Legat şi de ultimul eveniment online la care am participat, am şi eu o rugăminte pentru speakerii/vorbitorii care ne împărtăşesc despre de-ale lor de la diverse pupitre.
Măi copii, eu dacă merg la un eveniment online, mă duc să văd ce are de spus omul ăla care vorbeşte. El m-a adus acolo, pentru el sunt în sală şi pe el personal îl ascult
Mă omule…mă vorbitorule, slideshowul ăla cu diverse scheme complicate, cu tabele cu jdemii de date NU INTERESEAZĂ PE NIMENI. Nimeni nu îl umăreşte, nimeni nu îl citeşte, nimănui nu îi pasă de el. De ce te schinui să scoţi diverse alambicăţisme, care în final nu contează?
PPS-ul ăla e acolo strict pentru tine, ca tu să nu îţi pierzi firul gândurilor şi să îţi aduci aminte despre ce vrei să vorbeşti.
Poţi pe viitor să ţii cont de asta?
NOU
Poţi pe viitor să ţii cont de asta?
O sa incerc 😀
NOU
word
NOU
adica sa aiba ca reper pe steve jobs si slide-urile lui anemice… 😀
NOU
@chriscross: nu cunosc
NOU
Depinde. Slide-urile sunt utile pentru a sublinia ideile din cadrul prezentarii. Evident, apar aia scoliți la Scoala Superioara de Marketing Bullshit care umplu ppt-ul ala numai cu grafice sculate și cifre.
O frază cheie, o poză haioasă, sau orice chestie pe marginea căreia poți să vorbești liber este în schimb binevenită pe un slide.
NOU
desigur. dar daca vii cu tabelul evolutiei pietei de IT in ultimii 30 de ani…ai o problema
NOU
Din punctul meu de vedere, ppt-ul trebuie sa aiba maxim 5-6 cuvinte, o fotografie sau un element vizual simplu, in rest tine de vorbitor sa prezinte subiectul.
De asta e bine sa tii prezentari bazate pe experienta ta, nu invatate pe de rost.
NOU
eu la trainingurile de “presentations skills” am invatat ca se pun maxim 5 linii, o poza, iar graficele trebuie sa fie relevante.
Una e un pps pentru o conferinta si alta un pps pentru o sedinta de dare de seama in fata managementului. Cred ca baietii astia le incurca.
Daca te duci cu 5 linii / pagina de PPS la management si nu cu date concrete, esti mancat.
daca te duci cu date detaliate la o prezentare la o conferinta generalista…te mananca bloggeri se pare 🙂
NOU
Nu ar fi mai simplu ca acele slide-uri sa fie printate, cu riscul defrisarii a nenumarati copaci, asta ca publicul, in cazul in care e interesat sa le studieze in amanunt sa aiba ocazia? sau macar sa fie oferite pe suport digital.
NOU
Idealul ar fi ca slideurile sa fie ”visual aid”, adica ceva ce iti e destul de greu sa descrii verbal. Exemplu: Vorbesc despre augmented reality si am nevoie de un filmulet sau de niste coduri QR pentru telefoanele celor prezenti in sala / Vorbesc despre o campanie trecuta si o proiectez.
Ideea cu ”scriu pe slideuri pe scurt ce am de spus ca sa nu ma pierd” e nasoala, pentru ca sunt destui oameni care au tendinta de a privi/citi si risti sa spui ca un papagal acelasi lucru pe care oamenii din sala tocmai l-au citit.
Echilibru : o idee principala pe slide + ceva in plus fata de dezvoltarea verbala a ideii (evident, in slideul imediat urmator). Iti spun si apoi iti arat pentru a da greutate celor afirmate.
NOU
Nu fac
NOU
Arhi, compromisul cel mai bun pentru slide-uri este prezi.com
NOU
Multinaţionalele de acolo din spate, se aude? Şedinţele cu slideuri sunt la fel de plictisitoare cum zice omul ăsta aici!
NOU
bine zici ca uneori slide-urile sunt de prisos … sincer la sms la o anumita prezentare (nu dau nume ca nu e frumos) care continea cam ce zici tu … m-a facut sa ma simt ca in ora de chimie din clasa a 10-a .. insa ce m-a dat pe spate a fost celebra replica .. “imi pare rau dar eu nu sunt experta in social media .. ” ….
Sa speram ca invata ca review-urile negative sunt un pas in inainte .. 🙂
NOU
Slide-uri simple, aerisite, concise si usor de urmarit, care sa-ti sustina sau completeze discursul. Cam asa ar trebui, nu?
NOU
Eu auzisem de regula 666 la prezentari:
– 6 cuvinte pe rand;
– 6 linii per slide;
– 6 slide-uri.
NOU
Sigur nu-i palinca de vina? 🙂
NOU
Ia te uite ce-au produs ăștia cu google docs. Și are și numere, grafice and stuff. Totul tine de aspect si prezentare :
www.engadget.com/2010/12/20/google-docs-presentation-makes-powerpoint-weep-beg-for-mercy-v/
NOU
chestia futere e ca mai sunt si platiti.
NOU
Ce să ne mai ascundem după deget, prezentările nu sunt decât niște etape premergătoare pauzelor de cafea și de masă (sau bufet suedez, după caz). Dacă vorbitorul mai folosește și slide-showuri după ora prânzului riscă să-i adoarmă tot auditoriul.
NOU
Solutia pe care o folosesc eu si functioneaza perfect, cu sefi, subalterni, colegi si clienti de prin toata Europa (si, ocazional, americani): “Satan’s KISS + backup”.
Ce inseamna:
– ideile principale (premise, mod de actiune, rezultate etc) – main slides
– intotdeauna respecta principiul 666 de mai sus (de aici chestia cu Satan)
– niciodata sa nu adaugi informatie care nu e vitala – multa informatie e utila, putina vitala (de aici KISS – keep it simple, stupid)
– daca ai cu adevarat nevoie de detalii (tabele, grafice complexe, situatii financiare), alea se baga la sfarsit, in “backup slides” – cine e interesat, poate sa se uite acolo.
Evident, prezentarea se trimite pe mail tuturor participantilor – in cel mai rau caz, imediat dupa conferinta; in cazul ideal, inainte – ca sa apuce omul sa dea un ochi si sa formuleze niste intrebari.