București, 13.02.2020 – În contextul în care criza provocată de virusul Covid19 se amplifică și în România, mediul de afaceri este pus la grea încercare. Restricțiile impuse de către autorități și teama inerentă a populației pot conduce la efecte dure pentru companiile românești. De aceea, SmartBill, împreună cu Valentina Saygo, expert contabil, au lansat o petiție ce include 22 de măsuri concrete prin care Guvernul și Parlamentul României pot sprijini business-urile să depășească această perioadă.

“Mai multe sectoare ale economiei sunt puternic afectate de criza cauzată de COVID19, cum ar fi turismul, HoReCa, transportul de persoane, organizarea de evenimente, dar și restul sectoarelor raportează, deja, scăderi semnificative ale vânzarilor. Din aceste cauze, numeroase afaceri vor ajunge să aibă probleme de cashflow, iar riscul de concedieri, insolvențe și falimente va crește semnificativ, creând efecte în cascadă, care ne vor afecta pe toți. Fără îndoială, prioritatea 0 în această perioadă trebuie să fie încetinirea propagării COVID19 și protejarea populației, dar, în același timp, Guvernul trebuie să facă o prioritate și din a lua măsuri care să ajute mediul de afaceri să depășească această perioadă neagră”, spune Radu Hasan, co-fondator și CEO SmartBill.

Peste 10.000 de firme, IMM-uri și mari companii au semnat petiția în mai puțin de 24 de ore, iar cele 22 de măsuri propuse sunt:

  1. Ajutor de stat pentru taxele salariale pentru firme aflate în dificultate
  2. Modificarea legislației pentru șomaj tehnic
  3. Scutirea de la plata sumelor accesorii, dobânzi și penalități de întârziere la ANAF pentru societățile afectate
  4. Amânarea termenului de plată a taxelor, minim 60-90 zile de la declarare
  5. Deblocarea urgentă a TVA de rambursat de către ANAF
  6. Compensarea indemnizației de concediu medical de recuperat de la Casa de Sănătate
  7. Eliminarea celor 5 zile de concediu medical suportate din Fondul de Salarii de către angajator
  8. Bonificații pentru contribuabilii care plătesc obligațiile în termen, cu aplicabilitate directă 10-20% și imediată
  9. Scutiri de impozite pentru angajări noi
  10. Extinderea scutirii pentru profitul reinvestit
  11. Amânarea la plată a creditelor bancare pentru persoanele juridice afectate, pe o perioadă de minimum două luni
  12. Acordarea de împrumuturi pentru IMM cu dobândă zero și garantate de stat pentru societățile aflate în dificultate
  13. Digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice
  14. Eliminarea restricțiilor pentru angajarea zilierilor
  15. Eliminarea taxei pentru handicap sau înlocuirea cu achiziții de la unități protejate
  16. Modificarea plafonului pentru eșalonare fără garanții
  17. Eliminarea popririlor pe perioada forței majore pentru domeniile de activitate aflate în dificultate
  18. Scutiri de la plata impozitelor pe clădiri
  19. Obligativitatea legală de a se achita facturile furnizorilor în termen de maximum 45 zile
  20. Modificarea legislației fiscale în privința clienților incerți, a ajustării de TVA pentru aceștia și a eliminării plafonului de 30% pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților
  21. Posibilitatea de a te înscrie la TVA la încasare în timpul anului, nu doar la începutul acestuia
  22. Modificarea procedurii pentru obținerea certificatului de forță majoră și eliminarea taxei pentru obținerea acestuia

“Mediul de afaceri are nevoie de sprijinul guvernanților urgent, astfel încât să trecem cu bine peste perioada actuală de criză. Știm că altele sunt prioritățile în momentul de față, dar este important să fim ajutați pe cele două direcții importante pentru noi:

  • Să ne putem proteja personalul
  • Să ne conservăm fluxul de numerar

Acesta este momentul oportun pentru a solicita și ceea ce ne doare cel mai tare: digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice”, spune Valentina Saygo, Managing Partner Ask for Accounting.

De altfel, mai multe țări afectate de către coronavirus au anunțat deja stimulentele pe care le vor oferi companiilor locale, printre acestea fiind cele din cadrul G7 (Germania, Canada, SUA, Franţa, Italia, Japonia şi Marea Britanie), dar și Portugalia, Irlanda, Coreea de Sud, China, Australia.

Cele 22 de măsuri sunt detaliate și explicate pe site-ul SmartBill, iar mai multe detalii pot fi obținute direct de la cei doi fondatori ai companiei:

SmartBill

Radu Hasan, Co-Founder & CEO                                                     +40 724 253 780

Mircea Căpățînă, Co-Founder & Marketing Manager               +40 723 389 181

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    another thing that will never happen. Nu stiu cati dintre voi ati cerut tva-ul de rambursat si in max o saptamana v-ati trezit cu anaful pe cap. astia nici starea de urgenta nu o pot decreta LEGAL si astia fac petitie online cu sanse de concretizare mai mici decat tehnologia WARP.

    • #2

      Boss, dacă 10-15% din lista aia se pune în aplicare, ar fi mai mult decât am primit de la orice guvern, din 2006 încoace, de când lucrez la firma proprie.

  2. #4

    Lista asta de cerințe ar putea fi material de stand-up comedy 🙂