Subiectul acesta mă pasionează de multă vreme, urmărind zilnic tendințele și trendurile din jurul meu. Și o să mă refer strict la youtube.
YT are o populație de vizitatori și uploaderi uriașă. Observați că nu spun creatori de conținut, că farsele stupide, ardeleni care își agață chloții în lustrele hotelurilor de lux sau gravide în chiloți nu sunt creatori de conținut, sunt niște hahalere.

În jurul meu nu știu pe nimeni care să nu folosească youtube hardcore. Ok, eu sunt singurul care îl folosește exclusiv pentru muzică și desene animate pentru bebeluși, dar majoritatea sunt cu youtube în dinți în orice moment al zilei, vloguri, podcasturi, trailere, lecții de orice, tot ce îți trebuie sau îți trece prin cap găsești acolo. Este, cu adevărat, una din cele mai mari și mai importante baze de date a lumii.

Mno, deși au la îndemână acest compendiu complet de cunoaștere, pe care îl freacă zilnic, oamenii ăștia se plâng non stop de faptul că youtube le arată reclame. Că de ce le arată reclame? De ce le arată și 2 reclame? Este incorect, ei sunt acolo să vizualizeze conținut, nu reclame.

Efectiv replica asta mă lasă fără cuvinte. Nu am cum să înțeleg. Folosești zilnic un produs care îți este, efectiv, util, dar refuzi să ai orice model de plată al acelui conținut, pentru că nu e treaba ta, tu știi că ai dreptul.

E 39 de lei un abonament family la youtube. În el ai 6 persoane care pot urmări, pe conturile proprii, ce vor ei, fără reclame. Cu aplicație de telefon care nu se închide în background (replica: ai youtube vance, nici măcar nu mai ai nevoie). Cu tot ce ai nevoie ca să ai și să folosești unul din lucrurile cele mai utilizate de tine, online.

Problema e că acum vorbim de oameni maturi, oameni care deja au trecut de 30 de ani și simt că dimineața începe să îi doară când se trezesc din pat. Oameni care câștigă, lunar, mii de euro din munca lor. Oameni care lasă fără să clipească 30 de lei pe un pahar de zeamă chioară la Starbucks, dar care nu lasă 20 de lei sau cât dracu e abonamentul personal la youtube, în ideea că nu are avea familie.

Și nu se opresc deloc aici lucrurile astea.
Zilele trecute asistam la o discuție pe facebook, în care un tip se plângea de faptul că e obligat să se întoarcă la piratat, pentru că acum marile servicii de streaming își strâng achizițiile pe platformele proprii și nu ai cum să ai acces la ce film vrei, iar să cumperi ar fi prea costisitor.

Netflix 11 euro
Primevideo 6 euro
HBO Go 4 euro, deși nu știu de ce ai plăti ceva acolo, aplicația este praf, serviciul este praf.

Desigur, ai Disney și Hulu, dar nu ai acces la ele în românia decât cu workarounduri, deci nu le punem la socoteală. La fel și Rakuten.

21 de euro pe lună. DOUĂZECIȘIUNU de euro pe lună ca să ai acces la absolut toate filmele posibile pe care ți le-ai dori. Dacă te duci cu o gagică la film și iei două bilete, nachos și suc, gata meleonul, da? Și bănuiesc că te duci și tu de 2 ori lunar la un film, că poate mai vrei să faci și sex.

Dar nu, 21 de euro e enorm, cum să dai 21 de euro pentru așa ceva, când poți să le piratezi? Mai ieri râdea un amic de mine că dau 9 euro abonament la Adobe pentru Photoshop. De ce dreak să dai banii, când e la liber pe trackere?

Uite de aia. Că vremurile haiduciei au trecut. Pentru că nu mai suntem mici și bătuți în cap și știm că gratis înseamnă că ești marfă. Știm că un produs bun are nevoie de bani de dezvoltare, nu se poate face doar din inițiativa proletară a cuiva, ca să poată comenta un burtos ochelarist la un moment dat Cam bleax, nu știu de ce m-am mai chinuit să îl descarc.

Dacă era scuzabil să facem dude de astea la 20+, pentru că așa era internetul, prețurile erau de asemenea natură și încă eram babuini needucați, când treci de 30 și te apropii de 40, să nu îți bugetezi o sumă lunară pentru accesul la unelte și divertisment denotă niște frondă populară comunistă.

Nu mai bine mergi la PSD?