Mă uitam pe instagramul lui Mariciu, are o campanie cu Duster și m-a făcut să mă gândesc dacă nu ar fi o idee. Sincer, mi s-a acrit de mașini second, la care tot repari, și repari, și repari, și mai cade ceva și iar repari și tot așa.

Și mă gândeam că Duster e o soluție pentru ce vreau eu. Adică un SUV cu un maxim de 18-20 000, cumpărabil în leasing auto, evident, pe firmă.

Desigur, dacă aveți și alte sugestii, le accept cu plăcere. Și nu, nu o să dau niciun leu în plus față de limita fixată de mine, dacă va fi să îmi iau, așa că dacă puteți fi utili, fiți utili.

A, și ce firme de leasing folosiți? Eu am lucrat cu Impuls, dar nu știu dacă mai lucrează acolo tipul care m-a ajutat data trecută, și care era un meseriaș.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

171 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    uite un exemplu de altă mașină. Părerea mea e că totuși un duster e mult prea scump!
    rocmsimages.carusseldwt.com/getImage/Downloads/www_opeldealer_ro/doc_1566996470549_ro_crossland_x_2019_07_23.pdf

  2. #6

    daca mi-ar placea masinile din clasa asta, mi-as lua fara sa clipesc. le-am vazut in toata europa, inclusiv in germania, mi se par cel mai echilibrat raport value/money

    • Smh‍♂️‍♂️‍♂️
      Puteai sa spui calitate/pret. Suna mai bine euro20 20 a lu dancila decat value/money….

      1
    • Value deja inseamna raport calitate pret in contextul asta.

    • unul din motivele pentru care tara asta sta pe loc este faptul că toți avem o parere despre ce ar trebui aa scrie sau faca oameni ce ne sunt complet necunoscuti, nu avem legaturi cu ei dar asa ni se pare noua bine si asa trebuie

    • Cetin, stii mai bine ca mine ca e un trend sau o moda printre hipsterii corportatisti sa scrie la 5 cuvinte in romana unul in engleza…

    • #11

      cismaru nu e hipster corporatist. si daca asta ar fi trendul, care e problema ca ala vorbește asa, e treaba lui

    • Nu ma înjura dar tot sfat este. La 20.000 iți iei un sh trăsnet. Da, masinile la mana a 2a pot veni la pachet cu multe probleme. Însă la 20 mii treci deja la alt nivel. Da, sh de 7-8000 pare fi o epavă însă la 20k dacă ai timp si cauti atent găsești variante care sunt net superioare unui Duster. In concluzie, un sh de 20k este muuult peste un Duster nou.

    • #13

      sh traznet si leasing pe firma nu prea se pupa. pe langa asta. SH traznet are si preturi de intretinere traznet. fiecare pisesor de masina ar trebui sa invete sa isi ia masina pe care isi permite sa o intretina.

    • Daca nu gresesc, cizmaru e baiatu care invita alaturi de șurubel oameni sa fie voluntari pe gratis pt uefa iar aia produc miliarde€

    • #15

      da, el e. asta il face hipster sau sef de marketing la frf? iar aia ESTE strategia uefa, care cere voluntari, nu oameni platiti

    • Am scris aici de voluntariatu plii si in 10 minute imi apare fix reclama asta pe instagram fix reclama asta :
      imgur.com/a/24oqO93

    • #17

      google nu se joaca:)

    • #18

      Confirm despre costurile de intretinere:)) La un sh 16000 euro, 340 lei un bec cu xenon. Plm mi am luat o sa ma dau smecher, nu sa dau atatia bani pe un bec. Fmm Dragneo!!

    • #19

      socrul meu da 800 pe un bec, la ceva audi

    • #20

      oh, i got my fans here.

      sa le luam pe rand:
      1. value/money inseamna exact value for money, dar trecem peste, ca sunt un hipster corporatist. 2. da, ciSmaru e baiatu ala care inca indeamna lumea sa vina sa faca voluntariat pentru uefa, alaturi de surubel, pe gratis, fara ca eu sau surubel sa fim platiti pentru asta pentru ca am convingerea ca voluntariatul la euro2020 vine cu o gramada de beneficii pentru tinerii care fac asta. sa lucrezi alaturi de niste super profesionisti care vin de la uefa nu e de colea, poate insemna multe puncte bonus la experienta. la avocati, care se duc pe bani grei sa stea pe langa unii mai batrani, nu mai contesta nimeni, desi e tot voluntariat, doar ca platit pe invers.
      btw, saptamana viitoare ma duc la \big \build, voluntar, sa ajut la niste case. vii? dau eu un drum

    • #21

      La 20k iti poti lua un X5 SH care nu ar trebui sa iti faca probleme daca ai noroc (!!!). Ce nu pricep oamenii e ca nu mai vrei sa risti cu costuri de intretinere care la un BMW sau chiar VW deja devin problematice ca bani.
      Daca conteaza parerea mea de neavenita si om care tre’ sa predea permisul la Pipera de urgenta pentru tine, Duster e o masina faina. Am condus versiunea initiala, ce e drept mi se pare mai faina si ca design si ca motor (e mai mare), insa e o varianta optata de multi occidentali si nu degeaba: costuri de intretinere mici, fiabilitate si raportu calitate pret care bate cam orice masina in range-ul asta (noua!). Plus ca ai sanse mari sa ii placa si Lunei. Eu initial am urat-o. Dar eram plina de prejudecati. In 6 luni am ajuns sa o iubesc. 🙂

    • #22

      300 si ceva e un bec cu xenon, pe original, la cazanul meu de Skoda Octavia 1 (care arată şi merge impecabil, by the way) maşină de 15 ani, care nu cred că valorează mai mult de 1000 de euro. Nu doar la SH trăznet de 16000. Io am o părere foarte bună despre Duster. Atât de bună încât în primăvara lui 2020 o să-mi iau una la 5-6 ani, benzină, şi o să o trec pe GPL. Amin.

    • #23

      lucrând la corporație, trebuie să recunosc că a început să mă irite și pe mine obiceiul ăsta de a amesteca româna cu engleza până în punctul în care vorbești 50%-50%

    • #24

      @emil
      Te cred, patroane, doar ca nu ma asteptam eu la scoruri din astea:))
      Am dat si 2000 pe distributie cu tot cu pompa, dar si 300 pe discuri, oricum, nu ma asteptam la 330 de lei pe bec. Inteleg de ce, etc.

      Ca sa zic si pe subiect: am mers cu duster iarna prin bucuresti: nu am avut nici cea mai mica treaba cu zapada:x

  3. #25

    eu cred ca sunt masini foarte puternice. le vad mereu pe autostrada, ma devanseaza cu 160-180 kmph.
    eu conduc o amarata cu 190 de cai, batraneste cu 140-150 kmph, astia cu dustere vin puternic din spate, cred ca sunt ceva v6 sau v8…
    daca vrei sa faci liniute sau sa participi la curse ilegale cred ca sunt ideale.

    • #26

      s-a tinut unu dupa mine sa-mi demonstreze ce cazan am eu, hyundai accent 2005 crdi, 85 cp, :)) si nu intelegea de ce nu poate trece de mine. Ma rog eu la cazan am soft la 120cp si are 900kg da e greu cu matematica si se incapatana si forja dusteru sa-i sara pistoanele si nu alta…
      Pe de alt aparte bune masini nu prea am vazut stricate asta vorbind serios fata de preitenii cu beamveuri, vokswagene si h-audiuri

    • #27

      Mergeam batrineste gu G5-ul spre Lepsa si mai aruncam cu chioarda spre peisaj. Turist, deh… si se tot chinuia un Duster sa ma depaseasca dar la viraje trebuia sa reduca mult ca sa nu se rastoarne si iar raminea in urma. Pe la Tulnici a ramas in ceata…i.

    • #28

      pai da boss, dar pe autostrada nu e curbe. daca isi ia avand cu loganul… pardon, cu dusterul de pe centura Pitestiului prinde 180 lejer pana la Bolintin Vale. 🙂

  4. #29

    offtopic: vezi ca ai un link mort in meniul din header: soapte.ro

  5. #30

    Conduc Duster cam 40-45.000 km/an de vreo 3 ani incoace, generatia anterioara. Pot spune ca din multe pct de vedere, modelul nou e mult imbunatatit in bine. Restul de review se aplica modelului condus de mine:
    – spatiu interior prost utilizat: masina sotiei, Mazda 3 2005, pare mai mica la exterior dar e mai mare la interior decat Duster. Sunt multe zone unde puteau castiga spatiu dar n-au facut-o
    – genial la drumuri rele. Pe bune, te doare aproape complet in pix de drumurile cu gropi.
    – 4WD bun, dezavantaj ca cel putin la generatia masinii mele treapta 1 e acolo doar ca sa te scoata din noroaie si zapezi. La plecarea de zi cu zi, plec mereu cu treapta a 2-a (scrie in carte ca e OK)
    – prost in curbe. Pe bune, reduci viteza mult de parca esti incepator doar ca sa nu te rastorni
    – acceleratie…. OK-ish daca sunt singur, batranesc daca suntem deja 3 in masina
    – consum ENORM la peste 100-110. Pe bune, la 1.5 dci 109CP sa ai consum 9-10% la 130 mi se pare ridicol
    – consum ft bun la sub 100: 3,5-5%
    – scaune… da
    – incalzire in scaune. bestiale iarna, prost gandite ca au buton de on/off extrem de prost plasate: daca pasagerul uita pe ON, eu ca sofer nu vad asta si nu-l opresc
    – navigatie proasta. Dar am inteles ca astea noi au Android Auto
    – faruri bestiale. In sfarsit o masina cu care vezi noaptea – dezavantaj e ca sunt injurat des
    – camera de marsarier ideala, desi rezolutie proasta. Astea noi au 4 camere: una spate, cate 1 sub fiecare oglinda, 1 in fata
    – probleme in primii 100.000 km: s-a desprins aeroterma de la radiator si dansa ca proasta (garantie), s-a rupt ceva garnitura de la racire (garantie), s-au rupt niste furtune de la turbina lungi cat un pix – fix la 110.000 km, cost 850 lei cu discount de firma inclus.
    – 3 stele EURONCAP… mare minus! Pe bune, daca te uiti la imaginile de la izbirea cu un stalp pe lateral, ala intra pana aproape de mijlocul masinii LA 32 km/h @#@%#@%#$%@#&~@% <– eu injurand

    Per general nu-i masina rea, dar nu exceleaza la nimic. E undeva intre meh si ok-ish. In bugetul ala deja ajungi si la alte modele de la alti producatori.

    • “– scaune… da”
      11/10

    • #32

      si pe mine m-a impresionat:)))

    • #33

      Scaunele sunt infecte. Mi-am rupt spatele pe ele cand am fost nevoit sa merg cu un duster.

    • “4WD bun, dezavantaj ca cel putin la generatia masinii mele treapta 1 e acolo doar ca sa te scoata din noroaie si zapezi. La plecarea de zi cu zi, plec mereu cu treapta a 2-a (scrie in carte ca e OK)”

      Asa pleaca si Jeep Compass, e ok se pare

    • #35

      Scaunele sunt oribile!!! Am condus Duster 2 săptămâni in care am făcut aproape 3000 km. După, mi-am luat concediu să-mi repar spatele. Poate dacă faci putini km sunt ok.

    • #36

      Din cauza celor 3 stele la siguranta am renuntat si am luat tot un VW SH.

    • #37

      “– prost in curbe. Pe bune, reduci viteza mult de parca esti incepator doar ca sa nu te rastorni”
      Un pic de fizica elementara: unde e centrul de greutate la un sedan si unde e centru de greutate la o masina mai inalta?

    • #38

      @ danielh: Inafara de a face pe desteptul cand nu e cazul, gandim ce spunem? Pe langa centrul de greutate ridicat, una din principalele motive pentru care se simte asa in curbe e suspensia extrem de moale. Am condus si alte suv-uri de dimensiuni similare care nu se simteau asa de nasol in curbe, dar Dacia a deci sa faca suspensia mai moale pentru a “inghiti” mai bine gropile pe drum drept. Multumesc pt lectia de fizica neceruta.

      Cetin, am uitat sa specific ca una din senzatiile nasoale in curba e ca daca nimeresc si vreo groapa cu puntea spate, danseaza spatele stanga-dreapta de numa. N-am derapat niciodata destul de tare cat sa pierd controlul volanului, dar te sperie primele dati cand patesti asta si nu te astepti.

  6. #39

    E o masina misto, si eu ma gandeam la ea. Dar sufera de faptul ca e Dacie si “pute” romanilor (ca o paranteza la asta, vad din ce in ce mai multe pe strada).

    Arata foarte bine si la exterior si la interior, intretinerea ar trebui sa fie destul de ieftina, la fel si CASCO.

    Ce ma pune pe ganduri, e faptul ca motorul de 1.3 150cp (singura varianta pe care as lua-o in calcul), are filtru de particule (da, motor pe benzina) care poate fi problematic. La diesel are ad-blue, nu am chef sa mai am grija unui alt rezervor.

    O alta varianta comparabila ca dimensiuni e SX-4 S Cross. Versiunea cu tractiune integrala si 1.4 turbo 140 cp pleaca de la 19.500 conform site-ului, deci se incadreaza. Aia sigur are mai multe stelute la siguranta si posibil mai fiabila (+ nu are filtru particule).

    Variantele VAG, Renault etc. sunt cam chele la banii astia si mi se par nejustificat de scumpe.

    O varianta la 20.000 E sh (stiu ca nu vrei, dar asculta 2 secunde) ar fi o masina de 2-3 ani cu putini km, inca in garantie. E aproape la fel de buna ca una noua.

    • #40

      Eu am motor pe benzina cu filtru particule (1.0 TSI Skoda) si dupa ce m-am interesat am aflat urmatoarele: la GPF (Gas Particle Filter) nu ai nevoie de Ad-Blue si nu exista procesul de “regenerare la viteza mare” pentru ca benzina arde la temperaturi mai mari decat diesel-ul si regenerarea are loc mereu, nu doar la viteze mari. Am condus doar 5000km cu acest motor pana acum, nu am vazut pana acum nici un semn, martor sau problema de la filtrul de particule

    • #41

      Sau o masina de showroom, 1-2 ani, 20-40.000 km

    • #42

      Sunt posesoare de Suzuki SX4 S-Cross de vreo 6 luni (17.000 km).
      In principal e o masina fainuta, se conduce bine dar are si dezavantaje:
      – 1.4 140 cp 4wd scot consum maricel (oras cam 9l/100).
      – Sistemul centralizat de inchidere este absolut infect, probabil gandit de gaini, dar dupa ceva timp probabil te obisnuiesti cu el (nu se inchid usile automat in mers, nu se deschide usa automat cand tragi clapeta, daca una din usi e deschisa cand apesi pe magicul buton de inchidere usi nu face absolut nimic).
      – revizii destul de scumpe (aprox 700 lei) si dese (15000 km sau 1 an).

  7. #43

    De asta nu recomand Duster: www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
    – 3/5 stele
    – sofer/pasager adult: 75%
    – copil: 66%

    PS: in comparatie, Clio din 2012 are 5/5 stele cu 88% respectiv 89% www.euroncap.com/en/results/renault/clio/10944

    • #44

      3 stele euroncap din 2018 nu este echivalent cu 3 stele din 2012

    • Pe lângă asta, 5 stele la Clio nu este echivalent cu 5 stele la Duster. În sensul că dacă intră Dusterul în Clio, alea 5 stele e posibil s-ar putea să fie pe minus după impact.

    • Standardele NCAP se îmbunătățesc mereu. 5 stele de acum 10 ani, s-ar putea sa fie acum 3.

      1
  8. #47

    Luați Duster din Franța dacă puteți. Măcar așa vă asigurați de calitate.

    • #48

      alea din franta tot in romania sau maroc sunt facute

    • #49

      Sau Rusia, nu? :))

    • #50

      Duster ul în Europa de Vest se fabrica numai în Romania

    • #51

      si uberul cu care am mers s a laudat la mine Al.meu e luat din germania, sa stiti. m-a pufnit rasul:: Bravo, boss, a calatorit 3000km in plus

    • Dar sunt făcute pentru anumite regiuni. 😀 Cand am fost la Dacia in vizita, ne-au zis aia de acolo că modelele sunt adaptate anumitor regiuni… De exemplu alea pentru Anglia trebuie sa reziste la coroziune, alea pentru Spania, au vopsea și plastice mai rezistente la căldură… Etc. Nu sunt diferente majore, dar cică ele există. Între noi și Franța, nu prea e diferență mare de clima, deci nu vad vreo diferență.

    • #53

      Toate se fac pe aceeași linie de producție și într-adevăr, pentru anumite destinații sunt dotări extra: tarile nordice dotare “grand froid” cu încălzire suplimentara, tarile UAS cu filtre suplimentare de nisip chiar motorizări diferite (2000 cmc benzina), etc.
      Fiecare tara are normele și cerințele ei…

  9. Mâine mă duc să îmi iau un Ford Kuga, echipare Trend, motor 2l diesel, 150 cai, 4×4, cutie manuala (din păcate), 19k E.

    Mașina e din 2018, 9500km, luată de la autorulate, de la Ford.

  10. #64

    Conduc Duster zilnic din 2004, pe tot felul de drumuri.
    Este cea mai cinstită mașină în gama ei.
    Nu am avut accident deci nu pot comenta stelele Ncap.
    Defecțiuni apar după 30-40 mii km, garanția și cea mai mare rețea de service își spun cuvântul.

    • #65

      Damn, 2014..

    • #66

      Duster a apărut, pentru prima dată în România și fabricată la Mioveni … în 18 ianuarie 2008. Seria “zero” de 1.000 bucăți, date prin reprezentanțe, s-a vândut începând cu luna martie 2008 și s-a epuizat în octombrie a aceluiași an. Unde naiba ai condus tu Duster din 2004, când prima serie (experimentală) a apărut la vânzare în Brazilia, în toamna anului 2005 ?!?

  11. #67

    nu ma dau eu mare cunoscator un suv-uri dar am condus o vreme un hynday tucson(problema e ca la banii astia iti iei pe benzina cu ceva dotari dar la spatiu e cea mai mare masina ever si arata misto) top de linie e la 27000 dar cum ziceam exista si la 17-20 de mii in functie de dotari.

    in rest desi duster-ul bate la tot ce inseamna value for money e o masina urata si ieftina. se simte ieftina asta vreau sa zic. oricum asta o sa-mi fie urmatoarea masina ca la pescuit si pe unde ma bag eu e numa` buna.

    in schimb m-am indragostit iremediabil de suzuki s-cross. pana in 20 de mii iei ceva cu dtot ce-i necesar www.suzuki.ro/sx4-s-cross/

    daca vrei ceva mai ieftin si mai dotat… este suzuki vitara care la 20 de mii chiar are tot ce ai nevoie.

    • #68

      Daca Duster asta nou e urat…
      S-Cross pare afacere mai buna exceptand garda la sol si aspectul. Duster e clar mai frumos.
      Dar na’, gusturile nu se discuta.

    • #69

      suzuki cross e mic. eu am 1.80, nu vreau sa ma inghesui intr-o chestie care isi spune suv si e cat un sandero

    • #70

      Sigur nu confunzi? S-Cross e cu 5cm mai scurt si 2 mai ingust. E cu 11 cm mai jos, da, dar 3 sunt din garda la sol: imgur.com/a/OsRRLQX

    • #71

      @Tataru – confuzi SX4-S-Cross cu SX4 (ala frate cu fiatul sedici – cat Sandelu’). Oricum nu se mai fabrica.
      S-Cross-ul ala in vanzare e de acelesi dimensiuni cu Dusterul.

    • #72

      eu am 1.84 si in noul Duster nu m-am simtit confortabil. Au plonjat mult parbrizul si mi se pare o fanta mica (parca as avea coif de turnir). Nu cred ca mi-ar placea la un drum lung. un test drive inainte de decizia finala ar fi poate recomandat.

    • #73

      Si eu inclin spre un SX4 S-cross all grip (ala de 140cp, cuplu 320!), mai ales ca au 10 ani garantie.

  12. Dupa 15 ani de detinere si utilizare zilnica a unei flote de peste 20 de vehicule de diverse marci, am trecut in urma cu 2 ani pe Dacia: Dokker plus Sandero si Duster. Exploatare medie 15.000 km /an, 85% urban Bucuresti. Consider ca este cel mai bun raport pret / calitate. Si o spun atat din punct de vedere condus / utilizare cat si din perspectiva celui care suporta costurile de detinere si exploatare.

  13. #75

    Nu-ti dau nici un sfat. Suzuki sx4 (nu s-cross) din 2012, 115.000km, schimbat doua pistoane amortizoare pe spate (unul defect dar se schimba in perechi) si doua arcuri pe fata (unul defect dar se schimba in perechi). Atat.

    • #76

      Stai stai stai… 2 pistoane și amortizoare sau 2 “pistoane amortizoare” . Că noi pe aici suntem mai din popor și zicem doar “amortizoare”.

    • #77

      @zarax doar “amortizoare” ca in popor.

  14. #78

    Il am din 2012, motorina. Are vreo 170.000km.
    Am facut cu el Romania, Albania, Bosnia si multe altele la fel de naspa.
    Tot ce am avut de schimbat in 7 ani (dupa un tur in muntii din nordul Albaniei) sunt amortizoarele.
    In rest, consumabile. Cauciucuri, placute frana, etc.
    Ca principiu, te doare la basca de starea drumului in 90% din Europa, inclusiv Romania.
    Cam naspa la drum peste 500km/zi, imi intepeneste dosul. Dar durerea te tine treaz 🙂
    Retea de servicuri in toata Europa. Fiecare oras mai rasarit, ca-i in Macedonia sau Olanda, are, in cel mau rau caz, service mix Renault-Dacia. Dar de obicei sunt separat.
    Inca merge brici, si tin de el, chit ca ma cocoseaza taxele.

    • #79

      Sunt curios, că toți se plâng de scaune. Oare nu găsești în dezmembrări niste scaune de la un Renault mai răsărit? Fac pariu că sunt comparabile.

    • #80

      Daca-s comparabile nu ajuta la nimic. Trebuie sa fie compatibile si mai confortabile.

    • #81

      Hihi.. ai zis chit..:)

    • #82

      Megane, Kadjar, poate și Capture cred că sunt mai ok.

  15. #83

    pentru leasing dacia renault are firma lor numita RCI.

  16. Eu m-am uitat la Dusterul nou acum 3 luni, când a fost să-mi iau mașină, și era pe lista foarte scurtă. Am luat Kadjarul cu motorizare similară doar pentru că e o idee mai frumos și am prins o ofertă de nerefuzat (același preț cu Dusterul respectiv), dar 100% m-aș fi dus pe Duster dacă n-ar fi fost să fie.

  17. #93

    am vazut Duster pe un ghetar din Islanda, sus, in highlands. Am fost cel mai mandru de un produs romanesc ever !

    Altfel nu stiu prea multe, eu-s fan Suzuki Jimny 🙂

    • Am înțeles ca Islanda e plina

    • #95

      My man !
      Am luat acu 2 zile un Jimny seria 3 (din 2006) pentru nevastă și e altceva.
      Cu totul altceva față de orice 4×4 condus până acum.
      Nu vând nimic, doar mă laud. 🙂
      Și recomand !

      1
  18. #96

    In ultimii ~10ani am condus cateva generatii de Duster si mi se par niste masini perfecte pt Romania; toate au ajuns pe la 120-150k km fara probleme deosebite, mentenanta normala facuta in reteaua Dacia.

    Personal, varianta 1.5dci si 4×4 mi s-a parut varianta cea mai ok desi nu prea sunt fan motoare diesel si accesorii.

    Nu e chiar ieftin, insa depinde si cu ce il compari si ce asteptari ai de la masina. Ma amuza cand compara unii cu masini de 40.000eur, sau SH indiferent de an sau rulaj.

    Vorba unui client padurar, e o masina onesta si nu ii este jena sa se urce cu cizmele murdare in ea. El a bagat-o si pe drumuri forestiere okish si si-a facut treaba cu ea (binenteles nu o compara cu alte modele facute special pt conditii grele).

    In general pe acolo la bani mai e Suzuki Vitara; am avut experiente ok si cu ea dar personal am fost mai incantat de Duster.

    • #97

      Erau bune Suzuki Vitara si Grand Vitara generatiile trecute. Astea noi is SUV-uri de dus copiii la gradi.

  19. Duster 2010, 4×4, 1.5 dci, 110 CP.

    Mașina este foarte ok dacă nu ai pretenții de condus sportiv (demaraj lent, frâne mediocre, nu stă bine în curbe). La fel ca cei de mai sus spun că scaunele nu sunt nemaipomenite. Zici că stai în căruță. De asemenea, nu o recomand pentru oraș (e greu să te strecori cu ea). Alt minus este că la viteză peste 110 kmph e foarte mult zgomot în habitaclu.

    În schimb pe drumurile patriei este excelentă. Am mers cu ea prin hârtoape în 3 roți, am băgat-o în noroaie care au sărit până pe plafon, am trecut diverse râulețe. Iarna practic găsești loc de parcare oriunde. Eu o parchez deseori pe movilele de zăpadă de care alții se feresc. Pe lângă asta, nu este nevoie niciodată să dai zăpada din fața ei. Pur și simplu te urci în mașină și pleci.

    Overall se simte ca o mașină pe care poți să pui bază, dar de la care trebuie să ai zero pretenții de rafinament.

    Am testat și noul model de 150 cp. S-au mai rezolvat din probleme, mai ales cele legate de antifonare: www.revoblog.ro/am-condus-noul-duster-2019-cu-150-cp-pareri/

  20. Arată bine de tot

  21. #100

    in anul domnului 2019 al mileniului 3 duster nu vine cu cutie automata. orice scaun incalzit si navigatia pixdii e pißvaser sau cum se zice.

    • #101

      Pai a avut una EDC dar au scos-o ca era pacatoasa (robotizata) dar sub motivul de norme de poluare…

    • #102

      @bogdan.m: Este cutie automata pe Duster dar doar pentru diesel si fara 4×4, probabil ca sa nu canibalizeze modelele Renault.

      @marinel: Cutia EDC nu e robotizata, e cu dublu ambreiaj, am condus Duster cu cutia aceasta si nu era pacatoasa deloc, schimba lin si repede.

    • #103

      Are niste motorase electrice pentru ambreiajele secundare (de pe fiecare treapta). Un fel de “iinspiratie” de la DSG-ul nemtesc care le are hidraulice. www.autotestmagazin.ro/dacia-duster-probleme-la-modelul-cu-cutie-automata/

  22. #104

    Intrebare, ca n-am copii, dar ma roade curiozitatea: Ce faci cand ai 3 copii si tre’ sa ii bagi pe toti 3 in spate, in scaunul special? Incap 3 scaune pe bancheta din spate?

    Asta e o intrebare din aia, din ciclul: “intreb ca sa ma aflu in treaba”, dar na :)))) Trebuia sa intreb, ca cine stie cum o sa am si eu 3 copii si asta era ultima mea problema, cum inghesui tot familionul intr-o masina :)))))))))))))))).

  23. #109

    Eu zic sa iti utilizezi farmecele de blogar si sa iei dusterul la un test mai lung – cateva zile in care sa faci si oras dar si extern – sa vezi cum te simti. E de preferat sa simti tu cu curu tau cum e masina nu ce spunem noi. Eu nu am reusit sa ma inteleg cu scaunele din duster – dupa 50km imi amortea curu, piciorul drept si lombaru. Nici cu scaunele din suzuki nu’mi e rusine, tot de rahat is. Misto is alea AGR din opel, alea de la citroen, mazda (cu mazda pot face 400km fara sa ma opresc si is perfect cand ma dau jos din masina).
    La leasing, recomandarea mea, e sa mergi pe lei cu dobanda fixa. Daca te incanti la euro cu dobanda fixa (e mai mica ca aia de la lei), impulsul are diferenta de curs valutar la fiecare factura pentru ca onor firma lor (n-am ce zice, is la al treilea lizing la ei dar la asta de acum am muscat-o de guster ce’s) face calculul la cursul ING la vanzare si ala e mare rau. Tot ce am castigat din dobanda mai mica la euro o dau pe diferente de curs valutar.
    Mai poti incerca si la raiffeisen leasing – s-au miscat si ei super bine anul trecut – dar au o gramada de asigurari bagate pe gat care ridica costul lunar (dar imi scot parleala cu cate un parbriz pe an).
    Nu unicredit – povesti nasoale de la cunoscuti.
    Vezi la RCI leasing la renault/dacia – sa faci un calcul comparativ cu alte firme ca s-ar putea sa ti-o musti (is mai scumpi la final desi nu ti se pare la prima vedere).

    • #110

      Faci confuzie, Impuls-ul NU are diferente de curs valutar (acestea se factureaza la inceput de contract si le au cam toate firmele de leasing – reprezinta cam 3% din pretul bunului). Ce spui tu, este strict cursul de facturare pt ca Impulsul nu are banca in spate si foloseste conturile de la ING. Chiar daca Impulsu e defapt detinuta de Raiffeisen Austria.
      Oricum ar fi, sunt mai seriosi ca altii. Mi-am luat-o denla BCR pe diferente de curs in 2009 iar din 2017 am la Impuls un Audi luat pe dobanda fixa. Ce e in scadentar e si pe factura. Asta conteaza, restul …e can can :))

    • #111

      da, si eu am o parere foarte buna despre Impuls

  24. #112

    Ca sa fie clar de la inceput, eu sunt cocalarul cu bmw insa tata are un Duster, 1.5dci, 4×4, de aproximativ un an si jumatate si 20k km.
    L-am luat de vreo 3 ori pe la munte (tractiunea spate nu se pupa cu muntele iarna) si pot sa spun ca este fix ceea ce se pretinde: o masina pentru drumurile patriei, fara pretentii de masina de raliu (nu inteleg cum oamenii isi cumpara o masina inalta si se plang ca nu sta bine pe curbe la viteza mare, dar… w/e).
    Scaunele incalzite isi fac treaba iarna (sunt incomode daca stai pe ele mai mult de 5-6 ore in continuu), de urcat am urcat si prin zapada necuratata pana la cabana si pe noroi combinat cu iarba, iar borduri si gropi sunt practic inexistente.
    Pentru o masina noua si foarte ieftina la intretinere parerea mea e ca este alegerea perfecta.

  25. #113

    Stiu pe cineva care a luat masina de la reprezentanta cu 35-40% reducere (citroen/peugeot, nu mai stiu exact) ca a returnat-o cineva. Daca ai timp si nu te grabesti poti cerceta si astfel oportunitati la masini ceva mai scumpe care scad sub pretul asta cu reducere. Pe de alta parte Duster-ul e o masina buna daca nu ai pretentii de zgomot si faptul ca pare cu 10 ani in urma la aspect interior

  26. #114

    Eu am Opel Crossland, care a costat 16 k, dar nu e chiar SUV .La 18-20 iti poti lua Mokka sau Grandland X . Dupa 4 ani cu 2 Opel noi (mai am si o Astra, ambele masini sunt diesel ) iti recomand Opel . Leasing sunt ok si BT si Unicredit si Impuls ( am avut la toate ) …Unicredit au si site de suport cat de cat ok, unde poti sa vezi facturile, si parte de suport online care chiar e ok. Impuls nu are site de suport, factura este disponibila prin cont la transfond, la fel si BT.

  27. #116

    Ce m-a retinut la Dacia a fost faptul ca au 3-4 stele de siguranta.

    In zona aia de pret cred ca se incadreaza si Vitara.
    Am fost in situatia sa iau masina noua si m-am oprit la Fiat Tipo dar am renuntat cand am vazut ca are 3 stele siguranta. Pana la urma am optat din cateva motive pentru masina rulata 1 an de la dealer cu garantie de producator, ai putea lua in calcul si aceasta varianta.

  28. #117

    E relativ simplu, daca vrei sa fie cat de cat incapatoare, ieftina la intretinut, mers la munte des pt 4×4, e masina perfecta.
    Un pic de basini mai sus, cam la fel la bani, dai peste mokka 1.4turbo 4×4, dar renunti la spatiu interior. Dai peste kia sportage, preferata mea, dar renunti la 4×4…si tot asa…compromisuri, compromisuri…
    Calitativ si estetic nu exista comparatie!

  29. Eu am un duster model 2018, luat cu 19700 euro. Are tot exceptând piele. Nu puteam sa combin cutia automata cu 4*4, așa ca am ales-o pe cea din urma. E exact genul de mașina pe care o folosesc cu placere și când merg la bunici la țara, in secolul 18, dar și prin oraș in Cluj. Mai mult, ieșirile de Weekend la munte s-au transformat, acum mergând mult mai mult decât o făceam înainte (super speriat cu Suzuki swiftul meu). Și stați calmi, nu fac Off oraș, îmi pare rău de ea ca are tot ce ii trebuie. Din păcate nu e așa Smart cum mi-as fi dorit (CarPlay a venit abia la versiunea din 2019). Îmi place de nu mai pot când o văd. Și da, prefer mașinile noi! Nu sunt genul care sa meargă la prieteni sa ii recomande pe nu știu cine sa ii schimbe nu știu ce. Am discuții continue la serviciu despre ce monstru de mașina puteam sa iau de banii ăștia. Îmi place însă sa cred in următoarea asemănare: sa alegi o mașina la mâna a doua in locul uneia noi, e ca și când ai prefera sa fii barman in state in loc sa fii profesor in România. Suna bine, chiar e mai bine, dar e vorba și de niște principii care uneori s-ar putea sa te ajute. Ia D’acia!

  30. #119

    E ok Dusterul diesel, chiar de dimineata am vazut ca exista pe .ro cateva masini fabricatie 2018, rulaj pana in 12.000km la pret bun. E ok Impuls Leasing, iti pot da om la ei meserias daca ai nevoie. Pentru SH iti finanteaza 48luni, pentru nou pana la 60.

  31. #120

    Ca si SH gasesti Peujeot 3008. Si in leasing. Cea mai buna alegere. Iar bugetul pare suficient.

  32. #121

    Cea mai buna descriere a facut-o Arthur, daca nu ai nevoie de o masina din clasa asta nu pricep de ce ai cumpara Duster. Cu asterixul de rigoare – eu m-am dat 2 luni cu modelul vechi, din ce mi-au spus posesorii v.2 e superior la stabilitate – m-au disperat stabilitatea, franele proaste si consumul pe autostrada.

    Ca fapt divers printr-o aliniere de planete am cumparat la pret bomba un Touareg V6 benzina. Are avantaje dar si dezavantaje, pentru mine care fac 99% din km pe asfalt e nonsens masina asta de +2 tone, prefer oricand un Passat / Mondeo / Superb (toate break).

    Chiar și Octavia e muuuuult peste Duster si as prefera la orice ora Octavia dar mno, nu e SUV.

    • #122

      Te-a disperat consumul pe autostrada la duster dar ti-ai luat touareg v6. Asta e un fel de n-am avut bani de o shaorma asa ca m am dus la un restaurant de 5 stele.
      Si stiu din proprie experienta ca si touaregul ala sta minunat pe curbe, ca nu are suspensia moale si garda la sol mai mare decat dusterul

  33. #123

    sunt proprietarul dusterului cu nr 96 din 2018 (cand au scos primele modele portocalii)… full, fara piele, nu puteai alege nimic optiuni.

    am luat masina pe credit pentru ca atunci imi dadeau si primele 5 serviceuri si garantie extinsa la 5 ani la super pret inclus in credit.

    am 35,000 km pana acum, majoritatea in oras, Brasov. Cand treci pe la Vali, daca vrei, da un semn pe mail si ne vedem sa vorbim mai multe.

    In spate nu bagi 3 scaune de copil mic, 2 inaltatoare si un scaun bagi.

    Consum mediu peste 6 n-am vazut inca, dar poate am eu piciorul usor. Vorbim de oras aici.

    Iarna se incalzeste imediat inauntru, iar vara racoreste la 19 grade cum imi place mie pe auto.

    Cei 110 cai sunt mai mici, in depasiri le simti lipsa. Am inteles ca ar fi ceva upgrade la baieti pentru 130 de cai, dar nu vreau sa renunt la garantie.

    Pentru mine (doar 2 copii) e suficienta, as lua ceva mai mare pentru 3 copii. Cele mai lungi drumuri au fost la mare sau Cluj, n-am murit de durere de spate.

    Inca nu a crapat nimic pe ea si in afara de motorina si lichid de parbriz n-am bagat un leu.

    reteaua Dacia e minunata, am uitat becurile pornite timp de 2 saptamani, a murit bateria. Am sunat la Dacia, au venit, au pornit masina, m-au rugat sa o las pornit o ora ca sa se incarce bateria si mi-au urat drum bun. Cam 15-20 minute cu tot cu asteptat. Fara sa platesc o spaga sau interventia facuta din prostia mea.

    As mai luat Duster? Sigur!

  34. #124

    3* e nasol, mai ales că o să ai de cărat 3 copii. După mine, primul lucru te uiți la siguranță și după aia mai vezi.

    Dacă nu te deranjează manuală (și 4000 peste buget): oferte.moldotrans.ro/listings/ateca-xcellence-2-0-tdi-150-cp-2/

    Nu trebuie neapărat să-l publici dacă nu e validă opțiunea 🙂

  35. #125

    Din auzite si din comentarii pare clar o masina fiabila, si ca SUV e una care sa nu-ti para rau ca treci peste sina de tramvai cu o viteza la care nu se opreste motorul. Ptr mine, ce m-a oprit a fost, ca nu m-am simtit confortabil la intrebarea cum e tabla de dacie daca intra cineva in tine si ai raspunderea a 2 copii mici in spate. Daca eram doar eu si nevasta, nu ezitam o secunda. Nu pot sa dau sfaturi ptr ca stiu ca am platit un premium macar ptr 5 stele alea din reviewuri la safety.

  36. In mai 2019 am cumparat un Hyunday Tucson din reprezentanta. 20.400 eur cu vopsea, 19.800 fara vopsea. 1.6 benzina, manuala 6 trepte. Incalzire scaune, volan. LCD touch cu android/apple car. Ceva lumini LED automate. Nu sunt auto connaiseur, dar dupa 6k km cred ca am facut cea mai buna alegere privind confortul oferit. Fiabilitatea ramane a fi determinata dupa alte zeci de mii de km. Recomand

    P.S. Am platit cash, dar am vrut initial leasing pe firma. Rata in oferta era de 250eur plus CASCO (pt casco full am platit 900 eur pentru un an)

    • #127

      In ultimii ani au venit tare din urma coreenii in topul fiabilitatii.
      Recomand Hyundai sau Kia cu doua maini in fata Duster-ului.

      Diferenta e mare ca stil de condus, confort si dotari. Degeaba dai pe o masina mai putini bani ca apoi sa te plangi de dureri de spate dupa un mers mai mult de o ora. Sau schimbi scaunele. Si sistemul audio. Si cutia de viteze. Si…
      Dupa 2 ani, probabil o sa incepi sa auzi “greierasi”.
      Valoarea de revanzare dupa 3-4 ani o sa fie considerabil mai mica la Duster.

      Nu am nimic impotriva industriei romanesti, dar sunt masini ieftine. Si asta se vede in calitate.
      Daca ai de gand sa mergi cu ea prin gropi si pe drum de tara, da. O iei ca sa nu plangi dupa bani.
      Dar pentru 90% drum de oras… nu cred ca merita.

  37. #128

    la douajdemii iti iei un bemveu ics 5 blanao bo$$
    vii de la o kindie, esti pa treaba taty, aspirator da femei sa moara fanta!

    • #129

      oricum dacia pute, mai ales daca esti “bucurestean” adevarat OBLIGATORIU bmw
      sau golf :)))

    • #130

      SH, pa combinatieeee
      luat da la bajetii care aduce din germanicaaa 😀
      fii jmek cu bemveu!

  38. #131

    Fiind in domeniu, imi trec prin mana multe informatii v-a-v de costurile de intretinere ale masinilor. Ce pot sa-ti zic:

    1) Duster este ieftin comparativ cu alte masini din clasa.
    2) Daca ai de gand sa iei o masina pe care sa o tii doar cat tine garantia si sa fi ok cu faptul ca vei pierde foarte mult daca o tii doar 2 ani, atunci alege cu inima. Poti sa te uiti efectiv la orice marca, sansele sa pice ceva sunt relativ mici si oricum ai garantie.
    3) Daca ai de gand sa o tii mai mult decat garantia, evita: Opel, Suzuki, Subaru, Mazda, Renault, Jeep *lol*, Fiat. Ok pt Dacia, VW, MB, Kia, Hyundai, Toyota, Citroen/Peugeot. Ford si MItsubishi sunt undeva in zona gri pt mine. Not great, not terrible.
    4) La duster problema va fi cu interiorul. Daca poti sa treci peste asta, restul sunt detalii. Suportul lombar e de rahat, atat pt sofer cat si pt pasageri. Nu stiu daca incap 3 copii in spate cum trebuie. Repet, din punctul meu de vedere, interiorul va fi singura chestie care te va tine pe loc. In rest, motorizarile sunt ok, piesele de sasiu sunt ieftine, piesele de caroserie, desi embargoul impus de Renault inca este activ, sunt relativ ok la pret, mecanici gasesti pe toate drumurile. Un alt minus ar fi pretul de revanzare, practic inexistent.
    5) Alte recomandari: Dokker? Mi s-a parut mai mare in spate. VW Caddy life Maxi. Masina corecta, ieftina la intretinere, depaseste putin bugetul. Se incadreaza daca iei SH cu 10-15k km. Peugeot 3008. Not so bad, dar fa-i casco ca nu se gasesc piese de caroserie. Becurile costa o avere. Skoda Karoq? Micuta, pret decent, revanzare buna, spatiu ok.
    6) nu cumpara nou. Cumpara la 10-15k km. Daca vrei sa cumperi in leasing, cumpara din .ro. Daca vrei sa scutesti niste bani, incerca credit clasic + achizitie de la licitatii din afara. Chiar si cu diferenta de dobanda (leasing vs credit), daca cumperi un auto din EU, fara tva, il tii 4 ani pe firma, iar apoi il poti vinde catre PF fara sa platesti tva la suma. Spre ex, Dusterul asta (www.adesa.eu/en/car/info?auctionId=3821134) pleaca de la 8800, probabil se va vinde cu 10-11k + taxe (255 euro taxa de listare + 510 euro taxa sa ti-o aduca in Bucuresti). In plus masina va fi din prima zi a ta, ii poti face Casco (sau nu) la orice firma doresti, poti face modificari la masina fara sa te futa leasingul (spre ex, noi am avut in trecut o problema cand am facut upgrade la un Golf 5 la casetofon)

    • #132

      Am avut Mazda2 7 ani, luata de noua, singura investitie in afara de revizie a fost cureaua de accesorii si un tampon dintre motor si caroserie (Asta in anul 6). Deci niciodata, dar niciodata, sa nu pui Mazda langa Renault sau Jeep cand e vorba de fiabilitate. Exemplele pot continua.

    • #133

      Unde am vorbit eu despre fiabilitate? Nu exista masina fiabila in 2019. Toate se strica, toate pica, toate costa bani sa le repari. Comparatia mea este facuta strict dpdv al costului de reparatie pt masinile expuse.
      Pentru fiecare caz fericit in care propietarul n-a bagat bani in masina lui, pot sa aduc 10 persoane, cu nume prenume si nr de telefon care nu vor sa mai auda de brandul respectiv, dar ma vor impusca cu GDPR-ul. Si aici vorbim despre orice auto. VW, Ford, Mazda, Jeep, Kia, Renault, orice.
      Repet, toate se strica mai devreme sau mai tarziu. Unii au noroc, altii nu. Diferenta majora o reprezinta costurile de reparatii atunci cand se strica si nu mai e in garantie.

    • #134

      Parerea mea e ca daca nu ai avut masina de noua, faptul ca spui ca o anumita marca e cu probleme e fix 0, pentru ca nu stii cum a fost intretinuta inainte. Eu cu Megane 2 luat SH, am bagat in ea doar consumabile si piese uzate datorita varstei. Dar probabil a fost intretinuta ok de primul proprietar. Pe forumuri gasesti o gramada de oameni care se plang de modelul asta, 99% cu ele luate SH din afara. Masina fiind destul de ieftina la achizitie, probabil nici multi nu s-au stresat sa aiba grija de ele cum trebuie. Si ajung la Gigel care zice ca mamanca ulei, ca pierde ulei in cutie, ca etc etc etc.

  39. #135

    Am luat Suzuki Vitara prin aprilie pentru ca:
    1. mi s-a parut cea mai spatioasa la interior comparat cu ce mai aveam pe radar: Duster, Crossland X, Mokka, Kuga, Kona etc.
    2. 4×4, cutie automata, scaune incalzite, camera, senzori, bla-bla 19000 si mult, dar sub 20000 de euro
    3. cel putin la momentul ala oricare din celelalte variante cu dotari similare sarea de 22000 de euro
    3. garantie 7 ani pe transmisie si motor
    4. trebuie sa ignori stopurile, care sunt urate in draci, pare ca au uitat de ele cand au facut masina si au pus ulterior ce au gasit.

  40. #136

    3 copiii,2adulti plus eventual o soacra… Tie un minivan de 7locuri iti trebuie.

  41. #137

    Fără să fac reclamă, nu îi cunosc personal dar știu cine și-au mai luat mașini prin ăștia și au nimerit ok.
    leasingautomobile.ro

    Aduc doar mașini vandabile, cică verificate și par ok la prima vedere. Nu am experiență directă cu ei (încă, dar probabil la următoarea mașină sigur va fi un leasing acolo) pentru că dau și ceva garanție.

    Știu cine are Duster și are fix aceeași părere. Inconfortabilă la drum lung, leneșă, dar e foarte bună prin oraș și pe drumuri naționale dacă nu sunt lungi. Dar la depășiri dacă ai 3-4 oameni în mașină trebuie să calculezi bine de tot distanțele. Dacă duster ar avea un motor 2.0 de 150 cp ar fi perfectă cred.

    Înțeleg că de second ești sătul, dar depinde ce fel de second. Una e un second la 6k, alta e un second la 15k. Și acolo iar la fel, depinde dacă vrei premium sau nu. Nu e totuna 15k în lumea Audi, BMW sau Mercedes, mai bine de exemplu un Nissan X-trail, sau ceva Hyundai, Kia de 1 maxim 2 ani, care e încă în garanție oricum deci n-ai probleme. Și tot merge în leasing liniștit. Coreenele au progresat mult în ultimii ani.

    M-aș mai uita la Hyundai, Kia, Nissan, Renault are ceva crossover făcut cu nissan, Toyota în gama asta, noi sau second încă în garanție, mai ales că acolo au garanție pe mai mulți ani. Poate și un Peugeot 3008 relativ nou se încadrează dacă-ți place, depinde de gusturi…

    Acuma am făcut păcatul că am luat un x-trail și m-am obișnuit cu înălțimea la volan, presimt că n-o să mai pot reveni la sedan :))

    • #138

      Am doi apropiați care și au luat mașini din clasa Duster in ultimele 5 luni, sub 19k €. Un vw. T-Rock 1.6 diesel cam chel fără 4×4 și un Vitara 1.4 turbo benzina full. Amândouă sunt mici la interior, dar eu sunt obișnuit cu Suv din clasa mai mare, unde cu 2 copii mă descurc de minune. In cele doua nu m-as descurca, dar copiii sunt mici încă, deci mai multe bagaje.
      Amândouă sunt frumoase, vw consuma extrem de puțin la mers fără milă, Vitara are o mega garanție de 10 (zece) ani. Sunt mașini frumoase dar nu aș da-o pe a mea pe nici una. Sunt deja la al doilea suv de la KIA, amândouă luate second sub 100k km, personal din Germănica de la reprezentantă, cu garanția transmisă. Prima un Sportage gen. 2, foarte mare la interior și fiabila. A doua și actuala, un Sorento 2.2 automată, o sa o țin până la capăt. Spatiu enorm, confort, putere, trage rulota fata probleme, siguranță, încă fiabilă și după ochiul meu e și frumoasă (și soția o conduce fără probleme, îi rupe fâșul de către ori are ocazia 🙂 )
      Fiecare laudă ce are, dar eu chiar ar recomanda un Sorento second.

  42. #139

    Mie imi place mai mult Mudster 🙂 not trolling.. sunt unii de le modifica pentru offroad:)

  43. #140

    Dacă vrei, dă un semn cînd mai treci pe la Prinţesa Ardealului şi te programez la un drive test. Adresa mea o vezi, dă un semn pe ea şi îţi trimit şi o simulare de leasing. Prin RCI, finanţarea internă de la Renault.

  44. #141

    Am Duster v1 modelul cu facelift, decembrie 2013. Motorul Diesel 110 cp, 4×4. Versiunea Laureate, vopsea metalizata, medianav, pachet look, scaune piele si incalzite, cruise control. Masina a costat 19700 euro noua. Eu am cumparat-o in iunie 2016 cu 12000 euro, cash.
    Intretinere si reparatii in cei 3 ani de cand am masina:
    – inlocuit amortizoare fata/spate – 1500 lei, service Dacia – Mavexim Targoviste
    – inlocuit bucsi bara stabilizatoare fata/spate – 300 lei, service Dacia – Mavexim Targoviste
    – inlocuit rulmenti spate – 800 lei, service Dacia – Mavexim Targoviste
    – revizie simpla – ulei si filtre – 400 lei (piesele+manopera), cu piesele cumparate de mine, service Dacia – Mavexim Targoviste
    – revizie mare – schimb distributie si accesorii, pompa de apa, antigel, lichid de frana, ulei si filtre – 1600 lei cu totul, service Dacia – Mavexim Targoviste, dar cu piesele cumprate de mine.
    Piesele au costat aprox 1000 de lei (piese originale dacia/renault, de la autokarma/epiesa/augsburg), in service ar fi costat 2000. Manopera 600 lei.
    – 4 cauciucuri allseason Pirelli Scorpion – 1700 lei
    – S-a defectat butonul de actionare al claxonului – problema foarte comuna in gama Dacia/Renault – se rupe un fir in blocul de comanda lumini/semnalizare. Cost 0 – demontat si inlocuit firul rupt. Altfel, bloc comanda nou aprox 100 lei pe OLX sau minim 400 lei in service.

    Nu mi se pare instabila, nici ca ar frana prost. Nu e o masina sportiva, clar, are 1500 kg, dar nici eu nu sunt pilot de raliuri. Te duci lejer cu ea la 120-140 km/h, dar devine zgomotoasa si insetata de motorina.
    Ca idee de consum, in vacanta de anul acesta (targoviste-thasos), 1600 km, consum mediu 6.3. Mers la Navodari, cu 130-150 pe autostrada, 670 km, 7.9 consum mediu.
    Iarna e foarte ok pe zapada, nu mai dau la lopata, parchez pe locuri necuratate. Am bagat-o fara frica pe drumuri bombardate, mai ales prin Thassos.

    Ce nu-mi place la ea – este relativ nespatioasa si usor neconfortabila. Eu am aproape 100 kg si 1.88 m si as fi avut nevoie de ceva mai mult spatiu. La drumuri mai lungi (6 ore+), imi amorteste piciorul drept, mi-ar fi placut sa am mai mult spatiu si sa stau cu picioarele mai “cracanate”. Ca alternative, pot ridica scaunul meu la maxim (dar vin prea aproape de plafon) sau dau scaunul mai in/pe spate (si incomodez pasagerul din spate). Spre comparatie, intr-un Logan din prima generatie, stateam ceva mai comod la volan.

    Probabil ca voi mai tine Dusterul cativa ani (4-5), apoi ma voi orienta spre o coreeana ceva mai mare/confortabila.

  45. #142

    Am vazut toate recomandarile posibile. Mai lipsea Ssang Yong :)))

  46. #143

    Mândru posesor de duster din 2017, 1.5 4×4, o sa încerc sa spun doar ce nu s-a spus mai sus.
    Consum 5.1 (!!!) sub multe berline, preponderent urban. Creste puțin în timpul iernii.
    Intr-adevar nu e masina de autostradă, peste 120-130 km/h e zgomotoasa și consuma mult, dar pe DN-uri mai jos de 110 km/h e excelenta.
    Cutia este etajata nu scurt, ci FOARTE scurt, si e incomod la utilizare urbana, dar te obișnuiești, n-ai încotro. La 60-70 la ora o cere pe-a 6-a.
    La interior e puțin mai mica decât loganul vechi, e destul de îngrămădit. La început mai loveam cu coatele diverse chestii, dar și cu asta m-am obisnuit.

  47. #144

    Pentru leasing – Idea Leasing Brasov – ia legatura cu Cristina sau Daniela…daca te hotarasti te pot pune in legatura cu ele.

  48. #145

    Am avut oportunitatea de a conduce Duster destul de mult și în orice condiții. Am abuzat mașinile astea în ultimul hal (prin natura meseriei, nu că sunt eu jigodie). E un automobil versatil, spațios, cu motorizări decente: HR13 și K9K. Poți opta și pentru HR10 (1l turbo), care e ok la 0m în linie dreaptă, dar suferă foarte tare pe autostradă (rpm max la 160km/h) și pe urcări la munte. Interiorul arată ok, dar e de căcat. Nu e bine închegat, începe să zdrăngăne după o perioadă de abuz și antifonarea lasă de dorit. La motoarele supraalimentate simți că ai turbina în brațe iar pe autostradă trebuie să urli ca să te poți înțelege cu pasagerii.

    Per total mi-a plăcut să mă dau cu ea gratis, dar nu aș da 20k pe așa ceva. Dacă, totuși, aș cumpără, aș lua HR13. Benzină, injecție directă, 130 CP, fără sisteme de post-tratare complicate, cum are Diesel-ul (SCR/NoxTrap/EGR).

  49. #146

    Mi se pare o masina cinstita, cu doua mari dezavantaje: calitatea interiorului si stabilitatea in curbe. Daca poti trece peste aceste doua aspecte, e o masina de familie foarte ok, destul de confortabila si cu suficienta putere (cu motoarele noi de 150cp).

    • #147

      variantele 4×4 au suspensie independentă pe spate și o stabilitate destul de bună.

  50. La Kuga tot am văzut promoții prin rabla (nu știu dacă e compatibil rabla cu leasing, probabil tu știi deja).
    Am mers vara trecută cu Ford Kuga vreo 10k km și overall este o mașină faină, cu spațiu și confort destul.

  51. #149

    Eu m-am lamurit de gama Dacia pe autostrada! Noi avem in parcu’ auto al firmei, Logan nou(benzina, ultimu’ racnet, o mizerie cu motor 1.2) , Dockker si Duster!

    Toate sunt minunate pe oras…da’ daca treci de 120 km/h antifonarea este de rahat…motoru’ huruie ca nebunu’ si tre’ sa stai cu muzica la maxim sa nu-l auzi! Si cand zic ca huruie sa nu-ti imaginezi ca e metafora! 🙂
    La un drum lung cu huruiala aia in cap…wtf! Ia-l la un test drive pe autostrada si te convingi!
    Prin comparatie Kadjaru’ este peste Duster din toate pct de vedere iar la pret…hmm, depinde cat esti de mofturos dar poti sa iei unu’ sub 20.000. Nou!

  52. #150

    salut,
    posesor duster 1.6 benzina din 2017, multumit de el. Nu este o masina de lux, pentru mine este cel mai bun compromis intre masina de teren si masina de oras. Nu este racheta de autostrada dar nici melc in offroad. Uite aici teste si comparatie intre versiuni:

    www.facebook.com/groups/Duster.Trails/permalink/980710902095646/?hc_location=ufi

  53. #151

    Cetin, dacă vrei, te pot ajuta cu o reducere foarte mare la un Ford nou, în baza unor parteneriate ce le am. Dacă ești interesat, îți pot da mai multe detalii pe mail

  54. #152

    Am Kia Sportage noua, detinuta de 4 ani, are 50 000 km, nicio problema, garantie 7 ani..transmisibila, Adica daca o tii 5 ani si decizi sa o vinzi o dai si cu 2 ani garantie!
    Noi am luat cu tractiunea manuala, diesel, in 18.000 euro, echipare aproape top, la oferta cu cauciucuri de iarna incluse.
    Incomparabil la confort si constructie si ce vrei cu Duster.
    Si inca ceva: asteapta sa vina finalul de an, noiembrie, vin de la marci ofertele cu cauciucuri iarna incluse si mai castigi niste sute de euro. Plus finalul de an in are se munceste la target si market share si isi dau chilotii jos toate marcile.

  55. Ah, și dacă vrei leasing la Duster, mergi prin RCI Leasing, e soluția de finanțare Renault și de obicei aruncă în joc și pachetul de garanție extra/5 revizii gratuite.

  56. #154

    @designeru: cel mai util comentariu. Cu 3 copii, toti cu scaune in diverse faze, Dusterul iese de pe lista. Pur si simplu nu ofera suficient spatiu. In plus, portbagajul e cam gluma la nevoile a 2-3 copii mici.

    In rest da, e misto modelul nou, merge bine, daca poti combina 4×4 cu A/T pe motorizarea cea mai mare, e perfect.

    Dar pt nevoile lui Arhi, spatiul il descalifica si restul nici nu mai conteaza. Punct.
    Ca sugestie, din experienta cunoscutilor si din ce am urmarit personal de-a lungul timpului/diverse modele, cel mai bun raport calitate/pret + un set de dotari & performante excelente pt pretul platit, le ofera o coreeana, hyundai sau kia. Important, costurile cu intretinerea sunt si ele f rezonabile.

  57. #155

    Oricum s-a zis tot, ma bag si eu. Intotdeauna la spatiu am vazut Dusterul ca un Sandero Stepway inaltat.
    Strict pentru spatiu interior, as lua in calcul si MCV. Are si variante robotizate (simplu are si diesel si benzina robotizata, insa Stepway doar benzina robotizata).

  58. #156

    Gandirea ta, ca m-am saturat de second, am aplicat-o anul trecut si mi-am luat prin Rabla un Sandero cu cutie robotizata. Stiu ca ai intrebat de Duster, dar ma gandesc ca poate te ajuta si o parere de Sandero…
    Masina merge brici, sunt absolut incantata ca nu mai am pedala de ambreiaj. Consumul e pe la 5 in afara localitatii si pe la 8 in oras. Ti-as mai zice si ca e misto senzatia sa stii ca totul e nou, ca nu bocane si troncane nimic, media navigatorul, camera de dat cu spatele dar astea sunt chestii de femeie, asa ca mai bine nu citi. :))

  59. #157

    Sunt ceva oferte beton la Hyundai Tucson(e mai buna si putin de tot mai scumpa, calitate pret peste Duster). In general o sa urmeze o ieftinire de masini pt ca s-au dus in cap vanzarile. Mai rezista cateva luni si in 20k vei lua ceva mai bun. E posibil sa vedem si la Duster o ieftinire serioasa ca au stocuri mari si nu se ingramadeste lumea.

    • #158

      Tocmai ieri am citit că Duster e pe locul 2 la vânzări, după VW Golf. A spart toate recordurile.

      Și tu zici că sunt stocuri mari? 🙂

  60. #159

    Duster nu e masina de familie cu 2-3 copii.
    Nu are suficient spatiu si chiar daca faci un compromis cu o cutie pe plafon, o sa iti chinuie si mai mult motorul deja subdimensionat. 110 cp sunt o gluma.
    Ford Focus C-max Titanium 1.5 ecoboost, 150 cp, 20800E,
    Motor benzina, da cu turbina, dar fara probleme.
    fordroadhill.ro/ncmax/lista-de-preturi-ford-c-max.pdf
    Eu am unul abia luat din Germania, 2012, 2.0 tdci, tot Titanium. E o placere sa il conduci.

  61. #160

    Am condus Duster la firmele unde am lucrat. 2014-2016 full 4wd. Cea mai buna masina de șantier. Cea mai proastă masina de oras. Benzina sub 11 nu scotea. 2018-2019 Duster modelul motorină, automat, clima 2wd. Consum oras 5.4l. Calitatea mult peste Duster v1. Pare alta masina la interior. Soția a vrut suv de oras. A început cu ecosport, stonic etc Eu coborând din Duster am zis pas. Mult prea mici. Kuga… senzatie de mers in bob. Mazda cx-3 foarte mișto dar la 90kg si 182 ai mei in spate nu începe nimeni iar overall senzatia era de masina sport. Concluzia.: opel grandland x. Pentru ca urgență si lipsa răbdare am luat ceva culoare dubioasă dar scumpa și cum nu era program rabla activ am dat 19400 euro pe 2wd fără automata. La 21k era si automată dar era aprilie nu decembrie. Pana acum 8000km oras 90%. Consum 7.8. Foarte mulțumită soția. La firma între timp am trecut pe kadjar. 4 masini noi. Toate 4 au ajuns în service in 2 luni. Toate cu probleme la electrica și soft. Culmea dotări diferite nu aceeasi serie. Confort sporit la scaune si.motor mult mai sprinten comparativ cu duster si opel. Dar noi sa te duca in service… A mea in prima zi a cedat ac-ul. După 15 ani experienta drumului prin oras vara la ora 3… Nu renault 2019.

  62. Ce nu s-a spus?
    Dusterul este ok, dar motorizarea 1.3 TcE. Din păcate, la Renault ai de ales, ori cutie automată, ori 4×4. Nu ai ambele decât la modelul X-Trail/Koleos. Nu ai loc de 3 copii în spate. Probabil că până la vârsta asta (a copiilor, ai deprins deja tainele Lego, dar pentru Duster îți trebuie Tetris :D). Mai sus s-au spus cam toate cele bune și cele rele.
    Nu te aștepta la discounturi. Renault controlează la sânge rețeaua, orice discount se aprobă „de sus”. De la dealer, mărunțișuri, o revizie, vreun opțional pus de ei etc.
    RCI Leasing este foarte ok. Contracte simple, birocrație redusă. Poți negocia comisionul de administrare și comisionul de analiză. La ei am garanție 3 bilete la ordin, pentru 4 mașini, la Țiriac am câte 10 pentru fiecare mașină. Când te-ai hotărât la mașină/firmă de leasing, mergi la bancă și comandă BO și specimenul de semnătură. La unele durează. Dacă mai ai contul firmei la ING, țeapă, nu mai au BO în ofertă. Trebuie să faci cont la altă bancă și unele cer 6 luni rulaj prin ei.
    Firmele de leasing, să ai grijă să ceri scadențar complet, unele omit comisioane și overall plătești mai mult. Dacă rămâne Dacia, atunci rămâi la RCI, e cel mai ok. Din păcate nu finanțează alte mărci 🙂
    Dacă firma nu este plătitoare de TVA, nu ai nici un avantaj pe firmă, doar birocrație la greu, trebuie lunar să faci foi de parcurs. Un alt aspect este să vezi cu cine fac asigurarea. Țiriac a trecut la City Insurance 😉
    Nu-mi este clar dacă bugetul este cu sau fără TVA. La 20000 + TVA deja poți lua un Sportage 4×4 cu automată (1.6 T-GDi PLUS 7DCT 4×4) sau o variantă bine echipată de Kadjar (eu configurasem una la Cobălcescu cu 22.000, TVA inclus). Diferența la rată la un leasing pe 5 ani e cam 70€ între 20.000 TVA inclus și 20.000 + TVA (24.000). Avans de 15%.

    • #162

      cu tva inclus, pregătesc acum firma sa treaca la tva

    • Și am mai uitat o chestie pe care iar nu o spune nimeni. La dealer trebuie să verifici ce curs are. Unii au cu BNR + 1%, alții BNR + 1,5%. La 20000€, sunt 200-300€ pe care îi achiți în plus.

  63. #164

    Eu am luat de la DasWelt un VW Tiguan , 3 ani rulata cam la pretul unui Duster cu dotari medii. In prezent il detin de 1 an si 9 luni , rulata si de mine cam 35.000 km , am inlocuit doar consumabile .. Per total, sunt destul de multumit de ea. Singurul lucru naspa, ai garantie cam cat sa iesi pe portile reprezentantei :)..

  64. #165

    Daca la tine SUV inseamna automat masina 4×4 pentru clasa asta de compact SUV cred ca avem doi jucatori mari si lati la bugetul asta Vitara si Duster. Niciunul nu exceleaza dar Vitara pare mai ok pe parte de 4X4.
    Oricum la pret bun merge si un Duster daca vrei sa-l tii mai mult pentru ca ok pe partea de service.

  65. #166

    Orice masina noua este de 100 de ori mai buna decat una SH. Indiferent de marca/dotari/motorizare

    • #167

      Confirm, de 99.99 ori…orice masina devine SH automat ce iese pe poarta de la dealer…

  66. #168

    Ce inseamna SH premium:
    – un prieten are BMW X3, 21 mii euroi, impecabil, 3 ani vechime. Asigurare Casco 4800 lei pe an oferta. A inlemnit cand a auzit. Cica e clasa de risc mare a masinii, se fura in draci.
    – Suzeta SX4 S-Cross, 19 mii euro noua, 2500 lei CASCO.

  67. #169

    A fost masina de servici cateva luni. Este ok pentru ceea ce se vrea, adica nu simti gropile, intretinere ieftina etc. Nu este masina de autostrada, peste 110km/h consuma mai mult ca v6-le de pe audi, in curbe trebuie sa ai grija mare, are un ruliu excesiv si tendinta de a face balans. Treapta 1 cica e pentru plecari off-road, cu treapta 2 mi se pare ca trebuie sa patinezi excesiv ambrejaul ca sa plece relativ usor. Confortul pentru mie e zero in aceasta masina, antifonare slaba si tot asa. Daca as folosi-o preponderent in afara drumurilor asfaltate si as avea nevoie de asa ceva ar fi masina ideala. Pentru agricultori, eoliene,zone montane mi se pare o afacere ideala ca masina.

  68. #170

    mi-am luat un Duster 2019 acum 1 luna (4×4, 1.5 Blue dCI, 16500 euro, Prestige + inca vreo 4 optiuni). Momentan am 1850 km, abia am iesit din rodaj, deci nu pot spune prea multe. Deocamdata imi place, buyer’s remorse 0 🙂 Vad eu mai incolo, am inteles ca unii au mai avut probleme cu ele.

    Motivul pentru care l-am luat e ca nu vreau sa-mi para rau cand o sa fac de astea cu el:
    www.youtube.com/watch?v=5Im4Do-2inQ
    Sunt de acord cu ce zice @Saragea legat de confort. Antifonarea ar fi putut fi mai buna. Cateodata e deranjant, cateodata imi place ca inauntru se aude motorul ala ca un 6 in linie :))
    In schimb, la stilul meu de condus, mi se pare ca sta foarte OK in curbe si ruliul e foarte mic. Si n-arata rau nici in interior.

    Nota: eu sunt foarte tolerant cu plasticele si nici nu prea conduc ca Zoso, parerile de mai sus sunt subiective.

  69. #171

    Am o Dacia Duster generatia ll-a pe benzina , motor 1.6 si 115 cai putere cu 4wd . Un lucru ma deranjeaza , ca la trafic urban cu cuplajul 4×4 ( AUTO ) consuma multa benzina , cam 10,6 sau 10,8 litri la 100 de km ( asa imi spune computerul pe bord , dar am confirmare prin aritmetica km parcursi per litri benzina la ultima alimentare ) . Chestia e ca masina cea veche care am condus-o , Opel Astra Caravan F cu motor 1.6 pe benzina si 75 de cai putere , consuma cam 8,5 litri de benzina la 100 km . Daca are cineva Duster generatia ll-a cu motor de 1.6 pe benzina si poate sa imi explice care-i chestia cu diferenta de consum , astept aici opinii .
    Post Scriptum : in fisa tehnica a fabricantului se specifica un consum urban la 8,3 litri pe 100 km .