preoti
Scris de Nea Ilie de la Scularie

Edi și Mădă sunt cel mai mișto cuplu din câte cunosc. Amândoi intelectuali. El, finanțist la o bancă, ea chimist la un combinat. Pe ea o cunosc din generală, e din același sat în care-am copilărit și unde stau și acum părinții mei. Amândoi atei, s-au căsătorit la primărie și pe urmă am mers la Costinești, ne-am împărtășit cu Sfânta Vodcă și aia a fost. N-au putut avea copii. Mulți au pizmuit și-au zis că “e blestem, că nu s-au dus la biserică”.
– Ai văzut, maică, dacă te măriți fără împărtășanie, e rușinea satului…
Părinții ei au fost foarte afectați dar le-a trecut când la 38 de ani Mădălina a rămas însărcinată și-a născut un băietan pe care l-au numit (fără să-l boteze) Traian. Deși a mers în picioare abia la 3 ani și nu prea a vorbit până la 6, a învățat să facă operații cu cifre de la 2 ani jumate. Pe la 4 ani începuse să citească, la 5 ani răsfoia cărți de biologie. La 6 ani m-a bătut la șah deși îl învățase de doar două luni. Însă, Trăienuș se născuse cu câteva probleme (unele congenitale) și ani la rând și-a pus părinții pe drumuri dându-i-se tot felul de diagnostice, de la Asperger la Arnold-Chiari. Într-un final aveau să decopere că era incurabil și că viața băiatului avea să fie foarte scurtă. Asta a afectat un pic și relația lor iar Edi s-a mutat la New York, ea cu băiatul în satul părinților într-o vilă pe care-au construit-o amândoi. Oricum, au ținut relația așa cum era iar el făcea naveta cam la fiecare lună.

M-a sunat sâmbătă, Trăienel își încheiase scurta aventură printre muritori. Am urcat în primul avion cu Edi și-am venit la Constanța, la spitalul unde îl așteptau soția și părinții ei. Eu n-am recunoscut-o pe Mădă și vă spun, dragii moșului, nu există tragedie umană mai mare decât aceea ca un părinte să-și îngroape copilul. După ce-au fost întocmite formele medico-legale am plecat în sat. Pe drum am aflat că părinții Mădălinei țineau morțiș ca “băiețelul să fie înmormântat creștinește”. Edi și Mădă n-au avut prea multe de zis, era o situație de-a dreptul jenantă dar s-au lăsat amândoi înduplecați de mama Mădălinei, că “nepoțelul nostru merită măcar atât”, că “cum să-l înmormântăm fără popă?”, că “ce, suntem păgâni?”. Situația căpătase un aer mai dramatic decât era și m-am oferit să mă ocup eu de detaliile cu biserica. V-am mai zis, tata a fost preot în satul ăla acum vreo 20 de ani. M-a tras Mădă deoparte și m-a rugat să fie ceva foarte simplu așa că n-aveam misiune foarte grea.

După discuția de săptămâna trecută cu RealRoxi, apărătoarea învățătoarelor care lucrează pe parfumuri, eram deja pornit să îi fac pălăria preotului capac cu filet pe stânga dacă-mi cere vreun ban, nu pentru că sunt zgârcit sau din lipsă de admirație ci pentru că nu concep ca cineva plătit cu salariu trebuie șpăguit ca să-și facă treaba. Ca o notă de subsol, vedeți că Cioloș a tăiat banii de la Catedrala Mântuirii și i-a băgat la salariile popilor, nu-i nicio schimbare, #amînvins.

Mă duc la biserică și mă ia în primire un băiat pe numele lui de scenă Dănuț. Fără prea multă carte dar “cu voce de aur” — după cum îl laudă toate babele. Îi spun că vin din partea familiei Mateescu, aduce ăsta un letopiseț, mă trece în catastif, mă întreabă dacă familia o să folosească locul lor de veci, iar mai trece ceva în catastif și-i zic și eu ca clienții de saituri “vezi că trebuie să fie ceva foarte simplu”.
– Știi și tu, ei nu prea sunt cu biserica, vor un pachet minimal, așa…
Dă ăsta din cap, scrie ceva pe colțul ceaslovului zâmbitor, poate prea vesel pentru un astfel de moment dar îmi zic că o fi o calitate ascunsă pe care n-o știu eu la ăștia cu numele de Daniel. Îmi strânge mâna și gata.
Cum gata?! Atât?! Ai văzut, bă, asta era! Trebuia să le mărească Cioloș salariile ca să nu mai ceară ăștia bani. Vezi, bă, ce înseamnă tehnocrați? Tai catedrale și cresc dascăli fericiți cu voci de aur. Glorie Mielului!

Nici n-ajung bine înapoi că mă pomenesc cu el la poartă.
– A zis părintele Cernat că nu poate să vă oficieze că părinții nu sunt o familie creștină.
– Păi nu-i nimic, zic, uite, îi creștinez eu acum: În numele Tatălui, al Fiului și-al mai du-te-n pula mea că te și bat. Îi spui lui Cernat ăsta să vină că dacă nu vine îl iau pe tata așa paralizat cum e și-i leg mâna cu ață ca la păpușile Muppets și când îmi fac eu cruce își face și el și ține o slujbă din cărucior cum nu s-a mai văzut.
Pleacă ăsta și vine preotul. Mă cheamă pân’ afară. Și mă ia cu “Am onoarea să vă salut”. Opa, îmi zic în gând, avem grade.
– Am înțeles de la Dănuț că ați depus o cerere de servicii la noi la biserică.
– N-am depus nimic prietene, e un băiețel mort și tu trebuie să-l îngropi.
Și-ncepe să mă ia cu “stimate domn”. Că icoane, că canoane, c-o fi, c-o păți, că s-ar putea face așa, o excepție, vă costă doar 2500 de lei. Noroc că mă sprijineam de stâlpul porții.
– Ce costă 2500? Învierea? Îl înviați de banii ăștia? Băi, Dr. Dre, eu i-am zis și lui Voce-De-Aur că vreau ceva minimal. De curiozitate, cât e pachetul full options?
Și mă ia din nou cu “stimate domn, rânduiala bisericească și cea omenească…”. L-am oprit din aberații că începuse să-mi spună de Sfânta Liturghie și Împărăția Cerului iar eu făceam legătura dintre cursul leu-dolar.
– Băi prietene, uite cum facem. Ai chitanțierul la tine? Taie-mi chitanță pe tămâia pe care-o aduci, pe benzina la Alfa-Romeo aia verde cu care-ai venit și-ai parcat-o după colț, pe uzura pantofilor și a lanțurilor iar înmormântarea o faci din salariu.
– Păi, știți, ăsta e un serviciu suplimentar.
– Cum suplimentar?! Păi și care e ăla primar pentru care iei salariu? Marketingul pe care-l faci cu mine?
Nu ne-am împăcat la preț, a plecat, l-am lăsat să se ducă. Știu, a fost jenant, i-am băgat pe oamenii ăștia în mare încurcătură. Trebuia să-i dau cât a cerut, nu? Între timp, părinții Mădălinei au zis că au sunat un preot din Constanța; i-am întrebat cât îi costă, au zis că nimic, dar nu i-am crezut.

În ziua înmormântării a trebuit să beau ceva. Nu pot să mă duc la înmormântări. Nu pot. Nici la bunică-mea n-am fost, și-am iubit-o cel mai mult în viața asta. A murit cu 18 zile înainte să facă 101 ani. Era un gheb de om, mergea cocoșată ca trolii din Frozen și făceam mișto de ea cu soră-mea:
– Mamaie, ai mai văzut și tu cerul, luna?…
Și scoate băbuța o oglinjoară din buzunar și zice:
– Ce vreți să vă spună mamaia, unde e ursa mare?…

În fine, am tras o dușcă, am luat și la pachet și-am plecat la cimitir mai devreme să mă asigur că sunt groparii la post, trebuia să caut și-un microbuz de închiriat pentru oaspeți, aveam de alergat.
Când am ajuns acolo, preotul Cernat și dascălul Dănuț, la poarta cimitirului.
– Ooo, bună ziua, cu ce ocazie prin zonă?
– Să trăiți – zice ăsta iar militărește. Stimate domn, știți, noi ne-am gândit că familia asta e de multe generații aici în sat și nu se cade să-i lăsăm tocmai acum, la așa grea încercare, căci biserica e cea care…
– Lasă gargara, don Cernat, dar știi că mai vine un preot, nu? Să nu vă certați pe poezii, care s-o zică primul. Vă-nțelegeți, da?
Când a venit cortegiu de-acasă eu eram apțiguit bine, așa că am plecat să mă întind în microbuz, m-au trezit la plecare.

Mi-a zis o vecină acum că cică “Ce slujbă frumoasă, tanti, a venit doi preoț’. Ăla care-a venit de la oraș nu era la haine bisericești, tanti, era așa la cămașă și palton, ca tine, cu biblia și crucea în mână, iar părintele Cernat s-a schimbat și el în aro la nea Florea și-a venit și el la cămașă, că n-avea cum să vină altfel la oamenii ăștia, că e oameni cu carte”.
#amin

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

133 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Da ce slujb i trai aici!
    te-au insurat cumva babele?
    de pe Omu, poate

  2. 2500 învierea? Ești genial!
    :)))))))

  3. Genial.Scarboasa specie popa.Ce si-a zis, e timpul sa taxeze.Peste 500 euro pentru o balmajeala de 1 ora maxim.

    • #5

      Nu. El lua suprataxă pentru că atei. Adicătelea trecea pe chitanță cam 5% iar restul erau “taxe de excepție”. Din câte am înțeles, trebuia să împingă și el mai departe că era un “caz special”.

  4. Despre preoti numai de bine !!!!
    Off topic: felicitari ptr cerin.ro dar de ce il vad numai de pe mobil ? Pe browser chrome de pe laptop cu win xp nu mai pot. Are legatura ca win e prea vechi ? Iarta nestiinta unui cititor frecvent si vindeca-l de pacat !!!

  5. #9

    Nea Ilie, jos palaria! Mi-a fost dor de scrierile lu’ matale. Daca povestea e adevarata, e trista si in acelasi timp comica, asa ca poporul asta.

  6. #10

    dar cam ce atitudine ar fi trebuit sa aiba? reverentioasa, pioasa? explica-ne

  7. #11

    degeaba erau ei unu’ finantist si unu’ chimist, cu scoli inalte si toate alea… gandire de ansamblu 0. daca faceau nunta si plateau si acolo vreo 2000 de lei si botez si plateau si acolo vreo mie acuma aveau reducere de fidelitate si probabil costa vreo 1500…

    • #12

      artimetica simpla

      2000 nunta, 1000 botezul, 1500 inmormantarea = 4500.
      doar inmormantare 2500…..

      cel mai tare m-am distrat citind un afis intr-o biserica, intitulat clar “MERCURIAL”. lipseau ori cultura generala ori bunul simt. sau cel mai probabil amandoua.

    • #13

      cateodata lumea suge narcisismul din om, ca metroul luturile bucurestiului

  8. #14

    Doar 2500 de lei.Probabil avea si pachete premium, gold, vip etc.

  9. #15

    Minciuni!

    • E fictiune, nu minciuna. Ce vrei sa spui, ca Asimov a scris numai minciuni?

    • #17

      Alo, Patriarhia! Pentru minciuni noi ne rugăm și suntem iertați, voi pentru f*tut în cur nu știu ce să zic…

    • Bag-o frana mos Ilie ca-i explicam omului ca nu exista nici un gen literar minciuna ci cel mult fictiune. Ce plm.

    • #19

      Vrei să zici că opera lui Adrian Năstase e ficțiune? :)))))

    • #20

      @ nea ilie scularie Nea ilie, vezi prea multe comploturi bre. Nu am eu treaba cu patriarhia. Cat despre limbajul lu’ matale… se pare ca e prea elevat. Eu inteleg ca tu scrii ca sa-i multumesti pe cititori, dar fii si tu mai diplomat, accepta ca poate cineva considera minciuni ce scrii tu, sau tre’ sa te aplaude toti (cei care scriu ca e fictiune, cititi-i comentariile de la acest post)?

    • Aia-i science-friction, mos Vasile.

    • *Ilie :))

    • #23

      Big one cand sta la o bere are doar discutii elevate; ba despre Asimov, ba despre scularie.

    • Big0ne nu sta la o bere, asa ca daca tot iti place sa scoti concluzii din cur schimba-ti numele ala ca induce lumea in eroare pentru ca pare ca ar avea o legatura cu logica.

  10. Să zică mersi că nu i-a ars una după ceafă.

    Cum adică nu justifică? Dacă mă iei la mișto, te iau la mișto.

  11. ”La 6 ani m-a bătut la șah deși îl învățase de doar două luni.”

    Right.
    Iar la 7 ani intra în anul II la doctorat, sau cum?

    • #27

      poate e un foarte prost jucator de sah?

    • #28

      Nu-i așa ca al tău știe să numere până la 5? La 6 ani, bineînțeles.

    • #29

      Nu cauta raspunsuri. Tipu asta e ala din bancul cu “nu stiu cine e in stanga, dar in dreapta e Nea Ilie”.

    • Mario, nu-i asa ca nu stii sah? La 16 ani sau cat ai tu.

    • #31

      Nea Răzvan, nu-ți doresc să ai un copil cu Asperger

    • @Nea Ilie: nici eu nu-mi doresc, sincer să fiu, dar nu văd legătura între ameninţarea asta vagă de ”eh, de-ai şti tu cum e” şi faptul că un copil de 5-6 ani poate să bată un adult la şah după doar două luni de joc. Efectiv nu cred chestia asta and I am calling you on your bullshit, indiferent cât fluturi tu sindromul Asperger pe-aici. Şi da – se prea poate ca adultul să fi fost – vorba lui Arhi – incredibil de prost la şah, şi asta să explice lucrurile. Dar atunci tot trasă de păr e afirmaţia, pentru că e ca şi cum eu aş spune că ”la 6 ani vorbea germana mult mai bine ca mine, chit că o ştia de 2 luni”, asta în condiţiile în care eu nu ştiu germană deloc, BĂI – DAR DELOC, iar ăla bâguie 15 cuvinte de bază. Tehnic, ştie mai bine. Practic însă, io-s ăla afon. E ca şi cum eu mă uit la Discovery la un documentar despre sistemul de reproducere al delfinilor şi aş zice că – nah, acum te bag detaşat la capitolul ”biologie marină”.
      Cam aşa şi cu şahul după 2 luni la 6 ani.

    • PS: foarte mişto şi chestia cu ”la 5 ani răsfoia cărți de biologie”. Pot să ahahaha? E ca şi cum eu am copil de 5 ani şi-i pun în braţe manualul de statistică, ghidul SPSS pentru avansaţi şi vreo trei culegeri despre Chi pătrat şi apoi scriu pe blog ”la 5 ani răsfoia cărţi de statistică avansată”. Adică ahahaha, serios? Dar hai că e mişto cu încercăm să pictăm aci prin text imaginea micului geniu prin afimaţii lejere din care omul simplu să deducă că avem de-a face cu ceva cu totul şi cu totul special. Şi fii atent – că suntem acoperiţi – că dacă cineva contestă bullshitul îl facem insensibil şi-i zicem ce groaznic e să ai copil cu Asperger. Nu, serios – mizăm cum ar veni pe bătutul obrazului, să se retragă ăla în cochilie şi să ne lase în pace pe noi şi pe micul geniu. Că povestea e tristă şi – implicit – n-are nimeni dreptul să pună degetul pe ”i”.
      Gen
      – Fiu-meu putea să zboare.
      – Ba nu putea mă…
      – Eheee, nu-ţi doresc eu ţie să-l pierzi cum l-am pierdut eu.
      Din nou – I am calling you on your bullshit ar tu alegi să-mi bagi placa tristă ca să te las în pace.

    • #34

      @Răzvane, nu-ți cere nimeni să dai crezare la tot ce citești și chiar n-am chef de îmbrânceli pe tema asta. Mi-a ajuns. Dacă ți-e greu să înțelegi că băiatul ăla m-a bătut la șah și că avea un interes pentru biologie la 6 ani atunci chiar n-am alt argument și nici interes să te conving altminterea. Nu era un geniu, era un copil cu probleme care-i cauzau interesele astea nefericite și stranii pentru mine ca adult. Nu, nu sunt un foarte prost jucător de șah, pur și simplu m-a bătut. L-am privit cu compasiune și tot ce pot acum să fac e să-mi amintesc cu plăcere.
      Știu, unora le e mai la îndemână să înfrunte o persoană emoțională (cum sunt eu după toată povestea asta) pentru că probabil nu știu cum să treacă pe lângă astfel de momente (nu ești singurul care o bagă pe-asta cu “nu pot să cred”), dar chiar n-am chef să mă împung la momentul ăsta.

    • @Nea Ilie: înţeleg că te retragi politicos şi apreciez asta. Dar tot nu pot să nu observ că o faci cu exact aceeaşi placă ca şi mai înainte: mizând pe milă, înţelegere şi emoţii. Un fel de ”da’ nu mai da în mine, tu nu vezi cât sufăr după povestea asta tristă?”.
      Păi bine atunci.
      Nu mai ”dăm” în oameni care se ascund după poveşti triste, că aşa e şpilu’ la români.

    • #36

      Fratiweare ce razboinic a devenit moldovianul asta mic…

    • #37

      Și ce-ai vrea să-ți spun că sunt extrem de fericit și că vreau să ne punem centimetrul pe bicepși? Eu tot nu înțeleg ce vrei. Ai venit să ne spui cât de circumspect ai devenit pentru că un copil n-are cum să bată un adult la șah, ne-am prins, ești superior prin asta. Vrei aplauze? Uite, te aplaud.

    • @Cetin: având în vedere că-s ardelean, am să presupun că te referi la Nea Ilie.

    • #39

      Ah, nu, la tine:) era asa, ca o lauda…

    • @Nea Ilie: Nunu, n-ai înţeles. Nu cu bicepşii te bat, ci cu degetul. Că ţi-l întind fix sub rât şi râd de tine în faţa celorlalţi în timp ce tu te ascunzi după chestii lacrimogene ca femeile după durerea de cap. Cât e bine, e bine; cât nu e bine, e ”vai, lasă-mă acum, sunt trist”. Lol. Apoi mai vii şi cu tupeu să mă întrebi tot TU pe mine că ce vreau acum? Păi tu ce credeai? Că îţi faci ieşirea subliniind ce nedrept sunt că le arăt celorlalţi cât căcat mănânci eu iar eu să tac chitic pentru că Asperger? Marş mă cu basmele tale.

    • #41

      Da, chiar asta subliniez, că faci presupuneri într-un moment de căcat. Ne-ai speriat pe toți, ce să mai… Tu poți să bați pe oricine cu degetul mic pe ecranul telefonului. Atâta vreme cât ai o fixație pe faptul că totul e un basm, nu are sens să te opresc eu din făcut spume.

    • #42

      Va propun sa nu devenim mai vernaculari decat normalul, mkey?

    • #43

      mda, e simplu sa crezi ca un barbos in cer etc… dar e absolut imposibil sa crezi ca un copil de 6 ani bate un adult amator la sah.

      PS judit polgar, bobby fischer, boris spassky…

    • #44

      eu, la vârsta de 5 ani mi’am bătut tatăl la șah. el m’a învățat să joc șah și diferența de vârstă dintre mine și tatăl meu e de 35 ani. se pune că am bătut un adult?

      dacă tu ai avut greutăți în a înțelege regulile șahului în copilărie nu generaliza această neîmplinire. unii am fost mai sprințari la minte în copilărie și ne’am moleșit pe parcurs, tu ai luat un start mai greu, dar compensezi acum, adult fiind. eu, în locul tău, aș fi fericit!

    • #45

      @Razvan:

      Uite aici – en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Reshevsky
      In caz ca ti-e lene sa dai click,

      He learned to play chess at age four and was soon acclaimed as a child prodigy. At age eight, he was beating many accomplished players with ease and giving simultaneous exhibitions.

      In caz ca nu stii engleza, invatase la 4 ani si la 8 ani batea maestrii si tinea simultane. Se poate. Numai fiindca tu nu poti sau nu stii pe cineva care poate asta nu inseamna ca nu e posibil, si tot ce e posibil e pur si simplu improbabil.

    • #46

      Ia gata, terminați! Ne-a rugat șeful să fim cuminți, să ne vedem de treabă, opriți-vă! Eu îl înțeleg și pe arcadaș Coloja, că na, vii la o strânsură de oameni mai puțin pregătiți în cuvinte îmbârligate și trebuie s-o dai cumva să îți recunoască și ei medalia de pamblicar, că ai uitat să o așezi cu partea flaușată la exterior.
      Răzvănuș, uite cum facem ca să nu ne mai futem în gură aiurea, aseară chiar n-aveam chef, eram după o zi grea și mai venisei și tu să-mi spui că rața-mpunge fiindcă ești ardelean (vezi că și eu sunt pe jumătate ardelean). Bă sofisticatule, tu înțelegi că uneori oamenii pot avea altfel de stare decât tine? Înțelegi că unii pot fi chiar triști nu doar zâmbăreți ca ăia din spitalul de la care-ai fugit? Înțelegi că e un moment delicat — cel despre care vorbim — și că nu se poate ca toți să stăm pe canapea la tine ca la Măruță și să ne maimuțărim ca să dea sens bășinilor pe care le ai în sinusuri? Înțelegi că copchilu oamenilor ăstora NU era un geniu ci pur și simplu învățase șah mai bine ca mine? Că singurul cu probleme despre care ar trebui să discutăm ești tu fiindcă ești setat pe basme și fantasme (dintr-o deformație profesională, aș zice, pe care o apreciez în alte circumstanțe) și care vii aici și ne spui că nu are cum să fie adevărat pentru că tu nu crezi și se știe că tot ce nu crezi tu nu e adevărat și n-o să fie niciodată.
      Tu ori ești plictisit rău ori nu ți-au dat ăia voie să ieși prea mult pe-afară. Suntem pe blogul omului ăstuia care ți-a și zis s-o ventilezi ușor. Tu, nimic, gul-gul-gul ca curcanul la foaia de prescripții. Ți-am și zis, îți respect neîncrederea că lucrurile relatate ar putea fi adevărate, sunt într-adevăr greu de crezut, însă asta a fost tot. Ai avut o singură moțiune: io nu cred dom’le. Data viitoare când vii la noi cu de-astea să-ți iei buletinul la tine că poate te întreabă careva cum te cheamă.

    • #47

      www.youtube.com/watch?v=qznX7VBteXM
      :))))))))))))))))))))))))))

    • @Nea Ilie: acum că ţi-ai recăpătat tu bărbăţia, când discuţia deja a murit, nu mai bine mergi tu să mai încropeşti un basm despre genii cu autism? Nu de alta dar văd că şi alţii ţi-au remarcat minciunile şi te-au tot tras de păr. Data viitoare nu mai plusa cu neverosimil şi n-o s-o mai iei în plex.
      Over and out.

    • PS: lol, acum văd cum s-au adunat toţi maeştrii şahişti fix pe blog la arhi, să-mi explice ei mie cum ei sunt excepţiile care dovedesc contrariul. Ahahahahhaha, voi sunteţi serioşi? Păi discutam aci cu genii şi eu nici nu ştiam?

    • #50

      Am crezut că e recuperabil ăsta, frate, dar neah… slabe speranțe.
      Bă dactilografule, ți-am mai zis, tu ești setat pe basme că din asta trăiești. Felicitări, dă-i cu scrisul, dar fii deștept și taci când nu înțelegi ceva. Nu am nevoie de niciun șahist ca să-ți explic pentru a mia oară: copilul ăla nu era un geniu, boule! Avea preocupări aparte și poate doar pentru faptul că l-am cunoscut mi s-a părut special.
      Ți-am mai zis că ești deranjat sus, degaba iei saprosan.

    • @Nea Ilie: tu ai un complex de inferioritate ceva de groază. Şi da – încă susţin că minţi de îngheaţă apele. Ţi-am zis-o eu, ţi-au zis-o şi alţii. Ironiile astea de baltă mă lasă rece, că nu-s la primul şuvoi de lăbării primite de la un oarecare de pe net. Data viitoare n-ar strica totuşi să inventezi o poveste mai verosimilă; ceva cu fete de 4 ani care lucrează la Guvern.

    • #52

      speranța mea e că tipul ăsta, coloja, nu e reprezentativ pentru intelectul și profesionalismul psihologilor și scriitorilor contemporani (că despre it’iști linux server side mi’e și frică să aduc vorba). în caz contrar, respectivelor domenii le prevăd un viitor sumbru!

    • #53

      Buehehe, unde stătea regele internetului și noi nu știam. Ia zi bă mucea cu pix, tu în afară de a te da mare pe internet ai și alte realizări? Explică-ne tu așa cu cuvintele tale cum ai dedus tu că tragedia familiei Mateescu e un basm. A, fiindcă nu e scrisă de tine. Pulamea, eu zic că încăpem doi pe piață. Tu vinzi muci verzi sub formă de basme cerebrale, eu vând povestiri de viață. Dap, viață. Aia care trece bă! Mai repede ca gândurile tale de predupus intelectual cu ziua. Dar ai și tu scuza ta: ești ardelean.

    • Tipic românesc: vine trogloditul de Internet şi-i zice ăluia cu trei facultăţi şi patru cărţi publicate că ”ia zi mă, ce realizări ai tu”. M-a şi bufnit râsul cu ceaşca de cafea sub nas. Asta după ce mă înjură şi dă dovadă de nesiguranţă de sine. După ce se semnează cu un predestinat ”Nea Ilie de la sculărie”. E ilar. Nu – serios – e chiar ilar mă. Mă ia maimuţa la rost, cum ar veni.
      Dar ca să fim la subiect – n-am zis că întreaga povestire ar fi născocită. Doar partea cu băiatul de 6 ani care după două luni de şah bătea adulţii detaşat, plus cum încercai tu la modul amuzant să imprimi imaginea ăluia care răsfoia albume de biologie sau whatnot, gen micul geniu. Dar am mai repetat asta de vreo 5 ori înainte. Doreii au memorie scurtă.
      Şi auzi mă – tu vinzi povestiri de viaţă zici? Şi unde le vinzi tu? Pe blog? Pot să ahahahaha? Pot să-mi iau mâna de pe faţă? Articolele mele de IT se vindeau cu $100 pagina tipărită. Tu cu cât dai comentariul anonim? Să mă reprofilez şi eu pe ”povestiri de viaţă”, că zici că-i loc de doi pe piaţă ahahahahaha.

    • #55

      Răzvan, hai s-o luăm metodic:

      1. “Păi discutam aci cu genii şi eu nici nu ştiam?” Nu, discutam despre oameni putin supradotaţi în unele domenii. Faptul că tu nu-I poţi recunoaşte spune mai multe despre tine decât despre ei.
      2. ” înţeleg că te retragi politicos şi apreciez asta. Dar tot nu pot să nu observ că o faci cu exact aceeaşi placă ca şi mai înainte: mizând pe milă, înţelegere şi emoţii.” Nu sunt de acord cu tine, dar şi dacă ai avea dreptate – ce ai vrea sa facă? Care sunt dovezile care te-ar satisface? Filmări video cu ăla micu’ învăţând şah cu ziarul lângă el, să se vadă data? Filmare cu ăla micu’ când îl bate pe Nea Ilie la şah, rânjind să se vadă dinţii lipsă, să vezi că are şase ani?
      3. “Nu cu bicepşii te bat, ci cu degetul. Că ţi-l întind fix sub rât şi râd de tine în faţa celorlalţi în timp ce tu te ascunzi după chestii lacrimogene ca femeile după durerea de cap.” Eh, ce atitudine matură. Ei uite, şi eu -noi – întindem un deget înspre tine. Probabil nu acelaşi şi nu, nu încercăm să ne ascundem după el… h/t Paraziţii 🙂
      4. “Tipic românesc: vine trogloditul de Internet şi-i zice ăluia cu trei facultăţi şi patru cărţi publicate că ”ia zi mă, ce realizări ai tu”. Articolele mele de IT se vindeau cu $100 pagina tipărită.” – Super. Vezi că argumentele astea au greutate azi, când dl. Copos a scris 5 cărţi în două zile jumate şi Oprea are mai multe doctorate decât tâmpenii spuse de tine în 5 comentarii. Hai că şi tu ştii, faptul că eşti cel mai bun din lume la cultivat morcovi nu înseamnă nimic când discuţia se duce spre avioane, deci nu mai folosi competenţele tale într-un domeniu ca să obţii credibilitate în altul. Ah, şi Copilu’ Minune te face la bani, dacă asta e ideea de bază.

    • @Jordan: tot metodic o iau şi eu:

      1. “Păi discutam aci cu genii şi eu nici nu ştiam?” Nu, discutam despre oameni putin supradotaţi în unele domenii. Faptul că tu nu-I poţi recunoaşte spune mai multe despre tine decât despre ei.

      Să recunosc geniul după CE? După ce spune un tip care-şi zice ”Nea Ilie”? Tu vorbeşti serios? Serios-serios?

      Care sunt dovezile care te-ar satisface? Filmări video cu ăla micu’ învăţând şah cu ziarul lângă el, să se vadă data? Filmare cu ăla micu’ când îl bate pe Nea Ilie la şah, rânjind să se vadă dinţii lipsă, să vezi că are şase ani?

      Dovezile de până acum constă strict în cuvântul autorului textului. Text care a fost contestat şi de alţii, nu doar de mine. Dar explicăm mai jos de ce am eu dreptate şi nu Nea Ilie. Continuăm.

      Eh, ce atitudine matură. Ei uite, şi eu -noi – întindem un deget înspre tine.

      No shit. Adică eu scriu că îl arat cu degetul, el mă înjură, şi tot EU sunt ăla cu atitudine imatură? Aică stai – NO SHIT HOSE.

      4. “Tipic românesc: vine trogloditul de Internet şi-i zice ăluia cu trei facultăţi şi patru cărţi publicate că ”ia zi mă, ce realizări ai tu”. Articolele mele de IT se vindeau cu $100 pagina tipărită.” – Super. Vezi că argumentele astea au greutate azi, când dl. Copos a scris 5 cărţi în două zile jumate şi Oprea are mai multe doctorate decât tâmpenii spuse de tine în 5 comentarii.

      Problema e că domnul Copos şi-a plătit cărţile pe când ale mele s-au tipărit pe cheltuiala editurilor lor respective. Mai pe înţelesul tău, s-au publicat pentru că au valoare literară, nu pentru că am dat bani pe ele ca să scap din puşcărie mai repede pe seama lor. Tu ai pus egal. Eu ţi-am explicat că nu-i egal acolo.
      Legat de doctoratele lui Oprea, eu diplomele mele le-am obţinuit ”pe bune”. Studiind în draci. Nu pe pile, că nu-s nici politician, nici fiu de patron cu 5000 de angajaţi. Din nou – e o difereţă acolo, că-ţi place să admiţi, că nu.
      Păi ce facem? invalidăm toată literatura română pentru că s-a întâmplat să publice şi Copos cărţi? Ultima oară când am verificat, domnul Copos nu luase un premiu naţional pe ce-a scris.

      Hai că şi tu ştii, faptul că eşti cel mai bun din lume la cultivat morcovi nu înseamnă nimic când discuţia se duce spre avioane, deci nu mai folosi competenţele tale într-un domeniu ca să obţii credibilitate în altul.

      Ei – şi aici devine delicioasă discuţia. Pentru că – vezi tu – discuţia a pornit de la Asperger şi stadiile de dezvoltare ale copilului. Chestie care – dacă nu te-ai uitat pe site-ul meu încă – e cam de competenţa mea. Adică morcovii ăia de care vorbeşti sunt mai degrabă în terenul meu decât al tău sau al lui Nea Ilie ăsta. Şi vin io, competent în domeniu, şi vă explic că vorbiţi prostii. Şi veniţi voi, competenţi în avioane, şi-mi explicaţi că nu-i aşa.
      Nu ţi se pare amuzantă situaţia, mai ales după ce vii tu şi-mi vorbeşti de competenţele mele?
      Că mie cam da.

      Ah, şi Copilu’ Minune te face la bani, dacă asta e ideea de bază.

      Asta e replică de clasa a şasea. Parcă ziceai ceva mai sus de ”atitudine matură”. Sau nu?

    • #57

      pe un blog, daca te-a facut unul sa razi o data. O DATA. indiferent de stilul umorului. e prietenul tau, e tare, le zice bine, e microdumnezeul in viata ta resapata online. iar cand apare altul fara umor si fara pretentii, ce faci? ce face un bun crestin ateu.

    • #58

      frumos zis, doamna Lia

    • #59

      Ma scuzatz, dar discutia despre genii nu este completa. Nimeni n-a pomenit nimic despre Tim.

    • #60

      istoria va tine minte infruntarea epica dibtre Răzvan “#4carti3doctorate” Coloja si nea Ilie. de la Scularie…

    • Comentez şi eu pe un blog o dată la 1,5 ani şi iese cu scântei, lol.
      În ce mă priveşte e indiferent dacă Nea Ilie îşi rupe de la gură şi recunoaşte că e depăşit sau nu. Discuţia nu duce oricum nicăieri atâta vreme cât Copos a scris şi el nişte cărţi, lol. Să nu uităm de manelişti care fac mai mulţi bani ca mine, după vorba ăstuia de mai sus. Sunt clar depăşit de situaţie. Dar a fost fun.

    • #62

      je s-a distrat copios

    • #63

      3 facultăți și 4 cărți publicate, Linux și ̶f̶r̶e̶n̶o̶ psihologie, mâzgă, coptură galbenă și măndărie. Eu o sugeam în gând de la 5 (cinci) ani, vas’zică, Răzvănel, poți să-ți pitești narcisismul ăla transalpin sub niște boașe de grof.

    • #64

      maithun, nu orice narcisism implica incompetenta. daca e sa te luam la puricat, ce ai face? (raman maithun in turnul de fum. de unde scuip ocazional. fum).

    • #65

      Dude, nu raspunzi la intrebari: CE DOVEZI voiai sa-ti aduca Nea Ilie – cica scrii carti, verifica ce e aia pseudonim, nici pe mine nu ma cheama Jordan si nici Nea Ilie nu lucreaza la scularie – ca sa te convinga? Mai mult, nu nea Ilie e supradotat – desi nah, poate o fi, stie doar el si nevasta-sa -, ci copilul era supradotat. In fine.

      Re cat esti tu de tare pe Asperger, felicitari, ai o experienta de exact 2 zile in domeniu si, tinand cont de regula celor 10.000 de ore, mai ai doar 9.952 ore si o sa fii expert (vezi, consider ca ai petrecut toate cele 48 de ore practicand psihologie). In caz ca nu intelegi, esti mai aproape de baiatul ala care a vazut un documentar pe Discovery decat de un expert.

      Hai sa te ajut, poate cine stie, iti foloseste candva re asocierea asta intre autism / Asperger si sah sau preocupari care necesita concentrare superioara. Stai linistit, nu trebuie sa-mi multumesti, nu mi-a luat mult sa le gasesc:

      www.wired.com/2001/12/aspergers/
      www.lfpress.com/2014/03/30/asperger-syndrome-gives-justin-hack-11-the-focus-to-excel-in-the-world-of-chess
      www.chesskids.org.uk/special.htm

      Nu in ultimul rand, Bobby Fischer se presupune a fi suferit de Asperger. In fine, asta nu influenteaza discutia, Traienel n-avea cum sa fie geniu, aia se nasc mereu in alte familii decat alea pe care le stim sau de care auzim noi.

      Da-mi voie sa termin in stilul tau: sa spui tu cui vrei ca ai facut pe bune tot ce spui ca ai facut, eu nu cred si n-ai cum sa-mi dovedesti ca n-ai dat spaga sau n-ai facut alte chestii mizerabile ca sa obtii ce ai obtinut pana acum; singura dovada pe care o am e cuvantul tau.

    • @Jordan:

      Dude, nu raspunzi la intrebari: CE DOVEZI voiai sa-ti aduca Nea Ilie

      Un test Raven. Lol.

      Re cat esti tu de tare pe Asperger, felicitari, ai o experienta de exact 2 zile in domeniu si, tinand cont de regula celor 10.000 de ore, mai ai doar 9.952 ore si o sa fii expert

      Chestia cu 10.000 de ore ca să fii expert e un mit extrem de tâmpit perpetuat de Internet. L-ai preluat şi tu şi l-ai înfipt ca pe cuţit în masă, hotărât. Am râs. Dar indiferent de chestia asta pseudoştiinţifică cu cele 10.000 de ore, cei 3 ani ai mei de experienţă sunt tot cu 3 ani mai mulţi decât ai tăi, ai lui Nea Ilie sau a altora de pe-aici. Înţelegi tu?

      Hai sa te ajut, poate cine stie, iti foloseste candva re asocierea asta intre autism / Asperger si sah sau preocupari care necesita concentrare superioara. Stai linistit, nu trebuie sa-mi multumesti, nu mi-a luat mult sa le gasesc:

      www.wired.com/2001/12/aspergers/
      www.lfpress.com/2014/03/30/asperger-syndrome-gives-justin-hack-11-the-focus-to-excel-in-the-world-of-chess
      www.chesskids.org.uk/special.htm

      Ce refuzaţi voi să înţelegeţi este că autismul, tulburarea de spectru autism, sindromul Rett, singromul Asperger şi alte chestii de genul ăsta sunt extrem de rare. Dar EXTREM de rare. Şi mai rare sunt instanţele de savanţi cu autism, cei care sunt peste măsură de funcţionali în anumite domenii: pian, şah, pictură, matematică. Dar ştii cât de rari sunt? Cam cât un bob de grâu în trei cisterne cu grăunţe. Cam ăla e raportul. Dacă luăm în considerare că omul de mai sus zice că băieţelul bătea adulţi la şah după doar două luni, rata de probabilitate e atât de neverosimilă încât mai degrabă dai de sepii în munţii Dobrogei decât de savanţi autişti în România. Şi vin io, cu competenţele mele, şi-ţi expun frumos chestiile astea. Şi vii tu, cu competenţele tale de WordPress, şi-mi trânteşti link-uri de pe chesskids.org, ca să mă înveţi meserie. 🙂

      Traienel n-avea cum sa fie geniu, aia se nasc mereu in alte familii decat alea pe care le stim sau de care auzim noi.

      Ei – fix asta spun şi eu. Dar textul îl prezintă ca pe un geniu care răsfoia cu interes de savat albume de biologie. Şi cum a apărut şi filmul ”Pawn Sacrifice” zilele astea, s-au trezit toţi să-mi vorbească de sus despre Bobby Fischer. Că uite – hârm – autism şi şah. Când apare noul X-Men o să-mi zici expert despre mutaţii genetice, sau cum?
      Expertiza mea în domeniu bate expertiza ta cinematografică indiferent câte link-uri arunci spre mine şi câte mituri despre ”10.000 de ore = expert” mesteci.

      Da-mi voie sa termin in stilul tau: sa spui tu cui vrei ca ai facut pe bune tot ce spui ca ai facut, eu nu cred si n-ai cum sa-mi dovedesti ca n-ai dat spaga sau n-ai facut alte chestii mizerabile ca sa obtii ce ai obtinut pana acum; singura dovada pe care o am e cuvantul tau.

      Dar eu nu trebuie să-ţi dovedesc nimic din toate acestea pentru că tema discuţiei nu era nici câte diplome am şi nici câte cărţi am scris. Mai mult, astea veneau strict ca un răspuns la întrebarea arogantă de mai sus: ”ce-ai realizat tu bă în viaţă?”. Şi vii tu mă. Vii tu. Şi-mi zici de 10.000 de ore şi Bobby Fischer, când nici nu ţi s-a uscat popcornul pe buze după film. Cu expertiza ta de Google Search.
      Serios?
      🙂

    • Nu ajungem nicăieri cu discuţia aşa că eu ies din scenă şi las experţii Google să explice mai departe ce şi cum e cu Asperger. O zi bună tuturor.

    • #68

      pacat, e foarte posibil ca asta sa fi fost cel mai haios topic din 2015:)))

    • #69

      Într-un final s-a ajuns la ce ai vrut, că Răzvan T. Coloja a scris patru cărți. Nu am nevoie să mă justific în fața nimănui. Cu-atât mai puțin în fața unui prost cu bibliotecă.

    • #70

      ăăă…eu? daca la mine te referi, eu habar nu am cine e coloja, nu am citit niciuna din cele 4 carti sau 3 doctorate si in general mi-e la fel de indiferent ca oricare alt comentator de aici.

    • Stai umpic să înţeleg: măscăriciul ăsta mă întreabă mai sus arogant de realizările mele, eu i le expun, apoi vine tot el şi afirmă paranoic că eu am venit aici să-mi fac reclamă la cărţi şi că ăsta era scopul meu ascuns all along? După ce tot el a fost ăla care m-a somat? Gen ”ţi-ai atins scopul”?
      Nu – serios? Serios-serios?

  12. #72

    Îmi vine greu sa cred narațiunea asta.
    În primul rand din moment ce copilul nu fusese botezat nu era crestin deci preotul nu avea ce cauta acolo.
    Dacă popa ala îl îngropa creștinește risca sa fie dat afară din preoție asa ca nu cred ca ar fi riscat nici pentru 2500 lei.

    • #73

      Păi nu s-a riscat că mi-a zis cât trebuie să dea la județ.

    • #74

      Ca fiu, fiica de preot cred ca știi ca la județ ți-ar fi dat cu flit pentru asa ceva. Măcar pentru aparente.

  13. #75

    Care luat la mişto mă? dacă era luat la mişto ziceam că-i doar retardat mintal şi face glume pe seama durerii oamenilor, dar ăla chiar dorea să profite de pe urma durerii unor oameni care abia şi-au pierdut copilul, deci e mult mai rău, e o lepră împuţită fără pic de umanitate în el!

  14. #76

    Fain scris nea’ Ilie. Pacat de povestea trista.

  15. #77

    Tristă povestestea, trist și cu popii ăștia ,,,

    Din ciclul: “m-a f[cut mama oltea, emigrant canadian”, am zis că hai înapoi în Romania, să vadă părinții noștri odorul, să mergem cu el la biserică să îl botezăm.

    Ne-au cerut popii certificatul de naștere, certificat canadian scris în două limbi engleză/franceză. După toată treaba să ne dea certificatul de botez unde la prenume statea mandu scris : GIVEN MARIA. Au văzut ei că scria in franceză “Prenom” iar sub scria în engleză “Given Name”: MARIA. Le-am zis de greșeală și au tăiat cu pixul.

    Pe deoparte înțeleg că nu se predă engleza la teologie și cum în ziua de azi vin părinții cu nume importate de peste tot, dar făcuseră slujbă și le-am zis de mai multe ori/ stiau numele copchilului.

  16. #78

    gigi22, cu totul de acord, nu mârlănia trebuie să fie cea care câștigă, însă, crede-mă că discuția cu el a fost una urâtă. Să nu ai senzația că popa a zis doar de de-alea sfinte și eu tot ce-am făcut a fost să mă târguiesc cu el că poate lasă țiganul la preț. Nu, tată, el a ținut-o pe-a lui și mi-a și zis care e scorul pe care trebuie să-l împingă mai departe: la capela cimitirului unde se ține slujba, la clopotari, mai sus la județ și tot așa. Aveam senzația că trebuie să plătesc jumătate din BOR pentru nefericirea mea și a celorlalți. Crede-mă, nu au fost alea singurele argumente pe care i le-am spus, aveam tot arsenalul de cunoștințe de la tata, chiar l-am sunat înainte să mă duc la biserică, știam și cât era scorul obișnuit, numai că el dublase tot pentru că oamenii ăștia erau cunoscuți ca atei. Dacă-mi spunea din prima clipă: nu se poate, noi nu oficiem înmormântări pentru atei mă potoleam. Dar când mi-a zis că “se poate face o excepție, dar vă costă 2500” m-am făcut turnesol.
    Judecă-mă tu dacă am fost mârlan, admit asta, că mă cunosc spart la gură și mai bine te faci că nu mă cunoști decât să mă iei la perpulis, dar nu-mi spune că mârlănia ăluia era de neglijat.

  17. #79

    Si la societatile de asigurari cand mergi daca esti in grupa de risc (varsta nepotrivita, prea mica, prea mare etc) iti baga prima mai mare.

    Eu insa as fi abordat altfel problema cu popa, i-as fi spus ca parintii copilului vor sa aduca un popa catolic, ca ala vine gratis, ca la catolici e blecfreidei. Cam ca la operatorii de telefonie mobila, cand ii pomenesti unuia de oferta celuilalt si isi aduce aminte ca are totusi ceva pentru tine.

    • #80

      Eu am senzația că fie a căzut la învoială cu ăla care-a fost plătit de mama Mădălinei și-au făcut banii juma-juma, fie n-a vrut să-și cedeze terenul. Știi și tu cum e la țară: “Ai văzut mamă ce-a făcut părintele Cernat? N-a vrut să vină la înmormântare la Trăienel…”.

  18. #81

    Toată compasiunea ptr cei doi soți ,dar,ptr ca acest “dar” i-a adus la toată această durere.Popii sunt niște lupi hămesiți,asta știm cu toții, dar cei doi soți au dat șpagă la doctor ptr obținerea certificatelor prenupțiale, dacă ar fi făcut analize pe bune știau ca sângele lor nu este compatibil și din asta pot ieși copii anormali.Cum vine asta ? ,dau la început dar nu mai dau la sfarsit.Nu mă înțelegeți greșit,dar au plecat pe un drum greșit de la inceput.Pregătirea lor,ea chimist,trebuia să îi pună în gardă.

    • #82

      Pe buneee???! Asa merge, te duci la doctor pt prenup, ala iti scrie ca nu e compatibil sangele????!!! Ia mai zi, ca eu nu sunt la curent pe tema asta.

    • #83

      da aia se fut sau fac transfuzii sanguine? Inteleg treaba cu RH pozitiv copmbinat cu RH negativ la sarcina, insa nu iti trebuie analizele alea de la insuratoare pentru asta, grupa sanguina se facea o data cu buletinul, deci pe la 14 ani si e recomandat sa o faci cat mai devreme. Sub supraveghere medicala, primii doi copii la combinatie de RH ies ok

    • #84

      Radu,dacă Rh este pozitiv nici nu se încheie căsătoria,citiți un pic,nu e mare lucru,da doctorul face analize la sange și nu elibereaza acele certificate dacă partenerii nu sunt compatibili,fără certificate nu te căsătorești legal,faci copii pe răspunderea ta și vezi rezultatul mai sus în povestea lui nea Ilie

    • #85

      Ahahahahahahaha. Ca sa intelegi de ce ma cac pe mine de ras cu tampenia ce ai spus-o, mama copiilor mei are RH pozitiv si eu negativ. singura problema cu rh-ul este ca, in cazul unei sarcini si NUMAI dupa existenta unui avort anterior, daca copilul are rh-ul tatalui, organismul mamei secreta anticorpi ca sa il elimine. si pentru asta se face un simplu ttatament injectabil. fiica mea are RH-ul mamei, fiul RH-ul meu. sunt sanatosi amandoi. auzi, nu se elibereaza certificatul. si vecinul de deasuora rade de tine.

    • #86

      Domnule Cetin,dacă soțul are rh pozitiv și soția negativ și fătul iese cu rh pozitiv sunt mari probleme cu tot vaccinul matale,de aia analizele la căsătorie sunt obligatorii,dar cei doi nu au făcut,au dat șpagă ,în cazurile astea se fac analize dese în timpul sarcinii cam tot la 2 luni,iar dacă analizele ptr prenupțiale demonstrează ca cei doi sunt incompatibili medicul nu eliberează certificate.

    • #87

      sanducu, te faci de ras rau, serios. tu habar nu ai ce reprezinta sau cum se fac analizele necesare la depunerea dosarului la starea civila:))))

    • #88

      @cetin sandoz are dreptate. daca ai Rh pozitiv dai cu mir pe sprancene si dupa urechi si se face negativ. mergi la doctor si faci analize de sange compatibile si gata zbang incepi sa faci copii. ca se te opresti din facut doar trebuie sa strangi putin din cur.

    • #89

      ender, banuiesc ca sandoz nu intelege, asa ca nu glumi, o sa ajunga si el sa se i soare si o sa caute sa vada analizele de rh. nicaieri in lume nu poti opri casatoria dintre un barbat si o femeie pe baza analizelor medicale, ar fi o incalcare flagranta a drepturilor omului. mai ales ca analizele sunt vdrl, adică a sifilis, anticorpi hiv si eventual talasemie, plus radiografia pulmonara. exceptand neexistenta facultatilor mentale, NIMIC. sau crezi ca daca ai hiv,nu te poti căsători, de exemplu?

  19. #90

    ai inteles tot. se vede ca mama ta e tigan

  20. #91

    Pai normal, mah. Un crestin doar CREDE ca exista Dzeu, un ateu STIE ca nu exista. Intelegi diferenta? Nu o intelegi pentru ca esti doar un habotnic si un incuiat si te-ai si botezat probabil, pe cand toti ateii sunt de la geniu in sus. Pam pam.

  21. #92

    oai atunci trebuia sa zica nu se poate, pace si prietenie; nu “costa 2500”.

  22. #93

    Pentru ca, nu-i asa, recirpoca, adica existenta nu are nevoie de demonstratie, e suficient sa crezi. Cat despre faza cu “teoria”, poate ar fi bine sa citesti ce inseamna Teorie in acceptul stiintific. Pentru ca te inseli putin. Doar in punctele esentiale

  23. Desi s-a demonstrat stiiintifc teoria Evolutionista, ea tot o teorie este.

    Ca şi teoria gravitaţiei. Sau cum?

    Ca sa fie irefutabil demonstrata ea trebuie, ca orice teorie stiintifica, sa se bazeze pe un experiment.

    Lol, aici încurci ”teorie” cu ”ipoteză”.

    Astept rezultatul primului experiment reusit de evolutie a unei specii dintr-o alta specie astfel incat sa se confireme definitiv teoria lui Darwin.

    Vorbeşti nonsensuri. Practic regurgitezi cretiniile altor creştini de pe Internet. Încă în ”Originea speciilor” se vorbeşte despre specii diferite de păsări din insula Galapagos, specii care se trag din aceeaşi ramură. Citeşte aici şi-ţi fă cruce.

    • #95

      razvan, am abandonat demult ideea de a explica cuiva ca a crede in povesti tampite te degradeaza dpdv uman si nu am cum sa il privesc ca pe un egal, ci cel mult la nivelul unui copil de gradinita. am vrut doar sa punctez ca, in ignoranta lor, credinciosii folosesc termeni care ii depasesc si nu cunosc ce inseamna cuvantul Teorie, atunci cand vorbim de legitati stiintifice. cam ca anti vaccine people.

  24. @Cetin: ştiu – şi eu îi las de obicei în pace. Dar fraza tipului e atât de monstruos de stupidă că mi-am rupt de la inimă nişte timp. Şi când te gândeşti că ăştia au drept de vot, ca restul…

  25. dou, daca tot vrei dovezi ar trebui sa le poti intelege cand le vezi. Aparitia cainilor este cea mai evidenta dovada ca dintr-o specie se poate ajunge la alta. Probabil nu stii, dar toti cainii se trag din lup. Ti se pare ca bichonu sau saint bernardu mai seamana cu lupul? Chiar daca toata transformarea asta a fost “manipulata” de om dovedeste exact ce vrei tu adica, SE POATE.
    Pentru “evolutionismul natural” un factor foarte important e timpul care nu poate fi simulat in laborator. Tot in timp s-au format si hidrocarburile. Daca nu le putem reproduce in laborator nu insemna ca nu exista.
    Bine, pentru unii mult mai simplu si stiintific li se pare ca Universul a fost creat in 6 zile de un nene care nu prea avea ce face.

    • Mai am si o nelamurire: D-zeu s-a creat singur?

    • #99

      buhahhahahaa

    • Tu nu intelegi ce-am scris? Toti cainii se trag din lup. Caine-lup 2 specii diferite. Daca prin selectie genetica s-a ajuns de la lup la pechinez in cateva mii de ani inseamna ca se poate si in natura.
      Stiinta a mai evoluat insa argumentele creationistilor au ramas tot alea de acu 70 de ani. S-au gasit si legaturile intre reptile si pasari, intre pesti si batracieni etc. Foloseste internetul cu incredere si vezi ce mai zic unii pe afara. Practic nu exista om de stiinta care se respecta sa nu creada in asta. Daca pe tine te convinge un popa inseamna ca esti limitat rau. Cred ca si Papa asta nou a admis ca e o teorie foarte credibila care nu intra in contradictie cu Creationismul :)))

      Sau, ai putea sa te duci intr-o excursie la mormantul lui Arsenie Boca.

  26. #102

    Vad ca nu prea intelegeti la ce se refera omul cu “teoria”. De exemplu teoria relativitatii lui Einstein. Sunt inca rezerve in ceea ce o priveste. Sau ati aratat voi fara tagada ca viteza luminii e cea mai mare si e aceeasi indiferent de observator. Daca va uitati in comentarii observati inversunarea si superioritatea pe care si-o aroga “ateii’. Hai sa fim seriosi ca daca ar sta lucrurile asa simplist cum le vedeti voi n-ar mai exista mistere. Iar aia cu demonstratia ca nu exista divinitate (pe care unii se fac ca o confunda cu orice popa), as fi curios sa o aflu si eu. Cine, ce a demonstrat?

    • #103

      o sa iti las asta aici, ca sa intelegi la ce ma refer.

      A scientific theory is a well-substantiated explanation of some aspect of the natural world, based on a body of facts that have been repeatedly confirmed through observation and experiment. Such fact-supported theories are not “guesses” but reliable accounts of the real world

      e singurul lucru pe care incerc sa ti-l corectez, inexactitatea cunostintelor. in rest, nu sunt psihiatru, sa corrctez iluzii bolnavicioase, deci treaba ta in ce crezi, cat timp esti inofensiv, ma lasa rece. continua cu coloja, pare mai dispus la povestiri SF

  27. #104

    Sa inteleg ca ateii sunt excesiv suparaciosi? Sau sunt atat de neatins ca nu pot fi contrazisi logic? Mie imi stergi comentariile iar pe cei care injura ii lasi. Ok. Nu-i pb, stau si fara sa scriu.

  28. #105

    @coloja: nu e teoria gravitatiei, e legea gravitatiei…

  29. #106

    Preotii in procent de 99 % sunt sarlatani, materialisti si prosperi oameni de afaceri. Exista acel chinuit 1 % reprezentat de oameni care chuar sunt aproape de cei amarati si in suferinta dar asta fara mare legatura cu religia, asa sunt ei construiți, altruiști. Restul e gargara inutila….

  30. #107

    pentru astia care vor dovezi si experimente… voi chiar nu ati vazut un caine nemaidanez? o pisica, un porc, ceva? inmultiti nevoia de mure cu miliarde ani si vedeti ce iese.

  31. @Lucifer: eşti şi tu culmea. Nu-i ”zăpadă”, e ”omăt”.

  32. #109

    Usor offtopic: la multi ani azi tuturor tatarilor de pe arhiblog:

    www.agerpres.ro/flux-documentare/2015/12/13/ziua-etniei-tatare-din-romania-11-13-11

    Sa traiasca, sa-nfloreasca-n blogosfera romaneasca, scuzati rima involuntara.

  33. #110

    Un oltean si un ardelean sint in acelasi compartiment de tren. Merg ei asa si olteanul incearca sa intre in vorba cu ardeleanul.
    Zice: La voi, mortul il ingroapati cu popa? Sta ardeleanul si se gindeste si intr-un final raspunde: Ba, la noi popa ramine afara…

    • #111

      Din pacate, olteanul nu a mai auzit raspunsul, coborase de cateva ore din tren.

    • #112

      Pe acelasi principiu, prevad ca Razvan T Coloja ma va injura saptamana viitoare si imi va spune ca Heisenberg ar fi spus ca olteanul a coborat si nu a coborat din tren.

    • Pe acelaşi principiu Răzvan îţi fute de pe-acum o flegmă fix prin craniu, să lase gaură, apoi se întoarce la citit.

    • #114

      cilivizatie da ardial, ftw.

    • Hey dude – tu ai provocat ardeleanul şi tot tu te tăvăleşti victimă acum. Heh.

  34. #116

    @coloja: deci in mintea ta teorie si lege e tot aia?

  35. #117

    @Coloja: ete si cu tine, acu’!

  36. #118

    Mda. Buna si wikipedia pentru unii. Dar ce faci cu teoria relativitatii si cu definitia ta?

    • #119

      teoria relativitatii este cea care guverneaza fizica in acest moment. absolut toate efectele relativiste ale lui e=mc patrat au fost demonstrate si sunt in vigoare in acest moment. de ce te aventurezi in lucruri ce te depasesc, doar de dragul de a-ti justifica povestile, cand tu nici macar nu stii la ce se refera teoria relativitatii? doar ti-am explicat ca acest cuvant, teorie, in stiinta, nu are intelesul pe care i-l dai tu, ca profan. anyway, consider discutia stupida, iti voi ignora eventualele continuari.

  37. @Lucifer: există teoria gravitaţiei şi există legea gravitaţiei. Sunt două chestii diferite desemnând acelaşi concept. Dar ce mişto-i să fim creştini şmecheri, aşa-i?
    @nea_zăpadă: LOL!
    @matem: alt creştin şmecher care ştie el chestii de prin filme. ”Şah mat ateilor”, gen. Ţi-a răspuns Cetin mai sus, nu-ţi mai dau şi eu peste bot.

  38. #121

    Nea Ilie am recitit narațiunea și am găsit-o tot mai cusuta cu ață alba
    Ai scris ca tatăl tău a fost preot în acel sat acum douăzeci de ani dar încă locuiește în localitate. Dacă mai trăiește și nu a fost dat afara din preoție tot preot e, pensionar sau în alta localitate. Deci în primul rand la el te-ai fi dus.
    Dacă a fost dat afara din sat sau din preoție atunci înțeleg atitudinea ta fata de popi. O mai înțeleg și în cazul în care ai tu ceva personal cu el și deci cu toți popii. Oricum copilul nu putea fi îngropat creștinește și nici în cimitirul confesional oricat s-ar da cu fundul de pământ toți ateii.

    • #122

      ioane, tu nu prea știi să citești, nu?

    • #123

      Recunosc ca si mie mi s-a parut putin greu de urmarit toate implicatiile logice, mi-ar fi placut un grafic care sa detalieze putin personajele, situatiile si relatiile dintre ele.

      Dar firul epic curge acceptabil datorita scarbei fata de popi pe care o avem cu totii, trebuie doar sa te concentrezi pe emotiile negative starnite de popa si sa ignori logica, la mine a functionat.

      Nea Ilie, io zic ca daca ii faceai lu’ Andri Popa Cel Corupt si o poza cu telefonul era si mai bine, puteam sa ignoram si mai usor contradictiile logice din text. Tu’l in cur de corupt care este el corupt. 😀

    • #124

      Citesc mai bine decât scrii tu, cat ii fi de fecior de popă.

  39. #125

    Deși nu-mi face plăcere, aici îi dau dreptate lui Coloja în sensul că nu veni la mine cu atitudine de gangsta evlavios, că nu ține. Însă ce-i scapă lui e că factorii ce determină logica creștină sunt alții și oricâte citate, cărți, manuscrise, întâmplări și dovezi le-ai aduce ei ți-o vor spune pe-aia cu curentul elecrtic pe care deși nu-l vezi el există. Eu am pășit pe ambele meleaguri și când (într-un final) i-am spus lui tata că nu cred în Dumnezeu mi-a zis că acolo trebuie să se încheie toată apologetica. Orice discuție de după e nu doar inutilă ci și dăunătoare fiindcă în apărarea religiei nu sunt repere prea serioase.
    Bine, asta nu-l face pe Răzvănuș mai ciumec ca noi.

  40. #126

    Cel mai minunat lucru este ca nea Ilie se intampla rar, sa-l poti aprecia ca un vin bun….spre ursa mare, zic

  41. #127

    Dar stiti ca inmormantarea se poate face si fara preot, nu? Slujba religioasa e necesara atunci cand crezi (subliniez crezi) ca asta il va ajuta pe cel plecat sa i se ierte pacatele si sa ajunga in rai.
    Nu inteleg de ce atata suparare pentru ca ti s-au cerut prea multi bani pentru un serviciu de care de fapt nu ai nevoie. Daca e sa fim atei, hai sa fim pana la capat, nu doar pentru ca asa e la moda acum.

  42. #128

    Poate daca-i dadeai si lui un parfum….

  43. #129

    Corect. Daca nu si-ar primi sfântul salariu din banii tuturor.

  44. #130

    Groaznic. Atat evenimentul cat si viziunile bisericii.

    Cred ca trebuie sa mai asteptam 20 de ani sa se curete sistemul de orbi religiosi lipsiti de scop si logica.

  45. #131

    @dou preotul e platit din bani publici. daca vrea bani pe langa se numeste MITA. asa cu mue domnu preot spagar !

  46. #132

    Ieri,când am citit povestea asta,pot spune că nu prea mi-am mai putut lua gândul de la drama acestor oameni.La partea cu “n-am mai recunoscut-o pe Mădă” …ce să mai zic.Numai ea știe câtă disperare,speranțe deșarte și durere a simțit cât a trăit Traian și când își va reveni.
    Văd că s-a pedalat intens pe tema intelectului copilului,pe cea a preoților ciubucari și daaa,eterna dispută atei versus credincioși.
    Copiii ca și micul Traian pot avea,da,capacități și interese deosebite vârstei.
    Preoți ciubucari există pe toate drumurile,din păcate.Bacea în temă ar fi trebuit ori sa spuna din start “pas” ,ori sa isi fi demonstrat mărinimia necondiționat.
    Murise un copil,mai este ceva de adăugat???
    Până când mai dăm cu piatra unii în alții? Nu era cazul și nici momentul.
    Am înmormântat și noi un băiețel nebotezat,al nostru.S-a născut fără viață.Am întrebat dacă se poate,nefiind botezat.Ni s-a răspuns DA,este și asa o dramă pentru părinți.A fost o slujbă scurta,nu ni s-au cerut bani.Drept este,slujba a fost oficiată de preoții din cartierul nostru,doi mosuleti cu inima cât China care cunosc tot cartierul.Din păcate,am întâlnit și preoți total diferiți,n-are rost să detaliez,a fost ceva de râsu’-plânsu’ la înmormântarea soră-mii.
    Lumea asta-i mare,hai să n-o mai facem mică neincapand unii de alții.Cel mai bun prieten al nostru este ateu.Dar nu cunosc un om mai bun,mai generos,corect și altruist.Indiferent de oră sare in ajutorul oricui,la el gasesti non stop o vorba buna,un dialog inteligent,un umor fin si spumos,o carte buna și o mâncare gustoasă.Nu l-am auzit in 15 ani vorbind de rău pe cineva.
    Am intalnit in schimb destui care se duc la biserică si care înjură și barfesc tot ce mișcă.
    De ce a relatat Ilie in forma asta toată povestea?
    De trist,de revoltat și de pătruns de durerea părinților.Pentru ca este și el tată și pentru ca l-a cunoscut pe Traian.
    Atâta mai spun: ca să înțelegi pe cineva,pune-te in pielea lui.Apoi dați cu piatra,dacă mai puteți…

  47. #133

    ai lasat un comentariu mai arogant decat o pula ce de-abia a ejaculat, dar esti plin de bun simt. mori ma