mitrea1

Victor scrie despre lipsa taxiurilor de la aeroportul Otopeni și despre cum principala poartă de intrare în țară își bate joc de cei ce vin la noi și se lovesc din start de tarele ce ne caracterizează atât de bine. Șmenăreala și șmecheria.

Sincer să fiu, nu mai știu care e acum încrengătura mafiotă de la Otopeni. Până în 2010, mafiotul ministru al transporturilor, Miron Mitrea, își făcuse , prin interpuși, propria firmă de taximetre, Fly Taxi și o impusese la aeroport în 2004 drept unica firmă ce are dreptul de a transporta pasageri de acolo. Desigur, absolut legal, în urma unei licitații reale și deloc controversate. În 2010, după ce Miron a început să aibă legături cu DNA-ul, Fly Taxy și-a cerut insolvența, pentru că nu mai avea monopol la aeroport și cam asta a fost.

Înțeleg că legea care interzice accesul mașinilor cu portbagaj sub 500 de litri în aeroport este din 2010. Normal, nu a fost aplicată până acum, de ce ai aplica o lege, când poți foarte bine să nu. Este clar că mențiunea celor 500 de litri este dată cu dedicație împotriva taxiurilor cu gaz, care își țin butelia în portbagaj. Și aici intervine problema.

Cei ce aleg transportul cu avionul nu sunt oameni săraci. Chiar dacă te târguiești până la ultimul cent cu Wizz sau BlueAir, faptul că îți permiți să dai un 100-150 de euro pentru un drum într-un orizont de distanță relativ scurt și nu alegi să dai jumătate la autocar, te situează în altă clasă socială. Prin urmare, acești oameni ar dori să aibă și alt confort, altfel de servicii, pentru care, e foarte clar, sunt dispuși să plătească.

Ori aceste servicii nu există, în București, decât într-o limită foarte mică, din cauza înțelegerii de tip cartel făcută de toate companiile de taxi, de a ține prețul la 1.39 lei pe kilometru. NU AI CUM SĂ AI SERVICII CIVILIZATE LA PREȚUL ACESTA. Nu ai cum să nu îți pui gaz în mașină, ca taximetrist, la 1.39 lei. Pentru că altfel, la sfârșitul zilei, după ce decartezi cei 100 sau 150 de lei către dispecerat, tu nu mai rămâi nici cu banii de parizer pentru copii. Nu ai cum să ai aerul condiționat pornit, în condițiile în care kilometrul e stabilit la 1.39. Nu ai de unde să consumi acel litru în plus la suta de km, dacă vrei să le și dai de mâncare copiilor. Nu ai de unde să întreții mașina, nu ai de unde să plătești revizii pe bune, nu ai de unde să plătești acte, nu ai de unde să iei cauciucuri de calitate, nu ai de unde să îți iei o mașină mai bună. NU AI DE UNDE.

Aici este de fapt problema aeroportului. Eu nu vreau, dacă vin pe aeroport și iau un taxi, să mă sui într-o gioarsă de logan, puțind a transpirație și a bășini. EU vreau să sau 3.5 lei pe km, dar să am o mașină decentă, un șofer decent, o cursă corectă și o mulțumire deplină pentru toată lumea.

Lucrul acesta nu pot să îl am. Pentru că șefii de la companiile de taximetrie au decis că 1.39 este un preț corect, care poate duce oamenii în condiții de confort și siguranță, oriunde. Iar dacă condițiile aeroportului sunt mai dure, pentru a asigura un transport civilizat, în care să îmi pot pune în portbagaj cele 3 valize, nu să stau cu ele lângă mine, în spate, pentru că șoferul are GPL, aceiași șefi fac valuri în presă, dorind ca legea să se schimbe în favoarea lor.

Repet, nu știu care mai e acum mafia de la aeroport și care sunt condițiile de acces acolo. Dar prefer să văd la intare taximetriști în costum și mașini elegante și curate, mai scumpe, decât băjeți în maieu, care te îmbie să te sui cu doar 1.39 lei pe km.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

72 comentarii Adaugă comentariu

  1. E ok bo$$, cât timp se ceartă aeroportul cu taximetriștii și viceversa turismul în București va scădea rapid. E parte a strategiei de alungare a străinilor, fiecare să stea la casa lui!

    • #2

      nu ne vindem tara, sefu

    • #3

      @ Arhi

      Nu ne-o vindem… dar n-avem nici probleme s-o privatizam pe un euro, pe un dolar… cu spagile si ‘comisioanele’ aferente pe sub maneca, desigur…

    • #4

      Da de ce nu mergi cu Uber? Ştiu că-ţi plăceau!:))))

  2. #5

    Nu ar trebui ca acest criteriu sa fie reglat de cerere si oferta? Cine are 3 geamantane si vrea sa stea confortabil, in mod sigur nu alege o masina mica sau nu accepta sa stea cu bagajele in brate.
    Poate sunt si oameni care au un singur geamantan ce are loc in portbagaj. Poate sunt si oameni care prefera o masina mai mica, dar mai ieftina.
    Nu ar fi mai corect sa ai de unde alege in functie de pret si conditii?

    Faptul ca este o lege, prin care statul roman incearca sa imi poarte de grija, ma ingrijoreaza maxim. Statul roman nu mi-a purtat niciodata de grija fara sa aiba cineva ceva de castigat. Mai bine mi-ar purta de grija cu stafilocii din spitale, decat cu spatiul pentru bagajele de la aeroport.

    • #6

      tocmai, nu exista niciun fel de oferta. ai de ales intre 1.39 sau nimic

    • #7

      corect. sa se dea o lege sa nu mai aiba voie stafilococii in spitale. Amendat portarul pentru fiecare stafilococ gasit pe motiv de lipsa de vigilenta

    • #8

      Ce facem totusi cu stafilococii refugiati???

    • #9

      Nu. Ai de ales intre 1.39 si 3.49. Mai sunt inca baietii cu “fast taxi sarvis” la usa. Problema 1 e ca sunt tot Logane.
      Si poti inca sa chemi taxi VIP la unele din companiile prezente pe aparatele de la Otopeni.
      Problema 2. Romanul e zgarcit, ala de care zici tu care da 100 de EUR la Wizz , a ales asta doar ca e mai ieftin sau la acelasi pret cu autocarul , daca pui si opririle , masa si tigarile pe drum, nu prea vrea sa mai dea 25-50 pentru un drum in Bucuresti. E un sfert din bilet bo$$.
      Problema 3 consta in calatoriile de business. Astea sunt multe , foarte multe. Trasportul cu taxiul e achitat de companiile care te trimit la munca. Aratami-l tu mie p-ala care iti accepta decont de 3.5 lei/ km atat timp cat tu ai oferta de 1.39 ( macar in teorie). Oamenii cu care am vorbit prefera sa isi parcheze masina la aeroport acum . Super, zic .

    • #10

      nu ai de ales intre nimic, s-a modificat legea de la 1 aprilie. plm, nimeni nu citeste, dar emite opinii

    • #11

      Dupa un drum la low-cost nu este indicat sa te dezmortesti deodata stand comod in masina, risti vreun carcel. Daca nu iti cumperi un dispozitiv de tinut contra la scaunul din fata , cu care trebuie sa te lupti ca la podul inalt, nici nu simti in logan ca stai cu geamantanul in brate.
      Maine-poimaine interzic si ratb-ul ca nu are aer conditionat sau 10 roti si deja suntem ca pe vremuri.

    • #12

      Si eu prefer sa parchez la Aeroport ( bine – la park and fly, nu in aeroport).
      Parcarea pe 4 zile ma costa cat taxiul dus intors – nu merita sa suporti jegul din taxiuri ( ma refer si la soferi).

      Ref. la clasa sociala a alora de se plimba cu Wizzair &co – se vede treaba ca nu ai mai fost de mult prin aeroport sau prin cursele astora…

  3. #13

    Lumea ii cauta p-aia cu 1.39/km si tu ii vrei p-aia cu 3.5/km :)). Inainte exista Grant taxi si aveau mercedesuri e klasse. Singura alternativa la Taxi tiganesc este BlackCab(ca uber nu se pune)

  4. #17

    sunt si d-aia de 3.5 lei dar nu iti garanteaza nimeni ca sunt la costum si baieti finuti si cu loc in portbagaj
    P-astia fie ii gasesti la statia taxi dedicata lor (deci fara comanda) fie poti sa chemi de pe aparatele alea de chemat taxiu. Stiu ca la Speed au si varianta de “lux” ceva mai scumpa

  5. #18

    La automatele de taxiuri de la sosiri poti sa alegi cu 1.39 sau cu 3.50. Asa a fost mereu.

    • #19

      vezi ca e link catre victor, sa intelegi care e faza cu automatele

  6. #20

    Bai, dar stai un pic, ca la iesire exista acele automate de comanda. Iar, din ceea ce imi aduc eu aminte, plaja de preturi era destul de mare. Adica puteai sa comanzi si cu 1,39, si cu 3.5.
    Problema e ca de cele mai multe ori, si la 3,5 tot un logan iti vine…

    • #21

      da, dar nu iti vine nimeni la automatele de comanda, pentru ca masinile nu indeplinesc conditiile, degeaba alegi tu cu 3.5

    • #22

      Nu te supara, dar nu ai dreptate. Nu inteleg ce vrei sa spui cu “nu iti vine nimeni la automatele de comanda”. Nu stiu cind ai fost tu ultima oara cu avionul, dar de cind s-au bagat acele automate, eu numai de acolo am facut comanda. Si de fiecare data a venit taxiul fara probleme. Si ca mine procedeaza multi.
      Imi cer scuze, dar poate e prea dimineata si nu inteleg ce vrei sa spui. Poate vorbim despre lucruri diferite.

    • #23

      ar ajuta daca ai citi si articolul de la victor, ca de aia e link. cu tot cu poze de la automat. ai zburat si dupa ce s-a introdus noua lege?

    • #24

      Ultimul zbor l-am avut in martie anul asta. Se pune?

    • #25

      nu stiu. citesti ce scrie ala acolo?

    • #26

      Ok, da, am vazut, legea se aplica de la 1 aprilie.

    • #27

      mno, cum ziceam, neindeplinind conditiile, degeaba ai automatul, ca nu ai taxiuri

    • #28

      Mda… Ar mai fi ceva: “Taximetriştii au fost anunţaţi de aceste restricţii încă din iunie anul trecut, spun reprezentanţii aeroportului. Unii dintre şoferi spun însă că nu şi-au luat toate avizele pentru că nu ar mai fi rentabil să preia curse de la Otopeni.”

    • #29

      dap. toate dubioseniile, combinate cu delasare, reteta perfecta

    • #30

      Hai ca eu zbor saptamanal si pot sa va lamuresc. De la automatele de taxiuri poti sa alegi cu 1.39 si 3.50. Intr-adevar, de cand s-a introdus chestia asta nu gasesti mereu cu 1.39 si trebuie sa astepti ceva mai mult. Dar gasesti. Problema e ca pt a opera in continuare, trebuie obținute niste legitimatii, al caror proces dureaza multe luni de zile si e foarte scump. Ca la noi

    • #31

      De câte ori am aterizat la Otopeni nu am găsit disponibile taxiuri cu 3.50 lei/km. Așa ca exact când aterizez chem un Blackcab la terminalul plecări și pana recuperez bagajul ajunge și taxiul. Ceea ce va recomand și vouă.

  7. #32

    Ai de ales intre 1.39 si 3.5.
    Problema e ca la momentul de fata, din motive birocratice, nu vine nimeni la sosiri.

    Soferul de taxi care a acceptat sa vina sa ma ia de la ceas nu avea GPL pe masina, avea toate actele depuse la Aeroport dar inca nu primise ecusonul de acces.

  8. Vorba unui clasic: “Csf? N-ai csf…”

  9. Nu vreau să fiu Gică Contra, nici eu nu sunt de acord cu tariful de 1.39 lei dar încă se mai fac bani din taximetrie. Nu o spun eu. Mi-a spus-o un taximetrist care a afirmat că la sfârșit de lună rămâne cu 3500-4000 lei. Un salariu decent zic eu!

    Un indiciu despre șofer: taxiul a fost agățat în stradă, pentru o distanță de 2 km (P-ța Victoriei – Popa Tatu). Nu a refuzat cursa, nu m-a scuipat la final că am mers prea aproape, nu a dat în toate gropile că doar e mașină de firmă și mașina era un Logan dar nu tigaie, bine întreținută.
    Calitatea serviciului cred că ține și de calitatea omului din spatele volanului.

    • #35

      Posibil sa fi avut licenta proprie si nu decarta 100 de lei zilnic la dispecerat. Mai sunt cativa, dar pasari rare.

    • Nu știu a cui era licența dar dădea 80 lei zilnic la firmă.

    • #37

      Ramane cu 35-40 de mil, dar munceste 16-18 ore pe zi + weekend-uri. Daca am raporta la un program normal de munca ar iesi undeva la 10-12 mil, adica nu mai e un salariu decent

    • #38

      @Costin
      hai sa consideram ca duce acasa 3500 de lei pe luna, ca lucreaza 22 de zile pe luna si ca isi plateste si ceva impozit pe venit (16%). Pentru ca nu vreau sa complic foarte mult treaba, nu mai iau in calcul costul benzinei.
      3500 (ce duce acasa) + 1760 (80 de lei pe zi pentru fiecare din cele 22 de zile lucrate) = 5260 de lei. Adaugam 1002 (la un impozit pe profit de 16%) si ajungem la 6262 de lei pe care trebuie sa-i incaseze pe luna. Impartim la un cost de 1.39 de lei pe km si ne rezulta ca omul face 4505 km pe luna. Considerand ca lucreaza 12 ore pe zi in cele 22 de zile in care lucreaza, rezulta ca trebuie sa aiba o viteza medie de 17 km/h in acele 264 de ore lucrate pentru a putea duce acasa 3500 de lei pe luna.

      Si asta in conditiile in care n-am luat in calcul benzina consumata, timpul pierdut cand sta fara client, sau distanta parcursa ca sa ia o comanda prin dispecer.

      Pe scurt, taximetristul ala ori a mintit, ori taxeaza cu mai mult de 1.39 de lei pe km.

    • #39

      La aia 4500 de km, benzina costa inca 1500 de lei, considerand un consum mediu de 7l /100 km.

    • #40

      PS: La aia 4500 de km, benzina costa inca 1500 de lei, considerand un consum mediu de 7l /100 km. Numa’ zic

    • #41

      @Sabotor:
      Sunt mai multi factori:
      – munceste si sambata, eventual si juma de duminica.
      – sambata seara se lasa cu munca si cu spaga grea de la diversi
      – bacsis
      – diverse comisioane: unii au clienti fideli (gen ora 13 o iau pe tanti Aglaia din Rahova, o duc la Universitate si imi da 50 de lei), iau copii de la scoala etc.
      – sunt pe gaz, nu pe benzina

    • Amândoi aveți dreptate în felul vostru (Sabotor și Cristi). Într-adevăr sunt multe variabile la mijloc. Eu v-am povestit ce am trăit.

      Mi-a rămas în minte pentru că:
      1. Nu m-a scuipat între ochi pentru o cursă de 5 lei
      2. Omul părea relaxat și mulțumit cu job-ul lui, comparativ cu marea majoritate a taximetriștilor care doar se plâng cât de grea e meseria.
      3. Mașina era super curată și nu curgea tabla pe ea chiar dacă era Logan modelul vechi

    • #43

      @Cristi
      oricat lucreaza, cu 1.39 lei pe km nu poate sa duca (legal) 3500 de lei pe luna acasa. Daca bagam in calcul si benzina consumata, are nevoie sa faca inca 1500 de km pe luna, pentru un total de 6000 de km/luna. Adica 16.7 km/h viteza medie. Mergand incontinuu 12 ore pe zi, fara pauza, timp de 30 de zile.

  10. #44

    Stie cineva, se poate comanda acum “jos la ceas / fostul ceas”? Nu de alta, dar o sa aterizez pe la 1 noaptea si chiar am imbarligat-o

    • #45

      cica vin masinile

    • #46

      sau vb cu un baiat aici pe blog sa vie sa te ia pentru un pret modic

    • #47

      Eu a trebuit sa iau de 2 ori taxiul seara la 12 noapte luna asta si am mers la “plecari”, n-avea sens sa astept la automat. Prima data a venit taxi dupa 10 minute de asteptare, a doua oara am fost mai norocos cam juma de minut.

    • #48

      Lucia, te-ai angajat la Ueber, mah? Ah, stai, pardon, n-am fost atent, era vorba de un pret modic…

    • #49

      @dufu: modic din perspectiva lui Expva asa 🙂 Nu m-am angajt la Uber ca am masina in 3 pistoane ;P

  11. #50

    Sunt sigur ca se poate “inventa” ceva mult mai inspirat decat acel aparat de comanda al taxiului. Viul grai, cred eu, de care romanii “abuzeaza” din plin, poate solutiona multe probleme. Avem atatea firme de taxi. Din Ilfov, Bucuresti…cred eu, in sinea mea, ca o colaborare eficienta, gandita de oameni destepti, nu de mine, ar solutiona, mult mai repede, problemele din filmuletul lui Victor.

    • #51

      Si nea strainu’ care aterizeaza tot prin viu grai trebuie sa afle? Adica aparatele de taxi nu merg, autobuzul e ok DACA are RATB-ul cartele, ca nu are mereu, altfel poate lua dubiosenia aia de tren care il duce in gara, unde, in functie de ora, merge sau nu metroul. Si, sosit in gara la 2 dimineata, eventual ia un taxi de acolo – daca merg aparatele de acolo, la ultima mea calatorie cu trenul am ajuns in gara si nu mergeau.

  12. #52

    eu ma intreb de ce nu merge ca in tarile civilizate. fara automate fara comenzi, fara timp de asteptare. iesi, iei primul taxi (exceptie daca sunteti 5 /6 mai multi si ai nevoie de un taxi mai mare si atunci astepti pana vine primul mai mare) , toata lumea are acelasi tarif, aproximativ acelasi tip de masina. cat de greu sa fie?!

    • #53

      e greu, nu iese spaga la licitatii altfel

  13. #54

    Din experienta proprie, in momentul de fata lucrurile pe Aeroportul Otopeni stau in felul urmator: la iesirea din terminalul sosiri, sunt amplasate cateva aparate de la care iti poti comanda taxi. Treci acolo destinatia, aparatul iti face un cost aproximativ iar daca esti de acord iti elibereaza un bon cu indicativul taxiului in care trebuie sa te urci. Destul de civilizat, mai ales ca poti opta pentru doua tipuri de masini: masini standard (a.k.a. Logan) la pret standard sau masini premium (Audi, Mercedes) la un pret mai ridicat (aprox. 3 lei/km) dar care, zic ei, ofera tot confortul.

  14. #55

    Mers pe 4 aprilie pe la orele 18.00 la aeroport sa imi iau socrii care se intoarceau din concediu.Coada imensa la automatele de taxi.Afara 2 masini cu 3.5 lei un logan (care era cu motorul pornit/geamurile inchise deci probabil soferul statea lcu AC-ul pornit) si un mercedes Cat am fumat doua tigari nimeni nu a venit nimeni de la una din cozi sa plece cu una din masinile respective.Ocazional am observat ca mai aparea si cate o masina cu 1.39 la comanda.
    Unele firme deconteaza si 3.5lei/kilometru.
    p.s. cei care nu a-ti mai fost dupa 1 aprilie acolo ar trebui sa va abtineti de la a comenta.

    • #56

      Logic ca nu se ingramadesc la 3.5. Declarativ toti ar da 3.5 lei/km de dragul conditiilor de munca a saracilor taximetristi oropsiti.

  15. #57

    Tu ai priceput vreodata de ce toti astia se uita incruntat? Nu exclud cactusul infipt in cur, dar toti?!?

  16. #58

    Exista mai multe solutii daca vrei sa o arzi boss – BlackCab, CityShuttle. E drept, posibil sa fie chiar mai mult de 3,5 lei/km, dar serviciile sunt ireprosabile.

  17. La aeroport există două aparate care transmit comanda și către șoferii din aplicația Clever Taxi ce au legitimație pentru acces aeroport. Tariful este între 1,39 și 3,5 lei/km. Oamenii nu aleg un tarif mai mare. Din această cauză se fac cozi mari. Dacă selectezi un tarif mai mare poți găsi mașină după prima încercare. Mai mare fiind chiar și 1,75lei/km.
    La 3,5lei/km ai șoferi de la Elegance Taxi sau Grant Taxi cu șoferi îmbrăcați la costum, vorbitori de engleză și mașini dotate cu POS.
    Poți comanda și direct de pe aplicația de mobil, dar comanda trebuie să fie la vechiul ceas, în afară estacadei de sosiri. Șoferii sunt prin zonă și poți găsi o mașină la tarif de 1,39 lei/km.

    • #60

      Nu gasesti nici cu 1.75, nici nu 2 lei.

    • #61

      Putem doar presupune ca taximetristii de 3.5 lei/km nu pot fi deranjati la ore mici. Ajuns la 1:30 AM (saptamana trecuta), cautat la tarif maxim – degeaba – am sfarsit prin a chema taxi prin dispecerat si a-l intalni in afara cladirii aeroportului

  18. #62

    Te urci in 783, cobori la Victoriei si ai metrou direct pana la Dristor.

    • #63

      Si dureaza mai mult decat durase zborul

    • #64

      Stai ca cineva de pe aici m-a ponegrit odata ca dezinformam lumea si da, exista si alt transport spre aeroport in afara de taxi – TREN. Poti sa iei 1) un autobuz pana la tren; 2) trenul pana in bucuresti ( e o cursa ) si 3) de la gara orice vrei tu.
      Dap, dureaza mai mult decat zborul.

  19. #65

    Fly Taxi inca exista. Cel putin masinile lor. Nu au bulina lipita pe masina ci e afisata pe geamurile din dreapta. Vazut ieri o cioara, ma scuzati, o croncanitoare care astepta pe trecerea de pietoni de la parcul tineretului. Bine’nteles, politia era p-acolo dar nu zicea nimic.

    • #66

      Niste completari:
      – sunt 100% sigur ca era Fly Taxi
      – tariful era de 3.5lei si era scris extrem de mic
      – masina parea spalata la exterior

  20. #67

    Aterizat de 1 Aprilie. Ma grabeam sa ajung in Piata Presei. Coada la automate imensa. Am facut comanda la Uber, am gasit intr-un minut, sunat sofer sa mearga la Plecari, ajuns si eu si el acolo in 3 minute. Problem solved.

  21. e foarte simplu… Sa se mai mearga si pe bune in control sa explice toti cei de la firmele mari de taxi cum reusesc sa plateasca ei din 1,39 tva, impozit pe profit, impozit pe dividente, revizii, salariile soferilor de taxi si altele. Pentru ca, din cate stiu eu cristaxi(exemplu) incaseaza teoretic acei bani pe zi din care ei platesc tot. Practic, legal, nu exista plan. Deci cristaxi ar trebui sa aibe in casa la sf zilei, in fiecare zi, la orele de predare a banilor numarul de masini ori x lei facturati de fiecare masina. Dupa cateva controale saptamanale regulile s-ar schimba…

  22. #69

    Daca va treziti pe Otopeni, nu stati ca prostii la aparatele alea, iesiti pe la plecari si luati de acolo un taxi – imposibil sa nu gasiti unul care tocmai lasa pe cineva. Done. Evident ca strainii nu au de unde sa stie asta.

  23. #70

    ,,Cei ce aleg transportul cu avionul nu sunt oameni săraci.” Nu sunt, dar daca kilometrul ar costa 5,5 , cred ca ar saraci multi. De multe ori, optiunea rutei terestre te costa chiar mai mult, mai ales daca doresti sa mergi cu masina personala. Benzina, mancare, opriri. Ideea ta e buna doar daca e aplicata in cazul ,, elitelor”. Adica as fi de acord sa existe asa ceva, da’ sa nu fie lege generala.

  24. #71

    Rahat, tocmai cand mergea ceva bine si-au bagat unii coada. Aplici legea, nici o problema, dar gandeste cum sa faci sa nu strici ce merge bine. Invatasem niste strainezi sa vina singuri cu taxiurile de la aeroport si erau si ei incantati ca avem asa ceva (terminalele) si e si ieftin si acum explica-le ce combinatii sa faca cu dus la ‘plecari’, etc.

  25. #72

    am călătorit de doua ori după ce au intrat noile reguli
    la 1,39 lei găsești foarte greu
    eu am găsit imediat la 3,5 lei, plata cu cardul la speed taxi, tarif premium
    a doua oara la fel, am găsit imediat. plata cu cardul, 1,69 lei la taxi Nord, deci se poate
    problema este ca stai foarte mult după cei din fata care aleg 1,39