scumpire.

  30. #106

    Corect, si acum sa ne uitam putin pe fond.

    In iarna, useristul Drula, al carui securist tata pastoreste cu intelepciune, alaturi de alti camarazi securisti, fosta ICE Felix, facea parada in fata camerelor cu problemele de la metrou.

    Problemele, in viziunea lui Drula, si indelung aplaudate de fauna userista si penelista – erau datorate in principal faptului ca cei de la Metrorex aveau salarii “nesimtite” (nesimtite adica intre 4000 si 6000 de lei net).

    Adica hai sa taiem, sa dam afara, sa concediem, stiti voi, chestiile tipice useriste, “ca sa nu ajungem ca Grecia”, lol.

    Salariile astea “nesimtite”, zicea Drula, vin in conditiile in care Metrorex are incasari de doar o treime din cheltuieli, iar restul vin de la buget, din moment ce Metrorex apartine Statului Roman, prin Ministerul Transporturilor.

    Cand am scris pe aici si aiurea ca nu ai cum avea incasari onorabile cand pretul biletelor este pastrat artificial foarte jos, mi-au sarit toti in cap.

    Problema era cu politicile de plati, nu cu salariile dealtfel decente. Dar na, era mai usor sa arati cu degetul catre angajati, de parca e vina lor ca isi doresc sa castige niste salarii decente, si nu a Ministerului care nu isi dorea sa creasca incasarile din motive politicianiste si populiste.

    Cum Drula stia foarte bine ca nu poti taia salariile agreate printr-un contract colectiv de munca, nu a mai zis nimic, si-a luat laurii de pe urma gargarei publice, dar in background a inceput sa scrie proiectul conform caruia se vor alinia biletele la un nivel onorabil care sa permita niste incasari mai realiste si mai sanatoase la bugetul Metrorex.

    O alta problema la Metrorex era chipurile cu magazinele din incintele statiilor de metrou, care brusc erau insalubre si problematice, desi banii din chirii se intorceau tot la Metrorex, prin compania sindicatului.

    S-a intrat cu ranga, live, s-a injurat, useristii au aplaudat.

    Va pot spune o informatie din interior – magazinele vor reaparea, vor fi niste lanturi frantuzesti, pentru ca usereul isi ia lumina de la Bruxelles si mai departe de la francezi, nemti, etc.

    Ce e romanesc, le pute tradatorilor. Atunci vor fi ok magazinele din metrou, ca deh.

    Nu mai vorbim despre Alstom, compania falimentara in Franta anilor 2000 si care avea nevoie de niste contracte rapide care sa ii salveze – solutia a fost una neoficiala – mufarea la Metrorexul romanilor in schimbul tratarii cu usurinta a problemelor structurale din ajunul aderarii la UE.

    De 15 ani Alstom face pe bani multi, cu personal romanesc, neconcurential, mentenanta galeriilor si a sistemelor tehnologice de la metrou, si nu mai scapa nimeni de ei.

    Tradatorii se impuscau la zid odinioara, decat zic.

    In 2021 tradatorii sunt ministri si parlamentari.

    • #107

      “banii din chirii se intorceau tot la Metrorex, prin compania sindicatului”. mai citeste de cateva ori. metrorex – sindicat.

    • #108

      Da, nu vad problema.

      Problema e probabil ca seful sindicatului metrorex era “pesedistul radoi”, pentru ca a fi pesedist e o problema in sine, nu ?

    • #109

      Când citiți mizeria manipulatoare scrisă de Dragoș închipuiți-vă ce glonț v-a trecut pe lângă ureche prin 2016 când domnu’ a fost la un pas să fie senator de Ilfov din partea USR doar că aripa nicușoristă din USR l-a executat rapid pentru niște postări “extremiste” la adresa poporului de primitivi troglodiți. Spun “extremiste” în paranteză pentru că tot ce a scris în respectivul mesaje era valabil și în limitele de decenței, doar că nu pica bine pupătorilor de moaște din USR-ul anului 2016.

      Așa că, Dragoș, degeaba ești sărat, acum știe toată lumea că vrei doar să scuipi unde ai pupat. Ești puțin ofti că în actuala configurație a USR-ului (după ce colegii tăi i-au căsăpit pe nicușoriști) te-ai fi frecat și tu pe burtă pe bani mulți prin Parlament.

    • #110

      Grab popcorn…

    • #111

      1. Mi-am dat demisia boss, fara “sugestii”, dimpotriva, s-au rugat de mine sa raman, de la Nicusor la Clotilde.

      2. Eram pe locul 2, neeligibil. Ulterior nici macar locul 1 nu a prins intrarea. La Ilfov USR a avut doar un parlamentar, deputat, Cornel Zainea. Poti cauta in presa daca nu ma crezi pe cuvant.

      3. Daca ai impresia ca dupa 6 ani mai pot fi “sarat” pentru niste beneficii absolut teoretice, in conditiile in care si atunci, dar si acum faceam de vreo 4 ori mai multi bani lunar decat face un parlamentar – esti naiv.

      Lucrurile sunt exact asa cum le prezint, iar cel usor “sarat” pari a fi tu. USR sub Barnea si Ghinea nu sunt decat niste securistoizi cu accente fasciste. Si tradatori.

      Asa ca daca vrei sa combati ceva din ce spun, adu niste argumente concrete care sa demonstreze ca mint.

      Daca nu…mergi mai departe cu tradatorii.

    • #112

      Aha…deci vrei sa spui ca Dragos scrie aici ca are de platit niste polite…eu credeam ca este doar diliu.

    • #113

      Nu am stiut pana acum de ce este Dragos atat de agresiv mereu. El este intr-o vesnica campanie electorala.

    • #114

      dragos probabil ca in alta era considerat facator de minuni. unde pune el mana curge hate-ul valuri valuri.

    • #115

      Eu il stiu pe Dragos de cand ii aducea osanale lui Monta :)))

    • #116

      >>Problema e probabil ca seful sindicatului metrorex era „pesedistul radoi”, pentru ca a fi pesedist e o problema in sine, nu ?

      A fi pesedist e o problema in sine.
      A fi pesedist si sef de sindicat la o companie de stat sunt doua probleme: una e conflict de interese, a doua e ca a fi pesedist e o problema in sine.

    • #117

      ”desi banii din chirii se intorceau tot la Metrorex, prin compania sindicatului”
      o bijuterie, nestemata de pe rahat!
      mi-a mai placut acuzatia de ”fascism” venita de la moderatul dragos!

  31. #118

    Nu știu câți dintre voi mai folosiți ratb-ul. Eu am fost nevoit, pt ca am rămas fără permis, sa merg cu ratb, metrou, tren, venind din Ilfov..sa va cotropesc mall-urile.
    Sunt aplicații, pot cumpăra bilete online, poți vedea un orar, care se respecta, autobuzele au AC (cel puțin traseele pe care am mers 1 luna..aveau).
    Vin la un interval ok, dar …daca ai aplicație vezi când și cum vin.
    Nu e perfect, dar e un transport decent. Sunt convins ca sunt trasee fără AC, tramvaie, etc. Nu am verificat tot, dar fata de acum 12 ani când era 1 leu…a evoluat mult.
    Nu mai vb de începutul anilor 2000, când eram student și puteai sa mori lejer în orice mijloc de transport.
    Asadar, nu mi se pare mult nici 3, nici 5, nici 2 euro. Vrem condiții, plătim, la fel ca discuțiile legate de plata parcării.

  32. #119

    Bucurestiul este plin de tarani care si-au facut credit la casa pe 30 de ani,dar tot ca in grajd se comporta la oras.se duc la ei in sat si injura bucurestiul,unde au ales sa lucreze pe viata…sa plateasca rata.

  33. #120

    dl Arhi, imi cer scuze, nu vreau sa fiu arogant, totusi n-ar strica sa verificati niste statistici inainte sa faceti afirmatii de genul: “venitul mediu per capita, in budapesta, este mai mic decat in bucuresti.” Nu este asa, salariul mediu net (care se poate asocia cu venitul) este mai mare cu ~80-100 de euro in Budapesta. Vrajeala aia cu purchasing power parity (PPP) e numai bine pt a falsifica/manipula niste date/populatia, cum ar fi cele referitoare la inflatie. Citu tocmai a prezintat, ca Romania este cea mai ietina tara din EU, cand de fapt toata lumea vede si simte ca preturile au explodat.
    “Per capita”, cum ati scris, probabil v-ati gandit la GDP (exprimat in PPP, nu cel real-nominal) per capita, ala intr-adevar e mai mare pt Ilfov (si nu Bucuresti, atentie!), dar inevitabil ma gandesc la o alta legenda de cartier pe care o auzi peste tot in “micul Paris”. Cica ar fi 4 milioane de locuitori in Bucuresti, nu 2 milioane (oficial in statistici). Iar valoarea “per capita” se obtine impartind totalul la nr de locuitori, deci mai impartiti cifra de GDP in PPP per capita la 2, si vedeti, cum bate Bucurestiul “la mustata” orase precum Sofia si Kiev, si nu Madrid-ul sau Berlin-ul, dupa cum se afirma.

    • #121

      buna asta. deci ce scriu eu, pe fapte, cifre si date, nu e ok, pentru ca e legenda si populatia dubla. asa se spune.
      si mai esti si arogant cand emiti prostia asta.

  34. #122

    Nu am zis asta, in legatura cu preturile de transport nu comentez.
    Iar referitor la venituri nete:
    preview.redd.it/mc4f3jpqpoo21.png?auto=webp&s=89b50bd71a53f75ad0af1a509c2ddfe35aac6bb7
    Iar legenda tine de nr de locuitori, si implicit, de Gdp per capita.

  35. #123

    Eu, intr un oras german , dau 2 Euro 30 pe un bilet pe o ruta si 4, 40 pe o zi pe toate liniile …deci nu i asa ieftin.

  36. #125

    Asa e