De luni bagă taxă pentru trecerea podului de la Feteşti. 10 lei pe cap de vită nefurajată.
Aţi văzut vreodată cu e podul ăla? Cum e el alcătuit din gropi şi dâmburi? Cum ai şansa nesperată de a-ţi rupe maşina în el dacă vii cu viteză?

Dar autostrada aţi văzut-o? Cum e ea plină de gropi, gropiţe şi petice înfundaţe în gropiţe? Cu iarbă crescând printre spărturile bordurilor din care e alcătuită pe prima parte? Cu oi care o traversează nestingherite de nimeni? Cu WC-urile unde sunt paznici, dar arată ca după bombardament?

Eu ştiu că o taxă o plăteşti dacă primeşti un serviciu. Plătim taxa de drum, dar avem drumuri. PLătim impozite, dar avem respect din partea statului, servicii sociale şi medicale super.
Nu serios acu, fără glumă, DE CE TREBUIE SĂ PLĂTIM TAXA DE POD?

PS:Rima la Feteşti e Beleşti şi se adresează tuturor celor ce au decis asta. Sănătate!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

24 comentarii Adaugă comentariu

  1. Se plateste cate 10 lei pentru fiecare persoana ? Adica un autocar cu 40 de locuri plateste 400 lei ? Frumoasa afacere…

  2. #2

    Cineva are nevoie de niste bani. E usor sa pui o taxa.

  3. Sa nu-mi spui ca tu nici acum nu te-ai lamurit in treaba asta cu taxele, platim ca sa ii tinem pe ei ocupati, de n-ar fii bani, s-ar baza pe capetele noastre … si cine stie ce v-a iesiiiiiiiiii !

  4. #4

    alter, am impresia ca de masina

  5. Tu stii ca un serviciu il platesti dupa ce il primesti?! Nu zau, cred ca azi-noapte ai visat ca esti neamt si inca nu faci priza cu realitatea!!!
    😀

  6. #6

    Pai platesti pentru ceea ce poti vedea / intalni pe acea “auto”strada; unde altundeva mai poti vedea smocuri de iarba pascute de oi care se feresc de gropi, bantuind mijlocu’ strazii? E un fel de circ, platesti pentru ciudatenii, nu pentru ceva normal.

  7. Taxa pentru pod parca era si in trecut inainte sa inceapa Autostrada lu peste care cine stie cind va fi si ea finalizata si functionala la standardele UE.

    Eu in iarna am pupat un catel la 130 km/h iar distractia a costat 7 000 ron. Pentru ca au platit cei de la Asigurare nu mi-am batut capul dar acum abia astept sa imi rup janta pe pod.

    Luni am dus un client din Luxemburg la Aeroport saracu a trebuit sa astepte Peco ul de dupa Drajna sa se duca la WC pentru ca la bombele ecologice imi era rusine sa il duc.

  8. E 10 lei de masina. Masina mica, pentru alte categorii de vehicule creste taxa.
    Probabil au imprumutat ideea de la podul din Giurgeni, care se plateste de mult timp.

    Sunt curios ce o sa faca cu taxa asta cand o sa introduca si taxa de autostrada (2010 din cate stiu eu).

  9. Traim in rromania si asta ne ocupa tot timpu …

  10. #10

    @Razvan – Domne fereste sa-ti rupi janta pe pod. Acolo nu mergi viteza prea mica si, ca sa-ti rupi janta, nici groapa nu tre’ sa fie prea mica. Deci … viteza mare + groapa mare = … do the math (janta va fi cea mai mica problema a ta)

  11. Se mira pe ce sa mai ia banii

  12. Am mai plătit şi când am trecut la Bulgari, ai uitat? 250 de mii de lei vechi pe maşină. ENORM DE MULT pt un pod plin de gropi care nici măcar marcat nu era

  13. si ce? daca era fara gropi podul asta se justifica taxa?

  14. Acuma, firesc, vine si intrebarea: ai posibilitatea sa ocolesti podul?

  15. Da poti sa ocolesti podul si sa o iei pe la Hirsova – Slobozia dar si pe acolo dai de alt pod unde platesti.

    Singura varianta sa il ocolesti este cu elicopetrul cum am vazut azi un destept in parcarea Hotelului Rex din Mamaia :).

  16. urmeaza taxa pentru stationarea pe marginea soselei, una pentru intrarea in apa marii, alta pentru cernutul nisipului de pe plaja… si mai urmeaza sa punem noi mana de la mana si sa aduce un taliban ce vrea sa-si asigure familia, ii dam cateva zeci de mii de euro, si asta se baga imbracat in explozibil exact in strana de la Parlament.

    Arhi, mai gandeste-te, hai sa punem de-o cheta pentru tovarasul nostru taliban!

  17. Birul la romani a avut intotdeauna succes. Adica s-a incasat si s-a papat

  18. @ Makavelis: ideea e buna, problema este ca noi suntem poporul lu’Miorita. Adica ciobanu’ lu’ peste STIE ca ailalti urmeaza sa i-o traga si el ce face? O pune pe proasta aia de oaie (pleonasm) sa faca o lista cu diverse chestii cu care sa-l ingroape in loc sa ia un par si sa le imprastie creierii labagiilor alora doi.
    E gena natiei noastra asta , ne place sa ne vaicarim si atat. E clar ca ne trebuie un “taliban”, dar nu sa arunce in aer Parlamentul (crapa aia si “se aleg” altii), ci unul care sa ne rezolve problemele.

  19. #19

    Frate chestia e simpla, nu sunt bani. In podul de cale ferata de la Fetesti nu s-a mai bagat niciun leu in ultimii multi ani si a ajuns sa fie restrictie de 30 km/h pe el. La fel cum se degradeaza podul feroviar se degradeaza si cel rutier. Bun rau, cu cate gropi sunt acum, inca se mai poate circula pe el, dar daca nu se schimba nimic, lucrurile nu vor sta asa la infinit. Asa ca daca vrem sa mai folosim podul ala si peste 10 ani e normal sa platim taxa. Momentan statul n-are bani sa termine autostrazile promise, dar sa consolideze poduri vechi care nu intra in niciun plan de reabilitare. Cum de la guvern nu se pot obtine finantari pt podul de la Fetesti, e normal sa plateasca soferii. Cui nu ii convine sa vina cu trenul, sau sa treaca cu bacul la Ostrov.

  20. #20

    “momentan statul n-are bani sa termine autostrazile promise”

    …da hai sa nu mai avem nici noi MOMENTAN bani sa platim impozitele si toate taxele la stat!!!

  21. Eu propun sa le percepem si noi conducatorilor (de ministere sau alte organizatii) o taxa de conducere, din cauza ca-i suportam fara sa-i luam la omor cu paru’. Noi le prestam un serviciu, ei sa dea cam 10 lei pentru fiecare masina trecuta peste podul respectiv. E bine? 😀

  22. Ma refer in primnul rand la Ministerul Transporturilor, care cred ca pastoreste acest sector. 😀

  23. Asa ca mai bine veniti la munte in Bihor, la Pestera Ursilor sau la Pestera Meziad…

  24. #24

    Cam toate lucrarile de arta din romania (poduri) sunt proiectate sa reziste 100 de ani. Asta scrie la carte. Dupa semnarea procesului verbal de predare primire catre beneficiar (a.k.a. Ministerul Transporturilor prin Directiiile regionale(judetene) de Drumuri si Poduri) si dupa expirarea termenului de grantie, beneficiarul (a.k.a vezi mai sus) are obligatia de a face lucrarule de intretinere( aici sunt alea de reparare si nu intra cele de consolidare in cazul schimbarii gradului de incarcare(adica eforturi nominale calculate) sau calamitati naturale.), pe bani colectati din taxe si impozite.
    Taxele si impozitele pe care le platesti pt drumuri si poduri sunt urmatoarele:
    – taxele incluse in pretul carburantului
    – taxa de drum, inlusa si ea de acum ceva ani in pretul carburantului (taxe care sunt 80 % din pretul carburantului)
    – rovinieta