legea

Și a apărut și legea care să o spună. Mai exact:

f)cu amenda de la 15.000 lei la 25.000 lei:

2. conditionarea, sub orice forma, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumparat de pastrare a ambalajului

Notați undeva legea, țineți-o minte, că asta deja transcede faza cu OPC și cumpărătorii persoană fizică, se aplică oricărui tip de client. Dacă nu știați, când ești de exemplu PFA și cumperi un televizor care se strică în aceeași zi, iar vânzătorul nu îți primește returul, OPC nu se bagă. Pentru că ești personalitate juridică.

NICE:

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

13 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Iti vor gasi alte pretexte, unele firme refuza garantiile intr-un procent ridicol de mare, care ar trebui sa puna pe ganduri niste autoritati. Daca ai ambalajul, bonul, folia in care a venit coletul, samd… o sa-ti zgarie ei in service discret produsul si-o sa-ti refuze garantia pe motiv de “defect mecanic”.

    • #2

      Si inainte clientul nu trebuia conditionat la garantii de pastrarea ambalajului. Nu cred ca s-a ostenit cineva sa citeasca certificatele de garantie. Si ma refer aici la certificatele date de importatoriii oficiali. Nu se specifica nicaieri ca trebuia pastrat ambalajul.
      De ce era totusi bine sa pastrezi ambalajul? Sa zicem sa esti din provincie si ti se strica laptopul. Ai 2 solutii:
      1. Apelezi la serviciul de pick-up and return, Adica suni la un numar de telefon, inregistrezi cazul si ei trimit curierul sa ridice produsul. Daca nu ai ambalajul, ce faci? Il pui in punga? Curierul iti va refuza coletul pentru ca nu este ambalat corespuzator.
      2. Te duci la magazinul de unde l-ai cumparat. Se face proces verbal de predare-primire si il lasi lor. Ei vor cauta cutii de transort pentru ca de acum este problema lor. Daca se intampla ceva cu produsul, ei sunt responsabili.
      S-au dat amenzi de catre ANPC/OPC si inainte pentru ca au fost refuzate garantii din cauza ambalajului.

    • Traiasca teoria conspiratiei.

    • #4

      O sa foloseasca vechea poveste cu a suferit un soc mecanic. Ajunge produsul la ei, i se produce socul mecanic si gata, au scapat de garantie.

      Dovedeste tu ca l-ai trimis ok si ca acolo i-au ars o bucata ca sa nu onoreze garantia.

      Bine, cine mai lucreaza cu cel.ro sau quickmobile dupa toate mizeriile pe care le-au facut aproape ca si-o merita.

  2. #5

    Cat m-am mai certat cu cei de la CEL pentru o amarata de folie dintre tastatura si ecranul laptopului.M-am oferit chiar sa le-o platesc,doar sa imi ia laptopul in garantie.Era cumparat de 3 zile…

  3. Ah, deci îmi pot arunca liniștit cutiile de la televizoare, monitor și carcasă?
    Pe de alta parte, mai stie cineva ce-au facut astia de la cel.ro cu televizoarele la 49 de lei? am inteles ca-i dadusera unii in judecata si-au avut castig de cauza. Insa, alte stiri n-au mai aparut.

  4. #7

    Asta e cea mai frumoasa faza de la cel.ro:

    “… Produsele comandate online ce au ca modalitate de livrare: ricarea de la punctul de lucru, nu beneficiaza de retur (acestea au posibilitatea de a fi verificate si de a li se testa functionalitatea la receptie). Ne rezervam dreptul de a verifica si accepta produsul la solicitarea clientului. …”

    Din conditiile lor de retur

    • #8

      Probabil ca se poate face o plangere la OPC pe acest subiect chiar si fara sa faci vreo achizitie.

    • #9

      @Mihai: Asta inseamna sa nu cunosti legea. Conform legii clientul are dreptul la retur neconditionat in termen de 14 zile doar la comparaturile online. De ce? Pentru ca tu nu poti vedea vizic produsul si nu poti vedea ca acel produs functioneaza. Daca ai cumparat produsul din magazin, ti s-a facut proba si ai semnat certificatul de garantie, magazinul nu este obligat sa iti accepte returul.
      De asta unele magazine au venit cu regulament propriu de retur in 30/31 de zile. Nu pentru ca sunt obligati de lege ci din respect pentru clienti.

  5. #10

    @Mihai – si de ce ai dori sa faci retur la un produs daca l-ai cumparat de bunavoie si l-ai mai si verificat cand l-ai ridicat? De plictiseala? Ai habar cati idioti abuzeaza de legea asta prost inteleasa? Sti care e efectul acestor abuzuri? Eu si toti cei care cumparam cu buna-credinta vom plati un pret mai mare ca sa compensam iresponsabilitatea altora.

  6. #11

    Doar pentru a ma clarifica, inteleg ca daca esti persoana fizica, iti cumperi televizor (nu online), ti se defecteaza astazi, vanzatorul este obligat sa iti faca retur!? Exista vreo referinta legala cu privire la aspectul asta?

  7. #12

    Pastra cineva ambalajele la produse? De 2 ori am fost in carrefour cu niste electrocasnice aduse doar cu bon fiscal bagate intr-o sacosa cu toate accesorile peste ele =))) mai aveau 2 luni de garantie fiecare. M-am dus, au luat produsele, bagat in priza si observat defect, aruncate intr-o cutie, primit banii cash. Asta dupa 1 an si 10 luni de folosinta.

  8. Jimmy frumoasa experienta ai avut. Eu am cumparat acum 2 saptamani un tel de la quickmobile cu anumite caracteristici pe site, l-am returnat dupa 48 de ore pentru ca nu corespundea caracteristicol de pe site si nu vor sa-mi dea banii inapoi, ci ma obliga sa cumpar alt telefon din ce au ei pe stoc :)) Doar toate telefoanele seamana intre ele numai preturile sunt diferite :)). Cand le-am aratat clar niste texte de lege unde sunt descrise drepturile cumparatorilor ce crezi ca au zis … ,, puteti alege un alt delefon din stocul nostru ,, :)) Asa ca am facut si prima plangere la OPC. Asa ca MARE GRIJA cu Quickmobile. Si apropo vedeti ca aproape toate telefoanele au garantia producatorului pentru China si Hong Kong de 1 an, in Romania producatorul nu raspunde de garantia tel vandute de ei. Daca firma lor ELECTRO DISTRIBUTION SRL da faliment peste 6 luni gata si cu garantia telefonului tau! Faceti o simpla verificare a IMEI-lui la producator si vedeti si voi cei care ati cumparat de la ei in ce colt de lume aveti garantia 🙂