Nu, nu am putut anunţa clienţii, ne pare rău“, a declarat unul dintre operatorii ING Line.
Am râs cu atenție și îngrijorare.

Nu vreau deloc să fiu rău și să arăt cu degetul banca, dar să ne uităm puțin la 2018. Servicii indisponibile lunar, în diverse faze, ba la bancomat, ba nu se trimit smsuri. După aceea, tot în 2018, tranzacțiile dublate clienților. Din greșeală, ce să faci, era răcirea la servere pe minus. După care, tot în 2018, bancomatele rețin cardurile, după care banca, senină, zice că nu a putut anunța clienții și le anulează cardurile. Le dă altele, nu e prolemă, când se duc la bancă. Eu sunt la 3000km distanță, cum aș fi putut lua cardul? #numazic

Toate astea, rețineți, doar pe parcursul lui 2018. Și în anii trecuți a fost PLIN de dude, toate marca ING. Ce vreau să spun este că nicio altă bancă nu își trece clienții prin traume de genul acesta. Pur și simplu lor le merg soluțiile. Probabil ING le area făcute de Teamnet, UTI sau SIveco, de aia merg așa de bine.

Deci serios, de ce ING cade non stop și restul nu? Nu e cea mai mare bancă din românia, nu are cele mai multe carduri, nu are cel mai mare sistem de bancomate, nimic, e o bancă medie, de dimensiune medie. Care cade tot timpul și își pune clienții în dificultate.

De ce?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

72 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Tinand cont ca in ultima perioada tot au avut probleme ce alta banca recomandati?
    Imi place homebankul lor faptul ca nu prea am treaba cu oamenii de la caserii si ca nu platesc comisioane la extragere interogare etc
    Ma intereseaza o banca care sa aiba si un curs decent atunci cand fac o plata in strainatate.

    Multumesc anticipat

    • #2

      Orice banca + Revolut si aia e…

    • #3

      Mai putin Unicredit+Revolut, desi Unicredit e ok in rest chiar si in afara tarii

    • Grija cu Revolut, unele banci transforma leii in euro si apoi invers la top up. Unicredit, de exemplu.

    • #5

      @rdb: Cum transforma UniCredit leii in euro si apoi iar in lei daca Revolut cere lei de la ei? Top-up la Revolut este ca orice plata online.

      Revolut are alte probleme (bani blocati o luna ca “nu au intrat” desi banca zicea “au plecat”, suport facut cu copii de clasa a 2-a etc.). Ce zici tu cu UniCredit este cel mult vina bancii.

    • Problemele ing sunt de departe cele mai dese in 2018, lucrez cu Raiffeisen si unicredit, in aceeasi perioada nu am avut nici o problema tehnica….suntem totusi in 2018…sunt penibili cei de la ing…

    • #7

      @m0fo: nu e chiar ca orice plata online. Transilvania de exemplu a anuntat ca de la 1 ianuarie va comisiona topup-urile de Revolut ca retrageri de numerar. Orice banca poate identifica destinatia banilor si procesa plata dupa cum o taie capul.
      In curand probabil vor aparea (nu la noi desigur) discutii gen “bank neutrality”. Are banca dreptul sa comisioneze o plata in functie de destinatia ei? Unde ne oprim? Poate banca sa imi puna comisioane suplimentare cand cumpar de la Altex in loc de emag? Are dreptul sa imi refuze operarea unei plati pentru ca nu ii place destinatarul fondurilor (desi acesta nu face nimci ilegal)?

    • #8

      bune intrebari

    • #9

      @sorin: BT o sa comisioneze top-up-ul de Revolut, doar in cazul cardurilor de credit. Asta pentru ca romanul facea top-up ca sa scoata cash de pe card credit, deci banii bancii.
      In rest de acord cu tine.

    • #10

      @m0fo: Nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Era pe undeva si ceva comunicat de la unicredit prin care justificau conversia ROn – EUR – RON ca e o plata intr-un cont in afara tarii (IBAN-ul e de UK).

    • #11

      @rdb: ah, deci au dat comunicat si toate cele. Habar nu aveam, sincer, dar asta ne duce la punctul lui @Sorin care are un punct de vedere foarte valid: cu ce drept ma taxeaza banca pentru o tranzactie catre X comerciant? Ok, exceptand cardul de credit pentru care a explicat @Lucifer de ce au inceput sa comisioneze plata.

    • #12

      banuiesc ca scrie in TOS ca au dreptul de a adauga ce taxe doresc ei, daca nu iti convine, plateste-ti dobanzile si pleaca;)))

    • #13

      Unicredit face o treaba tare dubioasa la topup revolut… cere autorizare pt plata in lei prin 3d secure apoi deconteaza echivalent in eur la cursul lor cu explicatia ca e plata in afara tarii, dar fara explicatie pentru moneda diferita la autorizare 3dsecure vs decontare

    • #14

      @Lucifer: multumesc, nu prinsesem nuanta, poate pentru ca nu folosesc deloc cardul de debit de BT 🙂
      Totusi, logica asta cu retrasul banilor “bancii” prin Revolut e destul de subreda, mai ales ca nu poti sa retragi decat 800/1600/2400 de lei pe luna (free/premium/metal daca recit eu bine limitele din memorie). Deci nu cred ca facea nimeni cine stie ce trafic pe filiera asta.
      In plus, scopul lor e sa te bage cat mai rau in datorie pe cardul de credit, deci nu vad de ce i-ar interesa pe unde scoti banii aia.
      Cred ca e mai mult o forma de “ba pe-a ma-tii” la adresa Revolut. Cam cum ii injura taximetristii pe uberisti.

    • #15

      dude, am retras luna asta peste 3000 de lire prin revolut. de unde ai scos limitele astea?

    • #16

      @Arhi: Lucifer zicea despre retragerea de cash
      i.imgur.com/Rpsrjaw.png

      Tu poti sa virezi jdemilioane acolo, ce explica BT/Lucifer e ca incerci sa shuntezi comisioanele lor de retragere de la bancomat, iar ce zic eu e ca nu faci decat sa le inlocuiesti cu ale Revolutului.
      Sper ca are sens ce-am scris mai sus, nici eu nu mai sunt sigur la ora asta 🙂

    • #17

      lolici, din revolut poti sa ii muti gratuit in orice alt card de pe care poti retrage mai mult, nu trebuie sa te rezumi la un singur card:)

  2. #18

    ma intrebam de ce in romanistan se mai foloseste ing, apoi mi-am amintit ca multe din serviciile si bancile din afara nu prea exista in ro. tara de lumea a 3a buna doar pentru spalat bani si facut profit pe spinarea prostilor.

  3. Care e cea mai mare bancă din România?

  4. #28

    Ma pregateam sa zic de chestia cu gazul in data center dar dupa aia am vazut ca a fost pe la afarsit de 2016.

  5. #29

    A fost bcr… Acum e bt.

  6. #30

    Și cu toate astea își mențin o imagine buna în ochii clienților. Marketingul face o treabă mai bună decât IT-ul :))

  7. #31

    Nu aveai cum pati asta la 3000 km distanta. Daca citesti articolul vezi ca doar ast-utile lor aveau pb asta.

  8. #32

    explicatie simpla…pe partea de it si tot ce implica mentenanta sunt angajati non-experience pe bani cat mai putini, cei buni pleaca catre alte banci care platesc decent sau in alte domenii, tot ce implica arhitectura de sistem este facut pe minim costuri, toate astea evident pentru maximizare profit, feed-back-ul negativ apare prin renuntarea de catre clienti la serviciile ing,

  9. #33

    Fix de acum 1 an de zile folosesc ca alternativa TelekomBanking / card MasterCard. Nu am avut nici-un issue, aplicatie si http destul de usor de folosit, doar ce ma enerveaza e faptul ca acest serviciu e gratuit doar cu 3 RON pe luna.

  10. #34

    Pentru grasa aia botoasa, cu tricoul plin de ketchup, care se ocupa de Homebank: “si tu… zici ca esti senioare… cu aplicatia asta?”

  11. #35

    Hai ca parca bcr nu mai suna asa rau acum :))
    Ca multi altii, eu sunt nevoit sa am contul de salariu la o banca x pentru o dobanda favorabila la creditul ipotecar. In ultimul timp, voiam sa-mi deschid si la ing cont si sa transfer restul banilor ramasi dupa plata ratei, dar acum nu cred ca mai fac asta :))

  12. #36

    Pentru ca de tot ce tine de IT se ocupa in intern. Adica au niste baieti si fete care lucreaza strict pe ce au ei acolo. Stiu, am putea sa zicem ca oamenii sunt specializati, doar asta fac, trebuie sa fie buni. FALS.
    Si cel mai de bun exemplu cu cam cat de prost sistemul IT: am cerut resetare de parola pe contul de firma la homobank si s-a resetat parola la contul personal.

  13. #37

    subscriu si eu. Revulutul unge!

  14. #38

    Din pacate si eu tot pe ING (SRL + personal) sunt dar pana acum nu pot sa zic ca m-au afectat problemele lor – happy customer so far dar destul de ingrijorat – o sa urmaresc comentariile sa vedem ce se mai recomanda.

    Creditul e pe BRD si acolo ramane un card pe care doar pun bani.

  15. În România au mai rămas doar 2 bănci în afară de ING care nu taxează încasările în cont: UniCredit și BRD. Eu am trecut la BRD și ar fi 3 probleme:
    – Internet banking aberant și total neintuitiv. Aplicația „desktop” nu are nici o legătură cu cea mobile, deci fie renunți la una, fie te apuci să-ți definești plățile în ambele;
    – mult mai puține automate de depus banii în cont (dar au multe sucursale);
    – comision de extragere de la alte bănci.

    • #40

      Mie BRD imi ia bani cand primesc bani in cont de la alt beneficiar.

    • #41

      vezi ca se lauda ca au scos o aplicatie desteapta de iti vezi si conturile la alte banci in ea. poate asa fac si legatura dintre mobile si net.

    • #42

      Esti sigur ca doar alea doua nu taxeaza? Raiffeisen nu imi ia nimic cand primesc bani in cont

  16. am doi amici care lucrează pe IT la ei. dacă i-ai cunoaşte şi tu ai înţelege 🙂

  17. #44

    saptamana trecuta cu ING.
    vecinul avea un BO (Bilet la Ordin) de incasat. el avea cont la ING. s-a dus sa depuna biletul la sucursala mare din Timisoara ca stia ca nu mai sunt operatori in alte sucursale si s-a gandit ca pentru firme ramane macar un om de legatura dar stupoare: BO-urile se trimit la Bucuresti. Nimeni nu mai poate sa le ridice din “provincie”. Intreaba omul ce sa faca ca el a primit un BO AZI cu scadenta MAINE si nu are timp efectiv sa ajunga la Bucuresti fara sa depaseasca termenul de scadenta. Raspuns ING: “trebuie sa mergeti la alta banca!” ar fi de ras daca nu ar fi de plans.
    eu schimb postul de radio cand aud reclamele alea ale lor cantate..

  18. #45

    In primul rand hai sa privim ce s-a intamplat:
    -In self bank-u de ing, locul unde exista un atm, un pos de plata facturi utilitati, mai exista si o interfata a homebank-ului in care tu client ing, o poti folosi prin introducerea cardului tau impreuna cu pin-ul. E varianta homebank intr-un atm.
    -In aceste dispozitiv exista un pc bine inchis cu un cititor de carduri. Acel pc are atentie mare Windows XP, pe el. Se mai intampla ca din cand acel pc sa se blocheze si sa-ti tina cardu in el, patit prin 2014 tot in Constanta am avut noroc ca banca era deschisa si am rezolvat acolo.
    Asta s-a intamplat in mare sambata, nu am auzit cazuri ca cineva sa fi introdus card-ul in ATM(ala de unde scoti bani) si sa-ti blocheze cardul acolo, chiar am folosit un ATM BRD ca sa scot niste bani sambata si nu au fost probleme.
    Acum sa revenim un pic la probleme si sa privim obiectiv. Majoritatea bancilor din Romania, jupoaie clientul de nu se vede, incepand cu alea mari BT,BCR,BRD si au jupuit clientii lor de ani si ani de zile prin comisioanele administrate. Cu toate acestea ING a fost printre primele care a diminuat/renuntat la comisioane si o perioada a fost foarte misto ca banca, la nivelul serviciilor pe care acestia la ofereau. Ulterior toate bancile au observat decalajul si incearca sa ofere ce pana mai ieri oferea doar ING. Nu sunt mare fan ING, as migra catre o banca oricand daca ar veni cu avantajele pe care mi le ofera ING si cu serviciile aferente. Din pacate sunt prea dependent de aceasta banca si ca orice lucru de care esti foarte dependent cand se defecteaza asta esti in mare rahat.
    In rest probleme bankingului romanesc raman acelasi, mi se pare absolut fascinant ca suntem in anul 2018, avem toate tehnologia la dispozitie, viteza la internet fruntasa in lume, si noi in continuare cand avem un transfer inter-bancar stam si cate 2 zile pentru ca acei bani sa intre in cont.

    • #46

      nu prea e doar bankingul romanesc. in germania dureaza cateva ore sa imi mut banii mei, din acelasi cont, dar de pe un card pe altul. plata intre 2 conturi din aceeasi banca dureaza minim o zi.

    • #47

      @asdad2005: transferul de bani nu un dvdrip de pe torrent ca sa depinda de viteza internetului, lol.

    • #48

      @punKreas
      Dar ce este in esenta un transfer de bani? Si pun intrebarea in contextul in care exista toate resursele necesare tehnice ca acest lucru sa se intample aproape instant, mai trebuie doar VOINTA.
      @Arhi
      In general este o problema mai peste tot in lume si incet-incet apar alternative, de unele stiu chiar de la tine :Revolut, Transferwise, Monese;

      In acelasi timp prin alte tari tot mai multe banci iau in calcul asa numitul open banking api initiative. Nu vreau divaghez mai mult pe subiect, dar in esenta viitorul acestui domeniu cam asa arata, fara prea multa interactiune umana, automatizare la greu si din pacate caderi de sistem ce vor tot aparea. Ca unele banci amana aceasta integrare este alegerea lor, dar in final vor vedea ca e mai ieftina aceasta modalitate de lucru, decat cea curenta.
      Asa ca vin cu o intrebare simpla, ce se va intampla, cand cazul izolat ING se va extinde la toate bancile din Romania?!

    • #49

      @Asdad2005: S-ar putea sa ma insel dar din ce stiu eu transferurile trec printr-un intermediar care se numea Transfond. Acest intermediar nu avea program cu publicul 24×7 ba chiar mai mult serviciul era oferit cu un termen larg de livrare.
      Acum sunt in tratative ca Transfond sa verifice si sa livreze tranzactiile intr-un termen mult mai rapid si inclusiv sambata si duminica (citisem ca vor sa faca livrarea in max 10 min).
      Daca ma insel sau sunt numai jumatati de adevar va rog sa ma corectati si sa ne luminam toti.

  19. #50

    Acum vreo 2-3-x ani toată lumea “vai, ce mișto e ing, pot să fac totul de acasă, nu trebuie să interacționez cu tutele de la ghișeu”.

  20. #51

    adevăru e că la bulangiii de la ing li se întâmplă tot felu de chestii
    o fi olandezii cei mai proști bancheri?
    apropo, casa de pensii publice nu agreează ing, nu poți să’ți primești pensia pe card la ing
    poate că cnpp știe ea ceva

    • #52

      @Toni, să fim serioși! Ce clientelă/targhet are casa de pensii?!
      Fa-le tu la pensionari (majoritatea la limită de vârstă) carduri la care interacțiunea of-line angajat-client este minimă spre inexistentă!
      Bagă tu un bug d-asta la niște pensionari!

    • #53

      casa de pensii are 4,7 milioane de pensionari, din care 1,7 milioane primesc banii pe card
      eu vorbesc de perioada de până la 29 octombrie când au scos casieriile
      adică din 2007 ing nu este agreată de casa de pensii

    • #54

      Poate pentru ca ING nu are Filiala in Romania, ci doar sucursala. Se aplica legile din Olanda pentru conturile lor (inclusiv garantarea banilor, in caz de Doamne Fere’)

    • #55

      ceea ce e convenabil

  21. #56

    “nicio altă bancă nu își trece clienții prin traume de genul acesta” iti scriu eu ceva despre Banca Tr. si iti trimit in curad ca sa nu te mai plangi.

  22. #58

    De ce insisti sa folosesti ING in continuare?

    Eu am BT de cand ma stiu si nu am avut nicio problema cu ei. Am folosit cardul lor pe aprope toate continetele fara nici cea mai mica problema. Internet banking-ul lor merge brici.

  23. #59

    E simplu. Inoveaza mult dar testeaza putin, lanseaza solutii noi cu prea putine teste. Inainte ciclul de testare a unei solutii/aplicatii/chestie noua dura si ani de zile. Acum totul e agile si programat de azi pe maine cu specificatii insuficiente, teste insuficiente, facut pe genunchi, timpi scurti si asta se vede in calitatea soft-ului. Si nu sunt singurii, mai grav e ca acelasi lucru incepe sa se intample si la masini si la alte cele. Eu sunt de parere ca anumite soft-uri vor trebui verificate pe viitor de niste institutii competente. Nu stiu exact cum dar trebuie sa se mai termine cu viteza si testarea imbecila in firmele IT, trebuie respectati pasi duri si siguri.

    • #60

      Agile e cea mai bună metodă prin care să se scrie soft prost.

      Din păcate e foarte la modă pentru că produce rezultate vizibile repede, iar managementului și clientului le place asta.

      Dar pe termen lung, schimbarea specificațiilor săptămânal nu ajută și la un moment dat crapă ceva.

  24. #61

    N-au teste pe development, de asta.

  25. #63

    Pentru cine are chef si timp sa citeasca.Scuzati gramatica.Nu mi-a placut scoala foarte mult.

    Primul card de credit mi-a fost spart (furat 13 milioane)
    Dupa 3 saptamani mi-a fost acoperita suma.
    Zic multumesc.Dupa o perioada si un nou card emis …
    Duminica dimineata zbarnaie telefonul…incercare de plata pe cinemacity.ro
    Sun : Alo, buna ziua Maria.Da-mi la cucoane te rog.Ms.
    Nu am identificat clientul.
    Stai sa ma trezesc (era 7 dim)
    Alo, doamna, iar incearca golanii sa-mi sparga contul.
    18 minute sa verific.Ok astept
    Ok.Am verificat.E ok.
    Atunci de ce am primit sms-ul asta ?! Cardul il tin in masina.N-am cumparat nimic cu el.
    Mai stati 12 minute sa verific.
    Astept.
    Da, intr-adevar.E o incercare de plata dar e pe cardul vechi.
    Pe cel anulat ?!
    Da
    Pai cum ?
    Pauza
    Pai daca e anulat cum e posibil ?
    Pauza…e din sistem, e automat.Pai daca nu mai exista cardul ala cum se ajunge la validare ? Mi-ati confirmat ca pot sa-l tai.
    Asa este dar alertele astea sunt automate.
    Logic.
    Pai si daca mai primesc alerte din astea de unde stiu ca nu-s pe cardul nou ?
    Pai mai sunati.
    Logic.
    Multumesc

    De cand am luat cardul, a trebuit sa sun de 4 ori/luna sa intreb cat am de plata ca pe sms veneau sume neconforme cu calculele mele.
    De fiecare data a fost o eroare sau “s-a” trimis sms-uri din greseala cu sumele eronate.
    Mai platesc 2 luni.In sf si-au revenit imi zic.
    A treia luna bag cardul si imi zice ca nu-i activ.Da faq ?
    Sun
    Alo, nu merge sa platesc.Pai, normal ca nu merge ca nu aveti cardul activat ! What ?!
    Ia mai uitati-va.Astept 32 de minute(jur).Intr-adevar, s-a blocat bancomatul.Mai asteptati 13 minute va rog.Nu bagati cardul.Va spun eu cand.Acuma.
    S-a rezolvat ?
    Da.
    Multumim ca ati apelat serviciile ING.V-a mai pot ajuta cu ceva ? S-a intrerupt.Mi-a murit bateria ca am LG G4 si doar 40 % remaining.

    A da, pentru cine nu stie deja, cardurile de credit (ING) se pot folosi fara probleme daca magazinul de unde cumperi nu cere validare sms.Si sunt sute de magazine de unde poti lua fara cod pe sms, fara cvv2, fara nimic in afara de nume si codul de pe card (si astea se fura super easy aparent.Din istoric.Thanks Google.Superb nu ?)
    Mersi ING
    Abia astept sa scap de voi.
    Inca o data, scuza-ti gramatica.

    • #64

      pe barba Profetului, cât ai pătimit din cauza proștilor de la ing
      eu am la bcr și e totu ok, până acum

    • #65

      De ce sa-mi scuz gramatica? Deocamdată nu mă face de rușine.

  26. #66

    Mai spuneți cât de minunat este ING-ul cu home banking lor si cu tot ce ‘fac’ iar toți ceilalți sunt niște…. Hai, mai spuneți.

  27. #67

    eu am conturi la BCR de vreo 14 ani si nu pot sa zic ca am avut probleme vreodata
    si folosite intens, lei, valuta, credite, depozite, carduri multiple folosite in tara si in strainatate
    am mai lucrat si cu Unicredit, Bancpost si Transilvania, tot fara probleme
    doar cateodata nu a mers homebank-ul, dar anuntat dinainte
    ce citesc de ING ma sperie, pare sf sa ai atatea belele in timp asa scurt

  28. #68

    eu nu am avut probleme pana acum cu ING, sunt client de vreo 7-8 ani, in fine. Despre fondurile mutuale de investii NN stie careva ceva?

  29. #69

    Ce tare, a picat un serviciu ING la care alte banci inca viseaza. Socant, ma mut la CEC.

  30. #70

    home bank ing pe android 8+ are probleme cu autentificarea. solutia ing? folositi conexiunea wifi in loc de cea de date. pentru ca am vodafone. stii ce e funny? chiar funtioneaza. acum intrebarea mea e de unde pusca mea găsesc wifi?

  31. #72

    de pe care? nu am doua telefoane ca saracii. si daca celalalt telefon e tot pe vfd bag mana in foc ca nu va merge din cine stie ce motiv