paduri rase

În România există peste 6 milioane de hectare de pădure (1 hectar = 10 mii de metri pătrați, adică un pătrat cu latura de 100 de metri).
Pădurea nu este un decor stabil, care e tot așa, cu aceiași arbori, de pe vremea dacilor și romanilor. Un arbore are o durată de viață de 100 și ceva de ani, iar pe măsură ce trece timpul, arborii vechi mor și sunt înlocuiți de alții mai tineri. În toată pădurea există arbori de toate vârstele, iar ea este într-un proces continuu de creștere, de mărire a masei lemnoase.
Creșterea anuală de masă lemnoasă este de ~6 metri cubi la hectar, adică pe toată România, de 30 și ceva de milioane de metri cubi.

În prezent, la 30 și ceva de milioane de metri cubi creștere anuală, limita maximă exploatabilă, înainte ca pădurea să fie afectată, este de 22 de milioane / an.
Limita maximă permisă de lege este de 18 milioane / an.
Cantitatea exploatată în mod real este nu depășește 15, 16 milioane / an.
Din acestea, cam 8 milioane sunt rășinoase, din care jumătate, 4, sunt cele folosite de companii gen Holzindustrie. Holzindustrie în sine folosește cam 1 milion și ceva de metri cubi, deși ar putea să-și exindă capacitatea de procesare la 3.

Sincer să fiu, habar nu aveam de aceste date. Eram și eu, la fel ca mulți dintre noi, sub impresia pădurilor chelite pe care le întâlnesc când merg prin Transilvania, din cauza exploatărilor haotice ale țăranilor care au primit păduri drept moștenire, după care le-au tăiat, pentru că na, sunt ale lor. Deși legal nu au dreptul, dar asta e altă discuție.

Prin urmare, priviți puțin și prin prisma asta, atunci când auziți că Ponta vrea să interzică complet exportul de material lemnos, nerealizând, pentru că e idiot, că această mișcare va duce la o prăbușire a prețului lemnului și la faliment și șomaj masiv în domeniu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

73 comentarii Adaugă comentariu

  1. Statistic, socoteala arata bine. Problema e ca nu poti taia copaci de oriunde si oricum (versanti despaduriti care se darama etc.). Micky Mouse e idiot si propune masuri de genul acela taman pentru ca altfel ar trebui sa bage multa lume la puscarie ca sa stopeze jaful cu lemn. Si mare parte dintre oamenii aia au legaturi cu politicienii – ca doar nu fura de capul lor. Deci nu poate zgandari rahatul, ca alde DNA atat asteapta.

    • OK, dacă în statistică nu avem încredere, în ce informații putem să ne încredem?

      Adică, hai să stabilim care este nivelul de bază al discuției: care informații sunt corecte.

      Cum spuneam și la mine pe blog: sunt de acord că tăierea ilegală este o problemă. Dar sunt de acord că deturnarea protestului pentru promovarea unor interese politice este o problemă și mai mare.

    • #4

      @Robintel, dupa ce ca ai fatza aia si capul ala rotund de oltenoid, mai ai si nick ( si site lol! ) “Robintel”?! Ia-te omule de mana cu Mr. Partz of the Year, ala cu suvita, de comenta pe-aici!

    • @Dorin

      Dacă singurul tău argument este că eu sunt prost pentru că sunt și gras, și urât, să știi că, totuși, mă bucur că nu sunt frumos și deștept ca tine.

    • #6

      Nu o existat si nu va exista protest langa care sa nu se lipeasca diverse interese politice. De exemplu PSDistii se folosesc de ura populatiei impotriva austriecilor + intoarcerea codului silvic de catre Iohannis, pe buna dreptate, in Parlament. PNListii speculeaza lacunele din Codul Silvic, care nu sunt putine si in favoarea taietorilor, introduse de PSD cot la cot cu UDMR. Se mai lipesc si insii anti UE, anti-occident si corporatii care vad doar un jaf pus la cale de straini. Culmea toti drujbistii si insii din autoritatile locale conectate la retea vorbesc romana fluent 😀
      Concluzie, interese si prosti se gasesc la tot pasul, dar noi trebuie sa cautam si sa pastram logica protestului. Si sa-l sprijinim pentru ca o facem pentru viitorul nostru pe meleagurile mioritice, cu bune si rele. Uniti Salvam ce mai avem!

    • #7

      @Robintel, nu boss, argumentul meu, este ca pe langa mutra rotunda tipica oltenoizilor, ai si un nickname absolut penibil “Robintel”. Suna a porecla de gradinita, si nu, nu are cum sa te ia nimeni in serios cu un asemenea nick. Si nu, nu te ajuta nici mutralaul.

    • #8

      @Dorin : de ce esti si roman si prost? daca are el un nick naspa si e urat sau oltean inseamna ca in Romania exista mai putina padure si ca se taie mai multa? De ce dracu esti idiot si simti nevoia sa jignesti pe cineva care vine cu o informatie corecta dar are un nick aiurea sau arata nu stiu cum… Si nu, nu incep sa imi dau cu parerea despre cat de urat sau de kkt esti tu.

  2. #9

    Iti recomand sa dai o fuga pe DN7A Brezoi – Petrosani. In afara de faptul ca peisajul este/era dr o frumusete rara, vei putea remarca cum, taiatul fara cap a dus la distrugerea drumului. Versantii au luat-o la vale iar apele au maturat tot ce au gasit in cale.

  3. #11

    Bullshit, se taie la ras si nu doar de tarani. www.greenpeace.org/romania/Global/romania/paduri/Despaduririle%20din%20Romania/Evolutia%20suprafetelor%20forestiere%20din%20Romania%202000-2011.pdf

    Una e sa asculti ambele argumente, alta e spalarea de cadavre.
    In rest ramane cum am stabilit:
    – argumentul amuzant cu reintinerirea cand se taie la ras versati intregi, dap;
    – taranii taie de rup;
    – tot taranii au organizat o logistica intreaga pentru contrabanda asta;
    – din datele respective suprafata impadurita ar trebui sa ramana identica si, culmea, masa lemnoasa sa creasca, stim ca asta se intampla.

    • #12

      Asta cu taranii “evil” care au drujbe in loc de maini e priceless…auzi la ei… taranii taie de rup…cu o drujba amarata si cu o caruta care poate cara maxim 3 metri cubi….
      Dar TAF-urile alea gigantice si tot felu de masinarii care defriseaza intr-o saptamana un versant intreg… is tot ale taranilor…si-au facut baietii un CAP si au luat utilaje pe credit…antreprenori…

  4. #13

    Mai crezi vre-o statistica din romania ? Pe foaie totul e frumos, relitate e total diferita. Ei nu sunt in stare sa-ti spuna cati romani sunt plecati din tara dar stiu cat lemn pleaca cu adevarat. Eu am crescut pe langa munti si nu trebuie sa fii savant sa vezi cu ochiul liber in ce hal au chelit.

    • #14

      VREO – futu-i pastele ma-sii. VREO!!!!!!!!! A innebunit toata lumea cu “vre-o”.

    • Pastele. Cu P mare futu-i mama ma-sii. Ca si Craciun scrii cu majuscula.

    • #16

      patesti

  5. Si io-s de acord ca o anumita cantitate de lemn trebuie exploatata pentru a se pastra sanatatea padurii. Dar una e exploatarea forestiera facuta chirurgical, cu marcarea copacilor desemnati pentru taiere (1 din 100 sa zicem, in functie de virsta si de starea pomului) si alta e defrisarea ghiolbaneasca care se practica la noi.
    Pe de alta parte de ce sa exportam noi lemn la austrieci, noi fiind o tara cu 26,72% din suprafata impadurita (si asta teoretic, fiindca defrisarile ilegale nu se scad), iar Austria avind paduri pe 47,20% din suprafata?
    O aritmetica simpla, raportul populatie/hectar padure e net in favoarea lor: 212 oameni/kmpatratpadure la ei, 313 oameni/kmp la noi.
    Sa-si taie padurile lor, da-i in plm!
    en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_forest_area

    • #18

      Ce sanatatea padurilor, nene? Ai impresia ca timp de 4 miliarde de ani in care nu au fost exploatate padurile s-au imbolnavit si au disparut?

    • @Dragos: io prin sanatatea padurii ma refeream strict la intregul ei. Sa tai in asa fel incit peste 10, 50, 100 ani sa ai in mare tot atita padure ca si acum 10, 25, 50 ani. Si nu unde ai avut ieri padure de stejar sa ai miine plopi…

    • #20

      @ Mircea. ai dreptate in ce spui, dar nimanui nu ii convine sa taie un arbore ici si unul colo. exista diferite metode de taiere a arborilor, dar ai nostrii prefera taierea rasa. atita timp cit ei nu au case sub versatul rspectiv ii doare in cot, bani sa iasa

    • #21

      1. Livrarile spre austrieci nu sunt export
      2. Orice livrare catre tarile membre UE se numeste livrare intracomunitara, nu export
      3. Se vor interzice exporturile
      Concluzii:

  6. #22

    Asta e ca vorba aia: sunt 3 tipuri de minciuni – minciuni, minciuni f*tute si statistici.

    E un doar articol prost sau sunt singurul care crede asta? Nene, nu trebuie sa ne explici in numere, ca sa bata bine pe de-o parte. Da, stiu, este regula de aur a blogarilor, tine cu partea de 40% ca sa ii intarati pe restul 60% sa atragi polemica si viziualizari. Succes in continuare.

    Dar in acelasi timp, rata de impadurire e mai mica decat rata de defrisare, pentru ca nimeni nu isi mai bate capul sa planteze puieti la loc. In acelasi timp, taranii (sa nu zic moldovenii ca as jigni) se urca de la ses la munte si taie tot ce apuca. Pentru ca e pe gratis si nu au bani ca nu lucreaza. Apoi vin inundatiile peste ei. Si se asteapta sa primeasca bani si ajutoare. Fara sa munceasca. Stiri de genul adevarul.ro/locale/calarasi/foto-ploaia-torentiala-facut-prapad-budesti-zeci-gospodarii-fost-inundate-1_5379ed920d133766a8c96a3d/index.html impanzesc media si singura explicatie este si cea mai simpla: NU MAI SUNT PADURI CA SA RETINA APA SI UMEZEALA, IAR CAD PLOUA APA SE SCURGE LA SES, INUNDAND GOSPODARIILE.

    Iar al treilea la mana, parca chiar pe blogul asta am citit despre mafia padurarilor. NU MAI DEZINFORMA, prezentand doar partial datele. Romania este furata de lemn, asta e un fapt, asa cum e incalzirea globala cauza de om si asa cum vaccinurile nu cauzeaza autism. Dar tot se vor gasi carcotasi la fiecare…

    • #23

      pisoi, esti prost? ti-am prezentat si alta opinie. tu, ca un idiot remarcabil, ai venit si ai injurat opinia aceea, fara nici un argument, atribuindu-mi-o mie. asa ca, pentru siguranta, te mai intreb o data? esti prost? sau ardelean?

    • Da-i in plm de moldoveni, cum au taiat ei padurile din jurul Budestiului, CL de a fost nevoie ca Garzile Specializate de Interventie sa intervina. Dati dreaq budistii astia!
      “Echipaje specializate ale Gărzii de intervenţie Budeşti au acţionat timp de aproximativ 4 ore şi jumătate pentru evacuarea apei din 14 gospodării, care au fost afectate de inundaţii în urma precipitaţiilor abundente căzute într-un interval scurt de timp. Echipajele specializate de intervenţie din cadrul Gărzii Budeşti au acţionat pe raza localităţii Budeşti, pe străzile: Nicolae Bălcescu, Avram Iancu, Oituz, 1907, Dumbravei şi Independenţe”
      Scinteia era pistol cu apa pe linga Adevarul!

    • #25

      @Dan: incalzirea globala cauzata de om nu prea mai este chiar….un fapt: www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2569215/Humans-not-blame-global-warming-says-Greenpeace-founder-Patrick-Moore.html
      ai cam prea multe certitudini! ASTA E UN FAPT!

    • #26

      arhi: nu ti-am injurat opinia ta. Am vorbit urat si dispretuitor despre ea. Nu am venit fara argumente. Chiar am postat un link. Am adus in discutie situatia inundatiilor si cauzele acestora. Iar opinia chiar daca este a ta sau a altcuiva, ESTE PE BLOGUL TAU SI APARI TU CA AUTOR. Iar daca nu ai observat, eu nu am folosit nicaieri numele tau. Eu vorbeam cu autorul, indiferent care e ala.

      mircea: articolul ala nu era un exemplu concret, facea parte dintr-o generalizare mult mai mare. Cam peste tot prin Moldova sunt inundatii.

      arhi: lasa-ma sa te completez. Procentajul ala de padure exploatabila este procentaj de padure exploatabila in momentul CAND SE FACE SI REIMPADURIREA ZONEI DEFRISATE. Afirmatii partiale = minciuna prin omisiune. Salut, grasule.

    • In satul de unde sunt eu n-avem pădure ,n-avem inundații ,n-avem nimic ,nimic…
      e un sat din Vaslui!

    • #28

      @Dan – lasa-ma sa ghicesc, #unitisalvam ?

    • #29

      hai sa-l facem prost, cu o atitudine superioara asa, ca na… e incredibil ca cineva sa nu inteleaga ce doresti sa transmiti printr-un post

    • #30

      Statistica aia e cam ca cazul ala in care ai o mana in apa cu gheata, o mana in apa fierbinte dar statistic ti-e bine. Se taie in disperare in unele zone, si deloc in altele, unele zone chelesc, altele se indesesc peste limita optima. Per total, masa lemnoasa din Romania creste, dar nu ajuta padurea deasa din creierul muntilor si alte zone greu accesibile pe taranii care sunt ingropati sub alunecarile de teren cauzate de defrisari in zonele de deal.

  7. #31

    Deci muntii aia golasi sunt de fapt paduri in crestere?

  8. #33

    Toate datele, statisticile si imaginile de pe teren si din aer arata ca in ultimii 25 ani suprafata impadurita s-o micsorat drastic. 10 hectare pe zi se taie legal+ilegal/zi in Romania. Si comunistii exploatau la ras, dar nu in arii protejate, nu in locuri predispuse la alunecari de teren si inundatii si nu pe marginea marilor lacuri si baraje. Taiau la ras pe parcele, curatau terenul si replantau. Astia rad un versant intreg de sus pana jos si de jur imprejur, chel.

  9. #34

    in teorie e super frumos. si pe acte asa este. Ce te faci cu taierile de pe langa acte?

  10. #35

    problema sunt taierile ilegale, practic padurarul e un mic dumnezeu care lasa sa taie pe aproape oricine are nevoie si ii da suficienti bani. si sunt din Suceava, chestiile astea se intampla in mod curent.

    inainte sa #unitisalvam si sa protestam impotriva strainilor haini care ne fura lemnul si taie padurile, trebuie (1) sa eliminam coruptia din Directia Silvica, nu se taie hectare la rand, dar pusa cap la cap se cunoaste, (2) sa verificam la sange Holzindustries si cine mai e cu privire la provenienta lemnului, daca n-au acte si au lemn taiat ilegal sa ii amendam si sa bagam niste oameni la puscarie si (3) sa avem grija si sa planificam cum trebuie padurile pe care inca le mai avem

    iar am impresia ca multi se agita ca pizdele fara sa cunoasca problema. in era industrializata in care suntem acum, padurile sunt pentru a fi taiate cand copacii ajung la o varsta, padurea e impartita pe parcele si nu toti copacii au aceeasi varsta, de aceea nu se taie suprafete mari dintr-o lovitura, iar dupa taiere trebuie plantat inapoi.

  11. #36

    Una e sa tai, extragi, din paduri copacii uscati, sa primenesti padurea in ansamblu, alta e sa ai o suprafata data, compacta, pe care sa o razi, distrugand flora, fauna etc.

  12. #37

    Să vorbim cu date concrete, aici este harta făcută de Google pe baza monitorizării prin satelit, petele roșii sunt păduri dispărute în intervalul 2000-2013, tragic: earthenginepartners.appspot.com/science-2013-global-forest?hl=ro&llbox=48.127%2C44.517%2C28.767%2C19.906&t=ROADMAP&layers=layer0%2C6%2Clayer12%2Clayer9%3A100%2C4%3A100

    • #38

      petele noastre sunt mai mari ca punctele lor.

    • #39

      Prezinti in mod distorsionat datele.

      Daca tot o arzi tehno, cu sateliti, ia arunca un ochi pe harta astalalta, tot de la aceeasi baieti, tot pe acelasi interval de timp: earthenginepartners.appspot.com/science-2013-global-forest?hl=ro&llbox=49.551%2C43.609%2C29.868%2C20.936&t=ROADMAP&layers=layer0%2C6%2Clayer12%2Clayer9%3A100%2C2%3A100

      Cu rosu e “forest lost”, cu albastru e “forest gain”. Deci?

      Asa-i ca e misto sa te dai cu curu de pamant ca “iote ce zice satelitu'”?

      Daca la noi e tragic, ia da o geana prin Slovacia, prin muntii Tatra, tot pe harta asta. Aia ce-i, hmm? Sau prin sud-vestul Frantei. Sau prin Siberia, pe la Yakutsk p-acolo?

      Da e ok ba… Iohannis ii de vina, ca-i neamt, mama lui de bandit.

    • #40

      [Biggie] Pe mine mă interesa în mod special zona munților Apuseni si rezervația din jurul Semenicul când am căutat harta. Dacă mergi acolo poți vedea cu ochiul liber cât a fost tăiat, ultima dată când am fost pe lângă Semenic abia puteam străbate noroaiele rămase în urma defrișării unei jumătăți de versant în zonă de rezervație. Ce e cu roșu sunt suprafețe de pădure ce au fost efectiv rase, albastru nu acoperă nici pe jumate zonele chele și nu poți compara vegetația tânără sau crescută spontan cu o pădure bătrână care a fost rasă complet în loc să fie exploatată rațional. Nu am dat vina pe nimeni anume în postul de mai sus fiindcă toți au contribuit la asta, chiar și cei care nu aveau orientare politică.

    • Bah, deci nu vreau sa o ard superior din nou, dar observ 2 chestii extrem de batatoare la ochi:

      1. in Mures nu se vad pete rosii/albastre pe hartile respective, ceea ce e ciudat. Eu sunt din Mures si cunosc clar ca se fura pe aicilea.
      2. in toate tarile civilizate, indiferent de cantitatea defrisata (cum e sud vestul Frantei, pata aceea tipatoare) reimpadurirea e la acelasi nivel. ceea ce in Romania nu e cazul.

  13. #42

    Mi se pare destul de corect: Problema nu este cu cantitatea de lemn taiat/exportat, ci cu calitatea acelui lemn (taierea se face la rand, toata padurea, in loc de selectarea arborilor mai batrani), respectiv cu reimpaduririle zonelor taiate: care de multe ori nu se mai fac.
    Mie sincer nu mi se pare o problema asa grava asta cu lemnul, ca este o resusa regenerabila, creste la loc in 10-20 de ani va fi ca pe vremea lui Vlad Tepes daca devenim responsabili.

    • #43

      da, creste la loc in 10-20 de ani, dar daca au taiat ras poti avea alunecari de teren.

  14. #44

    Am avut ceva dileme legate de subiect si am evitat sa comentez intrucat:
    – detin padure intr-o zona submontana iar de cand am intrat in posesia proprietatii sunt tot felul de neni care fac propuneri indecente de cumparare a masei lemnoase (in general mici biznismeni locali); cert e ca in toata perioada asta, cu exceptia operatiunilor de sanitizare in urma careia a rezultat suficient combustibil pentru cateva gospodarii din zona singura evolutie notabila este ca toti ceilalti au schimbat padurea din posesie pe cate un bemeveu – concluzia generala e ca cel putin in zona teierile se fac de catre romani care n-au nicio treaba cu ziua de maine.
    – zonele defrisate intalnite pe drumurile patriei se afla in proprietate privata
    – o exploatare a austriecilor se afla pe un traseu pe care-l bat prin muntii patriei iar vara trecuta am stat la povesti cu un inginer care lucreaza pentru ei, ingrijorat fiind de numarul mare de autocamioane pe care le vazusem in cele cateva zile petrecute acolo. In “tabara” am vazut copaci marcati, sistem de EH&S mult peste orice am vazut in RO, etc, disciplina si oameni relaxati (nu pareau a fi crispati de prezenta unei figuri straine in incinta, genul de relaxare a omului care nu are nimic de ascuns).

    Din cele trei de mai sus nu vreau sa generalizez ca austriecii sunt ok iar romanasii nostri sunt 666 da’ cred ca punctual, daca s-ar pune in aplicare legislatia in vigoare, nu cred ca am mai asista la “zone rase”.

  15. #45

    Ce nu inteleg eu din ce spune Robintel… Statisticile arata doar ceea ce se despadureste legal, sau si ce intra in exploatari ilegale?
    Sunt de acord cu ce spune el, problema este ca nu planteaza nimeni nimic. Pe principiul “hit and run” si atat.
    Si problema vine si din urma, pentru ca nici inainte si nici dupa revolutie nu pare sa se fi sadit un pom. Nu am date concrete, ma bazez doar pe ce vad in tara, dar daca am fi avut o cultura dezvoltata in sensul asta, cred ca nici macar nu se baga de seama ce se exploateaza pe langa.

    • #46

      robintel a uitat sa spuna si ca in locul unei mine dezafectate pe doua hectare s-au infintat sase gatere.

    • @dfx

      Bun, hai să vorbim despre Valea Jiului, dacă asta poftești.

      Câte gatere sunt în Vale și cât lemn procesează, din ce suprafețe de pădure?

  16. #48

    Si numai cate capre negre sunt in muntii nostri, care strica toata iarba, darama pietricelele si lasa cacareze peste tot. Hai sa le impuscam, ca cresc ele la loc. Sa nu ramana bietii vanatori someri.

    Sa nu mai vorbim de raurile alea de munte care curg degeaba, in loc sa baga, micro-hidrocentrale din km in km.

    Si uite asa ajungem si la aur…

  17. #49

    Astea sunt in acte. Taierile de pe langa ne doare pe noi.

  18. #50

    Intervine si problema sociala si economica. Marii procesatori, ex austriecii, cumpara toata masa lemnoasa exploatata de calitate la suprapret, pentru ca isi permit. Daca lemnul ar ajunge la micii intreprinzatori calculele arata ca s-ar putea intretine 700.000 locuri de munca care ar rezolva problemele sociale si economice din zonele montane, ex Apuseni.
    Iar castigurile vor fi mult mai mari daca Romania ar procesa lemnul in produse finite, mobila, etc. si nu am mai exporta doar bustean de foc si cherestea.
    Comunistii ofereau o cota parte din masa lemnoasa comunitatilor locale pentru productia de mobila si alte produse finite. Localnicii din zonele impadurite sunt mai saraci ca niciodata iar padurile dispar vazand cu ochii. Nu este normal ce se intampla.

    • Fă-mi și mie calculul cu 700,000 de oameni pot trăi din despăduriri sustenabile!

    • #52

      Calculul nu-mi apartine. Mihai Gotiu aseara la Realitatea TV o ajuns la cifra aceasta printr-un calcul simplu plecand de la o fabricuta de mobila cu 20-30 angajati care proceseaza cateva zeci de metrii cubi pe an. Totul numai pe marginea celor 9 mil de metrii cubi exploatati ilegal in 2014, pe langa cele 18 mil exploatate legal.
      Este doar un calcul, dar faptic de 3 ani producatorii de mobila din Apuseni cer sistematic ajutorul pentru ca ei au solutia de a scoate zona din impas. Dar nimeni nu-i ia in seama si rand pe rand isi inchid portile pentru ca nu mai au acces la materia prima care este cumparata exclusiv de marii procesatori de cherestea.

    • În construcții sunt 200,000 de angajați. Care angajați folosesc lemn din ăla tăiat din pădure. Să spui că din păduri pot trăi, sau trăiesc, 700,000 de angajați denotă lipsa rigorii în abordarea chestiunii.

      Îl respect pe Goțiu, mai zice și lucruri bune și, ca orice om, ca și mine, se poate să mai și greșească.

    • #54

      I-am scris pe Facebook ca sunt interesat de acest aspect. O zis ca va scrie un articol detaliat vis-à-vis de calcule economice in jurul padurilor.
      Eu il apreciez fiind singurul jurnalist interesat sa scrie despre tot ce o insemnat si inseamna afacerea Rosia Montana. De mai bine de 10 ani scrie despre acel subiect cu dovezi si fapte.

  19. #55

    Interzicerea exportului de material lemnos poate avea ca efect marirea capacitatilor de prelucrare avansata a lemnului, adica fabrici de mobila, etc, etc., implicit angajarea de personal calificat si evident, mai bine platit.
    PS. O idee buna buna poate veni si de la un om prost.

  20. #56

    plm, daca citatul ala vine de la Robintel, imi retrag toate comentariile de sustinere. credeam ca vine de la o persoana care stie despre ce vb, nu de la un fost lingau pe bloguri. si a fost greu sa ma abtin sa ma iau si de fatza lui 🙂

  21. #57

    Din satelit se vede ca avem 26% impadurit din suprafata tarii in comparatie cu o medie de 36% cat e media europeana. Hai sa taiem tot si gata, sa incheiem si acest capitol.

  22. #58

    “la faliment și șomaj masiv în domeniu.” ..somaj masiv in domeniu? avem noi asa ceva?
    one thing 2 say; noi in general ne vindem foarte ieftin strainilor sau le stergem rapid datoriile de sute de milioane de euro si in loc sa atragem investitori si sa angajam tineretul il lasam sa plece afara….. dar sa trimita si la buget ceva bani. unde este tupeistul de pisicut care cerea cate 10 euro de la cei plecati? ca e cam gol bugetu/ bine mersi conduce guvernul in continuare.

  23. Oricât de corectă ar fi statistica, tot nu înseamnă nimic. Sincer mă îndoiesc că atunci când vinde vorba de despădurit, cineva o să ţină cont de fiecare copac în parte. “Copacul asta merge, astă mai stă, ăsta nu etc”. Personal, mă astept ca atunci când este nevoie de o anumită cantitate de lemn, se obţine din parcela cutare fără să se aducă un expert care să marcheze copaci bătrâni. Poate nu e chiar aşa, nu am cunoştinţe în domeniu, dar totuşi…

  24. #61

    statistic vorbind, fiecare om de pe pamant are un testicul si un ovar.

  25. #63

    În România procentul actual de împădurire este de 27%. În 2008, s-a discutat în Guvern proiectul „Strategiei Naţionale pentru Dezvoltare Durabilă a României”. Şi s-a stabilit că procentul de împădurire trebuie ridicat la 45%.
    La austriecii ăştia care ne explică nouă cum avem prea multă pădure, procentul este de 47%.

    Nu e ciudat cum avem de două ori mai puţină pădure decât ar trebui, şi totuşi suntem informaţi că tăiem prea puţin?

    • Cei care au stabilit chestia asta au furat 300,000 de hectare de pădure.

    • #65

      ca sa lamurim un pic – Holzindustrie nu taie nimic…

      Ei sunt fabrica de cheresea care cumpara busteni . Ca orice fabrica, ei au nevoie de un anumit volum de busteni ca sa-si faca masa critica de cherestea ca sa-si poata justifica existenta… prin urmare cumpara de toti care pot oferi o anumita cantitate ( si nu neaparat la preturi mici – cumpara la pretul pietei)
      Daca s-ar elimina cumva ( ipotetic ) taiatul la negru, n-ar exista pe piata decat arbori taiati legal, pe care Holzindustrie ( si altii ca ei) i-ar putea cumpara.

      Prin urmare taiatul ilegal a fost si este in continuare opera romanilor.

  26. #66

    problema cu statisticile e ca trateaza informatia la gramada. nu face discriminari. am vazut pe o declaratie statistica pentru comert intracomunitar ca un cui sau un surub era de cateva kile, ca asa iesea statistica.
    Bububa cu lemnul e ca cei care trebuie sa monitorizez cum se taie copacii (romsilva) iau banutu si isi baga picioru, iar aia taie aiurea. Jandarmii sau cine trebuie nu pazesc zonele protejate si asa mai departe. statistic padurea creste ca volum dar in practica e nu creste unde trebuie pentru ca nimeni nu face reimpadurire.
    cercetatorii din marea britanie ii zic “Verestoy effect”

  27. #67

    Statisticile prezintă exploatarea de lemn cu baza legala și cred ca sunt corecte.
    Acu’ că din perspectiva cumpărătorului pot sa spun ca dintr-un târg de cherestea Nimeni nu da factura, nimeni nu are autorizație, ci toți plătesc șpagă într-un fel sau altul, e alta discuție.

    La fel și vânzătorii de trolii de lemne de prin sate.

    Și anume discuția se muta, cum bine observi, în zona ca problema nu e ca ne vindem țara, Aka lemnul care se exporta, ci ca ne furam căciula .

    Pentru ca, prin prisma experientelor de mai sus am percepția rezonabila ca se fură mai mult decât se exploatează legal. Ok, nu am statistica în sensul asta, dar asta vad.

    Problema e ca statul vrea sa rezolve mereu problemele în același fel, adică tragandu-le-o prin gura fix celor care au afaceri legale cu investiții și tot ce trebuie, care în general produc ceva valoare în economie.

    Pentru ca, se știe, pe hoți nu ii luam în calcul, ca nu sunt în statistici. Și sunt de-ai noștri.

    Și nu, eu nu am o problema cu faptul ca s-ar prăbuși prețul lemnului, sau ca nu mai au unii ce muncii. Gen, mi se rupe, sa se apuce de altceva, la cat ma privește. Pădurea e importanta, iar dacă mergi prin tara poți vedea zone trist de defrișate, unde versanții se prăbușesc, casele o iau la vale, iar guvernul le acorda ajutoare din banii mei.

    Da, în privința asta consider ca trebuie luate masuri restrictive, iar tăiatul pădurilor la ras trebuie oprit, din teren, nu din statistici.

    Dacă mai exista încă 6 milioane de hectare de pădure în teren, e și asa puțin, pentru ca suprafață suprafața României e de 23.7 mil. hectare, ceea ce înseamnă cca 25% din suprafața împădurire.

    Media europeana e de 30%, dar majoritatea tarilor nu au relieful României. Condițiile geografice impun ( în teorie, nah) o împădurire de minim 40%, lucru, care, sa fim serioși, e de neatins și de neimaginat în decursul vieții noastre.

    Dacă exploatarea e reglementata de lege la 18 mil mc pe an, e ok, doar ca legea trebuie sa reglementeze împotriva exploatării prin “taiere la ras” și trebuie sa OBLIGE la impadurirea măcar a versanților defrișati, cat și la alte lucruri de natura sa crească suprafața impadurita, lucru care ar permite apoi, o rata de exploatare mai buna.

    Nu, faptul ca forțezi exploatarea sub rata de regenerare nu ajuta la nimic. Dacă exploatarea o faci tot prin defrișare. Faptul ca oprești exportul, iarasi e egal cu 0.

    Altfel, oricum prețul lemnului a crescut recent, ca s-au luat ceva masuri de limitare a furturilor.

    Personal nu vad nici o problema în limitarea exporturilor. Sunt pentru satisfacerea nevoilor interne, mai întâi, gen, dacă tot suntem socialiști.
    Eu nu sunt, dar s-a votat guvern socialist, deci, bănuiesc, ca în direcția asta se vrea sa se meargă.

    Doar ca asta nu are treaba cu problema tăierii pădurilor și nu o rezolva. E simplu, altceva.

    • #68

      1000 m3

      Country Production
      2013 2014 2015
      Austria 8.740 9.200 9.000
      Romania 3.762 3.600 3.600

      Nu stiu cit de bine se vede. mai sus sint cantitatile de cherestea de rasinoase care s-au produs si se prognozeaza ca se vor produce in 2015 in Austria Romania. Asta doar pentru povestile ca austriecii nu-si taie padurile si le maninca pe ale noastre. Mica mare diferenta este controlul taierilor . Nu taie nici austriecii, nici chinezii, nici arabii
      si inca o chestie. La Certej a inceput de anul trecut o exploatare aurifera a unor canadieni dupa chipul si asemanarea proiectului RMGC. Unitisalvam ceva? nu cred

  28. #69

    niste hipsteri lumbersexuali dintr-astia explicau ca obama e la fel de vinovat ca putin de rezbelu din ucraina.
    intr-o tara unde mori cu zile la spital, anaf si tot ce tine de guvern isi bate joc de noi zilnic cu ponta in frunte, ca de niste tigani amarati, ei ies cu tricolorul si striga afara cu austriecii din tara (si sa-l ia si pe iohannis cu ei, drujba sa o lase aici, ca-i de provenieneta slava)
    #unitifrecam

  29. #70

    Asata cu “somaj masiv” as vrea sa o lamurim, sau mai bine, sa ma lamuresc eu.
    Suntem in 2015, da?
    Cam asa se exploateaza padurile in 2015: www.youtube.com/watch?v=BVAeWmODoj8
    So, ce exact “locuri de munca” sunt? Despre ce somaj vorbim? Sa spunem 1000 de oameni? La 18 MILIOANE populatie?

    • #71

      nu dragule, ci intreaga industrie a lemnului, incepand cu mobila si terminand cu hartia

    • #72

      Lasa dragule, ca nu moare INTREAGA INDUSTRIE daca se lucreaza legal si sustenabil.
      Moare unul, mor toti?

  30. #73

    Intreb sincer, sper sa nu raspundeti in bascalie: Cand astia taie un copac, le e atat de greu sa puna unul in loc?
    Puii mei, deja au masinile acolo, sa faca o groapa si sa puna un nou copac in locul celui taiat.
    Cu cat ar creste costurile?