Da, prescurtat ar veni UE. Multă Uniunea Europeană celor de la UNESCO, care au decis că mizeria de pietriş care începe la Piaţa Victoriei şi se termină la ambasada chineză face parte din patrimoniul universal şi noi, posesorii acestei minuni a tehnicii, nu avem voie să îi facem nimic.
Ştiţi cum e pe porţiunea aia? Exact de parcă s-ar fi dus nişte războaie prin zonă. Nişte gropane uriaşe, unul lângă celălalt, de pur şi simplu nu ai cum să le eviţi. Bucăţi de bolovani aruncate în mijlocul drumului, criblură de la patul de pietre de sub ele. TEROARE. Iar asta se întâmplă în miezul Bucureştiului, unde se strânge toată fiţa şi tot porşeanu.
Mulţumim UNESCO!
Multă UE!
NOU
fa o petitie, par egzamplu 😀
NOU
pune si o poza ca habar nu am despre ce e vorba si poate te-oi contrazice… :)))
NOU
poti sa elaborezi despre ce e vorba? – pentru taranii din provincie care este 🙂
NOU
pietriș sau piatră cubică?
NOU
Asteptam poze …
NOU
patrimoniul pl….cum tata sa aibe drept legal asupra unui drum din piatra cubica?O_o
NOU
@dan: de câțiva ani buni străzile alea din piatră cubică (Kiseleff și Aviatorilor) au fost declarate patrimoniu istoric și drept urmare nu pot fi asfaltate.
NOU
piatra cubică se întâlnește și în alte capitale europene, însă acolo arată mult mai bine, nivelată și fără gropi
NOU
nu e vina celor de la unesco ca noi nu suntem indeajuns de competenti sa re-pietruim cum trebuie 2 strazi. chiar daca sunt patrimoniu, nu inseamna ca nu se poate interveni si reabilita, ci ca aceste interventii trebuie facute in anumite conditii.
zone protejate sunt peste tot in europa, dar te poti plimba pe ele fara macar sa simti pietroaiele cu talpa pantofului, cu atit mai putin cu cauciucul.
ca de obicei, vina nu e a altora ci a noastra.
NOU
niciodata in rromania nu va fi amenajata piatra cubica asa cum trebuie. daca nu era kakat protejata, macar turnau un frumos asfalt si stiai o treaba. asa, intotdeauna acolo va fi rupere de capete de bara. era azi un gropalau de am zis ca rupem masina in 2…
NOU
“nu avem voie sa ii facem nimic” de unde ai scos-o? Nu e intretinuta cum trebuie portiunea aia, da, dar nu avem voie sa [b]turnam asfalt[/b] (d-asta romanesc – tine o luna daca nu circula decat biciclisti, pe jos, pe el)
NOU
Pai UE a spus acum de aceea piatra cubica. Dar Bucurestiul o are de zeci de ani acolo. Nu cred ca UE este de vina pentru existenta pietrei acolo .
NOU
UNESCO poate recomanda, nu poate impune. Cel putin asta stiu eu. Si chiar daca ar decide ca drumul e musai sa ramana asa, nu poate interzice reconditionarea lui. Adica, statul roman va scoate piatra cubica si o va alinia ca adancime 🙂
NOU
I tare sa le dai multa UE :)) nu ca nar merita da nah..la noi de la infrastructura pana la cele mai mici particule suntem praf …
NOU
Arhi, Neamtu’ are dreptate! Statul roman daca vrea si daca are bani poate sa repare ce trebuie reparat. Si cladirile de patrimoniu se repara. Si inca pe muuulti bai europeni!
NOU
In Sighisoara s-a scos pavajul multisecular din Cetate, in ciuda protestelor UNESCO.
Daca tot vorbim de monumente protejate in Bucuresti, Moara lui Asan este in paragina, adapost pentru aurolaci, furandu-se tot inventarul, de la cercevelele din fier forjat, la elementele decorative din zinc si plumb, de la arhiva si mobilierul de valoare la utilajele fabricate la Viena la sfarsitul secolului 19, demolandu-se cladiri ale ansamblului, distrugandu-se structura de rezistenta, in timp ce Ministerul Culturii si Cultelor arunca matza moarta in curtea Primariei Municipiului Bucuresti si vitzeversa. Asta-i doar un exemplu, zeci de monumente s-au demolat in ultimii ani…
Asa ca daca vor, se pisa cu jet pe UNESCO!
NOU
Noi protejam ce nu tre si ce tre canci …
NOU
Cred ca de Aviatorilor e vorba. Pana la Arcul de triumf e omor.
NOU
cred ca formularea corecta este Multe Urari de Iubire Eterna…
NOU
Gropalau e chiar cum intri din victoriei spre charles de gaulle… da e imens 🙂
ESte o zona foarte tranzitata dar pana ajungi la arcu de triumf iti cam bagi pwla in masina si mergi macar cu a 3a sa scurtezi calvarul.
Sa scoata piatra aia si sa o puna la unirii pe lipscani si alte strazi si sa ne lase sa circulam in liniste de claxoane.
NOU
frumos, ar fi fost sa inchida tot centrul vechi si sa faca zona pietonala … doar ca atunci nu se mai pot etala masinile conduse de barbatii apuli.
NOU
Am trecut si eu ieri prin zona, omege, noroc ca nu eram cu masina mea :).
In alta ordine de idei – da, e in patrimoniu, pentru ca e facuta de nemti acu’ ceva zeci de ani. Eu nu cred ca UNESCO interzice reabilitarea drumului, in fond si la urma urmei s-au mai facut reabilitari acolo si in trecut. Probabil ca romanasu vrea sa scoata piatra AIA cubica sa puna asfalt d-al lui sanatos, atunci da, are dreptate UNESCO.
Din cate am vazut ieri piatra nu ar fi neaparat problema, ci faptul ca, atunci cand s-a reparat ea, s-a reparat cu curu: zapada aia topita a scos tot nisipul de sub ea si s-a dislocat… O mizerie !
NOU
având în vedere că Bucureștiul este probabil cea mai urâtă capitală europeană – din multiple puncte de vedere, inclusiv acela al interesului pentru istorie – directivele UNESCO sunt oricum literă moartă pentru edili și alte interese
NOU
i-as vedea pe aia care au hotarat asta daca ar mege zilnic cu masinile lor personale pe acolo.
cu piatra cubica de acolo e ca si cu tiganii: vazuti de departe nu sunt asa cubici.
NOU
Cu dedicatie:
www.trafictube.ro/2010/02/piatra-cubica-de-la-unesco.html
NOU
UNESCO poate sa serveasca un pic de UE de la noi asa cum a servit si de la talibani cand astia au bombardat statuile lui Budha vechi de 2000 de ani. Ce le-au facut? Au facut galagie in presa dar in fond i-a durut in kur si pe talibani si pe UNESCO. De ce nu au intrat atunci americanii (ma rog, forte multinationale 😉 ) peste ei cu armata sa-i pedepseasca pentru distrugerea patrimoniului universal si au intrat abia dupa multa vreme cu un motiv de doi lei, sa-l caute pe cel nascut si crescut tot de americani ( pe care nu l-au gasit niciodata)?
NOU
Merge și formularea: UNESCO îți mulțumim, că ca tine nu găsim!
Acuma… nu cred că instituția în sine ar hi de vină, cât reprezentanții ei grijulii din teritoriu, rect e ai noștri ca brazii, care probabil decid cine și când pot face lucrări în zonă. Asta o fi explicația.
NOU
Ştia domn’ primar ce ştia. Autostradă suspendată peste tot Bucureştiul, muzee pe dedesupt.
NOU
primita azi pe mail:
Bucurestiul la 1868 (Sursa: Wikimedia Commons)
“Scriitorii politici si geografii il numesc capitala si in mod sigur este sediul guvernului din provincia Valahia. Dar acesta nu se ridica la nivelul notiunilor pe care le avem noi in legatura cu o capitala, deoarece in realitate nu este decat un sat imens imprastiat pe campia care se intinde pe ambele parti ale Dambovitei.”
“Spatiul ocupat este enorm si, atunci cand il vezi de la distanta, iti sugereaza idea de prosperitate- ba chiar si splendoare, asa cum se intampla in marea majoritate a oraselor orientale. Aceste orase stralucesc de departe, dar cu cat te apropii, cu atat frumusetea lor dispare.”
“Nu stim exact care sunt motivele sociale pentru care intrarea in Bucuresti se face printr-o mlastina, indiferent care ar fi locul de unde ai veni. Unii spun ca acest lucru este in beneficiul vamesilor care, daca se intampla sa adoarma, sunt siguri astfel ca niciun calator nu poate intra sau iesi pe furis din oras.”
Bucurestiul pe la 1850 (Sursa: Wikimedia Commons)
“Nimic nu poate fi mai trivial decat stilul arhitectural din Bucuresti. Oamenii locului or sa va spuna ca, din cauza cutremurelor, nu are niciun rost sa se construiasca cladiri frumoase. Daca situatia ar fi diferita, spun ei, Bucurestiul ar depasi Londra sau Parisul.. Acesti valahi minunati au atata mandrie provinciala.”
“Cateva [dintre strazi] sunt pavate cu piatra sau, mai bine zis, pietrele sunt aruncate alandala pe pamant. Ar fi fost mai bine daca bucurestenii ar fi ramas la drumurile de lemn caci, asa cum stau lucrurile acum, cele mai bune strazi ale lor seamana cu albia unui rau de munte.”
“Cand vine primavara si incepe sa se topeasca zapada, nici om, nici animal nu mai pot circula. Sute de robi, condusi cu biciul, sunt scosi in strada pentru a curata zapada care se transforma in noroi. Dar, in loc sa scoata zapada din oras, o ingramadesc pe langa case, unele dintre ele fiind acoperite pana la jumatate de muntii de mizerie din sedimentul ramas dupa topirea zapezii.”
“Dar sa nu uitam podul Mogosoaiei. Acesta este principalul loc de promenada al Bucurestiului, traversand orasul dintr-o parte in alta (.).. Aici puteti vedea dupa-amiaza sau, mai degraba, seara (.) un spectacol foarte interesant. Boierii ies sa ia aer, fiecare cu trasura lui (.), dar nu se misca incet, ci vor sa demonstreze maiestria armasarilor lor. Se pare ca unul dintre scopurile lor este sa-i scoata pe pietoni de pe strada.. (.) Incepe competititia (.) zeci, sute de diverse vehicule se alatura, miscandu-se la o viteza inspaimantatoare (.) ca si cum ar alerga pentru o miza foarte mare.”
“Doua influente distincte se fac simtite: cea a Rusiei, acceptata de nevoie, si cea a Frantei, aleasa din motive de gust. Mai ales doamnele valahe importa idei si bonete de la Paris si am cunoscut cateva a caror eleganta si rafinament (.) nu ar putea fi depasite in Belgravia sau Faubourg St. Germain. (.) Insa, greseala pe care o fac ele este afectarea. Uneori se rusineaza tocmai de acea calitate care le face sarmante si devin extravagante pentru a evita ceea ce ele se tem ca ar fi privit ca rusticitate.”
“Multi boieri au renuntat la invechitul caftan si au adoptat hainele noastre elegante. Un dandy de Bucuresti este foarte nefericit daca nu are cizme de piele si manusi fine. De asemenea, el este exagerat de atasat de ochelari si monoclu, lanturi, ceasuri si orice lucru pe care el il considera o dovada exterioara a civilizatiei.”
deci draga arhi e o muie mai veche, nu era nici unesco nici ue la vremea aceea